Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyuszo78 Creative Commons License 2010.07.08 0 0 2105

Sziasztok!

 

Köszönöm a segítséget!!!!

 

Tegnap este még szerelőaknára álltam, és követtem a benzincső útját, de nem találtam semmit :))))))))

De lehet, hogy meggondolom magam, és közbeiktatom valahová a szűrőt, biztos ami biztos alapon. Az alján lévő nagy műanyag borítás alatt elvileg elfér, rögzíteni is tudom......hmmm.....rosszat nem teszek vele :)

 

Még egy kérdés. Létezik első genes C5-höz különálló ködlámpa, ami a lökhárítón, alul lenne beépítve? Ott nekem egy fekete takaróborítás található, a borítás alatt viszont egy kerek lyuk van kivágva, és amögött pedig egy csatlakozó. Ma megnézem, hogy az a csati a ködlámpához tartozik-e.

Kerestem a neten, de a válaszok azt igazolják, hogy a gyári fényszóróban van benne a ködlámpa. Ez az én autómnál is igaz, akkor meg minek ott az a lik? :)

 

Ha létezik, vennék egy párat, mert az esetleges kivezetékelés az bagatell munka, viszont qrva sokat dobna az autó megjelenésén! :)))))

 

Segítségeteket mégegyszer köszönöm: Gyuszi

 

bordóc5 Creative Commons License 2010.07.08 0 0 2104

Szia!

 

Még nincs benne csak pár hónappal később jutott eszükbe ,hogy újratervezés !!!

2002 től már van vagy mi a manó

 

Az enyémbe sincs !

 

üdv Bordó

Előzmény: Gyuszo78 (2100)
betg Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2103
Igen nullázni csak gyári lexiával lehet de még azzal sem mindig elbbsszott egy rendszer ez sajnos.
betg Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2102
Üdv csak most értem haza igen a 3 literes kiszerelést érdemes megvenni ebből kell 2db, és sajnos ezt sehol nem találtam én sem olcsóbban 2003 -tól a dpx-176 kell de organizációs számból lehet pontosan tudni,
az adalékolo számitógépet ki tudom nullázni ha még nem reteszelt le ugyanis egy idő után ha igy jár vele az ember nem lehet nullázni csak cserélni de meg tudom oldani
a mosást is meg tudom oldani de én vegyszeresen szoktam mert a sima vizes mosás nem elég .
Előzmény: chucky85 (2095)
V.6. Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2101
Szia!

Az enyém 2002-es, és nincs bent szűrő. Úgy jártam mint te. Nálam is csak utólag derült ki, hogy szereltek ezekben az évjáratokban úgy is, hogy van bent, és úgy is hogy nincs bent szűrő. Hát az enyémben nincs. És ezek szerint a tiédbe se tettek.
Furcsa, de igaz.
Előzmény: Gyuszo78 (2100)
Gyuszo78 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2100
Sziasztok!

Adott egy 2001. évjáratú 2.0 16V benzines C5, és egy benzinszűrő. :)
Kérdésem csak annyi lenne, hogy hol találom meg a helyét? Megvettem minden szűrőt ami a kocsihoz kellett, minden le is lett cserélve faszányosan, viszont nem találom az üzemanyagszűrőt!

Ebben kérném a segítségeteket!

Köszönöm: Gyuszi
reseller Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2099

Itt a leírás az EOLIS feltöltésről.

 

 

Szia!

 

457-es hozzászólás:

 

Az olaj az a FAP rendszerhez szükséges EOLIS-176 vagy

EOLYS ™ DPX 42 PSA folyadék. A tartálya az üzemanyag tartály alatt van.

