Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.04 0 0 56968

Nincs semmi rezonancia, sem búgás. Tökéletesen teszi a dolgát, ahogy kell. Corteco gyártmány, akkor 6eft. volt, most az unixnál 7eft. 

Előzmény: Köhike (56967)
Köhike Creative Commons License 2014.06.04 0 0 56967

Nekem ez gyári bak. Az elég lágy. Az a baj, ha nagyon merev benne a szilent, akkor a rezgéseket is átviszi, és bizonyos fordulatokon iszonyatosan fog búgni az egész karosszéria. Így, hogy csak a mozgása van lekorlátozva normális használta mellett csendes is marad. De lehet, hogy te kifogtál valami tutijó bakot ami minden üzemállapot mellett jó. Nem emlékszel milyen gyártmány volt?

Előzmény: Törölt nick (56966)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.04 0 0 56966

Én vettem egy fajtát, azzal sem bólogat, max. pár mm-t. 

Előzmény: Köhike (56965)
Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56965
De azzal a módosítással nem bólogat többet. Pontosabban csak minimálisan.
Előzmény: ÖregMackó (56964)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56964

A Tháliánál a váltó bólogatós fajta. Gyári új korában 11 éve ugyanúgy bólogatott mint most. Ez nem a tartóbak, hanem konstrukció miatt van.

Előzmény: sezs (56954)
Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56963
Persze hozzá kell tenni a dologhoz, hogy kint ezek az alkatrészek tizedennyibe se kerülnek, csak közben valaki marhára megszedi magát a semmin. Ne mondja azt nekem senki sem, hogy egy tetves világításkapcsoló ami az ajtóban van, és kb a most forgalomban levő Renault-k 80%-ban megtalálható az 3-4000ft. Nonszensz. Vagy a fhp jeladó 10e. És általában ezek tényleg nem is kerülnek annyiba. FHP-t pl kínai oldalon láttam már 5-10dollárért. De lehet olcsóbban is találni, csak keresni kellene egy kicsit.
Előzmény: Köhike (56962)
Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56962
Teljesen lutri kezd lenni az egész. A probléma valószínűleg az árverseny miatt van, mivel mindenki idővel Kínában fogja gyártatni a dolgait, ha életben akar maradni. A kínai dolgokkal meg még ha sokat is javultak az utóbbi időben nincs túl jó tapasztalatom. De igazából nincs is érdekükben jót csinálni, különben nem pörögne a biznisz. Na meg eleve annyira felfokozott az élet Kínában, hogy sok esetben nekik ez minőség is örökkévalóságnak tervezett, fogalmuk sincs hogyan lehet olyan, hogy egy tárgy mondjuk 10-15 évig üzemel. A 3-4 éves autóik olyan lefingott állapotban vannak, mint itt a 15-20 évesek. De ez mindenükre jellemző. Új épületek, utak stbstb minden.
De visszakanyarodva az alkatrészekhez lassan a hosszú ideig szarozott olasz utángyártott alkatrészek lesznek a legjobbak. :) Azaz a többi neves gyártó is lesüllyedt arra a szintre, így meg már minden csak viszonyítás kérdése.:D
Előzmény: Törölt nick (56961)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56961

A legnagyobb baj az hogy mintha már a márkanév (ár) és a minőség között sem lenne szoros összefüggés.

(Nagyon szépen fejeztem ki magam)

Előzmény: Köhike (56960)
Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56960
A másik kocsinkban 9-éve a gyári van, ebben is a gyárit kellett cserélnem pár hónapja. Betudom annak, hogy belenyúltam egy rosszba. Mint mostanában egyre több alkatrésszel.
Előzmény: Törölt nick (56958)
Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56959
Hát én is többet vártam tőle az igazat megvallva...:) De most megint tutijó.
Előzmény: Törölt nick (56958)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56958

Ma kíváncsiságból megnéztem egy ilyen motort. Tényleg jó melegre tették a trafót de néhány hónapnál azért illene többet bírnia.

 

Előzmény: Köhike (56950)
Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56957
Szívesen, de nem kell ezzel semmit sem barkácsolni, plug and play a cucc. :) Nem tetszik kiszeded, roncsolás és bármilyen átalakítás mentesen ki-beszerelhető.
Előzmény: sezs (56956)
sezs Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56956

Kösz szépen. A régi bakon lehet, hogy én is barkácsolok valamit :)

 

Előzmény: Köhike (56955)
Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56955
Ha a gyertya típusszáma teljesen megegyezik, akkor a hézagnak is jónak kell lennie. Persze leellenőrizni nem nagy dolog. A növelt hézagú vagy egyéb speciális gyertyáknak általában más a típusszám utolsó valamilyen kiegészítő karaktere. ( nem csak a hőérték van a típusszámban, hanem regeteg más paramétert is tartalmaz az a szám/betűsor, mint pl zavarszűrés, menet, menet hossza, kulcsméret stbstb, valamint ha eltérő a gyertyahézag a típusra jellemző mérettől az is ott van) De érdemes ránézni, ha bizonytalan vagy benne. Ami meg a bakot illeti én is így jártam, azért találtam ki azt az extra gumibetétet amit pár sorral lejjebb megemlített hant90.
Előzmény: sezs (56954)
sezs Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56954

Üdv! Egy naiv kérdés ami a gyertyákról jutott eszembe: a vadiúj gyertyákon kell hézagot állítani, vagy a gyári érték megfelelő, és mehet azonnal a helyére?

