Ezzel a rendszámmal én bizony a te oldaladon se találtam meg. Mondjuk lehet, hogy csak én vagyok gyökér már megint. :D Amúgy ma ugyanazzal a vonattal mentem, szinte másodpercre pontosan ugyanakkor értünk az átjáróhoz, de nem láttam se az átjárónál, se a környékén a vasat. Persze nyilvánvalóan lehetséges, hogy előbb vagy később haladt el, de az is, hogy egyáltalán nem ment ma sehova. Azért kíváncsi lennék, hogy melósokat furikáz-e, vagy teljes mértékig különjárat (amin meglepődnék).
Érdekes módon Magyarországon nem sikerült vele még összefutnom, viszont amikor Varsóban voltam, sikerült lefotóznom még fehéren, lengyel rendszámmal. Úgyhogy az X-et behúztam rá.
Nem létezik, mert nincs honnét informálódnom róla. :D De van egy második esélye is minden járműnek: a Google. És bizony most az se segített, egy kép sincs róla az egész neten.
Sziasztok! Újpalotán már több éve minden hajnalban elrobog egy nagyrábás 256-os. Jellemzően 4.40 körül bukkan fel a Páskomliget utcában a piac felől érkezve. Fehér, részben sárga színezésű (vagy hasonló, szürkületben nehezebben veszem ki). Ismeri esetleg valaki? 2009-ben is láttam már.
Ma láttam Pilisnél vonatablakból egy átjáróban egy LWD-383 művésznevű, 415-ösnek látszó járműipari képződményt. Ez így, ebben a formában mi? Teljesen ledöbbentem, a létezéséről se tudtam ilyen vasnak.
Az bizony .01-es. Ledobnám az ékszíjat, ha lenne .00-s, az ugyanis a szovjet alap kivitel. Talán a K2-es állt hozzá legközelebb, de már az se eredeti állapotban leledzik. (Hogy hol, azt passzolom. Volt már viszlós, VT-s, most álltólag megint jár valahol új rendszámmal.)
A többi verzió: .04-ből egy, .10-ből marha sok, .11-ből 10 db (.30A-nak vannak vizsgáztatva, de teszek rá, egyébként 6 ÉMKK, 3 KNYKK, egy meg gyáriag classic és filmbusz), .13-ból egy van (ez is classic), .16-ból is egy (az is classic), és van egy .51 (vagy .10B?) magánkézben. A hajdús .30M-ként ismert járgányokat most jótékonyan hozzácsaptam a .10-esekhez.
Üdv! Érdeklődni szeretnék e dolog régi voltáról: Mint borsodi lakos és buszfan találtam egy érdekes helyet Bereten. Az egyik udvarban hátul egy szakadt régi rozsdás Borsod volános Ik 266-ost (?) láttam felfedezni. Először kocsiból vettem észre aztán most rákerestem a Google Street view-en és tényleg ott van. Tehát aki tudja ennek a busznak a régi rendszámát megosztaná velem? Előre is köszönöm!
Így is lehet hozzáállni. Meg úgy is, hogy ami direkt (és felvállaltan) igénytelen és gány "munka" arra nem mondom, hogy hurrá, ez gyönyörű. Mondjuk, hogy vindiktálom a jogot a fújolásra.
Még, hogy érv?! Olyan emberek érve, akik még mindíg a selejt munka takargatását tartják feladatuknak és állandóan támadják azokat, akik ezt nem tudják elviselni. A rendes munka sem tart tovább a selejtnél és sokkal jobb érzés az eredményét látni.
Egyébként azért is szóltam bele megint, hogy ne csak AegonT barátomat piszkáljátok (már aki ezt teszi) hanem rajtam is lehet a nyelveteket köszörülni. Talán lehetne már egyszer komolyan is gondolkodni, és lehet , hogy egyszer nem is lennénk már "szegény ország" ?!
Szombathely Ikarusai. Vannak még páran, de általában csak műszakváltós (H-jelzésű) járatokat visznek. Külön érdekes a mozgássérült-emelővel felszerelt példány, ilyet másutt nem láttam.
Egyszer már feladtam. Utána találkoztam egy írással (amit szándékon kívül számos projectpárti is megerősített) ami valahogy így hangzott: ĄTehetséges, jókezű, vidéki fiatalok csinálták a gépet, de egyikük sem ismerte az adott típust, nem láttak róla képet, mindössze 3-4 nyomtatott képecske alapján dolgoztak. Ahogy egy-egy nagyobb munkafázis elkészült, már érkeztek segédanyagok (képek, alkatrészek) de ekkorra már annyira előrehaladt a program, hogy a brigádvezető nem akarta visszabontani...Ąvalami ilyesmi volt. Ez, meg szerencsétlen faros esetén a motorkérdés indoklása egy cseppet felcseszte az agyvizem. Teljesen jogosan, tekintve, hogy közpénzből működő cégről beszélünk.
Kezdem úgy érezni magam, mint a Facebookon van egy csoport, aminek a neve Minden nap ugyanaz a kép Zámbó Árpyról. És frankón minden nap feltöltik ugyanazt a fotót és 20 ezer ember kedveli. Szerintem Te is ezért hajtogatod fél éve ugyanazt. De már legalább nem idegesít, csak jót röhögök rajta. Úgyhogy már megvan az esélyed rá, ha egyszer találkozunk és mondasz valami poént akkor nem fejellek meg csak elismerem, hogy kitartó vagy! ;)
Ezzel majdnem egyetértek. Azért majdnem, mert csak abban az esetben, ha a hibák jószándékúak, maximális tudással keletkeztek. Akkor azonban, amikor kiderül, hogy azok a hibák bizony nem jószándékúak, hanem csak igénytelenségből, balkáni belesz*rásból jöttek elő, nos, ott már egy picit gondot jelent a "normál" hangnem. A magános esetében szinte teljesen, annyi, hogy ott is - úgy gondolom - addig nem szabad beleszólni, amíg a törekvések jóindulatúak, nem pusztítják a történelmi emléket. Azaz a rothasztókkal, a "vasasokkal", meg Dr. Frankeisteinékkel szemben kell a kritika. Egyébként meg igen. A magánember busza hobbikocsi, jogilag azt csinál vele, amit akar, ha nem teljesen eredeti, hát nem az. (Ettől függetlenül, legalábbis szerintem nem tehet vele bármit, például a szétvágás legalábbis erkölcsi akadályokba ütközik) Ami viszont közpénzből készült, annak a lehető legnagyobb mértékben eredetinek kell lennie, mert az viszont a "köz" tulajdona.
Zsömlét hoztam a munkába, vehetek bele párizsit, vagy inkább ne is egyek, mert a kollégám párizsis zsömlét hozott otthonról... Vagy esetleg, ha hagy maradékot, vegyem meg tőle és egyem meg azt?
Röhej, amit itt egyesek a pálya széléről művelnek...
Amire eddig is. A kvázimávagra (amin még a felszállási rendre figyelmeztető tábla sem stimmel) az 55-ösre (elsősorban a hülye indoklásra a motorral kapcsolatban, no meg a csőfelni)... vagy az IK-AR 55-tel kapcsolatban? Arra, hogy az egy merci motoros Setra faros pofával...
"minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok...."
A szétbontott autóbuszok elsőbbséget kell, hogy évezzenk, hiszen könnyebben elfogynak.
De ez a szép teőablakos Ikarus 55 is megéne egy olyan tulajdonost aki felújítaná, ha erre anyagilag képes. Nyilván nem a megvásárlás a "legnehezebb" lépés, hiszen a felújítás kétszer, háromszor nehezebb lehet anyaigilag (a megvásárlásnál). De lehet beszélni a biztonságos fedett őrzött tárolásról (is), ez sem két Ft.
Továbbbá az is igaz, hogy szép, megőrzésre szánt, felújított 200-as autóbuszból egyenlőre kevés van.
Két magánszemély legalább. Nem erre gondolok. Persze, hogy mindenki azt újít fel, amit akar*, de ha az adott típusból van megkezdett, lelkesedés/pénzhiány/stb miatt félbehagyott kocsi, akkor szerintem nyugodtan mondhatom, hogy inkább azzal érdemes foglalkozni, hiszen a még meg nem bontott kocsi egyben van, így nehezebben "fogy el" míg a félbehagyott gyorsabban fogy, és az állapota is gyorsabban romlik. Végeredmény szempontjából faros-faros (sőt, a két vázra bontott (és annyiban fel is újított) 55-ös ugyancsak ex.DDR) ugyanakkor a hazai befejezése egyrészt nem veszi el a németek munkáját, másrészt "megmenti" a félkész kocsit, hiszen az amúgy gyorsabban fogy, mint a nagyjából egyben lévő roncs.
*minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok....
Ha jól tudom, a Vértes, Kapos Volán, a BKV és egy magánszemély az a négy üzemeltető akiknél egynél több felújított 200-as korszak előtti Ikarus van. Tehát a sok faros nem egy flotta része ami más típusok rovására bővül, a sok egyéni üzemeltető azt újít fel amit akar. Ez akkor is érvényes lesz ha már 60 üzemképes faros lesz miközben 601-es egy sem. Akinek ez nem tetszik nyugodtan vásárolhat valamely még nem futó típusból és felújíthatja.
Szerintem bátran elférne még 1 szép Ikarus 55-ös Magyaroszágon, ajtókiosztástól, felszereltségtől függetlenül. Akár felújítva, akár ebben az állapotban megvárva a későbbi felújítást.