Feltöltése egyszerű:

     leveszed a höterelőt a tartályról ( ez takarja)


      a tartály oldalán van egy cső, ami visszacsatlakozik a tartályra, ennek az alsó része "patentzáras" ezt lehúzod

       a patentzárra csatlakoztatod a folyadékhoz kapott műanyag cső végén levő műanyag "csöcsöt"

        a tartályon lévő túlfolyóra csatlakoztatod a folyadékhoz kapott vastagabb műanyag csövet, és belevezeted a szinténa folyadékhoz kapott üres műanyag flakonba

       A csőhöz csatlakoztatott műanyag csövön lévő kupakot feltekered az EOLYS folyadékkal teli flakonra, majd a flakont magasabbra emeled mint a tartály tetelye és

belefog folyni a tartályba a lötyi.(kis nyomogatással tudsz neki segíteni.

VIGYÁZZ A FOLYADÉK ERŐSEN MÉRGEZŐ!!!!)

 

A rendszerbe elvileg 5 l trutyi megy, és arany árban van!

Én a Peugeot-nál vettem 1 l 11.000 FT áron.

Állítólag a CITROEN-nél van 3l-es kiszerelés 20.000FT+ Áfa áron.

Miután a tartályt feltöltötted ki kell nullázni a computert (állítólag valahogy meg kell mondani neki, hoály tele van)

Én ezt sajnos nem tudtam megcsinálni, mert a szerelőm diag műszere csak a motorvezérlővel tudott komunikálni.

Talán van a topicon valaki aki tudna ebben segíteni?

 

üdv

reseller

Előzmény: citroen_ds (1886)
Előzmény: reseller (2098)
reseller Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2098

Az EOLYS feltöltést te is meg tudod csinálni. Itt a topicon régebben leírtam a menetét. A számítógépet nulláztatni kell.( javaslom betq topictársat)

A szűrő mosható, te is meg tudod csinálni,  de a neten ha rákeresel több en is csinálják.

Előzmény: chucky85 (2095)
feketec5 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2097
Kedves chucky85!

1. Érintett gépkocsi
CITROEN C5 :
DW10TED-FAP (RHS) motor
DW12TED4 (4HX) motor
BOSCH EDC15C2 befecskendező-rendszer
CITROEN C8 :
DW10TED-FAP (RHT) motor
DW12TED4 (4HW) motor
BOSCH EDC15C2 befecskendező-rendszer
2. Változások
Alkalmazás a(z) 9492 cikkszámtól fogva .
Új "EOLYS 176" adalék, mely segítségével lehetővé válik a részecskeszűrő rendszer 120 000 km-es karbantartása (75 000 mérföld) .
3. Régi adaléktípus DPX42
A részecskeszűrő cseréje : 80 000 km-enként (50 000 mérföld) .
Adalékanyag-tartály feltöltése : 80 000 km-enként (50 000 mérföld) .
4. Új adaléktípus EOLYS 176
Az adalékanyag fejlesztése a következő elemek beépítését követeli meg :
Új befecskendezés-elektronika új vezérlési jellegfelülettel (a 9457 OPR számtól kezdődően)
Új tüzelőanyag-adalékolási vezérlőegység, új jellegmezőkkel (a 9492 OPR számtól kezdődően)
4.1. A befecskendező vezérlőegysége
Új jellegmezők a vezérlőegységhez, melyek lehetővé teszik a különböző adaéktípusokhoz való alkalmazkodást :
DPX42 adalék
EOLYS 176 adalék
4.2. Tüzelőanyag-adalékolás vezérlőegysége
Új jellegmezők a vezérlőegységhez, melyek lehetővé teszik a különböző adaéktípusokhoz való alkalmazkodást :
DPX42 adalék
EOLYS 176 adalék
4.3. EOLYS 176 adalék
Új összetétel :
Cerin : 6,5 tömeg%
Katalizátor : barna színű
Oldószer (éghető szénhidrogén)
Adalékanyag-tartály :
Azonosítás : zöld gyűrű a lepattintható zárófedélen
Adalékanyag-tartály feltöltése (részleges) : lásd az érintett jármű műszaki bemutató füzetének megfelelő fejezetét
5. Javítás
5.1. Cserealkatrészek
Az alkatrész osztály a 2 adaléktípust forgalmazza .
EOLYS 176 adalék :
Kiszerelés 1 literes kannában (alkatrész /PR/ referencia)
Kiszerelés 3 literes kannában (alkatrész /PR/ referencia)
5.2. Csereszabatosság
Régi autókban tilos az új adaléktípus használata (a részecskeszűrő rendszer nem megfelelő működése) .

