Alig egy hónapja van, hogy teljesen felújították Nyíregyháza nyugati szélén a 3317-es út és a 36-os út közötti átkötő utat (a térképen lila alapon fehér betűkkel megírtan, "3317 - 36 átkötő út" névvel jelölve be).
Ez az út dél felől (a 3317-es út felől) észak felé (a 36-os út felé) a Tó u. - Bottyán János u. - Derkovits u. útvonalból tevődik össze, és ebből mindeddig a Tó u. volt évtizedek óta egy többnyire nagyon rázatós, dilatációs betonburkolattal ellátott út állapotában. Most ez az út vadonatúj és erős minőségi aszfaltburkolatot kapott, lehetővé téve az autósok számára a normális -- kényszerű lelassítások nélküli -- menetsebességet. (Az útvonal másik részét, a Derkovits u.-t már évekkel korábban felújították minőségi aszfalttal, a Bottyán János u. állapota pedig eredetileg is jó állapotú volt.) Így most a 3317-es út felől a 36-os út felé közlekedőknek lehetővé teszi a 36-os út vasúti felüljárójának végig kiváló minőségű úton történő elérését is, ami azért fontos, mert a 3317-es útnak a 4-es útba történő becsatlakozásáig 2 db nagy forgalmú vasútvonal vasúti forgalma is "útját állja" időszakosan.
Így most Nyíregyháza belvárosa a 3317-es útról is végig kiváló minőségű úton érhető el.
Egyszer mentem arra. De nem volt jó, semmi hangulata nem volt. Eisenach felé bezzeg sokkal otthonosabb. Ma egy nagy parkoló van a határ helyén, és szinte az egész eredeti állapotban van.
Az A71 autópálya a német újraegyesítési projektek közé tartozik, Schweinfurt - Ilmenau - Erfurt - Sangerhausen közt vezet, mintegy 220 km hosszú. A kilencvenes évek végén kezdték el építeni, a 2010-es évekre készült el. A déli része Bajorország, a nagyobb, északi, pedig Thüringia. A schindgrabeni völgyhíd 2002-ben készült el.
Érdekessége, hogy a híg egy kőbánya felett vezet.
Amikor a bányában robbantás van, a rendőrség lezárja az autópályát.
EBBEN a videóban az első három percet érdemes nézni. Németül van, de a felvételek nyelvtudás nélkül is értelmezhetőek.
A közlekedési kormányzatunk - nem először - úgy hoz döntéseket, hogy alap adatai sincsenek meg.
Viktor kinevez pár kétes alakot :
- Schváby,
- Völner,
- Becsey,
- Kerékgyártó,
- Tasó,
- stb.
közlekedési államtitkárnak, helyettes államtitkárnak, főosztályvezetőnek, ez rendben van.
Egy szakmának el kell bírnia a svihákokat is.
De amikor a jobbak:
- Dabóczi,
- Fónagy,
- Mosóczi,
- .............
úgy hoznak döntéseket, hogy a KSH az alap adatokat se biztosítja számukra, akkor nem értem miért nem pampognak.
Miért nem sikoltoznak hangosan, hogy nincsenek meg az alapszámok se.
Minden sz@rt közzétesz a KSH, még a pincsi kutyák fülmozgási együtthatóját is táblázatba rendezi, de ha arra vagy kíváncsi, hogy Magyarország államhatárát, egy évben, hányan lépték át és milyen eszközökkel, akkor csak széttárják a kezüket.
S ezt nem lehet Viktor örökbecsűjével
........Az útépítések esetén vannak forgalmi szempontok és vannak más szempontok is.......
"a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti 30 kilométeres szakaszról most derültek ki az első információk"
Ad1: A "most derültek ki az első információk" nagyon, de nagyon messze van a szalagvágástól.
Ad2: Tudtommal már egy jó ideje lefutott néhány engedélyezési kör itt. Ami természetesen elakadt, lejárt az engedély, ami visszarakja a projektet a startvonalra. Szóval innentől legalább 8-10 év kell ahhoz, hogy itt elkezdődjön az útépítés.
Ad3: Nem értem, hogy miért a kisebb forgalmú, 42-es úttal párhuzamos szakasz van előrébb, mint a nagyobb forgalmat lebonyolító Törökszentmiklós-Püspökladány?
A 47-es főúton az M35/M4 leágazós körforgalmak nem sikeredtek egy cseppet szűkre? Hely lett volna bőven a prérin. Előttem ment tegnap egy kamion. Nem rallizott, de a vontatmány kerekei a belső szegélyt taposták. Ahogy elnézutem, rendszeresen tapickálják a belső szegélyköveket, mert szép fekete a gumiktól.
Anno azt mondtam, hogy középtávon sem fog megépülni Nyíregyháza északi elkerülője Nyírszőlős és Nyírtura közt. Úgy néz ki hogy tévedtem:
“A külső körgyűrűt illetően pedig már aláírtak egy előzetes megállapodást a kormányzattal, hogy a 2020-ra Nyírszőlősig megépülő Nyugati elkerülő később elérjen majd a Keleti elkerülőig.“
Autópályákon automatákkal, de ma már csak ilyen utalások vannak: FCS+ W, FCS+J
Lehet hozzáolvasni:
Az országos közúthálózat mintegy 350 keresztmetszetében gyakorlatilag folyamatos üzemmel működnek a mérőhelyek. Az utóbbi években az automata mérőhelyek többféle különböző új fejlesztésű automatával kerültek telepítésre, melyek az alábbiak:
CrossCount, MiniClass, QLTC, TDC (HI TRAC100, HI TRAC110, HI TRAC100+ HSWIM) és XLOOP, az utóbbi magyar fejlesztésű.
Az hogy hol, milyen működik, az ma már nem publikus?
De konkrétan Nagykanizsánál 2 szakaszról nincs adat a 211 és 224 km-ek között: