Rendszám: AAD-399 Gyártmány: IKARUS Típus: 211.01 Szin: BORDÓ A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Hinnék neked az 1650-nel kapcsolatban, de a 89-béli 1600-asok elejében már 260.02-esek vannak, és nem hinném, hogy kettéválasztották volna a fehérváriak a 43-as mezőt egy rakás 02-essel. A 0650 viszont benne van egy adag 43-asban, úgyhogy az lesz!
Közben az ész megáll, mert most nézem, hogy a BHP-978 1989-es, (1116), 1990-es forgalomba helyezéssel. Arra legalább volna magyarázat (egyesítés), de akkor is kilóg a sorból.
A helyüket a rendszámból nagyjából úgyis meg lehet állapítani, de azt, hogy MÁV melyik xy kft, azt szerintem hiába várod bárkitől is...
Mellesleg jól jött volna annak idején egy direkt pótló flotta, de olyan a három ex-kisalföldes kivételével szerintem soha nem volt nekik. (Még az ex-agriás BRF is melósjáraton kötött ki.) Jó állapotú, megkímélt gépek lehetnének még ma is, kevés kilométerrel.
És ha nagyon megkapargatom az edény alját, akkor még ilyenek is feljönnek:
FIZ-253 ex HMF-690 ex EUC-402 ex AFB-209
FKC-355 ex BFJ-002
FUM-595 ex AFB-273
Röhej egyébként, hogy még egy épkézláb listát nem láttam MÁV-os buszokról, pedig a vasúti gördülőállományról tudni mindent... Nyilván a vasutasok szégyellik, hogy buszaik is voltak. :))))
Össze tudnánk gyűjteni a nem NDK-s, azaz a vasutas 260.43-asokat?
Nekem az alábbiak jutottak így elsőre eszembe: AKF-902, AVD-488, BFF-078, BFF-785, BHP-978, DZD-750*, FKL-819, FKL-820, FKL-821, FKL-822, FKL-823. Mennyi lehetett még ezeken kívül? Vajon hogy jutott hozzájuk a MÁV gyári újan? És mit tudhatunk még róluk?
* A rendszám alapján nem biztos, hogy eredeti magyar, inkább ex-NDK-s, de ki tudja...
Tud valaki bármit is a Tűzoltóság/Polgárivédelem/Katasztrófavédelem állományában lévő Ikarusz - talán - 250-es törzsbusz/vezetési központ, vagy ki tudja milyen néven futó átalakított buszáról?
Valamikor a 90-es években még filmben is láttam szerepelni (konyhaasztal székekkel, pult, ilyesmik voltak benne), mostanában viszont nem leltem rá a net-en sem, pedig próbáltam a "barátomat" faggatni. :-) Lehet, nem voltak jók a kereső feltételek.
Véletlenszerűen kerültek alá a hidak. Nem tudom, hogy a bolygóajtós trilexeseknek milyen volt a felfüggesztése, de nem ugyanolyan trilex híd volt, mint a 08-94-esé, hanem a "szögletesebb csillag".
Én az Fkf zrtnél dolgozom. Ezzel a busszal hozzák a melósokat ( mi talapasoknak hivjuk őket) ezek ilyen napi melósok, ők szedik a szemetet, meg ahol ilyen havária helyzet van. Ki van belőle szedve vagy 20db ülés ott kukák és szerszámok vannak
Na, most nézem, hogy annál be is jelöltem, hogy BY 78-as (csak nem tudtam, melyik), megvolt mellette ugyebár a BHM-114 is, összesen egy hiányzó BY 78-asom volt, szóval ég a személyiben is látszódó testrészemen a bőr. De azért kösz!
Akkor ezek szerint nem a CCV-447 volt az egyetlen a Nógrád 2006-os selejtjei közül, amit eladtak Bihar megyébe... A nevezettből egyébként BH 06 TUZ lett a feljegyzések szerint.
Abban az évben elvileg 266-osok is kerültek ki, de azokról nem tudok.
