Hosszú huzavona után nagynehezen megérkeztek a 412-esek.
(A képek telepesek, de anno a Volán engedélyezte a megjelenésüket, kep.tar.hu albumban fent is volt, ennek köszönhetően sokakkal megismerkedtem a Volán topikból :))
Gondolok itt a megszokottól eltérő betűméretre. A de igen az mire vonatkozna? Arra, hogy kétségbe vontam illetve vontuk a rendszer hatékonyságát. Nem hinném, hogy ezt tettem volna, ha viszont úgy érzed az a Te dolgod. Bocsánat én csupán az autóbuszvezetők észrevételeit írtam le a korábbiakban, amelyek gondolom valósak.
Tehát a hetek utolsó tanítási napján és a hetek első tanítási napját megelőző napon közlekedik járat 12:40-es Szegedi indulásal Szolnokra ami 13:50 kór érinti Csongrádot, és ez a busz az Egri járat másodrésze viszafelé Szolnoktól. Most vasárnap a HMW-921-et láthatad előte meg az FLN-324-et, de ez nem azonos a Szolnoki járatal ez a Baksi forda Garázsmenetben közlekedik Baksról Tiszafüredre és onnan a Miskolci busznak a másodrésze Szegedig, mostmár a HMW fogod látni mert az Alfa elkerült Baksról ez van kint helyete.
Üdv! Egy kérdésem lenne, amit már többször is fel szerettem volna tenni. Tehát, iskolai előadási napokon közlekedik menetrendszerűen kisegítő járat a Szeged-Eger vonalon. Vasárnap egy még nem felújított Detroit D-s E95 ment Szolnok irányába (Bokroson láttam) a rendszámára pontosan nem emlékszem, az biztos, hogy sárga rendszáma volt H-val kezdődött valami HVW-???, HWV-???, ilyesmi, hátoldalán nem volt motorszellőző rács. A lényeg, hogy a járat 13:55-kor indul Csongrádról Szolnokra. De vissza már nem ő jön. Vasárnap például egy kék Volvo, és a HHY-797 jött estefelé Eger felől. És ez rendszeresen így van. Általában Szolnok felé egy F-es (sárga rendszámos) 'bocs a hiányos infóért' Alfa, vagy valamelyik FHT megy. Ja és reggel egyedül megy a járat Egerbe. A kérdésem az lenne, hogy Szolnokon hová lesz a kisegítő járat, gondolom egy másik távolságit kísér vissza Szegedre, és ami az egrit kíséri le, az meg egy xy-t kísér Szolnokig, ha jól gondolom?
Ja a másik dolog meg, hogy szívesen látnák ezt a rendszert a 415-ösökben is sztem. Hiszen azok is bowdenesek. Azoknál is adódnak gondok a bowden miatt.
Ezt olyan hangsúllyal írtad, mintha ..... Az köztudott, hogy vannak gyengéi ennek a rendszernek, de senki sem vonta kétségbe a hatékonyságát. Elég jól kitalált szerkezet, ami hatékonyan helyetesíti a nehezen kezelhető bowdenes irányítású váltókat. Az autóbuszvezetők körében igen kedvelt. A legelső beszerelt példányoknál sem fordultak elő meghibásodások, szinte 100%-ban megbízható. Nem hiába szerelik a Tiszás E95-ösöket ezzel a technológiával. S le a kalappal, mert tényleg ötletes találmány.
Bizonyára láttad Erika hozzászólását az EaG topikban. Szóval lassan, de biztosan halad a gyógyulás felé. Azt talán megsúghatom, hogy talán október végére újra dolgozhat.
Sajnos el kell szomorítanom téged. a napokban az a döntés született, hogy a 386-os a továbbikban nem alkalmas az utasok szállítására, így az elkövetkezendőkben a Volán nem tart igényt a munkájára. Ő már megpihenhet huszon egynéhány év után.
Ha vezető úgy akarja akkor nem. Nem arra értettem, hogy magától berakja a nem megfelelő sebességbe. Ha a vezető hibázik és rossz sebességfokozatot választ akkor a kuplung felengedése után a szelepek berakják x sebességbe, nem úgy mint pl a váltórudazatos illetve bowdenes sebességváltóknál, ahol csak recseg a váltó, ha rossz fokozatot választunk. Ezzel vitatkoznék, mert igenis képes rossz fokozatba berakni bizonyos esetekben, amelyet már korábban kitárgyaltunk.
Domaszéki reggel 3/4 7-es népjáraton sulikezdés óta FGM-323 és HMW-921. Mindkét busz ki volt tömve rendesen. Előző félévben a JOX-721 csinálta egyedül, és bár az is tele volt rendesen, de nem késett minden reggel 10 percet, mint az imént említett páros. Első nap még azt hittem, hogy csak elsejei bénázás, meg hallottam hogy az egyik busz rossz bekötőn jött be :-D De sajna azóta is rendszeres, ami a fél nyolcas becsöngetés miatt igen nagy szívás. 4 éve evvel járok, de 4-szer egymás után még egyszer sem késtem el :S
Verval!
Mintha téged láttalak volna ma du. 3/4 3 felé a Marson az FJU-309 fedélzetéről Csokibával:-)
Nem vágja be sebességbe, csak ha a vezető úgy akarja! Ez egy olyan szerkezet, amely a bowdent váltja ki és könnyű sebességváltást tesz lehetővé a sofőr számára.
Fől se tűnt a KZR-280-on, hogy nincs meg a háttér, pedig most jöttem vele a 78-ason. Kellett egy kis változatosságot nyomni az LPK-539-be, na meg a hangtechnika is alakul a KZR-282-be :-).
Fiúk, így törnek a Mercik? Most már a KZR-280 Mercedes jele mögött sincsen fekete háttér, és a KZR-282-nek sincs. LPK-539-nek meg felkerültek a hátsó szélvédőjére a feliratok, bár a Mercedes-Benz és a Conecto felirat helyet cseréltek :D
Szerintem most van a műszaki vizsgája, mert nekem ez a dátum van 2009.08.27. Így gondolom valami színt visznek rá, és egyéb aproságok. De ha téves akkor elnézést!
Bárki aki tudja: E94-esünk hogy áll? Hátha már szét van bontva(jó lenne pár kép róla).
Még mindig nincs elvetve az FGA-576 Csongrádra kerülése, csak megvárják az FHT-802 viszatérését, mert most a 802 emberei dolgoznak az 576-tal. A Csongrádiak tudomásom szerint valamelyik Credot szertnék adni érte. Szeged viszont a GUF-977 szeretné érte, de ez majd kiderül, mert decmber környékére igérték az 802 javitását.
Ásotthalmon a KBT-234 helyén egyenlőre az FHT-806 dolgozik.
Egyszer jönn be délután Szegedre az a forda szinte egész nap Mórahalom-Forráskút járatot csinál és arra úgy gondolják a vezérek, hogy elég ez a kocsi is, gondolom, hogy belejátszik, hogy megjelent a másik Isuzu is, de az meg a Kübekháza-Szöreg közöti iskolás járatott csinálja.
Az biztos, hogy a 15.00-ás kömpöcit (amit korábban a GUF-970, előtte meg ABU-051 csinált) BOX-017 vitte. De nem az a sofőr volt, aki korábban ezen a járaton dolgozott.
Most is zónarendszer van. Hány km-re érvényes a bérleted rendszer van. Az általad vázolt zónarendszer nem lenne jó, nem járnánk jól vele: pl: x. zóna mondjuk Deszk, kerül valamennyibe. De aztán nem hiszem, hogy 5 km-enenként zónákat állítanának fel, tehát mondjuk szerencsétlen klárafalvi vegye meg az x+1. zónás bérletet, amivel egyébként mondjuk el lehet menni Kiszomborig vagy Makóig is. A másik a "rendszer közponjától hány zónányira közlekedik" - mi is a rendszer központja? Szeged. Egyrészt ez túl centralizált lenne, másrészt mi van azzal aki nem Szegedre szeretne bérlettel utazni, hanem mondjuk Makó-Deszk viszonylaton? Ugyanarra a vonalra fenntartani két teljesen különböző rendszert?
A viszonylatszámozás erőltetése nekem nem tetszik. Melyik világosabb? Ha az van a buszra írva, hogy "Szeged-Makó" vagy az, hogy "152"?
Tudom, hogy más európai városokban működik a zónarendszer, de az csak "helyi" viszonylatokon. Szeged túl kicsi város ahhoz, hogy indokolt legyen a zónarendszer bevezetése. Esetleg olyan lehetne, hogy 1. zóna: Szeged 2. zóna: hozzácsatolt települések pl Tápé, Gyálarét, Szőreg, stb. De távban nem hiszem, hogy indokolt lenne külön tarifarendszer bevezetése ezért.
Természetesen meg lehetne valósítani a te elképzelésedet is, de kérdés, hogy megérné-e a sok átalakítás, és hogy valóban utasbarátabb közlekedést eredményezne-e.
