Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

guzzirider Creative Commons License 2010.06.24 0 0 1997
Azt mondja a szerelőm a mennyi-az-annyi kérdésre:
Figyelj, halál egyszerű:
A munkadíj:
Minden egyes munkaműveletnek van egy, a típusra vonatkozó normarendszer által meghatározott időtartama. Ez az időtartam feltételezi, hogy rendelkezel az adott típus javításához szükséges gyári célszerszámokkal, amik használata - a legtöbb esetben - lerövidíti a javítási időt. Ez a normaidő felszorzódik a rezsi-óradíjjal és már meg is született a munkadíj.
A munkadíj - egy korrekt szerelőnél - semmiképp sem képződhet(ne) úgy, hogy egy szerelő a hasára üt és mond egy összeget, amiért bepiszkolja a kezét.
Az anyagdíj:
Mértéke attól függ, hogy ki veszi az alkatrészt. Amennyiben a szerelő szerzi azt be, jogában áll annyiért eladni neked, amennyiért nem szégyelli. Ebben az esetben köteles teljes körű garanciát vállalni mind az elvégzett munkára, mind pedig a beépített alkatrészre vonatkozóan. Nem árt előzetesen tájékozódni az aktuális árakról, hogy amikor a szerelő közli, hogy ő mennyiért tudja prezentálni, kapj némi képet a mentalitásáról.
Lehet spórolni az anyagköltségen úgy, hogy valahonnan te magad szerzed be az alkatrészt. Ilyenkor a szerelőnek el kell tudni dönteni, hogy az adott alkatrész megfelel-e a célnak, beépíthető-e. (Gyári/utángyártott/bontott stb.)
Amennyiben úgy dönt, hogy beszerelhető, akkor az elvégzett munkára garanciát kell vállalnia, hacsak a beszerelt alkatrész nem anyagfáradás, vagy bármilyen, a beszerelést megelőzően nem látható hiba következtében adja meg magát. Ebben az esetben a te dolgod a termékgaranciát érvényesíteni a beszerzési forrásodnál. Ilyenkor a munkadíjat bukod, hiszen nem várhatod el a szerelőtől, hogy ingyen cserélje ki az általad hozott hibás alkatrészt.
Ezen kívül vannak még egyéb költségek mint pld. a csavarlazító, kenőanyagok, bilincsek stb.
Ennyi.
Azt pedig mindenki döntse el saját maga, hogy melyik megoldással, mekkora rizikót vállal.
(Bocsánatot kérek a terjedelemért!)
betg Creative Commons License 2010.06.24 0 0 1996
No kérem kell 4db csapágy 4db szimering 2db műanyag cső ha nagyon szét van ájulva akkor 2db csőtengely egy bazi nagy satu bazi nagy kalapács dórni egy két vascső kiütni a futógyűrűt egy csápos emelő enélkül is lehet de igen nagy szívás a többit nem írom le de ez utcán nem kivitelezhető.
Előzmény: ezustgolyo (1993)
m-tom4 Creative Commons License 2010.06.23 0 0 1995

Akkor ide figyelj Pistike! ;-))))

 

Nyomsz belőle rendesen a levegőjáratokba (oldalsó, középső, alsó, szélvédő), majd a klíma hőcserélőjéhez is. Ezután beteszed a pollenszűrőt (itt most dugóként funkcionál - ha nem teszed be, itt nyom ki minden levegőt/habot, nem a levegőnyílásokon).

Én szoktam kb. 5 percet várni, majd klíma bekapcs, de ne állítsd túl erősre a ventillációt, mert kifújhatja a habot....

Hagyod, hogy járjon 5-10 percig.

 

Én így szoktam....;-))

Előzmény: Birdiee (1994)
Birdiee Creative Commons License 2010.06.23 0 0 1994

Ma vettem egy klíma tisztító spray-t,2550 Ft volt.....

Még nem raktam be a pollenszűrőt,majd holnap kezdek neki.Egy kérdés!

