Keresés

Részletes keresés

tudorapo Creative Commons License 2000.08.07 0 0 239
Isten vagy. Ez már tényleg annyira csúnya, hogy már szép.
Itt ül mögöttem egy mókus, aki audikért rajong. Azt hiszem mutatok neki KRAZt és MAZt.
Előzmény: Maz (237)
Maz Creative Commons License 2000.08.07 0 0 238
Tatra futómű jellegzetessége, hogy független felfüggesztésű, de EGY LENGŐKAROS. MAZ, D-566, stb. független felfüggesztésű járművek általában(mindig) dupla lengőkarosak. Ez egyébként azt hiszem szabadalmaztatva van.
Előzmény: tudorapo (236)
Maz Creative Commons License 2000.08.07 0 0 237
Na én erre gondoltam
Előzmény: tudorapo (236)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.07 0 0 236
Akkor szerintem az volt. Futómu nagyon atrás volt, de én szmre nem nagyon tudom megkülönböztetni egy Maz vagy akár Iveco (fuj) futomuvétol.
Előzmény: Maz (235)
Maz Creative Commons License 2000.08.07 0 0 235
Szia tudorapo!

Tatra volt, csak másként nézett ki, vagy valami teljesen más?
Mert a T-813-nak van szimpla fülkés változata is, ami úgy néz ki, mintha páncélozott lenne egy kicsit.

Előzmény: tudorapo (234)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.07 0 0 234
Nem légpárnás. Tehát nem fúj maga alá levegot, hanem kicsit torz repülogépként kihasználva a talajhatást földközelben repül. Ezért tud 400-500 km/h-t is, nem úgy, mint a légpárnások, amik alatt nem lehetne fenttartani a túlnyomást ekkora sebességnél. Persze ára is van a dolognak, csak nagy sebességel lehet fölszállni velük.

Ismét moszkvics/volga: a Lockheed- SR71-bol csöpögött az üzemanyag. Mégpedig azértm ert replüés közben oly mértékben felmelegedett a szerkezet, hogy a hotágulás miatt nagyon változott (összement) az illesztések mérete. Tehát lenn a földön nagy likak voltak, felszállás után, amikor már 2x hangesebssséggel ment, ezek összezsukültek. Olyan szigetelo meg nincs, ami ezt kibírná, tehát maradt az a megoldás, hogy kevés üzamanyaggal, szobaszökokútként felszáll, aztán fent feltöltik, és igen fürgén tovarepül.

Fiatalok! Ha nézte valaki a Truck Trial Angliát, akkor az S5ben volt ott a Tátrák között valami, ami nem úgy nézett ki, mint a Tátrák. Ez facelift, vagy valami más volt?

Előzmény: YERICO (232)
Maz Creative Commons License 2000.08.07 0 0 233
Szia YERICO!
Azt hiszem én repülős témához többet nem szólok hozzá, mert az engem annyira nem érdekel. Ami tuti, hogy ma már az amcsik győznének. Régebben ez azért teljesen kétesélyes lett volna. Hála az égnek, hogy nem tudtuk meg, melyik a jobb, mert nem sokáig tudtuk volna utána!
tom sawyer írta, hogy az M 43-as dácsia nem is lett volna olyan rossz, ha a románoknak nem lett volna közük hozzá. Így van ez a teljes szovjet műszaki apparátussal is, jó lett volna, ha a pártnak nincs köze hozzá, de sajnos mindenbe belepofáztak, szegény mérnökök meg nem bírtak minden pártutasítának eleget tenni, aminek meg bírtak, az meg hülyeség volt.
Kicsit OFF, de talán ide tartozik: Öreg tanár mesélte, hogy az '50-es '60-as években a Siemens kapcsológyárában dolgozott, ahol robbanásbiztos kapcsolókat készítettek bányaüzemekbe. Jött az utasítás, hogy a termelékenységet növelni kell, tehát növelni kell egy bizonyos ponton az előtolást. Ez viszont nagyobb felületi érdességet eredményez, tehát a kapcsolók a próbán robbantak. Tanárbácsi visszavetette az előtolást. Jött is érte másnap a nagy fekete autó. Miután megmagyarázta, hogy emiatt nem lehet növelni a termelékenységet, nagy morogva elengedték.
Előzmény: YERICO (232)
YERICO Creative Commons License 2000.08.07 0 0 232
Kedves Belsőkör

>Állítólag a Jugoszláviában elvesztett Lopakodót egy ezeréves ruszki radar fogta be, mert >ilyenre a tervezok nem számítottak.

