Közben azt nézem, hogy itt valaki valamit szerintem elírhatott az átrendszámozásokkal kapcsolatosan. NAL-494-ről ugyanis semmit nem találtam fórumon, feltételezem, a 491-es lett elnézve.
Egy nagyobb kérésem lenne a néphez. Jövő héten valamikor lenne egy kis lövölde Pesterzsébeten, és ha már ott vagyok (vagyis vagyunk, de valsz én leszek az egyetlen, aki buszért megy), kiszednék pár szigethalmi hiányzót. Úgyhogy ehhez a listához tartozóan lenne pár kérdésem.
Első körben rögtön ezt kéne tisztázni: ezek mind szigethalmiak egyáltalán? Másrészt ezek tanszünetben is járnak? Aztán azt se ártana tudni, hogy bejárnak-e Budapestre, és ott honnan rajtolnak. A listámba nem jönne rosszul a telephely se, illetve ha még egy-két indulást kiinduló és célállomással is tudnátok mondani, az maga lenne a tökély. Mondjuk amennyire az én szerencsémet ismerem, a fele tartalék, vagy egész nyáron el se mozdul a telepről. :D Köszi előre is!
1992-1993-as videóanyagok olyan kocsikról amire már sokan nem emlékeznek, a nava oldalán van pár ilyen csak vissza kell egy részüket tölteni, most így kapásból kettő. :-)
Itt Dunakeszin meg használatba vesznek egy olyat, ami nem véletlenül lett félbehagyva (Pallag u.). Lidl, Aldi áruházaktól ez is messze van, az ipari parkba meg a többség kocsival jár.
"689 Budapest, Kelenföld vá.Szigethalom 691 Budapest, Kelenföld vá.Leshegy Ipari ParkSzigethalom autóbuszvonalon
járataink az Andor utca helyett az Etele úton keresztül módosított menetidővel közlekednek, és megállnak Budapest, Bikás park és Budapest, Fehérvári út megállóhelyeken."
Nocsak, mégsem kellenek annyira az utasok a négyesmetróra? :D
A Közép-Budára ezzel hatalmasat nyernek, Móriczon pl. szinte előbb ott lesznek villamossal, mint most Kelenföldön leérnek a metróba. De a pesti oldalra is jónéhány percet lehet nyerni akár a 47-es villamossal, akár a Bikáson felszállva az M4-re.
Fájó pont viszont, hogy a járatok továbbra is megállás nélkül átrobognak a XXII. kerületen. Vasúton az itteni megállókban rengetegen leszállnak Érd felől, így valószínű lenne igény ilyen kapocslatra Szigethalomból is - pláne, hogy még a megállók is adottak (Növény utcát most "veszik birtokba" a battai járatok, és Budafok központja magasságában is van egy kiépített, de nem használt megállópár a 6-os úton).
Pont ezt akartam mondani én is, hihetetlen autómozgások vannak, állandóan minden mindenhova vándorol. Egy hónapot itt van aztán kettőt ott, így elég nehéz lenne területileg felosztani a kocsikat, sőt inkább lehetetlen.
Az üzemegységeken én is gondolkodtam már. Ha valaki esetleg még emlékszik, a kezdetekben eleve térségek szerint voltak osztva a képek, csak ezt pár hónap üzemeltetés után megszüntettem, mert egyszerűen tarthatatlan volt az állandó kocsimozgások miatt. Akkor találtam ki a típusok szerinti csoportosítást, szakítva a Vértesnél már bevált felosztással. Utána jött a Nógrádos rendszer kiépítése, ahol a Volánbuszosat követtem, bár ott jobban lehetne telephely szerint felosztani, de mivel túl távol van tőlem, nem vállaltam.
De hogy visszatérjünk az eredeti kérdésedre. Azért nem fogtam bele a táblázatosdiba, mert még nagyon messze vagyok attól, hogy teljes állományban tudjak dolgozni. Bár az Észak-Pest megyei vidék buszainak nagy része megvan (ha jól emlékszem 14 hiányzót leszámítva), de Dél-Pest, Népliget buszai, Cegléd környékével messze nem állok ilyen jól. Még a saját állománylistámmal is sokat kell dolgoznom, mert mióta BOZ oldala megszűnt, nagyon kevés forrásom van, bár ezt nagyban enyhítette a nem nevesítem kié Flickr oldala, mert kérte, hogy ne reklámozzuk. :) Vagy ha arra gondolsz, hogy csak a meglévő képeimnek megfelelően töltsem ki a táblázatot, szerintem az se túl jó ötlet, mert folyamatosan változik, nyilván dolgozok az ügyön, hogy minél többről legyen. Meg gondolom senkit sem érdekel, hogy nekem hányról van fotóm, az viszont annál inkább, hogy mennyi van állományban.
Ürömön a "Mészégető" (nagy CBA), illetve a központban lévő megálló generál jelentősebb, csúcsiránnyal szembeni forgalmat. Legközelebb majd nézek utasszámokat, ha a jelzett időpontban járok arra...
Úgy tűnik, a mátyásföldi legenda igaz, legalábbis az oroszországi Gubkinban és környékén: 414, 429, 433, 436.
Érdekes módon a négy busz négyféle: az egyik felezett ajtós és új ablakos, a másik fülkés, a harmadikban nincs fülke sem, a negyedik meg széles üveges ajtós.