Mi a menete ennek a klíma tisztításnak?Kiveszem a szűrőt és oda is befújok majd járatom a klímát de úgy,hogy benne már az új szűrő vagy hogy?Kérem valaki írja le úgy,mint egy 4 éves gyereknek... :)))) Előre is köszönöm!!!

ezustgolyo Creative Commons License 2010.06.23 0 0 1993
Én 16ezres komplet árat kaptam, már nem emlékszem mi volt benne, csapágyak meg még valami.
Előzmény: Birdiee (1992)
Birdiee Creative Commons License 2010.06.23 0 0 1992

Felhívtam egy autósboltot,SKF lengőkarcsapágyra 3000Ft körüli árat mondtak..Ez ennyire olcsó lenne vagy én néztem be? :))

 

egoka76 Creative Commons License 2010.06.23 0 0 1991

Hali!

 

Köszi, a szerelő is ezt javasolta, mármint ne bántsuk a csapágyat, inkbb a tárcsa lesz ütős. Ez csak azért gáz, mert múltkor cseréltünk kinyomócsapágyat, de persze erre akkor nem gondoltunk. MOndjuk nem olyan szar még, úgyhogy egyenlőre így marad:)

 

Inkább nekiveselkedek a lengőkar csapágynak, néha nekem is reccsen egy nagyot az alja, mintha kalapáccsal ütnék, meg huppog is úthibáknál, asszem az most időszerűbb lesz...

 

Kösz mégegyszer a megerősítést!

Előzmény: betg (1988)
Birdiee Creative Commons License 2010.06.23 0 0 1990

A leírtak alapján tuti lengőkarcsapágy törésem van.....Éles reccseő hang egyenetlen úton...A kuplung is játszhat,mert nekem is rángatva indul ..Inkább az lesz..

Akkor jó kis anyagi csőd lesz most ez...Egyenlőre gyűjtöm rá a pénzt..Ha nem szívatott volna meg a sok melós a lakásfelújításnál akkor nem lenne gond..De már lassan 4 hónapja készül a ház belülről és nem tudtunk még beköltözni..Mindesetre én Betq kollégához fogok menni,meggyőző a referenciája! :)

betg Creative Commons License 2010.06.21 0 0 1989
No meg ha a csapágy elfordul a csapágyházban annak ronda hangja van gyorsításkor ez nem csak a c5 nél probléma bx xantia xm ugyan igy van megoldva ezen 20 éve nem változtattak semmit.
Előzmény: betg (1988)
betg Creative Commons License 2010.06.21 0 0 1988
üddvv valószínű kuplung szerkezet lesz az el van deformálódva és a kuplungtárcsához nem ér hozzá körkörösen rendesen amikor csúsztatod vagy üt a tárcsa de ezt nem láthatód . A féltengely csapágy az nem csak induláskor vacakol valószínű neked kuplung problémád lesz. A csapágyházat csak úgy tudod rendesen megnézni ,hogy kiveszed a féltengelyt.
Előzmény: egoka76 (1987)
egoka76 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 1987

Szia!

 

HAd érdeklődjek, ami lett a féltengely támacsapágyaddal? Megnézetted azóta?

 

Én tegnap megpróbáltam megnézni egy szerelő sráccal, le is szedtük a csapágyházat, de nem tudtuk arrébb húzni, nem volt annyi hely, így nem láttuk a csapágy állapotát. Rángatva nem tűnik lötyögősnek, és kerékforgatásra sem morog, vagy rág. Pedig Nekem is rángatósan indul az autó szinte mindíg, és nagyon idegesít már. Azt mondja nekem nem ott lesz a hiba, inkább a kuplungtárcsánál, de az rednben volt teljesen mikor a kinyomó csapágyat cseréltük.

 

Szóval remélem Te jutottál valamire közben, és sikerül közelebb kerülni ehhez a szarsághoz most már...

 

Köszönöm.

 

ÜDv!

Előzmény: guzzirider (1674)
John Zero Creative Commons License 2010.06.21 0 0 1986
betq:
A szervócsövet pedig többen is emlegették. Én két C5-öst néztem meg, az elsőben 180 ezer volt, de 105 ezerre ütötték át, és valóban, szivárgott a szervócső (kormány?), ahogy kell.

A másikban (remélem) tényleg 100 ezer körül van, ezt meg is vettem, itt még nincs gond. De a citroen (nem hivatalos) szervíz, sőt itt a fórumtársak is is azt mondták, hogy ez valóban 140-170 ezer között szokott tönkremenni.

