kérdezd meg a szakorvosodtól, háziorvosodtól. Kérhetsz több szakorvostól is véleményt, jogod van.
Műtétre nem kényszeríthet senki, csak javasolhatják, és előfordulhat, hogy javulnak az esélyeid a finom-mozgásosabb életre. Azonkívül változnak a jogszabályok mindig, a kormányok, a törvények... Ha most rögtön nem is lesz jobb, lehet, hogy később igen.
Sajnálatos módon, 17 éves koromban súlyos balesetet szenvedtem ami kihatással volt-van életemre. Sikerült összeszednem egy Gerincsérvet, ami rendkívül megnehezíti az életemet. Műtét nem volt, azóta külön-fajta tornákat és alternatív gyógyászatokba vetem megmaradt kevés hitemet. A probléma az, hogy lassan állandó problémává válik a pénz. Mivelhogy lassan már nem leszek diák és fizikai munkát nem tudok vállalni. Sokáig állni, ülni, sétálni, hajolgatni tehát azokat a mozgásokat nem tudom elvégezni ami átlagos egy embernek. Munkahelyem nem volt eddig csak diák-munkán voltam egyszer-kétszer. A kérdésem az, hogy ebben az állapotban el lehet indítani a leszázalékolást és ha igen akkor mire számíthatók. Kormányzati alamizsnára ami a fél fogamra se elég vagy valami normális támogatást remélhetek? Illetve kötelezhetnek-e a műtétre, vagy egyéb sebészeti beavatkozásokra?
a válaszotokat előre is köszönöm, és jó egészséget kívánok mindenkinek!
Jogos, ez elkerülte a figyelmünket. Tehát a gyakorlati példánkat módosítani kell. Amit leírtam az csak akkor igaz, ha a folyamat nincsen lezárva 2015 aug. 1-jén.
Nézzünk egy példát. Valaki 1955-s születésű, az eljárás megindításának napja 2015.jun.30 (ez nem azonos a megjelenés napjával) innen ketyeg a 60 nap, amennyiben nincsen még lezárva 2015 aug.1-jén, akkor ez a törvény rá még nem vonatkozik.
Azt viszont ki kell jelenteni h ez még csak törvényjavaslat, így amit leírtam az mind csak elméletben lehet igaz.
Elsősorban Önhöz fordulok segítségért, de hálásan fogadom Sorstársaim tapasztalatát is!
2010-ben súlyos betegségem miatt II. csop. rokkant nyugdijas lettem ÖEK:83%, majd 2013-ban C2 rokkantsági ellátott ÖEK: 64%, nemrég voltam újra felülvizsgálaton és a komplex vizsgálat 52 % ÖEK alapján C1 rehab. ellátást állapitott meg. A határozatban 36 hónapra megállapitották az új ellátásom összegét a köv. hónap 1. napjától. A határozatban leirták, hogy fel kell keresnem a területileg illetékes Munkaerőpiaci Osztály rehabilitációs ügyintézőjét, hogy elkészítse a rehab tervet. A rokkantsági ellátás mellett (a felülvizsgálatok időpontjában is) vállalkozóként dolgozgattam, amikor csak az egészségi állapotom megengedte (egy használtruhás turkáló). Ezt szeretném a továbbiakban is megtartani, így kaphatom e a megállapitott rehab ellátást, illetve igénybe tudom e venni a szoc.ho kedvezményt.
Most már bizton állítom, hogy még most a tavaszi időszakban meg fogják szavazni, mert
a törvényalkotási bizottság 2015.06.25-i ülésén tárgyalni fogja:
13. Egyes szociális és gyermekvédelmi tárgyú törvények módosításáról szóló törvényjavaslat (T/5052. szám) (A bizottság eljárása a HHSZ 46. §-a alapján) (Megjegyzés: Tárgyalás várhatóan a bizottság eljárásának lezárásával. Amennyiben az ügyrend 13. pontjában foglalt feltételek nem teljesülnek, az eljárás lezárására a bizottság későbbi ülésén kerül sor.)
A következő ülésen szerintem 2016.06.29-30-án lesz szavazás.