Volt az index fórumon pár gyáritábla-fotó is, de egyet sem találtam, úgyhogy be kell érni ezzel. Az ominózus jármű a közepén van, 256.50E.1987.0001 számmal. Évet sem változtattak, egy az egyben így ment át. (Ami meglehetősen érdekes, mert nem tudom elképzelni, hogy nincs 1987.0001-es 256-os alapból.)
Hát igen...az n+1 db Farosnak (és bármely Öreg Vasnak) örülni kellene,nem morgolódni.Én egyébként ugyanígy fogok örülni majd az n+1. felújított 200-asnak is... :)
A saját pénzét mindenki arra költi, amire akarja... Ha 7-es BMW-re, akkor arra, ha luxuskurvákra, akkor arra, ha az n+1. Farosra, akkor arra, senkinek semmi köze nincs hozzá.
Nem a kvóta, az idő szűkös. Vázra bontva áll vagy három-négy kocsi, köztük olyan is, ami már nagyon-nagyon régóta van ilyen állapotban. Ezek egyrészt gyorsabban pusztulnak le, hiszen a korrózióvédelem nem teljes, másrészt az alkatrészek szépen apránként (vagy nem is annyira apránként) elfogynak.
Elvileg igen. Ha nem ragaszkodtak volna a sorrendhez, szerintem simán beszámozták volna ezt a kilenc kocsit a '87-es, szériagyártású 256-osok közé. De nem így tettek, és a 258-asokhoz tartozó szisztémát vihették tovább.
Milyen bizonyíték kéne? A buszok át lettek építve balkormányosra, a 258-as típusjelzés pedig nem felelt meg, mert nem volt itthon bevezetve, így hát 256-osokként adták el őket itthon.
Mármint melyik? Az, hogy rohadt sok van, azért zavar, mert másik rohadt sok áll vázra bontva. Azokat kellene befejezni, nem egy újaknak nekiállni. (na, meg közben pusztulnak a különleges kocsik (60/601/602, FAÜ, etc.) Az, hogy a BKVs miért zavar, úgy gondolom nem szorul magyarázatra.
Csak káprázott a szemem, vagy ma a reptérnél a D porta magasságában tényleg egy sötétkék 200-ast láttam kikandikálni az egyik hangárból, vagy tudom is én miből?
A HBweb.huA legalapvetőbb tömegközlekedési paradicsom, afféle on-line tömegközlekedős kánaán ki tudja már mióta. Jó, persze, van olyan jármű, ami azon sincs fent, de az ilyen járművek soha nem is léteztek.
Régóta vesztegelnek már ezek a 286-osok ezen a kanadai roncstelepen, de úgy tűnik, hogy - szerencsére - nem akarják elbontani őket, még mindig van vagy 10, többé-kevésbé ép állapotban.
Ő is csak akkor kezdett el fotózni, amikor mások már régóta űzték az ipart, szóval a képek nagy része jó eséllyel máshol is megtalálható a neten. Szóval ez a lista 10-15 perc alatt a töredékére redukálható ;)
Eredeti MAN D2156-os motor van benne. A mostani műanyag sz@rokhoz képest -amik a legkissebb egyenetlenségen is úgy pattognak mint kecskeszar a deszkán- úgy ringatott a rugózása a gyümölcsös dűlőútjain mintha hajó lenne.
Érdemes lenne kibérelni ezt a járművet ha odaadnák egy nosztalgia körútra.
Rendszám: BCG-666 Gyártmány: IKARUS Típus: 385.K1 Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Egy másik fórumon valaki azt mondta, hogy az IK200-as család hátsó motorszellőzőjének a függőleges agy vízszintes rácsozása az évszaktól függött. Én eddig úgy tudtam -és az életben is úgy tapasztaltam- hogy ez az elrendezés nem függött semmitől. Ahogy épp sikerült a gyárban úgy maradtak ezek a rácsok. Kérdem, hogy mi az igazság? Tényleg cserélték volna? Csomó ózdi 266-osra, 256-osra emlékszem ahol soha nem változott az elrendezés. Itt van két kép, ami a különböző rácsozatokat mutatja. Az egyiket én csináltam, a másik a Busport online oldalról származik:
Ikarus 311 alsó fényszóró (a kisebbik) lámpabúrát keresek, egy párat, átlátszót, vagy alternatívát, amivel pótolni lehet. Ha esetleg valakinek van, vagy ötlete van, kérem jelezze, köszönöm. E-mail címem publikus.
Mert a rakas uj busz melle felvesznek vagy 200 nullkilometeres embert C meg D kategoriaval, akiknek legkesobb (ezek a bsek) dec 31el mar onalloan kell dolgozniuk.
A kepzo cegeknek nincs ekkora kapacitasuk, igy a gyakorlati oktatasban reszt vesz a VT is.
