Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.12 -1 0 94059

Még, hogy érv?! Olyan emberek érve, akik még mindíg a selejt munka takargatását tartják feladatuknak és állandóan támadják azokat, akik ezt nem tudják elviselni. A rendes munka sem tart tovább a selejtnél és sokkal jobb érzés az eredményét látni.

Egyébként azért is szóltam bele megint, hogy ne csak AegonT barátomat piszkáljátok (már aki ezt teszi) hanem rajtam is lehet a nyelveteket köszörülni. Talán lehetne már egyszer komolyan is gondolkodni, és lehet , hogy egyszer nem is lennénk már "szegény ország" ?!

Előzmény: YD-48-08 (94058)
YD-48-08 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 94058

 "és mondasz valami poént akkor nem fejellek meg csak elismerem, hogy kitartó vagy!"

 

Hát,egy sokatmondó érv ez is. Bár ..

siófoki35 Creative Commons License 2015.07.11 0 1 94057

Szombathely Ikarusai. Vannak még páran, de általában csak műszakváltós (H-jelzésű) járatokat visznek. Külön érdekes a mozgássérült-emelővel felszerelt példány, ilyet másutt nem láttam.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.11 -1 0 94056

démokrászijéé! :)))))) 

Előzmény: monor23 (94048)
AegonT Creative Commons License 2015.07.10 -2 0 94055

Egyszer már feladtam. Utána találkoztam egy írással (amit szándékon kívül számos projectpárti is megerősített) ami valahogy így hangzott: ĄTehetséges, jókezű, vidéki fiatalok csinálták a gépet, de egyikük sem ismerte az adott típust, nem láttak róla képet, mindössze 3-4 nyomtatott képecske alapján dolgoztak. Ahogy egy-egy nagyobb munkafázis elkészült, már érkeztek segédanyagok (képek, alkatrészek) de ekkorra már annyira előrehaladt a program, hogy a brigádvezető nem akarta visszabontani...Ąvalami ilyesmi volt. Ez, meg szerencsétlen faros esetén a motorkérdés indoklása egy cseppet felcseszte az agyvizem. Teljesen jogosan, tekintve, hogy közpénzből működő cégről beszélünk. 

Előzmény: P.Box (94054)
P.Box Creative Commons License 2015.07.10 0 7 94054

Kezdem úgy érezni magam, mint a Facebookon van egy csoport, aminek a neve  Minden nap ugyanaz a kép Zámbó Árpyról. És frankón minden nap feltöltik ugyanazt a fotót és 20 ezer ember kedveli. Szerintem Te is ezért hajtogatod fél éve ugyanazt. De már legalább nem idegesít, csak jót röhögök rajta. Úgyhogy már megvan az esélyed rá, ha egyszer találkozunk és mondasz valami poént akkor nem fejellek meg csak elismerem, hogy kitartó vagy! ;)

Előzmény: AegonT (94053)
AegonT Creative Commons License 2015.07.10 -1 0 94053

Ha jól tévedek, mire kifutott a típus, bejött az ülőkalauz. Márpedig a kvázimávag a legutolsó  időknek megfelelően lett összerakva... 

Előzmény: P.Box (94052)
P.Box Creative Commons License 2015.07.10 0 0 94052

Az állókalauzos időkben így volt a felszállási rend, úgyhogy jó helyen van a tábla.

Előzmény: AegonT (94045)
AegonT Creative Commons License 2015.07.10 -1 0 94051

Ezzel majdnem egyetértek. Azért majdnem, mert csak abban az esetben, ha a hibák jószándékúak, maximális tudással keletkeztek. Akkor azonban, amikor kiderül, hogy azok a hibák bizony nem jószándékúak, hanem csak igénytelenségből, balkáni belesz*rásból jöttek elő, nos, ott már egy picit gondot jelent a "normál" hangnem. A magános esetében szinte teljesen, annyi, hogy ott is - úgy gondolom - addig nem szabad beleszólni, amíg a törekvések jóindulatúak, nem pusztítják a történelmi emléket. Azaz a rothasztókkal, a "vasasokkal", meg Dr. Frankeisteinékkel szemben kell a kritika. Egyébként meg igen. A magánember busza hobbikocsi, jogilag azt csinál vele, amit akar, ha nem teljesen eredeti, hát nem az. (Ettől függetlenül, legalábbis szerintem nem tehet vele bármit, például a szétvágás legalábbis erkölcsi akadályokba ütközik) Ami viszont közpénzből készült, annak a lehető legnagyobb mértékben eredetinek kell lennie, mert az viszont a "köz" tulajdona. 