Ez a teljes dokumentáció(utántöltés külön fejezet.

Üdv:feketec5
Előzmény: chucky85 (2095)
feketec5 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2096
Kedves chucky85!
legegyszerűbben a kupak jelöléséből tudod megállapítani az Eolys típusát.
Sajnos fejből nem tudom, megnézem neked a DocBackup-ban.
Gépet nulláztatni kell! Azt nem tudom hogy csak Lexiával lehet nullázni,vagy univerzálisal is.
Kérdezd Betg-t.
Üdv:feketec5
Előzmény: chucky85 (2095)
chucky85 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 2095
Kedves márkatársak!

Előre elnézést kérek, ha triviális amit kérdezek, 25-30 oldalt visszaolvastam, de nem találtam infót a kérdésemre, ami a következő: 2004-es 2.2-es FAP-os HDi-mben 150.000-nél kifogyni látszik az Eolys. A márkaszervíz egy hónapot akar váratni velem míg beszerzik, majd a szűrő cseréjével együtt egy kisebb használtautó áráért akarja vállalni.. Így inkább úgy döntöttem, az ebayen próbálok szerencsét. A lényeg: melyik eolys való az autómba, a DPX-42, vagy a 176-os? A computert feltétlen nullázni kell? Ha igen, ezt csak lehúzóséknál tudom elintézni? Segítségeteket előre is köszönöm!!
bordóc5 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 2094

Konrád

A C5 nagyon szép autó ez ígaz ezért vettem meg !

 

Bizony márkaszervízelve lett egyszer megmutatnám a számlákat ha gondolja mondjuk a következő c5 találkozón!

 

107 000 km volt benne amikor vettem az előző tulaj nagyon szerette minden javítása és mosása számlákkal igazolva még a téli kereket is gumi garászban tárolta külön zacskózva

A régi tulaj vett egy Crossert ! Ő azért adta el

Nálunk családban ez az 5. citroen autó ilyen hiba NEM volt egyikkel sem !!!!!

Az első egy VISA GT volt 400 000 km után adtam le a bontóban és szolgált becsülettel (1983 ban készült) l!!!!!!!!!!!!!

Aztán még 2db Xsara ott sem

Aztán egy berlingo multispace full

Meg voltunk elégedve a márkával 

Eddig!

De azért fék az nem játék !

 

 

Most 144 500 km nél tartok és otthon soha nem szerelek !

 

Üdv bordóc5

 

 

Előzmény: Konrad (2082)
bordóc5 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 2093

Tisztelt Márkatársak

 

Nagy fékjavítási költségek elkerülése végett időszakonként  fékbetét cserével egyidőben hátsó féktuskó leszerel megtísztít aztán visszarak mert bíz a légkulcs is beledöglik a leszedésénél beszéltem a Márkaszervízesekkel ők is azt mondják a sózás miatt lehet a probléma és nem csak a C5 nél van állitólag

 

 

Ajtónyító kilincset mielőtt letörné az utasotok el kell magyarázni neki először huzza le a kart végállásig utánna nyomja meg az ajtót sokan letörték már a kilincset ha fordítva csinálják vagy mi a manó lehet

 

 

bordóc5

 

 

 

 

Előzmény: bordóc5 (2076)
betg Creative Commons License 2010.07.05 0 0 2092
Üdv tel :0630 821 3274
Előzmény: feketec5 (2090)
feketec5 Creative Commons License 2010.07.05 0 0 2091
Szia gaz69!
Küldesz egy VIN kódot a DocBackup(2007-ig)-ból kiollózom ha neked így megfelel.

