Ez is csak olyan, mint a tömegközlekedési meg a vasutas fórumok. Az egyik azért sír hetente akár, mert nincs autópálya ott, ahol ő lakik, a másik azért, mert a matrica miatt ott jár a forgalom, ahol ő lakik, stb. A fórum már csak ilyen.
Jah, 4-6 havonta jon egy hulye es teli pofaval osztja hogy milyen jo a megyei matrica. En meg ilyenkor megjegyzem, hogy volt akikkel pont kib.sztak vele. Nekem van matricam de az nem segit a roman kisbuszokon meg a tobbi "sporoloson".
Nem az hogy sajnálom, hanem pofátlan dolognak tartom a pár km-es elkerülő utakért fizetni. Biztosra veszem, még egy olyan ország nincs, ahol az elkerülő utakat díjfizetés ellenében lehet igénybe venni, amikor ezek azért is épültek, hogy a városokon átvonuló forgalmat csökkentség. Kevesebbet kellene lopni és nem lennének rászorulva az elkerülő utakért pénzt szedni. Természetesen ha nem ilyen pár km-es távról van szó, akkor én is vezsek pályamatricát. Ez nem sóherség, hanem elvi kérdés.
Volt egy főnökóm, pöpec terepjáróval járkált, de ha dolga volt a városban, akkor elkérte a titkárnőtől a bérletét, szóval...
Amúgy egyetértek, nekem is van megyei matricám, aztán ha hosszabb útra indulunk, akkor veszek heti vagy havi országosat, és akit én erdélyit ismerek, azok sem sz@roznak a régi országutakon, hanem matricával repesztenek, ahol csak lehet.
Hát, nem tudom... A székelyföldi rokonok mind átmennek az M3 autópályára, ha Pestre vagy nyugatra mennek. De meg is értem őket hogy haladni szeretnének végre, miután végigzötykölődtek minden falun a határig.
Nem a fenet nem, nagyon sokan jarnak erre evente nehanyszor. Plusz a roman rendszamos autok, vegigjon a hatartol matrica nelkul nem fog ezert a 10 kilometerert matricat venni. Atjon a varoson.
Az M35 a 47-essel párhuzamosan megy, ami eléri, az egy kis darab M4 lesz. De miért nem azt írtad, hogy majd ha elér az M35 Berettyóújfaluig, azt nehezebb félreérteni.
Az a 481-es út. Az M35 még nem ért el a 47-esig. Az majd Berettyóújfalu és Derecske között éri el a 47-est. Épül a sztzráda, elméletileg ebben az évben kellene átadni.
Nem is értem, ki volt az az ügyefogyott, aki felvetette, hogy az elkerülő utakat is útdíj ellenében lehessen használni. Aki egy évben pár alkalommal jár az adott szakaszon, az biztos nem fog venni 10 napos vagy megyei matricát, mert mégis minek? Azért az 1-10 km-ért? Bizony én is keresztülmentem Üllőn, Vecsésen mikor Pestre mentem. Ne vicceljünk már, azért a 7 km-ért ép eszű ember nem fizet. 5-10 perc plusz menetidő. Nem egy nagy valami.
Bizony én sem fizetek évi 5000 Ft-ot azért a nyamvadt 1,5 km-ért, ami az M35öt illeti a 4-es főúttól Debrecen felé. Így számomra értelmetlen a Debrecent elkerülő szakasz. Úttervezővel, illetve saját tapasztalat alapján az elkerülő annyival hosszabb, hogy a menetidő percre pontosan annyi mint a városon keresztül. (Nyíregyháza irányába) A trükk ott van, hogy a 4-es főúttól az elkerülőn az első leágazásig díjköteles. (kb 1,5 km) Az elkerülőhöz itt ki kell hajtani a fő pályáról és a hamradik kijárónál kell elhagyni. Sokan nem tudják, de például az M35 esetében a fő pályával párhuzamosan haladó gyűjtő út, ami már szintén az autópálya része, az díjmentes. :) Mivel gyakran szoktam arra járni és a 33-asra megyek ki, a városon belüli 30-as táblát és a Metro előtti elfiuserált lámpás kereszteződést elkerülvén szoktam úgy menni, hogy a Kishegyesi út felől felmegyek az M35-re, majd a következő lejárónál meg ki a 33-asra. Ez így díjmentes. Ha az M35 folytatását átadják a 47-es főútig, akkor már megéri az évi 5 rugó a megyei matricáért, mert legalább 20-25 perccel csökken a menetidő a 47-es és a 33-as főutak között. Így az elkerülő is újra értelmet nyer Nyíregyháza felé. Hasonló a helyzet Nyíregyházánál az M3-ason. Mióta fizetőssé tették az elkerülőt, bizony én is a városon át megyek. Nekem nem ér évi 5000 Ft-ot az a 7 km hogy évente 1-3 alkalommal arra menjek. Míg ingyenes volt, én is ott jártam.
