Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.29 0 1 40515

Mindneki azon rinyál, ami őt érinti. 

Ez is csak olyan, mint a tömegközlekedési meg a vasutas fórumok. Az egyik azért sír hetente akár, mert nincs autópálya ott, ahol ő lakik, a másik azért, mert a matrica miatt ott jár a forgalom, ahol ő lakik, stb. A fórum már csak ilyen. 

Előzmény: Csülkös.Pantani (40513)
Samott Creative Commons License 2018.07.29 -3 1 40514

Jah, 4-6 havonta jon egy hulye es teli pofaval osztja hogy milyen jo a megyei matrica. En meg ilyenkor megjegyzem, hogy volt akikkel pont kib.sztak vele. Nekem van matricam de az nem segit a roman kisbuszokon meg a tobbi "sporoloson".

Előzmény: Csülkös.Pantani (40513)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.29 -1 4 40513

4-6 havonta jön ez a megyei matrcia rinyálás....

uncsi

 

a Pest megyei matrica nem csak az elkerülőkre jó,  ha visszaosztjuk km-re az 5000 ft-ot

úgy az jön ki, hogy a Pest megyei matrcia éri meg a legjobban

reméljük mihamarabb elkészül az M4 Ceglédig... SZolnokig

és akkor nem jönnek ezek a rinyálások

 

4-5 doboz cigi ára, 1 karton (24-es) normálisabb sör ára..., mindez 1 évre...

 

már anno is kérdeztem, hogy azok a románok, akik nem mennek az elkerülőre, mert fizetős,

hogy mennek el Bécsig? Ha meg csak a teherutókkal van agond és a HU-GO-val,

akkor meg kell Üllő két végére egy behajtani tilos 3,5 tonna helyett, kivéve cél forgalom...

oszt meg is van oldva

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.29 0 1 40512

>Biztosra veszem, még egy olyan ország nincs, ahol az elkerülő utakat díjfizetés ellenében lehet igénybe venni

De, van. Nem is kevés. 

Előzmény: Landsmann_ (40510)
troglodita Creative Commons License 2018.07.29 -1 1 40511

Ez igazán egyszerű: ha nyersz eleget az elkerülő használatával, akkor fizetsz is érte, ha nem számottevő a nyeresség, akkor pedig nem.

Előzmény: Landsmann_ (40510)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.29 -3 1 40510

Nem az hogy sajnálom, hanem pofátlan dolognak tartom a pár km-es elkerülő utakért fizetni. Biztosra veszem, még egy olyan ország nincs, ahol az elkerülő utakat díjfizetés ellenében lehet igénybe venni, amikor ezek azért is épültek, hogy  a városokon átvonuló forgalmat csökkentség. Kevesebbet kellene lopni és nem lennének rászorulva az elkerülő utakért pénzt szedni. Természetesen ha nem ilyen pár km-es távról van szó, akkor én is vezsek pályamatricát. Ez nem sóherség, hanem elvi kérdés.

Előzmény: v_peti (40508)
troglodita Creative Commons License 2018.07.29 0 1 40509

Volt egy főnökóm, pöpec terepjáróval járkált, de ha dolga volt a városban, akkor elkérte a titkárnőtől a bérletét, szóval...

Amúgy egyetértek, nekem is van megyei matricám, aztán ha hosszabb útra indulunk, akkor veszek heti vagy havi országosat, és akit én erdélyit ismerek, azok sem sz@roznak a régi országutakon, hanem matricával repesztenek, ahol csak lehet.

Előzmény: v_peti (40508)
v_peti Creative Commons License 2018.07.29 -1 3 40508

Van valakinek autója, és sajnálja havi 2 sör árát megyematricára...

Előzmény: Landsmann_ (40492)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.28 0 0 40507

Ha autópályán mennek nagyobb távot, persze hogy megéri. De 2-3 km-ért biztos nem vennének ők sem útdíjat.

Előzmény: berva1 (40506)
berva1 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 40506

Hát, nem tudom... A székelyföldi rokonok mind átmennek az M3 autópályára, ha Pestre vagy nyugatra mennek. De meg is értem őket hogy haladni szeretnének végre, miután végigzötykölődtek minden falun a határig.

Előzmény: Samott (40505)
Samott Creative Commons License 2018.07.28 0 0 40505

Nem a fenet nem, nagyon sokan jarnak erre evente nehanyszor. Plusz a roman rendszamos autok, vegigjon a hatartol matrica nelkul nem fog ezert a 10 kilometerert matricat venni. Atjon a varoson.

Előzmény: Fradista Utazó (40498)
RadiX Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40503

Az M35 a 47-essel párhuzamosan megy, ami eléri, az egy kis darab M4 lesz. De miért nem azt írtad, hogy majd ha elér az M35 Berettyóújfaluig, azt nehezebb félreérteni.

Előzmény: Landsmann_ (40502)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40502

Na, lemaradt a kép. Szóval ez lenne:

 

Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40501

Erről beszélek:

Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40500

Az a 481-es út. Az M35 még nem ért el a 47-esig. Az majd Berettyóújfalu és Derecske között éri el a 47-est. Épül a sztzráda, elméletileg ebben az évben kellene átadni.

