Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2000.07.21 0 0 144
Tegnap délután 3 körül Kadarkúton láttam egy eszméletlenül nagy sárga szerkezetet, csak annyit tudtam elolvasni az oldalán, hogy a villamos távvezeték épitők járműve. Szigetvár irányába haladt. (lehet hogy Pécsre?) Tudja valaki mi volt ez?

mdbz

Sintér Creative Commons License 2000.07.21 0 0 143
Sziasztok!

Valóban akartam írni, de nem igazán jött össze... Elképesztően lelassult a dolog(hogy a net vagy az Index-e, azt nem tudom), megírtam a hozzászólásomat, elküldtem, majd szép üres képernyő. :-| A Netscape 28 byte/sec sebességet regisztrált. Rányomtam mégegyszer az OK-ra, erre viszont egy index-es hibaüzenetet kaptam, mondván "Duplázott hozzászólás"(amúgy ha jól műxik, akkor értelmes fejlesztés, türelemtlen emberek hajlamosak többször hozzászólni). De ez a hibaüzenet is kb. 10 perc alat jött le. Inkább kikapcsoltam a gépet.
Akkor tehát mégegyszer az előző hozzászólásom: Egy levelező listán közzétett anyagból idéznék, szerzője Kelecsényi István - remélem nem veszi rossz néven:

" Közben olvasgattam egyet s mást. Nem magyarországon megjelenteket. Több
helyen írták, hogy az orosz illetve amerikai gondolkodás mássága miatt sem
lehet fenti vadászokat objektíven összehasonlítani. Pld: Az F sorozat és
egyéb USA gépek "tartóssága" abból is adódik, hogy az USA koncepció szerint
ezek a gépek (békében) sokáig szolgálják az államokat. Az orosz gondolkodás
szerint (mely a II.Vh-s 1945-ös német gondolkodást is tükrözte) felesleges
olyan anyagokat, és olyan minőségű sárkányt, illetve hajóművet építeni és
szerelni, mely háború idején 2-10 bevetést után elveszetnek tekinthetők. Az
orosz tömeges légicsapás elmélet szerint, a "sok lud disznót győz". És ez
gyakorlatilag igaznak is tekinthető. Még az F-22-es is limitált
rakétafegyverzettel rendelkezik. Ha sok gép támad egyszerre akkor ezek a
légfeljetebbeket is legyürik. Ezért az USA a lopakodó "lesipuskás"
technológiákat, illetve a robotrepülőgépeket részesíti előnyben, mivel a
nehezebb felderíthetőség nagy előnyt nyujt, még sokszoros számbeli fölény
ellen is. Mellesleg a földi technikákban, pld. Harkocsik ua. helyzet "

Ha akarnám sem tudnám kommentálni. Egyetértek.

Maz: Azt hogy érted, hogy letiltják(a weblapodat)?

Üdv: Sintér

Előzmény: Maz (142)
Maz Creative Commons License 2000.07.21 0 0 142
Sziasztok!
Ki tudja, mi ez a felfordulás ma az indexen?
Sintér hozzászólását nem tudom elolvasni, délután nem tudtam beírni sehova.
Maz Creative Commons License 2000.07.21 0 0 141
Na most mi a **** van?
Látom a topicok listájánál, hogy Sintér írt, de nem tudom elolvasni.
Maz Creative Commons License 2000.07.20 0 0 140
Bocsi, teljesen elsiklottam fölötte.
Ha mail címre akarod küldeni, akkor a levprogikban van Attachment parancs, amivel a kiválasztott képet hozzá tudod fűzni a levélhez.
De egyszerűbb, ha felrakod valami honlapra.
Onnét meg be is tudod linkelni.
De inkább küldök majd levelet, ha ráérek, csak most teljesen át kell írnom a honlapot, mert különben letiltják.
Előzmény: tom sawyer (137)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.20 0 0 139
Ha jól értem a történetet, ez a kopás ha nem is direkt van, de tervezett. Cserébe olcsóbb anyagokból készülhetnek, és így sokkal több készülhet. A gépeket is úgy tervezik, hogy könnyen lehessen cserélni a dolgokat: egy MIG29 hajtómű cseréje 45 perc, az amerikaiaké sokkal több. És az orosz szerelőknek sem hiszem, hogy sokat kell tanakodnia a dolgokon. Háborúban nem javítanak, hanem cserélnek. Lásd II. VH, Lord Beaverbrook.
Előzmény: YERICO (125)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.20 0 0 138
Legjobb tudomásom szerint az Il2 veszteségek jelentős része pilótahiba volt. Üzemi körülmények között olyan alacsonyan repültek, hogy azt ma már el sem tudjuk képzelni, fákat kerülgettek, meg ilyesmi. Volt, amelyiket páncélököllel lőttek ki.
A másik nagy veszteségforrás a német vadászok voltak. Felülről alig voltak páncélozva. Alulról eléggé.
Az meg minden seregnél jelentős tétel, amit magukból lőnek ki. Tessék figyelmesen olvasni a Poros Szellő hadijelentéseit: "Az ellenség által kilőtt tankok/helikopterek száma 0!". Szállítóhelikoptereket lőttek ki vadászok, és tankokat Apacsok.
Előzmény: YERICO (126)
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.20 0 0 137
Hali Maz!
A bolt szerzett scannert(GENIUS vivid proIII)23xxxFt.Nem a legolcsobb de jó.Holnap megyek Érte.Van sok tár helyed...
Viszont a képküldés technológiája kéne!
Maz Creative Commons License 2000.07.20 0 0 136
Köszi tom!

