Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4987
Ugye nem haragszol?
Előzmény: dige (4946)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4986

Majdnem, a balástyai lehajtón mentem le.

Vasárnap mentünk, szembe jött egy maranello, de csak a tetejét láttam jóformán a sövénytől. Talán Te voltál?

Előzmény: Mewo (4944)
Mewo Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4985

Szia!

 

A 222-t körülbelülre értettem.Pontosan nem akartam megnézni,mert elölre figyeltem.Szerintem egyébként ha 206ot csak szélárnyékban megy,akkoris megy 200at széllel szemben.

Előzmény: mcI_2.0 (4955)
Mewo Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4984

Szia!

 

Megint megköszönve  asegítséget mondom el,hogy végül nem oda mentem amit ajánlottál,mert a srác link volt,vagy csak nincs szüksége pénzre.Mondta,hogy majd felhív napok múlva,nem hívott,így én felhívtam,hogy mi van a dologgal,szabadkozott,majd javasolta,hogy 1 óra múlva hív.Atóta nem hívott.

 

(Elmentem máshova,ott meg csalódtam,így most egy időre letettem az ügyről.)

 

Mewo

 

Előzmény: Varshi (4953)
mcI_2.0 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4983

Húha, ez már komolynak hangzik... Sajnos nem tudom a választ.

(az enyém csak "nyikorog", alig hallhatóan, mikor balra húzom, sztem nincs normálisan bezsírozva vmi, gondolom a bowden...)

 

Előzmény: _Zsiri_ (4981)
dige Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4982

Mielőtt kiinnám a bürökpoharat: javasolom, hogy arányítsd - csak úgy nagyjából -, hogy az egész autó homlokfelületéből, amit a szembeszélnek mutat, mennyit tesznek ki az első gumik felületei. Keveset. Nagy sebességnél ez a kevés szinte elveszti a jelentőségét a többihez képest.

Tudtommal kis sebességnél van jelentősége a gumiméretnek igazán, mert ott inkább a surlódási erőt kell legyőzni és ott nem mindegy, mekkora a 4 guminak az úttesttel találkozó felülete.

Előzmény: _Zsiri_ (4980)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4981

Ja, jól elvitatkozgatunk itt...

 

Akkor én is feteszek egy kérdést: Ha a szervíz szerint nincs semmi baja a kotyogó, recsegő váltómnak, akkor miért kezdett el "sírni" a IV. fokozat??

Egy ideje halkan, de határozottan visít a váltó IV-ben.

Előzmény: mcI_2.0 (4979)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4980

Dige!

Egyik mondatoddal cáfolod a másikat... :-)

 

"Tudtommal kb 150 felett a teljesítmény 90valahány %-a a légellenállás legyőzéséhez kell." vagyis szerinted rengeteg erő kell a légellenállás legyőzéséhez.

 

"Tehát úgy gondolom, nagy sebességnél a szélesebb-keskenyebb gumi ügye veszít jelentőségéből" De itt már nincs jelentősége a szélesebb gumi nagyobb felületének??

 

Előzmény: dige (4976)
mcI_2.0 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4979

Na, jó kis vihart gerjesztettem, ez az!! :-))

Vicceltem, s köszönöm az okfejtéseket, de akkor mi is a konklúzió? Szélesebb kerekekkel kisebb lehet a végsebesség? Vagy ott nem számít? De a gyorsulás rosszabb lesz, nemde? Vagy ez se igaz?

sznacsi Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4978

Ha minden igaz Bel Tenebroso szürke a hivatalos neve, szép szín valóban, csak a kocsi volt koszos.

 

A Caldo szürke az viszont bronzosabb, csak abból ha jól tudom nincsen sport verzió.

Előzmény: Törölt nick (4975)
dige Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4977
Jó ég! Személyesen Béres Alexandrához van szerencsém? Hát akkor legalább van izlése és Bravoja. Ez negyszerű! Hurrá!
Előzmény: Törölt nick (4963)
dige Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4976
Én sem vagyok egy szakember, de valamit hozzátennék a témához. Tudtommal kb 150 felett a teljesítmény 90valahány %-a a légellenállás legyőzéséhez kell. Ha kiteszed a tenyered az ablakon, ezt érezheted id. Tehát úgy gondolom, nagy sebességnél a szélesebb-keskenyebb gumi ügye veszít jelentőségéből. Viszont a szélesebb gumi rontja az egyenesfutást. A forszírozott kanyarodás és kicsit talán a fékút, ami támogatja a széles kereket, a többi vagy hátrány, vagy nem igaz. Most a divatról nem beszéltem.
Előzmény: sznacsi (4966)
sznacsi Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4974

"és arányos az N nyomóervel"

 

Namármost gondolom egy keskenyebb, valamint egy szélesebb gumiabroncs nem ugyanúgy viselkedik a ráeső azonos nyomórő hatására, vagy tévedek? 

Előzmény: _Zsiri_ (4972)
gambl-R Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4973
Vagy, mint a kolera ! :)
Előzmény: Törölt nick (4964)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4972

Hát a fékútban is a kapaszkodás játszik szerepet, meg a gumi minősége.