Random kínzó kérdés: vajon miért szállítottak le 1989-ben egy komplett NDK-s, illetve csehszlovák 280-as szállítmányt az addigiaktól eltérően szovjet futóművel?
1939-ben vagyunk. A közúti motorizáció még mindig igen alacsony színvonalú hazánkban. Személyautóból például alig 27 ezer darab fut az utakon. A potenciális vevőkör alacsony létszáma ellenére az Uhri Testvérek karosszériagyár előrukkol egy lakókocsival.
[...] Bővebben!Tovább »
Ott van róla a kép a cikkben amit linkeltem. Amúgy van róla már ezzel a sárga festéssel, de még lengyel rendszámmal.
Hogy kié, fogalmam sincs, ahogy arról se, merre jár.
Amúgy vannak még maszek 415-ösök, két zöld-fehér (asszem ex finn) egész sokat lehetett látni Budapesten 2010 körül (én azóta nemigen járok Budapesten, nem tudom járkálnak-e még.... Akkoriban az Örs-Dél-Buda tengelyen napi rendszerességgel lehetett látni őket)
Ezzel a rendszámmal én bizony a te oldaladon se találtam meg. Mondjuk lehet, hogy csak én vagyok gyökér már megint. :D Amúgy ma ugyanazzal a vonattal mentem, szinte másodpercre pontosan ugyanakkor értünk az átjáróhoz, de nem láttam se az átjárónál, se a környékén a vasat. Persze nyilvánvalóan lehetséges, hogy előbb vagy később haladt el, de az is, hogy egyáltalán nem ment ma sehova. Azért kíváncsi lennék, hogy melósokat furikáz-e, vagy teljes mértékig különjárat (amin meglepődnék).
Érdekes módon Magyarországon nem sikerült vele még összefutnom, viszont amikor Varsóban voltam, sikerült lefotóznom még fehéren, lengyel rendszámmal. Úgyhogy az X-et behúztam rá.
Nem létezik, mert nincs honnét informálódnom róla. :D De van egy második esélye is minden járműnek: a Google. És bizony most az se segített, egy kép sincs róla az egész neten.
Sziasztok! Újpalotán már több éve minden hajnalban elrobog egy nagyrábás 256-os. Jellemzően 4.40 körül bukkan fel a Páskomliget utcában a piac felől érkezve. Fehér, részben sárga színezésű (vagy hasonló, szürkületben nehezebben veszem ki). Ismeri esetleg valaki? 2009-ben is láttam már.
Ma láttam Pilisnél vonatablakból egy átjáróban egy LWD-383 művésznevű, 415-ösnek látszó járműipari képződményt. Ez így, ebben a formában mi? Teljesen ledöbbentem, a létezéséről se tudtam ilyen vasnak.
Az bizony .01-es. Ledobnám az ékszíjat, ha lenne .00-s, az ugyanis a szovjet alap kivitel. Talán a K2-es állt hozzá legközelebb, de már az se eredeti állapotban leledzik. (Hogy hol, azt passzolom. Volt már viszlós, VT-s, most álltólag megint jár valahol új rendszámmal.)
A többi verzió: .04-ből egy, .10-ből marha sok, .11-ből 10 db (.30A-nak vannak vizsgáztatva, de teszek rá, egyébként 6 ÉMKK, 3 KNYKK, egy meg gyáriag classic és filmbusz), .13-ból egy van (ez is classic), .16-ból is egy (az is classic), és van egy .51 (vagy .10B?) magánkézben. A hajdús .30M-ként ismert járgányokat most jótékonyan hozzácsaptam a .10-esekhez.
Üdv! Érdeklődni szeretnék e dolog régi voltáról: Mint borsodi lakos és buszfan találtam egy érdekes helyet Bereten. Az egyik udvarban hátul egy szakadt régi rozsdás Borsod volános Ik 266-ost (?) láttam felfedezni. Először kocsiból vettem észre aztán most rákerestem a Google Street view-en és tényleg ott van. Tehát aki tudja ennek a busznak a régi rendszámát megosztaná velem? Előre is köszönöm!