Állítólag, merthogy nem igaz. Ha jobban megnézed az F117-et (az EGYIK lopakodót a két bombázó, és az egy vadasz közül), akkor rájössz, hogy miért. Az a gép csak víszszintes, függőleges és kb 45%-ban befelé dőlő lemezekkel határolt. Erről csak akkor tud földi radarra jel visszaverődni, ha pont függőlegesen pásztáz. Elhinnéd te ezt? Ugyanis a többi esetben fölfelé vagy máshova veri vissza a jeleket, a radarhoz semmi sem jut vissza. Ezzel a radar semmit sem ér el.
Amúgy meg légvédelmi gépágyúval lőtték le, vizuális célzással, ha nem lenne még tiszta.

>Meg akiknek a láthatatlan hajója a radaron egy lyuknak látszott az óceánban

Ez még eléggé SF, most áll a tervezés szakaszában

>Legjobb esetben még azt is mondja, ami a hiba, de ennek mennyi az esélye?

kb 100%. Ha valamely részegységgel nem tiszta a kapcsolat, nincs meg a megfelelő válasz az elektronikus ellenőrző jelekre, azt azonnal hibásnak jelzi. Cserélik egy pillanat alatt, és kész. Az amcsiknál nem gond az alkatrész, mint az oroszoknál.

>Az F-5 Tiger története magáért beszél. Úgyhogy az "elsöpro technológiai fölény" nem >feltétlenül reális.

Ezt most nem értem. Az F5 egy könnyű vadászgép lett, bár nem aratott túl nagy exportsikert, azért egy Mig21-gyel versenyben van, kb azonos a tudásuk.
Az elsöprő technikai fölényről egy adat.
Egy amerikai és egy orosz felderítő gépet szereltek fel egymás mellett a Glasznoszty jegyében egy kölcsönös bemutatón. Az oroszok felszereltek a gépre két marha nagy konténert (SZU -24 a gép), aminek a teljes terhelése megvolt ezzel. Ez volt az optikai felderítő konténer. Az amcsik jöttek két aktatáska méretű valamivel. Az oroszok később megtudták, hogy az a két aktatáska ugyanazt a célt szolgálja,mint az ő két konténerük. Az amcsik a maradék felfüggesztési pontokra még felszereltek pár önvédelmi légiharcrakétát.

>(És ezeket a gépeket akarjuk idehozni? Hány ezer órát fognak hajtómuhibával ácsorogni, ha >magyar pályákról kell felszállniuk?

Egyet elfelejtesz, ezek a gépek bevetésen voltak szaudi és kuvaiti repterekről is. Ne nézd már az amcsikat tiszta hülyének. A turbinák előtt csomó szűrő van, már csak a por miatt is, ami úgyis ott marad a reptéren, és az előző gép felkavarja.

>Leszállás: a MiG-29-es túléloképességét demonstrálva, leszálltak vele futómu nélkül. (!) >Szikrázott, lángolt, füstölt, minden - aztán megállt, és ugyan
>horpadt volt az alja, de teljesen egy darabban volt. Egy másik gép, valami vadászbombázó, >ennél tovább ment, azt (az orosz tiszt elmondása szerint)
>hasonló leszállás után nem is kell javítani, csak fölemelni és mehet tovább.

Na ja, utána saját magát megszereli, a pilótának kávét főz, stb.

Szeretném én megkérdezni, mennyi üzemanyagja volt annak a Mignek. Merthogy magyar pilóták, mikor kint jártak egy Nato reptéren, csodálkoztak ,hogy nem áll a gépek alatt az üzemangyag. Ugyanis az oroszok képtelenek megoldani az üzemanyagrendszer tömítését, és a szárnytartályok picit mindig szivárognak. Ezt ugyanis már nem tudták ellopni nyugatról (szó szerint értsd). Nem tudom, mennyire köztudomású, de a Tu-144 szinte egy-az egyben a Concorde ellopott dokumentációja alapján épült.

