Tegnap este még szerelőaknára álltam, és követtem a benzincső útját, de nem találtam semmit :))))))))
De lehet, hogy meggondolom magam, és közbeiktatom valahová a szűrőt, biztos ami biztos alapon. Az alján lévő nagy műanyag borítás alatt elvileg elfér, rögzíteni is tudom......hmmm.....rosszat nem teszek vele :)
Még egy kérdés. Létezik első genes C5-höz különálló ködlámpa, ami a lökhárítón, alul lenne beépítve? Ott nekem egy fekete takaróborítás található, a borítás alatt viszont egy kerek lyuk van kivágva, és amögött pedig egy csatlakozó. Ma megnézem, hogy az a csati a ködlámpához tartozik-e.
Kerestem a neten, de a válaszok azt igazolják, hogy a gyári fényszóróban van benne a ködlámpa. Ez az én autómnál is igaz, akkor meg minek ott az a lik? :)
Ha létezik, vennék egy párat, mert az esetleges kivezetékelés az bagatell munka, viszont qrva sokat dobna az autó megjelenésén! :)))))
Üdv csak most értem haza igen a 3 literes kiszerelést érdemes megvenni ebből kell 2db, és sajnos ezt sehol nem találtam én sem olcsóbban 2003 -tól a dpx-176 kell de organizációs számból lehet pontosan tudni, az adalékolo számitógépet ki tudom nullázni ha még nem reteszelt le ugyanis egy idő után ha igy jár vele az ember nem lehet nullázni csak cserélni de meg tudom oldani a mosást is meg tudom oldani de én vegyszeresen szoktam mert a sima vizes mosás nem elég .
Az enyém 2002-es, és nincs bent szűrő. Úgy jártam mint te. Nálam is csak utólag derült ki, hogy szereltek ezekben az évjáratokban úgy is, hogy van bent, és úgy is hogy nincs bent szűrő. Hát az enyémben nincs. És ezek szerint a tiédbe se tettek. Furcsa, de igaz.
Adott egy 2001. évjáratú 2.0 16V benzines C5, és egy benzinszűrő. :) Kérdésem csak annyi lenne, hogy hol találom meg a helyét? Megvettem minden szűrőt ami a kocsihoz kellett, minden le is lett cserélve faszányosan, viszont nem találom az üzemanyagszűrőt!
Az olaj az a FAP rendszerhez szükséges EOLIS-176 vagy
EOLYS DPX 42 PSA folyadék. A tartálya az üzemanyag tartály alatt van.
Feltöltése egyszerű:
leveszed a höterelőt a tartályról ( ez takarja)
a tartály oldalán van egy cső, ami visszacsatlakozik a tartályra, ennek az alsó része "patentzáras" ezt lehúzod
a patentzárra csatlakoztatod a folyadékhoz kapott műanyag cső végén levő műanyag "csöcsöt"
a tartályon lévő túlfolyóra csatlakoztatod a folyadékhoz kapott vastagabb műanyag csövet, és belevezeted a szinténa folyadékhoz kapott üres műanyag flakonba
A csőhöz csatlakoztatott műanyag csövön lévő kupakot feltekered az EOLYS folyadékkal teli flakonra, majd a flakont magasabbra emeled mint a tartály tetelye és
belefog folyni a tartályba a lötyi.(kis nyomogatással tudsz neki segíteni.
VIGYÁZZ A FOLYADÉK ERŐSEN MÉRGEZŐ!!!!)
A rendszerbe elvileg 5 l trutyi megy, és arany árban van!
Én a Peugeot-nál vettem 1 l 11.000 FT áron.
Állítólag a CITROEN-nél van 3l-es kiszerelés 20.000FT+ Áfa áron.
Miután a tartályt feltöltötted ki kell nullázni a computert (állítólag valahogy meg kell mondani neki, hoály tele van)
Én ezt sajnos nem tudtam megcsinálni, mert a szerelőm diag műszere csak a motorvezérlővel tudott komunikálni.
Talán van a topicon valaki aki tudna ebben segíteni?