Ürömre már tényleg nem mennek sokan reggel, bizony főleg a budapesti szakaszon kihasznált, a Bóbita utcáig elég sok diák utazik Volánbusszal, és mivel reggel kifelé a 840 a legsűrűbb, így főleg azzal mennek.
Nem a napszaknak megfelelő főirányoknál van a betérés...de a "szinte üresen mentek vissza" alatt amúgy mit értesz? Eseti jelleggel használom a vonalat, így pontosan nyilatkozni nem tudok az egyes járatokról, de nekem inkább 20-40 fő közötti utasszámok ugranak be az adott indulásokhoz az elmúlt évekből - és nem a Budapesten belüli utasok töltik meg őket ennyire.
Nézd már meg a menetrendet is hozzá. Csak a fő utasáramlási iránnyal szemben közlekedő járatokról van szó, elvétve van rajta ürömi. Azok a buszok szinte üresen mentek vissza Ürömre.
Tavaly nyár óta ezzel meg a KA-AE 6040 rsz-ú tesójával jár Udinébe a Werner Reisen. Elvileg a nyári Adria Expresszt is ők csinálják, gondolom oda is ezeket forgatják be.
Érdekes a vasútnál pedig nincs nevesítést, pedig ott is megy a kontingens jellegű értékesítés. Simán elküldhetnél te is, hogy vegyek neked egy jegyet jövő hétre, pl Krakkkoba.
S ott ez a nepperdolog se jött még senkinél elő. Uh, ez most erőssen fikció.
Amennyit Eurolines-al utaztam, abból az jött le, hogy leginkább a légiközlekedéshez teszik hasonlatossá. Bár a check-in se ér sokat, mert össze-vissza vannak számozva társaságonként az ülések. Monitoron kértem az ottani számozás alapján a bal oldalra, a kiállított buszon a jobb oldalon volt az a szám. :D
Szerintem ez a kell igazolvány-nem kell kérdés leginkább már a kákán csomó. Adott cég/csoport üzletpolitikája. Ahogy végigolvastam eléggé túlmisztifikálva lett itt.
Pedig lehet valami ebben az átruházhatóság elleni védelemben, csak nem a hatóságok miatt. Adott esetben egy bármilyen okból előre láthatóan jólmenő járatra felvásárolhatná egy nepper a jegyeket, aztán árulhatná dupla-tripla áron. A nevesítéssel ez ki van védve.
Lehet hogy hülyeséget mondok, de nem lehet, hogy csak egyszerűen arról lenne szó, hogy a "Menetjegy másra nem ruházható át"? :D Úgy mint a bérlet. Arra is rá kell valamit írni, hogy Kis Pista ne használja Nagy Józsi bérletét :D
Részemről semmi gond nincsen azzal, hogy személyi igazolványhoz vagy útlevélhez kötik az utazást, sőt az is jó, hogy próbálják megoldani azt is, hogy az esetleges jogosultsági gondok ne az utazás napján derüljenek ki.
-----------------
a társaságoknak általában NEM azzal van gondjuk, hogy ha az utazás napján kiderül, hogy T.utas nem jogosult valamelyik országba belépni.
Az nem baj, még időben kezelhető.
De ha az osztrák-német határon derül ki, ahol a busz ugyan már nem áll meg, de a német vámőrség kommandója az esetek 90%-ban utána megy*** az EUROLINES busznak és a legközelebbi parkolóba kivezeti.
Ott bizony 10-30 perces helyben járás van.
S nagy szerencse ha találnak egy oda nem valót, őt leszállítják, és a buszt tovább engedik.
De bizony az EUROLINES buszvezetők mindegyikének van horror története az ügyről.
Nem is egy.
Sajnos mind igaz is.
Ha 8-10 feketén belépőt találnak a buszon, ami a bécsi beszállítás "rendjét" figyelembe véve egyáltalán nem csoda, akkor busz hátra arc, vissza kísérik a határra és helyből összeszed a járat 4-8 óra (!) késést.
Annak viszont már híre megy egész Európában.
Mert igaz, hogy hosszú egy:
- Budapest-Amszterdam,
- Budapest- Brüsszel-London,
- Budapest-Párizs,
- stb.
járat, de ha beüt 4-8 óra késés, akkor extrém esetben már a visszaindulás pontossága id ugrott, nemcsak az odafelé még érinteni tervezett városokból való menetrendszerinti indulások.
-----------------
soha nem jöttem rá, hogy mi az üzlet a német vámosoknak abban, hogy nem az osztrák-német határon, mely hatalmas, jól kivilágított terület éjszaka is, állítják meg az EUROLINES járatokat, hanem hatalmas BMW-kel utánuk futnak, persze secperc alatt utolérik, és az első pihenőbe kivezetik a buszokat.
Majd ott zseblámpa fényénél ellenőrizgetnek és kérdeznek le számítógépekből körözési/kitiltási listákat.
Részemről semmi gond nincsen azzal, hogy személyi igazolványhoz vagy útlevélhez kötik az utazást, sőt az is jó, hogy próbálják megoldani azt is, hogy az esetleges jogosultsági gondok ne az utazás napján derüljenek ki. Ezt sajnos technikailag nem tudják teljesen megvalósítani, mert senki nem tudja megakadályozni, hogy méretben megfelelő, de vámkezelés szempontjából aggályos csomaggal jelenjen meg valaki, és nem tudom, mennyire életszerű, hogy a bugyisbőröndöket a sofőr kinyitogatja.