 

Ezt most találtam a BME doksiai között:

"Ez az érintkez felületek egyenetlensége és a testek összenyomódása miatt fellépő erőhatás a két test egymáshoz viszonyított sebességét csökkenti. Ezt a hatást csúszási súrlódási erővel jellemezzük. Tehát a sebességgel mindig ellentétes irányú súrlódási erő nagysága független az érintkezési felületek és a sebesség nagyságától, és arányos az N nyomóervel. Az arányossági tényező a  (mű), a csúszási súrlódási együttható, ami a felületek anyagi minőségétől függ. A Mű-nek néhány értéke: száraz fafelületek esetén kb.

0,5, acél és acél között kb. 0,1, acél és jég között kb. 0,014."

Előzmény: sznacsi (4971)
sznacsi Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4971

Engem meg lehet győzni, de nehezen :)

 

Sok cikkben olvastam régebben, valamint tapasztalat, hogy a fékút is lerövidül szélesebb keréknél, ezt is a nagyobb tapadásnak tudták be. Nevezhetjük ezt kapaszkodásnak, de azért akkora szakember nem vagyok, hogy megkülönböztessem a tapadást a kapaszkodástól.

 

Egyébként nagyobb kerék, nagyobb rugózatlan tömeg, a fogyiban ez is erősen közrejátszik.

Előzmény: _Zsiri_ (4970)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4970

Keskenyebb téli gumma könnyebben vág utat magának a hóban!

Nagyobb fogyi a nagyobb légellenállás

Nagyobb kanyarsebesség a nagyobb gumifelületen lévő több borda jobb kapaszkodása.

Előzmény: sznacsi (4968)
ferrike Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4969

Valami felülvizsgálat/állapotfelméréshez kötve vagyon assszem,minthe olvastam volna.

Ezért(nem csak) betudtuk inkább az elején az árba.

 

Előzmény: Törölt nick (4963)
sznacsi Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4968

Biztos igazad van, de pl. télire is keskenyebb gumit ajánlanak, nem? Annak is van valami oka. Valamint ha azt mondod azonos átmérőjű kerekek súrlódása megegyezik, akkor a fogyi mitől nő? Ha nézünk egy kanyarsebessséget, szélesebb gumival jóval gyorsabban be tudunk venni egy kanyart mint egy keskenyebbel, ennek az oka kétlem, hogy a nagyobb légellenállás lenne.   

 

 

Előzmény: _Zsiri_ (4967)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4967
Akkor egy kis fizika: A surlódás (tapadás) mértéke nem függ a felület nagyságától!
Előzmény: sznacsi (4966)
sznacsi Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4966

Saját tapasztalat szerint szélesebb kerék nagyobb tapadást eredményez, ami egyrészt ugye növeli a fogyasztást, másrészt a végsebesség kisebb lesz a nagyobb tapaadófelület miatt. Legalábbis előző autómnál így volt, 155-ös kerék helyett a nyári 185-ös volt, és eléggé megérezte mind gyorsulásra mind végsebességre. Igaz közel sem ekkora teljesítményű motor volt benne, az is igaz.

 

Azért attól nem kell félni, hogy a Bravo olyan tucatautóvá válna mint az Astra vagy a Focus. Nyílván minden héten egyre több fut belőle, de még így sem sokat látni.

 

Ma reggel Lágymányosi híd budai lehajtónál KZW-xxx szürke Sport Bravo esetleg innen valaki?  

Előzmény: _Zsiri_ (4965)
_Zsiri_ Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4965

A tényleges Vmax is eltérhet, mivel a kocsi ugyanannál a tengelyfordulatnál nem ugyanakkora utat fog megtenni. De ez elhanyagolható.

A 4cm (össz) szélességkülönbség a légellenállásba beleszólhat és a végsebességnél az sokat számít.

Előzmény: mcI_2.0 (4962)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4964
ja, más : ma olyan öt darab bravo-t láttam egy óra alatt, eddig nem szoktam hozzá ilyenhez. kettő darabot cicababa sofőrrel :) terjed, mint az astra meg a focus.... :)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4963
ha egy nappal később születek, akkor már más a csillagjegyem :) amúgy tegezhet, életkoromnál fogva mindenképp :)

kösz a garanciás infót !
Előzmény: dige (4961)
mcI_2.0 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4962
Én a tényleges végsebességre gondoltam, nem a kerület miatti eltérésre (óra csalásra). Azaz, a kérdésem: ha 2-2 cm-rel nagyobb a tapapdás, akkor az befolyásolja a végsebességet?
Előzmény: _Zsiri_ (4956)
dige Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4961
Ha egy nappal később születik, ....
Előzmény: Törölt nick (4959)
mcI_2.0 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4960
Tudtommal az első két év lejáratáig. A kereskedőm ezt az infót adta, s más is ilyet hallott.
Előzmény: Törölt nick (4958)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4959
beletisztázok én is:béres alexa, miss lópofa :) (elnézést!)
Előzmény: dige (4957)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4958
üdv, a garancia kiterjesztését bármikor lehet kérni 2 éven belül?
dige Creative Commons License 2008.07.02 0 0 4957
Sokat gondolkodtam terjengős válaszodon, ezért szeretném tisztázni (magamat). Mielőtt félreértenél, az egy ló nem a verdákra vonatkozott.
Előzmény: gambl-R (4951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!