Majd ha a rendőr szól érte, akkor jelentsen fel. A szabálysértési előadó meg majd elmagyarázhatja, hogy ha a gumin lehet fényvisszaverő, akkor a küllőn miért nem. És ha idáig eljutunk, akkor kifiizatem a büntetést, mert tényleg nem küllőprizma. Viszont ezek után igyekszem minél szélesebb körben közreadni az esetet. De szerintem idáig nem fogok eljutni.
Egyébként ez is fehér fényvisszaverő (ezt az anyaga biztosítja) körgyűrű (pontosabban henger) felület a kerékpántok közvetlen közelében (bár a jogalkotó feltehetően nem erre gondolt, viszont a funkcióját ellátja, legalább annyira, mint a gumin lévő fényvisszaverő csík)
Én elfogadom, valószínűleg a rendőrök többsége is, de ugye a KöHÉM rendelet...
legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.
Shimano STX lenne ár/minöségben a legjobb manapság, de a te esetedben akkor le kéne cserélni még hozza a láncot, racsnit, söt valszin a monoblokkot is.
Lecseréltem az országútim kerekét Fulcrum Racing 5-re. Viszont az eddigi küllő prizmáim nem nagyon mennek rá. Van ötletetek arra, hogy milyet lehet rárakni? Egy Cateye RR-317-et láttam keresgélés után, ami talán rámenne, de azt se találok a weben kis hazánkban.
A hajtómű nagyjából még rendben van, pár év biztosan van benne.
Amúgy gondoltam az országúti váltóra, de ahhoz váltókart is cserélni kellene, és a későbbiekben kötném magam az országúti hajtóműhöz, elég a 48-as, tányér, tényleg nem nagy a különbség.
Alapvetően egy jól működő hajtást szeretnék, ahol pontosan működnek a váltók.
A váltó jó pozícióban van, nem ér hozzá szerencsére semmilyen állásban sem a lánchoz, a bowdenezést nemrég megtisztítottam (nem csak ezt) és nem olajoztam be, de sajnos így is elég keményen be kell nyomni a kart, mintha túl erős lenne a váltó rugója, hosszabb túrán megfájdul a hüvelykujjam.
Korábban szakította is a bowdeneket tőből a göbnél. Mióta jobb minőségű bowdent használok ritkábban szakad, de ugyanúgy nehéz.
Bowdenházat is cseréltem többször is legutóbb Shimano SP41-re.
A váltókar jól, akadálymentesen működik.
Magát a váltótestet szabadkézzel is nehéz mozgatni, és a rugója elég nagy erővel visszarántja.
A váltóbowden nem feszül attól jobban, hogy nagyobb lánckerékre kell feltenni a láncot. A nagyobb lánckerék használatának eredménye mindössze annyi, hogy az átdobó íve nem illeszkedik a lánckerékhez, és emiatt kicsit feljebb kell igazítani a váltót a nyeregcsövön, és persze előfordulhat, hogy emiatt a kis lánckeréken a lánc már kicsit hozzáér az átdobóhoz. De ez sem valószínű, nem akkora az eltérés.
A túlzásba vitt olajozástól pedig nem fog kikopni a váltótest. Persze ettől még elhasználódhatott a váltó, de ha amúgy is cserélni akarod a kotyogás miatt, akkor nem lenne egyszerűbb egy országúti váltót feltenni és meghagyni a hajtóművet? Amennyiben nem nagyon koptak el a lánctányérok, akkor ez a legegyszerűbb megoldás.
Ennél egyszerűbb már csak az, hogy kifűzöd a váltóbowdent, megtisztítod a bowdent is és a pályáját is (ezeket ne olajozd be), és visszarakod, megfelelően beállítva.
Van egy Kelly's Shaphix trekking bringám, jelenleg egy Tiagra (FC-4403) hajtómű van rajta 52-es legnagyobb tányérral, FD-M511-es első váltóval üzemel (48-ig bírja gyári adat szerint), hát tulajdonképpen működőképes, de érezni, hogy nagyon feszül a bowden, és pár év alatt a váltótest is szépen kikopott, kotyog rendesen, de még mindig jól működik, bár jó erősen be kell nyomni a váltókart, hogy felváltson.
Viszonylag sűrűn kentem/mostam a váltót (műszarolaj, lánczsír), felmerült bennem, hogy esetleg túlzásba vittem, és ezért is koptak ki a forgáspontok ennyire.
Arra gondoltam, hogy lecserélném a hajtóművet egy 48-asra, és a váltót is a kotyogása miatt.
Sík terepen használom leginkább a bringát, fedett helyen tárolom, évente 4-5000km-t megyek max. jelenleg 8-as hátsó váltó rendszert használok.
Szóval nincs gyilkolva egyáltalán.
Tudna valaki jó hajtóművet ajánlani, ami erre a felhasználásra bőven jó?
Nincs is szórakoztatóbb, mint a belvárosban rögzített track-log vizsgálata. Annak idején a loggert próbálgattam és látványos oldalirányú ugrásokkal tettem meg az egyébként egyszerű távot:-).