Úgy gondolom nem csak a távolsági részeken lehetne húzni...amikor van olyan helyközi járat ami 40-el megy és semmi közepén megáll hogy ne 5 perccel hamarabb érjen a a következő megállóba. De több negatívumot nem akarok írni,mert itt ilyet nem lehet.
Legyen zónarendszer, ez világosan rendezné a melyik bérlet hol és mire legyen érvényes kérdést. A járatok számozása pedig ezzel összefüggésben lenne kivitelezendő, vagyis a szám mutatná azt is, az adott busz merre és milyen távolságra (a rendszer központjától hány zónányira) közlekedik.
Pl. Kétjegyű viszonylatszámok: tulajdonképpeni helyijáratok (úgy ahogy most), 1xx szükség esetén helyi gyorsjáratok, de kétlem, hogy ilyenre szükség lenne, inkább ezek lehetnének a legkisebb távot befutó elővárosiak, amiket verval is említett (Algyő, Deszk, Sándorváros, ilyenek. Ha mégis kell gyorsra jelzés, az lehet E is, mint Pesten. Végső soron a számtartományok megfelelő osztályozásával a teljes megyei hálózatot el lehetne látni viszonylatszámokkal, persze ezt felvázolni kicsit több időbe telik, mint egy hozzászólást megírni (ha van rá igény, elgondolkozok rajta). Végül a számtartomány tetején lehetne helyet szorítani az éjszakai járatoknak (9xx).
Ja, el is felejtettem. A szegedi helyközis üzemegységtől páran ismerkedtek a Szeged-Makó viszonylattal. Ennek eredményeképpen többen is 20-25 perces késést produkáltak Klárafalváig!
Egyesített bérlet szerűség működött kb 2000-ig, ugyanis akinek volt helyis bérlete, annak csak a város határtól kellett helyközis bérletet venni. Pl. Aki Makóra utazott, annak csak Szőregtől kellett helyközis bérletet venni (kb -10km). Ez akkor megszűnt, helyette lett más nem reklámozott kedvezmény.
A helyközis járatok számmal való ellátásában nem tudom mi lenne a logika.
Ha már szóba hoztad Hódmezővásárhelyt, én több távolsági vonalba bevonnám... Például a pécsi gyorsjáratot mindenképpen Hódmezővásárhelyről/re vinném, bele is férne a menetidőbe. (Vagy akár Szentestől, ahogy régen is volt ilyen járat, de akkor sofőrt kell cserélni Szegeden.) Egy megyei jogú városból ez nem luxus (Sopron-Pécs járat is van), pláne ha a Hódmezővásárhely-Szeged szakasz megél helyköziből is. Persze a fordák variálásához használni kell a szürkeállományt, de azért van.
Ellenkező esetben lehet sopánkodni azon, hogy a Körös elviszi az utasokat. A pécsi gyorsnak már régen kapnia kellett volna menetidő korrekciót (Szeged-Baja 1:40, 10 perc várakozás, Baja-Pécs M6-on, visszafelé ugyanez, Mohács elfelejtve), akkor talán még versenyképes is lenne a körösös járattal szemben. [*] Pláne Hódmezővásárhelyre, ugyanis a Körös Szegeden áll ki 30-35 percet, ami sok.
Azt a választ nem fogadom el, hogy de hát Szeged-Hódmezővásárhely között jó a tömegközlekedés. Jó, de az átszállás kényelmetlenebb és drágább, illetve kismillió példa mutatja, hogy az utasok az átszállásmentes utazást preferálják.
[*] Szeged-Baja 1:55 perc? Ezt egy Kisszállásra nem betérő falujáró is tudja. Az sem vigasztal, hogy az 5 perc várakozási idő kompenzálja ezt (azt is csak Pécs felé), mert aki át szeretne szállni, annak nem ártana tudnia, hogy ténylegesen mikor fog megérkezni a járat...
Esetleg olyat tudnák elképzelni mondjuk, hogy pl makói buszra lehetne Szőreg Hősök terén felszállani, és akkor a szőregiek hamarabb beérnének, de szvsz gyakorlatban nem működni. Reggeli csúcsban pl. már Klárafalván ki vannak tömve a buszok, a deszkieket sem engedik fel a makói buszra a sofőrök (nem mintha fel is férnének), hiszen van saját buszuk.
Nem úgy gondoltam, hogy pl. egy Dorozsma felől érkező járat minden útba eső helyis megállóban álljon meg. Plusz díjszabási reform, beszámozás, egyebek.
Gondold végig, lehet ezt jól csinálni.
(Pédálul az algyői pont megállhatna mindenütt, nem oszt nem szoroz.)
Igen Vásárhely megyei viszonylatban elég nagy város, s bizonyos szinten szükség van a helyijárat üzemeltetésére. Pár éve, még nem is oly régen mikor virágzott az ipari park, gondolok itt a Hódikötre illetve a Porcelángyárra stb dugig voltak a buszok szó szerint. voltak egyéb vonalak is amelyek megszüntek. Sajnos az ütazóközönség megfogyatkozott egyes vonalakon, mint pl a 13, a 21-es, 22-es. De a fővonalakon azért vannak olyan napok mikor dugig vannak a buszok. Lásd 1, 7, 9-es, 16-os. Ezeken a vonalakon igen is szükség van a helyijárat közlekedtetésére. Hál Istennek még Vhely nem ott tart mint Szentes városa ezen a téren. Egy ideig még biztos működni fog a helyijárat, mert igény van rá, csak az a baj mégis veszteséges, az hogy miért azt nem feszegessük. Szóval Hmvhely elég nagy város ahhoz, hogy helyijáratot üzemeltessen, mert azért itt is vannak elég nagy távolságok.
Én pedig akkor is nagyvárosnak nevezem,a maga 50000 fős lakosságával. Hidd el nekem nem fáj semmi,és akkor is nyugodtan fogok tudni aludni ha a helyijáratot teljesen leépítik.
Bólogatni meg nem fogok minden egyes kijelentésre ami itt a topicon elhangzik egy két embertől.Mert nagy általánosságban ez megy,ha valaki beírná hogy piros a hó,illetve Tisza Volán üzemelteti a Transz-szibériai vasutat akkor is lennének emberek akik rá bólintanának,mert x mondta és x szava szent és sérthetetlen,és az úgy van.
Természetesen itt is vannak kivételek és akinek nem inge ne vegye magára.
A KDJ-357 nem dolgozik hétvégén, de már bent áll Sándorfalván. A Kijelzőre Garázsmenet van kiírva. A hátsó lökhárító van 1-2 helyen behorpadva, egyébként semmi külsérelmi nyom nincs a buszon.
Anno az AHA és az AKF állt ott. Mostmár az AHA-t átvitték és széjjel kapkodták véglegesen. Elviekben egyébként a selejt gépeknek nem ott lenne a helyük az üzemanyagkút környékén, ezért lehet már ki lettek paterolva onnan..
A programban nincs benne a járat, de ettől függetlenül a járatszámot bármikor ki lehet írni, bármilyen kijelzőprogrammal. Legyen az Alfa vagy akár Carrus..
Várjunk már, akkor én valamit nagyon benéztem múltkor, sőt az állomány listámban is tévesen tüntettem fől. Az szép, ezt is utólag variálom akkor meg, tényleg a BHJ-909 lesz az :-). Én voltam a hülye, ezek a rendszámváltozások mindig összekavarnak.
Úgy vettem észre azok mostanság donorautókként szolgálnak. Ahányszor látom őket mindig elvisznek róluk illetve belőlük valamit. Gondolom ezek már leselejtezésre kerültek.
Az Algyőiek többségének van bérletük így szerintem a falun belül(sofőrőn múlik) akár egy megállót is utazhatnak! Városon belül pölö ahol már megáll a helyi járatos busz ott már nem lenne kötelessége elvinni az utasokat!
De itt is akad egy olyan:
A helyi járati összvonalas bérletjegyet a helyközi járatok helyi járattal azonos szakaszán Szeged, aut. állomástól Szeged (Kiskundorozsma) Mezőgép, Vágóhíd, Subasa, Sziksósfürdői bej. út megállóhelyig lehet igénybe venni, illetve az azokról történő utazásra. A Kiskundorozsma ABC-től menetjegy váltással tudja igénybe venni a helyközi járatokat.
forgalmi-, kereskedelmi főmérnök-helyettes Úrtól!
Bár én általában kifizetem azt a 10 km-es jegyet és csodálkoznak is milyen megállónevet mondok(Matty tér, szinte az utcánál teszle, ez közelebb van mint a helyi járatos).
Vissza irányba(Szeged felé) még sosem probáltam ki, hogy egyáltalán megállnak-e a megállóba(tájékoztató az nincsen sajnos).
KDJ-355 ben sincsenek benne a helyis viszonylatok. Tegnapi nap folyamán kapott egy új tükröt az utasmozgás hatásosabb követése érdekében.