Amúgy meg szép is lenne, ha egy sima hasraszállás után darabjaira esne a gép. Akkor egy lövedéktől is darabokra hullhatna a levegőben. Ezt már a második vh-ban is tudták a repülők.

>Azért hogy ne csak szidjam az USA-t, láttam olyan A-10-et is, amit eltalált egy vagy két iraki >SAM, és hazament utána. A szárnyában akkora lyukak
>voltak, hogy gólt lehetett volna rúgni bele, és mégis repült valahogy - igaz, futómuve még volt a >landoláshoz.

Mint ahogy egy F15-nek az egyik oldalon hiányzott a fél szárnya, de leszállt, kijavították, utána újra repült.

>"ilyen lebegest csak a Harrier tud. "
> "Az oroszoknak is van valami su/akarmi ami tud ilyet."

> Ketto, az elso volt az említett Jak-38, ami nem nagyon vált be.

Pontosan így van. Én csak a NATO oldalra gondoltam. A Jak 38 egy iszonyatosan ronda gép, nagy fogyasztással-> kis hatótáv és kis fegyverterhelés. Azért kellett a külün emelőhajtómú, mert nem tudták megoldani a kiáramló gázok irányítását, mint a Harriernél. Ez nem technikai elmaradottság?
A másik gép a Jak/Mig (???) 1.41. Mint minden mai orosz harci újdonság, ez is befuccsolt.

>Végül egy igazi orosz nagyvas: annak idején az oroszok a tengerentúli invázióra készültek, és >gyors csapatszállításon törték a fejüket. Építettek is egy
> meghatározhatatlan valamit, talán a légpárnás siklónaszád írná le, de belefért vagy 800 >katona.

Ez létező dolog, van amcsiknak, oroszoknak, kínaiaknak többféle nagyságban. Sima légpárnás jármű némi támogató/lévédelmi fegyverzettel. Van ,ami képes tankokat is partra tenni, egyszerre tán 10-et is, ami azért elég szép teljesítmény. Meghajtása légcsavarral történik, sebessége max 100-150 km/h körül.
Sugárhajtóművel még nem hallottam, de érdekes lehet. Azért a 3-400 megint soknak tűnik.

Előzmény: Inner Circle (214)
Maz Creative Commons License 2000.08.07 0 0 231
Szolgálati közlemény: elkészült a Stalwart.
Sintér Creative Commons License 2000.08.07 0 0 230
Sziasztok!

Inner Circle:
Ködösítésügyileg egyetértünk. De ez alatt mit értesz: Az F-5 Tiger története magáért beszél. ?
" Felszállásnál a MiG-29-es a beszívónyílások elé leengedett belülrol két marha nagy vaslemezt, addig felül szívott (ez az a két nyílás, ami a szárny tetején elöl van). Néhány kavics koppant a lemezen felszállás közben, de ez ugye senkit nem érdekelt. "
Mondjuk azért gondok ezzel is voltak. A hötágulás miatt a betonlapok között hagyott réseket kátránnyal szokták kiönteni. Ez nyáron megolvad és beleragadnak a kavicsszemcsék. Az orrkerék felkapja és feldobja a beömlőnyílást lezáró lemezre, ami az olvadt kátránynak köszönhetően ott is ragad. Felszállás után kinyílik a zárólemez, az egyre gyorsuló gép körüli légáramlás meg már elegendően erős ahhoz, hogy az "idegen anyagot" leszedje a lemezről és elvigye a hajtóműig... Van egy sárhányó-szerü burkolat az orrfutón ennek megelőzésére, de nem mindig hatásos. És tegyük hozzá az érem másik oldalát is, az említett zsalurendszer elég sok helyet foglal el, ahova pl. üzemanyagtartályt lehet ne tenni, vagy plussz elektonikát. Mindkettő ráférne a gépre. :-( Tudomásom szerint a MiG-29 újabb változatain már nem is ezt a rendszert használják.
" A másodikból meg, mint általában az orosz újdonságokból, csak prototípus készült, ami mint... "
Két prototípusa készült, Jak-141 nek hívták (NATO-kódja: "Freestyler" - elég találó :-)). Az egyik hajtóműhiba miatt a hordozóhajója közelében, a leszállás utolsó szakaszában zuhant le. Csúcssebességében nem érte el a mai átlagot (asszem 1900 km/ó körül), de a tolóerővektoros fúvócsöve és elektronikája miatt egyenértékünek tekintették közelharcban a MiG-29-el. Hatósugara elég kicsi volt és ő is rendelkezett(sajnos) emelőhajtóművekkel.

