Garanciális szerviz és raktár: 1211 Budapest (Csepel Gyártelep). Déli bekötő-út 10/C www.hyundai-barkacsgep.hu
Én jártam náluk, mint írtam. A szerviz igen, de sajnos a környezet nem volt csodálatos. Mintha bombázás után lettem volna ott...
Remélem, hogy a cserekerekeik is acélból vannak. Majd kérlek számolj be a sikerről vagy annak hiányáról. Gondolom többünket is érdekelne, mert gyorsabb lenne, mint a Banggoodon keresztül a hozzájutás.
Van egy ilyen módszer is, amikor a felfekvő felületet nem esztergáljuk, hanem itt támasztjuk neki egy csőnek vagy tömör anyagnak, amit előtte leszabályzunk. https://www.youtube.com/watch?v=blrQK51pHm0
Na, azt hiszem megint költekezhetek! Kinyitottad Pandora szelencéjét. Banggoodon nem találtam tartalék alkatrészeket. Legalább van valami remény, ha valami törik vagy szakad! Szuper!
Köszi az infókat! A T.I.P. szervíz fent van a neten, nem találom. A négypofás tokmány nagyon jó áron volt! Gyorsváltó késtartót én is a kínaiaktól hozattam.
Jók a videók, kizárólag úgy szabad csinálni hogy a kerékagyra felfekvő sík, és a két fékező felület egy felfogásból legyen megmunkálva. Ha nem így csináljuk és a fékező felületek nem párhuzamosak akkor visszapumpál a fékpedál, ha az aggyal nem egytengelyű akkor meg fékezésnél rázza a kormányt.
Említették itt hogy elkopik mire szabályozni kéne, ez így van, "véletlenül" így gyártják, nehogy kibírjon több betétet :-) Kb 2mm körül van a megengedett kopás.
Van még egy másik baj is: Ha mondjuk leszabályzás után marad 0.5 mm a minimális vastagságig akkor már nem érdemes felrakni mert hamar cserélni kell. De ha mégis felteszik, a szerelők általában a váll nagyságából következtetnek arra hogy elérte a minimumot, ritkán mérik meg. Ha megvárják a szokásos vállat akkor már -1,5 mm nél járunk ebben az esetben. Ezzel meg nem illik viccelni... árt az egészségnek...
A közismert netes alkatrészes oldalakon, általában fel van tüntetve a minimális vastagság, ha nem lenne beleöntve a tárcsába. Innen lehet puskázni.
Valószínűleg nem szívesen koszolja be a gépét 2000 ft-ért! Az öntvénypor ugyanis bekerülhet a csúszó felületek közé és ott visszafordíthatatlan kopást okoz! Szabályozáskor mindent le kell takarni lepedővel és még így is kerül a késtartóról öntvénypor a gép csúszó felületeire. Akinek jó gépe van, az sajnálja erre a munkára. Így vagyok ezzel én is:).
Minden féktárcsának van egy gyárilag megadott szélessége,legtöbbször a tárcsában bele van öntve a szám szerinti méret,ezt nem szabadna alávenni. A szabályozás készülhet készülékben,vagy egyszerűen tokmányba fogva.A tokmányba fogáskor lehetőleg fordított pofában kell fogni{a berezgés elkerülése végett},kiórázni,majd a két fékezőfelületet szabályozni,és érintőlegesen a kerékagyra felfekvő részt is esztergálni.
Lehet egyetemes esztergán is. Ahogy Kempingez írta ismerni kell a minimális méretet, az alá nem szabad menni. (A modern féktárcsákat úgy méretezik, hogy ha elkopik, akkor már nem is nagyon marad plussz anyag)
Továbbá el tudjon fordulni az esztergán a tárcsa :-)
A radiális ütés kevésbé érdekes.
Kiórázod axiális ütésre. Egy felfogásból kell a tárcsa mindkét oldalát és a felfekvő felületét is felszabályozni. A tokmány felőli oldalhoz kell egy trükkös kés.
Nekem úgy rémlik, hogy féktárcsát csak a kerékagyra/csonkálványra felszerelve lehet jól felszabályozni, mert máskülönben beszerelés után nem feltétlenül ugyanazon tengely körül forog, mint felszabályzás közben. Ehhez gondolom célgép kell, nem lehet egyetemes esztergán megcsinálni. De lehet ez csak speciális esetben érvényes, amikor a féktárcsa ütése nem ok, hanem valami más elkajszulás következménye.
Talán azért mert típusonként ismerni kellene a minimális megengedett vastagságot, vagy olyan tárcsákat szeretnének szabályoztatni amely már eleve vékonyabb. Csak tipp.
A gépről még nincsenek képek. Egy fotót viszont készítettem egy a géppel kapott befogóról. A kúpja megegyezik az iso40 kúppal, de nincs behúzó része. Tudja valaki ennek a típusát? Gondolom valami gyűrű rögzíthette ami a főorsó végében a kúp mellet levő négy M10 körüli menethez volt csavarozva.
Roham tempóban felszámoltak egy céget. Két marógép volt úgy tudom, mindkét gépen útmérő. De voltak más gépek, sajna én már csak utólag értesültem, "pillanatok alatt " eladtak mindent.
Meg tudnád írni, hogy hányas modulúak a gépeden a cserekerekek. Egy rég magyar kisesztergához keresek a meglevőek mellé még cserekereket. A powerbelt/mibim/stb által forgalmazottakról nem olvastam jókat, a HYD 300 cserekerekei talán jobb minőségűek.