Előzmény: RadiX (40499)
RadiX Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40499

>> Ha az M35 folytatását átadják a 47-es főútig, 

 

Már egy pár hónapja átadták ám:

 

 

Előzmény: Landsmann_ (40492)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40498

Aki egy évben pár alkalommal jár arra, az nem okoz érezhető forgalomnövekedést a városon belül. 

Előzmény: Landsmann_ (40497)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40497

Nem is értem, ki volt az az ügyefogyott, aki felvetette, hogy az elkerülő utakat is útdíj ellenében lehessen használni. Aki egy évben pár alkalommal jár az adott szakaszon, az biztos nem fog venni 10 napos vagy megyei matricát, mert mégis minek? Azért az 1-10 km-ért? Bizony én is keresztülmentem Üllőn, Vecsésen mikor Pestre mentem. Ne vicceljünk már, azért a 7 km-ért ép eszű ember nem fizet. 5-10 perc plusz menetidő. Nem egy nagy valami. 

dimelo Creative Commons License 2018.07.27 0 1 40496

Nem a régi út mellett lakóknak ajándék, hanem az adott megye minden autósának.

Akik viszont messzebbről jönnek és nem veszik meg a megyematricát, azokat lehet okolni.

Például Üllő-Monor esetében.

 

Meg a kapzsi kormányt, amelyik nem épít (eleget), de máris kaszálni akar.

Előzmény: Samott (40491)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40495

A Nyerges felé Közgép újra előtérbe kerül??? 

Előzmény: drummond (40490)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40494

Csak én voltam olyan naiv hogy azt gondoltam, hogy a régi pálya felújítása akkor lesz aktuális amikor át lehet terelni az új savokba.

Nem. Hogy is gondolom én azt....

Hogyan is szivassuk az Adriara utazó népeket... 

Előzmény: Csülkös.Pantani (40493)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40493

Beszaras ahogy építik az M70est...

Ott ahol csak 2*1 sáv van

Ott álltak neki újra aszfaltozni..  

Így most csak 1 sáv van. 

Lámpával irányítják a forgalmat.. 

Landsmann_ Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40492

Bizony én sem fizetek évi 5000 Ft-ot azért a nyamvadt 1,5 km-ért, ami az M35öt illeti a 4-es főúttól Debrecen felé. Így számomra értelmetlen a Debrecent elkerülő szakasz. Úttervezővel, illetve saját tapasztalat alapján az elkerülő annyival hosszabb, hogy a menetidő percre pontosan annyi mint a városon keresztül. (Nyíregyháza irányába) A trükk ott van, hogy a 4-es főúttól az elkerülőn az első leágazásig díjköteles. (kb 1,5 km) Az elkerülőhöz itt ki kell hajtani a fő pályáról és a hamradik kijárónál kell elhagyni. Sokan nem tudják, de például az M35 esetében a fő pályával párhuzamosan haladó gyűjtő út, ami már szintén az autópálya része, az díjmentes. :) Mivel gyakran szoktam arra járni és a 33-asra megyek ki, a városon belüli 30-as táblát és a Metro előtti elfiuserált lámpás kereszteződést elkerülvén szoktam úgy menni, hogy a Kishegyesi út felől felmegyek az M35-re, majd a következő lejárónál meg ki a 33-asra. Ez így díjmentes. Ha az M35 folytatását átadják a 47-es főútig, akkor már megéri az évi 5 rugó a megyei matricáért, mert legalább 20-25 perccel csökken a menetidő a 47-es és a 33-as főutak között. Így az elkerülő is újra értelmet nyer Nyíregyháza felé. Hasonló a helyzet Nyíregyházánál az M3-ason. Mióta fizetőssé tették az elkerülőt, bizony én is a városon át megyek. Nekem nem ér évi 5000 Ft-ot az a 7 km hogy évente 1-3 alkalommal arra menjek. Míg ingyenes volt, én is ott jártam.

Előzmény: Samott (40491)
Samott Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40491

K.rva nagy ajandek volt, hogy betereltek a varosba a forgalmat. Mert amig nem lesz kotelezo addig a sok sz.rrago inkabb atmegy a varoson, de nem megy a fizetos kerulore. Laknal itt, elvezned az ajandekot.

Előzmény: adiaboli (40487)
drummond Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40490

Szintén csúsztatja a NIF az M4 Törökszentmiklós nyugat - Püspökladány tervezési pályázatanak a határidejét május 22-ről augusztus 7-re. Kiváncsi lennék mi lehet az ok.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:288234-2018:TEXT:HU:HTML&src=0

drummond Creative Commons License 2018.07.27 0 0 40489

Ismét csúszik az M4 Abony kelet-Törökszentmiklós nyugat pályázat benyújtási határideje, ismeretlen dolog miatt. Új határidő augusztus 22. Már másodjára módosítja a NIF a határidőt.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:307451-2018:TEXT:HU:HTML&src=0

 

dimelo Creative Commons License 2018.07.27 -1 2 40488

Ajándék az, hogy 120-180 km autópályát használhatnak 5000-ért

Ahol meg nincs, ott minden más megyéért fizethetnek.  (A főúton meg szembe jön a kamion)

 

 

A 2x2 sáv "áldásait" is meg kellene különböztetni.

