Igazából nem érdemes találgatni, viszont megjavítani annál inkább és minél hamarabb. Csak komolyan az a durva, hogy így kienged valaki egy autót a szervízből, és ez szerinte így rendben van.....
Nem emlékeztem rá mi van benne. Valahol seeger van valahol csak egy acél gyűrű. Az elsőben biztos vagyok, hogy ott az az acél biztosító gyűrű van. Ezek szerint a hátsóban meg seeger. :) Régen szedtem szét.
Ha munkahenger volt cserélve és nem volt a végletekig kifolyatva a fékolaj akkor nem szokott az "ellentétes" oldal lelevegősödni. Miért is tenné? A munkahengernél lévő légbuboréknak vissza kéne "kúszni" a főfékhengerig majd utána továbbhaladni a másik kerék felé! Szerintem ha valaki relatív gyorsan beköti a csövet a munkahengerbe úgy hogy nem sok fékolaj folyik ki akkor a fékolaj súlya a levegőt ott tartja a munkahengernél. Lehet, hogy nincs igazam, de eddig ez bevált. Nálad inkább az lehet a probléma, hogy a légtelenítéskor lehet, hogy ki lett taposva a főfékhenger lelke és ezért lehet benyomni padlóig! És még egy lehetőség arra, hogy össze is tudd rakni a hátsó féket: csinálj róla fényképet, mert nem mindegy melyik rugót milyen irányból rakod vissza! Hali....
kivenni meg úgy szoktuk a csapágyakat, hogy kézi lánggal vagy disznópörzsölővel felmelegíted a dobot és kiütöd egy vassal a csapágyat, ami már úgyis kuka.
Nem lehet már egykörös fékrendszerrel autót homologizálni. De lehet már 30 éve sem lehetett. Van többféle megoldás, van ahol az elsők vannak együtt, és a hátsók, szóval tengelyenként osztják el, és van a diagonális, mint amilyen az abs nélküli thaliaé is, ott keresztben vannak kötve.
Akkor ezért tudom most tövig benyomni a fékpedált járó motornál! A fékem fog, nem is levegős...de a szerelő akinél volt a kocsi, mivel csak a hátsó dolgokat buzerálta, úgy légtelenített, hogy csak a hátsó 2 keréken...szóval elbaszta... Állhatok neki újra légteleníteni akkor az egészet, gondolom, emiatt lett ilyen a fékem, hogy tövig be tudom nyomni a vákuumos rásegítésnél! Mer előtte nem tudtam!
Mutattam bsanzikának, nekem is csinálja, igaz nem tér ki annyira a mutató, mint neki, de látni, hogy feljebb megy kicsit, ha elengedem az ablakemelő gombokat, visszaáll az eredetileg mutatott értékre! Mondtam is neki, hogy neki se fogjon méregetni, ha ennyi Thaliasnak csinálja, valami típushiba lehet, nem tulajdonítanék neki nagy jelentőséget!
Nem engem kérdeztél, de megpróbálok válaszolni remélem nem haragszol. A boscht írom le, neked is az van. 30-as csavar fogja a dobot. (de lehet 32-es nem emlékszem pontosan) Utána úgy kell forgatni a dobot, hogy a csavarlyukon kereszül lehessen alul látni a kézifék kart, ahol a bowden csatlakozik. Ott kell benyúlni egy erős csavarhúzóval, és vissza kell nyomni alaphelyzetbe a mechanikát, amitől valamennyire visszamennek a pofák alaphelyzetbe, és akkor jön le a dob. Ha nagy válla van már, ráadásul elég rozsdás is akkor elég nehéz lesz leszedni sajnos, mert el fog akadni benne a betét. Igazából ez tud lenni a legszarabb része a szerelésnek. Ha szét van szedve gyakorlatilag csak csavarozni kell, meg rugókat ki-beakasztgatni. Érdemes megvenni a rögzítő készletet az új rugókkal, mert minden tiszta rozsda lesz, és nem nagy összeg. Egyszerre egy oldalnak állj neki ha bizonytalan vagy benne, és akkor a másik oldalról tudsz puskázni mit hogyan kell visszarakni. Munkahenger csere nem nagy dolog, két csavar fogja. Légtelenítési sorrend kereszben van(ABS nélküli). Mondjuk jobb hátsó bal első, majd a bal hátsó jobb első. Kb ennyi.