Üdv:feketec5
Előzmény: gaz.69 (2074)
feketec5 Creative Commons License 2010.07.05 0 0 2090
Szia Betg!
Van új elérhetőséged?
Részleteket meg kellene beszélni!
Előre is KÖSZI!
bordóc5 Creative Commons License 2010.07.05 0 0 2089

Szia!

 

Flexelésnél a csavar fejét vágjátok le, vagy beljebb  nem akarom csavart beletörni a lengőkarba azét kérdezem

 

Köszi

Előzmény: betg (2086)
betg Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2088
A lengökart minél előbb meg kell csapágyazni mert ha így jársz vele akkor szétmaródik a lengőkar és azt is cserélni kell.
Előzmény: bordóc5 (2081)
betg Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2087
Azért fordul el mert annyi aluminium oxid keletkezik ,hogy elfeszíti a lengökartól a féknyerget de ezt már írtam, no mindegy . Ez van, meg lehet csinálni nem a világ vége a dolog .
Előzmény: betg (2086)
betg Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2086
Akkor kell leflexelni ha 2 rögzitő csavar nem jön ki, én írtam és értem ,hogy miért kell de ha valaki tud jobb megoldást akkor kiváncsian várom.
Előzmény: bordóc5 (2083)
betg Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2085
No üdv mindenkinek a per nem valószínű ,hogy bármire is vezetne nem minden c5-ön ilyen a féknyereg meg az autó már olyan régi ,hogy megmagyaráznák ,hogy szakszerütlen javítás miatt rohad össze stb stb .A féknyereg a lengőkarhoz képest fordul el egy pár fokos szögben, jövő héten fogok csinálni épp egy ilyet ,de pl ,az enyémről sem jön le a bal oldali a jobb meg simán lejön , 6e ft-ért van féknyergem az angolokról simán lejön mert ott nem sózzák az utakat . A lengőkarcsapágy pl az angoloknál mindegyiknél jó volt pedig bontottam 300ekm is ott az utak nem olyan szarok mint nálunk, a csapágy egyszerűen széttörik a kihulló tűgörgök szétdarálnak mindent szétmegy a szimering befolyik a víz
elkezd nyikorogni . Az autó természetesen nem tökéletes, de a rossz utak miatt sokkal hamarabb tönkre megy a futómű és sok minden más is de sajnos ez ellen nem nagyon tudunk mit tenni .
Előzmény: bordóc5 (2084)
bordóc5 Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2084

Tiszetlt Konrád

 

Azért nem derült ki a hiba mert téli kerekem is gyári alu és ott van hova elfordulni viszont a pótkerekem gyári lemez felni egyszerűen nem fordult el a kerék mikor felraktam

 

 

Bordóc5

bordóc5 Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2083

Tisztelt Konrád!

Igazad van !

Mennyi időközönként kell cserélni a hátsóféknyergeket???

Azt nem értem hogy miért fordul el maga a féknyereg???

 

Látom mások sem értik "mert ugy flexelik le"

Egyébként igazad van vettem mellé egy 205 gti nem régen.

 

Üdv bordóc5

 

 

Előzmény: Konrad (2082)
Konrad Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2082
Nagyon nehezen értem, amit írsz. Legalább pontokat és vesszőket írj kérlek, mert fizikai megterhelés eljutnom odáig, hogy rájöjjek, mit is akarsz.

A kérdésedre: az autóban van egy csomó mozgó alkatrész, amik idővel elkopnak. Ez egy ilyen üzem. Ha használod, akkor ne csak akkor vidd szerelőhöz, amikor lóg a bele, hanem foglalkozz is az autóval. Mivel pl. évente minimum két alkalommal kerül sor kerékcserére, így azért egy ilyen hiba hamar kiderül. Persze más kérdés, ha havi 10e km-t raksz a kocsiba.