Tegnapról egy érdekes történet.: A Diadal utca megállónál egy idősekből álló csoport várta a megállóba érkező autóbusz megy a Szeged-Algyő köz közlekedő helyközi üzemegységű autóbusz volt. A csoport felszállt a buszra és megszólították a sofőrt, hogy nagyon sokat késik a busz(2 perc volt, én ezt nem nevezném késésnek), és sietnének mert el szeretnék érni a 90F es autóbuszt melyre a sofőr csak annyit válaszolt, hogy előtte ment el a 72Y-os jelzésű autóbusz azzal lehetett volna menni vagy úgy intézni, hogy elérjék, vagy a dolgokat úgy intézni, hogy ne kelljen rohanni. Ehez képest a Tarján Víztoronytéren szálltak le és csodálkoztak, hogy ez nem ment a Mars térre.Majd a 11 es jelzésű autóbusszal szeretek volna tovább utazni, mely éppen akkora ment el mikor az algyői busz befordult a térre, és ezért is az algyői buszsofőrt hibáztatták.
Voltak ötletek arra, hogy a Diadal utcától csak leszálló megálló lenne egészen végig, bent Algyőn a faluban is a lakosok szeretnek buszozgatni 1 megállóért is akár. Az előbb említett ötletet elvetették mondván nincs értelme.
Ma 16 körül láttam egy gázos citaron az aknán! Contact-ot aminek a lökhárítója hiányzott csak ill. Ik 256-ost aminek a motor ház védő lemez nem volt rajta:S
Ha jól vettem ézsre akkor az egyik tanulógépet újra fújták(AZB-52x)
Verval! Két gép van bent szét szedve az üzemanyag kút körül azoknak mi lesz a sorsa(rendszámukról fogalmam sincsen)?
Citadis!
Jó hír ma sikeres BÜ vizsgát tettem(és egy kis szemlét tartottam bent)!
Hát annál ami a képen van kissebb szerkezet. Bizonyára hasonló. Nincs panasz rá, apróbb hibáktól eltekintve jól működik. Vigyázni kell vele azért, mert ez képes bevágni a váltót bármelyik fokozatba sebbességtől függetlenül.
Igen most ez a négy állásos joystikváltot szerelik a Detroitos E95-ökbe a bowdenes helyett. A váltókulisszát cserélik. A váltó elektropneumatikus szelepeket vezérel azok rakják be sebességbe a váltót. Ezért sziszeg. Négy állásos, lcd kijelző mutatja az aktuális sebességet.
mennyire jellemző, hogy a buszvezetőknek van E jogsija? és mennyire jellemző, hogy akinek van, azt csuklós buszra osztják be? (bocsi ha hülye kérdés, csak érdekel)
Ma az egri járatot a HHY-797 vitte, ilyen is régen volt, általában IES-???, IAR-???, a HHY-798, meg párszor az EOT-681 csinálta. Érdekes "sziszegő" hangot adott váltáskor, (mint amilyet az előválasztós ad), gondolom új váltót kapott, amire elég kíváncsi vagyok működés közben. Ikarusos! Az a váltó amit a Ditroitos E95-be szerelnek, az olyan mint egyes MB Tourismóban is van? Itt egy link, de ezen csak a váltó látszik, pontos nevét nem ismerem, talán valami tip-matic lehet, ez is 4 állásos, egyik haver dolgozott párszor ezzel a géppel (MB-vel)
Én pedig kisvárosnak nevezném. Még Szeged is az, nem magyarországi viszonylatban, európaiban. De Vásárhely még magyar viszonylatban sem nagy, nekem ne mondd, hogy nagy... Az, hogy milyen távolságok vannak a város szélei között, nem mérvadó, mivel elterülhet egy "A" település 15 km hossza is 2 utcával, mégse lesz nagyváros, hisz a lakosainak a száma se lesz sok, mégha a területe nagy... És pont ezért a városnak összességében közel sem olyan a felépítése és a szerepe, mely olyan hű de nagy utasforgalmat generálna. Persze jó menetrenddel és jó útvonalakkal több utast lehetne szerezni (és nem csak esőben kell, jó időben is kéne utasokat szerezni...), de a lakosságszám miatt sose lesz fele olyan jelentős se, mint Szeged, vagy egy Szeged nagyságú város. De ha arányosan hasonlítanád össze a két város utasforgalmát a méreteihez képest, akkor is alulmaradna. Tehát teljesen logikus, hogy a volán Szegedet tekinti első számú célpontnak, mert többszörös utasforgalmat generál lakosságszámhoz viszonyítottan... És nem csak ezért, hanem mert Szeged régióközpont is (utalva a helyközis utalásodra), mégha ez neked fáj is. És ahogy verval is írta, meg én is, az Ök rendeli meg a dolgokat, és ő mondja meg, mit és hogyan, nem a volán... Tehát hangsúlyozom nem a volán tehet arról, hogy a vásárhelyi közlekedés ott tart ahol. És nem a volán istenítéséről van szó, mert én nem istenítem, sose tettem, ezek egyszerűen tények és a valóság.
Mai Sándorfalvi 14:25-ös járatot 2 pótlóbusz vitte: BOS-252, IES-051. A sofőr szerint, azért nem a KDJ-357 jött, mert balesetezett valahol. Reggel még vele jöttem be Szegedre. Valaki az esetről valamit?
"vásárhelyi állapotok pedig egyáltalán nem olyan aggasztóak"
Akarod mondani mostmár hogy van 4 db alacsonypadlós,és helyi üzemre teremtett busz. Augusztus utolsó heteiben már FLN-320 is helyijáratozott,a napközbeni beugrott(nem egy kanyart csinált) helyközi buszokról,meg nem is beszélve. Mostani állapotot nézve ilyen 4-5 éve volt utoljára amit normális helyijáratnak lehet nevezni.
Tévedésben vagy, mert az Önkormányzat dönt a vonalakról és a menetrendről is. A Tisza Volán mint szolgáltató a megrendelt szolgáltatás szerint üzemelteti a járatokat. Ehhez csak javaslatai lehetnek, de nem ő dönt..
A vásárhelyi állapotok pedig egyáltalán nem olyan aggasztóak. Ahhoz képest, hogy nincs utas, a buszok átlagéletkora 8 év, van 5 db alacsonypadlós autóbusz (ami az üzem méreteihez képest) országos viszonylatban marha jónak számít..
Az hogy kisváros nem nevezném annak.Esőben helyijárat nélkül kérlek alásan menj a Kertvárosból a piacra,illetve menj el a TESCO-tól a Kincses temetőig,garantált siker. Azon meg ne csodálkozzunk hogy nincs utas,lehetetlen menetrend,miilió egy biciklis és még lehetne sorolni. Az önkormányzat kér egy szolgálatatást,és ha szolgálatást megfelelőnek tartja akkor megrendeli.De az útvonalat és a menetrendet a Volán csinálja akármennyire is szomorú ezt ezen a "fórumon" kimondani. Ezért írtam az előző hozzászólásomban hogy talán Szegeden túl is érdemes lenne látni,nem csak a Connectók,meg Volvók között ellenni,és megállapítani hogy milyen jó ez a cég,mert milyen szép buszokkal dolgozik,holott Vásárhelyen meg ELM-348 meg ELM-386 helyközis váltóval,seggig érő üléssel lavírozik. Akárhogyis nézzük Szeged mindennél előbbre való akár helyis akár helyközis üzemet nézzük,mert legyen minden meg Szegeden szépen,a többi meg levan tojva hogy helyis busszal szenvednek helyköziben.
Valóban Vásárhely kis kirendeltség ahhoz, hogy ők döntsék el, hogy mely autóbuszok hova kerüljenek. Ez Szeged szele volt. A bénázásról meg annyit, hogy eddig bénázás volt valóban hiszen a helyijáratok egy részét helyközi autónuszok végezték. Most végre vannak alacsonypadlós autóbuszok, immáron majd 3 év után. Végül is az érthető, hogy miért vitték el a JAWokat. Ezt a 4 412-est miért kell sajnálni Vhelytől. Amúgy is ezek többet vannak aknán, mint forgalomban.
Na akkor a bénázás kifejtése: Vásárhely egy olyan kisváros, ahol a tömegközlekedés /mint láthatjuk/ szar! Miért is az? Rossz útvonalak, rossz menetrendek -> emiatt kevés utas. És ki határozza meg ezt a két tényezőt is? A vásárhelyi önkormányzat, és nem a volán... De ezt is el kell látni buszokkal, mégha veszteséges is. És ott is van egy szerződés, amit be kell tartani. A volán részéről ez megvan, ezért is van ez az ide-oda pakolgatás, hogy mindkét város szerződési feltételének megfeleljenek /alacsonypadlós kiadás, átlagéletkor, stb.../, csakhogy ezt a szerződést Vásárhelyen a másik fél szereti nem teljesen betartani, csak a száját jártatni és követelőzni... És emiatt megy a bénázás, a szarakodás, ahelyett, hogy a volán megmondaná, hogy na szevasz tavasz, inkább lelépünk és oldják meg mással, ahogy tudják, a fenének se kell a veszteséges város, főleg ha még a másik fél is betart neki... Csakhát a másik fél tudjuk ki és mi és mihez tartozik és kivel van szoros kapcsolatban, de ebbe nem megyek bele, mert itt tilos... Tehát ez a bénázás...