Így is lehet hozzáállni. Meg úgy is, hogy ami direkt (és felvállaltan) igénytelen és gány "munka" arra nem mondom, hogy hurrá, ez gyönyörű. Mondjuk, hogy vindiktálom a jogot a fújolásra.
Még, hogy érv?! Olyan emberek érve, akik még mindíg a selejt munka takargatását tartják feladatuknak és állandóan támadják azokat, akik ezt nem tudják elviselni. A rendes munka sem tart tovább a selejtnél és sokkal jobb érzés az eredményét látni.
Egyébként azért is szóltam bele megint, hogy ne csak AegonT barátomat piszkáljátok (már aki ezt teszi) hanem rajtam is lehet a nyelveteket köszörülni. Talán lehetne már egyszer komolyan is gondolkodni, és lehet , hogy egyszer nem is lennénk már "szegény ország" ?!
Szombathely Ikarusai. Vannak még páran, de általában csak műszakváltós (H-jelzésű) járatokat visznek. Külön érdekes a mozgássérült-emelővel felszerelt példány, ilyet másutt nem láttam.
Egyszer már feladtam. Utána találkoztam egy írással (amit szándékon kívül számos projectpárti is megerősített) ami valahogy így hangzott: ĄTehetséges, jókezű, vidéki fiatalok csinálták a gépet, de egyikük sem ismerte az adott típust, nem láttak róla képet, mindössze 3-4 nyomtatott képecske alapján dolgoztak. Ahogy egy-egy nagyobb munkafázis elkészült, már érkeztek segédanyagok (képek, alkatrészek) de ekkorra már annyira előrehaladt a program, hogy a brigádvezető nem akarta visszabontani...Ąvalami ilyesmi volt. Ez, meg szerencsétlen faros esetén a motorkérdés indoklása egy cseppet felcseszte az agyvizem. Teljesen jogosan, tekintve, hogy közpénzből működő cégről beszélünk.
Kezdem úgy érezni magam, mint a Facebookon van egy csoport, aminek a neve Minden nap ugyanaz a kép Zámbó Árpyról. És frankón minden nap feltöltik ugyanazt a fotót és 20 ezer ember kedveli. Szerintem Te is ezért hajtogatod fél éve ugyanazt. De már legalább nem idegesít, csak jót röhögök rajta. Úgyhogy már megvan az esélyed rá, ha egyszer találkozunk és mondasz valami poént akkor nem fejellek meg csak elismerem, hogy kitartó vagy! ;)
Ezzel majdnem egyetértek. Azért majdnem, mert csak abban az esetben, ha a hibák jószándékúak, maximális tudással keletkeztek. Akkor azonban, amikor kiderül, hogy azok a hibák bizony nem jószándékúak, hanem csak igénytelenségből, balkáni belesz*rásból jöttek elő, nos, ott már egy picit gondot jelent a "normál" hangnem. A magános esetében szinte teljesen, annyi, hogy ott is - úgy gondolom - addig nem szabad beleszólni, amíg a törekvések jóindulatúak, nem pusztítják a történelmi emléket. Azaz a rothasztókkal, a "vasasokkal", meg Dr. Frankeisteinékkel szemben kell a kritika. Egyébként meg igen. A magánember busza hobbikocsi, jogilag azt csinál vele, amit akar, ha nem teljesen eredeti, hát nem az. (Ettől függetlenül, legalábbis szerintem nem tehet vele bármit, például a szétvágás legalábbis erkölcsi akadályokba ütközik) Ami viszont közpénzből készült, annak a lehető legnagyobb mértékben eredetinek kell lennie, mert az viszont a "köz" tulajdona.