 

A 110 km/h külön szinttel fizetős kellene hogy legyen, de a körforgós verzió ingyenes? 

Míg a 130 és 110 km/h között nem tettek különbséget: 5000 Ft mindegyik.

 

Kivitelezési költségeik között nincs ilyen mértékű eltérés.

Előzmény: adiaboli (40487)
adiaboli Creative Commons License 2018.07.27 -2 1 40487

 

A megyematrica ajándék, főleg Pest, Fejér és Győr-SM megyékben.

Ellenben büntetés Veszprém, Nógrád,  Békés, Szolnok megyékben (ahol még semmi sincs, csak épülget)  Matrica nélkül lehet közlekedni a 21. és 8. utak 2x2 sávjain?

 

Büntetés? Egyelőre egyik felsorolt megyére sem kell venni :))) Ha pedig az ott élő sűrűn jár át egy "matricás" megyébe, akkor bizony meg kell érje neki az 5.000, és fizesse is ki (vagy maradjon  főúton).

Amúgy, miért is ne lehetne matrica nélkül használni a 8-ast és a 21-est?. Csak itt százszor átbeszéljük a - teljesen jogos - indokait (a minimum kettőt).

(Kritikusak lehetünk, de azért "élből gyalulni" fölösleges - ugyanis az a jogos bírálat élét is elveszi.)

Előzmény: dimelo (40485)
adiaboli Creative Commons License 2018.07.27 0 1 40486

Csalni csak kifejezetten az erre irányuló szándékkal, azaz célzatosan lehet, "nemtörődömségből" nem. Ez utóbbi "egyszerű" munkaköri kötelességszegés, amit rendes államokban azonnali hatályú felmondással honorálnak.

Előzmény: trizs77 (40477)
dimelo Creative Commons License 2018.07.27 -1 1 40485

Mintha kissé önző lenne a gondolatod.

 

A pesti parkolás-mizériát az útdíjból rendezni? Miközben kaszálnak rendesen ott is?  Építsen az, aki beszedi a díjakat...

 

De van még érdekes részlet a közleményben:

A 2015. január 1-én bevezetett megyei matricából az első félévben közel 190 ezer darabbal fogyott több (1,735 millió darab, 9,3 Mrd Ft értékben) 2017 azonos időszakához viszonyítva,

a bevétel pedig több, mint 1 milliárd forinttal haladta meg a tavalyi értéket.

A külföldiek meghatározó arányban (35 százalék) vették ki a részüket a matricás vásárlásokból, ami várhatóan tovább nő majd, mivel Európában a szabadságolási dömping júniusban még el sem kezdődött.

 

A 3,5 tonnánál nagyobb, regisztrált járművek száma 354 ezerre nőtt a 2017. júniusban nyilvántartott 295 ezerről.

Az úthasználók 89 százaléka fedélzeti egység (OBU) alkalmazásával, fennmaradó részük viszonylati jegyek vásárlásán keresztül fizetett útdíjat.

A megszolgált útdíjat növekvő arányban (52 százalék) külföldiek vallották be.

Az általuk fizetett e-útdíjból továbbra is a román teherjárművek képviselték a legmagasabb arányt (40 százalék).

A rangsor második helyén változatlanul Lengyelország (13 százalék), a harmadikon Bulgária (9 százalék) végzett.

A NÚSZ 2013-as indulásától 2018. június végéig számítva bruttó 1336 milliárd forintnyi útdíjat, pótdíjat és szolgáltatási díjat fizetett be az államkasszába.

 

Szerintem:

A megyematrica ajándék, főleg Pest, Fejér és Győr-SM megyékben.

Ellenben büntetés Veszprém, Nógrád,  Békés, Szolnok megyékben (ahol még semmi sincs, csak épülget)  Matrica nélkül lehet közlekedni a 21. és 8. utak 2x2 sávjain?

 

A teherforgalomban bántóan kirívó aránytalanság van.

A bevétel 40 %-át a románok, 9 %-át a bolgárok termelik,

de a lengyelek (13%) élvezik...

 

Jelenleg 1 autópálya vezet román határig (M43). Mire elkészül az M4, ami a románoknak M35-M3 felé kerülő, de a lengyeleknek jó lesz.

Ugyanez M15-M1-M85-M86 vonalon.  Lengyeleknek jó, románoknak legfeljebb M15.

 

A "legendás" török tranzit sehol sincs a díjfizetésben, ellenben van M5 autópálya kapcsolat.

Az ukrán irány még mindig favorizált (M34), pedig... már többször, többféleképpen kiértékeltük.

 

Az éppen 5 évnyi 1336 milliárd Ft bevételről csak annyit: a legszebb ajándék a NER-körnek.

Előzmény: -Smiley- (40483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!