Hali,
hamár az összes volvos itt tobzódik, akkor nekem is bele kell röfögnöm.
Pár hónapja sikerült hajkurásznom néhány napig egy kb 25 éves kissé korrodált saabot. Három dolog lepett meg, de nagyon:
1.hasonlatosság a volvoval,
2.baromira jól ment,
3.eszméletlen pontosan lehetett sebességet váltani.
Volt a gépben egy tonna kilométer, de simán vert minden szempontból egy manapság közkedvelt 2-2.5millás új autót. A csajszi, aki az autót birtoklja Ausztriából jött, végig 140-160 között minden gond nélkül, és tervezi, hogy kirestauráltatja a gépet.
Tehát SAAB RULEZ!
Triznyák
aki csak azér nem svédmániás, mer úúútál fázni:-)
Örvendve láttam, hogy létrejött egy SAAB900-as honlap, és onnan pedig erre a topicra jutottam, és ez megintcsak megörvendeztetett.
Ez már csak azért is örvendetes, mert eddig nem sok ilyen volt.
Van egypár összegyűjtött linkem, (úgy értem, párszáz), nemsokára fölteszem az újonnan összedobált honlapomra (www.extra.hu/somogyi_balazs), de ha valakinek úgy érzi, hogy erre várt eddigi életében, akkor küldjön egy mailt nekem (somogyi.balazs@drotposta.hu.
Egyébként készülnek az infófájlok is, ezeket különféle külföldi holnapokról töltöttem le, és fordítom le magyarra. Ha úgy érzitek, hogy van valami oldalatokat fúró adat, de svédül van és nem értitek, esetleg ezekre a tízegynéhány megányi textfájlra vágytok, akkor megintcsak emil.
Ha pedig csak egyszerűen kérdésetek van, akkor ... már tudjátok.
Köszi a figyelmeteket
Balázs
Most kaptam hirt erröl a helyröl. Nem is tudtam hogy ilyesmi létezik. Föl is raktam gyorsan a SAAB 900club oldalára.
Lépjetek be a klubba!
Augusztus 20án SABB 900 találkozó lesz ha minden jól megy.
üdv minden SAAB szerelmesnek
AxA
Kene egy kép adatbazis is. Ha valakinek van kedve,kuldjön nyugottan, szívesen fogadom a képeket. Meglesz annak is a helye az oldalon.
Ez egy amerikai SPG - vagyis Aero 1984 bol, 16 V turbo.A gyongyhazszin csak ehhez a tipushoz jart. A felnik kesobbi buhera, mert ezek 16 colosak, a kisebbik (88 utani ) agyhoz.
Az enyem ua. ez csak 85 europai Aero, erededi 15 colos felnikkel, ezustmetal szinben, es nagyobb hatso spilerrel...kep kesobb jon...
Az elso Saabokon nemhogy legcsavar volt, de egy ketlegcsavaros repulogep:)
A BMW nel pedig a legcsvar az igazi, a bajor szinek csak pluszpontot jelentettek..
A Saab muszerfala felkorivben van a vezetovel szemben, es a classic 900 asnal a z alacsony szelvedovel egyutt nekem repgepes feelinget ad:)
Bar lehet h. csak elfogult vagyok...:)
Hali,
a repcsi cockpitos hasonlítgatás szerintem is erőltetett egy csöppet, max. az lehet benne, hogy egy sík felületen (ill. henger palást-szeleten) helyezkednek el a műszerek, kapcsolók.
A hűtőmaszkon a saab felirat egy szélesebb vonalból kezdődik és úgy is fejeződik be. Ezt talán lehet szimpla légcsavarnak nézni. Ha a BMW jelét propellernek akkor ezt is :-)
Saab hűtômaszkba foglalt stilizált légcsavart LEGALÁBB egy féltucat helyen olvastam, magyarul is meg angolul is -- ezért is lenne jó, ha Ti, T. Saabosok eljönnétek a talira, mert akkor jól megnézhetnék egyet közelrôl, alaposan, no meg kifejthetnétek a műszerfalról is, hogy abban mi a repülôs. Túl sok repülô cockpitot nem láttam, de nekem más képzeteim vannak róla...
Szerintem a BMW kék-fehér emblémája a Bajor Hercegség (Választófejedelemség, vagy akárhogy is hívják a tartományt) kék-fehér kockás, illetve rombuszos zászlójából ered. Bár a kék ég / légcsavar variáció is "védhetô" koncepció, ahogy hajdani tanárom mondaná...
Naaa, gyertek el a taliraaa, Saabot akarok próbálni. Valaki vihetne egy kört egy Aeroval, csak úgy összehasonlításképpen...
Ami a legjobban tetszik a Saabok belterében, az az ÜLÉS. Na az repülôs!
Láttam ma az Autómánia ismétlésében ahogy pörgette az a nyúlbéla a Saabot azon a vacak úton. Háát...
Hanem ide süssetek!
Júni 3-án a nagytarcsai autósmozi parkolójában hazánk Volvósainak krémje tartja soron következő ökumenikus klubtalálkozóját, amire a szellemi rokonság okán márkatársaimmal elvárjuk a t. Saabos társadalmat.
Ami a műszerfal ügyet illeti, jómagam a tőlem megszokott mértéktartással úgy fogalmaznék, hogy van olyan repülő aminek a műszerfala hasonlít a Saabéhoz:-)
fargo kollégám korábbi felvetésére a stilizált légcsavarról, szerintem ez tévedés lesz. Valószínűleg a BMW jelére gondolt az illető, ott a kék-fehér kör valóban forgó légcsavart szimbolizál, miután a gyár eredetileg repülőmotorok gyártására indult anno.
Fargo, azert a Saabok muszerfala engem kisse egy cockpitra emlekeztet...a regi 900 ase foleg., de az ujake is ahogy enyhen a vezeto fele felkorben van elhelyezve, es minden kezre esik..csucs.
Azt hittem Cyrus eloszor rolam irt:)) csak en ugyanezt az M1 esen csinaltam, igaz kodlampa nelkul...es szembe a trafipaxal..:)
Amugy az Aerommal az a baj, h. tenyleg hejlemos az ember egy jo palyan (mint pl az M1) kisse rajtafelejteni a labat a gazon..es az mber nem is erzi a sebesseget..
A varosi szaguldasnak nem vagyok hive.Tapasztalatom szerint extrem technikak nelkul (villamosssin, jarda, 200, piroson at ) nem is gyorsabb, mint normalisan menni, a lampak ill a forgalom ugyis visszafog.Viszont a baleset kozkazata köbösen nö, es csak idegeskedik a zember..:)