Zsömlét hoztam a munkába, vehetek bele párizsit, vagy inkább ne is egyek, mert a kollégám párizsis zsömlét hozott otthonról... Vagy esetleg, ha hagy maradékot, vegyem meg tőle és egyem meg azt?
Röhej, amit itt egyesek a pálya széléről művelnek...
Amire eddig is. A kvázimávagra (amin még a felszállási rendre figyelmeztető tábla sem stimmel) az 55-ösre (elsősorban a hülye indoklásra a motorral kapcsolatban, no meg a csőfelni)... vagy az IK-AR 55-tel kapcsolatban? Arra, hogy az egy merci motoros Setra faros pofával...
"minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok...."
A szétbontott autóbuszok elsőbbséget kell, hogy évezzenk, hiszen könnyebben elfogynak.
De ez a szép teőablakos Ikarus 55 is megéne egy olyan tulajdonost aki felújítaná, ha erre anyagilag képes. Nyilván nem a megvásárlás a "legnehezebb" lépés, hiszen a felújítás kétszer, háromszor nehezebb lehet anyaigilag (a megvásárlásnál). De lehet beszélni a biztonságos fedett őrzött tárolásról (is), ez sem két Ft.
Továbbbá az is igaz, hogy szép, megőrzésre szánt, felújított 200-as autóbuszból egyenlőre kevés van.
Két magánszemély legalább. Nem erre gondolok. Persze, hogy mindenki azt újít fel, amit akar*, de ha az adott típusból van megkezdett, lelkesedés/pénzhiány/stb miatt félbehagyott kocsi, akkor szerintem nyugodtan mondhatom, hogy inkább azzal érdemes foglalkozni, hiszen a még meg nem bontott kocsi egyben van, így nehezebben "fogy el" míg a félbehagyott gyorsabban fogy, és az állapota is gyorsabban romlik. Végeredmény szempontjából faros-faros (sőt, a két vázra bontott (és annyiban fel is újított) 55-ös ugyancsak ex.DDR) ugyanakkor a hazai befejezése egyrészt nem veszi el a németek munkáját, másrészt "megmenti" a félkész kocsit, hiszen az amúgy gyorsabban fogy, mint a nagyjából egyben lévő roncs.
*minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok....
Ha jól tudom, a Vértes, Kapos Volán, a BKV és egy magánszemély az a négy üzemeltető akiknél egynél több felújított 200-as korszak előtti Ikarus van. Tehát a sok faros nem egy flotta része ami más típusok rovására bővül, a sok egyéni üzemeltető azt újít fel amit akar. Ez akkor is érvényes lesz ha már 60 üzemképes faros lesz miközben 601-es egy sem. Akinek ez nem tetszik nyugodtan vásárolhat valamely még nem futó típusból és felújíthatja.
Szerintem bátran elférne még 1 szép Ikarus 55-ös Magyaroszágon, ajtókiosztástól, felszereltségtől függetlenül. Akár felújítva, akár ebben az állapotban megvárva a későbbi felújítást.
Volt az index fórumon pár gyáritábla-fotó is, de egyet sem találtam, úgyhogy be kell érni ezzel. Az ominózus jármű a közepén van, 256.50E.1987.0001 számmal. Évet sem változtattak, egy az egyben így ment át. (Ami meglehetősen érdekes, mert nem tudom elképzelni, hogy nincs 1987.0001-es 256-os alapból.)
Hát igen...az n+1 db Farosnak (és bármely Öreg Vasnak) örülni kellene,nem morgolódni.Én egyébként ugyanígy fogok örülni majd az n+1. felújított 200-asnak is... :)
A saját pénzét mindenki arra költi, amire akarja... Ha 7-es BMW-re, akkor arra, ha luxuskurvákra, akkor arra, ha az n+1. Farosra, akkor arra, senkinek semmi köze nincs hozzá.
Nem a kvóta, az idő szűkös. Vázra bontva áll vagy három-négy kocsi, köztük olyan is, ami már nagyon-nagyon régóta van ilyen állapotban. Ezek egyrészt gyorsabban pusztulnak le, hiszen a korrózióvédelem nem teljes, másrészt az alkatrészek szépen apránként (vagy nem is annyira apránként) elfogynak.
Elvileg igen. Ha nem ragaszkodtak volna a sorrendhez, szerintem simán beszámozták volna ezt a kilenc kocsit a '87-es, szériagyártású 256-osok közé. De nem így tettek, és a 258-asokhoz tartozó szisztémát vihették tovább.
Milyen bizonyíték kéne? A buszok át lettek építve balkormányosra, a 258-as típusjelzés pedig nem felelt meg, mert nem volt itthon bevezetve, így hát 256-osokként adták el őket itthon.
Mármint melyik? Az, hogy rohadt sok van, azért zavar, mert másik rohadt sok áll vázra bontva. Azokat kellene befejezni, nem egy újaknak nekiállni. (na, meg közben pusztulnak a különleges kocsik (60/601/602, FAÜ, etc.) Az, hogy a BKVs miért zavar, úgy gondolom nem szorul magyarázatra.
Csak káprázott a szemem, vagy ma a reptérnél a D porta magasságában tényleg egy sötétkék 200-ast láttam kikandikálni az egyik hangárból, vagy tudom is én miből?
A HBweb.huA legalapvetőbb tömegközlekedési paradicsom, afféle on-line tömegközlekedős kánaán ki tudja már mióta. Jó, persze, van olyan jármű, ami azon sincs fent, de az ilyen járművek soha nem is léteztek.
Régóta vesztegelnek már ezek a 286-osok ezen a kanadai roncstelepen, de úgy tűnik, hogy - szerencsére - nem akarják elbontani őket, még mindig van vagy 10, többé-kevésbé ép állapotban.
Ő is csak akkor kezdett el fotózni, amikor mások már régóta űzték az ipart, szóval a képek nagy része jó eséllyel máshol is megtalálható a neten. Szóval ez a lista 10-15 perc alatt a töredékére redukálható ;)
Eredeti MAN D2156-os motor van benne. A mostani műanyag sz@rokhoz képest -amik a legkissebb egyenetlenségen is úgy pattognak mint kecskeszar a deszkán- úgy ringatott a rugózása a gyümölcsös dűlőútjain mintha hajó lenne.
Érdemes lenne kibérelni ezt a járművet ha odaadnák egy nosztalgia körútra.
Rendszám: BCG-666 Gyártmány: IKARUS Típus: 385.K1 Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Egy másik fórumon valaki azt mondta, hogy az IK200-as család hátsó motorszellőzőjének a függőleges agy vízszintes rácsozása az évszaktól függött. Én eddig úgy tudtam -és az életben is úgy tapasztaltam- hogy ez az elrendezés nem függött semmitől. Ahogy épp sikerült a gyárban úgy maradtak ezek a rácsok. Kérdem, hogy mi az igazság? Tényleg cserélték volna? Csomó ózdi 266-osra, 256-osra emlékszem ahol soha nem változott az elrendezés. Itt van két kép, ami a különböző rácsozatokat mutatja. Az egyiket én csináltam, a másik a Busport online oldalról származik:
Ikarus 311 alsó fényszóró (a kisebbik) lámpabúrát keresek, egy párat, átlátszót, vagy alternatívát, amivel pótolni lehet. Ha esetleg valakinek van, vagy ötlete van, kérem jelezze, köszönöm. E-mail címem publikus.
Mert a rakas uj busz melle felvesznek vagy 200 nullkilometeres embert C meg D kategoriaval, akiknek legkesobb (ezek a bsek) dec 31el mar onalloan kell dolgozniuk.
A kepzo cegeknek nincs ekkora kapacitasuk, igy a gyakorlati oktatasban reszt vesz a VT is.
