Nekem is picit szarabb a fűtés kb két napja, mióta ez a nagy hó van. Míg hó nem volt, addig talán jobb volt picit, fene tudja. Viszont a nulla fok körüli hőmérséklet mellett majd lerohadt rólam a kabát :)
A vaterás srácnak nagyon klassz és jó áru cuccai vannak! De az elérhetőségét csak akkor tudhatom meg, ha sikerrel licitálok valamelyik vaterán meghirdetett termékére. Nem az elérhetőségét kérem Tőled, mert ha ezt megtudja a vatera örökre kizárják, de nagyon hálás lennék, ha a srác máshol is hirdetne, elérhetőséggel, és azt a hirdetést belinkelnéd!
Háát X16-al nincs tapasztalatom de a C16NZ ascona megérzi hogyha hideg van kint az igaz, nem is csoda hiszen abban annyi hely van hogy majdnem belehet állni a hűtő meg a blokk közé a földre,a haspajzs vagy motortakaró lehet megoldaná ezt a problémát de a legegyszerűbb a jól bevált plexi lap a hűtő elé, két tenyérnyi lukkal és kész is :)) - Évek alatt már készült rá külön tartó konzol is a plexi lapnak
A C16NZ astránkal és X20XEV vectra-val sincs semmi ilyesmi.
A vectrában mindíg megy a fűtés - leszámítva az előbbi hsz-ban írtakat -itt az egyik opel szervízben is azt mondták, hogy ezek igazán "meleg" motorok
Az enyémnél nyáron hallani lehetett ahogy megszorul a motor, off, 5-10 perc autózás majd on és ment.
Én kb 1,5 hónapja szedtem ki és takarítottam meg a fűtőventi motorját a kefék szét vannak kopva és a por mind benne a motorba.
Csak kontakt spray meg egy kis türelem kellett hozzá.
Akkor még csak védén_egyven lett rá fújva majd egy hét múlva újra kibont és kis kenő olajat kapott a tengej és kész azóta nekem megy rendesen, majd ha jó idő lessz (csillag garázs :)) ) kiszedem és vadászok bele egy pár kefét.
Szerintem a nagy áramfelvételt is ez okozza.
Igazából 10-10 perc ki és szét szedni és ugyanannyi össze és vissza rakni.
Tehát ha meg tudná valaki mondani milyen kefe kell bele megvenném és max 1 óra alatt kész is van
Nem értetted a lényeget. A tranzisztorok azért nyiffannak ki, mert a fűtőventi motorja haldoklik és már akkora áramot vesz fel - a tranzisztorokon keresztül -, hogy a tranzisztorok szépen kifinganak. Tehát a tranzisztorok elhalásának a fűtőventilátor kipurcanása az oka. Rosszabb esetben idővel magát a vezérlő elektronikát is ki tudja nyírni.
Tehát a főbűnost kell vagy javítani, vagy cserélni (fűtő ventilátor). Ezzel egy ütt pedig most már cserélni kell a tranzisztorokat is.
Vidd el egy normális villamosságishoz, aki be is tudja mérni a dolgokat. Vagy keress olyat, aki foglakozik pl. önindító felújítással. Nagy százalékban ezek javítják a fútőmotorokat is.
Köszi a válaszokat! Az elektronikában elég csak a tranzisztorokat cserélni? Vagy mennyi az esélye, hogy csak a ventillátorral van a gond, és annak cseréje megoldja a problémát? Tranzisztor cserét vállaló Debrecen környéki szakembert nem ismer esetleg valaki?
Sziasztok, ma hazafelé jöttem, és azt vettem észre hogy a megszokottnál harmatosabb a fűtés, amikor beleültem már fel volt melegedve a hűtővíz (kölcsön adtam az autót) és nem valami kielégítő volt a fűtés. Pedig napokkal ezelőtt, olyan volt hogy ha a kezem odatettem a rostélyhoz, leégett a bőröm is róla olyan forró levegőt fújt most meg éppen hogy meleg. A vízhőfok a szokásos 80-90 között van, többnyire a 90 közelében. Olvastam itt hogy lehet kaki a termosztát és az ok hogy felmelegedik a víz de hogy a kiskör meg a nagy kör, kb ennyit értettem belőle:) Nos a lényeg hogy letaperoltam a hűtő csöveket, a bal oldali ami a hűtő tetejébe megy az langyos, ami meg alul megy a motor felé az meg épp hogy langyos, de a hűtő meleg:D Erre varjatok gombot:) Ja és 1.6 16V produkált most egy finom 11L fogyasztást városban, és persze nem játszok schumachert, csak szépen óvatosan járok. Valami ötlet?:)
Tavaly nekem is behalt és típusbetegség. A fűtőventi motorja hal meg. El kezd marha nagy áramot felvenni, amit az a két tranzisztor nem bír és kipurcan. Azzal kezdődik, hogy néha a köztes fokozatokon megáll a venti. Aztán egyre sűrűbben, aztán el sem indul. Ettől függetlenül 9-es fokozaton megy, mert az direkt fokozat és egy relé kapcsolja.