Sajnos már sötétedett mire odaértünk, ezért és a tömeg miatt sem sikerült megfelelő képeket készíteni, de azért az ON járművekből teszek fel a teljesség igénye nélkül. Az ÁMG pótkocsi idén nyitva volt a közönség számára, de most sem közlekedett... Sajnos a 620-assal nem találkoztam, ezért róla nincs kép, remélem nem gond, hogy csak a pótja került fel.
Pár nappal ezelőtt láttam Kecskeméten a városnéző FAÜ-kék IK620-ast üresen is, munkában is, meg egy MÁVAUT-színű IK630-ast, de nem volt időm utánajárni a dolgoknak.
Mi volt ez? Van-e esetleg valakinek fényképe az eseményekről?
Hmm ez a 438-as öszvér a 283-as és a 435-ös házasításából keletkezettés azért is írtam be, hogy végre megvan, mert csak ez az 1 db van belőle (elvileg 2 db). :D
-----------
Aki meg leminuszozta a 438-asról a posztom az utazzon Credoval. :)
Ma láttam egy fehér-sötétkék-piros festésü 256-ost a Csaszinál, nem tudtam leszállni értem mert dolgom volt éppen, időre mentem, meg tudnátok mondani mi lehetett a rendszáma?
....."...A rendszerváltozás előtt évente 100 buszt tudtak lecserélni a közlekedési vállalatok, most 400-500 új busz beszerzésére nyílik lehetőség............."
A valóság az, hogy az "a" 100 valójában 1000 volt.
Szükségem lenne 260, vagy 280 fotóra, teljesen szemből, nagy felbontásban. A lényeg a hűtőrács, lökhárító, felül az IKARUS feliratig bezárólag. Tudnátok segíteni?
0:24-nél ott a kalászos címer az országhatáron. Tekintve, hogy 1989 októberében kikiáltották a Magyar Köztársaságot, kizárt, hogy 1990-es legyen a film. Nyilván eltartott egy ideig, míg mindenhol lecserélték a címereket, de az országhatár az elsők között lehetett.
Na jó, de ami telephelyi képek be lettek téve, azok elvileg frissek (akkor frissek) voltak, és azok az ex. isaszegi kocsikról készültek. az volt írva, hogy friss képek.
FKB-869-re (az elsőre) tud valaki vázszámot mondani? Több helyen láttam belső fotókon a gyári táblát is, szóval esélyes, hogy valaki már onnan is tudja...
(És OFF: az egykori Queeny Bus és a Mr. Nils ugyanaz a cég lenne valójában?)
Hétfőn A házibuli folytatódik című francia film ment a tévében. Csak pár percre néztem bele, de az első amit kiszúrtam egy piros Ik 250 Ibusz felirattal egy párbeszédes jelenet hátterében valami francia városban.
jav.: több is Egyébként ez a harmadik "magyaros" MARVEL film. Az Iron Man első részében a terroristákk beszélnek magyarul, az Avengers első részében Budapestet emlegetik, most meg az Ikarusok. Ez meg annak, aki Ikarusok alapján akar filmet nézni: http://www.imcdb.org/vehicles_make-Ikarus.html
Ha feltételezzük, hogy a jobb kettes ablak kivételével minden eredeti rajta, akkor 1989-esnek kellene lennie. Akkoriban ugyanis kiment egy szovjet hidas adag is belőlük a csehszlovákokhoz.
Talán zalakomári illetőségű volt a maszek, de a nagykanizsai Volán-telepen tárolta a buszt (Zalakomár etnikai összetételét elnézve ezt meg is tudom érteni). Vagy így valahogy.
Mindenesetre nem lep meg, hogy a mindenhonnan összevásárolt 256.21-esek után ez is a Tesó Bt. állományába került. Végül is a HSW is D10-es, úgyhogy beleillik a flottába.
Az Ikarus 577 lehetséges hogy 350-esként vagy nyilvántartva?
Rendszám: ANU-076 Gyártmány: IKARUS Típus: 350 Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Tudomásom szerint nagy létszámhiány van arrafelé.Idén már 50-en otthagyták a céget.25.0000 ft fejpénzt kap az a dolgozó aki gkv-t hoz a céghez.Gondolom az új sofőrök vonalbejárása zajlott.
Rendszám: EUC-494 Gyártmány: IKARUS Típus: 548-03 /ÁTALAKITOTT/ Szin: PIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Érdekes "jelenségnek" voltam tanúja kedden Veszprémben. A Kisalföld Volán 415-öse jelent meg a pályaudvaron, már kezdtem félni, hogy Győrbe ezzel megyünk, de mégsem. Tanulójárat volt. Létezik ilyen is, hogy valakivel kimennek hosszabb útvonalra? Vagy csak a Győri vonalat tanították meg neki?
Az EAG buszok nagy részét is Ikarus néven állították forgalomba, nincs mibe belekötni. Mint EAG fánk a topik összevonást ettől függetlenül nem szeretném.
