Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2010.01.18 0 0 28288
v_peti

"És azért a normákat (vagy azok nagy részét) illik betartania egy EC-nek."

És 2 éve a Csárdás, a Bartók Béla, az Avala, még régebben a Hernád, de akár a lőkösházi IC-k melyik előírásnak nem felelnek/feleltek meg?


Passz? Büfékocsi? Légkondi? passz

Az Avala a 150-esen megy, ott meg pocsék az átlagsebesség. Na meg az EC nappali vonat, az Avala meg hálókocsikat is visz.

Előzmény: Excelsior84 (28284)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28287
"Nem tudom, mi bajod van Passauval. "

Nekem semmi, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy határállomás lévén meg kell, hogy álljon a vonat, mivel személyzetet kell cserélni: ÖBB-s helyett DB-s jegyvizsgáló, ÖBB-s helyett DB-s mozdonyvezető. De úgy látszik nem értetted meg. Ahogy azt sem érted meg, hogy Hegyeshalomban azért kell megállni, mert személyzetet kell cserélni, magyarról osztrák rendszerre és fordítva kell átkapcsolni a mozdonyt, ami csak álló helyzetben lehetséges. remélem most már megérted a hegyeshalmi megállást...

"hogy miért nem kellenek vonatreklámok (bár az ilyen szakmai felvetéseimre nem nagyon volt reakció)"

Nekem pl. semmi bajom nem lenne a reklámokkal, sőt támogatnám is. Legalább egy-két ocsmányabb festés nem látszódna, s még talán bevétel is származna belőle.
Előzmény: Excelsior84 (28284)
D55 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28286

Excelsior84: Erre pedig abból következtettem, hogy most, hogy hozzáértők irányítják, olyan helyzetben van, hogy csak azért nem számolják fel, mert egy szocialista nagy vállalat.

Hát, akkor nagyon nem vagy képben, mert szerintem jelenleg nem hozzáértők irányítják.

 

A MÁV-val a lakosság 90 %-a nem ért egyet, mégsem gondolkozik el azon senki, hogy valamin változtatni kellene.

Értem, Te vagy a MÁV, mi meg a lakosság és mi nem gondolkodunk azon, hogy Téged meg kéne változtatnunk.

Előzmény: Excelsior84 (28284)
A Gyula Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28285
Az nem igaz, "tök üresen jöttek Hegyeshalomba, és tök üresen is indultak onnan".
Előzmény: Excelsior84 (28284)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28284
A Gyula

"Ami nem igaz."

MI nem igaz? Az, hogy csuklós bz-k jártak?

Talán igazad van, ez megváltozott már. Tömegek utaznak Hegyeshalomból Jánossomorjára. Én mondjuk anno úgy mentem, mert olcsóbb és gyorsabb volt, hogy Mosonmagyaróváron szálltam fel buszra.

monforte

"Tudod Te is, hogy nem ezt mondtam, csak már nincs mivel érvelned, ergo írhattad volna azt is, hogy "igazad van", rövidebb is, és elfogadóbb."

Hegyeshalom egy partikuláris kérdés. Kicsit túl lett rugózva.

"A tudatlanság - jelen esetben Magyarország földrajáznak nem ismerete - nagy úr."

Erről szó sincs. Nagyon sok helyen voltam Magyarországon (is). A földrajz egy statikus állapot. Persze lehet vizsgálni a demográfiai váltohttp://forum.index.hu/EditArticle/vieweditarticle?t=9116178zásokat. Akkor azt lehet felfedezni, hogy míg az ország népessége fogy, addig Pest megye népessége nő. Ennek nyilvánvaló oka a közlekedési infrastruktúra struktúrájában keresendő, de ez szűkebben nem erre a topicra tartozik.

Az szerintem tagadhatatlan tendencia, hogy az IC-k megállnak egyre kisebb lélekszámú településeken: Mosonmagyaróvár, Cegléd, Szatymaz, Kistelek, Karcag.