Viszont annyiból hátrányos lehet, hogy ha valaki X ezerért megvette a nemzetközi jegyét, de végül ő nem utazna el, de egy családtag/ismerős elmenne helyette, be kell cserélnie a jegyét (feltéve ha ezt a díjszabás engedi), és valamennyit bukik rajta.
Mivel az Eurolinesnél ezt a kötelezettséget, mármint az útlevél ELŐZETES vizsgálatát - hogy is mondjam - elég lazán teljesítik, ezért az Európában futó Eurolines járatok legalább 30%-ban, az országúti ellenőrzéskor (bánrendőrség) találnak buszra nem is való utast.
Mivel sok Eurolines irodánál NEM a buszvezető a beszállító, hanem az irodai alkalmazott, ezért a rendőrök nem birizgálják a buszvezetőt, csak leszállítják az utast és elviszik.
De tényleg érdekel és nem kötözködésből kérdezem, hogy jegyet miért csak igazolvány felmutatásával lehet venni eurolines/volánbuszéknál?
----------------
Egyszerű a válasz :
Amennyiben nem ellenőrzik a jogosultságodat és eladnak számodra egy jegyet olyan járatra amit beutazási jogosulatlanságod miatt NEM vehetsz majd igénybe, elvetted valakitől azt a helyet amire Ő ült volna.
Ő jogosan utazott volna de elutasították helyhiány miatt (betelt a busz) míg az, hogy Te nem utazhatsz majd csak az indulás előtt, a buszajtóban fog kiderülni.
Így egy üres üléssel indul a busz.
A bevétel elmarad, viszont költség keletkezik a visszatérítési adminisztrációval.
...tehát a sofőrnek meg kell néznie felszállás előtt, hogy van-e nálad személyi vagy útlevél.
Ha jól értem, a vásárláskori igazolványbemutatáshoz ennek semmi köze.
----------------
Jól érted.
Az egyezmény csak azt írja elő, hogy a jegyet eladónak meg kell győződnie arról, hogy a jegyet vásárló rendelkezik e vagy sem, az igénybe vett útvonal országaiba és a célországba érvényes, beutazásra jogosító okmánnyal.
Az ellenőrzés formáját nem szabályozza semmi.
Legkésőbbi ellenőrzési mód a buszajtóban lehet.
Lehet előbb is, máshol, pl váróteremben is, de a buszajtóban kötelező.
Az már egy másik kérdés, hogy a jegyet kiállító szerv (utazási iroda vagy a busztársaság) saját önvédelme céljából, elkéri a beutazási okmányt a jegyvásárláskor is.
ezt nem írja elő semmi, de nem is tiltja.
Jól felfogott saját érdekük, hogy megtegyék.
Ha nem teszik meg, saját saruk, de nem büntetendő.
Oké, be kell mutatni, értem. Habár az hogy van személyi igazolványom és/vagy útlevelem még nem feltétlenül jelenti hogy jogosult is vagyok a belépésre a másik országba, de nyilván ennek ellenőrzése már nem az utaskísérő/gkv feladata.
De tényleg érdekel és nem kötözködésből kérdezem, hogy jegyet miért csak igazolvány felmutatásával lehet venni eurolines/volánbuszéknál?
Mint írtam más cégeknél (pl.: Studentagency, Polskibus) nincs ilyen. Sőt beszálláskor sem kérnek semmilyen igazolványt.
Mikor én utaztam a Student Agency nemzetközi járataival, eddig minden alkalommal elkérte az utaskisérő az igazolványt a beszállás előtt, és addig nem is lehetett felszállni az autóbuszra, míg nem került bemutatásra. És ez nem csak Bp-en volt így, hanem Prágában, Drezdában és Berlinben is.
A vasútnál sem kérik az igazolványszámot, és a jv sem ellenőrzi annak meglétét, kivéve, ha a kedvezmény igazolványhoz kötött.
Az utazónak saját felelőssége, hogy a megfelelő iratok nála legyenek. Ilyen erővel az igazolványokon kívül jegyváltáskor vámvizsgálati kérdéseket is fel lehetne tenni, hiszen ha nem megfelelően vámkezel valaki, akkor amiatt is állhat a busz. Szinte biztos, hogy nem ez lehet a Volánnál a háttérben.
Külföldön ellenőrzik a buszt, nincs nálad megfelelő okmány, előveszik a szállító céget, büntetést is kaphatna, emellett még a busz is késik miattad. Ezért kell.
És ha otthon veszem meg, akkor meg ki kell nyomtatni.
Ezek miatt átfáradtam a másik szolgáltatóhoz, otthonról megvásároltam, kártyával kifizettem, a kódot egy fecnire felírtam. Összesen volt 3 perc. Buszhoz kifáradtam, fecni bemutat, kód stimmel, utas darabra stimmel. pont.
ELK901 megint kint van, most a kiemelt örsi vonalon. Továbbra se képes 45-nél többre és rossz a kormánymű és a fék, de legalább kassza van benne. A gépkocsivezető ülését is érdemes megnézni. Anyaghiány lett beírva oknak, amiért nincs cserélve.