Néhányan mégis belekötöttek, hogyha EAG-ról tettek fel ide képet. Igazság szerint akár össze is lehetne vonni a két topikot, de néhányan nem mennének ebbe bele.
Ezt azér viszonoznám. Legslábbbis az első felét....de hát az a kép elvileg friss volt! Ennyire pár napja történt? (Nem tudom, akarom-e hallani a választ)
"Ami viszont biztosan megvan, az az ex. isaszegi kocsi"
Ami viszont biztosan nincs meg, , az az ex. isaszegi kocsi, a hiszti nem véletlenül volt! Az utolsó tulajdonos sajnos földaraboltatta és kivitette a MÉH telepre.
Lehet, mert habár láttam a gyári táblát, de csak futtában (szóval még az a csúfság is megeshet, hogy nem 256.50 van beütve, hanem .50E), ha te is láttad már, akkor szólj! :D
Sőt, még értelme is lenne, mert mondom, hogy a 05xx az NDK-s, a 08xx-ből pedig ismerek 256.50E-t, de valahogy nem hagy nyugodni az, hogy a hátsó ajtó csak dísznek van...
Ma volt szerencsém hozzá. A hátsó ajtó pont a 256.50V-re jellemző, a gyári táblán 256.50.1989.0521 van, néhol 256.50E-re írják, eszerint meg nem is kéne a gyári számnak ebben a formában léteznie. (Jó, szögezzük le, utóbbi nagyon sok helyen idegesítően pontatlan, több ellenpéldát is láttam már a saját szememmel.)
Valaki fel tud egy kicsit világosítani az eredetét illetően amúgy? Addig megvan, hogy ex. HMH-128 ex. BSN-862. Már csak azt nem tudom, melyik szervhez tartozott (szórták a BSN-t a rendőröknek, honvédeknek, tűzoltóknak meg mi egyéb), illetve milyen rendszámmal kezdett (mondjuk ezt megtudni közepesen esélytelen, de mindegy).
Az az, ami tudtommal kérdőjeles "eltűnésük" óta én semmit nem hallottam azokról a kocsikról, azt se, hogy biztonságban lennének. Ami viszont biztosan megvan, az az ex. isaszegi kocsi (ebből volt nemrég itt nagy hiszti) és az ex. túrkevei (zöld-kék-zöld festésű kocsi). Meg van "rengeteg" sima 60-as, így építeni se lenne nagy vandalizmus.
A BKVnak van Láng motorja (OFF: akkor is van, ha Tildy úr napokig anyázott érte facebookon, van) de hát istenem, használni akarják [de minek, én inkább eldugnám, szégyelném mutogatni. Volt róla szó ugyanazon fb. csoportban, ahol OFF Tildy úr anyázott, és kiderül, hogy úgy álltak neki gányolni, hogy majd miután elkészült a gányolás, képet is szereztek arról, hogy hogyan kellene kinéznie. Az, hogy ez így történt, nem egy helyről nyert megerősítést. Akkora meg már elkészült, úgyhogy hagyták a fenébe. Mert el kell készülnie a 100.ikra. De hát einsteinem, jó magyarosch lett, ilyen ez, így marad, ez is ki lett mondva. Nincs mit kezdeni vele.
Azt nem értem, hogy milyen szabály engedi a kváziTr5nek azt a Csepel motort, amivel a BKV 55-e nem járhat. Ki, és miért tiltja (jogszabályban?) hogy a BKV 55-ében Csepel motor dolgozzon? Hiszen a tények - hogy minden más D613/D614-es gép mehet "szabadon" - valamint Lacus indoklása együtt azt mutatja, hogy valaki külön a BKV 55-ére írt egy olyan törvényt/jogszabályt/egyebet, hogy az nem mehet az eredeti motorjával. Ez mekkora hülyeség már?!
Ha viszont így van,üzennék a németországi új tulajnak. Nem szabad közlekedni a busszal mert mind a hat felni minimálisan keresztben három helyen törött,vagy repedt. Kecskeméten láttam szóltam okvetlenül erről a tulajnak,de csak legyintett.
A MAN motor beépítése szíve joga a tulajnak. Sokkal érdekesebb kérdés, hogy miért van még mindig rajta OT rendszám ezzel a motorral.
Azt, hogy Csepel motorral használhatatlan egy faros, konkréten hazugság, itt a példa.
A kvázi Tr5-be is lehetett volna szerezni megfelelő motort ha valakinek van rá igénye. Meg pénze. Vagy egyik vagy másik esetleg mindkettő hiányzott. Hivatalos indoklás? Magyarázás inkább. De jogot azt lehet vindikálni, az megy jól.
A csőfelninél - szerintem - érdekesebb kérdés a motor. A faros MAN motort kap, mert használni akarják, a Csepellel meg ma már nem mehet még városban sem, kváziTr5 viszont D614-et kap, mert használni akarják... Azaz az 55-ös nem mehet Csepellel, a kváziTr5 meg igen. Legalábbis ez a hivatalos indoklás.
