Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4273

Hát, nekem kedvezménynek jó volt a beszámítás is.

Konkrétan az érdi Skodáék és az Autóvárosos Hyundai 1.9-2m Ft-t adott volna a H Astra CDTi-mért, ők meg 2.6m-t adtak érte (a második legjobb is csak 2.45m volt). -450e a listárból. Ez volt tavaly decemberben.

 

Előzmény: Italycarfun (4272)
Italycarfun Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4272
Összesen minden összevetve mennyi kedvezményt kaptál? Szerinted egy 15 éves igen rossz állapotban lévő 350e km futott vektrát is beszámolnak? Szülőket is rá akarnám venni egy FIATra...:) Nekem a Bravo eddig nagyon bejött bár még a 600km nincs túl nagy tapasztalom.
Előzmény: _Zsiri_ (4271)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4271

Az érdiek autóbeszámítási stratégia tényleg rendkívül vásárló-barát...

Nekem az ex kocsimat 30%-kal(!) számolta be többért, mint két konkurens márka szalonja.

Előzmény: vinjo (4266)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4270

Megnyugtat, hogy nem csak én vagyok ilyen finnyás... :-)

Nekem is a vége okozta a legnagyobb gondot, csak nálam Bravo T-Jet vs. GP T-Jet volt a tárgy.

Előtte volt terítéken Cee'd, i30, új Fabia kombi, Roomster, Leon, Auris (asszem ennyi)

Előzmény: Suti83 (4267)
Italycarfun Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4269

Sziasztok,

 

Aki eddig sebességváltózárat rakatott a bravoba tud nekem segiteni?

 

NEM ZÖRÖG UTÁNA SEMMI? Jól összerakják?

 

Kit javasoltok? Bearlock vagy mul-t-lock?

 

Köszönöm előre is

Varshi Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4268

Vedd meg azt a 150-est, amit olcsón kínálnak.

Előzmény: Suti83 (4267)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4267
Hehe...Ne tudd meg meddig tartott mire ide eljutottam, hogy 1 típus.... nem hogy egy márka...:-)
Tervben volt elősször a panda 100HP, aztán a Punto T-jet, majd a Kia ProCeed, Mitsubishi Lancer X (1. benya, 2.0 diesel) és csak most a Bravo (120-150)

- Panda olcsó, de kicsi....
- Grande csak 3 ajtós narancsba tetszett, de a csomagtér ott se nagy meg a hátul
ülőknek kénylemetlen...és nem is praktikus a 3 ajtós...
- ProCeed szintén a 3 ajtó a bibi, meg az ár....ennyiért már jobbat is kapni
alapon továbbléptünk...
- Lancer x... Hát igen a nagy favorit... csak sajnos kicsi országunkba a 1.8 benyás nem nagyon fordul elő szalonokba csak az 1,5 ami kevés akkora kasznira... A 2.0 Diesel meg aránytalanul drágább ha jól fel van szerelve... Ami miatt a Lancer kiesett az hogy beközölték gyártásra leadott megrendelés után az autóra minimum 6 hónapot kell várni... Itthon...
- Na így maradt a Bravo amie max 1,5-2 hónapot kell majd várni... állítólag...
Közben volt kis hezitálás mert szalonautón megláttam egy 2.0 diesel Lancert jó áron szalonból kedvezménnyel(nem teszt) a bib csak az h Pécsen...qva mecce és ráadásul grafit szürke... (vagy fekete vagy vörösérdekeltt volna)
- Tehátvisszatértem a Bravora:-)

És mostmár csak a 120 VS 150 kérdés maradt...:-)

Szal én is elvoltam rendesen mire idáig jutottam...
Előzmény: _Zsiri_ (4265)
vinjo Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4266
Nekem annyi tapasztalatom van velük,hogy a puntómat (3év 10hó) a beszámítási árhoz megvizsgálták.Majd közölték 15 perc után az árat.Annyi szépséghiba volt a dologban,hogy a cimborám ,aki nem jött be velem a szalonba,látta,hogy oda sem mentek a kocsihoz.Vagyis látatlanban mondtak 150 ezerrel kevesebbet,mint amennyiért Érden csupán egy előttem elvégzett rétegvastagság-ellenőrzés után beszámították...
Nekemis közel lenne,mivel Kelenvolgyben lakom,de én kiviszem Érdre Szabóhoz inkább,a puntómmal is oda jártam,nekem csak jó tapasztalataim vannak velük.
Előzmény: Törölt nick (4234)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4265
De már legalább 1 típuson belül vagy. Mire én eljutottam eddig... :-)
Előzmény: Suti83 (4262)
zee2003 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4264
Ja, bocs 5500-öt írtam.
Előzmény: zee2003 (4263)
zee2003 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4263

Biztos igazad van, nekem még a kevés km miatt nem volt túl sokszor forszírozva. Azért írtam a kb 5000-as fordulatot, mert talán nem emlékeztem pontosan, de úgy rémlik pl 2-ben érdemes volt addig elforgatni.