"Gondolom én, hogy itt az volt a meghatározó, hogy megszűntettek egy-két buszt a főváros és Győr közt, és e buszról vasútra "terelt" hatalmas tömeg kiszolgálására sűrítettek a gyorsokon, sok értelme nincs szerintem, az előző évi kínálat is megfelelő volt Győr fele, de az idő lehet, hogy megcáfol vagy már meg is cáfolt"

Ilyet írtam én is, hogy megszüntetnek buszokat, de keresd vissza. Másfél hónapja a hozzáértők letorkoltak, hogy nem/alig szüntetnek meg buszt Budapest és Győr között.
Ezt le is ellenőriztem, megy napi 12 közvetlen busz. Tehát itt éppen megmutatkozik ez az ún. kínálati menetrend arról szól, hogy nem volt elég utas, ezért megállítjuk a railjetet Tatabányán és Hegyeshalomban is, de hogy nehogy mégis legyen, azért még sűrítjük a gyorsokat is Győrbe, meg még maradnak a buszok is. Szóval el kellene dönteni, hogy mi az IC és mi az előváros szerepe ebben a menetrendi struktúrában, mert számomra ez nem világos.
Arról van szó, hogy vannak viszonylatok, melyeken 150 %-os kínálat van, míg más szintén fajsúlyos kereslet kielégítése negatív tartományban marad.

Alacc

"Passaun a Bécsből Dortmundba menő ICE, hát elárulom mert ott is személyzetet kell cserélni"

Nem tudom, mi bajod van Passauval. Én voltam Passaun (is). Egy gyönyörű város, szemmel láthatóan nem 3000 lelkes, mint például Hegyeshalom, hanem szerintem bőven veri az 50000-ret. Elképzelhető, hogy onnan még vannak utasok is.

v_peti

"És azért a normákat (vagy azok nagy részét) illik betartania egy EC-nek."

És 2 éve a Csárdás, a Bartók Béla, az Avala, még régebben a Hernád, de akár a lőkösházi IC-k melyik előírásnak nem felelnek/feleltek meg?

D55

"Zseninek is gondolod magad, vagy ez csak egy megjegyzés volt?"

Én nem gondolom magam zseninek. Ha visszaolvasod és a magyar nyelv szabályai szerint értelmezed, amit írtam, rájössz, hogy azt írtam, hogy ha zsenik irányítanák a vállalatot, akkor romokban heverne. Erre pedig abból következtettem, hogy most, hogy hozzáértők irányítják, olyan helyzetben van, hogy csak azért nem számolják fel, mert egy szocialista nagy vállalat.

"Észre kéne venni, hogy itt senki nem ért veled együtt."

Igen, pár éve arról akartatok meggyőzni, hogy a mozgássérülteknek miért nem kell vonattal utaznia, aztán arról, hogy miért nem kellenek az "interregionális" utasok. Nem olyan rég arról, hogy miért nem kellenek vonatreklámok (bár az ilyen szakmai felvetéseimre nem nagyon volt reakció). Arra sem volt reakció, hogy Józsefvárosban vissza lehetne szorítani a bliccelést, amelyből akkora plusz bevétele lenne a MÁV-nak éves szinten, hogy megérné az előváros egy részét kivinni a Keletiből.
Tudom, ez a magyar vitakultúra sajátosságaihoz tartozik, hogy a vitapartner nem meggyőzendő ellenfél, hanem elpusztítandó ellenség.

"Gondolkoztál már azon, hogy talán benned van a hiba?"

A MÁV-val a lakosság 90 %-a nem ért egyet, mégsem gondolkozik el azon senki, hogy valamin változtatni kellene.



gjovar Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28283

 

 

   Csak  ismeretanyag  bövites celjäbol irom:   Mosonmagyarovaron   hivatalosan 32061-en  laknak.

Előzmény: Excelsior84 (28274)
D55 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28282
D55: Már többen megírtuk neki, hogy sz*rt sem ért a vasúthoz, dehát ő azt mondta magáról, hogy jogász (és szerintem ezt el is lehet hinni neki) és azt hiszi, hogy mindenhez ért. Úgy látszik, ezt tanították neki az egyetemen...
Excelsior84: Milyen jó, hogy ilyen hozzáértő tehetségek irányítják a MÁV-ot (és a BKV-t), magyarország, de szerintem Európa leggyűlöltebb két tömegközlekedési vállalatát. Ha nem két ilyen fontos állami vízfejről lenne szó, már rég felszámolás alatt állnának.
Ez szép, csak semmi köze az én hozzászólásomhoz.
 
Zseninek is gondolod magad, vagy ez csak egy megjegyzés volt?
 