Sajnos már sötétedett mire odaértünk, ezért és a tömeg miatt sem sikerült megfelelő képeket készíteni, de azért az ON járművekből teszek fel a teljesség igénye nélkül. Az ÁMG pótkocsi idén nyitva volt a közönség számára, de most sem közlekedett... Sajnos a 620-assal nem találkoztam, ezért róla nincs kép, remélem nem gond, hogy csak a pótja került fel.
Pár nappal ezelőtt láttam Kecskeméten a városnéző FAÜ-kék IK620-ast üresen is, munkában is, meg egy MÁVAUT-színű IK630-ast, de nem volt időm utánajárni a dolgoknak.
Mi volt ez? Van-e esetleg valakinek fényképe az eseményekről?
Hmm ez a 438-as öszvér a 283-as és a 435-ös házasításából keletkezettés azért is írtam be, hogy végre megvan, mert csak ez az 1 db van belőle (elvileg 2 db). :D
-----------
Aki meg leminuszozta a 438-asról a posztom az utazzon Credoval. :)
Ma láttam egy fehér-sötétkék-piros festésü 256-ost a Csaszinál, nem tudtam leszállni értem mert dolgom volt éppen, időre mentem, meg tudnátok mondani mi lehetett a rendszáma?
....."...A rendszerváltozás előtt évente 100 buszt tudtak lecserélni a közlekedési vállalatok, most 400-500 új busz beszerzésére nyílik lehetőség............."
A valóság az, hogy az "a" 100 valójában 1000 volt.
Szükségem lenne 260, vagy 280 fotóra, teljesen szemből, nagy felbontásban. A lényeg a hűtőrács, lökhárító, felül az IKARUS feliratig bezárólag. Tudnátok segíteni?
0:24-nél ott a kalászos címer az országhatáron. Tekintve, hogy 1989 októberében kikiáltották a Magyar Köztársaságot, kizárt, hogy 1990-es legyen a film. Nyilván eltartott egy ideig, míg mindenhol lecserélték a címereket, de az országhatár az elsők között lehetett.
Na jó, de ami telephelyi képek be lettek téve, azok elvileg frissek (akkor frissek) voltak, és azok az ex. isaszegi kocsikról készültek. az volt írva, hogy friss képek.
FKB-869-re (az elsőre) tud valaki vázszámot mondani? Több helyen láttam belső fotókon a gyári táblát is, szóval esélyes, hogy valaki már onnan is tudja...
(És OFF: az egykori Queeny Bus és a Mr. Nils ugyanaz a cég lenne valójában?)
Hétfőn A házibuli folytatódik című francia film ment a tévében. Csak pár percre néztem bele, de az első amit kiszúrtam egy piros Ik 250 Ibusz felirattal egy párbeszédes jelenet hátterében valami francia városban.
jav.: több is Egyébként ez a harmadik "magyaros" MARVEL film. Az Iron Man első részében a terroristákk beszélnek magyarul, az Avengers első részében Budapestet emlegetik, most meg az Ikarusok. Ez meg annak, aki Ikarusok alapján akar filmet nézni: http://www.imcdb.org/vehicles_make-Ikarus.html
Ha feltételezzük, hogy a jobb kettes ablak kivételével minden eredeti rajta, akkor 1989-esnek kellene lennie. Akkoriban ugyanis kiment egy szovjet hidas adag is belőlük a csehszlovákokhoz.
Talán zalakomári illetőségű volt a maszek, de a nagykanizsai Volán-telepen tárolta a buszt (Zalakomár etnikai összetételét elnézve ezt meg is tudom érteni). Vagy így valahogy.
Mindenesetre nem lep meg, hogy a mindenhonnan összevásárolt 256.21-esek után ez is a Tesó Bt. állományába került. Végül is a HSW is D10-es, úgyhogy beleillik a flottába.
Az Ikarus 577 lehetséges hogy 350-esként vagy nyilvántartva?
Rendszám: ANU-076 Gyártmány: IKARUS Típus: 350 Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Tudomásom szerint nagy létszámhiány van arrafelé.Idén már 50-en otthagyták a céget.25.0000 ft fejpénzt kap az a dolgozó aki gkv-t hoz a céghez.Gondolom az új sofőrök vonalbejárása zajlott.
