Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.07.24 -2 0 40468

Friss jó hír a Nyíregyháza irányába autózóknak:

 

Alig egy hónapja van, hogy teljesen felújították Nyíregyháza nyugati szélén a 3317-es út és a 36-os út közötti átkötő utat (a térképen lila alapon fehér betűkkel megírtan, "3317 - 36 átkötő út" névvel jelölve be).

 

Ez az út dél felől (a 3317-es út felől) észak felé (a 36-os út felé) a Tó u. - Bottyán János u. - Derkovits u. útvonalból tevődik össze, és ebből mindeddig a Tó u. volt évtizedek óta egy többnyire nagyon rázatós, dilatációs betonburkolattal ellátott út állapotában. Most ez az út vadonatúj és erős minőségi aszfaltburkolatot kapott, lehetővé téve az autósok számára a normális -- kényszerű lelassítások nélküli -- menetsebességet. (Az útvonal másik részét, a Derkovits u.-t már évekkel korábban felújították minőségi aszfalttal, a Bottyán János u. állapota pedig eredetileg is jó állapotú volt.) Így most a 3317-es út felől a 36-os út felé közlekedőknek lehetővé teszi a 36-os út vasúti felüljárójának végig kiváló minőségű úton történő elérését is, ami azért fontos, mert a 3317-es útnak a 4-es útba történő becsatlakozásáig 2 db nagy forgalmú vasútvonal vasúti forgalma is "útját állja" időszakosan.

 

Így most Nyíregyháza belvárosa a 3317-es útról is végig kiváló minőségű úton érhető el.

 

Térkép: >>

 

van_Persil Creative Commons License 2018.07.24 -20 0 40467

A megépítése előtt Coburgból vagy Erfurtból eljutni Ilmenauba egy örökkévalóság volt és nem csak a Thüringer Waldot gyakran ellepő sűrű köd miatt. 

Előzmény: Fradista Utazó (40463)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40466

Egyszer mentem arra. De nem volt jó, semmi hangulata nem volt. Eisenach felé bezzeg sokkal otthonosabb. Ma egy nagy parkoló van a határ helyén, és szinte az egész eredeti állapotban van.

 

https://www.google.com/maps/@51.007189,10.2497846,382m/data=!3m1!1e3

Előzmény: Fradista Utazó (40463)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40465

Van ami visszafordul, de legalább a negyedük elmegy a Vaskapuig.

Előzmény: NAR (40458)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40464

Tudtommal határfolyó. Mintha valami olyasmi lenne, hogy belépsz Horvátországba, és utána akár Szerbiába is beléphetsz.

Előzmény: trizs77 (40451)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40463

Az A71 autópálya a német újraegyesítési projektek közé tartozik, Schweinfurt - Ilmenau - Erfurt - Sangerhausen közt vezet, mintegy 220 km hosszú. A kilencvenes évek végén kezdték el építeni, a 2010-es évekre készült el. A déli része Bajorország, a nagyobb, északi, pedig Thüringia. A schindgrabeni völgyhíd 2002-ben készült el.

Érdekessége, hogy a híg egy kőbánya felett vezet.

Amikor a bányában robbantás van, a rendőrség lezárja az autópályát.

EBBEN a videóban az első három percet érdemes nézni. Németül van, de a felvételek nyelvtudás nélkül is értelmezhetőek. 

Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.24 0 1 40462

Pedig de.

Fejétől büdös az a hal, szokták mondani.

Előzmény: trizs77 (40461)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 -2 0 40461

A közlekedési kormányzatunk - nem először - úgy hoz döntéseket, hogy alap adatai sincsenek meg.

 

Viktor kinevez pár kétes alakot :

 - Schváby,

 - Völner,

 - Becsey,

 - Kerékgyártó,

 - Tasó,

 - stb.

közlekedési államtitkárnak, helyettes államtitkárnak, főosztályvezetőnek, ez rendben van.

 

Egy szakmának el kell bírnia a svihákokat is.