Aki nem olyan mint Te, az már olyan, mint a BKV-s, meg MÁV-os vezetők? Közölném, hogy van még "néhány" embertípus...
 
Észre kéne venni, hogy itt senki nem ért veled együtt. Gondolkoztál már azon, hogy talán benned van a hiba?
Előzmény: Excelsior84 (28274)
v_peti Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28281
x fő-s települések:

Ha jól tudom, eredetileg 50 vagy 100 000 fő szerepelt itt, de amíg Németországban vagy Franciaországban ez működik, addig Magyarországon vagy Ausztriában már nem lenne működőképes, mert kisebb a népsűrűség és sok pártízezres városnak is komoly csomóponti funkciója van!



Előzmény: v_peti (28279)
v_peti Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28280
Ja még:

-Csak x lakosságú feletti településeken szabad megállni! (Határállomás kivétel.)
-Rövid határon való tartózkodás. (Azaz áramváltós mozdonyok használata, és menetközbeni határellenőrzés*.)

*Ez utóbbira egyre kevésbé van szükség, amúgy meg pont ez volt az oka annak, hogy a belföldi forgalmat korlátozták vagy tiltották sok nemzetközi vonaton.


Előzmény: v_peti (28279)
v_peti Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28279
IC vs. EC: Ha jól tudom, az UIC vagy valamilyen nemzetközi szervezet az EC cím viselését feltételekhez köti.
Ilyenek:
-1. osztályú kocsik is legyenek a vonaton
-Étkezőkocsi (vagy bisztrtókocsi is elég?)
-Hangos utastájékozatás
-Légkondicionálás
-90 km/h feletti átlagsebesség

És azért a normákat (vagy azok nagy részét) illik betartania egy EC-nek.

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28278
"Ebben értsünk egyet. Nekem csupán bántja a szemem, hogy megáll ott, és 1-2 ember száll fel."

Bántsa csak, az az egyéni szoc. problémád. De nem igaz, hogy annyira híg legyen az agyad, hogy ne érted már meg, hogy azért áll meg ott a vonat, mert személyzetet kell cserélni???!!! Leírtuk neked, hogy ott meg kell állnia a vonatnak. Ha te nem vagy képes ezt felfogni, az már legyen a te problémád. Ilyen alapon azt is kérdőre vonhatnád, hogy miért áll meg Passaun a Bécsből Dortmundba menő ICE, hát elárulom mert ott is személyzetet kell cserélni. De te ezt sem értenéd meg....
Előzmény: Excelsior84 (28274)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28277

Még utolára reagálok, aztán többet nem szándékszom, mert nem fog még közelíteni sem kettőnk véleménye, ráadásul - ne haragudj - akárki, akármit mond Neked, nem akarod tudomásul venni.

 

Akkor jövő évtől kezdve minden EC és IC álljon meg minden 20 ezer főt elérő településen

Tudod Te is, hogy nem ezt mondtam, csak már nincs mivel érvelned, ergo írhattad volna azt is, hogy "igazad van", rövidebb is, és elfogadóbb.

 

Ebben értsünk egyet. Nekem csupán bántja a szemem, hogy megáll ott, és 1-2 ember száll fel.
Ha a Te fenti idézett mondatod analógiájára azt mondanám, hogy akkor jövő évtől az egymást váltó mv és jv kivételével nem szállhat fel és le senki sem a vonatról, ergo szolgálati célú megállás. Kérdésem: nem néznél hülyének? Ha már megáll, ne szálljanak rá fel? Komolyan: vedd végre tudomásul, hogy Hegyesben nem azért áll meg az a szerencsétlen nemzetközi járat, mert minden nap fél Románia ott száll fel, hanem azért, mert elsősorban személyzetet kell váltani!

 

Hegyeshalomról volt szó, mely az általad hivatkozott wikipédia szerint 3486 lelkes község. Meg kell továbbá a nyíregyházi IC-ket is állítani például Törökszentmiklóson, mert 21 758 lakosa van a wikipédia alapján.