 

A motortartóhoz megjegyzés: én az ősszel cseréltem, középkategóriást vettem bele, ami a szerviz szerint elég jó minőség: semmi nem változott, ugyanúgy bólogat a sebváltó, de igyekszem nem figyelembe venni. Remélem, nem hagyom el :)

talicskas Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56953

A Thalia hátsó motortartó megegyezik a Clio II-vel? Külsőre ua. Találtam egyet az alkatreszek.hu-n, árban is jó, de nem írja, hogy a táliához is jó lenne.

Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56952
Igen csavart. De benézel a motor mögött felülről, pont rálátni.
Előzmény: hant90 (56951)
hant90 Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56951

Köhike! Neked az 1.4 8V-s motornál a hátsó tartóbak csavart? Nekem a Bárdi webáruháza egyeneset hoz föl, hogy olyan való bele. Épp most akartam megkérdezni, hogy milyen típushoz kérjek, ha csavartat akarok.

Köhike Creative Commons License 2014.06.03 0 0 56950
Igen az a motor. Egyértelműen a trafó ment tönkre, most tökéletes az autó. A gyertyát illetően a másik autónkban is ezt használom 9 éve hibamentesen. Minden teljesen hibáltan volt, biztosan nem a kábelek vagy a gyertya miatt ment tönkre. Leszedtem a trafót és az alján ennek is már keletkezett két hajszálrepedés. Én arra gondoltam, hogy valószínűleg a nagy hőterhelés, és a hőtágulás miatt megy tönkre. Oda van csavarozva ugye a szelepfedélre ami elég meleg, és alu. Ez meg egy műanyagba öntött vasdarab. Szerintem ez csinálja ki, ez meg csak eddig bírta. Remélem most ez az új trafó nem lesz ilyen szar
Előzmény: Törölt nick (56949)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56949

Akkor ha nem tévedek 1.4 8V,  55 kW, K7J 700 motor.

Ezek a trafók nem olyan kényesek mint amit előbb írtam. Jellemzően attól mennek tönkre ha a termelt nagyfesz valamilyen okból nem a gyertya elektródák között épül le hanem a trafón belül. Például túl nagy gyertyahézag, túl szegény keverék, szakadt gyertyakábel, laza érintkezés a szekunder oldalon stb.

Persze ezekben több anyag van mint a "ceruza trafókban" de gyakorlatilag itt is beletettek elvileg négy, gyakorlatilag kettő régi hengeres trafót egy dobozba. Tehát a spórolás már itt elkezdődött, a "fejlődés" pedig azóta is töretlen :)

Az ikerszikrás trafóknál én nem pártolom a több testelektródás gyertyákat. Ha lesz időm holnap leírom hogy miért.

Egyébként biztos hogy a trafó ment tönkre?

 

Előzmény: Köhike (56947)
Köhike Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56948
Dupla testelektródás gyertya van benne, és nem ment 10e km-t sem. Erre min 30 ezer a csere periódus.
Előzmény: Törölt nick (56946)
Köhike Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56947
Ikerszikrás, nem hengerenkénti. Annyival nem nagyobb az az öreg trafó sem. Sőt 30-40 évvel öregebb technológia, öregebb anyagokból. Szóval nem nagyon érzem azt a hihetetlen fejlődést. :)
Előzmény: Törölt nick (56946)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56946

Gondolom a hengerenkénti trafók döglődnek. Ha esetleg még nem olvastátok volna http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2004/04/42-44.pdf

Ha normál egypólusú (egy testelektródás) gyertya van benne (1000 Ft/db árkategória pl. BKR6EZ, RFN52LZ) akkor csere max 15.000 km-ként!!

Egyébként ha megnézed a veterán autód trafóját akkor abban annyi anyag van, mint 4 db hengerenkénti trafóban összesen. Vastagabb tekercshuzalok, vastagabb szigetelés stb.

 

Előzmény: Köhike (56944)
bsanzika Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56945

Miután a múltkori állatos találkozásom után szétszedtem a törött projektoros fényszórómat, megértettem miért nem az igazi a fényerő. ~13 év használat után így néz ki a projektor fényvetője ami teljesen be van égve... Hiába itt mindenféle polírozás ha ez így néz ki...

Köhike Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56944
Na kicseréltem a trafót, ismét a régi minden.
rentha92 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56943

Engem a tempomat bekötése érdekelne, részletesen, mit hova, hogyan, illetve ha van képed erről, annak külön örülnék, természetesen mailben. Szoftverben ezt gondolom engedélyeztetni kell (?)

Szintén 2004-ből és dci motoros Thali..

Előzmény: tibor_debrecen (56941)
rentha92 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56942

Ez egy Clio!! Nekem csak egyben jött le, és többen is így írták a fórumon. Nem érdemes feszegetni, inkább szedd le egyben, az a biztos.

üdv. rentha92

Előzmény: Törölt nick (56937)
tibor_debrecen Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56941

Kedves Mindenki,

 

 

Szeretett kocsink külföldre költözés miatt eladó sorba került.

2004-es 1,5 dci 158 000 Km-el.

Folyamatosan rendesen szervizelt.

Tempomattal, hőmérővel :)

 

Ha valakit érdekel, vagy csak szeretne egy megbízható kocsit az ismerőse jelezze.

30/52-99-489

Tóth Tibor

 

nemsokára rakok fel képet is.

Köhike Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56940
Múltkor kiszedtem, hogy megnézzem mennyire bírja. Eddig rendben van. Továbbra sem billeg, és nem zajos.
Előzmény: hant90 (56939)
hant90 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 56939

Köhike!

Hogy vált be az a gumi betét, amit korábban beépítettél a kutyacsontba? Lehet, hogy megcsinálom én is.

Előzmény: hant90 (56938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!