Annyira jó lenne tudni, hogy az új vezér mit szólna ehhez a.csodás járműhöz, amivel utasokat szállítunk.
FHD-992 újra utcán van egy kissebb felújítás után, színtervileg HHY-832 őt követi, hófehér lett fekete lökhárítókkal, kályha ezüst felnik króm tárcsákkal. Egészen kulturáltan néz ki. :-)
Cservákhoz még az FLX-905-ös Tourismo is beírható, azt reggelente látom. MBE-837 is Cservákos (volt?), bár azt Pesten belüli járaton nem rémlik, hogy láttam volna, a Tápióságba jár.
Persze hiszen ma is olyan káosz van, semmi nincs a helyén, jó lenne már kezdeni ezzel a helyzettel valamit mert már nagyon unalmas, hogy nincs egy mozdítható autó se....
MHJ-436 Bova Futura FHD 12, Gésa Travel, valószínűleg OLK szerződéses.
Mekkora hulladék cég lett ez a Volánbusz is, hogy minden szembejövő buszt kibérel.
Nyilván valóan szétosztják a céget sok "haver" közt, vagy lehet nagyra akarnak menni, a közszolgáltatási szerződés lejártával az egészet egybe eladják.
Teszt: Volvo 7700 helyközi csuklós
Mi lenne ebben az őrültség? Eleve nem nekem kell vezetni, ez már önmagában el kell hogy adja a helyközi autóbuszt. Ennek ellenére mindenki, akinek megemlítem, hogy busszal megyek, úgy néz rám, mintha legalábbis az Iszlám Államhoz[...] Bővebben!Tovább »
Így igaz, mármint az, hogy nulláról indultam. Ezért aztán keresek is néhány járgányt. Pl. voltak-e ilyenek, mint:
DZA-283, 284, 286, 385, 402, 403, 404, 405? Ha igen (és nem IFA W50 műhelykocsik voltak), kaphatnék rájuk régi rendszámot, évjáratot, selejtezési évet?
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Igazgatóságának döntése értelmében április 29-től új vezérigazgató irányítja a Volánbusz Zrt.-t, Dévényi Gergelyt Fekete Antal váltja.
Fekete Antal 2013 augusztusától irányítja a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.-t, amelynek égisze alatt a Volán-társaságok közelmúltbeli, sikeresen lezárult régiós átalakítása során a Dél-alföldi régió négy társasága olvadt egybe - írja az MTI-hez eljuttatott közleményében a vagyonkezelő.
A vezérigazgató határozatlan ideig a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. és a Volánbusz Zrt. vezetői feladatait is ellátja - áll a közleményben.
Na jó, akkor térjünk a lényegre: meddig van elcsúszva a listám?
Az fix, hogy a 20-as az ELK-502, a 21 az 503, a 22 meg felszívódott.
Ezek szerint a 18 a DZA-201, a 23 a 202, a 24 a 203. Ez nálam eddig valamiért 23-24-25-ként volt bevezetve, ahogyan a 204 26-ként, a 205 27-ként, a 206 meg 29-ként. A 207-30, 208-31, 209-32 párosításokban viszont gondolom már egyetértünk. A 19-et és a 28-at pedig passzolom, hogy mik, szerintem nem is voltak a cégnél. De vajon melyik a harmadik lyuk? A 25, a 26 vagy a 27?
DZA-201 az a BX 99-18 volt, a 202 a 99-23, a 203 a 99-24, a 207 az 2006-os selejt, a 224 2005-ös selejt, a 312 2003-as selejt, a 333 2005-ös selejt, a 358 2005-ös selejt, a 360-ból FKC-136 lett és 2007-es selejt, a 361-ből FKC-137 lett és 2006-os selejt, a 371-ből meg JHZ-593 lett és 2006-os selejt.
Bármivel pótolhatják, én már semmin sem lepődök meg, egyre sűrűbben tűnnek fel a Pilisbe Váci kocsik, ezúttal HDA-228 at lehet a 10-es úton vadászni. :D
És azt is mondta, hogy még megvolt, amikor a rendszáma már átkerült a másikra - ami szintén eltűnt, pedig fel lett újítva az eredeti helyett meg minden.
Nem tudom milyen pozícióban lehet most a HCT, de még év elején hetekig a Börzsönyben szaladgált. Lehet tartalék, vagy csak a szokásos Vác helyiről dobjunk át egy kocsit című történet zajlott.
Volt szerencsém nekem is látni végre fóliás c56ost. Gödöllő helyin pörög pár napja HCT-492 tényleg kicsit Borsod Volános kinézete van ezekkel az ajtókkal,meg az se gyakori h. Rába D10es köröz Gödöllőn.Kérdés Vácon mivel pótolják..
T&J terén volt szó itt korábbiakban h.teljes káosz minden minden helyett,Veresire azért úgy látom a MAZokat sikerült visszapakolni(5db)jobb mint a Kinglong ezen a vonalon,mivel elég helyi járat jellegű ez a vonal a sok megálló miatt.
Tehát ha jól értem, az ELK-t elvitték a volántól Mátyásföldre, hogy egy ukrán megrendelőnek felújítsák erre a kivitelre, aztán nem vették át? Ezek szerint valószínűleg soha nem tartózkodott egy helyen az ex. AFF-fel? Eszerint viszont - ha jól értelmezem, márpedig csak így lehetne értelmezni - ez a szám van a vázban. Ha ez igaz, akkor viszont egy csúnya vázcseréről beszélhetnénk saját nem lévén utólag beütött vázszámmal, mert az AFF-ben nem volt bukókeret, az LYP-ben van.
