Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44242

ha megveszed az autót szolj és adok neked ezért a pénzért 5 dbot

 

de ha csak 1 db kell azt olcsón megszámolom neked.

 

Én 1 kia clarust hajszolok. gyári váltótartó bak 170 ezer. szerettem volna tenni bele ködlámpát , bontott a holdon sincs. rendelhetek gyárit 0 km el . 99 ezer ft / db áron . és ez olyan ami nélkül elmegy az autó életem végéig .bele gondolni is rossz mennyibe kerülne ha nélkülözhetetlen lenne .

Előzmény: 0go-cart0 (44239)
chrisfiko Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44241

Köszönöm szépen a gyors és hasznos segítséget!
Megoldódott a probléma , most már minden frankó :)
Amúgy akkumulátor csere oldotta meg a problémát, gyenge volt és "kipurcant" .

Köszönöm még egyszer (vannak még kedves emberek :) )

Előzmény: bnorci71 (44229)
bnorci71 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44240

kipuf leömlő

kiég vagy reped?

nekem az Scenic I 1,6b 8v vel voltak ilyen gondjaim és érdekes mód elég sok motoré megegyezik így nekem pl 1,4 8v energy motoré került fel

érdemes utánanézni nem jó-e hozzá más motoré

Előzmény: 0go-cart0 (44239)
0go-cart0 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44239

Üdv!

 

Nos, köszönöm az őszinte véleményeket,  mint kiderült a motor az F4R-es sorozatú, a tulajdonos, amúgy, egy talpig Úriember, azt az infót adta, hogy a nyár folyamán, nem kevés anyagi ráfordítás mellett, teljes vezérműcserén és motordiagon esett át a verda és ott rendben találtatott, aztán hallottam olyan szólamokat is, hogy a korábbi modellekben vannak, 400 ezer km- felett futott példányok is, amelyek még vígan róják, hazánk ukrajnai minőségű útjait!!  No, de többet tudok, Szombaton este!  Más, egy kisebb hiba van a márkán, név szerint a kipufogó leömlő könyök, ki van égve és ez, valami hihetetlen mérnöki teljesítmény révén, típusbetegsége ennek a sorozatnak, kérdésemre a helyi autósboltban, hogy mibe fáj, egy ilyen kis "apró" alkatrész, gyorsan hoztak egy széket, és hideg borogatást, mielőtt közölték, volna, hogy 200 ezer a gyári, mivel a bontott hiánycikk..., nos ezzel együtt sem tántorodom meg és ismét, Renault-os leszek, mivel pár éve, már volt egy R19 II. a seggem alatt és azzal nagyon elégedett voltam, amit elvártam tőle azt nyújtotta és mindazt olcsón is!!

bnorci71 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44238

igaz K7M 702 motor az 1,6 8V lehet ezt még megcsinálták rendesen anno

a lényeg 200eKmkörnyékén kellett hengerfejtömítést cserélni, a motor ahogy belenéztem a hengerekbe szerintem még egyszer annyit elmegy

 

más

 

ma megjött a biztosítási kötvényem

nem kicsit estem hanyatt, hogy a bróker által kiszámolt díjhoz képest pont a duplájáról szól a kötvény na köszönöm annyiért b....k fel 10e/hó

Előzmény: 1.bendeguz (44236)
1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44237

izelítónek 1 db futómű szilent amiből sok db kell 7960 ft nál kezdődik. + a munkadíj ami egyenesen horror összeg.

Előzmény: 1.bendeguz (44236)
1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44236

én minden képpen lebeszélnélek  olyan autóról ami 300 ezret futott. ezek nem ennyire lettek tervezve.max 200 ezer és kapufa.

 

régi R5 10 11 19 21 még örök életre voltak tervezve. de a maiaknál ez felejtős.

én amondó vagyok inkább vegyél 100 -150 el drágábbat és fiatalabbat kevesebb km el. hidd el ha benézel valamit akkor rengeteget költhetsz az olcsóbb autóra.