Vagyis igen, lehet ez egyfajta típushiba, aminek _egyik_ oka, hogy nem időben javíttatod. Szerintem.

És akkor most lehet lehurrogni.

(Egyébként ez nem neked szól elsősorban, de meglepve olvasom itt a topicban is a hibákat, és főleg azt, hogy egy csomó hibát otthon akar mindenki megjavítani. Egy ekkora vasnál, mint a C5, ez számomra nemcsak furcsa, de kicsit felelőtlen hozzáállás is. Én valahogy úgy vagyok ezzel, hogy egy ilyen autóval foglalkozni kell, meg kell adni neki azt, ami jár, és ezek egyike a szakszerelő. Nem szervíz, de minimum szaki. Aki nem így gondolja, az vegyen Suzukit, az bírja, ha nem törődnek vele.)
Előzmény: bordóc5 (2081)
bordóc5 Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2081

Tisztelt konrád

 

 

A per vagy a hiba  szerinted a vasat aluval összerakod nem eszi meg egymást ??

Az hagyján 4-5 millimétert elfordul a hátsóféknyereg és egy idő után beleér a felnibe

 

Lehet hogy csak nekem gond meg csikorgő wc ajtóhangu lengőkar csapágy

 

Tisztelt forumozók ha van fényképetek erről valaki már felrakta hogy megette egymást a két fém????

 

údv bordó

 

 

Előzmény: Konrad (2080)
Konrad Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2080
"MIT SZÓLTOK HOZZÁ ?????" - hülyeség.
Előzmény: bordóc5 (2076)
Leadfoot Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2079
Szia!

Nekem ugyan C5-öm nem volt, de a francia autóimba Purfluxot raktam. 6 és 7 ezer forint között mozog kb (ha minden igaz, az ő termékük van a gyári dobozban is, vagy leglaábbis mintha régebben így lett volna).
Ha nagyon számít az ár, akkor a Mecafilter se rossz márka, az valamivel olcsóbb (6ezer alatt). Valeo esetleg, az meg picivel drágább.
Előzmény: bordóc5 (2078)
bordóc5 Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2078

Sziasztok

 

Milyen gyátmányu pollenszürőt érdemes vásárolni eddig a gyárit rakattam de sokalom a 10000 ft os árát aktíszenes szükségeltetik az autom digit klímás és 2001 es évjaratu SX 2000 köbcentis benzines

 

bordó c5 

 

 

 

bordóc5 Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2077

 

Szia!

 hogy van ez leflexelés mármint a féktuskó levétele hátul és mibe kerül ezt felujítani csavarokat alkatrészt beszerezni légyszí írd meg nekem meg mibe kerül mert nem tudom a hátsó féknyereg csavart kiszedni

 

Az enyém is elmozdul nem megy fel a pótkerekem meg cserélni kellene a tárcsát is

 

 

üdv bordó

 

címem kaposi5@freemail.hu

 

 

 

 

bordóc5 Creative Commons License 2010.07.04 0 0 2076

Sziasztok!

 

Van egy költéghatékony megoldásom a hátsófutóművek problémáíra köztük az

elforduló hátsó féktuskókra a közlekedési hatóságot idelye volna értesíteni én például ugy tudtam meg hogy van ilyen probléma hogy hátsó defekt után n em tudtam felrakni a gyári pótkereket !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ITT LENNE AZ IDEJE BEPERELNI ŐKET EGY PERKÖZÖSSÉGET ALAKÍTVA

MIT SZÓLTOK HOZZÁ ?????

KÉRLEK JELENTKEZZETEK!!!!!!!

Aztán ingyen javíthatja a citroen!!

Szerintem ez gyári hiba viszont 100 000 Ft nél indul a javítása

A fékkel azért ne játszunk meg esetleg valakinek az életével

Gondoljátok meg mert szerintem mindenki fog ezzel a hibával találkozni

 

 

üdv mindenkinek

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!