A tudatlanság - jelen esetben Magyarország földrajáznak nem ismerete - nagy úr. Az összehasonlítás már bukott, mert az Alföldön egy mezőváros akkora, mint a Dunántúlon egy-egy megye meghatározó települése (szélsősséges példa, de jó: Szekszárdnál jóval nagyobb Hódmezővásárhely). Ez azért van egyébként, mert az Alföldön van hely terjeszkednie egy településnek, nincsenek például domborzati korlátai, míg ez  Dunántúl nagy részén nincs így, ezért vannak nagyobb város, települések Kelet-Magyarországon, mint Nyugat-Magyarországon. Nos, többek közt ezért nem jó összehasonlítani egy dunántúli megállás (vagy nem megállás) miértjét egy alföldivel és fordítva. Szóval nem kell megállítani az IC-t Törökszentmiklóson.

 

Pláne 2010-ben, amikor azt felismerve, hogy nincs elég utas, megállítják több helyen, de közben ezt teszik úgy, hogy délután órás sűrűségű gyorsvonatokat indítanak,

Gondolom én, hogy itt az volt a meghatározó, hogy megszűntettek egy-két buszt a főváros és Győr közt, és e buszról vasútra "terelt" hatalmas tömeg kiszolgálására sűrítettek a gyorsokon, sok értelme nincs szerintem, az előző évi kínálat is megfelelő volt Győr fele, de az idő lehet, hogy megcáfol vagy már meg is cáfolt!

 

Másik hozzászólásodra reagálva két gondolat:

- Szerintem ma nem az a magyar vasút legfőbb problémája, hogy egy vonat EC vagy IC, vannak sokkal égetőbb kérdések, mint ez. Szerencsére a hozzáértők számára - Veled ellemtétben - nem ez a legfontosabb kérdés a vasúton.

- Az ITF csak papíron működik megjegyzésedre: ezzel nem értek egyet, azt ITF (amennyit meghagytak belőle illetve amennyit bevezettek) köszöni szépen jól van, amikor nem volt jól (80-as vonali IC-k), az sem az ő hibája volt, sokkal inkább a rossz pályaállapotoké. Ugyanakkor a lehetőség adott, lehet  jobbat és szebbet csinálni, várjuk a csodát.

Előzmény: Excelsior84 (28274)
A Gyula Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28276
"Pár éve voltam Hegyeshalomban, és noha ezek csuklós összetoldott bz-k voltak, ennek ellenére tök üresen jöttek Hegyeshalomba, és tök üresen is indultak onnan. Nem hiszem, hogy ez megváltozott volna."

Ami nem igaz.
Előzmény: Excelsior84 (28274)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28275
A hozzáértőktől kérdezem, hogy mi a különbség EC és IC között. Mert logikai alapon nem sikerült szabályszerűséget felállítani rá.
Míg a Csárdás Prágába járt, volt IC is és EC is. Aztán ment Bécsbe IC-ként is és EC-ként is. Ugyanez igaz a Bartók Bélára is. A Carlo Goldoni egyik évbe EC volt, a másik évben IC. Az Avala IC Csehszlovákiában EC, Mo-n IC. Ausztriában voltak belföldi EC-k is.
A Bem József EC volt, pedig megállt Füzesabonyban is, a Hernád, amikor még 15.00-kor indul csak Miskolcon és Hidasnémetin állt meg, ahogyan bécsi EC-k csak Győrben és Hegyeshalomon. Ugyanazokkal a típusú kocsikkal ment. Kassa nem főváros, de Zsolna sem az. Oda mégis jár Prágából EC, óránként. Az miért nem csak IC?
A Traianus Bukarestbe még EC volt, a Pannonia már csak IC.
A magyar klíma biztos más.

Biztos szép betűk vannak abban a könyvben, de bennem van egy olyan erős gyanú, hogy ez is csak úgy működik, ahogyan a magyarországi ITF: papíron
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.17 0 0 28274
monforte

Akkor jövő évtől kezdve minden EC és IC álljon meg minden 20 ezer főt elérő településen.
Komáromnál meg nem kellene elfeledkezni Szlovák-Komáromról sem.
Én megtanultam a magyar nyelv szabályait. Visszaolvastam, amit korábban írtam. Sehol nem írtam arról, hogy Mosonmagyaróváron hányan élnek. Hegyeshalomról volt szó, mely az általad hivatkozott wikipédia szerint 3486 lelkes község. Meg kell továbbá a nyíregyházi IC-ket is állítani például Törökszentmiklóson, mert 21 758 lakosa van a wikipédia alapján. Sőt, A tisza nemzetközi gyorsvonatnak Ceglédet is érintenie kellene, mert 38 318 lakosa van, és biztosan naponta sok száz ember akar Moszkvába utazni, ha másért nem is, de hagyománytiszteletből. Ha már 30 percenként van oda IC, napi egy vonat Moszkvába nélkülözhetetlen. Az IC-knek meg EC-knek az a funkciójuk, hogy 1000 lelkes falvakból meg 10-20 ezer lelkes kis városokból fuvarozzák az embereket.