 

Minden esetre,nem akarok turkálni a pénztárcádban ,de ha csak ennyi pénzed van akkor informáld le az autót. szervizkönyv alapján a márkaszervizben minden rögzített javításról adnak tájékoztatást,még akkor is ha a kötelezőjavításhoz hozzá csaptak egy izzócserét is . a márkaszervizek számítógépei az egész országban össze vannak kapcsolva mint önálló hálózat.

 

de ragaszkodj egy kompresszió méréshez is mert sokat elárul az autó állapotáról.de akár vidd el a gazdival egy vizsga állomásra kérni egy állapot felmérésre is. ez a 2 dolog amit írtam max 12-14 ezer ftba fog fájni. de ha azt mondják hogy kezelába kivan az autónak és 6-7 a kompresszió a kopott motor és szelepek miatt.akkor csak 12-14 ezret dobtál ki az ablakon . nem száz ezreket egy rakás ócska vasért.

Előzmény: stevie-13 (44231)
1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44235

Valami gáz van az autóval .keress egy 80 A biztosítékot .ez lesz a fő biztosíték.

 

Nem rémítgetni akarlak , de a jelenségnek 1 épkézláb magyarázata lehet. RÁGCSÁLÓ ami a garázsban lehetett és be bújt a jó meleg autóba és unalmában rágcsálta a vezetékeket. Nagyon imádják az elektromos dolgokat.

Előzmény: chrisfiko (44228)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44234

Onnan hogy az egyik motor eleve sz@r. :-)

Előzmény: mantec (44232)
zerik1 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44233
biztosítékok a motortérben?
Előzmény: chrisfiko (44228)
mantec Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44232

T stevie-13!

"... F5R ... F4R ... szükséges törődést ..."
Honnan lehet tudni a motorszámból, hogy megkapta-e a szükséges törődést?

Ez valami új tudomány?
PoHu mondta?
Németül olvastad?

Előzmény: stevie-13 (44231)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44231

340 ezret maga mögött tudó 2 ezres 16 szelepes motorú Scénic

 

 

Kérdezz rá a motorszámra. Ha úgy kezdődik, hogy F5R, akkor felejtsd el. Ha úgy kezdődik, hogy F4R, akkor oké.

 

Amúgy egy 340 ezer km-t futott autónál minden azon múlik, hogyan tartották karban, megkapta-e a szükséges törődést, ha alkatrészt kellett cserélni, milyen minőségűt építettek be, ha esetleg volt egy kisebb koccanása, azt hogyan javították ki. Ennyi idősen, ennyi kilométerrel vannak még nagyon virgonc autók, és vannak végletesen lestrapáltak is...

 

 

sok rosszat hallottam erről a típusról

 

 

Amatőr pszichológusként azt tudom tanácsolni, hogy ne vegyél meg olyan terméket, amihez negatív érzelmeid fűződnek.

 

Előzmény: 0go-cart0 (44230)
0go-cart0 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 44230

Üdv, minden Márkatársnak!

 

Nem találtam külön Renault Scénic I. es fórumot, így itt próbálkoznék!

 

A történet annyi lenne, hogy a héten lennék elvileg, egy 2000-es évi, I-es RX4 "boldog" tulaja, na és itt a lényeg, hogy vajon jó boltot csinálok e, egy amúgy megkímélt, de 340 ezret maga mögött tudó 2 ezres 16 szelepes motorú Scénic-nek? Nagyon sok rosszat hallottam erről a típusról, viszont az árát, talán megérni látszik!

 

Szóval, ha valaki korrekt, nem elfogult tárgyilagos infót tudna, megköszönném!!

bnorci71 Creative Commons License 2014.12.09 0 0 44229

rá kellene mérni első körbe az aksira, ha az OK, saruk jól fel vannak rakva meghúzva, oxid mentesek, megnézni az aksi közelében lévő biztosítékokat

 

ha jól értem most nincs világítás, más se működik ?

rádió, belső világítás, ventilátor...

Előzmény: chrisfiko (44228)
chrisfiko Creative Commons License 2014.12.09 0 0 44228

Sziasztok ! 

