Szóval ott azt csinálták a srácok, hogy felbakolták a kocsit a hátramenetben járatták, de téglát kell tenni a gázpedálra! Nekik nem jött össze, de a Swiftnél hátha működik!
Swift km óra mennyire manipulálható? 20 kemény kmtert kellene előre, illetve később visszatekernem, ez hogyan lenne kivitelezhető? Már arra is gondoltam, hogy megemelem a kocsit és visszafelé tekerem az első kereket valami fúrógép szerűséggel...
Meg ott volt a régi Swift 1.0 A/T, az sem volt erőbajnok, főleg, amikor a kései modellek extraként még klímát is kaptak bele. AZ most nem ugrik be, hogy a szervóval súlyosbították-e a helyzetét.
Sziasztok! Igazán nem akarok illúzió romboló lenni, de én semmi különbséget nem fedezetem fel a fogyasztásban az elmúlt kb. 5300 km alatt.
A mi Swiftünk, mint írtam is, június végi keltezés. Azóta 9 alkalommal tankoltam, mindig tele. Ez idő alatt 5,86 - 6,16 l/100km között fogyasztott. Az átlaga 6,05. A nyári hónapokban inkább alig 6, most a hidegebb időkben már "stabilan" efölött fogyaszt.
Mondjuk ez egy automata modell, ami eleve csak 4 sebességes és a váltás is értelemszerűen előre programozott módon megy.
Előtte a Picanto fogyasztásán sem látszott a "bejáratás". Pár autónk már volt, de a bejáratás utáni kedvezőbb fogyasztás egyiknél sem volt megfigyelhető. Pár éve már folyamatosan rögzítem a tankolásokat, vagy excel táblában vagy a spritmonitoron.
Mindkettotoknek nagyon koszonom! :) Akkor meg remenykedem... egyebkent ez se sok, de ha mar egyszer azzal hirdettek, hogy szuper a fogyasztasa az uj, 1,2-es motornak, akkor kicsit kevesebbre szamitok hosszabb tavon.
Egyebkent borzaszto elegedett vagyok az autoval, szuper kenyelmes, remek ez az uj Swift - aki meg gondolkozik rajta, azt csak batoritani tudom. Egyedul az anyosules alatti rejtett fiok hianyzik, az olyan jo volt a II-esben.
Kései Swift I-nél esetleg a légzsák átvezetőre gondolta volna, de egy '94-esben valószínűleg nincsen. Lehet, hogy az index érintkező gyűrűje száraz már, és némi kontaktvezető zsírt kíván. Ők taén jó tippeket tudnak adni:
Nem új Suzukiról lenne kérdésem. 94-es Swift-nél a kormány oszlopban nyöszöarög valami tekergetés közben. Mi lehet a gondja? Egy kis csavarlazító megoldaná a problémát?
Ahogyan írják, 5W40, vagy 0W 30, a lényeg, ilyen Teccskó, GM ( bár erre sokan esküsznek ) nem. Vegyél Castrolt, Totalt, stb. a fő, hogy neves olaj legyen, az előírt viszkozitással, ami a kezelési könyv végén is megvan.
Ja, és tedd meg magadnak a szívességet, hogy elolvasod a kézikönyvet, itt vannak a hosszú téli esték, ez pont jó erre. Igaz, hogy sok kézenfekvő dolog van benne, de egy műszaki cikknél ( főleg ilyen értékűnél ) érdemes áttanulmányozni, hátha látsz benne valami olyat, amire nem gondoltál volna.
kkn márkatárssal mélyen egyet tudok érteni,egy kis hozzáfűzni valóm lenne.
Te ahogy írtad novemberi Swift tulaj vagy,pont a téli idő bekövetkeztével sikerült hozzá jutnod.
Nekem is,csak én 2006 november közepén:) (nem is baj a biztosítás váltás végett) :))
Nos visszatérve a téli hónapokban merem bátran mondani,hogy közel 1 l -el többet fog fogyasztani,illetve most még pár ezer km alatt rátennék egy fél litert,mivel új az autó,és kkn ahogy leírta az így igaz.