Ez még csak törvényjavaslat. A részletes vitáját már lezárták. Előterjesztői javaslat benyújtására
vár, melynek 06.24-e a határideje, csak utána lesz szavazás. BJ szakértő szerint is meg fogják szavazni, de ő nem foglalkozik törvényjavaslattal, csak a hatályos jogszabályokkal. Bemásolom,
amit eddig mások már leírtak, illetve magát a törvényjavaslat minket érintő részét. Remélem így
"A rendelkezések értelmében azon rokkantsági ellátásban részesülők, akik legkésőbb a felülvizsgálat időpontjáig, vagy az azt követő 5 éven belül betöltik az öregségi nyugdíjkorhatárt, mentesülnek a felülvizsgálati kötelezettség alól. Azon személyek körében, akik részére 2012. január 1-jét megelőzően folyósított korábbi ellátásuk rehabilitációs ellátásként került továbbfolyósításra, szintén nem kerül sor a komplex minősítésre akkor, ha legkésőbb a felülvizsgálat időpontjában a nyugdíjkorhatár betöltéséig legfeljebb öt év van hátra. Esetükben a felülvizsgálat során az életkorukra tekintettel csak rokkantsági ellátást lehet megállapítani, az állapotjavulás kivételével a korábban folyósított rehabilitációs ellátással azonos összegben. A rendelkezések az érintett személyi kör vonatkozásában az automatikus felülvizsgálati kötelezettséget szüntetik meg, nem zárják ki azonban az ügyfél bejelentésére, kérelmére állapotváltozás esetén induló felülvizsgálat lehetőségét, melyeket ezt követően is el kell végezni. A módosítás rögzíti továbbá, hogy a felülvizsgálat alól mentesülő személyeket a rokkantsági ellátásuk időtartama alatt – a törvényben meghatározott feltételekkel – megváltozott munkaképességű személynek kell tekinteni a rehabilitációs hozzájárulás megfizetésére."
Amennyiben a törvényt elfogadják,akkor a gyakorlatban így néz ki
1955/64/ 2019 ebből -5 az 2014 - tehát ők már kiestek.
Az Mmtv. 19. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:„(1a) Rokkantsági ellátásban részesülő személy esetén az (1) bekezdés a) pontja szerinti felülvizsgálatot nem kell elvégezni, ha a)a felülvizsgálatra az ellátás megállapításáról szóló, vagy a felülvizsgálati eljárás során hozott döntésben meghatározott időpontban, vagy b) a felülvizsgálati eljárás megindításának időpontjában az öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig hátralevő időtartam az 5 évet nem haladja meg
37. §
Az Mmtv. a következő 38/C. és 38/D. §-sal egészül ki:
„38/C. § A32. § (1) bekezdésében foglaltak alapján rokkantsági ellátásban és a 33. § (1) bekezdésében foglaltak alapján rehabilitációs ellátásban részesülő személy esetén, ha a)az ellátást megállapító vagy a korábbi felülvizsgálati eljárás során hozott döntésben meghatározott időpontban esedékes, vagy b) a 33. § (6) bekezdése szerinti felülvizsgálati eljárás megindításának időpontjában az öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig hátralevő időtartam az 5 évet nem haladja meg, a rehabilitációs hatóság a komplex minősítés elvégzése nélkül az ellátás változatlan összegű, rokkantsági ellátásként történő továbbfolyósításáról dönt
Olvasom a hozzászólásokat, de nem jut el a tudatom.ig sajnos egy kis baj van vele.Most a T/5052-es törvény arra vonatkozik, hogy az 55-ös születésűeket ne hívják vissza felülvizsgálatra? Maradjon minden a régiben?
hogy lehet-e tennie valamit, azt a határozatából (tény) lehet megállapítanom, valószínűsítem, h magával a határozattal szemben (ha esetét jól értelmezte) nem fellebbezhet, de a szakvéleményre hivatkozva új igényt benyújthat, ha rendezte a jogi feltételeket is a megállapításhoz. DE ez nem tényszerű, akkor lesz az, ha a határozata és szakvéleménye ismeretében tájékoztatom esetére vonatkozólag rehab gazd szakértőként Mmtv-re hivatkozva.
