Keresés

Részletes keresés

rockersrac1987 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 10534

Bár nem toronydaru, de talán maradhat. Annyi a kérdésem, hogy van egy épgép 5T emelőképességű öntödei híddaru. A kérdésem az, hogy miképp van elválasztva egymástól a finom és a normál emelés? A hajtóműház nem kap sehonnan elektromosságot, szóval valami más turpisság van, csak nem tudom milyen mechanikai megoldást alkalmaztak, és érdekelne.

BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2020.03.31 0 0 10533

Gyönyörű egy szerkezet!Mennyit tud tupolev barátom?

Előzmény: tupolev (10532)
tupolev Creative Commons License 2020.02.16 0 1 10532

Wilbert WT-420 a Várban, 82,5 m-es gémmel. 

Jól gondolom, hogy ez a valaha itthon állt legnagyobb gémkinyúlású toronydaru?

BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2020.02.05 0 1 10531

Üdv az új és régitagoknak!:-)

Ma sajnos időhiányba vagyok,holnap ezzel a dologgal kapcsba,írok.

 

Előzmény: Tomi1717 (10530)
Tomi1717 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 10530

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni tapasztaltabb Kolegától vagy a témában jártas embertől!

Mai nap végeztem el az emelőgépkezelő tanfolyamot. Toronydarus szeretnék lenni. A probléma ezzel az, hogy a magyar rendszernek köszönhetően úgy levizsgáztam, mint állítólagos darukezelő, hogy még darut sem láttam. Se elméletileg nem tudok semmit, se gyakorlatilag. Ez a normális? A cégek fognak segíteni? Betanítják az embert?

 

Köszönöm a válaszokat.

boroslaci Creative Commons License 2019.12.13 0 1 10529

Hát a németek se semmik akkor:(kar ezekért a vasak ért még ahogy mondod eggy egyet felujjitanak de az édes kevés sajnos a boldogsághoz pedig szerintem a műszaki dolgok kiállításnak van jövője hova tovább az elektronika annyira el feledteti a múltat el felejtodik hogy mijen is volt mikor nem volt számítógép vezérelt eszközök gépek és mégis tudtak érvényesülni az emberek szerintem az építkezés is szebb és igényesebb volt a régi technológiával a jelenbe gyorsan és olcsón fejezet van mindenhol de látszik is mindenen elszomorito az egész 

Előzmény: daruguru (10528)
daruguru Creative Commons License 2019.12.13 0 0 10528

Volt egy múzeum Németországban, ahol régi toronydarukat is gyűjtöttek és bemutattak. Sajnos azonban tönkrement, és majdnem mindent szétvágtak. :( Egy-két dinoszauruszt néha megmentenek, felújítanak és kiállítanak darus cégek, de sajnos elenyésző a számuk.

Előzmény: boroslaci (10527)
boroslaci Creative Commons License 2019.12.12 0 0 10527

Lassan lassan a múlté lesznek ezek a vasak egyre ritkább látni lassan már csak képeken fogjuk le járt az idejük s vasba végzik elszomorito kár hogy nincs egy múzeum vagy valami amejik az ijen gépeket az utókornak megorizne el se tudjuk majd a jövő nemzedéknek mondani hogy ezek a csoda gépek az emberiség fejlődésében mijen fontos szerepet játszottak mijen fontosak voltak és hova fejlődtek rövid idő alatt elgondolkodtató hogy mennyire nem törődik senki ezzel a műszaki csodakkal

Előzmény: daruguru (10526)
daruguru Creative Commons License 2019.12.11 0 0 10526

Hasonló élményem nekem is volt egy 110-essel. :)))

Előzmény: boroslaci (10525)
boroslaci Creative Commons License 2019.12.10 0 1 10525

Ujjak ujjak a képek telibe találtál a fajtajukkal:) meg fel is ültem a bocsa 110be egyet fordultam vele jó érzés vol már több mint 10 éve nem ültem ijenbe isteni meg érezni az öreg vas mijen szépen mozog 

Előzmény: daruguru (10524)
daruguru Creative Commons License 2019.12.09 0 0 10524

Bocsa MT-110. Nagyon jó képek! :) Mikor készültek? Frissek?