Mielőtt kemény 4 hozzászólással, köszönés nélkül bevadulsz ide és lehordod vervalt, talán olvasd el újra amit írt. A bénázást értem, miért írta, és miért ezt a szót írta, de majd kifejtem a következő hsz-emben a többiek válaszára adva. Továbbá verval SEHOL nem írta, hogy ő döntötte el ezt (de komolyan mutasd már meg Te hol a fenében olvastad ezt??) A megítélés meg, hát sztem nem csak az övé, mert aki ismeri kicsit is jobban a Szeged helyi állományt, az tudja, hogy melyik busz milyen állapotban van... És aki kicsit is ismeri a várossal kötött szerződést, tudja, hogy milyen feltételeket kell betartani, és ezek betartásához mik szükségesek. És amiket leírt, honnan tudod, hogy rizsa? Az esetek elég nagy hányadában igaza volt az ilyenek terén eddig is, és talán azért mert a forrása olyan (ha tudod, hogy a volán telepen szokott lenni, akkor tudod is ki ez a személy...), aki nem összevissza beszél hülyeségeket, mint 1-2 mezei járművezető. Tehát ha kérhetném, kicsit finomabban, mielőtt névtelenül bevágtatsz ide...
Nem tudom, hogy tudod-e. Lényeg, hogy mikor ide keveredtek Szegedre a 412-esek, már akkor arról volt szó, hogy Vásárhelyre fognak kerülni, de nem nagyon akarták ezt, hogy így legyen. Ez az egész történet azóta csavarodik-csavarodott. Mint ahogy Verval is írta, kár feszegetni.
Igen, vázra javítva van, meg EURO II-es nagyobb teljesítményű motorral van szerelve. De a CJN-405 és társai már azért öreg vasak. Ennek vázcserés javítására pénzt adni pazarlás.
Na akkor fordítsunk a történeten...nem Vásárhelyen döntik el azt hogy egy egy autóbusz hova kerüljön hanem Szegeden. Akkor hol bénáznak? Ha jól emlékszem 3 hétre átvitték mind3 kis DUD-ost,majd visszavitték az összeset és helyközissel kell szerencsétlenkedtek egészen idáig helyijáratban.
Akkor hol bénáznak?
Félre értés ne essék,nem vagyok Szeged ellenes,csak itt a fórumon egyszerűen túlsúlyba van a "Szeged körül forog a világ elképzelés".
Azért írta Verval a bénázást, mert iszonyatos bonyodalmak folytán kerültek ide-oda a gépek. A JAW-os Volvokat meg hagyjuk, 1x-erűen a JAW-726-ot nem tudják normálisan megcsinálni, már megint bent van.
Miért bénáznak? A JAW-osokat Szegedre vitték,akkor nem volt rizsa,most ezeket a ütött kopott csörgő IDZ-ket sajnálod Vásárhelytől? Kicsi szűk belseje van,pont ilyenre való,az alacsony padlós szolgálatatást pedig nem csak Szeged érdemli meg hanem ugyanúgy a többi megyei város is. Nem kötekedésképp,de ha már nem Szegeddel kezdődik valami akkor már bénázás?
Teljesen mind1, hogy kapott egy kis korrekciós változást, attól függetlenül az életkora nem változik. A CJN-010-et is megcsinálták nem rég, de attól függetlenül rontja az átlagéletkort.
Senki se mondta, hogy én döntöm el a dolgokat, én csak véleményeztem, azt tán csak szabad.. A T/1-ben beszélés meg megszokott itt a topikon, nem értem miért kell belekötni.
Nem egyszerűbb lenne bérelni valami új buszokat? Most ezeket megveszi, megcsinálja, az vagy 4-5 milla darabonként(sőt, ha "nagyfelújítást" kapnak, akkor több..), aztán ha meg már nem kell, mihez kezdenek velük? Amúgy én már anno agyaltam, amikor a HV-t kirúgták, hogy néhány újabb 200-asra le lehetne csapni, külső th-re..
"Adtunk?" Ti adtátok? Bénázás ide, bénázás oda, egyenlőre még nem Te döntöd el, hogy mely járművek hova kerüljenek. Mindennek megvan az oka, s nem a Te tiszted ezt megítélni. Amit leírtál az mind csak rizsa. Te vagy az az egyetemista srác aki mindig ott setrepeltél a Volán telepen, ha nem tévedek?
a 2-es jelzésű autóbuszvonalon Újszeged, víztoronytól Makkosház felé iskolai előadási napokon 7.24 órakor, a 20-as jelzésű autóbuszvonalon a Csillag tértől a Honvéd tér felé iskolai előadási napokon 7.10 és 7.20 órakor, a 21-es jelzésű autóbuszvonalon a Szamos utcától a Személy pályaudvar felé iskolai előadási napokon 7.33 órakor, a Mérnöki Kar Kollégiuma elől (Kollégiumi út 11.) a Mars tér felé szorgalmi időszakban 7.00 órakor, a 79-es jelzéső autóbuszvonalon a Mars téről a Szegedi Ipari Logisztikai Központ felé tanév tartama alatt 6.30 órakor, a 79-es jelzéső autóbuszvonalon a Mars térről a Szegedi Ipari Logisztikai Központ felé szorgalmi időszakban 7.00 órakor, a Szegedi Ipari Logisztikai Központtól a Mars tér felé 7.20 órakor.
Szorgalmi időszakos járatok(3db) csak szept. 6-tól közlekednek.
A 72Y Indul Baktó,Völgyérhát u. 7 .00, 7. 10 peckor Érdekessége ennek: Baktó - Új-Petőfitelep - Mars tér!
1., Romlik az átlagéletkor a vásárhelyi bénázás miatt - ugye adtunk oda fiatal gépeket 2., Nincs elég új szóló gép - rengetek 260as van még, amik nagyon gáz állapotban vannak (CMX-981, CJN-405, BRT-053, stb..), 280oknál nincs ilyen baj 3., Csúszik a nagyprojekt (nem kevéssel), és ezzel együtt csúszik a selejtezés a teljesítménycsökkenés miatt - be nem tervezett nagy felújítások kellenek / II-es szemle, stb.
Ezért kellenek max. 10 év körüli gépek, hogy ne rontsák az átlagéletkort, de azért drágák se legyenek. Az biztos, hogy ha lesz valami, az nagy felújítást kap és csak aztán áll forgalomba. Így áll a dolog. :)
Nem csak egy járat van, mert egy 415-ös (FGM-323) meg egy Carrusa (KBT-235) csinálta nyári szünet előtt a 20-asokat. Tulajdonképpen 6.-tól lesz a több többlet járat a 2-esen, 20-ason, 21-esen, 36-ason, 75I-n, 79-esen és a 83-ason.
Hát ő viszi a reggeli 20-as, amit eddig egy 415-ös vitt :D Szerintem benne kéne lennie, de így táblával jobb, úgyse láttam még táblával KDJ-s mercit :D
Höh, na mi történt?? Eddig nem bírták megoldani, mostmeg sikerült? Mondjuk örülnék, ha állandósulna, és nem csak 1-1 beugróra. De táblával?? Talán már nincsenek bennük a helyis viszonylatok, vagy mi a szösz?
Köszi szépen (a többiek nevében is tuti :P)! Remélem összejön, addig meg csak türelmesen kell várnunk és szenvednünk a suliban/egyéb munkahelyeken... xD
Igen, valóban a mai nap folyamán került Szegedre. Azt, hogy meddig lesz ott azt nem tudni, de ha a probléma olyan súlyos mint mondják akkor sokáig. Mindenképpen bontani kell a motornál. Ma helyette ABU-013 és a sárga csoda az FLX-302 volt.
Sajnos idén valóban nem lesz. A következő jövő év elején lesz. A most futó tanfolyam befejeződik november legkésöbb december tájékán. Egy pár hónapot rá szoktak várni az előzőre, valamint függ a jelentkezők számától is. Sok sikert, remélem összejön amit szeretnétek, de miért ne jönne össze.
HKE-983->HKE-982 HKE-982->IAR-492 (HHR-853 egyik (volt?) sofőrjével) HKE-982 egyik sofőrje viszont BOS-257-el volt.
A kérdés az, hogy mi mehet akkor IAR-492 fordában Gyulára? A másik kérdés, hogy HPD-084 nincs az egy dolog és hogy KBS-690-el vannak még mindig a gazdái, de mi van 690 helyén Apátfalván?