Rendszám: EUC-494 Gyártmány: IKARUS Típus: 548-03 /ÁTALAKITOTT/ Szin: PIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Érdekes "jelenségnek" voltam tanúja kedden Veszprémben. A Kisalföld Volán 415-öse jelent meg a pályaudvaron, már kezdtem félni, hogy Győrbe ezzel megyünk, de mégsem. Tanulójárat volt. Létezik ilyen is, hogy valakivel kimennek hosszabb útvonalra? Vagy csak a Győri vonalat tanították meg neki?
Az EAG buszok nagy részét is Ikarus néven állították forgalomba, nincs mibe belekötni. Mint EAG fánk a topik összevonást ettől függetlenül nem szeretném.
Néhányan mégis belekötöttek, hogyha EAG-ról tettek fel ide képet. Igazság szerint akár össze is lehetne vonni a két topikot, de néhányan nem mennének ebbe bele.
Ezt azér viszonoznám. Legslábbbis az első felét....de hát az a kép elvileg friss volt! Ennyire pár napja történt? (Nem tudom, akarom-e hallani a választ)
"Ami viszont biztosan megvan, az az ex. isaszegi kocsi"
Ami viszont biztosan nincs meg, , az az ex. isaszegi kocsi, a hiszti nem véletlenül volt! Az utolsó tulajdonos sajnos földaraboltatta és kivitette a MÉH telepre.
Lehet, mert habár láttam a gyári táblát, de csak futtában (szóval még az a csúfság is megeshet, hogy nem 256.50 van beütve, hanem .50E), ha te is láttad már, akkor szólj! :D
Sőt, még értelme is lenne, mert mondom, hogy a 05xx az NDK-s, a 08xx-ből pedig ismerek 256.50E-t, de valahogy nem hagy nyugodni az, hogy a hátsó ajtó csak dísznek van...
Ma volt szerencsém hozzá. A hátsó ajtó pont a 256.50V-re jellemző, a gyári táblán 256.50.1989.0521 van, néhol 256.50E-re írják, eszerint meg nem is kéne a gyári számnak ebben a formában léteznie. (Jó, szögezzük le, utóbbi nagyon sok helyen idegesítően pontatlan, több ellenpéldát is láttam már a saját szememmel.)
Valaki fel tud egy kicsit világosítani az eredetét illetően amúgy? Addig megvan, hogy ex. HMH-128 ex. BSN-862. Már csak azt nem tudom, melyik szervhez tartozott (szórták a BSN-t a rendőröknek, honvédeknek, tűzoltóknak meg mi egyéb), illetve milyen rendszámmal kezdett (mondjuk ezt megtudni közepesen esélytelen, de mindegy).
Az az, ami tudtommal kérdőjeles "eltűnésük" óta én semmit nem hallottam azokról a kocsikról, azt se, hogy biztonságban lennének. Ami viszont biztosan megvan, az az ex. isaszegi kocsi (ebből volt nemrég itt nagy hiszti) és az ex. túrkevei (zöld-kék-zöld festésű kocsi). Meg van "rengeteg" sima 60-as, így építeni se lenne nagy vandalizmus.
A BKVnak van Láng motorja (OFF: akkor is van, ha Tildy úr napokig anyázott érte facebookon, van) de hát istenem, használni akarják [de minek, én inkább eldugnám, szégyelném mutogatni. Volt róla szó ugyanazon fb. csoportban, ahol OFF Tildy úr anyázott, és kiderül, hogy úgy álltak neki gányolni, hogy majd miután elkészült a gányolás, képet is szereztek arról, hogy hogyan kellene kinéznie. Az, hogy ez így történt, nem egy helyről nyert megerősítést. Akkora meg már elkészült, úgyhogy hagyták a fenébe. Mert el kell készülnie a 100.ikra. De hát einsteinem, jó magyarosch lett, ilyen ez, így marad, ez is ki lett mondva. Nincs mit kezdeni vele.
