Az nagyszerű!És meg tudná mondani hogy kültéri használatra(napsütésre)alkalmas-e?Nem fehéredik ki vagy repedezik?Amúgy 40m 30mm-es átmérőjű szálra van szükségem.
Üdv fórumtársak!Kérdésem az lenne,hogy lehet-e kapni jelenleg fekete színű esztergálható műanyagot és hogy a napfényt bírná-e?Esetleg árat is tudnátok mondani nagy segítség lenne!Előre is köszönöm!
A vertikálfej a horizontál orsóról kapja a hajtást, egy kapcsoló karral bontható gyorsító áttételen át. A fej fent maradhat, és elforgatva nincs is útban, és nem is forog. Előrehúzható a gerendája, így feltolható rá a horizontál orsó támasztója.
Elég hosszú ( 100mm ) fúró mozgása van de közvetlen fogaskerék fogasléc kapcsolattal, azaz fúrni jól lehet vele, de marni így nem lehet, szemben a eladó gépem csigakerekes hajtásával ami marni remek, de nem lehet érezni a fúró erőt.
Helyhiány a limit, pl volt nagyon szimpatikus egészen olcsó henger, és furat köszörű, de sajna már nem fért volna el.
Külön hajtása van a vertikálfejnek, ez esetleg rajt is maradhat horizontál maráskor, vagy a támasztóbakot nem lehet tőle feltenni? Tetszik, hogy fúró funkciója is van!
Megnéztem az régi géped fényképeit, hát dolgozhattál rajt elég sokat, mire a jelenlegi állapotáig eljutott!
Saját gépemről van szó, tehát normális karbantartott állapotban van, kipróbálható. Mozgástartományokat majd megmérem. Lényeg hogy egy öreg horizontál gép volt valamikor, amire rákerült egy ME250 fúró funkciós vertikál fej. Mind a vízszintes mind a vertikál MK4 kúppal rendelkezik. Adok a vertikálhoz egy ügyes behúzót amivel gyakorlatilag minden maró befogható szűkítő hüvelyben is. A gépre egy nagyobb kínai marógép szíjhajtását építettem rá, és egy frekiváltóval is kiegészítettem. A gépen mindhárom irányban van gépi előtolás. A gép "fejlődéséről" itt van néhány fotó: https://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/Elado_gep/ Tartozékot nem adnék hozzá. Mondjuk 350eFt volna az irányár. Eladni csak kipróbált állapotban akarom. Hamarosan készítek hirdetést pontosabb adatokkal és a mostani eladó állapotról készült képekkel. Ez csak előzetes hirdetés.
Kb így néz ki. ( A satu, a körasztal, és az óra nem eladó )
Gépkönyv alapján 1820mm. De ezzel ne kalkulálj mert ez egy nem túl gyakori közepes méretű gép, nem hiszem hogy pont ilyen akad az utadba. Egyébként a gépekről általában könnyen le lehet kapni részeket ami megkönnyíti a szállítást. Mi is kiszereltük az X orsót és a csapágyfedeleit, mert keskeny volt az ajtó.
Apropó van egy eladó régi gépem, ha valakit érdekel..
Egy ideje már én is szemezgetek marógépekkel, csak félek, hogy nehezen vinném be a helyére. Megkérdezhetem, hogy milyen magas? Nekem elég korlátozott a belmagasság. Az ajtó nyílás talán 210 cm, de felette már talán csak egy áthidaló van a plafonig.
Én azt gondolom, hogy ha már az eszterga gépen normálisan felszabályzott tárcsa nem ok a helyén, akkor én nem a célgépet tenném fel, hanem a futóműnél cserélném a szükséges dolgokat.
A családi kocsikat én javítom már kb. 40 éve a-z ig, régebben még többször volt dob és tárcsa szabályozás. manapság már ritkábban. Nekem egy tárcsa kb. 2 garnitúra betétet bír, utána megy Méhbe.
Jól mondták az előttem szólók, tárcsa legkisebb vastagsága általában ott a tárcsán, vagy katalógus adat, de legtöbbször már a kereskedő weblapján az adatok között szerepel, méret alá pedig semmiképpen nem megyünk.
Néha előfordult, hogy levettük a tárcsán a vállat, mert a betét kicsit feltámaszkodott, meg a vizsgán jobban mutatott, a szükséges vastagság ettől még ok volt. ( Bár ezt a mutatványt akár egy kisflex segítségével is meg lehet csinálni, pl. oroszokat láttam a Youtubon.:-)
Szerintem a célgépet azok a szervizek használták, használják akik nem akarnak megvenni egy esztergagépet erre a feladatra és nem kell nekik elsajátítani a gépi forgácsolás és az esztergagép használatát.
Természetesen a célgépet is tudni kell megfelelően használni.