A fotobusos ember viszont azt pedzegette (legalábbis úgy vettem ki a szavaiból), hogy az AFF és az ELK is a szigetszentmártoni bontóban landolt. Majd behozta a képbe az Oroszországból felújítani hazahozott 260-ast, ami helyett viszont egy gyárilag két ajtós 260-ast készítettek el, melybe az ELK-708-nak is belekerült néhány alkatrésze. Ez a busz is később eltűnt valahova, viszont az oroszok esküdöznek, hogy ilyenjük sose lett végül...
Egyik ismerősöm esküdözött rá, hogy az ELK-708 az. Jó ideig állt felújítás után Mátyásföldön, ahol a Volánbusztól selejtezett 260-asokat újítottak fel ukrán megrendelésre, de nem vették át őket. Ezt legalábbis biztosan nem. A papírtrükkre meg azért lehetett szükség, mert abban a formában már nem lehetett volna forgalomba állítani itthon. Vagy tudom is én.
Sőt, olyat is láttam már, hogy exportáltak egy buszt, elvesztette a holland rendszámát, majd amikor egy holland cég visszavásárolta, az eredetit kapta vissza... Nem semmi.
Ja, igen. Kihagyta a köztes állomást. Röhej, de erről még magukon a buszokon se lehet találni semmit.
BBA 656 -> Qbuzz 3720 -> Homm LVN-371
BBA 657 -> Qbuzz 3721 -> Homm LVN-372
BBA 653 -> Qbuzz 3717 -> Homm LVN-373
BBA 644 -> Qbuzz 3709 -> Homm LVN-374
BBA 640 -> Qbuzz 3705 -> Homm LVN-375
BBA 654 -> Qbuzz 3718 -> Homm LVN-376
BBA 658 -> Qbuzz 3722 -> Homm LVN-377
BBA 660 -> Qbuzz 3723 -> Homm LVN-378
Hollandiában a rendszámok nem változtak. (Szerintem az Istennek se változtatják azokat meg, még ha három tulajdonosok keresztül is átfolyatnak egy buszt. Pozitívum.)
Nem hiszem. Nem olyan kelendő az Ü kivitel, csak az olyan perverzeknek, mint az MR Reisen és társai, de azoknál nincs ilyen (feltűnt volna a hegyek népeinek már rég). Viszont pl. a románok simán megvehették.
Tudsz egyébként további, pontosan ugyanilyen, Ü-kivitelű Citarókról az országban? Pár darabbal többet adtak el pontosan ugyanebből a szériából külföldre 2010/11 körül, de nem biztos, hogy Magyarországra.
Részben egyébként az általad akkoriban feljegyzett ex-azonosítók is kellettek a sikerhez. (A többit meg a hollandjaim guberálták össze múlt pénteken, Pomázon.)
Mi lehet az ELA-597, FHD-992 párossal mostanában, eltűntek mint a kámfor hónapokkal ezelőtt a vonatpótlóról, kb egy hónapja le lett mindkettő keresőztetve és a kereső szerint forgalomban vannak. Létezne, hogy még van rendszámuk de már nem jönnek forgalomba többet?
Az egy koppenhágai eredetű háromtengelyes Aabenraa, így a hasonlóság nem a véletlen műve. A sárga az eredeti koppenhágai flottaszín. Egy cég hozott be néhányat pár éve. Jó áron kínálták őket, sőt, a cég fel is újította volna őket átadás előtt (illetve ezt demonstrálandó fel is újították őket, kivéve az általad látottat). Eredetileg a teljes háromtengelyes flottát be akarták hozni. Több cégnek is ajánlották őket, így a BKV-nak is, ahol tesztelték az egyik példányt. Senkinek se tudták őket eladni azóta sem, így most inkább bérbe adják őket. A flotta többi tagja pedig egy holland kereskedőnél ragadt, amely hasonló sikerrel próbál tőlük megszabadulni.
Ha vonattal haladunk Ferihegy felé, nem sokkal Kőbánya-Kispest után van egy telephely, ahol mindig áll pár busz, most egy Volánbusz sárgában pompázó Säffle-re lettem figyelmes, erről tud valaki valamit? Igaz, csak egy pillanatra láttam de mintha úgy nézett volna ki, mint a VT-Arrivánál futó példányok, csak hosszabb, 3 tengelyes kivitelben.
Ózd már full Vb. Eger, valamint Péterke felé is. Jósvafő Ózd felé Vb. Egerbe is van még egy-két Vb.-s járatpár. Pénteken, valamint hétvégén a 6,15 / 7,15-ös Bp-Eger Vb. (+rásegítők), valamint vissza irányban a 14,15 / 15,15.
Pénteken több másodrész is jön Bp.-ről Vb.-s kocsival, (suli)vasárnap a fix Vb.-s járatok a jósvafői rásegítők. Ezek a Kbarcika-Eger-Ludas-Bp, valamint a Szilvásvárad-Eger-Gyöngyös-Bp. Minkét járat meg van hirdetve mindkét irányban.
