Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2014.05.30 0 0 56912

Igazából nem érdemes találgatni, viszont megjavítani annál inkább és minél hamarabb. Csak komolyan az a durva, hogy így kienged valaki egy autót a szervízből, és ez szerinte így rendben van.....

Előzmény: SGN (56910)
Köhike Creative Commons License 2014.05.30 0 0 56911

Nem emlékeztem rá mi van benne. Valahol seeger van valahol csak egy acél gyűrű. Az elsőben biztos vagyok, hogy ott az az acél biztosító gyűrű van. Ezek szerint a hátsóban meg seeger. :) Régen szedtem szét.

Előzmény: SGN (56909)
SGN Creative Commons License 2014.05.30 0 0 56910

Ha munkahenger volt cserélve és nem volt a végletekig kifolyatva a fékolaj akkor nem szokott az "ellentétes" oldal lelevegősödni. Miért is tenné? A munkahengernél lévő légbuboréknak vissza kéne "kúszni" a főfékhengerig majd utána továbbhaladni a másik kerék felé! Szerintem ha valaki relatív gyorsan beköti a csövet a munkahengerbe úgy hogy nem sok fékolaj folyik ki akkor a fékolaj súlya a levegőt ott tartja a munkahengernél. Lehet, hogy nincs igazam, de eddig ez bevált. Nálad inkább az lehet a probléma, hogy a légtelenítéskor lehet, hogy ki lett taposva a főfékhenger lelke és ezért lehet benyomni padlóig! És még egy lehetőség arra, hogy össze is tudd rakni a hátsó féket: csinálj róla fényképet, mert nem mindegy melyik rugót milyen irányból rakod vissza! Hali....

Előzmény: DGabee85 (56901)
SGN Creative Commons License 2014.05.30 0 0 56909

Seeger gyűrű? Most már biztosan emlékszel! :-) 

Előzmény: Köhike (56906)
desavel Creative Commons License 2014.05.30 0 0 56908

kivenni meg úgy szoktuk a csapágyakat, hogy kézi lánggal vagy disznópörzsölővel felmelegíted a dobot és kiütöd egy vassal a csapágyat, ami már úgyis kuka.

Előzmény: DGabee85 (56903)
desavel Creative Commons License 2014.05.30 0 0 56907

beteszed a csapágyat a fagyasztóba pár órára, a dobot meg kiteszed a napra. bele fog esni. ezt így csinálják.

Előzmény: DGabee85 (56903)
Köhike Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56906
Ki kell préselni. Mintha lenne egy biztosító is, de erre nem emlékszem pontosan. De más biztosan tudja aki esetleg nemrég cserélt.
Előzmény: DGabee85 (56903)
Köhike Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56905
Az igen nem jó. De egy ilyen féket hogy engedhetett ki egy szerelő?
Előzmény: DGabee85 (56901)
Köhike Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56904
Nem lehet már egykörös fékrendszerrel autót homologizálni. De lehet már 30 éve sem lehetett. Van többféle megoldás, van ahol az elsők vannak együtt, és a hátsók, szóval tengelyenként osztják el, és van a diagonális, mint amilyen az abs nélküli thaliaé is, ott keresztben vannak kötve.
Előzmény: DGabee85 (56902)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56903

A hátsó kerékcsapágyat hogy tudom belerakni a fékdobba?

Előzmény: Köhike (56899)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56902

De biztos, hogy 2 fékkörös az autó?

Előzmény: Köhike (56899)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56901

Akkor ezért tudom most tövig benyomni a fékpedált járó motornál! A fékem fog, nem is levegős...de a szerelő akinél volt a kocsi, mivel csak a hátsó dolgokat buzerálta, úgy légtelenített, hogy csak a hátsó 2 keréken...szóval elbaszta... Állhatok neki újra légteleníteni akkor az egészet, gondolom, emiatt lett ilyen a fékem, hogy tövig be tudom nyomni a vákuumos rásegítésnél! Mer előtte nem tudtam!

