Keresés

Részletes keresés

Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 213
Noll második könyve, a The Aryan Christ, könnyebben olvasható és tartalmaz új dokumentumokat is.
Előzmény: Törölt nick (212)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 211
Hát ha másképp nem megy, megrendelheted pl. az amazon.com-tól.
Előzmény: Törölt nick (210)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 207

Tényleg Silan!

Továbbra is érdekelne a most éppen tesztelés alatt lévő tudományos Isten definiciós levezetésemről az álláspontod. Valamiért nagyon kerülgeted a válaszadást és a részletes értékelést. Itt is megleled a "Vallások pszichológiai szemszögből" topik (174)-es hozzászólásában.

Nekem a hallgatásod azt jelenti, hogy nagyon beletalálhattam valamibe. Ha rosz lenne, akkor már régen szétcincáltad volna.

Szóval megint pimaszul IGazam lesz, vagy még sem?

Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 206
Már korábban írtam ezekről a dolgokról, így válasz helyett inkább hivatkoznék a következő régebbi hozzászólásaimra a valfil rovatban:

"Kollektív Tudattalan" topic 117-es hozzászólás
"Istenhit, gyógyítható lelki betegség" topic 418-441-ig.

Előzmény: Törölt nick (205)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 204
Tudtommal szakításuknak a szakmai és más jellegű emberi oldala volt az erősebb. Feud, akkor is zsidó volt, amikor Jung elismertséget és hirnevet szerzett neki. Azt ne felejtsük el, hogy Feudnak Jung segített elismertséget szerezni.

Freud csak az egyéni tudattalant ismerte el, mit amolyan lelki szemetesládát, amiben érdekes multbéli dolgokat lehet kiturkáni.

Ezzel szemben Jung a kollektív tudattalan hírdetője volt. Ami az egyéniség táptalaja, amin felő és táplálkozik.

Másrészt Jung nehezen viselte Freud pszichés betegségeit. Feud több előadáson elájult. Olyan is volt, hogy Jung vitte ki az ölében a tehetetlen Freudot.

Előzmény: Silan (202)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 203
Egy perzsa Isten, mitől lett aria?

Az általam beidézett Jung Isten definició, akkor eleve nem íródhatott Mitrászról.

Ja és tényleg nagyívben elfelejtkeztél a metafizika értelmezéséről. Hiszen azt írtad, hogy Isten egy metafizikai fogalom. Írogattunk már erről régebben többször, csak kiváncsi vagyok, hogy milyen a mostani látásmódod.

Előzmény: Silan (200)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 202
Még annyit, hogy a szakításuk nagyrészt Jung antiszemitizmusa miatt következett be (Freud zsidó volt).
Előzmény: Törölt nick (196)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 201
Röviden: Mert német volt és az ősi árja istenekhez akart visszatérni, ezt Mithrászban találta meg.
Előzmény: Törölt nick (199)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 200
Mithrász árja isten volt. Vele találkozott Jung a vallásos élményei során, és a pácienseivel folytatott pszichoanalitikus terápiáknak is ez volt a célja. De ez itt tényleg offtopic.
Előzmény: Iván Gábor (197)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 198
Tényleg off, de azért annyit még hozzáfűznék, hogy az Emlékek, álmok, gondolatokat nem Jung írta.
Előzmény: Törölt nick (196)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 197
Hát ezt a mondatodat még meg kell fejtentenem.

Felvetetődő gondolataim:

- Jung a komplex pszichológia megalkotója. Azért szakított Feuddal is, mert tullépett rajta és nem vállalta fel Feud szellemi örökségének továbbvitelét. Hihetetlen és logikátlan számomra, hogy a pszichoanalízis módszerét ilyesmire ajánlotta volna.

- A mondatodban, Te most melyik Istent éted a sok közzül?

- Mithrász kultuszban hitt szerinted Jung? Régebben, mintha az ősi germán istenekről írtál volna. Tudtommal Mithrász perzsa istenség.

- Jung irracionális misztikus? Már magában a misztikusság is irracionalizmus, akkor minek ezt még überelni még egy jelzővel?

- Jung orvos, pszichiáter volt, aki az emberi "lélek" rejtelmeivel foglalkozott. A pszichológia, már önmagában misztikus lehet egy fizikusnak.