Rendszám: han-767 Gyártmány: MAN Típus: SÜ 263 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: han-768 Gyártmány: MAN Típus: SÜ 263 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: han-769 Gyártmány: MAN Típus: SÜ 263 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Jól sejtem én, hogy a NAL-499 egy SÜ 263-as, amit a Color átjátszott a T&J-nek valahogy, és azért kellett az új rendszám, mert (számomra teljesen érthetetlenül) még mindig megkülönböztetik hatóságilag a sárga és a fehér rendszámokat, és a T&J nem sárgázhat?
Járat sűrítés? Mivel? A mostani járműparkkal biztosan nem mert nincs elég autó, arra sincs amit most csinálnak, ehhez kellene venni pár buszt (és nem csak a 10-esre..) A vonatpótlóról biztosan fog felszabadulni pár levetett E95 de azokkal állítólag már nem terveznek, amúgy is mostanában sorra estek ki az E95-ösök akár hónapokra is, eltűnt az ELA-597 meg az FHD-992 is, viszont feltűnt az ITY-835.
Sztem Piliscsév és Kesztölc kb biztosra vehető, Pilisszántót is meglépném, Solymárról meg ugye van BKK, de akkor 'szentiván felől tényleg kéne ráhordás a vasúti megállóig, bár ha az Auchan fizet, addig tuti fog menni onnan, ill. 'vörösvárról busz.
A 800-as most eleve be van sűrítve, tehát nyilván fog ritkulni, ami nem is baj, de megszüntetni azért túlzás lenne.
Igen, szüntessük meg a 800-ast, hisz a vonat indulásával mindenki vonattal fog menni, és csúcsidőben is max. csak 1-2 ember menne busszal. Ja, nem.... :-)
5 körül? Melyik irányba? Mert ha 17:00 körül érkezett Bp-re, akkor HLA-548 helyett van, ha a 16:35-ös indulás volt Bp-ről akkor pedig a Nógrádkövesdin az FLX-903 helyett. Hétfőn egyébként még mindkettő a helyén volt.
Vagy ha VBon belül maradunk Érden is jó eséllyel futunk még bele 200asba. Persze ha konkrétan 250/256 ról beszélünk Vértesnél se hiszem,h sok futna belőle.
Bizony az 537 is,de tartalékként gyakori vendég volt ELK-531 is meg a CLZ ha már itt tartunk :)
Nekem különösebb bajom nem volt velük,bár nagyon nagy tömegnyomor volt rajta azt utáltam én is megmozdulni nem lehetett rajta kb. 415 v EAG ehhez képest több állóhellyel rendelkezett az tény.
Persze 2006 fele már jött a törzs Hegy utcai CLV-528 tól elkezdve minden,azon bőséges hely volt:D
305-306 vonal menetrendjét alaposan megváltoztatják és meglépik a már régóta várható ritkítást is. Ha az ingyenes buszjáratok maradhatnak, nem sok van hátra a két vonalnak.
Emlekszem arra a sofőrre,de mikor mar az FHZ volt. ebből az időből meg ott volt a vonalon ELK-521,564,DZA-273,277,268,309 es 415ösök,eagok, es egy c56 ezekkel még mind mentem is.
273 huzta talan a legtovabb a regiek kozul meg a vegere d10 et is kapott pedig ez volt a rangidős.
De a 200asok már a múlt legalàbbis a Vb nal(azt a par db ot leszamitva ami mutatóban még van), mert pl.elnezve az off BV Sarospataki pu.-ról pár képsort azt lehet mondani h ott bizony megállt az idő,igaz ott nem is szerveztek ki 30%ot.
szerintem Újpest-Veres fordás volt mivel Gödöllőről soha nem láttam indulást
Az Újpest - Galgamácsa járat törzskocsija volt, egy nagyon kövér buszsofőr volt vele mindig. 2002-ben kapta meg helyette az FHZ-154-et, az 522 meg tartalék lett.
Újkoruktól gödöllői kocsi volt ez a 2 db?
Igen.
a DUD-865 elődje volt
Mondjuk tegyük hozzá, hogy a 865 az első 1-2 évében még váci kocsi volt.
ELK-522 hol van az már... Igen az volt,Gödöllőn 90es évek végén láttam időnként igaz elég kicsi voltam így homályosak az emlékek,szerintem Újpest-Veres fordás volt mivel Gödöllőről soha nem láttam indulást.
ELK-894 2006os S? Persze összefolyik az idő,Isaszeg-Dány kocsijai voltak 895el együtt,ami 3 évvel késöbb lett kuka ezek szerint. Újkoruktól gödöllői kocsi volt ez a 2db? ELK-893ról is van halovány emlékem,ha jól emlékszem trilexes 280as volt,és a DUD-865 elődje volt.
A BKV-tól 1980 végén, 1981 elején átvett kocsik csak az új rendszámukkal álltak forgalomba 1982-ben, vagy előtte még közlekedtek a régivel is egy kis ideig?
Segítséget szeretnék kérni régiségekkel kapcsolatban. A BY 78-25 ... BY 78-38 rendszámtartományban minden kocsi VB-s 280.54 volt, vagy van ezek között más volán busza is? Ha mind VB-s volt, akkor segítsetek, ha tudtok selejtezési dátumokkal, illetve a következőknek az új rendszámát sem tudom: 78-27, 78-31, 78-34 ... 78-37. Előre is köszönök bármiféle infót!
