Konkrétan az érdi Skodáék és az Autóvárosos Hyundai 1.9-2m Ft-t adott volna a H Astra CDTi-mért, ők meg 2.6m-t adtak érte (a második legjobb is csak 2.45m volt). -450e a listárból. Ez volt tavaly decemberben.
Összesen minden összevetve mennyi kedvezményt kaptál? Szerinted egy 15 éves igen rossz állapotban lévő 350e km futott vektrát is beszámolnak? Szülőket is rá akarnám venni egy FIATra...:) Nekem a Bravo eddig nagyon bejött bár még a 600km nincs túl nagy tapasztalom.
Hehe...Ne tudd meg meddig tartott mire ide eljutottam, hogy 1 típus.... nem hogy egy márka...:-) Tervben volt elősször a panda 100HP, aztán a Punto T-jet, majd a Kia ProCeed, Mitsubishi Lancer X (1. benya, 2.0 diesel) és csak most a Bravo (120-150)
- Panda olcsó, de kicsi.... - Grande csak 3 ajtós narancsba tetszett, de a csomagtér ott se nagy meg a hátul ülőknek kénylemetlen...és nem is praktikus a 3 ajtós... - ProCeed szintén a 3 ajtó a bibi, meg az ár....ennyiért már jobbat is kapni alapon továbbléptünk... - Lancer x... Hát igen a nagy favorit... csak sajnos kicsi országunkba a 1.8 benyás nem nagyon fordul elő szalonokba csak az 1,5 ami kevés akkora kasznira... A 2.0 Diesel meg aránytalanul drágább ha jól fel van szerelve... Ami miatt a Lancer kiesett az hogy beközölték gyártásra leadott megrendelés után az autóra minimum 6 hónapot kell várni... Itthon... - Na így maradt a Bravo amie max 1,5-2 hónapot kell majd várni... állítólag... Közben volt kis hezitálás mert szalonautón megláttam egy 2.0 diesel Lancert jó áron szalonból kedvezménnyel(nem teszt) a bib csak az h Pécsen...qva mecce és ráadásul grafit szürke... (vagy fekete vagy vörösérdekeltt volna) - Tehátvisszatértem a Bravora:-)
És mostmár csak a 120 VS 150 kérdés maradt...:-)
Szal én is elvoltam rendesen mire idáig jutottam...
Nekem annyi tapasztalatom van velük,hogy a puntómat (3év 10hó) a beszámítási árhoz megvizsgálták.Majd közölték 15 perc után az árat.Annyi szépséghiba volt a dologban,hogy a cimborám ,aki nem jött be velem a szalonba,látta,hogy oda sem mentek a kocsihoz.Vagyis látatlanban mondtak 150 ezerrel kevesebbet,mint amennyiért Érden csupán egy előttem elvégzett rétegvastagság-ellenőrzés után beszámították... Nekemis közel lenne,mivel Kelenvolgyben lakom,de én kiviszem Érdre Szabóhoz inkább,a puntómmal is oda jártam,nekem csak jó tapasztalataim vannak velük.
Biztos igazad van, nekem még a kevés km miatt nem volt túl sokszor forszírozva. Azért írtam a kb 5000-as fordulatot, mert talán nem emlékeztem pontosan, de úgy rémlik pl 2-ben érdemes volt addig elforgatni.
Még az előző autóm (Bravo HGT) emléke soxor előjön :-)) Azt leszabályzásig kellett forgatni (illetve épp előtte váltani), mert úgy ment a legjobban. Másrészről pedig minél jobban elforgatsz egy fokozatot, annál "feljebb" kezdődik a következő, tehát annál jobban fog menni a következő a fokozatban. Hangsúlyozom, hogy nem a 120 T-jetre vonatkozik az előbbi kitérőm hanem a pörgős és szívó (és gyönyörű hangú) HGT-re.
Mondjuk azért egy 120 és 150 es rajtját szívesen megnézném... Papíron 2 mp körül van a különbség 0-100ra. az nem olyan sok...viszont a 150es tovább húzhat jobban... Csak mégis, hogy mekkora a különbség a 2 között:-) Kár h nincs sport futómű meg kipuf a 120ashoz... egyébként nemhaboznék a választáson...
Ez sokat számít az adott motor teljesítménygörbéjén is, mármint, hogy hogy esik a teljesítménymaximum után az teljesítmény. Sok olyan moci van, ahol egyszerűen lezuhan. De ebbe én nem merülök bele, mert inkább csak néző vagyok.
Viszont a gyorsulási versenyeken az idő számít, a való életben meg az élettartam. És azért a mínusz 0.4-0.5 másodpercért felesleges...szerintem.
Nekem szóba sem jött a 150-es, ez is teljesen megfelel és nem is bántam meg. Én inkább az eddigi kocsiaimhoz mérem, azok nagy többségéhez képest sokkal jobb.
> Mivel 5000-nél adja le a max teljesítményt, így 5000 felé tök fölösleges pörgetni
> (ez minden motorra igaz), mert az csak nyűg a motornak.
Azért ez így nem teljesen igaz. A gyorsulási versenyek nagy tapasztalati alapján az első 2-3 fokozatot érdemes a teljesítménymaximum fölé forgatni, szívómotoros autóknál, ahol nem esik annyit utána az erő, 1-2-esben egész tiltásig szokták nyomni, mert többet nyersz vele, hiába esik a teljesítmény/nyomaték. A váltás idején (tizedmásodpercek) magasabb sebességgel gurulsz, illetve a korábban megnyert magasabb sebesség az időtengelyen kiintegrálva nagyobb megtett távot eredményez, amit egy erősebben húzó következő fokozat nehezen kompenzál.
Magasabb fokozatokban már tényleg jobb elváltani Pmax-nál.
Ebbe az egészbe már csak az szokott bekavarni, hogy tényleg ott van-e a teljesítménymaximuma a motorodnak, mint amit a papíradat mond. :))
+/- 100-150 RPM simán belefér, amit ráadásul a levegőszűrők és mondjuk az olaj állapota is befolyásolhat.
Ha lesz egyszer egy reptéri tali, ott meg lehet nézni: egymás mellől rajtol két autó, és fej-fej mellett fog menni (ideális esetben). Amelyik hamarabb vált el 1-2-ből, az fog lemaradni. Sokszor teszteltük már. :)
Ezek nagyon jó adatok amiket leírtál...Kár, hogy a 150esek nem írnak, bár azt már próbáltam, 120ashoz sajnos nem volt tapasztalatom, mivel 2 szalonba volta Csikibege és Kelet-Pest... de a csikinél csak 150 volt tesztben a Keletnél meg 150es volt szabad a 120as kint volt mind a 2x amikor kerestük... De ha bent lesz mindenképp kipróbálom döntés előtt...
Amúgy Te mint 120as tulajdonos... nem bántad meg h nem 150 lett...úgyértem őszintén... ha tehtnéd nem cserélnéd le? (csak kíváncsiság)
Amit nagyon szeretek benne, hogy pl IV-ben 60-tól, V-ben 80-tól, VI-ben 100-tól nyugodtan használható előzésekre, amit erölködés nélkül megold a 120-as. (persze a necces helyzeteknél ajnlott a visszaváltás)
meddig húz igazán és honnan lassul be a gyorsulása?
Egy példa: harmadikat el lehet váltani 125-nél is (a körül tilt), de szerintem 90-ig növekszik az ereje, 90-110 körül már "csak" egyenletesen, de erősen húz, fölötte meg egyre lassabban, de húz. Viszont akár 30-ról is eredményesen ki lehet vele lőni egy minimális turbólyuk után.
Egyébként nekem 120-as van és kb 5500-ig érdemes elforgatni.