Ez tényleg jó, sík, parhuzamos, tengely iranyban nem üt. Viszont nem foglalkozott a koma a sugár irányú ütéssel, innen fotelbol azt gondolnam ha a tarcsa mintazata nem koncentrikusan fut a helyére szerelve, az megeszi a fékbeteteket.
Garanciális szerviz és raktár: 1211 Budapest (Csepel Gyártelep). Déli bekötő-út 10/C www.hyundai-barkacsgep.hu
Én jártam náluk, mint írtam. A szerviz igen, de sajnos a környezet nem volt csodálatos. Mintha bombázás után lettem volna ott...
Remélem, hogy a cserekerekeik is acélból vannak. Majd kérlek számolj be a sikerről vagy annak hiányáról. Gondolom többünket is érdekelne, mert gyorsabb lenne, mint a Banggoodon keresztül a hozzájutás.
Van egy ilyen módszer is, amikor a felfekvő felületet nem esztergáljuk, hanem itt támasztjuk neki egy csőnek vagy tömör anyagnak, amit előtte leszabályzunk. https://www.youtube.com/watch?v=blrQK51pHm0
Na, azt hiszem megint költekezhetek! Kinyitottad Pandora szelencéjét. Banggoodon nem találtam tartalék alkatrészeket. Legalább van valami remény, ha valami törik vagy szakad! Szuper!
Köszi az infókat! A T.I.P. szervíz fent van a neten, nem találom. A négypofás tokmány nagyon jó áron volt! Gyorsváltó késtartót én is a kínaiaktól hozattam.
Jók a videók, kizárólag úgy szabad csinálni hogy a kerékagyra felfekvő sík, és a két fékező felület egy felfogásból legyen megmunkálva. Ha nem így csináljuk és a fékező felületek nem párhuzamosak akkor visszapumpál a fékpedál, ha az aggyal nem egytengelyű akkor meg fékezésnél rázza a kormányt.
Említették itt hogy elkopik mire szabályozni kéne, ez így van, "véletlenül" így gyártják, nehogy kibírjon több betétet :-) Kb 2mm körül van a megengedett kopás.
Van még egy másik baj is: Ha mondjuk leszabályzás után marad 0.5 mm a minimális vastagságig akkor már nem érdemes felrakni mert hamar cserélni kell. De ha mégis felteszik, a szerelők általában a váll nagyságából következtetnek arra hogy elérte a minimumot, ritkán mérik meg. Ha megvárják a szokásos vállat akkor már -1,5 mm nél járunk ebben az esetben. Ezzel meg nem illik viccelni... árt az egészségnek...
A közismert netes alkatrészes oldalakon, általában fel van tüntetve a minimális vastagság, ha nem lenne beleöntve a tárcsába. Innen lehet puskázni.
Valószínűleg nem szívesen koszolja be a gépét 2000 ft-ért! Az öntvénypor ugyanis bekerülhet a csúszó felületek közé és ott visszafordíthatatlan kopást okoz! Szabályozáskor mindent le kell takarni lepedővel és még így is kerül a késtartóról öntvénypor a gép csúszó felületeire. Akinek jó gépe van, az sajnálja erre a munkára. Így vagyok ezzel én is:).
Minden féktárcsának van egy gyárilag megadott szélessége,legtöbbször a tárcsában bele van öntve a szám szerinti méret,ezt nem szabadna alávenni. A szabályozás készülhet készülékben,vagy egyszerűen tokmányba fogva.A tokmányba fogáskor lehetőleg fordított pofában kell fogni{a berezgés elkerülése végett},kiórázni,majd a két fékezőfelületet szabályozni,és érintőlegesen a kerékagyra felfekvő részt is esztergálni.
Lehet egyetemes esztergán is. Ahogy Kempingez írta ismerni kell a minimális méretet, az alá nem szabad menni. (A modern féktárcsákat úgy méretezik, hogy ha elkopik, akkor már nem is nagyon marad plussz anyag)
Továbbá el tudjon fordulni az esztergán a tárcsa :-)
A radiális ütés kevésbé érdekes.
Kiórázod axiális ütésre. Egy felfogásból kell a tárcsa mindkét oldalát és a felfekvő felületét is felszabályozni. A tokmány felőli oldalhoz kell egy trükkös kés.
Nekem úgy rémlik, hogy féktárcsát csak a kerékagyra/csonkálványra felszerelve lehet jól felszabályozni, mert máskülönben beszerelés után nem feltétlenül ugyanazon tengely körül forog, mint felszabályzás közben. Ehhez gondolom célgép kell, nem lehet egyetemes esztergán megcsinálni. De lehet ez csak speciális esetben érvényes, amikor a féktárcsa ütése nem ok, hanem valami más elkajszulás következménye.