Előzmény: Köhike (56898)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56900

Mutattam bsanzikának, nekem is csinálja, igaz nem tér ki annyira a mutató, mint neki, de látni, hogy feljebb megy kicsit, ha elengedem az ablakemelő gombokat, visszaáll az eredetileg mutatott értékre! Mondtam is neki, hogy neki se fogjon méregetni, ha ennyi Thaliasnak csinálja, valami típushiba lehet, nem tulajdonítanék neki nagy jelentőséget!

Előzmény: Köhike (56899)
Köhike Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56899
Kipróbáltam, igaz nem üzemmeleg állapotban, de nekem nem csinálja.
Előzmény: mcngoht (56892)
Köhike Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56898

Nem engem kérdeztél, de megpróbálok válaszolni remélem nem haragszol. A boscht írom le, neked is az van. 30-as csavar fogja a dobot. (de lehet 32-es nem emlékszem pontosan) Utána úgy kell forgatni a dobot, hogy a csavarlyukon kereszül lehessen alul látni a kézifék kart, ahol a bowden csatlakozik. Ott kell benyúlni egy erős csavarhúzóval, és vissza kell nyomni alaphelyzetbe a mechanikát, amitől valamennyire visszamennek a pofák alaphelyzetbe, és akkor jön le a dob. Ha nagy válla van már, ráadásul elég rozsdás is akkor elég nehéz lesz leszedni sajnos, mert el fog akadni benne a betét. Igazából ez tud lenni a legszarabb része a szerelésnek. Ha szét van szedve gyakorlatilag csak csavarozni kell, meg rugókat ki-beakasztgatni. Érdemes megvenni a rögzítő készletet az új rugókkal, mert minden tiszta rozsda lesz, és nem nagy összeg. Egyszerre egy oldalnak állj neki ha bizonytalan vagy benne, és akkor a másik oldalról tudsz puskázni mit hogyan kell visszarakni. Munkahenger csere nem nagy dolog, két csavar fogja. Légtelenítési sorrend kereszben van(ABS nélküli). Mondjuk jobb hátsó bal első, majd a bal hátsó jobb első. Kb ennyi.

Előzmény: DGabee85 (56897)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56897

Most olvasom, hogy te már csináltál hátsó dobfék cserét. Le kéne szednem a dobot, a csapágyat, új fékpofák, és új munkahengerek! Egy részletes leírásnak örülnék! Bárkitől e-mailben! Köszönöm!

Előzmény: ÖregMackó (39087)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56896

Sziasztok..

Meg tudná nekem valaki írni,hogy a központi kijelzőbe hogy tudom becsatlakoztatni a külső hőmérő vezetékét? és,hogyan tudom kiszedni a kijelzőt?

Nagyon szét kell szedni a műszerfalat? vagy csak egy-két csavar?

Előre is Köszönöm...

rentha92 Creative Commons License 2014.05.29 0 0 56895

Mindkettőt?? ::))

Előzmény: DiZzEe (56883)
mcngoht Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56894

Clio 1.4 16V 2000-es évjáratú

Előzmény: bsanzika (56893)
bsanzika Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56893

Mikori és milyen az autód? 1.4 8v?

Előzmény: mcngoht (56892)
mcngoht Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56892

Szerintem ezt az ablakemelős dolgot mindenki próbálja ki, mert pl. nekem is ezt csinálja... Nem lehet hogy ez valami széria hiba? 