Előzmény: boroslaci (10522)
daruguru Creative Commons License 2019.12.09 0 0 10523

Ha nem tévedek, MTA-125 (vagy 126) és MTA-180. :)

Előzmény: boroslaci (10521)
boroslaci Creative Commons License 2019.12.06 0 1 10522

boroslaci Creative Commons License 2019.12.06 0 1 10521

EGy szép estét mindenkinek ;) 

boroslaci Creative Commons License 2019.11.23 0 0 10520

Igaz

Előzmény: daruguru (10519)
daruguru Creative Commons License 2019.11.21 0 0 10519

Annyit javítanék, hogy az utolsó előtti nem Liebherr 42K.1, hanem valamelyik Potain GTMR (valószínűleg 331 vagy 336). :)

Előzmény: boroslaci (10518)
boroslaci Creative Commons License 2019.11.20 0 0 10518

Sziasztok rég jártam ezen az oldalon de jó látni a vasakot az első piros raimondi mrt 45, második kék raimondi mrt 84, harmadik sárga liebherr 42 k-1,s az utolsó liebherr 200ec-h

Előzmény: Bendzsur (10515)
hms362 Creative Commons License 2019.09.27 0 0 10517

Ezt ÉGV szerelők szerelték. Nekik volt ilyen Gaz műhelykocsijuk. Egy darabig nekünk is, majd később Barkas.

Előzmény: KB 401 (10510)
tupolev Creative Commons License 2019.09.27 0 0 10516

A legfelső egy Raimondi MRT-48, a legkisebb Raimondi itthon.

Alatta kék pedig MRT-84.

 

Előzmény: Bendzsur (10515)
Bendzsur Creative Commons License 2019.09.26 0 0 10515

Szép jó estét MindenkiNet!

 

 

Az alábbi fotóim a belvárosban készültek az utóbbi 7-ekben, napokban;

 

Van köztük ilyen is-olyan is, a legfelső fotó típusát passzolom, darugurura és tupolevre bízom a megfejtését;

 

 

 

 

daruguru Creative Commons License 2019.09.23 0 0 10514

Gyönyörű!!

Előzmény: KB 401 (10510)
daruguru Creative Commons License 2019.09.23 0 0 10513

Ezek most? Főleg az első kép (40K). :)

Előzmény: KB 401 (10509)
KB 401 Creative Commons License 2019.09.20 0 1 10510

 

 

KB 401 Creative Commons License 2019.09.20 0 1 10509

Semmi különös,csak Szolnok.

hms362 Creative Commons License 2019.09.02 0 0 10510

Mikor?

Előzmény: krane52 (10509)
krane52 Creative Commons License 2019.09.01 0 1 10509

Bocsi rég jártam az oldalon.

Edilmac E951 típusú gép 2 db volt a KOMÉP-nak azokkal szerelték(tük) a házgyári épületeket. nem ÉGV . 

Előzmény: hms362 (10484)
pk1 Creative Commons License 2019.08.22 0 1 10508

Budapest, Kossuth tér, toronydarut most bontják.

tupolev Creative Commons License 2019.08.15 0 0 10507

Igen, a Prangl 500 tonnás Demag autódaruja áll ott.

Előzmény: Nores (10506)
Nores Creative Commons License 2019.08.15 0 0 10506

Most van egy nagy "dög" az Etele úton az Etele Plaza építésénél.

Ott a 7 toronydaruból egyet már elbontottak, és nagyjából annak a helyén dolgozik ez az autódaru.

A gépészetet pakolják be konténerszám.

Előzmény: tupolev (10501)
daruguru Creative Commons License 2019.07.31 0 0 10505

Igen, régen ez elterjedt volt, ma már sajnos ritka. Manapság ezt a módszert gyakorlatilag már csak felhőkarcolók építésénél alkalmazzák, részben azért, mert az épületen belüli kúszató apparátus drága és körülményes a használata. Nálunk tudtommal nincs is ilyen. Sajnos itt a helyzet sokkal egyszerűbb (és kevésbé izgalmas): egyszerűen körbeépíti magát, majd autódaruval kiemelik tagonként, ha kész.

Előzmény: hms362 (10504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!