Volt szerencsém DUD-618-hoz is. Azért ebben is dolgozik a hűtő országúton 60-nál. :)
Lehetséges, hogy lassan érdemes lesz nézelődni az eladó Hajdús gépek közül vagy egyéb eladó/bérelhető helyis 200-asok között. Akár, ki tudja, még akár az is lehet..... :)
"Na akkor lehet veled is találkozunk a következő volános D-s tanfolyamon?"
Nagyon remélem!
Én a csongrádi kirendeltséghez "szeretnék tartozni" elsősorban, ott szoktam érdeklődni, nekem azt mondták, hogy legnagyobb valószínűséggel ősszel indulnak ilyen tanfolyamok. De ha lenne tavasszal is az jó lenne!
Hát az az elég sűrűn az legutóbb konkrétan 3/4 év után volt. És idén már nem várható több. (megbízható és hiteles forrásból tudom, szal ez biztos) De várjuk a legjobbakat, remélem jövő tavasszal összejön a tanfolyam :)
A cég elég sűrűn indít D-s tanfolyamot. Régebben egy évben azért volt 3-4 szer, de amióta követelmény a GKI elvégzése azóta ez a szám 2 re csökkent, max 3-ra. Félévente egyszer biztosan van. Ez az újfajta személyszállítói vizsga elég sok időt felemészt, mivel addig nem is lehet elkezdeni a tanfolyamot, amíg a D-s jogosítvány nem kerül az azt elvégezni szándékozók kezébe. Egy teljes D tanfolyam elvégzése kb négy hónapot vesz igénybe, volt több is, de kevesebb is. (miből áll: d-s kresz, Emke tanfolyam, kereskedelmi ismeretek, rutin, Bü vizsga, forgalmi, GKI)Ezt teljes egészében a vállalat állja, persze mindenből csak az első próbálkozást, azután a saját zsebbe kell nyúlni.
Éretségi nem szükségeltetik a felvételhez. Aki általában a PÁV II-n megfelel az megfelel a volán pszichológiai vizsgálatán is.
Na akkor lehet veled is találkozunk a következő volános D-s tanfolyamon? :D Már csak tudni kéne, mikor kezdődik jövőre... :P De lassan csak innen a topikból elegen leszünk ahhoz, hogy megtöltsünk egy tanfolyamnyi férőhelyet... xD
Hát asszem megint tanulhatjuk újra, mit hol találunk... Hejj mennyivel jobban szerettem, amíg tudtam ezeket, de lassan már képtelenség követni. A régi szép idők, amikor még a CJN-356 és a GOX-153 voltak a törzskocsik a 74-esen. :D
Utaztam ma a DUD-927 tel és tegnap este pont arra gondoltam, hogy de rég utaztam helyin 280 as DUD-al és úgy tűnik, hogy isten segített ebben de egyet nem bírna kiadni Algyőre kérdem én:D:P
Ami pedig a Calsicot illeti nem tudok semmit, nem vagyok tisztában a fordákkal még, de majd ha tudok valami konkrétat akkor szólok és lehet elkérni személyesen msn-n őket ha valaki képezni szeretne, vagy bármi.
Miért is? "C" az van már nem, talán korábbi hozzászolásodban említetted, de lehet öszekevertelek valakivel. Mióta van "B" ? PAV 2 miatt. Érettségi kell. Meg kell felelni a Volán pszichológián is!
Ahogy látom van érdeklődő aki ezt szeretné csinálni:)
De jó ezt hallani!!! Én is ebben a cipőben járok, amiben suzukirobi kolléga, csak nekem nincs D-m, és az ahhoz -tehát a buszozáshoz- tartozó papírjaim, de én voltam a székházban, és Nagyon kedvesen, és korrektül, kielégítő tájékoztatást kaptam arról, hogyan is lehetek a Tisza Volán buszsofőrje. Én a cégnél szeretném letenni a vizsgákat, sajnos a legnagyobb bánatom az, hogy mindezt csak jövő ilyenkor tehetem meg.
Akiknek a régi nincs meg azoknak egy 80 órás tanfolyamot kell végigcsinálni. Ebben van szimulátor ill. városban való vezetés. akiknek a régebbi megvan azok előnyben vannak, mert ahogy a lentiekben említették azoknak csak két hét. Nincs benne vezetés, csak szimulátor. Ez kötelező jellegű minden buszvezetőnek, tehát a helyiseknek is ugyanazt kell végigcsinálniuk mint a helyiseknek. Bármilyen furcsán hangzik, de a GKI tanfolyam elvégzésével a helyisek is nemzetközi autóbuszvezetők lesznek:).
2013-ig meg kell legyen mindenkinek. Mivel ha jól értettem, nincs tapasztalatod autóbuszon, ebből gondolom, hogy a régebbi típusú személyszállítóid sincs meg. Ettől függetlenül felvesznek, de addig nem vezethetsz autóbuszt amíg a GKI nincs meg. Szóval előny, ha meg van, de egyébként nem sokat dob a latba, hiszen a cég saját költségén megcsináltatja veled. Fölöslegesen ne dobj ki pénzt.
Ha jók az értesüléseim a Volánnál elég sűrűn van GKI tanfolyás, hiszen az "öregeknek" is meg csinálni. A helyis talán kettő napos, a helyközis pedig két hét. Szerintem menj a Volánhoz és majd ott megcsináltatják veled és nem kell a zsebedbe nyúlnod.
Komoly változások nem történtek talán komolyabb változás a 79-esen történt mert hétköznap csak csuklósok közlekednek rajta. Ahogy elnéztem a fordákat, nagy változások nem történtek, talán annyiban, hogy több a laza a forda. Valamikor meg kell történnie a menetrend változásnak mert már április óta van róla szó. Talán az októberi Tram/Busz sávos járástól lesz majd menetrend/menetidő változás.
100 %, hogy felvesznek, csak az a kérdéses, hogy mikor. Mivel a GKI-d is folyamatban van az plusz előny, a D-s jogsi meg főleg. Hogy mennyi esélyed van gyakorlat nélkül? Bizonyára tudod, hogy a Tisza Volán is végez autóbuszvezető képzést(D-s jogsiszerzés). A tanfolyamot végzőknek sincs több tapasztalatuk mint neked. Tehát Te már előnnyel indulsz. Azt, hogy mikortól tudnak alkalmazni az függ egyrészről, hogy mennyien vannak előtted, másrészről meg, hogy van-e gépkocsivezetőre szükség. Bizonyára most van, mert nincs létszámstop. Erről tudsz érdeklődi a székházban. A portán megmondják kihezz menjél, vagy a Tisza Volán szegedi telefonszámán, ahol kapcsolják az illetékes hölgyet.
A fordakavarások úgy látom elkezdődtek. Úgy sejtem, hogy KMB-549 és HHR-853 fordát cserélt, de legalábbis alaposan megkeverték őket. Ma már az iskolabuszos táblákat is osztogatták. GMC-622 úgy tűnik a jó öreg 11:30 Makó-Szeged-Makó és a 15:30-as Makó-Szeged-Makót csinálja ismét. HKE-983 valszeg reggel megkotlott, mert BOS-257 helyettesítette és a sofőrnek Makón szóltak, hogy mennie kell tovább Mezőhegyesre. HHR-852 helyén pedig FGM-327 ment. Itt kérdésként felmerült, hogy Maroslelén melyék autó lehet. Tegnap HKE-982 -> KBK-844.
Borult ég mellett nem lehet csodaszép napsütötte képeket csinálni, ez egyértelmű. De inkább söprögess a saját házad táján, van mit, pl. orvosolni az állandóan kiégett képeidet. Részemről téma lezárva, lehet tovább nagykirálykodni.
Nem értem miért viselkedsz ilyen gyerekesen.. Te is érzékeled, hogy ezek azért marha sötét fotók lettek. De bocsánat, hogy merészeltem véleményezni.. Innentől lezárva.
Most biztos nem leszek népszerű, de 1-2 képen nagyon látszik, hogy rossz fényviszonyok között készült. Esett is közben az eső, vagy csak ennyire beborult?
Már ebben az évben is jópárszor a teljes állomány üzemegységenként és típusonként fent volt, illetve a kinnalvós kocsik helyei is meglettek adva helyiben és helyköziben is. Szóval ne kérdezz, hanem olvass vissza...
Volt, anyukám és a kolleganöi mindig ott ülnek mikor jönnek mennek ásotthalom ra/ról eggyik koléga szólt a sofförnek hogy égett szagvan! A sofför a tükorbe nézett és lángolt akkormégcsak kívülről a busz hátulja . A megállónál v mi csárda neve ott megált és leszállított mindenkit.
Mikor már látta a sofför , h lángol a busz, mi akkor már el mentünk a busz kzépső részében található 2. ajtóhoz és ott le száltunk.
