Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Van valakinek tapasztalata chevrolett orlandoval? 1.8 benzin 2012-es. Délután megyek egy ilyet megnézni. A multiecuscan viszi ezt? Ebböl lett a freemont ugye?
Érdekes ez a Kappa futómű. Vásárlás előtti próbakörön hallatszott hogy kopog valami a futóműben. Megvettem, elvittem átnézetni egy vizsgaállomásra: rázópadon hallotta a hangot, de kézzel átmozgatva minden alkatrészt nem sikerült behatárolnia a hibát. Saját szakim persze első blikkre megtalálta a hibás pálcákat, de azóta is kísért a dolog, hogy menet közben érzem/hallom hogy valami nem 100-as a futóműben, de szakik mindent rendben találnak. Már régebb óta van valami fémes csattogás macskaköves úton, szerintem a lengőkar még érintetlen szilentje lesz, van kis ropogás kormánytekerésnél, de úgyis esedékes lesz pár km múlva egy olio csere, majd akkor megnézetem.
Nos igen. De ezek a váltók azért nem arról szólnak, hogy az öt normál mellett van egy kímélő hatodik. Inkább arról hogy 5-ös váltónál 5 tartományt van a hol a motor az ideálishoz legjobban közelítő viszonyok között pörög hatosnál meg hat. (Már akkor ha a megfelelő helyettesítő hatos váltó megy fel.) Viszont a tengelykapcsoló igénybevétele biztosan nagyobb egy 6-os váltónál egyszerűen a több váltás.
Amúgy érdekel a téma is. Haver 10V 150 lovas 156 osával voltunk most Erdélyben. 4 fő megpakolva 6,5-6,7L es fogyi lett. Neki 6 os váltó van benne. S átlagban 500 al alacsonyabb a fordulatszám is. ... ;) Ha sokáig marad a JTD, akkor bármi lehet ;)
Igazából már kb 1 hónap után gyanús volt valami. Ha 4fő ,v+ (csomagok is) ültünk az autóban, akkor rossz úton valami felkoppant hátul. Még a vizsgán is nézték, de a gátló hibátlan volt a padon. Persze ott nem is kopogott. Így kizárásos alapon a rugókra gondoltam. Az olaj cserével egybe kötött, egyéb munkák közé volt betervezve a rugó csere. Elutaztunk, autót szerelőnek leadtam. Így nagy "örömömre" hívott, hogy csáposon az autó és az egyik gátló is szar. Megvette (nem olyan jó áron) s mire haza jöttünk kész lett.... Most fentebb van a popó. Nem is ültünk még annyian benne, de remélem jó lesz. ;)
Építenék, de sok még a változó. De megvan a Marea, odaát teszek fel képet.
A 2.0-ból lehetne egy az egyben 2.4 JTD furat-löket, mint ahogy ez az átépítés a Punto 1747 VFD-ből csinált egy 1.9 JTD-nek megfelelő furat-löketű motort:
Került-e valami kosz a tárcsa mögé, bár ez nem jellemző. Másik, hogy a féknyeregben a munkahenger könnyen mozog-e, illetve a csúszka rész szintén könnyen mozog-e. Lehet valami szorul és úgymond egy oldalas a fék tehát elferdíti fékezés közben a tárcsát. Én ilyen cserekor kifújok egy csomo féktisztítót és zsírozom a kívánt alkatrészeket.
Aha, ez világos. Mondjuk a munkahengerhez menő hidraulikacső meghosszabbítása vagy teljes cseréje lenne a legkisebb feladat. A többi általad felsorolt problémalehetőség már gázosabb.
Csak úgy magamban forgatom a képzelgéseimet...a 2.0 20V motorba mondjuk bekerülne a 2.4-es főtengelye hajtókarokkal, a furat és a saját dugattyúi maradnának, ott úgyis csak 1 mm különbség van, lenne belőle egy alulról 2.4-es azért.
Valószínű kéne a 2.4-es hengerfej a nagyobb hengertöltés és átáramló keresztmetszetek miatt. Aztán még át kéne írni a motorvezérlőt, kis plusz tuning. Mondjuk 190 ló egy szívó Mareába. :)
Az már bírhatná a hosszabb áttételeket esetleg.
Na, jó messzire mentem...a lehetőségek még nem is teljesen ismertek pedig, aztán akár még bontás is lehet a dologból.