Maz:
Netscape alatt működik az oldalad. :-)))

Üdv: Sintér

Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 229
Szolgálati közlemény: elkészült a PZM árokásó is.
Inner Circle Creative Commons License 2000.08.06 0 0 228
Vagy lehet, hogy az általad idézett oldalon említett másik, hasonló géprol készült filmet láttam, azt mondják, az félig elsüllyedve hever a bázisán. A Discoveryn volt, abból kinézem hogy két hasonlót összekevernek, de azt nem hogy azt hazudják hogy még mindig megvan.
Előzmény: tudorapo (226)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.06 0 0 227
Ez a szerb radar sztori is igen jellegzetes: az "elavult" hosszú hullámú, nem-doppler radarokkal ki sem próbálták a "lopakodó" bevonatot. Azt meg persze nem hogy elnyeli, hanem szórja inkább.
Így aztán "Bocs, nem vettelek észre!"...
tudorapo Creative Commons License 2000.08.06 0 0 226
Nyilván az összetörés előtti filmvelvételeket használtak:).
Az pedig sajnos igaz, hogy terroristákkal így kell tárgyalni. Amíg valami megközelíthető helyen vannak, addig nincs gond, mert az orosz vagy a valamivel kifinomultabb nyugateurópai/izraeli technológiával kihozhatók, de egy dzsungelmélyi fogolykupacnál nem könnyű lőni. Azt pedig emberileg lehetetlen megcsinálni, hogy sorsukra hagyják őket. A Fülöp-szigetek már szeretett volna lőni, de a többi kormányok nem hagyják, ami szerintem gonosz tőlük. No de elég az offtopicból!
Előzmény: Inner Circle (225)
Inner Circle Creative Commons License 2000.08.06 0 0 225
Végül is a ruszkiknak teljesen igazuk van, ha nem tárgyalnak terroristákkal - szerintem egy ilyen után lényegesen kevesebb túszdráma lesz, mintha elkezdtek volna pepecselni. (Persze ez a "hibaszázalékot" nem vigasztalhatja túlságosan.) A legközelebbi túszejtonek ha üzennek, hogy gyere ki, szerintem kijön. :)

A "lik a tengerben" utólag teljesen természetes jelenség, de a lopakodó hajó (ld. még James Bond) tervezése közben valahogy elfeledkeztek róla - a vízfelszín visszaveri a radarhullámokat, így a tenger látszik a radaron, szóval a radarhullámokat elnyelo hajó egy lyuk volt a tengerben. Asszem mikor erre rájöttek, hullhattak a fejek!... :)

A linket nagyon köszi! Furcsállom ugyan hogy '80-ban kilehelte a lelkét a "KM", mert én filmet is láttam róla (embertelen), valamint légifelvételt a szárazdokkról. Lehet hogy összetákolták, de nem lett többé röpképes. Mindenesetre hihetetlen szerkezet, kár érte.

Előzmény: Maz (215)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 224
Köszi szépen, működött minden rendesen, oda-vissza? Kivétel a gyengített verziót, mert az még nincs megcsinálva.
Előzmény: Badbone (222)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 223
Köszi a képeket, megkaptam őket.
Közben megcsináltam a BAZ-135-öst, meg az 5921-est is.
Előzmény: tom sawyer (219)
Badbone Creative Commons License 2000.08.06 0 0 222
Én voltam. Gratula az oldalhoz!
Előzmény: Maz (217)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.06 0 0 221
Én voltam a 401...
tudorapo Creative Commons License 2000.08.06 0 0 220
IC! Ez a "juk a tengerben" nagyon tetszett.
A furcsa repülő holmi neve KM, kb. 500 tonna felszállósúllyal, a Kaszpi tengeren tesztelték. 1980-ban összetört.
10 hajtóműve volt, összesen 130 tonna tolóerővel.