Tehát én most azt írtam közel másfél literrel lenne kevesebb a fogyid ha épp tavasz lenne,és kb már tartanál olyan 6000 km-nél.
Hangsúlyoznám a "közel" szócskát,lehet csak 1 l lenne kevesebb,de az se rossz! :-)
Koszonom a gyors tegnapi (illetve, ha megnezed, 2 masodperc hijan mai :) valaszt! Amit irtal, az egyreszt megnyugtat (gyari adatok hazudnak, emellett bejaratas soran nagyobb lehet meg a fogyasztas), masreszt megerosit (ugyanis en is azon gondolkoztam, hogy mondjuk 5000 km-nel majd cserelek olajat).
Az 1000-res szerviz soran finoman szolva nem vettek komolyan, kivancsi vagyok, mit szolnak majd, amikor odaallitok az olajjal 5000 km utan. :) Ha mar itt tartunk, milyen olajat vegyek? (es mennyit? :)
2005 -ös vvt 1.5 GS aut. szwiftem van..(nejemnek is) ez azóta megy mint az állat...durván vezetek, nem tartom fel a sort, de nem is száguldozom ész nélkül...előzéskor nem szarozok, szétnyomom a pedált, de biztonságosan visszaérek a sávba, anélkül, hogy bárkit is izgalomba hoznék...megy a klíma, télen a fűtés...szóval használom..(nem lehasználom!)...az első szerveizek olajcseréje után már csak 0,vagy 5W 30-at használok...és egy évben egyszer egymás után három alkalommal 98-as valami power szart is kap(most)...nem várom ki az évet, egy picit előbb cserélem, ahogy a 9 ezer befigyel...ez alatt alig csökken a szint...
szóval 10 fölött van a fogyi állandóan, de csak Budapesten... lehet, hogy télen 11... na jó, nagy ritkán vidéki út is van, azon saccra lácccik, hogy 7-8 körül van...
most voltam műszakin...a kidörrentős mérés jó volt, a gyári kívánalom alatt... néha az ujjammal benyúlok a kipuff végbe..és nem kormos...akkor mire dobáljam magam..?
ez az autó úgy fasza, ahogy van...a hibáival együtt...
csak horrorként : az ezres automatám (saccra)8 alá nem ment, de ha utánfutóztam, jobban szürcsölt ...az automata wagonR szintén tízet evett állandó nehéz tetőcsomitartóval...utánfutó sóder, cement, trágya stb, az szintén szürcsölős....
1996 ban az automata omgám na, az 17-et evett...el is adtam...aztán jöttek a szuzik..
A fogyasztás mindig csökken. Az első pár ezer kilóméteren össze kell kopna a szerkezetnek. Akármit is írnak egyes "hozzáértők", a legpontosabb megmunkálás ( és esetleg némi száraz járatás a gyárban, ami inkább minőségellenőrzés, mintsem bejáratás ) sem ér fel azzal, amikor sok üzemóra során a fémek egymást összekoptatják, sokkal kisebb mértékegységi határban, mint amit a fémmegmunkáló szerszámok a tömeggyártásban el tudnak érni. Motor, váltó, csapágyak a futóműben, ezek mind szépen egybepolírozzák magukat. Persze, nem literekben mérhető majd, de csökkenni fog.
Abban a témában is már publikációk sora született, hogy a gyári fogyasztási, és károsanyag-kibocsájtási adatok az egyre szigorúbb határértékek miatt mostanra életszerűtlenek, hiszen a laborok fékpadjain, előírt ciklusok után levezetve, nagyon óvatos gázpedálkezeléssel születnek. Így egyre távolabb kerülnek a valódi életben elérhető fogyasztási adatoktól. ( Összeesküvés-elmélet gyártók már azt feltételezik, hogy a gyártók eleve beépítik a vezérlőegység szoftverekbe a takarék, fékpad-kompatibilis üzemmódot, amik kormánymozdulat nélkül, sematikus gázpedálértékek alatt lépnek működésbe. Így sokkal jobb értékeket érnek el. A sima külső fékpadi teljesítményméresek általában sokkal durvábbak, agresszívabbak, így ott nem indul be szerintük. )
A gyárban is egyre több gond van az ilyenekkel, mert már alig lehet a gyár által előírt ( és a homolgizációhoz leadott ) értékeket elérni a fékpadon, pedig úgy vezetnek, mintha tojás lenne gázpedál helyett.