Előzmény: Silan (194)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 195
Dehogy tartotta Freud Jungot a legtöbbre. Őrültnek tartotta.
Előzmény: Törölt nick (193)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 194
Jung egy irracionális misztikus volt, aki a Mithrász-kultuszban hitt, és úgy gondolta, hogy a pszichoanalízis révén juthatunk el Istenhez.
Előzmény: Iván Gábor (192)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 192
Szerintem én éppen azt olvasom, amit Jung írt.

Egyébként ha már megvizsgáljuk Jung egyéniségét és családi környezetét is, akkor ott is érdekességekre juthatunk. Sokat írtál erről régebben. Abban talán egyetértünk, hogy Jung egyértelműen nem hitt a bibliai istenképben.

Ha egy picit elkanyarodunk az Isten definiciótól a vallásosság felé;

Jung gyakorlatilag sokkal visszafogottabban és szélesebbkörűen igyekezett vizsgálni a vallássoság kérdését, mint Freud. Freudnak a vallás nem más, mint kollektív neurózis megállapítását igyekezett tompítani és jobban figyelembevenni a sok vallásból adódó eltérő körülményeket.

Előzmény: Silan (190)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 190
Mert pontosan az ellenkezőjét olvasod ki Jungból, mint amit ő mondani akart.
Előzmény: Iván Gábor (189)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 189
Az általam írottak első, vagy második felén? Ja és miért?

Ha valami csak egy érésforma/érzelemtipus, akkor az logikus magyarázatot ad az emberek sokrétű Isten definiciójára és arra is, hogy miért képesek ebbe az érzésformába esésük esetén feladni a racionális dolgaikat.

Előzmény: Silan (188)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 188
Ezen azért még gondolkozz egy kicsit.
Előzmény: Iván Gábor (184)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 184
Jung egészen pontosan leírta, hogy álláspontja szerint mi Isten és mi nem az. Mint írtam az általános tapasztalat jelzőn kívül stimmelne is.

A kávéscsésze hasonlatod sántit és nem elfogadható. Hiszen bizonyos elzárt törzsekben élő emberek nem láttak még sohasem kévéscsészét, nem tapasztalták. Aztán meg egy porcelánboltosnak lenne ellenvéleménye az ilyedtén definicióról.

Előzmény: Silan (183)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 183
Mégis miből gondolod, hogy ez definíció?

A legkevésbé sem az. Ha én azt mondom neked, a kávéscsésze általános emberi tapasztalat (hiszen mindannyian láttunk már kávéscsészét, legtöbbünk még ivott is belőle), akkor ezzel definiáltam a kávéscsészét, és egyúttal azt is kimondtam, hogy a kávéscsésze csak egy sajátos érzelem, és nem objektíven létező dolog?

Előzmény: Iván Gábor (182)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 182
Kedves Silan!

Ez egy teljesen pontos Jung Isten definició. Szerintem arról ír, amiről én is, hogy Isten érzésforma, érzelemtipus és nem egyértelműen megfogható valami. Az általános tapasztalatba már én is belekötöttem, hogy ebben téved, mert nem általános tapasztalat.

Előzmény: Silan (180)
BZoltan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 181
Erokocc erokocc, de sovany vagy :) en majd 20 orat adtam neked :) ezt elbuktad, bar tudasod nagysagat emberi nagysagoddal is lett volna alkalmad megfejelni...elmulasztottad Sebaj.

z

Előzmény: Silan (177)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 180
Szerintem teljesen félreérted, amit Jung írt. Először is ebben a szövegben Jung nem definiálja Istent, hanem csak ír róla egy-két dolgot. Másfelől pontosan azért írja, hogy Isten általános emberi tapasztalat, mert ezzel akarja bizonyítani, hogy Isten létezik, hülye az, aki azt mondja, hogy nem létezik, mivel Istent általánosan tapasztalja mindenki.
Előzmény: Iván Gábor (171)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 179
Case closed.
Előzmény: Silan (177)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 178
Jung tudós is volt, de sokkal inkább misztikus volt. Amit Istenről írt, nem tekinthetjük a tudományos munkássága részének.
Előzmény: Iván Gábor (169)
Silan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 177
Ha egy percen belül nem szólsz hozzá, úgy veszem, hogy elfogadtad az állításomat.
Előzmény: BZoltan (168)
BZoltan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 176
Silan,

qui tacet consentire videtur... vagyis koszonom.

z

Előzmény: BZoltan (168)
BZoltan Creative Commons License 2003.03.04 0 0 175
"Idéznék saját írásomból, amelyben..."