Még az előző autóm (Bravo HGT) emléke soxor előjön :-)) Azt leszabályzásig kellett forgatni (illetve épp előtte váltani), mert úgy ment a legjobban. Másrészről pedig minél jobban elforgatsz egy fokozatot, annál "feljebb" kezdődik a következő, tehát annál jobban fog menni a következő a fokozatban. Hangsúlyozom, hogy nem a 120 T-jetre vonatkozik az előbbi kitérőm hanem a pörgős és szívó (és gyönyörű hangú) HGT-re.

Előzmény: _Zsiri_ (4249)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4262
Ez is igaz.
Ez azért 1 kemény döntés...
Előzmény: _Zsiri_ (4261)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4261

Ha neked ennyire a sportosság a fő csapásirány, akkor mindenképp a 150-est válaszd.

A gyorsulás különbség (9.7-8.2) azért elég sok, csak hát azért is megfontolandó a 120-as, mert a 0-100 spirnt viszonlag ritka manőver.

Előzmény: Suti83 (4260)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4260
Mondjuk azért egy 120 és 150 es rajtját szívesen megnézném... Papíron 2 mp körül van a különbség 0-100ra. az nem olyan sok...viszont a 150es tovább húzhat jobban...
Csak mégis, hogy mekkora a különbség a 2 között:-)
Kár h nincs sport futómű meg kipuf a 120ashoz... egyébként nemhaboznék a választáson...
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4259

Ez sokat számít az adott motor teljesítménygörbéjén is, mármint, hogy hogy esik a teljesítménymaximum után az teljesítmény. Sok olyan moci van, ahol egyszerűen lezuhan. De ebbe én nem merülök bele, mert inkább csak néző vagyok.

Viszont a gyorsulási versenyeken az idő számít, a való életben meg az élettartam. És azért a mínusz 0.4-0.5 másodpercért felesleges...szerintem.

 

Előzmény: Varshi (4257)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4258

Nekem szóba sem jött a 150-es, ez is teljesen megfelel és nem is bántam meg. Én inkább az eddigi kocsiaimhoz mérem, azok nagy többségéhez képest sokkal jobb.

 

Előzmény: Suti83 (4256)
Varshi Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4257

> Mivel 5000-nél adja le a max teljesítményt, így 5000 felé tök fölösleges pörgetni

> (ez minden motorra igaz), mert az csak nyűg a motornak.

 

Azért ez így nem teljesen igaz. A gyorsulási versenyek nagy tapasztalati alapján az első 2-3 fokozatot érdemes a teljesítménymaximum fölé forgatni, szívómotoros autóknál, ahol nem esik annyit utána az erő, 1-2-esben egész tiltásig szokták nyomni, mert többet nyersz vele, hiába esik a teljesítmény/nyomaték. A váltás idején (tizedmásodpercek) magasabb sebességgel gurulsz, illetve a korábban megnyert magasabb sebesség az időtengelyen kiintegrálva nagyobb megtett távot eredményez, amit egy erősebben húzó következő fokozat nehezen kompenzál.

 

Magasabb fokozatokban már tényleg jobb elváltani Pmax-nál.

Ebbe az egészbe már csak az szokott bekavarni, hogy tényleg ott van-e a teljesítménymaximuma a motorodnak, mint amit a papíradat mond. :))

+/- 100-150 RPM simán belefér, amit ráadásul a levegőszűrők és mondjuk az olaj állapota is befolyásolhat.

 

Ha lesz egyszer egy reptéri tali, ott meg lehet nézni: egymás mellől rajtol két autó, és fej-fej mellett fog menni (ideális esetben). Amelyik hamarabb vált el 1-2-ből, az fog lemaradni. Sokszor teszteltük már. :)

Előzmény: _Zsiri_ (4249)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4256
Ezek nagyon jó adatok amiket leírtál...Kár, hogy a 150esek nem írnak, bár azt már próbáltam, 120ashoz sajnos nem volt tapasztalatom, mivel 2 szalonba volta Csikibege és Kelet-Pest... de a csikinél csak 150 volt tesztben a Keletnél meg 150es volt szabad a 120as kint volt mind a 2x amikor kerestük... De ha bent lesz mindenképp kipróbálom döntés előtt...

Amúgy Te mint 120as tulajdonos... nem bántad meg h nem 150 lett...úgyértem őszintén... ha tehtnéd nem cserélnéd le? (csak kíváncsiság)
Előzmény: _Zsiri_ (4255)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4255
Ezek egyébként csak szavak! Mindenképpen próbálj ki egyet!
Előzmény: _Zsiri_ (4254)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4254

Azért VI-ban 160-ról még érezhetően megindul.

Amit nagyon szeretek benne, hogy pl IV-ben 60-tól, V-ben 80-tól, VI-ben 100-tól nyugodtan használható előzésekre, amit erölködés nélkül megold a 120-as. (persze a necces helyzeteknél ajnlott a visszaváltás) 

Előzmény: Suti83 (4252)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4253
Hihi...erre már válaszoltál...:-)
Előzmény: Suti83 (4252)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4252
Értelek.

