Akkor ezért tudom most tövig benyomni a fékpedált járó motornál! A fékem fog, nem is levegős...de a szerelő akinél volt a kocsi, mivel csak a hátsó dolgokat buzerálta, úgy légtelenített, hogy csak a hátsó 2 keréken...szóval elbaszta... Állhatok neki újra légteleníteni akkor az egészet, gondolom, emiatt lett ilyen a fékem, hogy tövig be tudom nyomni a vákuumos rásegítésnél! Mer előtte nem tudtam!
Mutattam bsanzikának, nekem is csinálja, igaz nem tér ki annyira a mutató, mint neki, de látni, hogy feljebb megy kicsit, ha elengedem az ablakemelő gombokat, visszaáll az eredetileg mutatott értékre! Mondtam is neki, hogy neki se fogjon méregetni, ha ennyi Thaliasnak csinálja, valami típushiba lehet, nem tulajdonítanék neki nagy jelentőséget!
Nem engem kérdeztél, de megpróbálok válaszolni remélem nem haragszol. A boscht írom le, neked is az van. 30-as csavar fogja a dobot. (de lehet 32-es nem emlékszem pontosan) Utána úgy kell forgatni a dobot, hogy a csavarlyukon kereszül lehessen alul látni a kézifék kart, ahol a bowden csatlakozik. Ott kell benyúlni egy erős csavarhúzóval, és vissza kell nyomni alaphelyzetbe a mechanikát, amitől valamennyire visszamennek a pofák alaphelyzetbe, és akkor jön le a dob. Ha nagy válla van már, ráadásul elég rozsdás is akkor elég nehéz lesz leszedni sajnos, mert el fog akadni benne a betét. Igazából ez tud lenni a legszarabb része a szerelésnek. Ha szét van szedve gyakorlatilag csak csavarozni kell, meg rugókat ki-beakasztgatni. Érdemes megvenni a rögzítő készletet az új rugókkal, mert minden tiszta rozsda lesz, és nem nagy összeg. Egyszerre egy oldalnak állj neki ha bizonytalan vagy benne, és akkor a másik oldalról tudsz puskázni mit hogyan kell visszarakni. Munkahenger csere nem nagy dolog, két csavar fogja. Légtelenítési sorrend kereszben van(ABS nélküli). Mondjuk jobb hátsó bal első, majd a bal hátsó jobb első. Kb ennyi.
Most olvasom, hogy te már csináltál hátsó dobfék cserét. Le kéne szednem a dobot, a csapágyat, új fékpofák, és új munkahengerek! Egy részletes leírásnak örülnék! Bárkitől e-mailben! Köszönöm!
Nekem az 1.6-os 16V-s Clio a 15-ös téligumival hosszútávon elmegy 5,5 literrel, de ez 80-90 km/h max. Pl.: Debrecen-Miskolc 4 személlyel 5.3 l/100 km jött ki. Nyáron a 16-os felnivel plusz szélesebb gumival inkább a 6-hoz van közel. De vegyesben nekem is 6.6-6.8 liter szokott kijönni. Szóval az az 5 liter úgy jöhet ki, hogy beáll 60-70-80 km/h-ra és úgy gurul ötödikben :D
Félreértés ne essék! Nem rád értettem ezt a nagy benzin ár figyelést! Hanem csak úgy megemlítettem! Nekem sosem sikerült 7 alá vinni a fogyasztást, igaz én dinamikusan, sportosan vezetek.
Biztosan nem eszik 5-öt. Az 100%. Engem csak amiatt érdekel a dolog, hogy a nagyobb autó miért eszik kevesebbet. Igazából nem tartom soknak a 6.7-et, csak érdekel.
Ennyire azért nem mélyedtem bele, meg igazából nem is nagyon érdekel, hogy mennyit eszik! Menni kell vele, ha meg menni kell, tankolni kell. Egy hónapban elkocsikázok 2 tankot, azt kész. Ez van. Azért nem fogok tojást rakni a pedál alá, hogy csak 1,99 tankot használjak el. Soha nem értettem azt sem, hogy mit számít az a 10 Forint árkülönbség a kúton?! 40 literen nem veszem észre. 1 év alatt, lehet, hogy "sok", viszont mire a 12. havi tankolásomnál járok, már eszemben sincs az 1. havi. Szóval tök feleslegesnek tartom ezt az "erre a kútra menjünk, mert itt 5 Ft-tal olcsóbb a benzin" dolgot sem. A lényeg, hogy ne írjunk már olyat, hogy a 8 szelepes csak 5 litert eszik... Szerintem még pályán sem 100-zal...
Ezen én is csodálkozom mindig, ha ilyet olvasok. Nekem vegyesben most nyáron olyan 6.7 körül eszik. És nem nagyon nyomom neki. Viszont az is érdekes, hogy ugyanezzel a motorral a Logan hasonló használat mellett min fél literrel kevesebbet eszik. Közben nyomoztam, mert nem nagyon értem hogyan lehet az, hogy egy nagyobb autó, nagyobb kerekeken ugyanazzal a motorral kevesebbet eszik, és két dologra jutottam. Váltóáttétel, és motorvezérlés. Jó lenne megtudni, hogy át lehet-e szerelni bele a logan féle motorvezérlőt. Az is kiderült közben, hogy a 16 szelepes is már ezt az újabb vezérlőt használja. ( a 8 szelepesben sirius 32n van, a 16-osban meg ems 3132) Elvileg ugyanaz a lábkiosztása, kíváncsi lennék, hogy kivitelezhető-e a csere.
Most olvastam hahun, hogy ugy hirdetnek egy 1.4-es 8 szelepes Thaliat, hogy alacsony fogyasztas, 5 liter! Ha valakinek sikerult ennyivel eljarnia egy 8 szelepes benzinessel, ossza meg velem kerem, hogy hogyan es mint sikerult ezt elerni, mert nekem 7 ala nem megy...
Leesik a kapocsfeszültség. Ennyiből nem fog kiderülni mi a hiba, méregetni kellene egy kicsit. Akksi, töltés, földelések, ect szenzor feszültsége hogyan változik ilyenkor. Ennyiből nem biztos, hogy meglesz a hiba forrása. A mutatót az ecu szabályozza, nincs közvetlen kapcsolat a szenzorral.
Újabb érdekes dologgal lepett meg ma a kicsi kocsim. Vízhőfok normális értéken, felhúzom közbe az ablakot (villanyos) és mikor eléri az ablak a felső vagy alsó pontot ahol már nem mozog akkor nemes egyszerűséggel azt mutatja a vízhőfokjelző hogy elkezd főni a vizem... Ha elengedem akkor visszaáll normális értékre. Szerintetek merre kezdjek keresgetni? :D
Köszi a gyors és pontos segítséget! Amit linkeltem ledet jó is lesz bele szerintem.
Most igyekszem mindenhova ledet tenni ahova lehet. / 56632 hsz. /
Azt nem tudjátok, hogy az elakadásjelző kapcsolója izzós vagy ledes megoldású? Érdekes, hogy az ablakfűtés kapcsolója gyárilag ledes megoldású :) A fényszóró magasság állítóba rakott valaki ledet? Én próbáltam, de csak a közepét világította meg..
Az kimaradt, hogy ha a szivargyújtó ki van húzva, látszik belül két sárga pöcök (a keret része), amit ha benyomtok még egyszerűbb kihúzni a fém szivargyújtó csatlakozót.