Nem tudni, meddig tartod meg az autót. Vannak, akik a pár millás értéket nézve nem sajnálták azt a tizenvalahányezer pénzt, és olyan 5000km körül lecserélték az olajat, persze nívósat véve. Elmegy a motor az előírt csereperiódus alatt is, de lehet kényeztetni is, és biztosan nem okozol vele kárt, hehehe.
Persze, az ilyet célszerű a szervízzel lebeszélni. Már ebből kiderül, hogy milyen a hozzáállásuk, vevőbarát, vagy profitorientált. A rendes helyen belemennek, és berakják az általad vásárolt olajat. A macerás helyeken kötözködnek, és nem hajlandóak hozott, csak az általuk megfelelő árréssel árult olajat betölteni, garanciavesztést kilátásba helyezve az ellenkezésre. Itt válik el az ocsu a búzától.
November 4. ota Swift tulaj vagyok, egy 1,2-es, GLX felszereltsegu uj auto robog alattam naponta 60 km-en at azota. Jelenleg 1200 km-t tettunk meg kozosen, es egyre elegedettebb vagyok. A bejaratasnak az elso kritikus 1000 kilometere lejart, az auto teljesitmenye is nagyon sokat fejlodott a bejaratas soran, orulunk egymasnak. Viszont amivel nem vagyok elegedett, az a fogyasztasa. Nem horrorisztikus, 6,5 L kornyeken van (40 km palya + 20 km varos naponta), de messze nem az, amit az uj motorra igernek, es ez engem, mint optimista embert kicsit zavar. Szerintetek a km-ek szamaval javulhat a fogyasztas? Nektek mi a tapasztalatotok? Netan egyszeruen torodjek bele, es oruljek az uj kisautomnak? :)
Már ezelőtt is írtam, 6 év után aksit cseréltem,és az eladó üzletnél cseréltük ki az aksit,mert az eladóhölgy megkérdezte,hogy van e hozzá pufferaksim. Mondtam nincs,és erre felajánlotta,hogy segít kicserélni,no meg a jótállást is tudja érvényesíteni akkor 3 évre. A pufferaksi dugóját bedugta a "szivargyujtó helyére,gyujtást kapcsoltatott,és utánna vettem le a sarukat,emeltem ki,és tettembe az újat. Visszakötés után puffer ki,indítás,járó motornál lámpák kapcsolása után valamit mért a saruk között,majd monta hogy minden rendben,kitölthetjük a garancia papírt.
És nem mentek el a paraméterek.
Mikor ezt ezelőtt leírtam,pár "hozzáértő" írta,hogy mi a fenének bonyolítottam,úgyis visszaáll minden az eredeti beégetett adatra. Úgylátszik mégsem,vagy sokára.
Ha akksit cseréltek, vagy a negatív le volt valamiért véve, néha elfelejtheti a vezérlő az alapjárati adatokat, de nem fontos egyből gépre dugni, hanem indítás után nem tolunk neki gázpedált. Hagyni kell alapjáraton kinlódni és pár perc rángatózás után megtalálja a tárolt helyes értékeket. Működni szokott.:)
Nekem emlékszem, hogy mondták a szervízben, hogy kell neki idő, míg beáll. S tényleg kellett, szerintem több hét is, mert én mondjuk alig mentem vele akkoriban. Szóval egy tank benya körüli.
Aztán egyszer meg én cseréltem aksit (kicsit elhúzódott, mert szarok voltak a szerszámok...:-)), s utána mentem kötelező szervizre, és ott az elektromosok 2 mozdulattal műszerrel beállították az alapjáratot.