+1 kérdés: a 78-24 még ide tartozik, vagy az már más voláné?
A gyors sem elég vasárnap :-(
Marcaliba úgy érkezik, hogy 5-6 hely van rajta.
Sokan inkább megveszik előre a jegyet és kimennek Balatonszentgyörgyre.
Kár, hogy nincs normális csatlakozás az egerszegi, hévízi, keszthelyi járatokra:-(
Viszont szentgyörgyön érdekes volt sárga VB-s buszt látni(LLB-80^}a Héviz ~Budapest járaton:-)
Nem lesz ma Marcali2 vagy végre rájöttek, hogy egy Intúró és egy MOL-ból szalajtott 395/E95 kevés a lassú járatra a Barcs-Bp "ablakkeretes vasárnapos" gyorsjárat mellett? Legalább vasárnaponként megállandósulhatna egy ilyen nagyobb befogadóképességű kocsi (most nekem tök mindegy, hogy egy szint vagy két szint van a három tengelyt tartalmazó alvázra csavarozva) a járaton...
Jó sokáig elvolt Cegléden a vázzal, akkor álltak neki mikor az egyik HOP-os MAN meg az Aranybusz már egy pár hónapja készültek pedig közel se volt annyira szét mint az előbb említett két kocsi.
Mai bizonyíték erre a szökőévente előforduló pótlási forma: két szóló pótolt egy csuklóst 300-ason.
Ehhez kapcsolódik, hogy HHY-832 újra utcán van hosszú idő után - a változatosság kedvéért egy sokadik festési sémával (fehér, mint a HHY-826, de a lökhárítója fekete, mint az E94-eseké).
Na ja, pont ez lett volna a kérdésem, hogy a sofőr nem nézett-e komplett idiótának. :D
Volt nekünk is ilyen eset a Vb-nál is, pedig az még nem is a busz típusa ok miatt volt. Az ózdi járattal jöttünk haza. Mivel már a bátonyterenyei útvonalon sokszor mentünk, kitaláltuk, hogy ezúttal az egri változatot válasszuk, aminek viszont kb. egy órával több a menetideje. Sofőr majdnemhogy nem engedett felszállni, percekig hajtogatta, hogy mindjárt jön mögöttünk a másik járat, ami nekünk jobb lesz. Aztán kb. öt perc viaskodás után nagy nehezen megértette (vagy nem), hogy szeretnénk a tájjal abba az irányba is megismerkedni, és kinyomtatta a jegyet. :D
Amúgy mik járnak most Vb részről Ózdra? Én még leragadtam az E95-ös korszaknál, azóta nem is jártam arrafelé.
2005. április 30., meg is van. Nagy menet volt! Direkt Budakesziig kértem a jegyet, hogy ne szívózzon a sofőr (tudniillik hogy miért nem a csuklóssal megyek Pestre), aztán addigra már annyira tele volt a busz, hogy csak a Budagyöngyénél tudtam végül leszállni. :D Mondjuk nem is nagyon igyekeztem a leszállással... :D Ha jól emléxem, ez a járat csak vasárnap délután volt.
Persze, 2005-ben végig is utaztam. Bent állt Esztergomban a szakadt JHZ-591 (még abban az évben selejt lett), én pedig egyből nem csuklós Rábával akartam hazamenni. :D
'90-es évek végéig nem, akkor is csak elvétve, de azok abban a kereszteződésben nem balra, hanem jobbra fordultak Tokod felé. Azon a járaton 415, E94 megjelent elvétve, egyszer Citarot is láttam, de végig 260 volt az uralkodó típus.
Jó lenne tudni mikori a kép. Az ántivilágban rövid időszak volt amikor 256 járt ezen a járaton: 1990-ben amikor (elég gyakran) pótolni kellett AZH-107-et a 12:10-es járaton..
3-4 db Citaro még mindig van. Most nem is tudom mi áll a szerződésben, elvileg hány éves korig dolgozhatnak a szerződés szerint a Citarok? Amúgy rendkívül igényes ez a Homm, talán az összes közük ők tartják legjobban rendbe a buszaikat, mindig rendezett, fűtött és tiszták a buszaik.
Gondolom már halálra unod a mindenféle képalbum miatti beszólogatást, de valahogy nem bírom ki anélkül, hogy megemlítsem azt, hogy a GAS-175 és a GAT-203 valójában 1985-ös - a BPI-981, BPO-487, és effélék alkotta 18-as adag része voltak.
Nem tudom, hogy a T&J mit (nem?) mókol a gépein, de ez a MIP-680 ez valami wunderschön. A leszállásjelzés állandóan kiüti magát, mert a technológia szerint állandóan nyitva a hátsóajtó. A jobb hátsó ablaknál ázik befele, de legalább a tetőablakra ragasztott "A TETŐABLAK ELEKTROMOSAN MŰKÖDIK, NEM KÉZIERŐVEL!!!!" üzenet biztosít arról, hogy a szolgáltatói hozzáállás/magatartás is a toppon van.
A Neoplan után most volt szerencsém alaposabban szemügyre venni egy C56-ost is, az FLR-568 személyében. A Neonál ez nem volt szembeötlő, de a papagáj színterv a fólia alatt átüt, a képen is kivehető egy kicsit, élőben eléggé szemet is szúróan. Szerintem kár volt így erőltetni ezt a dolgot.