K.rva nagy ajandek volt, hogy betereltek a varosba a forgalmat. Mert amig nem lesz kotelezo addig a sok sz.rrago inkabb atmegy a varoson, de nem megy a fizetos kerulore. Laknal itt, elvezned az ajandekot.
Szintén csúsztatja a NIF az M4 Törökszentmiklós nyugat - Püspökladány tervezési pályázatanak a határidejét május 22-ről augusztus 7-re. Kiváncsi lennék mi lehet az ok.
Ismét csúszik az M4 Abony kelet-Törökszentmiklós nyugat pályázat benyújtási határideje, ismeretlen dolog miatt. Új határidő augusztus 22. Már másodjára módosítja a NIF a határidőt.
A megyematrica ajándék, főleg Pest, Fejér és Győr-SM megyékben.
Ellenben büntetés Veszprém, Nógrád, Békés, Szolnok megyékben (ahol még semmi sincs, csak épülget) Matrica nélkül lehet közlekedni a 21. és 8. utak 2x2 sávjain?
Büntetés? Egyelőre egyik felsorolt megyére sem kell venni :))) Ha pedig az ott élő sűrűn jár át egy "matricás" megyébe, akkor bizony meg kell érje neki az 5.000, és fizesse is ki (vagy maradjon főúton).
Amúgy, miért is ne lehetne matrica nélkül használni a 8-ast és a 21-est?. Csak itt százszor átbeszéljük a - teljesen jogos - indokait (a minimum kettőt).
(Kritikusak lehetünk, de azért "élből gyalulni" fölösleges - ugyanis az a jogos bírálat élét is elveszi.)
Csalni csak kifejezetten az erre irányuló szándékkal, azaz célzatosan lehet, "nemtörődömségből" nem. Ez utóbbi "egyszerű" munkaköri kötelességszegés, amit rendes államokban azonnali hatályú felmondással honorálnak.
A pesti parkolás-mizériát az útdíjból rendezni? Miközben kaszálnak rendesen ott is? Építsen az, aki beszedi a díjakat...
De van még érdekes részlet a közleményben:
A 2015. január 1-én bevezetett megyei matricából az első félévben közel 190 ezer darabbal fogyott több (1,735 millió darab, 9,3 Mrd Ft értékben) 2017 azonos időszakához viszonyítva,
a bevétel pedig több, mint 1 milliárd forinttal haladta meg a tavalyi értéket.
A külföldiek meghatározó arányban (35 százalék) vették ki a részüket a matricás vásárlásokból, ami várhatóan tovább nő majd, mivel Európában a szabadságolási dömping júniusban még el sem kezdődött.
A 3,5 tonnánál nagyobb, regisztrált járművek száma 354 ezerre nőtt a 2017. júniusban nyilvántartott 295 ezerről.
Az úthasználók 89 százaléka fedélzeti egység (OBU) alkalmazásával, fennmaradó részük viszonylati jegyek vásárlásán keresztül fizetett útdíjat.
A megszolgált útdíjat növekvő arányban (52 százalék) külföldiek vallották be.
Az általuk fizetett e-útdíjból továbbra is a román teherjárművek képviselték a legmagasabb arányt (40 százalék).
A rangsor második helyén változatlanul Lengyelország (13 százalék), a harmadikon Bulgária (9 százalék) végzett.
A NÚSZ 2013-as indulásától 2018. június végéig számítva bruttó 1336 milliárd forintnyi útdíjat, pótdíjat és szolgáltatási díjat fizetett be az államkasszába.
Szerintem:
A megyematrica ajándék, főleg Pest, Fejér és Győr-SM megyékben.
Ellenben büntetés Veszprém, Nógrád, Békés, Szolnok megyékben (ahol még semmi sincs, csak épülget) Matrica nélkül lehet közlekedni a 21. és 8. utak 2x2 sávjain?
A teherforgalomban bántóan kirívó aránytalanság van.
A bevétel 40 %-át a románok, 9 %-át a bolgárok termelik,
de a lengyelek (13%) élvezik...
Jelenleg 1 autópálya vezet román határig (M43). Mire elkészül az M4, ami a románoknak M35-M3 felé kerülő, de a lengyeleknek jó lesz.
Ugyanez M15-M1-M85-M86 vonalon. Lengyeleknek jó, románoknak legfeljebb M15.
A "legendás" török tranzit sehol sincs a díjfizetésben, ellenben van M5 autópálya kapcsolat.
Az ukrán irány még mindig favorizált (M34), pedig... már többször, többféleképpen kiértékeltük.
Az éppen 5 évnyi 1336 milliárd Ft bevételről csak annyit: a legszebb ajándék a NER-körnek.