A zöldkártyás rendszer működik? Én mindig azon gondolkoztam, hogy ha az állam olyan jól hiteles helyeken begyűjti a kocsiról az adatokat, akkor az miért nem elérhető a jóhiszemű vevők számára?
Előzmény: betg (1985)
betg Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1985
Szervó csövek ? 300e km és gyári , a híbatárban bizonyos híbák törlésénél be kell írni a km óra állást ezt nem szokták kitörölni az óra tekerésnél és ez visszanézhető de ha nem volt gyári gépen akkor szinte lehetetlen megállapítani ,hogy mennyit futott pontosan ,vagy van még egy megoldás a zöldkártyánál felírják a km óra állást és a neten ezt rendszám alapján meg lehet nézni na de ez is a múlté 3 éves autóban híhető a 97ekm .
Előzmény: John Zero (1984)
John Zero Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1984
Én is találkoztam olyan C5-el (már írtam), ami kb. 180 ezerről volt 100 ezerre visszatekerve.

A vicc, hogy még a márkaszerviz se vette észre a tekergetést, pedig computerre is dugták, teljes állapotfelmérés. (Tudom, tudom, a márkaszervizek bal...ok, ez így is van.)

Valóban nem a kilométerórát kell nézni, hanem az állapotot! Tehát: milyen hibák vannak? Szervó csövek vannak-e cserélve? (Ha igen, az már 140 ezer feletti állapotot mutat.) Stb. stb.
Előzmény: oszcilloszkop (1983)
oszcilloszkop Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1983
Ne már! Kilométerórát vagy autót akarsz venni? Mindig az állapotot nézd, ne az órát! az max dísznek jó, leírom miért.
Előző autóm egy Brava volt amit hiába hirdettem 228e kilométerrel, a kutyának sem kellett. Még csak egy telefont sem kaptam, hiába volt hibátlan állapotban, senkit sem érdekelt. Viszont a pénzre szükségem volt, úgyhogy beadtam egy kereskedőhöz, aki azzal kezdte, hogy visszatekerte az órát 89e-re! Egy hét alatt elment 250e forinttal drágábban mint én hirdettem...mindenki boldog volt. Persze ezt megcsinálhattam volna én is de nem vagyok óravisszatekergetős fajta.
Előzmény: Tusky77 (1971)
csipesz1960 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1982
ja és 120000km volt benne
csipesz1960 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1981
én a2201 es 2000sx met 1300000ért vettem de azota csak ékszijat és olajat cseréltem
unomma Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1980
Igazad van, de én itt nem a2.2 hdi- re gondoltam, hanem az 1.6-ra.
Előzmény: betg (1979)
betg Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1979
Hát azért egy c5 III 2.2hdi 170hp nem egy millával drágább szerintem a 2.0hdi meg nekem gyenge híába 136 hp abban a kaszniba az gyenge , minden autómba ami eddig volt minimum 200e km volt megvételkor mert kis pénzért akartam sok extrát
még soha nem bántam meg viszont mindegyikben tényleg annyi volt a mostani autómban 2.2hdi majdnem 300e van de úgy néz ki mintha 100e lenne benne én rendszeresen karbantartom olajcsere max 12e-nél így a turbó is kíbirja kb 400e-ig.
Előzmény: unomma (1978)
unomma Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1978
Visszatérve az árra! Egy kb 30-50-et futott két éves c5II ára kb 1 millával ólcsóbb csak mint egy c5 III ujan!!!!! Bolond aki nem az ujat veszi.Már ha van rá mani.
Előzmény: Tusky77 (1971)
Xantia Break SX 2.0 16v Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1977
Jelenleg hajtok egy mentöautó-Jumpert, 2,2HDi, 320000 van benne.Van egy újabb is a mentöszolgálatnál,40000km el,semmi különbség a kettö közt,ugyanúgy gyúllik a sokat futott is mint az újabb,menetteljesitmény se rosszabb! Igaz szervizelve vannak rendesen.
Előzmény: betg (1974)
unomma Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1976
Pedig nem beszéltünk össze!!!!!
Előzmény: betg (1974)
unomma Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1975
Szerintem nem sok az a 100e- km, ha valóban annyi van benne, és normálisan hajtották. Ha kevesebbet futottat keresel, ott meg az ár lesz a problema! Én emlékszem a saját autóimra, mert ez megmaradt bennem, hogy százezernél olyanok voltak szinte mint az ujak, semmiféle probléma, vagy teljesitményromlás nem volt.
Előzmény: Tusky77 (1971)
betg Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1974
Jézus épp ,hogy be van járatva ne vicceljünk már ez nem skoda tudok nem egy 2.2hdi -ről amiben 400e felett van és a motornak semmmmmi baja minden eredeti benne jumperek ezzel a motorral 600-800e km elmennek szóval 100km a motor be van járatva ennyi én amikor még ment az autóbehozatal volt ,hogy 1 év alatt 100ekm tettem az autómba, inkább egy 100e km futott autó mint valami visszatekergetett autó, vagy csak városban használt mondjuk 60e km autó sokkal rosszabb bocs de teljesen felhúztam magam ekkora badarságon .
Előzmény: Tusky77 (1971)
gaz.69 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1973
Szóval azért szedtem szét, mert a két vezteng közötti lánc feszítője tönkrement, cserélni kellett. Elvileg ugyanoda lett visszatéve, de tegnap szétszereltem és eltérést mutatott. Mint írtam, valaki mondta, vissza kell állítani valami racsnit, de nem tudom, hogyan? Vagy service manual-t tudnátok-e? Hogy letölteném, vagy...??
Előzmény: betg (1970)
Leadfoot Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1972
Nem akarok beledumálni, pláne nem okoskodni. De a keveset futott követelmény és a dízelmotor együttes megléte (+ gondolom árban is van egy limit) eléggé be fogják határolni a lehetőségeket.