Kb mekkora fordulatnál jön meg a hangja? Km/h ban mérve meddig érezhető hogy még nagyon húz a 120as?
Előzmény: _Zsiri_ (4249)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4251
Bocs, azzal nem vitatkozok, hogy Neked 120-asod van! :-)
Előzmény: zee2003 (4248)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4250

meddig húz igazán és honnan lassul be a gyorsulása?

Egy példa: harmadikat el lehet váltani 125-nél is (a körül tilt), de szerintem 90-ig növekszik az ereje, 90-110 körül már "csak" egyenletesen, de erősen húz, fölötte meg egyre lassabban, de húz. Viszont akár 30-ról is eredményesen ki lehet vele lőni egy minimális turbólyuk után.

Előzmény: Suti83 (4246)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4249

Egyébként nekem 120-as van és kb 5500-ig érdemes elforgatni.

 

Ezzel kicsit vitatkoznék. Mivel 5000-nél adja le a max teljesítményt, így 5000 felé tök fölösleges pörgetni (ez minden motorra igaz), mert az csak nyűg a motornak.

 

Én úgy látom, hogy 4000-4200 után már nincs teljesítmény fokozódás. (nem teljesítmény nincs, hanem növekedő teljesítmény!) Viszont szinte minden fokozatban használható kb 1700-tól.

Előzmény: zee2003 (4248)
zee2003 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4248
Szerintem ezt nem lehet így megközelíteni. Én még nem vezettem 150-est, de a fórumban jónéhányszor elhangzottak alapján kirajzoltam magamban egy képet, miszerint a 150-es a sportosabb-pörgetősebb, a 120-as pedig a nyomatékosabb-alacsonyabb fordulaton használhatóbb fajta. Ez nem azt jelenti, hogy a 150-es gyenge alul, csak inkább magasabban mutatja ki a foga fehérjét és biztos minden fokozatban érezni a különbséget. Egyébként nekem 120-as van és kb 5500-ig érdemes elforgatni. Felette is megy, csak nem már nem nő az ereje.
Előzmény: Suti83 (4246)
zee2003 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4247

Szia!

 

Egy barátom raktárvezető egy márkakereskedésben és kaptam tőle egy lejárt verziót (gyári dvd-n). Annyi a gond vele, hogy márciusra vissza kell állítsam a dátumot minden indítás előtt. Van egy pár éves verzióm is (a Bravo I-hez mindent abban kerestem ki), ahhoz még nem kellett dátumot állítgatni és átírt lemezről is ment. Ezt már átírni sem lehet és még le is jár :-(

 

Előzmény: Radar75 (4213)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4246
Tényleg 150esnél a sport gomb javít a gázreakción, változtat a turbón és feszesíti a kormányt igaz? Ezen felül mérte már valaki? Fogyasztás is változik valamennyire? Gondolom pár decit ha nem is litereket de nyom rajta...Nem?

Zsiri.... írtad, hogy a 120asnak hamarabb elfogy a kraft... ez mit jelent? meddig húz igazán és honnan lassul be a gyorsulása?
A 150esnek a 0-100 jobb időben... tehát akkor a 2 közötti különbség kb a 60-100 között érezhető... Ezek csakelvi feltevések...
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4245

Ezekszerint ha a 150es magasabb fordulaton kezd csak igazán húzni így többet fogyaszt, ha pörgeted, de alacsonyabb fordulaton kevesebbet eszik, relative lehet vel gazdaságosabban is közlekedni.... a 120as meg alapból pörög és húz és így többet kellene ennie...nem?

 

Hát azért ez nem így van. Ha X motor kis fordulaton jobban húz, mint Y, akkor nem is kell annyira nyomni ugyanahhoz a sebességhez, ergo kevesebbet eszik.

De azért nyilatkozzanak a 150-esek is.

Előzmény: Suti83 (4244)
Suti83 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 4244
Értem...
Egyébként HUF-ban nem olyan nagy az eltérés, mert mind a 2-t alaposan felextráztam és amennyivel a 150 sport többe kerül de sok benne az olyan, ami széria, a 120 Dyn nél meg még extra tehát plusz költség.... Így ahogy számolgattam a 2 verzió között mindössze 230.000-240.000 forint eltérés van... Ja és a Kelet-Pest-nél most 600.000 kedvezményt adnak így a felextrázott 150 sport 5.100.000 a 120 Dyn meg 4.860.000.
Ja meg bele aarok dobni 1 milla kezdőt... ja meg a 100.000es üzembehelyezés meg apróságok...

Végülis ez az ami miatt igazából nem teljesen mind1 mert van bőven különbség... de árbanmind1 melyik lesz....

Sporthoz sport futómű ,sport kipuf is jár, ami a dyn-ban nincs...

Ezekszerint ha a 150es magasabb fordulaton kezd csak igazán húzni így többet fogyaszt, ha pörgeted, de alacsonyabb fordulaton kevesebbet eszik, relative lehet vel gazdaságosabban is közlekedni.... a 120as meg alapból pörög és húz és így többet kellene ennie...nem?
Előzmény: _Zsiri_ (4242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!