Nevezzük bárminek, valószínűleg az a valami mehetett tönkre, ami a bal oldali lábtérnél van, belógatva a főtőbox légterébe. Az egyszerűség kedvéért előtét ellenállásnak neveztem. Okozhatja a fűtőventi is, de más is :)
Sziasztok! Van egy 2001-es 1.6-os digitális klímás Vectra B-m. Az lenne a gondom vele, hogy a fűtés ventillátor max-on pörög 9-es fokozaton és nem lehet kikapcsolni, más fokozatott pedig nem ismer, ha automatára állítom akkor is maxon járatja. Mi lehet a gond? A fűtés szabályzó elektronika mondhatta fel a szolgálatott? Valakinek van valami ötlete/tapasztalata akár a hibás alkatrészről és annak javításáról, esetleg a bontói áráról?
Itt nem,hogy só,de hókotró sem-nem tetszik nekik a -15, orkán erejű széllel és 1.5 méteres hótorlaszok a 4-esen......-láttam is 1 szuzukist aki sajnos nem élte túl,hogy autóját megdobta 1 hótorlasz és fának csapódott..... :-(
Na ez az. Nem is hiába raknak egy csomó autóra gyárilag alsó takarólemezt. Szaros céges T4-es Transporterünk alulról úgy be van burkolva, hogy semmi nem tud feljutni. Meg persze le sem nagyon, csak ha folyik.
A bölcsőnál egy picit feljebb van a karter így ilyen szinten védve van, és kikotorta az eleje a kavicsokat az utjából. Viszont ha van ott egy nagyobb darab kő, vagy kiálló cső, akkor végigmegy az egész kocsin, és rá is ül a karterrel a nem kívánatos tereptárgyra így elképzelhető a sérülés. De persze ehhez már a fent leírt "extrémnek" mondható körülmények kellenek:) Ha az ember nem megy terepre, elég kicsi a valószínűsége hogy égetően fontos legyen egy ilyen kartervédő. Ha le van ültetve ha nincs.
Ez igaz. Én is úgy érzem, hogy ha van egy ilyen autóm én nem rallyzok vele. Aki street fighter autót akar, azokra én mindig úgy gondoltam, hogy nem is az autót szeretik.
Mondjuk nekem még anno, mikor meg lett, sikerült egy hülyeséget elkövetnem, mert hülye fejjel lementem a dunapartra Dunakeszin. Mármint a kavicsosra. Ott tényleg rallyztam, mert valahogyan ki kellett jönnöm onnan. Nagyon belesüllyedt a sóderbe és gyakorlatilag közvetlenül a víz mellett kellett jól felgyorsítanom, hogy aztán egy éles bal kanyarral az emelkedő sóderágyon fel tudjak kaparni. Az emelkedő nem meredek volt, hanem ugyebár a sóderágy volt mély. Rendesen beleülve rongyoltam 30-40 körüli tempóval úgy, hogy a kocsi gyakorlatilag az aljával "úszott" a kavicsok tetején. Utána egy hónapig hallgattam a kavicsok ropogását, ami bejutottak az első futómű trapézok belsejébe, ahonnan csak a felső tengelyüknél tudtak távozni.
Viszont az olajteknő nem sérült. furcsa módon nyomát sem láttam semminek 1-2 karcolást leszámítva. Pedig kapott a kocsi alja rendesen.
Én egyetlen előnyként az időjárástól való védelmet látom. Erre pedog tökélttes a műanyag.
Amiket te látsz, azok meg valószínűleg szarnak az autójukra, felállnak mindenhová ahol földből kiálló dolgok szétcseszik az autó alját. Meg is érdemlik.
Én lassan 3 év alatt soha semmivel nem húzattam meg még az autó alját. Szóvalénnemlátomvalósveszélynekazt,amitírsz.
Nem hiszem hogy olyan égető ez a probléma, vagy hogy hol rallyztak azok az ügyfelek. Az OFF bömösöm kifejezetten alacsony gyárilag, pl. ékekre kell állni, hogy bemenjen alá a csápos emelő karja. Az elejétől a hátuljáig full műanyag burkolatos az alja, de egy-két apró karcoláson kívül nem látok durva sérülést rajta.
Na erre gondoltam én is, hogy az sem olcsó, míg idáig eljut, mert bacott messze vannak. Bár lenne az az állapotú autó, ami ha a hazajövetel az autó árával együtt 250000-rel számolva is megéri. Viszont van, amelyik még 200000-el sem, mert annyira ramaty állapotban van.
Lehet, hogy tekintélyes a súlya, de sok ügyfelünknek van ilyen a verdája alatt és jópáron olyan durva mély karcolások, horpadások látszanak, hogy ilyesztő. Ha az ott a karter lett volna sok sok olaj lenne már az utakra kifolyva :D. Szerintem az az 5-7 kiló súly többlet bőven megér annyit, hogy ne keljen kartert cserélni. Főleg most, hogy pöppet ljjebb került a gép eleje :)
Akkor nézelődj itt: autobazar.sk-600 és 1000 ajró között akad 1-2 "célra érdemes versenyző"..........
Vladdal megbeszéled és lopakodó gázüzem mellett kiosontok érte-vásárlás egyszerűbb,mint a németeknél v. a svájciaknál,magyart általában beszélik,de a táváris nyelvet is,ha minden kötél szakadna-aztán hazahozod és indulhat a project......
De ez szart sem ér ha felütöm a kocsi alját. Ha megnézed az áltlam linkelt 2mm-es acéllemezből van. Tehát ha felütöm egy aknafedéllel szinte meg sem érzi, még a műanyag rommá törne.