Tehát ha megtisztelt, pdf elküldi (kis terjedelmű file) email címemre, akkor személyre szóló, korrekt, tényszerű útmutatást nyújtok önzetlenül, az Ön döntése.
hadovaja
a fogytám hatósági igazolvány meghosszabbítására vonatkozólag (akinek felülvizsgálata nem szükséges és újabb öt évre hivatalból 141/2000.Korm.r. alapján hivatal kiadja kártyát,
továbbra is ezt tudom mondani, és hogy hivatal márc.óta ezzel foglalkozik, mert több tízezer ilyen kis kártya postázásáról van szó, még nem tudok róla országosan sem, hogy bárki megkapta volna a tértivevényes levelet az Országos Nyugdíjbiztosító Főigazgatóság Kozponttól, (Kormányhivatalon belül, minden hivatal a Kormányhivatalok alá került 04.01-től), akik átvették e témában az ügyeket, de valójában ugyan azok az ügyintézők végzik nagyjából.
A hivatal végrehajtó szerv, a törvényeket végrehajtja (ez esetben is, bízzunk benne), mint tapasztalta, a fogytám összegét is pontosan utalja Kormányhivatal 04.01-jétől. ÖT évvel ezelőtt sem volt gond ezeknek az igazolványoknak a kiadásával, időben megtörtént, nem tudok országosan sem, hogy ezzel gond lett volna.
Bízom benne, most sem lesz gond, még több mint egy hét van a hónapből, öt évvel ezelőtt is az utolsó héten küldte ki hivatal.
Úgy vélem, mindenkinek (legyen az hivatal, vagy ember, mert emberek dolgoznak ott), adjuk meg az esélyt, a bizalmat, ne általánosítsunk (még akkor sem, ha mi nem kaptuk meg az esélyt sok esetben), mert a bizalom megelőlegezendő, de ha elveszítette a bizalmat valaki vagy egy hivatal vagy a döntéshozók,..akkor nehezen lehet visszaszerezni.
Ha országosan tudomásomra jutott, hogy a fogytám igazolványok postázásra kerültek a jogosultaknak, tájékoztatok itt. Egyébként a fogytám határozat vagy szakvélemény IS igazolja, hogy kedvezményesen közlekedhet, vagy ....a jogszabály szerint (természetesen a több oldalas nyomtatvány nem túl előnyös értem én lobogtatni, csak mint megoldás ideiglenesen említettem.
Ebben a témában még nem csalódtam hivatalban (sok téma van, amelyben igen, pl.felülvizsgálat rendszere, eljárása, meg is teszem szakmailag, amit tenni tudok). Ám ennek utóbbinak a döntéshozók rendszer szemléletében van az oka, de nem általánosítok itt sem, hiszen emberek a döntéshozók is, mindegyik más, minden ember más, és másképpen más, egyedi, és és éppen a sokféleségben, sokszínűségben van a fejlődés ereje,
és hiszem, hogy a minőség a fejben kezdődik, és mindig van választása mindenkinek, hogyan dönt, és alapvetően mindenkiben van jó, és hinni akarom, hogy egyszer minden döntéshozó ráébred,
hogy nem lehet kizárni az életükből a fogyatékos, sérült embereket, a hajléktalanokat, a szegényeket, időseket, bevándorlókat, önhibájukon kívül munkanélkülieket, mert ezzel nincs megoldás, attól még léteznek, ha ellehetetlenítik őket, akkor is, és nő a számuk, az elégedetlenség, kilátástalanság, kiszolgáltatottságuk,
nem megoldás a korlátozásuk, mert az tovább növeli a kiszolgáltatottságot, kirekesztettséget, elégedetlenséget, és ezt Ember nem akarhatja, ez nem a fejlődés alapja, hanem a visszafejődésé,
az egyén, társadalom, az ország számára is (hiszen a társadalom az Emberekből áll, egy Szervezet is), a versenyképességük, elégedettségük, egyéni boldogulásuk hat az ország versenyképességére. Előnyösebb az Embereknek, Minden embernek esélyt, lehetőséget adni, Embernek tekinteni, és Élhető Esélyt adni (jogszabályokkal, intézkedésekkel, programokkal, szemlélettel elsősornan), mint lenyomni, kilátástalan, kirekesztett helyzetbe hozni,
hiszem, hogy a Jó mindig győz a rossz felett, legyen az gondolat, érzés, szó, tett,..és mindenki elnyeri érdemei szerint jutalmát.