"Egyébként pedig nem a hegyesi 3-4 perces tartózkodáson múlik, hogy a jetin például 300-an vagy 350-en utaznak, teljesen felesleges és drága beruházás."

Ebben értsünk egyet. Nekem csupán bántja a szemem, hogy megáll ott, és 1-2 ember száll fel.
Kár, hogy a 2007-es statisztikában az 1-es vonal nincs IC-re és egyébre bontva, de én erősen kétlem, hogy ilyen sokkal magasabb eltérés lenne az ország többi részéhez képest pozitív irányba. Pláne 2010-ben, amikor azt felismerve, hogy nincs elég utas, megállítják több helyen, de közben ezt teszik úgy, hogy délután órás sűrűségű gyorsvonatokat indítanak, hogy ha esetleg lenne emiatt plusz utas, véletlenül se érje meg railjetet választania.
Egyszerűen koncepciótlan ez is, mint ahogy az egész.

"a különféle képzések rendkívül drágák, ha állod a költségeit"

Eljövendő királyunkat idézve, nem kellene kitalicskázni a BKV-ból és a MÁV-ból a pénzt, és akkor mindenre jutna. A BKV-nál már a milliárdos nagyságrendet súrolja a jogosulatlanul kifizetett összegek mértéke. A MÁV-nál meg még nem derültek ki, és lehet, hogy már nem is fognak. 1 milliárd forint hány kaller angol nyelv oktatását fedezné? Ha már én hoztam fel.

"Az pedig nem más kérdés, hogy meg kell felelni bizonyos műszaki követelményeknek, mert ha nem felelnének meg, nem is közlekedhetnének ilyen formában"
Lehet, hogy az én logikám rossz, de például a vonatkísérőnek nem hiszem, hogy a railjettel kapcsolatban olyan nagy különbségeknek kell megfelelni Ausztriában. Szerintem azt az elektronikát, ami nem központi működtetésű, és a vonatkísérőnek kell üzemeltetni, nem fog máshogy működni Mo-n, mint Ausztriában. Biztos vannak különbségek is, de EU-s szabály alapján el kell ismerni a végzettségeket, különbözeti vizsga nélkül is.

v_peti

"Hegyeshalom nemcsak határállomás, hanem vasúti csomópont is átszállást nyújtva Szombathely és sajnos jelenleg csak elvileg Pozsony felé."

Lehet, hogy én nem vagyok up to date, de a Magyar Köztársaság részese a Schengeni Egyezménynek.
Pár éve voltam Hegyeshalomban, és noha ezek csuklós összetoldott bz-k voltak, ennek ellenére tök üresen jöttek Hegyeshalomba, és tök üresen is indultak onnan. Nem hiszem, hogy ez megváltozott volna.

D55

"Már többen megírtuk neki, hogy sz*rt sem ért a vasúthoz, dehát ő azt mondta magáról, hogy jogász (és szerintem ezt el is lehet hinni neki) és azt hiszi, hogy mindenhez ért. Úgy látszik, ezt tanították neki az egyetemen..."

Milyen jó, hogy ilyen hozzáértő tehetségek irányítják a MÁV-ot (és a BKV-t), magyarország, de szerintem Európa leggyűlöltebb két tömegközlekedési vállalatát. Ha nem két ilyen fontos állami vízfejről lenne szó, már rég felszámolás alatt állnának.
Elgondolkoztam, hogy mi lenne, ha zsenik irányítanák. Itt kő kövön nem maradna.
D55 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 28272

Már többen megírtuk neki, hogy sz*rt sem ért a vasúthoz, dehát ő azt mondta magáról, hogy jogász (és szerintem ezt el is lehet hinni neki) és azt hiszi, hogy mindenhez ért. Úgy látszik, ezt tanították neki az egyetemen...