Előzmény: trizs77 (94047)
reszelozsir Creative Commons License 2015.07.10 0 4 94050

Zsömlét hoztam a munkába, vehetek bele párizsit, vagy inkább ne is egyek, mert a kollégám párizsis zsömlét hozott otthonról... Vagy esetleg, ha hagy maradékot, vegyem meg tőle és egyem meg azt?

Röhej, amit itt egyesek a pálya széléről művelnek...

norbee601 Creative Commons License 2015.07.10 -1 4 94049

Magánügyekbe semmi alapod nincs beleszólni, semmilyen szólásszabadság ürügyén. Majd ha pénzt tettél a projectbe, akkor.

 

A véleményedet elmondhatod, de vagy figyelembe veszik vagy nem, és ezért nem reklamálhatsz sehol.

Előzmény: monor23 (94048)
monor23 Creative Commons License 2015.07.10 -3 2 94048

Nem  tilos   beleszólni!  Véleményszabadság  van, demokrácia. Egyenlöre.

Előzmény: trizs77 (94047)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 -1 3 94047

Amíg valaki saját pénzéből újít fel egy régi buszt, beleszólni TILOS.

 

Óvatosan és udvariasan - nem feledve, hogy semmi közünk hozzá - szabad kulturált véleményt nyilvánítani.

 

---------------

 

Amikor ugyanez közpénzből történik ott már lehet a véleményen túl, bírálat is.

Persze ez is normál hangnemen.

 

itt már szabad bírálni :

 - a választást, miért azt újítja fel?

 - a kivitelezést ?

 - az eredetiségre való törekvést ?

 - a tervezett használatot?

 - akármit.

 

 

norbee601 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 94046

Általában a Setrák Merci motorosak... mivel mindig is szorosan kötődtek egymáshoz ;)

Előzmény: AegonT (94045)
AegonT Creative Commons License 2015.07.10 -1 0 94045

Amire eddig is. A kvázimávagra (amin még a felszállási rendre figyelmeztető tábla sem stimmel) az 55-ösre (elsősorban a hülye indoklásra a motorral kapcsolatban, no meg a csőfelni)... vagy az IK-AR 55-tel kapcsolatban? Arra, hogy az egy merci motoros Setra faros pofával... 

Előzmény: yenoee (94044)
yenoee Creative Commons License 2015.07.10 0 0 94044

"minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok...."

 

Milyen barbárságra gondolsz pontosabban?

Előzmény: AegonT (94041)
norbee601 Creative Commons License 2015.07.09 0 3 94043

Vedd meg, kezdj bele.

Előzmény: AegonT (94037)
Ikarus 55 lux Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94042

Egyetértek.

 

A szétbontott autóbuszok elsőbbséget kell, hogy évezzenk, hiszen könnyebben elfogynak.

 

De ez a szép teőablakos Ikarus 55 is megéne egy olyan tulajdonost aki felújítaná, ha erre anyagilag képes. Nyilván nem a megvásárlás a "legnehezebb" lépés, hiszen a felújítás kétszer, háromszor nehezebb lehet anyaigilag (a megvásárlásnál). De lehet beszélni a biztonságos fedett őrzött tárolásról (is), ez sem két Ft.

 

Továbbbá az is igaz, hogy szép, megőrzésre szánt, felújított 200-as autóbuszból egyenlőre kevés van.