Forrás:
http://www.se-technology.com/wig/html/craft.php3?craft=24

Először egy filmben hallottam róla, ott ezer (1000) katonát írtak mint terhelést. A gond az vele, hogy még egy ekkora állat sem tud 3 méternél nagyobb hullámok között repülni. Pedig...

Ami a MIG-eket illeti: tényleg az lenne a megoldás, hogy izraeli technikával felszerelni orosz sárkányokat. Aztán indulhatna a hancúr...

Előzmény: Inner Circle (214)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.06 0 0 219
Hali Maz!
2db 504-es ment a maz537-re.

A bal oldali 503-alvázon 5549 fülke,503 hutoráccsal(a muszerfal más)Majd küldök egy rajzot az eredeti 503 muszerfalról.
A hutorács cserélheto.
A másik egy újjáépített(zsír új fülke,plató) 5549 Esetleg ha érdekel 800000ft körül megkapod:-))))

Előzmény: Maz (211)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 218
Ez olyan szép, hogy meg kell mutatnom:
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 217
A 400. látogató az oldalamon: line-212-128.dial.matav.net
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 216
Ja és persze üdv a topicban!
Előzmény: Inner Circle (214)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 215
Hehe, ez a terroristás ez tetszik, ez tipikus ruszki mentalitás.
MI-24-es fegyverzetoperátorát kérdezték egyszer, hogy a géppuska mennyire hatásos.
Operátor körbenéz, meglát egy szép nagy családi házat: Hát azt szét tudnám szedni vele.
Előzmény: Inner Circle (214)
Inner Circle Creative Commons License 2000.08.06 0 0 214
Kedves YERICO! (És persze üdv mindenkinek!)

No igen, a ruszkik a ködösítés nagymesterei, de ne feledjük hogy náluk jobban már csak az amerikaiak és az izraeliek értenek ehhez. (Az utóbbiak feltételezett atomrakétáit egyébként úgy hívják, mint téged.) Az USA iraki ill. jugoszláv "sikereirol" már volt szó, de ok voltak azok is, akiknek a láthatatlan bombázója esoben nem tud repülni. Meg akiknek a láthatatlan hajója a radaron egy lyuknak látszott az óceánban (a LEGNAGYOBB szívás!!! :))) ). Állítólag a Jugoszláviában elvesztett Lopakodót egy ezeréves ruszki radar fogta be, mert ilyenre a tervezok nem számítottak. Az F-5 Tiger története magáért beszél. Úgyhogy az "elsöpro technológiai fölény" nem feltétlenül reális.

Vegyük pl. ezt a számítógépes javítást. Persze, a számítógépet csatlakoztatják, az meg jobb esetben mond valamit, rosszabb esetben nem. Legjobb esetben még azt is mondja, ami a hiba, de ennek mennyi az esélye? Mondjuk hogy a rendszer tízszer olyan megbízható, mivel katonai, mint egy átlagos személyautó számítógépe (ezzel asszem nagylelku voltam), akkor az még mindig elég rossz. Hány olyan sztorit hallottatok, mikor a fél szakszerviz nézte bután az autót, meg a számítógépet, hogy most akkor mi a fenét akar ez mondani? :)

Néhány éve láttam egy musort orosz és amerikai vadászokról. Úgy kezdodött, hogy amerikai támaszpont: gépek high-tech hangárokban, felszállás elott egy tucat ember vonalba állt és végigment a kifutópályán, lassan, sasolták a talajt és fölszedtek minden kacatot. Utána mehetett az F-16-os, és megmagyarázták hogy ez azért van, mert ha valamit beszív a hajtómu, az szívás. (És ezeket a gépeket akarjuk idehozni? Hány ezer órát fognak hajtómuhibával ácsorogni, ha magyar pályákról kell felszállniuk? Mi lesz ha egy ellenséges gép felszórja a kifutópályát murvával? :) )
Orosz támaszpont: gépek ponyvával leborítva, mint egy használtautó-telepen, az udvaron. Felszállásnál a MiG-29-es a beszívónyílások elé leengedett belülrol két marha nagy vaslemezt, addig felül szívott (ez az a két nyílás, ami a szárny tetején elöl van). Néhány kavics koppant a lemezen felszállás közben, de ez ugye senkit nem érdekelt.