Előzmény: Törölt nick (28271)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.16 0 0 28271
Lehet, hogy a komáromi emberek és a város vezetését ellátók elégedettek a mostani ellátási szinttel (és értékelik, hogy országos szinten igen jó szolgáltatási színvonalat kapnak a pénzükért cserébe) vagy egyszerűen nem foglalkoznak ilyen kérdésekkel, hogy miért nem áll meg. Abba azért gondolj bele, hogy Komárom egy elővárosi határt képez és van bőven lehetőség eljutni elsősorban Pestre és Győrbe. A gyorsvonatokban nem szakadt By kocsik, a személyek pedig nem Bhv-ból, hanem Flirtből vannak kiállítva, nem mindegy ez sem.
Mosonmagyaróvár ellátottságát pedig ne vessük már össze Komároméval, mert hülyeség összehasonlítani a kettőt.
Komáromban hozzávetőleg 20-25 ezren laknak, míg Tatabánya 65-70 ezren, tehát legalább duplája. Egyébként Mosonmagyaróvár kb. 30 ezren élnek. Wikipédia, mint a Google mindenki barátja, néha jó, ha az ember átnézi, mielőtt baromságokat kezd írni, még akkor is, ha ebben az országban divat a témához való hozzáértés nélkül beleszólni a dolgokba...
Hegyeshalomban pedig még mindig személyzetet kell váltani, ha tetszik, ha nem, a különféle képzések rendkívül drágák, ha állod a költségeit, jövőre nem kell megállni Hegyesben. Egy Flirtes típusismeret megszerzése sem két fillér, főleg ha a vezérnek semmilyen nemű motorvonatra nincs vizsgája. Egyébként pedig nem a hegyesi 3-4 perces tartózkodáson múlik, hogy a jetin például 300-an vagy 350-en utaznak, teljesen felesleges és drága beruházás. Az pedig nem más kérdés, hogy meg kell felelni bizonyos műszaki követelményeknek, mert ha nem felelnének meg, nem is közlekedhetnének ilyen formában...

Előzmény: Excelsior84 (28268)
v_peti Creative Commons License 2010.01.16 0 0 28270
Hegyeshalom nemcsak határállomás, hanem vasúti csomópont is átszállást nyújtva Szombathely és sajnos jelenleg csak elvileg Pozsony felé.
Előzmény: Excelsior84 (28268)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 28268
Múltkor írta valaki, hogy ezt a topicot "illetékes elvtársak" is olvassák. Na most ha te egy vagy közülük, és neked kell magyaráznom, hogy miért kell a korrupciót és a bliccelést visszaszorítani, akkor az régen rossz. Nem kellene pl. a MÁV-nak hitelt felvennie a 40 milliárd költségvetési elvonás pótlására.
Ha azt kell bizonygatnom, hogy miért fontos az, hogy angolul beszéljenek azok a kallerek, akik nemzetközi vonatokat visznek, az megint probléma, mert akkor fogalmad sincs arról, hogy piacgazdaságban élünk, ahol a MÁV szolgáltat, és ideális esetben az utas fizet, aki elvárhatja azt, hogy a kaller a legalapvetőbb munkaköri kötelességét el tudja látni, ez pedig az utasok tájékoztatásának kötelezettsége. A nemzetközi utasok pedig az ideális esetet alkotják, ugyanis fizetnek a jegyért.
Azzal a gondolattal meg csupán eljátszottam, hogy hogyan lehetne Hegyeshalmot kihagyni, mert azért az mégis csak nonszensz, hogy egy 1000 lelkes faluban megállnak az EC-k. IGY szerint pl. a Goldonit azért kellett az utolsó évben IC-nek hívni, mert túl alacsony lélekszámú településeken is megállt. Valószínűsítem, hogy ezért hívják IC-nek az összes román IC-t. Másrészt pedig Komárom polgármestere verheti a mellét, hogy mi az, hogy Hegyeshalmon megállnak az EC-k, és Komáromban meg nem, holott nagyobb lélekszámú település, és ráadásul már Tatabányán és Mosonmagyaróváron is megállnak. Az is nonszensz volt, hogy míg Hegyeshalomban megálltak, addig Tatabányán nem. Az persze más kérdés, hogy bizonyos műszaki adottságok miatt meg kell állítani a határt átlépő vonatokat.
Egyébként Hegyeshalom kérdése partikuláris jelentőségű, mivel elenyésző számú utas száll ott le/fel.
Előzmény: Törölt nick (28267)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 28266
vissza kell szoritani a blicceloket, es a korrupciot, mely burjanzik a MAV-nal, a legegyszerubb jegyvizsgalotol egeszen a legmagasabb beosztasokig. Antall Daniel, a vasuti hivatal volt elnoke szerint ezekre 30-40 milliard folyik el evente
Előzmény: Törölt nick (28265)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.16 0 0 28265
Fizetnéd az oktatásukat és a vizsgáztatásukat?
Előzmény: Excelsior84 (28264)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 28264