[VIGYOR]

Az ilyenektol szoktam orakig tarto rohogogorcsot kapni :) amikor valaki notoriusan magatol idez.

z

Előzmény: Iván Gábor (171)
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 173
Az általam megalkotott és jelenleg tesztelés alattálló tudományos igényű Isten definicióm levezetése, itt a tudomány rovatban, a Vallások pszichológiai szemszögből topik (174)-es hozzászólásában olvasható.
Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 172
Nagyon fontos a következő idézet Isten tudományos definiciójának a szükségességét illetően. Hiszen Silan is használja az Isten szót, de közben csak annyit rögzit róla, hogy az egy "metafizikai fogalom"

forrás:http://www.sztaki.hu/~brendelm/ateizmus/libra/carnap.htm

RUDOLF CARNAP : A METAFIZIKA KIKÜSZÖBÖLÉSE A NYELV LOGIKAI ELEMZÉSÉN KERESZTÜL(1)

"Tegyük fel példának okáért, hogy valaki egy új szót képez, pl.: „babig", és azt állítja, hogy vannak tárgyak, amelyek babigok és vannak olyanok, amelyek nem. Ha meg akarjuk tudni ennek a szónak a jelentését, akkor az alkalmazási kritériumára fogunk
kérdezni: hogy állapítható meg egy konkrét esetben, hogy az adott tárgy babig-e vagy sem?
Tegyük fel először is, hogy az illető adós marad a válasszal: azt mondja ugyanis, hogy nincs empirikus ismertetőjegy arra nézve, hogy a tárgy babig-e vagy sem. Ebben az esetben a szó használatát nem tartjuk jogosultnak. Ha az illető, aki használja a szót, ennek ellenére azt mondja, hogy vannak babig és nem-babig dolgok, csak a véges és nyomorúságos emberi értelem számára örök titok marad, hogy melyek a babigok és melyek nem ilyenek, akkor az egészet üres szószaporításnak fogjuk tartani. De talán az illető biztosítani fog minket afelől, hogy ő mégiscsak ért valamit a „babig" szón. Ebből azonban csak azt a pszichológiai tényt tudjuk meg, hogy valamilyen képeket, képzeteket és érzéseket kapcsol a szóhoz. Ezen keresztül azonban a szó még nem nyer jelentést.

Ha a szó alkalmazási kritériuma nincs rögzítve, akkor a mondatok, amelyekben előfordul, semmit sem állítanak, hanem csak puszta látszatállítások. "

Iván Gábor Creative Commons License 2003.03.04 0 0 171
Kedves Silan!

Idéznék saját írásomból, amelyben Jung Isten definiciója megtalálható:

"Megnézve néhány mértékadó tudóst is C.G. Jung fogalmazta valahogyan úgy, hogy Isten nem statisztikai igazság, tehát hogy van, vagy nincs egy darab Isten, hanem személytől függő tapasztalat. Aki megtapasztalta létét az hisz benne, aki nem tapasztalta meg az nem hisz. Persze itt is felvetődhet az a logikus kérdés, hogy hányan lehetnek azok akik úgy hisznek Istenben, hogy saját maguk nem tapasztalták meg és mégis elhiszik annak a másik embernek az állítását aki szintén nem tapasztalta meg Istent, csak egyszerűen állítja hogy létezik. Most jobban árnyalva önmagam és Jung gondolatát azért pontosan idézném: "Isten nem statisztikai igazság, ezért ugyanakkora ostobaság, ha bizonyítani akarjuk, mint ha le akarjuk tagadni. Ha valaki boldognak érzi magát, sem ezt, sem az ellenkezőjét nem kell neki bebizonyítani. Azt sincs okunk feltételezni, hogy a boldogság, vagy a szomorúság ne lenne megtapasztalható. Isten egy olyan általános tapasztalat, amelyet csak egy bárgyú racionalizmus, vagy egy neki megfelelő teológia tesz homályossá." Igen itt egy kicsit bezavar és csúsztatásnak érzem az általános tapasztalat jelzőt, mivel nagyon sokan nem tapasztalták meg Isten érzését, mint például a valószínűleg tényleg teljesen általános más érzéseket, mint a boldogság."

Előzmény: Silan (154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!