Ma láttam Aszódon pihenni Bp-Gödöllő-Kartal táblával NAL-499 vagy 599-et nem vagyok benne biztos melyik. Coloros matrica volt rajta a T&J-s viszonylattábla dacára. SÜ MAN elöl-hátul egyszárnyú lengőajtóval. Szerintem valamelyik HAN reinkarnációja. Hét közepén meg egy régi homlokfalas ÜL MAN volt ugyan ott, szintén friss N-es rendszámmal. Ha valaki tud ezekről erősítsen már meg legyen szíves! :)
Marha érdekes ez a két Tourismo. Van mindkettőről egy-egy képem. A MAE-520-at 2014. augusztus 15.-én, este 6 körül lőttem az újlipótvárosi rakparton, a hajóállomásnál. A MAP-300-at 2012. augusztus 16.-én (tehát egy nap híján 2 évvel korábban), szintén este 6 körül fotóztam, és szintén pontosan ugyanott. Ugyanaz a fajta különjárat-matrica volt rajtuk, és ugyanúgy nem volt egyiken se semmi cégjelzés. Ezek a Szalai-Busz gépei lettek volna, vagy annak valami alvállalkozójához tartozhattak? Jó kérdés.
Talán csak annyi a különbség, hogy a MAP-ban kicsit extrábbnak néznek ki az ülések, de a MAE-ben elég alapnak.
Veszett jól mehetett a cégnek, hogy 4 éves buszokat adott el, vagy csak volt valami piacvesztés arrafelé, mert ilyesmi ne igazán jellemző dolog arrafelé.
Csak ötnek sikerült kiderítenem az eredetét, mégpedig ezeknek: 832 (ex. 127), 834 (ex. 125), 835 (ex. 126), 836 (ex. 124), 838 (ex. 120). Egy időben még az azonosító is rajtuk volt.
HHY-826, 828 is fehér valamint FLR-567 is besárgult.
Kicsit másabb: MIP-680, 681 ugye elkerült a T&J-hez, MIP-682 pedig úgy néz ki, hogy Vácon lett tartalékkocsi. Ma éppen 314-esen volt az egyik kinglong helyett.
Viszont ezen a képen jön le igazán, hogy a papagáj színtervű gépeket - ha már ennyire el kell tüntetni róluk ezt a flottaszínt - inkább fényezni kellett volna.
Nagyon állat! Bírom, hogy az ajtót fehérre kenték/fóliázták, így látszik, hogy ez bizony VB. A Credoknál is fehéren hagyták az ajtót. Nem értem viszont, hogy az LLB MAN-oknál és a C56-osoknál miért lettek ezek a részek is sárgák (C56-osok így akár borsodosak is lehetnének).
Mondjuk ezt is átszámozhatták volna, de közben rájöttem, hogy a kérdés az FLX-253-ra vonatkozhatott. (Most nem tudom fejből, hogy a 252/253/254/271 közül mennyi került át a T&J-hez.)
Biztosan? Az eredeti kérdésben MAN szerepelt, ő pedig ahogy rágugliztam egy Merci.
De azért megnéztem:
Rendszám: FLX-903 Gyártmány: MERCEDES Típus: 618 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Nem tudok róla, hogy a Volánbusznak lenne nemzatközi járata Csíkszeredába, kb. 15-20 éve volt, azóta a Csíkszeredából Magyarországra irányuló autóbuszközlekedést székelyföldi cégek vegzik, pár éve csatlakozott az OW Magyarországról, de ez ma alvállalkozóval dolgoztat.
Nincs a szín eltorzulva hanem ez pontosan ilyen élőben is mint az összes többi fóliás. Az alattam lévő pedig nagyon jól mondja, már most vedlenek le a fóliák.
Én is jobban örülnék annak, ha az összes Volán összes kocsija sárga lenne, nem a legigénytelenebb maszekokat idéző, felirat nélküli fehér. Az a bolhapiszok méretű kis karika az oldalukon nem számít. Mondjuk lehet, hogy ezt már egyszer pontosan ugyanitt leírtam, de még mindig ugyanez a véleményem, szóval miért ne álljon itt még egyszer. :D
Viszont az a sárga nagyon furcsa. Vagy a borult idő miatt nem sikerült tökéletesre a fehéregyensúly, vagy itt is elnézték a színt, mint a szabolcsiak a Sokkilences esetében.
Nagyvárad? Ha minden igaz, nem ilyen egyszerű a történet. Az egyik kocsi két Bécs/nap (3 sofőr/kocsi), a másik pedig egy Bécs + egyébként Csíkszereda (négykézben), ami amúgy ottalvós történet lesz. Plusz a Körmendet a 7,00-s Zeg idejében meghosszabbítják Graz-ig, visszafelé pedig a jelenlegi menetrenddel jön Körmendtől.
Na de ez, hogy lehet? Már ezer éve Fóton volt ez a kocsi, meg volt ezer helyen VB-s táblával az elejébe köztük Polgáron is, sőt ha jól tudom a legfrissebb motorgenerál is a VB-nél készült rajta.
Az újak null kilométeres Scania Irizarok a használtak pedig ha jól tudom akkor valami Mercik átlagosan 250.000 körüli km futással, utóbbi nem teljesen biztos.