miert kozlekedhetne?

de nem is kellene, mert ugye epp arrol volt szo, hogy magyar kaller menjen ki Becsig, mivel gyakorlatilag Hegyeshalom es Becs kozott nincs belfoldi utasforgalom, tekintettel, hogy a ketto kozott nem all meg.

Előzmény: Törölt nick (28262)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28261

"És akkor felszáll saját országában az osztrák, és tanuljon meg angolul"

 

Osztrakiaban azert a lakossag nagyobb aranya beszel angolul, mint Mo-n. Masreszt nyilvan nem arrol van szo, hogy a kaller ne tudjon osztrakul, magyar viszonylatban meg magyarul, hanem hogy ezen felul tudjon egy olyan nyelven, amit mindenkinek meg kellene ertenie (az amerikaiak es az angolok szerint).

lehet, hogy a gaskoisztant erinto nemzetkozi vonatokon nincsenek kulfoldi utasok, de Osztrakiaban, romaniaban elofordulhat. Es sajnos mindket orszagot illetoen vannak rossz tapasztalataim. Csak Osztrakiat illetoen meg kozepiskolabol megmaradt valamennyi a nemet tudasombol.

Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28260
Az akkor is kerdes, hogy vajon Wien West es Wien Meidling (11 km es 15 perc) kozott egyaltalan vegig er-e a kaller. Valoszinuleg nem. Sot szamomra az is kerdes, hogy vajon elindul-e egyaltalan Wien West es Wien Meidling kozott.
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28256
Szerinted...
Előzmény: Excelsior84 (28255)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28255
es ennek mennyi a gyakorlati valoszinusege? korulbelul annyi, mint Budapest Nyugatibol IC-vel Cegledre utazok szama=0?
Előzmény: Törölt nick (28253)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28254

"Teljesen más a jelzésrendszerük, az utasításkészletük, és más nyelvet beszélnek. Ha megáll egy állomáson, és közli a forgalmász, hogy feszmentesítés miatt a helytelen vágányon közlekedik, akkor nem fogja érteni a magyar vezér. Mert a magyar nem feltétlenül beszél osztrákul, az osztrák meg szinte biztos, hogy nem beszél magyarul."

Ebben bizonyosan igazatok van, viszont akkor sem ertem, hogy peldaul miert nem eleg Becsben kallert cserelni? A kallerek nyelvtudasan pedig lehetne javitani. nemzetkozi vonatra fel nem engednek olyan kallert, aki nem tud angolul legalabb olyan szinten, hogy a munkajabol adodo tajekoztatasi kotelezettsegenek eleget tudjon tenni.

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28253
"Becsben a Budapest fele indulo railjetre, ha olyan tajekoztatas lenne, mint Mo-n, akkor azt mondanak be/irnak ki hogy, belfoldi utazasra nem veheto igenybe"


Már ne is haragudjál, de olyan sületlenségeket írsz, hogy fizikai fájdalmat okoz az olvasása. Megjegyzem, hogy a idefelé jövet a Railjet megáll a Meidlingen is, és ha akarja az ember, akkor átmegy a Westről a Meidlingre Railjettel, mert meg lehet tenni...
Előzmény: Excelsior84 (28251)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28252
Biztos valamelyik párhuzamos univerzumon belülin... :PPPPPP
Előzmény: Törölt nick (28250)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 28251

Becsben a Budapest fele indulo railjetre, ha olyan tajekoztatas lenne, mint Mo-n, akkor azt mondanak be/irnak ki hogy, belfoldi utazasra nem veheto igenybe

Előzmény: Törölt nick (28250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!