Nekem ez gyári bak. Az elég lágy. Az a baj, ha nagyon merev benne a szilent, akkor a rezgéseket is átviszi, és bizonyos fordulatokon iszonyatosan fog búgni az egész karosszéria. Így, hogy csak a mozgása van lekorlátozva normális használta mellett csendes is marad. De lehet, hogy te kifogtál valami tutijó bakot ami minden üzemállapot mellett jó. Nem emlékszel milyen gyártmány volt?
Persze hozzá kell tenni a dologhoz, hogy kint ezek az alkatrészek tizedennyibe se kerülnek, csak közben valaki marhára megszedi magát a semmin. Ne mondja azt nekem senki sem, hogy egy tetves világításkapcsoló ami az ajtóban van, és kb a most forgalomban levő Renault-k 80%-ban megtalálható az 3-4000ft. Nonszensz. Vagy a fhp jeladó 10e. És általában ezek tényleg nem is kerülnek annyiba. FHP-t pl kínai oldalon láttam már 5-10dollárért. De lehet olcsóbban is találni, csak keresni kellene egy kicsit.
Teljesen lutri kezd lenni az egész. A probléma valószínűleg az árverseny miatt van, mivel mindenki idővel Kínában fogja gyártatni a dolgait, ha életben akar maradni. A kínai dolgokkal meg még ha sokat is javultak az utóbbi időben nincs túl jó tapasztalatom. De igazából nincs is érdekükben jót csinálni, különben nem pörögne a biznisz. Na meg eleve annyira felfokozott az élet Kínában, hogy sok esetben nekik ez minőség is örökkévalóságnak tervezett, fogalmuk sincs hogyan lehet olyan, hogy egy tárgy mondjuk 10-15 évig üzemel. A 3-4 éves autóik olyan lefingott állapotban vannak, mint itt a 15-20 évesek. De ez mindenükre jellemző. Új épületek, utak stbstb minden.
De visszakanyarodva az alkatrészekhez lassan a hosszú ideig szarozott olasz utángyártott alkatrészek lesznek a legjobbak. :) Azaz a többi neves gyártó is lesüllyedt arra a szintre, így meg már minden csak viszonyítás kérdése.:D
A másik kocsinkban 9-éve a gyári van, ebben is a gyárit kellett cserélnem pár hónapja. Betudom annak, hogy belenyúltam egy rosszba. Mint mostanában egyre több alkatrésszel.
Szívesen, de nem kell ezzel semmit sem barkácsolni, plug and play a cucc. :) Nem tetszik kiszeded, roncsolás és bármilyen átalakítás mentesen ki-beszerelhető.
Ha a gyertya típusszáma teljesen megegyezik, akkor a hézagnak is jónak kell lennie. Persze leellenőrizni nem nagy dolog. A növelt hézagú vagy egyéb speciális gyertyáknak általában más a típusszám utolsó valamilyen kiegészítő karaktere. ( nem csak a hőérték van a típusszámban, hanem regeteg más paramétert is tartalmaz az a szám/betűsor, mint pl zavarszűrés, menet, menet hossza, kulcsméret stbstb, valamint ha eltérő a gyertyahézag a típusra jellemző mérettől az is ott van) De érdemes ránézni, ha bizonytalan vagy benne. Ami meg a bakot illeti én is így jártam, azért találtam ki azt az extra gumibetétet amit pár sorral lejjebb megemlített hant90.
Üdv! Egy naiv kérdés ami a gyertyákról jutott eszembe: a vadiúj gyertyákon kell hézagot állítani, vagy a gyári érték megfelelő, és mehet azonnal a helyére?
A motortartóhoz megjegyzés: én az ősszel cseréltem, középkategóriást vettem bele, ami a szerviz szerint elég jó minőség: semmi nem változott, ugyanúgy bólogat a sebváltó, de igyekszem nem figyelembe venni. Remélem, nem hagyom el :)
A Thalia hátsó motortartó megegyezik a Clio II-vel? Külsőre ua. Találtam egyet az alkatreszek.hu-n, árban is jó, de nem írja, hogy a táliához is jó lenne.
Köhike! Neked az 1.4 8V-s motornál a hátsó tartóbak csavart? Nekem a Bárdi webáruháza egyeneset hoz föl, hogy olyan való bele. Épp most akartam megkérdezni, hogy milyen típushoz kérjek, ha csavartat akarok.
Igen az a motor. Egyértelműen a trafó ment tönkre, most tökéletes az autó. A gyertyát illetően a másik autónkban is ezt használom 9 éve hibamentesen. Minden teljesen hibáltan volt, biztosan nem a kábelek vagy a gyertya miatt ment tönkre. Leszedtem a trafót és az alján ennek is már keletkezett két hajszálrepedés. Én arra gondoltam, hogy valószínűleg a nagy hőterhelés, és a hőtágulás miatt megy tönkre. Oda van csavarozva ugye a szelepfedélre ami elég meleg, és alu. Ez meg egy műanyagba öntött vasdarab. Szerintem ez csinálja ki, ez meg csak eddig bírta. Remélem most ez az új trafó nem lesz ilyen szar
Akkor ha nem tévedek 1.4 8V, 55 kW, K7J 700 motor.
Ezek a trafók nem olyan kényesek mint amit előbb írtam. Jellemzően attól mennek tönkre ha a termelt nagyfesz valamilyen okból nem a gyertya elektródák között épül le hanem a trafón belül. Például túl nagy gyertyahézag, túl szegény keverék, szakadt gyertyakábel, laza érintkezés a szekunder oldalon stb.
Persze ezekben több anyag van mint a "ceruza trafókban" de gyakorlatilag itt is beletettek elvileg négy, gyakorlatilag kettő régi hengeres trafót egy dobozba. Tehát a spórolás már itt elkezdődött, a "fejlődés" pedig azóta is töretlen :)
Az ikerszikrás trafóknál én nem pártolom a több testelektródás gyertyákat. Ha lesz időm holnap leírom hogy miért.
Ikerszikrás, nem hengerenkénti. Annyival nem nagyobb az az öreg trafó sem. Sőt 30-40 évvel öregebb technológia, öregebb anyagokból. Szóval nem nagyon érzem azt a hihetetlen fejlődést. :)
Ha normál egypólusú (egy testelektródás) gyertya van benne (1000 Ft/db árkategória pl. BKR6EZ, RFN52LZ) akkor csere max 15.000 km-ként!!
Egyébként ha megnézed a veterán autód trafóját akkor abban annyi anyag van, mint 4 db hengerenkénti trafóban összesen. Vastagabb tekercshuzalok, vastagabb szigetelés stb.
Miután a múltkori állatos találkozásom után szétszedtem a törött projektoros fényszórómat, megértettem miért nem az igazi a fényerő. ~13 év használat után így néz ki a projektor fényvetője ami teljesen be van égve... Hiába itt mindenféle polírozás ha ez így néz ki...
Engem a tempomat bekötése érdekelne, részletesen, mit hova, hogyan, illetve ha van képed erről, annak külön örülnék, természetesen mailben. Szoftverben ezt gondolom engedélyeztetni kell (?)