Szerencsétlenül jártam tegnap és nem tudom mi tévő legyek , kéne egy kis " segítség " ! ( Hátha valakinek volt ilyen problémája már )
Tegnap mikor ki szerettem volna állni a kocsival , a kizárt ( ajtót nyitva hagyott ) ülésre helyezve pár percre ott hagytam a kocsit, ( ami még akkor nem volt beindítva ) . Amikor visszaértem és megpróbáltam beindítani a kocsit AZ NEM MENT !
Szóval a világítások és minden ilyen " elszállt " a kocsiból amint megpróbáltam beindítani.
Az akkumulátor lehet a hibás ? Meghalt? Vagy a kártya? (Kártyával ki-be zárni tudom a kocsit azzal nincs baj, csak nincs világítás belül nem tudok kapcsolni semmit )   ( Próbáltuk bebikázni , + rátölteni az aksira de se kép - se hang )
Valaki tud valamit ajánlani vagy esetleg ötletet adni hogy mi lehet a hiba?
Az autót kemény 1 hete vettük , ( nem újonnan bár ez lehet lényegtelen információ )

Köszi előre a segítséget és a tippeket :x

1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.09 0 0 44227

akkor sajnos nem lesz olcsó a javítás. érdemes elgondolkodni az eladásról és venni egy másikat .

 

renault árakat ismerve ez az anyag ár + javítás + fényezés kb 1 másik autó 3/4 ára

Előzmény: Zapi79 (44223)
egymellé Creative Commons License 2014.12.09 0 0 44226
bnorci71 Creative Commons License 2014.12.09 0 0 44225

jó gyorsan sikerülne letörni....

ezért én maradok a KoAn-omatnál :))

Előzmény: bananatree (44224)
bananatree Creative Commons License 2014.12.09 0 0 44224
Zapi79 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44223

Szétszedtem a törött Scenicet.

Szal a lökös kuka, ezer helyen eltörött, egy rögzítőfüle sem maradt, mindössze két csavar tartotta a jobb oldalon. A balos fényszóróból kitört egy darab a külső részből, ugyanúgy a belső oldalon is, kuka. A jobbos menthető, csak a fülei mentek le.

Viszont elment a jobb nyúlvány is, vagy 8 centivel jobbra. Húzatni kell sajna...

Előzmény: 1.bendeguz (44106)
dpf_killer Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44222

köszi lehet hogy ez lesz inkább

Előzmény: DAndras79 (44214)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44221

Ha városba kínzod a kocsit, nem indul el a folyamat vagy több sikertelen folyamatot tárol el a számítógép, akkor egy üzenet jelenik meg, ami addig ott marad, amíg nem végzed el (80 km/h 6-ban x km-en keresztűl) teljes regenerálást. :-)

 

 

A folyamat mindig elindul, hiszen a gép nem tudja, hogy két sarok múlva leparkolsz-e.

 

A regeneráláshoz a korszerű DPF-ek mellett nincs szükség "x km-en keresztül" egyenletes tempóban haladni, a regenerálást bármilyen motor üzemmódban el tudják végezni, akár üresben is, gáz nélkül, de a regenerálás időszükséglete eltérő lehet.

 

Az a motor, amiben nem alakulnak lerakódások (a napi 2 x 25 kilométer országút erre elegendő biztosítéknak látszik), csak igen ritkán regenerál.

Előzmény: Marceee222 (44220)
Marceee222 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44220

Ezt mondjuk nem tudtam, de Audis ismerős mondta bogy neki gépre kapcsolva álló helybe takarították. A "regen. fap" mint üzenet, nem pedig hibaüzenetként jelenik meg, nem világít sem a környezetvédelmi lápma, sem a service.

(Itt tudnám még elképzelni hogy esetleg mint más típusoknál, kiírná hogy olvasd el a kezelésit a további információkért.)