Azt nem értem, hogy milyen szabály engedi a kváziTr5nek azt a Csepel motort, amivel a BKV 55-e nem járhat. Ki, és miért tiltja (jogszabályban?) hogy a BKV 55-ében Csepel motor dolgozzon? Hiszen a tények - hogy minden más D613/D614-es gép mehet "szabadon" - valamint Lacus indoklása együtt azt mutatja, hogy valaki külön a BKV 55-ére írt egy olyan törvényt/jogszabályt/egyebet, hogy az nem mehet az eredeti motorjával. Ez mekkora hülyeség már?!
Ha viszont így van,üzennék a németországi új tulajnak. Nem szabad közlekedni a busszal mert mind a hat felni minimálisan keresztben három helyen törött,vagy repedt. Kecskeméten láttam szóltam okvetlenül erről a tulajnak,de csak legyintett.
A MAN motor beépítése szíve joga a tulajnak. Sokkal érdekesebb kérdés, hogy miért van még mindig rajta OT rendszám ezzel a motorral.
Azt, hogy Csepel motorral használhatatlan egy faros, konkréten hazugság, itt a példa.
A kvázi Tr5-be is lehetett volna szerezni megfelelő motort ha valakinek van rá igénye. Meg pénze. Vagy egyik vagy másik esetleg mindkettő hiányzott. Hivatalos indoklás? Magyarázás inkább. De jogot azt lehet vindikálni, az megy jól.
A csőfelninél - szerintem - érdekesebb kérdés a motor. A faros MAN motort kap, mert használni akarják, a Csepellel meg ma már nem mehet még városban sem, kváziTr5 viszont D614-et kap, mert használni akarják... Azaz az 55-ös nem mehet Csepellel, a kváziTr5 meg igen. Legalábbis ez a hivatalos indoklás.
Gyermeteg kérdés: a csőfelni az ugye olyan, mint a trilex, csak egész?
Ezért a beszólásért akár el is küldethetnélek egy kis pihenőre. A hangnem messze nem olyan mint ami elvárható lenne tőled. Vagy ide süllyedt uraságod? De tudod mit, nekem így is jó.
Egyetlen képet kérnék, amin látható a "kék szemét" cső felnivel.
Vagy nem csak a stílusod, hanem a memóriád is romlik? Sose volt rajta.
Azoknak a tisztelt szakembereknek akik azt hangoztatják, hogy modern motor és csőfelni kell a frissen "retusált" gépre mert használni is szeretnék, megjegyezném, hogy régen is volt élet.
Mi több ma is alkalmas, hogy elhaladjon Csepel motorral trilex felniken Németországba és vissza.
1600 km-t autóztunk jó hangulatban normális tempóval.
Nem értem miért a füvön tárolják a kocsikat, mikor egyből egy sósavas kádba is tehetnék őket....
Gyk.: a földön tárolt autóbuszt a kicsapódó pára alulról tönkreteszti, erre még jól rátesznek a fűszálak is, amik szépen odavezetik az esőcseppeket a busz aljához.
Értem én, hogy drága a szilárd talaj, meg jó fejek, hogy megőrizték a kocsikat, de így nem sok marad majd belőle pár év múlva.
Mivel elég rég óta nem fórumozok, így most külön kérésre közzéteszem a fotóimat két helyszínről.
Egyrészt május 16-án rendezték meg a Múzeumok Éjszakáját Tallinnban, melyen négy darab Ikarus vett részt.
Másrészt pedig másnap ellátogattam a Tallinntól 100 km-re délkeletre lévő Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik nevű helyre, ahol az alábbi öt darab roncs Ikarus autóbusz áll már évek óta több más veterán autóval, harci járművekkel, traktorokkal, tűzoltóautókkal, és egyéb tömegközlekedési járművekkel.