 

De amikor a jobbak:

 - Dabóczi,

 - Fónagy,

 - Mosóczi,

 - .............

 

úgy hoznak döntéseket, hogy a KSH az alap adatokat se biztosítja számukra, akkor nem értem miért nem pampognak.

Miért nem sikoltoznak hangosan, hogy nincsenek meg az alapszámok se.

 

Minden sz@rt közzétesz a KSH, még a pincsi kutyák fülmozgási együtthatóját is táblázatba rendezi, de ha arra vagy kíváncsi, hogy Magyarország államhatárát, egy évben, hányan lépték át és milyen eszközökkel, akkor csak széttárják a kezüket.

 

S ezt nem lehet Viktor örökbecsűjével

........Az útépítések esetén vannak forgalmi szempontok és vannak más szempontok is.......

betakarni.

Ne fogjunk már minden káoszt rá.

 

 

Előzmény: dimelo (40454)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 -1 0 40460
trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40459

Nem.

 

Évente egy-kettő.

 

Budapestnél fordulnak.

 

 

Előzmény: NAR (40458)
NAR Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40458

Ezek a 100+ méter hosszú dunai kirándulóhajók, amikből 8-10 parkol a rakpart mellett, nem mennek le Belgrádig?

Előzmény: trizs77 (40451)
dimelo Creative Commons License 2018.07.24 0 1 40457

Nem, ne gondold, hogy előbb lenne.

A Tsz.-Pl. szakasznak 2016 május óta van építési engedélye.

 

Más kérdés, hogy azóta sem történt semmi.

 

Mit ahogy a Tisza-híd szakaszon is "keresik" a kivitelezőt  a sajtó szerint április óta.

Voltak júniusi határidők, de eredményt nem közöltek...

Előzmény: Roger Preed (40456)
Roger Preed Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40456

Teljessé válik:

 

"a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti 30 kilométeres szakaszról most derültek ki az első információk"

 

Ad1: A "most derültek ki az első információk" nagyon, de nagyon messze van a szalagvágástól.

Ad2: Tudtommal már egy jó ideje lefutott néhány engedélyezési kör itt. Ami természetesen elakadt, lejárt az engedély, ami visszarakja a projektet a startvonalra. Szóval innentől legalább 8-10 év kell ahhoz, hogy itt elkezdődjön az útépítés.

Ad3: Nem értem, hogy miért a kisebb forgalmú, 42-es úttal párhuzamos szakasz van előrébb, mint a nagyobb forgalmat lebonyolító Törökszentmiklós-Püspökladány?

Előzmény: drummond (40453)
dimelo Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40455

Csak 2 info hiányzik belőle: miből és mikor?

 

Tele van a padlás az ígéretekkel...

Előzmény: drummond (40453)
dimelo Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40454

Írhattam volna én is... :)))

Előzmény: trizs77 (40452)
drummond Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40453
trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40452

Az egésznek amúgy az az értelme, hogy elkészüljön végre a 7 db modal split torta diagram, a 7 szomszédos állam és Magyarország közötti forgalomról.

 

Az már látható, hogy a közúti forgalom mindenhol bőven 90% fölött fog részesedni.

Inkább 95=%-98% körül.

 

Ez ugye Szerbia felé a legfeltűnőbb mert pártunk és kormányunk a határforgalom 1=egy %-t adó, vasút miatt  akar most 750 milliárd forintot elkölteni.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 -1 0 40451

 

Nem teljesen tiszta (valós ?) a KSH adatsora.

Például nagyon vitatom, hogy Horvátország felé, egy év alatt 142.977 fő, vízi úton lépett ki és be.

Szerintem ez nem így volt.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40450

Három hónapja harcolok a KSH-val, hogy összehozzam ezt a táblázatot :

 

 

Még nem sikerült.

Nem adják meg.

 

Helyette ide-oda küldözgetnek és tippeket adnak.

Ráadásul ami az egyik táblázatukban nulla az a másik táblázatban egészen máshol, megtalálható.