Embernek lenni pontosan annyit jelent, mint felelősnek lenni. Érezni, hogy a kővel, melyet lehelyez, a világot építi tovább. ~ Antoine de Saint-Exupéry
Kicsit eltértem szakterületemtől, de ez is a foglalkozási rehabilitáció része, a szemlélet, és persze a felülvizsgálat, ellátások, és pozitív gondolatokkal jobban érzi magát az ember, mindenki, és ha jól dönt, Mindenki.
Igyekszem a szakmai infromációkkal segíteni döntését Mindenkienk.
Most pedig mennem kell, szép hétvégét, email várom szakterületemen megtisztelő megkereséséüket továbbra is, és itt is előfordulok, hetente egyszer tuti.
rehab gazdasági szakértőként tájékoztatom a 2011. évi CXCI.tv. alapján:
megváltozott munkaképességű személyek (mmk) ellátás összege (már írtam), 2012-től (orvosi-, jogi feltételei vannak a megállapításnak, azután történik az összeg megállapítása)
a bizottsági minősítésétől függ (A,B1, B2, C1, C2, D, E), és az átlagjövedelmétől függ.
Az átlagjövedelme sok mindentől függ (esete válogatja),
nem ismerem esetét, és a bizottság minősítését sem, így előre nem lehet megjósolni, én a tények alapján tájékoztatok, és ha megtisztelt, elküldi határozatát, megvizsgálom kérésére, h jogszerű-e, mi mit jelent, milyen jogszabályok vonatkoznak Önre, amit be kell tartania, ha van jogalapja és kéri, megírom fellebbezését, keresetét bíróság felé is, stb.
Ennyit tehetek önzetlenül, email címem szakmai honlapomon a kapcsolatnál, minden az Ön döntése, azonban az információk biztos és teljes tudatában segíthetem döntését.
Bővebben a jogosultságról, összegekről, ellátásokról, felülvizsgálatról, foglalkozási rehabilitáció témáról, ami érintheti itt 4) pontban a jognyilatkozatom tiszteletben tartása mellett:
Azóta nem jártam itt, most látom a válaszod. Köszönöm szépen a segítséget! Az új leletek legnagyobb részét sikerült megszereznem, most már azt várom, hogy túl legyek az egészen.
A részletes vita lezárult. /Népjóléti bizottság 2015.06.17-i ülésén/. Ezután az előterjesztői tájékoztató benyújtása (alap) 2015.06.24.16:30. a következő határidő. Szavazás csak a
következő rendkívüli parlamenti plenáris ülésen lesz. Ennek időpontját még nem lehet tudni.
A következő rendkívüli ülés: 2015.06.22-23., de annak napirendjében még nem szerepel .
Június 24-én már többet fogunk tudni. A törvényhozás elég hosszú folyamat, a végén járunk és
szerintem tuti, hogy megszavazzák, hiszen még módosító javaslatot sem adtak be a minket érintő § vonatkozásában. Több, mint reménykeltő a dolog. Hajrá magyar-rokk.!
A pénzbeli ellátás folyósítása attól függ, hogy milyen minősítést kaptál. Pl. B1, B2, C1 stb. Erre rákereshetsz a neten a googlban, úgy, hogy rehabilitációs ellátások összege. Följön egy oldal, ahol minden le van írva. A rokkant nyugdíjak számítása is. Az egészséges részed 70% vagy a beteg?
Van egy "húsbavágó" kérdésem hozzátok. Áprilisban voltam felülvizsgálaton, újra megkaptam a rehabot, mert van új betegségem. A kutya nem mondta, hogy nem fogom kapni az ellátásomat, mert dolgoztam a felülvizsgálat időpontjában négy órában, és van egy vállalkozói igazolványom is, aminek a kiváltását a kényszer szülte. Tehát, magyarítva: nem fogok egy kanyiló vasat sem kapni az új három évem kezdésétől, mert akkor pont volt munkaviszonyom. Ergo: azért büntetnek, mert a rohadt 30 ezer forintjukból nem tudtam megélni, kerestem munkát, vállalkoztam (amit nagyon utálok). Amíg az előző három évem volt folyósították az ellátásomat. Ez most így jogos a "szervek" részéről, vagy lehet valamit tenni ellene?
A munkahely és a nagy vállalkozásom sem biztosítják együttesen a létminimum kritériumait.