Gyermeteg kérdés: a csőfelni az ugye olyan, mint a trilex, csak egész?
Ezért a beszólásért akár el is küldethetnélek egy kis pihenőre. A hangnem messze nem olyan mint ami elvárható lenne tőled. Vagy ide süllyedt uraságod? De tudod mit, nekem így is jó.
Egyetlen képet kérnék, amin látható a "kék szemét" cső felnivel.
Vagy nem csak a stílusod, hanem a memóriád is romlik? Sose volt rajta.
Azoknak a tisztelt szakembereknek akik azt hangoztatják, hogy modern motor és csőfelni kell a frissen "retusált" gépre mert használni is szeretnék, megjegyezném, hogy régen is volt élet.
Mi több ma is alkalmas, hogy elhaladjon Csepel motorral trilex felniken Németországba és vissza.
1600 km-t autóztunk jó hangulatban normális tempóval.
Nem értem miért a füvön tárolják a kocsikat, mikor egyből egy sósavas kádba is tehetnék őket....
Gyk.: a földön tárolt autóbuszt a kicsapódó pára alulról tönkreteszti, erre még jól rátesznek a fűszálak is, amik szépen odavezetik az esőcseppeket a busz aljához.
Értem én, hogy drága a szilárd talaj, meg jó fejek, hogy megőrizték a kocsikat, de így nem sok marad majd belőle pár év múlva.
Mivel elég rég óta nem fórumozok, így most külön kérésre közzéteszem a fotóimat két helyszínről.
Egyrészt május 16-án rendezték meg a Múzeumok Éjszakáját Tallinnban, melyen négy darab Ikarus vett részt.
Másrészt pedig másnap ellátogattam a Tallinntól 100 km-re délkeletre lévő Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik nevű helyre, ahol az alábbi öt darab roncs Ikarus autóbusz áll már évek óta több más veterán autóval, harci járművekkel, traktorokkal, tűzoltóautókkal, és egyéb tömegközlekedési járművekkel.
Minden annyit ér, amennyit adnak érte. Valaminek az ára csak annyit jelent, hogy mennyit szeretnél érte kapni. Én adok érte 5 ezret, még ma, kp. Budapesten bárhol átveszem, ma 20:00ig.
Érdeklődnék, hogy van -e valakinek szkennelt kezelési útmutatója Ikarus autóbuszokhoz? (vagy részletes műszaki leírása) Elsősorban a 415,435,260,284,280,266 típusok érdekelnének.
Üdv! Mávag témához: " Dícséretre méltó kezdeményezés volt,hogy a rendkívül nehéz körülmények között dolgozó kalauzok munkakörülményeinek javítására - Közép-Európában elsőként-1958 októberétől a 35-ös autóbusz-viszonylaton kísérletképpen bevezették az ülőkalauz rendszert. A kedvező forgalmi tapasztalatok után döntötték el általános alkalmazását.Ennek kapcsán két év alatt mintegy 800 autóbuszt alakítottak át. A kalauzülést a hátsóajtó mellett, a kocsi jobb oldalán helyezték el. Ez az elhelyezés az utascsere szempontjából ugyan kedvezőtlenebb volt, mint a bal oldali elhelyezés, viszont a kalauz mindkét (csuklós kocsiknál mindhárom) ajtót jól látta, ami a biztonságnak kedvezett (az ülőkalauzos rendszert a trolibuszokon is bevezették, a villamosokon azonban nem vált be; a régi 10-es villamos vonalán 1947-ben tett kísérlet a 3600-as típusú villamossal is kudarcba fulladt). " Mivel a Mávag Tr 5 és M 5 típusú buszokat a FAÜ 1962-ben selejtezte -szerintem- komolyan ott lehetett a tábla.
Forrás: A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada III.kötet
1982-83 körül volt Debrecenben egy Ikarus 255-ös (magánbusz),aminek elöl a linken szereplő buszhoz hasonlóan dupla lökhárítója volt ...:) Érdekesen nézett ki az is.
Kicsit off,de Ifákon is volt anno szokás,hogy az IFA-lökhárítót kicserélték Ikarus 200-as lökire,pont passzolt rá.A jobbak még a ködlámpákat is berakták,hogy még menőbb legyen az autójuk ...:D
Mondjuk szerencsére ez olyan baki, ami egy órán belül javítható, ha csak a két táblát kell megcserélni, és felszegecselni/csavarozni.
Amúgy meg még a 180/556 is hátsóajtózós volt a feliratozások szerint.