Leszállás: a MiG-29-es túléloképességét demonstrálva, leszálltak vele futómu nélkül. (!) Szikrázott, lángolt, füstölt, minden - aztán megállt, és ugyan horpadt volt az alja, de teljesen egy darabban volt. Egy másik gép, valami vadászbombázó, ennél tovább ment, azt (az orosz tiszt elmondása szerint) hasonló leszállás után nem is kell javítani, csak fölemelni és mehet tovább. Well, erre néztek az amerikaiak, bár fenntartották hogy az o gépeik akkor is jobbak.

Azért hogy ne csak szidjam az USA-t, láttam olyan A-10-et is, amit eltalált egy vagy két iraki SAM, és hazament utána. A szárnyában akkora lyukak voltak, hogy gólt lehetett volna rúgni bele, és mégis repült valahogy - igaz, futómuve még volt a landoláshoz.

"ilyen lebegest csak a Harrier tud. "
"Az oroszoknak is van valami su/akarmi ami tud ilyet."

Ketto, az elso volt az említett Jak-38, ami nem nagyon vált be. (Valóban, a Harrierel ellentétben külön hajtómu emelte, ezért a hasznos terhelés kicsi volt. Meg a szárnyfelületet is jóval kisebb mint a Harrieré, így végül is semmire sem volt igazán jó.) A másodikból meg, mint általában az orosz újdonságokból, csak prototípus készült, ami mint általában az orosz újdonságok, állítólag fantasztikus képességekkel rendelkezett - asszem az is lezuhant. Azóta nem tudom, mi van vele. (Asszem a "U.S. Navy Fighters" címu játékban is volt.)

És még egy orosz anekdota (bár akitol hallottam, esküszik rá hogy TV-ben látta):
Terroristák fogva tartottak egy orosz állami hivatalnokot egy többemeletes házban, ezt-azt követelve érte. A ruszkik beüzentek, hogy jöjjenek ki felemelt kézzel, de nem jöttek. Erre mindenki eltunt a környékrol. A terroristák hamarosan megtudták, miért: jött egy harci helikopter, megállt néhány méterre a háztól, azt a lakást ronggyá lotte nem irányított rakétával, majd elrepült. Szukszavú állami közlemény: "Az orosz állam nem tárgyal terroristákkal." Schwarzenegger meg plagizál a True Lies-ban! :)))

Végül egy igazi orosz nagyvas: annak idején az oroszok a tengerentúli invázióra készültek, és gyors csapatszállításon törték a fejüket. Építettek is egy meghatározhatatlan valamit, talán a légpárnás siklónaszád írná le, de belefért vagy 800 katona. Dög nagy, repülore emlékezteto test, a tetején (víztol messze) nyolc sugárhajtómu, kis szárnyak hogy emeljék meg 1-2 méterre. Pontosan nem tudom, mennyit ment, 3-400 kilométer per óra rémlik. Sajnos erre is a "megszokott" sors várt: ma egy szárazdokkban rozsdásodik, valahol Szibériában, az egyetlen példány. (Errol ha bárki tud bovebbet, elmondhatná.)

Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 213
"-en" nem kell oda.
Előzmény: Maz (212)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 212
mdbz!
Dupla, vagy semmi, 399-en látogató volt eddig a honlapomon...
Előzmény: mdbz (199)
Maz Creative Commons License 2000.08.05 0 0 211
A bal oldali ugye 503-as a régi fülkével, a jobb oldali pedig szintén 503-as, csak az új változat fülkéjével?
Előzmény: tom sawyer (209)
Maz Creative Commons License 2000.08.05 0 0 210
Köszi, már meg is kaptam, de ezt már nem rakom fel olyan gyorsan a honlapra. Viszont az előző azóta már háttérkép lett a gépen.
Előzmény: tom sawyer (209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!