Az lehet mert régen helyközizett,anno még mikor EVL-473 Mindszenté volt akkor pótolta...az utóbbi x évben helyijárat stabilan meg egy iskolajárat délután Vajhátra.
Ha majd lesz szervezve megint topic tal., akkor ott jó lenne meg mutatni pölö a te gépeden aztán meg a miénken, mikor mit hogyan, hogy jó legyen a kép.
A minap hallotam egy illetékestől, hogy Vásárhely telephelyen milyen változásokat eszközölnek a cég részéről a helyi üzemegységben.
Szóval:
GTU880 helyett IDZ-487 GNX-361--> IDZ-489 ELM-348-->GTU-880 CCP-870-->BOS-247 A DUD924 fordája még kérdéses, de legkésöbb már jövőhét szerdán minden kiderül.
Sztem előbb, vagy utóbb szükségessé válik a kuplungtárcsa, vagy esetlegesen az egész kuplungszerkezet cseréje. Mindkét javítás elég körülményes. A Detroitnál ha azt veszi észre az ember, hogy a tengelykapcsolót lenyomva a pedál remeg annak ellenére, hogy tövig lent van, akkor a kuplungtárcsa elég rossz állapotban van. Ráadásul a kuplungtárcsa széttöredezése, illetve a megengedett tartományon túli kopása okozhatja a kuplungszerkezet idő előtti elhasználódását is.
Azon gondolkoztam, hogy az újfajta autóbuszokba miért építenek be kipufúgóféket. Újfajta buszokon itt az Alfákat értem. Mondjuk a válasz lehet egyszerű is, az alacsonyabb költség talán, de már a 90-es évek elejétől már előszeretettel alaklamazták a retardert. Az a furcsa, hogy a 2000-es évek után jó pár évvel, még mindig használják ezt az elavult technikát újgyártású autóbuszokon. Lassan már a retarder is elavultnak számít. Most a Zf által kifejlesztett intarder a legmodernebb tartósfék.
Hát nem is csoda. Őt én is ismerem. Sztem nem azért integetett mert annyira jó busz, hanem azért mert akkor lett egy a turbóhoz vezető cső meghegesztve, s ezután az autóbusz úgy ment mint a vadállat.
A BOS-247-et vezette egy darabig egyik cimbora. Amikor az FLX-304-et megkapta akkor nagyon integetett, hogy az olyan mint egy rakéta! A BOS-ból már nem annyira! :)
Tiszta KDJ-355 feeling az sem megy 70-nél jobban akárhogy nyomod neki lomha is nagyon. A 358-nak meg valami nagy baj lehet a motorjával mert eléggé durrog és szaggat is.
Ha a CCP-870-ről van szó, akkor el kell, hogy mondjam, hogy ez az autóbusz nem viszi a 75-80-at. Sajnos a max 60 egynéhány km. Szegedre is max sebességgel vitték, s akkor sem közelítette meg a 70 km/h-át.
Miért lenne más, tök ugyan olyan mint a többi CCP-és társa. Figyeld meg, hogy kap majd ő is egy ugyan olyan kaliberű felújítást mint most a CCP-866, akkor teljesen ugyan úgy fog ő is kinézni. Most úgy néz ki mint anno a CCP-871, ő is dupla optikás volt. Jó helyre került, én azt mondom, na meg az a durva, hogy alig van benne kilométer.
Az-az igazság, hogy jelenleg még csak a vezénylések vannak meg szeptemberre (amiket tudok, hogy mely gép hol lesz) és tényleg az van, hogy a utolsó pillanatban lesz fönt az oldalon változás (Aug. 30.). Annyit előrejáróban mondhatok, hogy csökkenni fog a forgások száma, például Mars téren már két szóló alacsony padlós forda állandó lesz (701,703). Amúgy a JAW-728 szerintem nem alszik kint, ő csinálja befelé az utolsó 75Y-ot. Ja de viszont a KPN-485-el meg a KZR-280-al forognak együtt :-). Amúgy nem hallottam még róla, hogy van Dorozsmára szolgálati járat. Van tényleg?
Válaszod teljesen kielégítő. A csúszós útra visszatérve valóban lehet használni annak ellenére, hogy a szabályok tiltják. Ugyanez a helyzet a retarderrek és az intarderrel. A retarderre is azt mondják, hogy csúszós úton nem szabad használni. Mondjuk az sem mindegy, hogy hogy van használva.
"Ilyen technikai kérdésem hagy legyen már: kipufogó fék használatakor be van nyomva a kuplung ill. milyen fokozatba van?"
Igaz, hogy Ikarusos topictársunktók érdeklődsz, de most én is válaszolok a kérdésedre, ami ha nem helytálló, Ikarusok majd kijavít(ja) engem is.
Tehát: a kipufógófék a motort folytja oly módon, mint a motorfék, csak itt nem engedi ki a motorból a gázokat, ezt egy szelep szabályozza, ezáltal nagyobb a lassulás mértéke, sofőrök közt "bubu"-nak is szokták nevezni. A használatakor, a motor sebességben van, ha nem lenne, egyszerűen leállna, mivel a "bubu" lefojtja. Le is szokták a buszt állítani ily módon. A "kezelőszerve" egy gomb, ami vagy a kuplungpedál mellett, vagy a sebességváltó tetején, vagy a műszerfalon van. Az újabb buszokon egy bizonyos motorfordulatszámnál automatikusan "szétkapcsol", nehogy véletlen megfulladjon a motor, és blokkoló kerekek miatt baleset legyen, a szakirodalom szerint ezért nem lehet télen csúszós, jeges utún használni a kipufogóféket, legtöbb sofőr szerint ez nem támasztja alá, lehet használni.
Köszi, csak mert mindkét nap úgyan az a busz jött be a Mars térre(hajnal 6.40 körül). Az a tipikus hang volt hallható! Ilyen technikai kérdésem hagy legyen már: kipufogó fék használastakor be van nyomva a kuplung ill. milyen fokozatba van?
Ygor Úr(7755 hsz.)!
Ma KPN-485, CJN-294, GOX-153, ELM-395, BOS-770 Központ körül álltak! Széchenyi utcát nem tudom, de DUD-926, IAA-889, JAW-728(lehet ö az éjfél körüli szolgálat járatos). Ez a 3 kocsi csupa kérdőjel, hogy merre lehet?
Szentesen nincs EOT-361-es rendszámú autóbusz, sőt az egész cégnél sem. EoT-381-es van. Szentesen az FDU-305-ös tartózkodik. Mikor a 924-es meghibásodott akkor egy GIM-es 395-ös ment helyette. A meghibásodás a hűtőrendszert érintette, mely műszaki hibát még aznap orvosolták.
Igen van. A legtöbb 256-os illetve 280-as, 260-as, de valamelyikből ki van kötve. Továbbá a Volvo Alfák is többállású kipufogófékkel rendelkeznek. Ja és persze némelyik 415-ös. Van amelyikmár retarderes. Az EVL-es széria
Azért vesszük komolyan, mert egyszerűen zavaró és olvashatatlan/értelmezhetetlen az írásod. És ezt olyan szinten műveled, hogy az már a magyar nyelv megszégyenítésével is felér... De azért megkérdezném, pontosan hány éves is vagy te?
Senki se kérte, hogy olvasd el a topikot az elejétől mind a 200 oldalnyi hozzászólásával. Bőven elég, ha az idén januártól kezdődőektől olvasod el. De 1-2 általad kérdezett információért bőven elég lett volna kb. 50 hozzászólást elolvasnod... Mellesleg lehet állítani a megjelenítést is, így nem kötelező 30-asával menni, lehet 500-asra is állítani, és akkor sokkal kevesebb oldal. Viszont én most kérlek arra, hogy a 2010 január elsején íródott hozzászólásokig menj vissza, és onnantól olvasd végig mostanáig. Lehet eltart napokig, de nem baj... Ha végeztél, akkor folytasd a kérdezősködést, de addig ne!
A dilinek volt vmi ötlete hogy autómata váltó a helyi kocsikon meg szimpla lámpa sor,
az IAA-889 rőr meg az egyik új conectóról is azért szedték le a tárcsákat... mert a heti átvizsgálásoknál meg kell nézniük a csavar fejek vagy mik épségét.. én azthallotam a garázs mestertől és a söfför kollégáknak nem volt erényességük öket le föl rakosgatni.
A HXG-924 akkor Miskolcra menet lerobbant Szentesen, és a Szenteseen tartózkodó EOT-361-t adták ki a miskolci fordára? Jól sejtem ? ...és ha szabad tudnom akkor mitörtént vele?
Egyrészről igen. Így csökkent az átlagéletkor. Plussz a két darab 412-es is javít ezen. Másrészről így jobban meg lehet felelni a város által felállított kritériumknak. A Dud-924 már volt Vhehely két társával együtt.