 

Ha van heti 1-2 alkalom amikor kint hajtod meg, csak a pillanatnyi fogyasztáson látni néha a kiégetést. Ha városba kínzod a kocsit, nem indul el a folyamat vagy több sikertelen folyamatot tárol el a számítógép, akkor egy üzenet jelenik meg, ami addig ott marad, amíg nem végzed el (80 km/h 6-ban x km-en keresztűl) teljes regenerálást. :-)

 

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (44219)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44219

Ilyenkor kell kimenni az országútra?

 

 

Akkor már késő, akkor szervizbe kell vinni, és ott egy speciális programmal égetik ki a DPF-et.

 

De ez elsősorban a régebbi technológiákkal fordul elő, és nagyon extrém körülmények között (kizárólag, rövid, városi utak). Az általad felvázolt használat során erre gyakorlatilag 0% az esély.

 

 

Előzmény: benediktusz (44218)
benediktusz Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44218

Ilyenkor kell kimenni az országútra?

Előzmény: Marceee222 (44210)
Jopi73 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44217

Szia. Múltkor írta valaki, hogy az A oszlopnál levő csatlakozót kel megnézni. Nekem is volt hasonló csak a bal oldaliak nem működtek egyszerre egy időben. Aztán megjavult magától azóta jó. Csak kártyáról lehetett nyitni zárni. Ha legközelebb ilyen lesz én is megnézem. További szép napot mindenkinek. 

Előzmény: Ati_! (44213)
Jopi73 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44216

Na erre én is kíváncsi lennék. mert szerintem nekem is hasonló problémám van.

Előzmény: Trotter66 (44187)
stevie-13 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44215

És nem tudjuk, hogy 5 év múlva milyen plussz adók terhelik majd a dízeleket, lásd Franciaország.  Kérdés, hogy ha esetleg lesz ilyen adó Magyarországon, akkor is felárral lesz-e eladható a dízel.

 

 

Ne adjunk ötleteket a kormánynak, van elég kreativitásuk maguktól is :-)

 

 

90-es tempó mellett egy 25 km-es út elég a részecskeszűrő regenerálásához?

 

 

Feltétlenül.

 

 

A Renault garanciája a dízelek minden nagy értékű alkatrészére vonatkozik?

 

 

Feltételezhetően igen, de vásárlás előtt tisztázd az értékesítővel. A törvény által előírt kötelező jótállás 1 év, ehhez jön még 1 év szavatosság. A forgalmazó többet persze bármikor adhat, de erre az időszakra esetleg már saját feltételrendszere lehet. Annak idején a Kia legendás 7 éves "garanciája" is ilyen volt, egyrészt volt egy felső futásteljesítmény határ, másrészt az évek múlásával folyamatosan kerültek ki dolgok a hatálya alól. De speciel a fődarabok (beleértve a motort is) végig garanciálisak maradtak.

 

 

Mennyivel drágább a dízelek szervizelése? Gondolom a szívó benzinesben tényleg elég 30.000 km-ként olajat cserélni.

 

 

A szervizperiódus már régóta 20e km/1 év, ez szerencsés módon pont egyezik a te éves futásteljesítményeddel. Nem gondolom, hogy ezt érdemes lenne megrövidíteni, még dízel esetén sem, pláne úgy, hogy 100e km után úgyis eladod az autót.

 

Ilyen területen tehát nincs különbség a karbantartási költségekben, ugyanabból az olajból (nagyjából) ugyanannyi kell, ugyanolyan időközönként.

 

Az egyetlen plusz költség az üzemanyag szűrő gyakoribb javasolt cseréje lehet. De például gyújtógyertyára meg nem kell költeni :-)

 

Előzmény: benediktusz (44207)
DAndras79 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44214

Én a kerék körüli burkolatot szoktam - félig - leszedni, 3-4 csavar és 2 patent tartja. Alulról kényelmesen befér a kezem (felülről nem igazán).

A lökháritós megoldás is jó, de nekem ez vált be.

Előzmény: dpf_killer (44208)
Ati_! Creative Commons License 2014.12.08 0 0 44213

Köszi de nekem egyszerre megy el a nyitás,zárás funkció. Kábelhibára gyanakszom...

Előzmény: EME (44212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!