A 222-t körülbelülre értettem.Pontosan nem akartam megnézni,mert elölre figyeltem.Szerintem egyébként ha 206ot csak szélárnyékban megy,akkoris megy 200at széllel szemben.
Megint megköszönve asegítséget mondom el,hogy végül nem oda mentem amit ajánlottál,mert a srác link volt,vagy csak nincs szüksége pénzre.Mondta,hogy majd felhív napok múlva,nem hívott,így én felhívtam,hogy mi van a dologgal,szabadkozott,majd javasolta,hogy 1 óra múlva hív.Atóta nem hívott.
(Elmentem máshova,ott meg csalódtam,így most egy időre letettem az ügyről.)
Mielőtt kiinnám a bürökpoharat: javasolom, hogy arányítsd - csak úgy nagyjából -, hogy az egész autó homlokfelületéből, amit a szembeszélnek mutat, mennyit tesznek ki az első gumik felületei. Keveset. Nagy sebességnél ez a kevés szinte elveszti a jelentőségét a többihez képest.
Tudtommal kis sebességnél van jelentősége a gumiméretnek igazán, mert ott inkább a surlódási erőt kell legyőzni és ott nem mindegy, mekkora a 4 guminak az úttesttel találkozó felülete.
"Tudtommal kb 150 felett a teljesítmény 90valahány %-a a légellenállás legyőzéséhez kell." vagyis szerinted rengeteg erő kell a légellenállás legyőzéséhez.
"Tehát úgy gondolom, nagy sebességnél a szélesebb-keskenyebb gumi ügye veszít jelentőségéből" De itt már nincs jelentősége a szélesebb gumi nagyobb felületének??
Vicceltem, s köszönöm az okfejtéseket, de akkor mi is a konklúzió? Szélesebb kerekekkel kisebb lehet a végsebesség? Vagy ott nem számít? De a gyorsulás rosszabb lesz, nemde? Vagy ez se igaz?
Én sem vagyok egy szakember, de valamit hozzátennék a témához. Tudtommal kb 150 felett a teljesítmény 90valahány %-a a légellenállás legyőzéséhez kell. Ha kiteszed a tenyered az ablakon, ezt érezheted id. Tehát úgy gondolom, nagy sebességnél a szélesebb-keskenyebb gumi ügye veszít jelentőségéből. Viszont a szélesebb gumi rontja az egyenesfutást. A forszírozott kanyarodás és kicsit talán a fékút, ami támogatja a széles kereket, a többi vagy hátrány, vagy nem igaz. Most a divatról nem beszéltem.
Hát a fékútban is a kapaszkodás játszik szerepet, meg a gumi minősége.
Ezt most találtam a BME doksiai között:
"Ez az érintkez felületek egyenetlensége és a testek összenyomódása miatt fellépő erőhatás a két test egymáshoz viszonyított sebességét csökkenti. Ezt a hatást csúszási súrlódási erővel jellemezzük. Tehát a sebességgel mindig ellentétes irányú súrlódási erőnagysága független az érintkezési felületek és a sebesség nagyságától, és arányos az N nyomóervel. Az arányossági tényező a (mű), a csúszási súrlódási együttható, ami a felületek anyagi minőségétől függ. A Mű-nek néhány értéke: száraz fafelületek esetén kb.
0,5, acél és acél között kb. 0,1, acél és jég között kb. 0,014."
Sok cikkben olvastam régebben, valamint tapasztalat, hogy a fékút is lerövidül szélesebb keréknél, ezt is a nagyobb tapadásnak tudták be. Nevezhetjük ezt kapaszkodásnak, de azért akkora szakember nem vagyok, hogy megkülönböztessem a tapadást a kapaszkodástól.
Egyébként nagyobb kerék, nagyobb rugózatlan tömeg, a fogyiban ez is erősen közrejátszik.
Biztos igazad van, de pl. télire is keskenyebb gumit ajánlanak, nem? Annak is van valami oka. Valamint ha azt mondod azonos átmérőjű kerekek súrlódása megegyezik, akkor a fogyi mitől nő? Ha nézünk egy kanyarsebessséget, szélesebb gumival jóval gyorsabban be tudunk venni egy kanyart mint egy keskenyebbel, ennek az oka kétlem, hogy a nagyobb légellenállás lenne.
Saját tapasztalat szerint szélesebb kerék nagyobb tapadást eredményez, ami egyrészt ugye növeli a fogyasztást, másrészt a végsebesség kisebb lesz a nagyobb tapaadófelület miatt. Legalábbis előző autómnál így volt, 155-ös kerék helyett a nyári 185-ös volt, és eléggé megérezte mind gyorsulásra mind végsebességre. Igaz közel sem ekkora teljesítményű motor volt benne, az is igaz.
Azért attól nem kell félni, hogy a Bravo olyan tucatautóvá válna mint az Astra vagy a Focus. Nyílván minden héten egyre több fut belőle, de még így sem sokat látni.
Ma reggel Lágymányosi híd budai lehajtónál KZW-xxx szürke Sport Bravo esetleg innen valaki?
ja, más : ma olyan öt darab bravo-t láttam egy óra alatt, eddig nem szoktam hozzá ilyenhez. kettő darabot cicababa sofőrrel :) terjed, mint az astra meg a focus.... :)
Én a tényleges végsebességre gondoltam, nem a kerület miatti eltérésre (óra csalásra). Azaz, a kérdésem: ha 2-2 cm-rel nagyobb a tapapdás, akkor az befolyásolja a végsebességet?