Előzmény: bsanzika (56877)
diakgszi89 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56891

Nekem az 1.6-os 16V-s Clio a 15-ös téligumival hosszútávon elmegy 5,5 literrel, de ez 80-90 km/h max. Pl.: Debrecen-Miskolc 4 személlyel 5.3 l/100 km jött ki. Nyáron a 16-os felnivel plusz szélesebb gumival inkább a 6-hoz van közel. De vegyesben nekem is 6.6-6.8 liter szokott kijönni. Szóval az az 5 liter úgy jöhet ki, hogy beáll 60-70-80 km/h-ra és úgy gurul ötödikben :D

Köhike Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56890
Nem értettem félre. Engem igazából a miértje miatt érdekel.
Előzmény: DGabee85 (56889)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56889

Félreértés ne essék! Nem rád értettem ezt a nagy benzin ár figyelést! Hanem csak úgy megemlítettem! Nekem sosem sikerült 7 alá vinni a fogyasztást, igaz én dinamikusan, sportosan vezetek.

Előzmény: Köhike (56888)
Köhike Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56888
Biztosan nem eszik 5-öt. Az 100%. Engem csak amiatt érdekel a dolog, hogy a nagyobb autó miért eszik kevesebbet. Igazából nem tartom soknak a 6.7-et, csak érdekel.
Előzmény: DGabee85 (56887)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56887

Ennyire azért nem mélyedtem bele, meg igazából nem is nagyon érdekel, hogy mennyit eszik! Menni kell vele, ha meg menni kell, tankolni kell. Egy hónapban elkocsikázok 2 tankot, azt kész. Ez van. Azért nem fogok tojást rakni a pedál alá, hogy csak 1,99 tankot használjak el. Soha nem értettem azt sem, hogy mit számít az a 10 Forint árkülönbség a kúton?! 40 literen nem veszem észre. 1 év alatt, lehet, hogy "sok", viszont mire a 12. havi tankolásomnál járok, már eszemben sincs az 1. havi. Szóval tök feleslegesnek tartom ezt az "erre a kútra menjünk, mert itt 5 Ft-tal olcsóbb a benzin" dolgot sem. A lényeg, hogy ne írjunk már olyat, hogy a 8 szelepes csak 5 litert eszik... Szerintem még pályán sem 100-zal...

Előzmény: Köhike (56886)
Köhike Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56886

Ezen én is csodálkozom mindig, ha ilyet olvasok. Nekem vegyesben most nyáron olyan 6.7 körül eszik. És nem nagyon nyomom neki. Viszont az is érdekes, hogy ugyanezzel a motorral a Logan hasonló használat mellett min fél literrel kevesebbet eszik. Közben nyomoztam, mert nem nagyon értem hogyan lehet az, hogy egy nagyobb autó, nagyobb kerekeken ugyanazzal a motorral kevesebbet eszik, és két dologra jutottam. Váltóáttétel, és motorvezérlés. Jó lenne megtudni, hogy át lehet-e szerelni bele a logan féle motorvezérlőt. Az is kiderült közben, hogy a 16 szelepes is már ezt az újabb vezérlőt használja. ( a 8 szelepesben sirius 32n van, a 16-osban meg ems 3132) Elvileg ugyanaz a lábkiosztása, kíváncsi lennék, hogy kivitelezhető-e a csere.

Előzmény: DGabee85 (56884)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56885

Hát, ha a majdnem 6 vagy a 6 azaz 5 liter, akkor igaz is lehet NAGYON nagypapás üzemben, soha nem járva városban.

Nekem a 16 szelepes 6,8 és 9,5 között bármennyit tud enni :o)

 

Előzmény: DGabee85 (56884)
DGabee85 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56884
Most olvastam hahun, hogy ugy hirdetnek egy 1.4-es 8 szelepes Thaliat, hogy alacsony fogyasztas, 5 liter! Ha valakinek sikerult ennyivel eljarnia egy 8 szelepes benzinessel, ossza meg velem kerem, hogy hogyan es mint sikerult ezt elerni, mert nekem 7 ala nem megy...
DiZzEe Creative Commons License 2014.05.28 0 0 56883

az ablakemelő kapcsolót, vagy az automatikus magasságállítást?:)

Előzmény: rentha92 (56876)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!