1. Érintett gépkocsi CITROEN C5 : DW10TED-FAP (RHS) motor DW12TED4 (4HX) motor BOSCH EDC15C2 befecskendező-rendszer CITROEN C8 : DW10TED-FAP (RHT) motor DW12TED4 (4HW) motor BOSCH EDC15C2 befecskendező-rendszer 2. Változások Alkalmazás a(z) 9492 cikkszámtól fogva . Új "EOLYS 176" adalék, mely segítségével lehetővé válik a részecskeszűrő rendszer 120 000 km-es karbantartása (75 000 mérföld) . 3. Régi adaléktípus DPX42 A részecskeszűrő cseréje : 80 000 km-enként (50 000 mérföld) . Adalékanyag-tartály feltöltése : 80 000 km-enként (50 000 mérföld) . 4. Új adaléktípus EOLYS 176 Az adalékanyag fejlesztése a következő elemek beépítését követeli meg : Új befecskendezés-elektronika új vezérlési jellegfelülettel (a 9457 OPR számtól kezdődően) Új tüzelőanyag-adalékolási vezérlőegység, új jellegmezőkkel (a 9492 OPR számtól kezdődően) 4.1. A befecskendező vezérlőegysége Új jellegmezők a vezérlőegységhez, melyek lehetővé teszik a különböző adaéktípusokhoz való alkalmazkodást : DPX42 adalék EOLYS 176 adalék 4.2. Tüzelőanyag-adalékolás vezérlőegysége Új jellegmezők a vezérlőegységhez, melyek lehetővé teszik a különböző adaéktípusokhoz való alkalmazkodást : DPX42 adalék EOLYS 176 adalék 4.3. EOLYS 176 adalék Új összetétel : Cerin : 6,5 tömeg% Katalizátor : barna színű Oldószer (éghető szénhidrogén) Adalékanyag-tartály : Azonosítás : zöld gyűrű a lepattintható zárófedélen Adalékanyag-tartály feltöltése (részleges) : lásd az érintett jármű műszaki bemutató füzetének megfelelő fejezetét 5. Javítás 5.1. Cserealkatrészek Az alkatrész osztály a 2 adaléktípust forgalmazza . EOLYS 176 adalék : Kiszerelés 1 literes kannában (alkatrész /PR/ referencia) Kiszerelés 3 literes kannában (alkatrész /PR/ referencia) 5.2. Csereszabatosság Régi autókban tilos az új adaléktípus használata (a részecskeszűrő rendszer nem megfelelő működése) .
Ez a teljes dokumentáció(utántöltés külön fejezet.
Kedves chucky85! legegyszerűbben a kupak jelöléséből tudod megállapítani az Eolys típusát. Sajnos fejből nem tudom, megnézem neked a DocBackup-ban. Gépet nulláztatni kell! Azt nem tudom hogy csak Lexiával lehet nullázni,vagy univerzálisal is. Kérdezd Betg-t. Üdv:feketec5
Előre elnézést kérek, ha triviális amit kérdezek, 25-30 oldalt visszaolvastam, de nem találtam infót a kérdésemre, ami a következő: 2004-es 2.2-es FAP-os HDi-mben 150.000-nél kifogyni látszik az Eolys. A márkaszervíz egy hónapot akar váratni velem míg beszerzik, majd a szűrő cseréjével együtt egy kisebb használtautó áráért akarja vállalni.. Így inkább úgy döntöttem, az ebayen próbálok szerencsét. A lényeg: melyik eolys való az autómba, a DPX-42, vagy a 176-os? A computert feltétlen nullázni kell? Ha igen, ezt csak lehúzóséknál tudom elintézni? Segítségeteket előre is köszönöm!!
Bizony márkaszervízelve lett egyszer megmutatnám a számlákat ha gondolja mondjuk a következő c5 találkozón!
107 000 km volt benne amikor vettem az előző tulaj nagyon szerette minden javítása és mosása számlákkal igazolva még a téli kereket is gumi garászban tárolta külön zacskózva
A régi tulaj vett egy Crossert ! Ő azért adta el
Nálunk családban ez az 5. citroen autó ilyen hiba NEM volt egyikkel sem !!!!!
Az első egy VISA GT volt 400 000 km után adtam le a bontóban és szolgált becsülettel (1983 ban készült) l!!!!!!!!!!!!!
Aztán még 2db Xsara ott sem
Aztán egy berlingo multispace full
Meg voltunk elégedve a márkával
Eddig!
De azért fék az nem játék !
Most 144 500 km nél tartok és otthon soha nem szerelek !
Nagy fékjavítási költségek elkerülése végett időszakonként fékbetét cserével egyidőben hátsó féktuskó leszerel megtísztít aztán visszarak mert bíz a légkulcs is beledöglik a leszedésénél beszéltem a Márkaszervízesekkel ők is azt mondják a sózás miatt lehet a probléma és nem csak a C5 nél van állitólag
Ajtónyító kilincset mielőtt letörné az utasotok el kell magyarázni neki először huzza le a kart végállásig utánna nyomja meg az ajtót sokan letörték már a kilincset ha fordítva csinálják vagy mi a manó lehet
Azért fordul el mert annyi aluminium oxid keletkezik ,hogy elfeszíti a lengökartól a féknyerget de ezt már írtam, no mindegy . Ez van, meg lehet csinálni nem a világ vége a dolog .