Kisautókból nem különösebben nehéz olyat kifogni (főleg pár évesen), amiben kevés kilométer van. De a C5 kategóriájú kocsik 6-7-8millió forintba kerültek újonnan. Ennyi pénzért senki nem fog autót venni (vagy legalábbis nagyon kevesen) azért, hogy a garázsban álljon. Pláne nem dízelt.

A kocsiban, amit néztél, van 97ezer km 3 évesen. Ez ~ évi 33ezer. Egy ilyen kategóriájú dízel autónál szerintem itt kezdődik a reális futásteljesítmény.
Előzmény: Tusky77 (1971)
Tusky77 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1971
Nem vettem meg a 2.2 HDI-t, sok az a majdnem 100e km.
Igyekszem kevesebbet futott autót vásárolni.
betg Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1970
Hát van 2 db 2.2 hdi is kibontva de én nem szedtem ki a veztengelyt de ha a főtengelyt és a veztengelyt nem stiftelted ki és úgy raktad össze nem indul 2-3mm eltérés a vezérlésben és nem indul mert a veztengely jeladó és a felső holtpont jeladónak szinkronban kell lennie különben nem fog beindulni de holnap rákérdezek gondolom a láncfeszítővel küzdesz.
Ha elszakadt a szíj és azért szedted szét előfordul ,hogy a vezérműtengely végén lévő lánckerék elfordul és ezáltal soha nem lesz jó a vezérlés hiába cserélsz ki mindent előfordul ,hogy vezérműtengelyt is kell cserélni.
Előzmény: gaz.69 (1968)
betg Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1969
Üdv a hátsó lengökarban csapágy van nem szilent és ez a csapágy van eltörve minél elöbb ki kell cserélni mert kikopik a lengökar is és azt is cserélni kell ,én szívesen megcsinálom gyári csapággyal a 2 oldal munkadíjjal 40e ft ha nem kell lengökart cserélni.
Előzmény: worlock (1966)
gaz.69 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1968

Szia, Betq!

Szétszedtem, összeraktam, nem indult, vezérlést ellenőrizni újra szét. Most a vezérkereket tekerve (szíj le) racsnizik és nem fordul körbe. A főtengely felső holtponton ékelve. Volt eltérés, de most oda-vissza kb negyed kört racsnizik a vezérkerék, de nem fordul át, így nem tudom jelen stiftelni, hogy feltegyem a szíjat. Valaki mondta, hogy valami racsnit vissza kell alaphelyzetbe állítani, rögzíteni, de az jó hete volt és nem veséztük ki és vele nem tudok konzultálni. Le kell újra vennem a két-vezérműtengely-házat??! Vagy van más megoldás?

Előzmény: betg (1965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!