Nem értem, hogy miért volt erre a cserére szükség , hogy dud-294 et elcserélték a ccp-...-al... talán azért hogy Hmvhelyen is legyennek fiatalab buszok?
A Volán honlapján árulják a BSE-569-est. Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki valamilyen információval tudna-e szolgálni a busz felől. Már több mint egy éve, hogy leselejtezték Csongrádról ezt az ex NDK-s kivitelű 256.51-est, és azóta nem tudok felőle semmit, és mikor bent vagyok az állomáson mindig elfelejtek utánaérdeklődni, de hiába is kérdeznék felőle, azt mondanák, el vitték Szegedre, onnantól kezdve semmit nem tudnak ők sem, ezért -is- érdeklődök itt.
Épp most tárgyalták ki, csak vissza kellett volna olvasnod a 7762-ig. Ha pedig olvastad, akkor láthattad, hogy annál többet ők sem tudnak, akkor se, ha 12 órával később újra megkérdezed, majd megint. Olvass, figyelj...
Én Augusztus 2-án kerestem fel a várost, hogy a Dorozsmai járatokból vegyenek el 4 ill. 5 percet a menetidőből, úgy hogy az indulási idők változatlnok maradnak! Város vissza írja, hogy majd felveszi a kapcsolatot a Tisza Volánnal. No ezt meg untam úgy kb 1 hétre rá írtam Szeri Úrnak, hogy lehetséges-e változás. Ő leírta ezt a kérést tovább küldi a város felé, és reméli lesz válasz rövidesen.
Ennyire nem parner a város? Ez totál nem jelent többletköltséget a város számára.Volán részről egy kicsit több üzemanyag fogyás!
Majd meg látjuk mi be mernek bele nyúlni! Nincs infod semmi előterjesztésről?
HXG-924 egy kis időre besegített Szentesen ezért volt egy kis változás, (de csak átmeneti állapot volt), mert rá 2 napra már visszakerült a miskolci fordára.
Pestre általában ők járnak:
GBG-539 (Hódmezővhely-Szeged-Budapest) (Szeged telephelyes) HMP-851 (úgy szint ugyan ez) (Szeged telephelyes) HRE-909 (Makó-Szeged-Budapest) (Makó telephelyes) FLM-963 ((Hódmezővhely-Szeged-Budapest) (Szeged telephelyes) GOE-928 (beugrós gépezet, mert elég sokat különjáratozik szerte az országban) Meg ha jól tudom még az IAR-479 jár még Vásárhelyről Pestre.
Hajdúszoboszló vs Debrecenbe jár:
HXG-923
Győrbe jár:
GZK-834
Bükfürdőre mostanában a szentesi GIM-058 jár. És mint a mai nap folyamán lehetett látni, észlelni, két Intouronk lesz, Szentesi telephelyen.
Várom a kiegészítést, mert én is ezt csak úgy nagyjából szedtem így össze :-).
Ui: Tény és való, hogy vannak nekem is gondok a helyesírással de azért ennyire durván nem írok, úgyhogy a közeljövőre nézve, változtass ezen ;-).
Tehát akkor vegyük sorjában: -először is a mondatot NAGYbetűvel kezdjük -aztán a mondat végén írásjelet használunk, pontot és felkiáltójelet, vagy amit a szöveg megkövetel -mondat végén 1, azaz EGY írásjelet használunk -helységnevek nagybetűvel kezdődnek (bár ez nem lényeges itt annyira a többidhez képest) -a mondaton belül írásjeleket használunk, vesszőt, kettőspontot és társait, hogy a többiek jobban tudják értelmezni a mondanivalódat -aztán végül, ha kész vagy a hozzászólásoddal, ÚJRA ÁTOLVASOD, és kijavítod benne az esetleges hibákat, mielőtt elküldöd!
Most mivel jó kedvem van, megmutatom, hogyan is kellett volna elküldened a hozzászólásodat. És javaslom, hogy a jövőben is így tedd majd, mert akkor nem fognak kitiltatni a többiek innen...
Lécci le tudnátok írni, hogy Szegedről mely buszok mennek Bpestre, továbbá Debrecenbe, Pécsre, Zalaegerszegre, Egerbe és Bükkgyógyfürdőre??
Meg azt láttam a jó múltkor, hogy a Szeged-Miskolc vonalon az EOT-(???) ment, de Szegedről még a HXG-(???) indult el? Valahol a megyén belül lerobbant esetleg, és emiatt cserélték a buszokat, vagy mi történt, meg tudnátok mondani?
Mit tudtok a következő járműbeszerzésről? Lim-lom lesz, vagy esetleg Merci? Van már róla információtok?
Mert azok a Mercik, amiket a társaság venne, nem kimondottan távolsági kivitelűek, mint a kék Volvo b10b-sek.
Valami hasonlót kellett volna kihozni magadból. Esetleg kicsit összefüggőbben, érthetőbben, nem cikázva a különböző témák közt. Tudod, szövegkohézió, azaz egymással összefüggő mondatok... vagy ha egy hozzászólásba akarod összesűríteni, akkor valamiféle elválasztást alkalmazz... Tudod, ez egy topik, és nem a kínai piac, ahol a kínaiakkal társaloghatsz úgy, ahogy írtál. Verval erre akart utalni, és szerintem a többiek nevében is beszélhetek, amikor arra kérlek, hogy a továbbiakban ehhez tartsd magad! Köszönjük! :)
Úgy érti kicsit kapd össze magad. :) Helyesírásra odafigyelni, mondatot nagybetűvel kezdünk és írásjellel fejezünk be. A jobb elkülöníthetőség érdekében a mondatok közt érdemes egy szóközt biggyeszteni, kerülendő a szleng és a sok felesleges rövidítés és az ehhez hasonló normák. Jobban megnézed és visszaolvasol, láthatod, hogy mindenki ehhez tartja magát. Nem bántásképp írtam. :)
Hát akkor jöjjenek tőlem is :) A 8. képen érdemes megfigyelni: 11 Móravárosi bevásárlóközpont (Bocsi a CCP-870-ről készült kép minősége miatt, de épp hogy sikerült elkapnom)
Főleg amiatt is furcsa, hogy nyárra miért lett leállítva a 981? A helyén a 405 futott, megtakarítás ezzel nem nagyon keletkezett... Esetleg még egy kis lakatolás kijárhatna neki is, de úgy tudom, hogy nem nyúltak hozzá.
Igen, pont ezt beszéltük a Mars teresekkel, hogy ha beáll oda 1-2 kamion, ott se ki, se be lehet majd menni (plusz a kedves olasz rendszámos vendégmunkásaink), mert amilyen illedelmesek, inkább letúrnak az útról minthogy kiengedjenek. Egyébként a sávváltások miatt, gondolom még külön engedélyeket is be kellet szerezni, mert ugyebár ez az egész cselekedet Kresz szabályt sért.
Holnapra remélem már végre úgy is kiderül minden, meg lesznek a szeptemberi vezénylések. Na meg kíváncsian várom az új fordákat, meg persze az újdonságokat. :-)
Érdekes lesz az 1x-er biztos, én mondjuk egyáltalán nem várom. Hogy sikerült a dupla sáv váltás a Rókusi templom után, beengedtek, nem engedtek? Mondjuk ahogy nézem, pont nem volt olyan nagy forgalom akkor.
Pályabejáró rovatunk - avagy trambusz sáv a Kossuth Lajoson. Premier októberben. (Videóból kivágott képek, elnézést)
1.-5. kép: Érkezés a körfogalom felől, majd haladás az úton. Találkozás villamossal, ilyet se nagyon láttunk még itt. Új megálló a Tavasz utcánál. Letérés a közös sávról a Rókusi templom előtt, egy erre kialakított buszsávba. A régi Rókus templom megálló törölve.
6.-8. kép: Érkezés a Mars tér felől, majd továbbhaladás. Itt a villamosos Rókusi Templom megállóban és a Tavasz utcánál is megáll a busz. A Damjanich utcát keresztezve jobbra ki a forgalomba, innentől a körforgalomig már az autók között megy a jármű.
Minden igaz nem is fog kint aludni, mert ma megkapta a telepen a végleges helyét. Így is rezsibe járt ki a Mars térről Dorozsmára. Amúgy rendesen a DUD-921 fordájába volt ma, az-az 7F-est 75-ös családot meg 72Y-ot csinált. Mai napon még készenlétibe dolgozott a GOX-150 meg az IDY-768 is, Tápéra meg Baktóba járnak/tak.
Bár már kihozta a gazdija (a 7F-esen lehet tesztelgetni), a BOS-770 csak szeptember elsejétől alszik kint. Ugyanúgy mint eddig a DUD-921. Ő is csak suliidőszakban aludt Dorozsmán, nyáron csak "fordaszámilag" tartozott Dorozsmához. A 921 fordájában egyébként volt csuklós kötelezett járat, ezért az ő fordáját a GOX-150 kapja. A BOS-770 egy új, szóló és kézkímélő fordát kap :)
Erről honnan hallottál(menetidős dologra gondolok)? 921 helyett ma BOS volt kint(7F tour)! Este kiderül kint alszik-e... HBA-530@13 BOX-os>>DUD-593@Makkosháza
CCP-870 meg érdekesen nézki a fekete díszcsikkal(ö hol kap szerepet?).