Elkezdtem átalakítani emberbarátibb formára a honlapomat. Az a gáz benne, hogy így meg a tartalommal nem haladtam egy fikarcnyit sem, de már muszáj volt, mert nem igazodtam ki a sok *.html között.

Előzmény: tom sawyer (134)
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.19 0 0 135
A repulokhoz meg nem tulsagosan ertek,nem az en asztalom...
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.19 0 0 134
Az utobbi idoben nem tudtam mit.Gratulacio a szaz hozzaszolas at lepeseert.
Csak igy tovabb!
Viszont meg neztem egy par boltot MIskolciaban
meg van remeny.De joforman mindenutt rendelni kell,ahol meg lattam egy LG scannert arra meg nem volt eleg piz nalam.
Eleg az OFF-bol.
Esetleg leirhatnad hogy tudok majd kepeket kuldeni,ide belinkelni stb.Johet maganba is.
Amit mutattam MAZ-os kepeket ma lattam azt az autot miskolcon igy mar jo napom volt.
Előzmény: Maz (133)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 133
Szia tom sawyer!

Itt nem messze tőlünk talán még van 14000+áfáért még lehet, hogy van. Utánajárjak?

Már azt hittem ide nem is írsz már.

Előzmény: tom sawyer (132)
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.19 0 0 132
Hali Maz(igy helyes)!

A szkenner amit meg akartam venni mar nem volt meg,masik meg nincs.:-(((((((((((((

Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 131
Na azt hiszem ez az igazi középút.
És mint igaz, teljesen igazat is adok neki.
Előzmény: Sintér (130)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 130
" A motor élettartama 100-150 óra repült idő, de megint csak tudtommal. Ha valaki pontosan tudja, akkor javítson ki. F16-nál ez 1000 óra. "
Én úgy tudom, hogy papíron a Mig hajtóműve 350 órát bír. Kirakatlégierőknél talán el is éri (mélyrepülés nuku), de normális használatnál 200 óra is szép teljesítmény - lásd India.
Az F-16-os pedig tudtommal 4000 ciklusig állapot szerint üzemel. 1 ciklus alapjárattól max. fordulatszámig pörgetés és vissza alapjárat - ez az ami megerőltető egy turbinának, nem a folyamatos pörgés(A számítógépek merevlemezeinek élettartamát régebben felpörgetések számával is szokták jellemezni). Egy áttelepülés néhány ciklus, egy légibemutató több tucat.

" Mi okozta az orosz Il- 2 Sturmovikok veszteségeinek több, mint 50 %-át? "
Ezt még nem hallottam, de a Taran-öklelés után el tudom hinni az oroszokról...

Az Orosz gépeknek pedig tényleg jellemző tulajdonságuk, hogy konyhaasztalon szerelhetőek. Ez bizonyos fokig előny elhúzódó háborúnál (SZVSZ), ugyanis a háttéripar is elképesztően nagy tűrőképességü. Talán még mindig elviselné azokat a gyáráttelepítéses akciókat, mint a 2.vh.-ban. Csak éppenséggel a napi politikában a helyi akciók kapnak nagyobb szerepet, nem a nagy honvédő háborúk.

Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 129
Ja és Maz, ha kérhetlek, a MAZ az az autómárka. :-))
Amúgy tök jól elbeszélgetünk, ha ellent is mondasz nekem. Úgy veszem észre, hogy te hajlamos vagy kissé túldícsérni a modern technikát, én pedig a régit. A valóság persze a kettő között van, mégpedig a tiedhez kicsit közelebb, mert hajlamos vagyok a túlzásokra. Persze azért az sem teljesen hülyeség, amit én szoktam beszélni. Főleg, hogy jópárszor észrevettem már, hogy a régi dolgok sokszor jobban beválnak, mint az újak.
Előzmény: YERICO (125)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 128
Ha figyelsz, észreveszed, hogy én is a számbeli fölényről beszéltem.
Lehet, hogy beszámolták a lemezek döntöttségét is. Asszem a Pz IV-esen még nem nagyon voltak döntve a lemezek, a T-34-esen pedig igen.
Előzmény: YERICO (126)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 127
Szia YERICO!

És szerinted lenne számítógép? Mert ez az, amit én kétlek. F-22 és hasonló gépeknek nem mindegy, honnét szállnak föl, ruszki gépek meg még a szántásból is képesek:-)) na persze egy kis túlzással.
Mig-29 most kb 1-2 db azonnal bevethető, 10-12 db, ami egyáltalán repképes. Csakhogy ez nem a típust, hanem a honvédség anyagi helyzetét minősíti: Alkatrészhiány (gyk.)
A ruszki gépeket olyan körülmények között gyártják, ahol én kocsit nem szerelnék. Ahol az ami gépeket, ott meg lehet, hogy mernék enni a földről. Az ami gépek ma már olyan háborús helyzetre készülnek, mint a boszniai. Odamegyünk egy kis országhoz, körülvesszük, elzárjuk mindentől, nekünk ott van közben minden anyag, pénz, felszerelés. A ruszki meg tényleges nagy háborúra készült mindig is.
Amúgy azt tudod, hogy a boszniai háború során a szerbek még egy kis ideig kitartanak, akkor nem lett volna mivel bombázni őket, mert az egész tartalékot kis híján elszórták?

Előzmény: YERICO (125)
YERICO Creative Commons License 2000.07.19 0 0 126
>Tigris, Párduc, csúcsszuper II. VH-s német tankok voltak. Mégsem tudtak ellenállni az elavult, >de nagy darabszámú Shermanoknak és a nem elavult, de
>kevésbé páncélozott T-34-eseknek.

Ismétlem önmagam. A Tigris, de főleg a királytigris sebezhetetlen volt az említett harckocsuik által szemből, csak hátulról volt esélyük. Csak míg az előbb említett 2-ből nem készült, csak 2000 darab, addig T34-esből 100000 db, Sherman pedig 44000 darab. Kissé nyomasztó fölény.
A T34-es páncélozottságát pedig ne becsüld le. Papíron kétszer annyira meg volt páncélozva, mint a Pnz IV-es, pedig egyforma volt a tömegük, és a méreteik is. Az orosz acél ennyire pehelysúlyú lenne, vagy már megint nagyzoltak.:)

A német harckocsi veszteségek több, mint felét a szövetséges légierő okozta.

Rejtvény. Mi okozta az orosz Il- 2 Sturmovikok veszteségeinek több, mint 50 %-át?

Megoldás: Az orosz légvédelem.

Előzmény: Maz (86)
YERICO Creative Commons License 2000.07.19 0 0 125
>DE, mi történne egy elhúzódó háború esetén, amikor esetleg nem tudnák fenntartani a drága, >bonyolult, fejlett gépeket. Nézetem szerint ilyenkor a ruszki
>technika előnyre tenne szert.

Hát MAZ, neked nagyon sokszor ellent kell mondanom. Példák. A MIG 29 gépágyújának csövét 1000 lövésenként cserélni kell. Ez a max tárazással (ha jól emlékszem, 350 lövedék) 3 sorozat.
A motor élettartama 100-150 óra repült idő, de megint csak tudtommal. Ha valaki pontosan tudja, akkor javítson ki. F16-nál ez 1000 óra.
Javítás amcsi módra: számítógép csatlakoztat,az a hibát kijelzi, a hibás részt gyorsan cserélik, kész.
Orosz: Szakik nekiállnak gondolkodni, mi is lehet a baj. Jó esetben kitalálják gyorsan, órák/napok alatt kicserélik. Kész.
Talán az árul el a legtöbbet, hogy egy adott géptípusból egyszerre hány százalék bevethető. A magyar Migek esetében ez publikáltan 50 % alatti. Az amcsiknál 80-90% a normális.