De ki lehet próbálni a következő felújításnál hogy megbízni egy embert aki ezeket a bakikat már a készülés alatt figyeli, adatot/képeket gyűjt, összeírja akár az itteni emberek használható észrevételeit, meglátását, tapasztalatát, és továbbítja a megfelelő embereknek hogy ne legyenek ilyen bakik mégegyszer.
Szerintem egy ilyen tétel, egy busz felújításának az árába viszonylag könnyen bele is fér.
A "67 éves ember" lassan egyáltalán nem fog merni megszólalni, pedig csak annyit szeretne elmondani ill. elérni, hogy ha valamit létre akarunk hozni - pláne "történelmi hűség" szerint - akkor tegyük azt lelkiismeretesen, valóban "legjobb tudásunk szerint".
Ne csak azért, hogy "valamit" csináljunk!
A vélemény a "régi" és "új" BKV-ról sajnos nem alaptalan, mert valós tapasztalatokon nyugszik de ennek tárgyalása nem idevaló.
A legutóbbi problémához annyit, hogy én sem emlékszem miként volt az "ülőkalauz" előtti utas áramlási rend?!
Még egy kis "demagóg duma" a végére: a jól és precízen végzett munka semmivel sem jár több fáradtsággal, mint......
Az ülőkalauz rendszer bevezetése után egyértelműen hátsó ajtózás volt. Tömeg esetén kisgyerekeseknek elnézték, ha az első ajtón szállnak fel, ilyenkor a jegy árát az emberek láncban adták hátra a kalauznak, a jegyet pedig vissza.
A kérdés valójában az, hogy volt az ülőkalauz rendszer előtt, amikor a kalauz előre-hátra járkált a kocsiban. Érdekes, erre nem emlékszem. Apám magas volt, csak hátul a peronon fért el (onnét sem látott ki), emiatt mi mindig hátul szálltunk fel. Előtte szertartásosan levette a kalapját...
Ha a buszfelújítás 2015-ben úgy néz ki, hogy valaki csinál valamit és a végeredménynek annak minőségétől függetlenül örülni kell, akkor ne is legyen mert így baromira nincs értelme.
Én meglepődnék ha abbamaradna. Folyamatosan az a hivatalos kommunikáció, hogy "ja sz*r, és?!" Szóval nem sok vizet zavar, hogy nincs mindenki elszállva tőle. De hát ez van, ha "5-6 fénykép alapján" csinálták.
Csak halkan. Nem ekézi senki, csak észrevétel volt.
Egyébként meg szerintem sem szabad kritizálni a buszt! Pláne nem egy tiszta agyú normális,nem alkoholista 67-éves embernek aki ott dolgozott sofőrként,ráadásul gyerekként meg utazgatott a MÁVAG TR-en.
Köszi,és egyben szomorú is. Köztünk élnek/éltek olyanok akik még utaztatok rajta. Hogy miért nem lehet egy ilyen buszfelújításnál kérdezni?Akár itt is.
Üdv! Még mindig MÁVAG. Kérem csak olyan Emberek válaszoljanak akik valamennyire ismerik a korszak tömegközlekedését. Köszönöm.
Tegnap esti email egy régen ott dolgozó gépkocsivezetőtől.(Igaz ő az IK 620-al kezdett.) :
- "Továbbá feltűnt nekem egy másik baklövés is.Szerintem sohasem volt rajtuk az első ajtótól a hátsó felé utasáramoltatás. Mindig hátul kellett felszállni és elől le. Én úgy emlékszem az első ajtó lépcsőjére felfestve ez volt: Csak leszállóknak. "
Tisztában vagyok ezzel a dologgal, de a ZF-ek jellegzetes hangja a 3-as fokozatba kapcsoláskor hallatszik legjobban, úgyhogy ennek sok köze nincs hozzá.
Amirol irsz abban van igazad, annyit tennek hozza, hogy az elovalaszto gombsoron az "12DNR" vagy az "1D2NR" az csak az economy-program megkulonboztethetosegenek relevanciaja vegett mervado, tekintettel arra, hogy barmikor letrehozhato barmilyen sorrendu gombsor (pl. D21NR is; csak ertelme nem sok van...). A nyomatekvalto mukodesenek valos folyamatat az elektronika vezerleseben az EPROM-ba egetett szoftveres tematika hatarozza meg, illetve az, hogy a valtomuben megtalalhato-e a "G" szelep (amennyiben azt a "vonyito" hangot keressuk...).
Mindenkeppen hozzatennem, hogy ebben a temaban ex-recseis tt. a mindentudo uber alles, hatha segit jobban helyre tenni a temat! ;)
1 - Egyesben marad a kocsi, kivéve, ha például a 3. fokozatban nyomjuk be a fix 1-et, akkor 3-ban marad.
D - Egyesből indul a váltó és minden fokozatot felvált.