Figyi, a volán szempontjából mindegy (a reg.jegy bevezetése óta), hogy hány százalékos jegyet veszel, mert az állam úgyis kipótolja. Továbbá nagyvonalúan megfeledkeztél a diákokról.
Persze, nagyon távol vagyunk a sírástól. De ha egyszer már veszünk pár gépet, akkor megérné kicsivel többet költeni egy, a célnak jobban megfelelő autóért..
"Tourismo, Irizar, Lion's Regio, ahogy pl. a társvolánoknál, így a Tiszánál is megvalósítható lenne."
Regio helyett jó lesz a Lion's Coach is, ha már annyira finnyáskodunk az Intouron. ;-)
Amúgy én nem látom annyira drámaian a helyzetet mint ti (noha én is el tudnék képzelni "exkluzívabb" buszt is, szó se róla), a Gemenc bonyhádi járatán (LKZ-860) utaztam párszor, és nem sok bajom volt a busszal.
A Tisza távolsági járműparkjáról meg annyit, hogy valóban lehetne fiatalabb is, de országos viszonylatban egész jó a "kényelem". Soha a rosszabbat a "kékvolvoknál", illetve egy felújított E95-tel sincs sok bajom. (Például a Pannon Halas üléses gépekkel szívat néhány távolsági vonalon, a Bács meg Credo IC12-vel szolgálja ki a Hévíz-Baját stb.-stb.)
1., "Csuklós fordába szóló kocsi?" 2., "...de Dorozsmára, Szőregre nem volt jellemző a csuklós forda, pláne a kintalvósoknál."
Most akkor mi a problémád, mert az egyikben a csuklós kocsit hiányolod, a másikban meg fordítva. Egyébként senki sem oktatott ki, csak tényeket közöltem, ha ezen megsértődtél az nem az én hibám.
Tourismo, Irizar, Lion's Regio, ahogy pl. a társvolánoknál, így a Tiszánál is megvalósítható lenne. Nem csak turista és luxuskivitelű változatok vannak ezekből sem, van nekünk való egyszerűbb távolságis. Ellenben az Intourokhoz nincs annyi rendelhető extra, hogy megfelelő távolságis kocsi legyen. Ülések, szellőzőrendszer, stb..
A jegyeknél meg pontosan tudod te is, hogy árkiegészítést kap a volán a kedvezményes jegyek után..
És akkor mi kerüljön a helyére? Tourismo, Travego, Irizar? Az egy másik árkategória.
És mi indokolná a távolsági kocsis fejelsztést, hogy a nyugdíjasok meg a kedvezményesek kényelmesen utazzanak? Mert hogy teljesáron eladott menetjegyek száma elég ritkaságszámba megy.
Egy jóideje (nem 2,5 éve...) aktívan figyelem a szegedi buszközlekedést, de Dorozsmára, Szőregre nem volt jellemző a csuklós forda, pláne a kintalvósoknál.
Amúgy meg köszönöm a kioktatást, a jövőben örömmel venném, ha mellőznéd...
Idén csak kettő jön. A többi majd vmivel később. 8 vagy 10 db lesz összesen. Ha jól emlékszem. Majd utána nézek. Bár egyszer vki felsorolta már, hogy milyen távolságis kanyarokra jönnek.
Sajnálom, ha az FDU elkerül Szentesről, épp ma láttam az egri járaton az EOT-t, mindig felnézek ezekre az "öreg" Neoplanokra, milyen szépek. Érdekes lesz látni Tiszás színekben Intourót. Egyébként -majd- lesz több is Merciből?
Várhatóan még idén lejön 2 új busz a KNS-059-cel együtt. Az új buszok típusa pedig Mercedes-Benz Intouro lesz. A két autó, ami idén lejön Bpestről pedig szentesi szolgálatot fognak teljesíteni. Mind a kettő parádi járatra kerül. FDU-305 és IES-037 pedig szegedi autóvá válnak ezáltal.
A DUD-921-et amúgy is kár volt Dorozsmára osztottba kitenni, nem sok haszna volt, ez így egy jó döntéshozatal volt, hogy szóló kerül a helyére. Amúgy sok idő ahhoz se fog kelleni, hogy a DUD-926 helyére is gázos kocsi fog kerülni. Meg ha minden jól megy szeptembertől végre változtatni fognak a Dorozsmai járatok menetidején, mert ez a mostani tiszta vicc, hogy 20-25km/h-al kell közlekedni, a Czékus utcában meg 10-el, hogy ne érjél ki 4 perccel hamarabb.
Közeledik a tanévkezdés és a menetrendváltás, érdemes nyitott szemekkel járni a városban, mert kezdenek előbújni a nyárra leállított gázos kocsik. Ma már láttam:
Péntek délután találkoztam Kunmadarason egy távolsági Tisza Volán járattal, 10:00- 11:00 óra közt valamikor, a HXG-9?? és talán a Misolci, vagy Nyíregyházi járat lehetett. A kérdésem az lenne, -ha valaki tud segíteni-, hogy ez hogy lehet, ha menetrend szerinti járat volt, hogy már délelőtt jön vissza Szegedre.
Gondolom észrevettétek, hogy lettek csuklósok 20-asra, ez csupán azért lett mert a KZR-277,278 a Mars téren dolgozik, mivel eléggé lecsappant az alacsony padlósok száma. De viszont elkészült a JAW-726 (Tarjánban dolgozik) és a DUD-923. A KZR-283-at meg szépen összetörték hátul, egy csajszi szépen belehajtott.
Nem is baj, legalább kényelmesen letud vonulni a vendégmunkás áradat, amúgy se lesz egy leányálom a használata míg ekkora tranzit forgalom van. Így is a lehajtás a Rókusi templomnál az még szép lesz, főleg ha libasorban beállnak majd a kamionok, és akkor úgy váltsál majd 3 sávot. Érdekes lesz az 1x-er biztos, sok jóra nem kell számítani, míg ekkora a tranzit forgalom.
Ezek közül csak a középső kép az értékelhető. Megvágod és máris jó lesz, illetve ha nem lenne ilyen sötét az még jól jönne. Állvány nélkül el se indulj éjszaka fotózni, mert nincs értelme!
A többi kép ellenben a helyszínen törlendő kategóriába tartozik, legalábbis a fórumra nem célszerű feltenni, de szerintem te is látod, hogy totálisan életlenek, elmosódottak..
Az elsőnél csak az a kár, hogy egyik se éles, már csak azt kéne eltalálnod, hogy melyikre fókuszáljon a géped. :P Igazából ilyenkor két képet kell csinálni.
A többihez pedig annyit tudnék mondani, hogy vegyél állványt, azzal könnyebb dolgod lesz éjszaka, és nem kell a földre lerakni a gépet, és akkor könnyebb lesz a buszt a kép középpontjába beállítani. :P Majd vehetünk együtt, mert nekem is kéne! :D
Próbálgattam a gépeket gyenge fényviszonyok közt és számomra megfelelő a minőség csak ügyesnek kell lenni. Tesztalany a JOX-721 volt (pont kéznél is volt :D Citadis topig társ örülni is fog:) )
1.Egyből közösen a Mars téren a két JOX 2.Algyőn 3.Tarján Víztoronytéren 4.-5.Méricskélés. Melyik a hosszabb Mercedes-Conecto (LPK-538)+Volvo 7000A (JOX-722) az eredmény döntetlen lett egyforma hosszúak. 6.Algyő parkoló.
Azt tudom, hogy a Zala mindig az LKZ-124-et küldi, de ma a Tiszás Alfát látam Nagykanizsán. Mert általában tőletek valamelyik E95-tős jönn, ezért feltünt a Tisza Voános Alfa, de csak futában látam ezért nem is tudom pontosan a rendszámát, meg azt sem, hogy milyen járatot csinált.
Ma délelőt Nagykanizsán látam egy Alfátokat, azt hiszem KMB volt a rendszáma, de nem látam a számokat az 545-tel találkoztam már Baján Siófokon és Székesfehérváron is ez is az lehetet vagy van másik KMB-is? Azt gondolom, hogy Ő volt ma a Zalaegerszeg-Szeged járaton, igaz a Zala Volán is Alfát közlekedtet ezen a vonalon.
Ezt csak személyesen tudod elintézni. Ehhez át kell menned Makóra, ott utánaérdeklődni a dolgoknak. Persze a forgalmi szolgálattevő sem mondhat nevet, de szólhat a gépkocsivezetőnek, ha szeretnél vele beszélni. Azt hiszem ez makói telephelyes autóbusz.