Előzmény: AegonT (94041)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -1 0 94041

Két magánszemély legalább. 
Nem erre gondolok. Persze, hogy mindenki azt újít fel, amit akar*, de ha az adott típusból van megkezdett, lelkesedés/pénzhiány/stb miatt félbehagyott kocsi, akkor szerintem nyugodtan mondhatom, hogy inkább azzal érdemes foglalkozni, hiszen a még meg nem bontott kocsi egyben van, így nehezebben "fogy el" míg a félbehagyott gyorsabban fogy, és az állapota is gyorsabban romlik. Végeredmény szempontjából faros-faros (sőt, a két vázra bontott (és annyiban fel is újított) 55-ös ugyancsak ex.DDR) ugyanakkor a hazai befejezése egyrészt nem veszi el a németek munkáját, másrészt "megmenti" a félkész kocsit, hiszen az amúgy gyorsabban fogy, mint a nagyjából egyben lévő roncs. 

*minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok....

Előzmény: EKM-765 (94040)
EKM-765 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94040

Ha jól tudom, a Vértes, Kapos Volán, a BKV és egy magánszemély az a négy üzemeltető akiknél egynél több felújított 200-as korszak előtti Ikarus van. Tehát a sok faros nem egy flotta része ami más típusok rovására bővül, a sok egyéni üzemeltető azt újít fel amit akar. Ez akkor is érvényes lesz ha már 60 üzemképes faros lesz miközben 601-es egy sem. Akinek ez nem tetszik nyugodtan vásárolhat valamely még nem futó típusból és felújíthatja.

Előzmény: AegonT (94028)
BPO-105 Creative Commons License 2015.07.09 0 3 94039

Na most álljunk meg.

 

Mindenki azt újítja fel, amije van, és úgy, ahogy ő akarja.

Ami nincs, azt nem lehet megmenteni.

Akinek nem tetszik, elfordítja a fejét.

 

Ennyi.

bolhalovas Creative Commons License 2015.07.09 0 1 94038

Szerintem akinek minden vágya egy Ikarus 55 birtoklása, az pont lesz*rja, hogy hány másik Faros van az országban, neki egy saját kell, és pont.

Előzmény: AegonT (94037)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -1 0 94037

Egy
Kettő
Három

Szerintem ezek előrébbvalók, mint egy újabbat megbontani. 

Előzmény: AegonT (94036)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -1 0 94036

Elférne. Van három egészen biztosan de valószínűleg több is vázra bontva. Ezek szerintem előrébb valók, mint még egyet behozni.

Előzmény: Ikarus 55 lux (94035)
Ikarus 55 lux Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94035

Szerintem bátran elférne még 1 szép Ikarus 55-ös Magyaroszágon, ajtókiosztástól, felszereltségtől függetlenül. Akár felújítva, akár ebben az állapotban megvárva a későbbi felújítást.

Előzmény: BV-78-14 (94030)
MátéMóvár Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94032

Ő lesz az, köszi!

Előzmény: BENczúr utca (94005)
BPO-105 Creative Commons License 2015.07.09 0 1 94031

Bizonyíték? Íme.

Volt az index fórumon pár gyáritábla-fotó is, de egyet sem találtam, úgyhogy be kell érni ezzel. Az ominózus jármű a közepén van, 256.50E.1987.0001 számmal. Évet sem változtattak, egy az egyben így ment át. (Ami meglehetősen érdekes, mert nem tudom elképzelni, hogy nincs 1987.0001-es 256-os alapból.)

Előzmény: trlpx (94021)
BV-78-14 Creative Commons License 2015.07.09 0 2 94030

Hát igen...az n+1 db Farosnak (és bármely Öreg Vasnak) örülni kellene,nem morgolódni.Én egyébként ugyanígy fogok örülni majd az n+1. felújított 200-asnak is... :)

Előzmény: torqmatic (94029)
torqmatic Creative Commons License 2015.07.09 0 8 94029

A saját pénzét mindenki arra költi, amire akarja... Ha 7-es BMW-re, akkor arra, ha luxuskurvákra, akkor arra, ha az n+1. Farosra, akkor arra, senkinek semmi köze nincs hozzá.

Előzmény: AegonT (94028)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -2 0 94028

Nem a kvóta, az idő szűkös. Vázra bontva áll vagy három-négy kocsi, köztük olyan is, ami már nagyon-nagyon régóta van ilyen állapotban. Ezek egyrészt gyorsabban pusztulnak le, hiszen a korrózióvédelem nem teljes, másrészt az alkatrészek szépen apránként (vagy nem is annyira apránként) elfogynak. 

Előzmény: ujfigura (94025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!