Előzmény: Maz (80)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 124
Mindenkinek, akit érdekel. Egy viszonylag reális cikk az orosz-amerikai vadászgépekről:

JetFLY magazin

Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 123
Na jól van, azért még nem váltottam meg a jegyet kanizsára :-)
Valahol láttam annak idején egy cikket, ahol mintha egy zalai csepelről volt szó, de inkább lábjegyzet szinten. Megpróbálom megkeresni, hátha.
Azzal sem égtél be egyébként, nekem is van, hogy mostanában jövök rá, hogy amit gyerekkoromban láttam, az nem is az, aminek hittem.
Előzmény: Sintér (122)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 122
A kocsiban ülve csapkodtam a fejem, hogy ez nem lehet igaz... aztán meg a kerekeket számoltam hátha csak 566-os és mellétolták a pótkereket. :-) (mondjuk az 566 is ritka jószág)
De kérlek ne izgasd fel magad nagyon, nem szeretnék úgy beégni mint a névadó típusoddal az Off-road topicban.... nyitott(abb) szemmel járok, hátha megint meglátom
Előzmény: Maz (121)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 121
Akkor majdnem földik vagyunk!
Lehet, hogy azt láttad, mert mintha Zalába vitték volna, megpróbálok utánaásni, mert már izgat a dolog.
Előzmény: Sintér (119)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 120
Volt egyébként csak elsőkerékhajtású UAZ is. Az egyiknek elszállt a hátsó kardán, erre lekapták, összkereket kapcsoltak, és hazamentek elsőkerékhajtással.
Előzmény: szega (118)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 119
Mondjuk inkább délnyugat, pontosabban Nagykanizsa.
Egy T alakú kereszteződésből kellett a hosszabb szár felől kikanyarodnom, s mivel nagy volt a forgalom, elkalandozott a tekintetem(arra várva, hogy kikanyarodhassak). Akkor láttam meg a szemben levő műhely udvarán, kb. 25-30 m-re tőlem. Amíg a forgalmi helyzet megoldódott(úgy másfél perc), gyönyörködtem benne. Arra nem emléxem, hogy lett volna rajta daru. Sajnos azóta sem láttam, hiába jártam arra - pedig nem is esik útba, csak szerettem volna mégegyszer megnézni.
A 170-es meg valszeg myomdahuba. :-)
Előzmény: Maz (116)
szega Creative Commons License 2000.07.19 0 0 118
UAZ + R-130
A mi parancsnoki kocsink is lerohadt a Bakonyban, erre utánakötötték az egyik DAC-nak. Volt olyan, hogy egy mélyebb dágványon szinte keresztben húzta végig a kocsit. Úgy is hívtuk: a vontatott 130-as rádióállomás.
Előzmény: Maz (115)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 117
Na én is nyomom a gombot, mielőtt megnézném mire kell válaszolnom.
Nem, 170-es típusszámmal tudomásom szerint nem épült jármű a Csepel Autógyárban.
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 116
Dél-dunántúlon? Csak nem oda valósi vagy? Mert én kaposvári vagyok.
Daru volt a hátulján? Mert az 588-asnak volt.
Előzmény: Sintér (114)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 115
Szia szega!

Tesóm is vitt annak idején az UAZ-zal rádiót(parancsnoki sofőr volt) Mesélte, hogy dupla generátor volt a motornál a rádió miatt, hátul a jóféle böszme ruszki akksik+rádió. Szegény kocsinak a fara úgy le volt ülve, hogy kormányozni már alig lehetett. De akkor égett igazán a feje, amikor Csepel D-344-es lehagyta aszfalton.

Máskor meg nem szuperált a csepzon és lejtőn le kellett volna tolni. Csakhogy az egész szakasz sem bírta megmoccantani. (nem volt a kézi behúzva, mielőtt még hülyének néznétek őket.) Valakinek eszébe jutott, hogy be kéne húzni. Volt Ural, DAC, Csepel, ezek tárolón, na meg az UAZ ott a közelben. Naná, hogy tesómnak kellett elhúznia az UAZ-zal. A gond csak az volt, hogy rövid volt a vontatókötél. Jobbkanyar még simán ment egyesben, de balkanyarnál a két kocsi összeért volna. Kis gondolkodás, aztán felező egyes, két kocsi összeért és az UAZ szépen oldalra fordította a csepelt.

Előzmény: szega (113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!