No üdv mindenkinek a per nem valószínű ,hogy bármire is vezetne nem minden c5-ön ilyen a féknyereg meg az autó már olyan régi ,hogy megmagyaráznák ,hogy szakszerütlen javítás miatt rohad össze stb stb .A féknyereg a lengőkarhoz képest fordul el egy pár fokos szögben, jövő héten fogok csinálni épp egy ilyet ,de pl ,az enyémről sem jön le a bal oldali a jobb meg simán lejön , 6e ft-ért van féknyergem az angolokról simán lejön mert ott nem sózzák az utakat . A lengőkarcsapágy pl az angoloknál mindegyiknél jó volt pedig bontottam 300ekm is ott az utak nem olyan szarok mint nálunk, a csapágy egyszerűen széttörik a kihulló tűgörgök szétdarálnak mindent szétmegy a szimering befolyik a víz elkezd nyikorogni . Az autó természetesen nem tökéletes, de a rossz utak miatt sokkal hamarabb tönkre megy a futómű és sok minden más is de sajnos ez ellen nem nagyon tudunk mit tenni .
Azért nem derült ki a hiba mert téli kerekem is gyári alu és ott van hova elfordulni viszont a pótkerekem gyári lemez felni egyszerűen nem fordult el a kerék mikor felraktam
Nagyon nehezen értem, amit írsz. Legalább pontokat és vesszőket írj kérlek, mert fizikai megterhelés eljutnom odáig, hogy rájöjjek, mit is akarsz.
A kérdésedre: az autóban van egy csomó mozgó alkatrész, amik idővel elkopnak. Ez egy ilyen üzem. Ha használod, akkor ne csak akkor vidd szerelőhöz, amikor lóg a bele, hanem foglalkozz is az autóval. Mivel pl. évente minimum két alkalommal kerül sor kerékcserére, így azért egy ilyen hiba hamar kiderül. Persze más kérdés, ha havi 10e km-t raksz a kocsiba.
Vagyis igen, lehet ez egyfajta típushiba, aminek _egyik_ oka, hogy nem időben javíttatod. Szerintem.
És akkor most lehet lehurrogni.
(Egyébként ez nem neked szól elsősorban, de meglepve olvasom itt a topicban is a hibákat, és főleg azt, hogy egy csomó hibát otthon akar mindenki megjavítani. Egy ekkora vasnál, mint a C5, ez számomra nemcsak furcsa, de kicsit felelőtlen hozzáállás is. Én valahogy úgy vagyok ezzel, hogy egy ilyen autóval foglalkozni kell, meg kell adni neki azt, ami jár, és ezek egyike a szakszerelő. Nem szervíz, de minimum szaki. Aki nem így gondolja, az vegyen Suzukit, az bírja, ha nem törődnek vele.)
Nekem ugyan C5-öm nem volt, de a francia autóimba Purfluxot raktam. 6 és 7 ezer forint között mozog kb (ha minden igaz, az ő termékük van a gyári dobozban is, vagy leglaábbis mintha régebben így lett volna). Ha nagyon számít az ár, akkor a Mecafilter se rossz márka, az valamivel olcsóbb (6ezer alatt). Valeo esetleg, az meg picivel drágább.
Milyen gyátmányu pollenszürőt érdemes vásárolni eddig a gyárit rakattam de sokalom a 10000 ft os árát aktíszenes szükségeltetik az autom digit klímás és 2001 es évjaratu SX 2000 köbcentis benzines
hogy van ez leflexelés mármint a féktuskó levétele hátul és mibe kerül ezt felujítani csavarokat alkatrészt beszerezni légyszí írd meg nekem meg mibe kerül mert nem tudom a hátsó féknyereg csavart kiszedni
Az enyém is elmozdul nem megy fel a pótkerekem meg cserélni kellene a tárcsát is
Van egy költéghatékony megoldásom a hátsófutóművek problémáíra köztük az
elforduló hátsó féktuskókra a közlekedési hatóságot idelye volna értesíteni én például ugy tudtam meg hogy van ilyen probléma hogy hátsó defekt után n em tudtam felrakni a gyári pótkereket !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ITT LENNE AZ IDEJE BEPERELNI ŐKET EGY PERKÖZÖSSÉGET ALAKÍTVA
MIT SZÓLTOK HOZZÁ ?????
KÉRLEK JELENTKEZZETEK!!!!!!!
Aztán ingyen javíthatja a citroen!!
Szerintem ez gyári hiba viszont 100 000 Ft nél indul a javítása
A fékkel azért ne játszunk meg esetleg valakinek az életével
Gondoljátok meg mert szerintem mindenki fog ezzel a hibával találkozni