2 - Kettesből indul a váltó és minden fokozatot felvált. Itt ugye kihagyja az első fokozatot, így az első fokozat "vonyítása" kimarad. (Ez a "takarékos" fokozat, amivel elvileg üzemanyagot lehet megspórolni, ha üres a kocsi és sík terepen halad, tömött kocsinál elég nehézkesen indul ebből a fokozatból.)
Aztán van ugye az 12DNR gombsor:
1 - Egyesben marad a kocsi.
2 - Egyesből indul a kocsi, kettesig vált fel. (BKV-s kocsiknál hármasig vált fel)
D - Egyesből indul a kocsi és minden fokozatot felvált.
Valoszinuleg arra gondolsz, hogy a 4 HP 500 nyomatekvaltonal ket tipusu vezerles letezik, az AEM 6 es az EST 18 (ez van a 412, 415, 435-ben is). Az EST 18-cal erkezett a '93-as 280-as sorozat, ennek a "nyoszorgeset" hallhatod, mikor megallsz a kocsival es "fel uresbe" kapcsolja a valtot, azaz az "F" helyett a "G" szelepet kapcsolja be, hogy a Wandler ne kepezzen hoterhelest. Ez magyarazhatja az altalad velelmezett "tobb tipus" kerdeskoret.
Sose hallottam ilyenről. Egy váltógombsor van, oszt csókolom, de az a váltón annyit állít hogy meddig kapcsol fel, ettől a jellegzetes ZF hang nem szűnik meg.
Cseh ismerőseim Ikarus-Avia 553 komplett felújításához keresnek tervrajzokat, illetve nem ártana, ha akadna egy donornak használható jármű is, mert állítólag az alvázzal bajok vannak. Tud valaki segíteni ebben a kérdésben Gugli elvtárson kívül? Én nem kecsegtettem sok jóval őket, hiszen ebből a típusból nem volt túltengés idehaza...
A hang üzemmódfüggő is. Vannak ún.kímélős váltók, ha abba van kapcsolva nem vonyít. Illetve újabb darabok, pl.400-asokban csak a 3.-ba váltáskor nyávognak, főként.
Akkor jól írtam, tényleg egy 60/601/602 egy 60T és egy 31(1) képe volt fenn? Erre ugyanis egyszer nem érkezett megerősítés. (Ha viszont igen, van-e lehetőség vajon a BKVt és a tulajt összehozni, hiszen például dízel 60-as sincs még a nosztalicskaflottában.)
OFF. A posztoló megkapta a választ. A képek és a hozzászólások el lettek távolítva. Mindenki boldog immár. Légy szíves ne generálj újabb vitát ugyanarról a gumicsontról, hogy telephelyi vagy nem az.
Ha nincs a nyakaskodás, és a vélt vagy valós igazsághoz körömszakadtig ragaszkodás, két-három hozzászólás után lekerül a fotó, és nem tör ki akkora patvar, hogy 10 paraszt gyerek se éri körbe, tiltások, miegymás.
Itt fejezzük be, kérlek. Snitt. ______________________ ON.
"Telephelyi" fotóról szóló veszekedés volt, és mivel "telephelyi" így szanálva lett. Épp, csak a posztoló kérdésére nem volt válasz, hogy ugyan, milyen buszt látott.
Eddig nem nagyon tűnt fel, de a késői 620/630-asok és a 180/556 paraméterei ilyen hasonlóak lettek volna? (Ablak, kerékkivágás, burkolólemezek, stb.) Vagy csak a távolság "előnyét" élvezem a képen?
Jó de azt hiszem ez a világ már elmúlt, már rég nincsenek a cégnek ilyen extra szolgáltatásai, és örülhetünk, hogy a nosztalgia fogalma (buszok, villamosok, trolik ) terén ekkora lépések történtek!
Van, hogy szétvágás során a buszról levágják a tetőt, van, hogy nem. Ha levágják róla a tetőt, máris létrejön a tető nélküli/ kabrió jármű. :D Nem saját "poén" az egyik fb-os csoportban humorizált így valaki. 200-as kabriója a BKVnak nem volt.
gondolom nem elhanyagolható szempont 1-1 felújításnál, hogy némi hasznot is hozzon az adott darab.. egy cabrio 260-ast, vagy kettőt egész nyáron hétvégenként pörgetni a duna mentén körbe, a várba és a hősök terén mondjuk fejenként egy-egy jegyért gondolom sokkal inkább kifizetődő lenne, mint egy most még "tucat" nosztalgia járművet.. ugye nem utolsó szempont, hogy legyen egy kis szenzáció.. pénzért mondjuk a 156-ra nem hiszem hogy az átlag nézelődő, egy kisgyerekes család, vagy egy turista csoport felszállna, de egy szép kék ezüst cabriora, ráadásul ennyiért csak-csak..
260-as van sok, alkatrész szintén, szakértelem házon belül egy ilyen átalakításhoz gondolom szintén, így tán nem lenne akkora kiadás.. és azért reklámnak se lenne utolsó..