Most olvasom, hogy te már csináltál hátsó dobfék cserét. Le kéne szednem a dobot, a csapágyat, új fékpofák, és új munkahengerek! Egy részletes leírásnak örülnék! Bárkitől e-mailben! Köszönöm!
Nekem az 1.6-os 16V-s Clio a 15-ös téligumival hosszútávon elmegy 5,5 literrel, de ez 80-90 km/h max. Pl.: Debrecen-Miskolc 4 személlyel 5.3 l/100 km jött ki. Nyáron a 16-os felnivel plusz szélesebb gumival inkább a 6-hoz van közel. De vegyesben nekem is 6.6-6.8 liter szokott kijönni. Szóval az az 5 liter úgy jöhet ki, hogy beáll 60-70-80 km/h-ra és úgy gurul ötödikben :D
Félreértés ne essék! Nem rád értettem ezt a nagy benzin ár figyelést! Hanem csak úgy megemlítettem! Nekem sosem sikerült 7 alá vinni a fogyasztást, igaz én dinamikusan, sportosan vezetek.
Biztosan nem eszik 5-öt. Az 100%. Engem csak amiatt érdekel a dolog, hogy a nagyobb autó miért eszik kevesebbet. Igazából nem tartom soknak a 6.7-et, csak érdekel.
Ennyire azért nem mélyedtem bele, meg igazából nem is nagyon érdekel, hogy mennyit eszik! Menni kell vele, ha meg menni kell, tankolni kell. Egy hónapban elkocsikázok 2 tankot, azt kész. Ez van. Azért nem fogok tojást rakni a pedál alá, hogy csak 1,99 tankot használjak el. Soha nem értettem azt sem, hogy mit számít az a 10 Forint árkülönbség a kúton?! 40 literen nem veszem észre. 1 év alatt, lehet, hogy "sok", viszont mire a 12. havi tankolásomnál járok, már eszemben sincs az 1. havi. Szóval tök feleslegesnek tartom ezt az "erre a kútra menjünk, mert itt 5 Ft-tal olcsóbb a benzin" dolgot sem. A lényeg, hogy ne írjunk már olyat, hogy a 8 szelepes csak 5 litert eszik... Szerintem még pályán sem 100-zal...
Ezen én is csodálkozom mindig, ha ilyet olvasok. Nekem vegyesben most nyáron olyan 6.7 körül eszik. És nem nagyon nyomom neki. Viszont az is érdekes, hogy ugyanezzel a motorral a Logan hasonló használat mellett min fél literrel kevesebbet eszik. Közben nyomoztam, mert nem nagyon értem hogyan lehet az, hogy egy nagyobb autó, nagyobb kerekeken ugyanazzal a motorral kevesebbet eszik, és két dologra jutottam. Váltóáttétel, és motorvezérlés. Jó lenne megtudni, hogy át lehet-e szerelni bele a logan féle motorvezérlőt. Az is kiderült közben, hogy a 16 szelepes is már ezt az újabb vezérlőt használja. ( a 8 szelepesben sirius 32n van, a 16-osban meg ems 3132) Elvileg ugyanaz a lábkiosztása, kíváncsi lennék, hogy kivitelezhető-e a csere.
Most olvastam hahun, hogy ugy hirdetnek egy 1.4-es 8 szelepes Thaliat, hogy alacsony fogyasztas, 5 liter! Ha valakinek sikerult ennyivel eljarnia egy 8 szelepes benzinessel, ossza meg velem kerem, hogy hogyan es mint sikerult ezt elerni, mert nekem 7 ala nem megy...