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40449

Már látom az ellentmondást.

 

 

Előzmény: trizs77 (40448)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40448

Valamit nagyon nem jól olvasol.

 

Nem keversz valamit ?

 

 

Előzmény: dimelo (40447)
dimelo Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40447

Köszi!

 

De rápillantva az ukrán adatokra, valami nincs rendben...

A teher soknak, a személy kevésnek tűnik.

Mintha felcserélték volna.

A részletezésben 1,9 millió szgk. van, akkor hogy lehet az összes személy 157 ezer?

 

Előzmény: trizs77 (40444)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.24 0 1 40446

A 47-es főúton az M35/M4 leágazós körforgalmak nem sikeredtek egy cseppet szűkre? Hely lett volna bőven a prérin. Előttem ment tegnap egy kamion. Nem rallizott, de a vontatmány kerekei a belső szegélyt taposták. Ahogy elnézutem, rendszeresen tapickálják a belső szegélyköveket, mert szép fekete a gumiktól.

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40445

A hőség miatt Németország déli részén a betonburkolatú autópályákra 80 km/h sebességkorlátozást rendeltek el. 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 1 40444

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40443

 

 

Magyar-Szerb határ-2017

 

A határt 11.588.916 fő lépte át.

A  legtöbb határátlépő szerb, közel minden negyedik magyar volt.

 

Az átlépők 98,9%-a közúton lépte át a határt.

Az átlépők 1%-a (116.573 fő) vasúton lépte át a határt.

 

A maradék 0,2% határátlépőn osztozott a vízi és a légi közlekedés.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 1 40442

 

 

Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40441

Tudom, ahogy az M4-nek is, aztán még se épült meg...

bezzeg a homályos hátterű Via Carpatia magyar szakasza az elkészül...

na az lesz igazán a semmiből a semmibe vivő út...

se a szlovák, se a román oldalon nincs mibe csatlakozni

Előzmény: Mr Reacher (40428)
ML11 Creative Commons License 2018.07.23 0 0 40440

Anno azt mondtam, hogy középtávon sem fog megépülni Nyíregyháza északi elkerülője Nyírszőlős és Nyírtura közt. Úgy néz ki hogy tévedtem:

 

“A külső körgyűrűt illetően pedig már aláírtak egy előzetes megállapodást a kormányzattal, hogy a 2020-ra Nyírszőlősig megépülő Nyugati elkerülő később elérjen majd a Keleti elkerülőig.“

 

https://www.nyiregyhaza.hu/dinamikus-elorelepes-az-infrastrukturalis-fejlesztesekben-mely-jovore-is-folytatodik-2018-07-19

Előzmény: Mash_bakter (37279)
dimelo Creative Commons License 2018.07.23 0 0 40439

Autópályákon automatákkal, de ma már csak ilyen utalások vannak: FCS+ W,   FCS+J

Lehet hozzáolvasni:

Az országos közúthálózat mintegy 350 keresztmetszetében gyakorlatilag folyamatos üzemmel működnek a mérőhelyek.
Az utóbbi években az automata mérőhelyek többféle különböző új fejlesztésű automatával kerültek telepítésre, melyek az alábbiak:

CrossCount, MiniClass, QLTC, TDC (HI TRAC100, HI TRAC110, HI TRAC100+ HSWIM) és XLOOP, az utóbbi magyar fejlesztésű.

 

Az hogy hol, milyen működik, az ma már nem publikus?

 

De konkrétan Nagykanizsánál 2 szakaszról nincs adat a 211 és 224 km-ek között:

https://www.google.com/maps/dir/46.4775079,16.9729338/46.4454018,16.8199019/@46.4605226,16.8715767,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

pedig a 210 és 218. km-ek csomópontjai lényeges különbségek forrásai.

 

Az a "legszebb", ha egymás melletti szakaszokat más-más tipusú műszer rögzít. Ebből következhet ilyen "parajelenség".

 

Előzmény: v_peti (40438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!