Ezzel kicsit vitatkoznék. Mivel 5000-nél adja le a max teljesítményt, így 5000 felé tök fölösleges pörgetni (ez minden motorra igaz), mert az csak nyűg a motornak.
Én úgy látom, hogy 4000-4200 után már nincs teljesítmény fokozódás. (nem teljesítmény nincs, hanem növekedő teljesítmény!) Viszont szinte minden fokozatban használható kb 1700-tól.
Szerintem ezt nem lehet így megközelíteni. Én még nem vezettem 150-est, de a fórumban jónéhányszor elhangzottak alapján kirajzoltam magamban egy képet, miszerint a 150-es a sportosabb-pörgetősebb, a 120-as pedig a nyomatékosabb-alacsonyabb fordulaton használhatóbb fajta. Ez nem azt jelenti, hogy a 150-es gyenge alul, csak inkább magasabban mutatja ki a foga fehérjét és biztos minden fokozatban érezni a különbséget. Egyébként nekem 120-as van és kb 5500-ig érdemes elforgatni. Felette is megy, csak nem már nem nő az ereje.
Egy barátom raktárvezető egy márkakereskedésben és kaptam tőle egy lejárt verziót (gyári dvd-n). Annyi a gond vele, hogy márciusra vissza kell állítsam a dátumot minden indítás előtt. Van egy pár éves verzióm is (a Bravo I-hez mindent abban kerestem ki), ahhoz még nem kellett dátumot állítgatni és átírt lemezről is ment. Ezt már átírni sem lehet és még le is jár :-(
Tényleg 150esnél a sport gomb javít a gázreakción, változtat a turbón és feszesíti a kormányt igaz? Ezen felül mérte már valaki? Fogyasztás is változik valamennyire? Gondolom pár decit ha nem is litereket de nyom rajta...Nem?
Zsiri.... írtad, hogy a 120asnak hamarabb elfogy a kraft... ez mit jelent? meddig húz igazán és honnan lassul be a gyorsulása? A 150esnek a 0-100 jobb időben... tehát akkor a 2 közötti különbség kb a 60-100 között érezhető... Ezek csakelvi feltevések...
Ezekszerint ha a 150es magasabb fordulaton kezd csak igazán húzni így többet fogyaszt, ha pörgeted, de alacsonyabb fordulaton kevesebbet eszik, relative lehet vel gazdaságosabban is közlekedni.... a 120as meg alapból pörög és húz és így többet kellene ennie...nem?
Hát azért ez nem így van. Ha X motor kis fordulaton jobban húz, mint Y, akkor nem is kell annyira nyomni ugyanahhoz a sebességhez, ergo kevesebbet eszik.
Értem... Egyébként HUF-ban nem olyan nagy az eltérés, mert mind a 2-t alaposan felextráztam és amennyivel a 150 sport többe kerül de sok benne az olyan, ami széria, a 120 Dyn nél meg még extra tehát plusz költség.... Így ahogy számolgattam a 2 verzió között mindössze 230.000-240.000 forint eltérés van... Ja és a Kelet-Pest-nél most 600.000 kedvezményt adnak így a felextrázott 150 sport 5.100.000 a 120 Dyn meg 4.860.000. Ja meg bele aarok dobni 1 milla kezdőt... ja meg a 100.000es üzembehelyezés meg apróságok...
Végülis ez az ami miatt igazából nem teljesen mind1 mert van bőven különbség... de árbanmind1 melyik lesz....
Sporthoz sport futómű ,sport kipuf is jár, ami a dyn-ban nincs...
Ezekszerint ha a 150es magasabb fordulaton kezd csak igazán húzni így többet fogyaszt, ha pörgeted, de alacsonyabb fordulaton kevesebbet eszik, relative lehet vel gazdaságosabban is közlekedni.... a 120as meg alapból pörög és húz és így többet kellene ennie...nem?