Bocs de a kérdés vagy nem figyletme vagy fel se ment fórumra.
30-tól igen elkezd húzni a moci és nekem kb 65-70 a vége(a henger 4 felömlőssé alkított és a vezérlés kicsit át van alakítva hogy pörgössebb legyen. A rezotól nem feltétlen fog többet pörögni a motor az a hengertől is függ. Az tény, hogy sokat dob rajta. A nagy bumszli a végén a hangtompítót szolgálja. Gyártás még megoldható lenne, de aszállítás kérdéses. Ugyanis hogyan küldök el postán egy egyméteres kipufogót? Darabokban megint nem érdemes mert azt össze kell hegeszteni.
Ha valakit érdekel lehet szó arról, hogy eladom a csövem (semmi gond nincs vele csak ugye babit max ünnepekkor veszem elő).
A gyári rezó az én tuajdonomat képzi. Az igazat megvalva csak a hangja gyönyörü de kézzzel fogható telsesítmény növekedésről nem tudok beszámolni. Itt van a rajz a pontos méretekkel és egy fotó.
Ha be is tudnál rakni egy 125-ös blokkot max elindulál és az utcavégén széthullana a váz. Ugyanis a babetta váz csak kacsagergető erőgépre van kifejlesztve. A váz anyira megcsvarodna mint ha egy szakadékba esett volna le.
Amúgy nem kell hozzá 125-ös blokk, hogy feltűnő légy vele. Ahhoz jó a gyári blokk is csak kicsit alakítgatni kell rajta. Én városba autót előztem a babimmal és néztek is rendesen. Végsebessége 65-70 körül lehetett.
Sziasztok!Van egy kis gond a babimmal:nem stabil az alapjárata,egyszer jó,egyszer lefullad,egyszer felpörög.Ez mitől lehet?
Szerintem lehet,hogy valahonnan falslevegőt kap(talán a főtengelyszimeringeknél).///a henger,dugó,gyűrűk jó állapotban vannak,és kompresszió is van a gépben(első rugásra undul)///
Szerintetek mi lehet a gond vele?A válaszotokat előre is köszönöm,hy.
hát én lefényképezek neked holnap egy levett 207-es láncot,de te számolod meg... egyébként nekem még jószerivel egy mopedre se sikerült jó láncokat adni a boltosoknak,mindegyik hosszabb szokott lenni. már feladtam az eladók megesketését is. használandó tehát TiborGo módszere.
Húú, ezt a 207 vs. 210 dógot benéztem egy picit, de azért jól elmagyaráztam, nem? :)))
Igazad van, elég sűrűek most a napjaim, néha későig dolgozom.
Hál' Istennek a Husival csak apróbb gondok vannak, mindenhova azzal járok. Asszem jól járódott be.
Megint szívtam ezekkel a q...a utángyártott fékbetétekkel. Nincs köztük két egyforma méretű. A visszahúzó rugók elérik a dobnyúlványt és iszonyú csikorgó hangot adnak ki - ha forog a kerék. A csere meglenne 15 perc alatt, de a rugók helyzetének korrigálása és a "méretre szabás" plusz két óra hossza :-/
miko?:
Üdv a fedélzeten, már vártunk vazzeeeee :))
Babetta 72:
Van egy hosszabb láncod, mint kéne. Szedd ki a szemet, tekerd a fogaskerekek köré a hosszabb láncodat. Nézd meg, hogy melyik szemnél kellene vége lennie. Üssed ki belőle a felesleget. Tekerd vissza a helyére, tedd vissza a szemet és kész az erőátviteli szerkezet :)))))
Bocsi ha kicsit unalmas, de még mindig láncszemek felől érdeklődnék, gondolom mivel nem jött rá még válasz senki nem tudja hány szemes a lánca a 207esnek! Akkor az érdekelne mennyi a 210esé!!!! Mert msot vettem egy láncot, 112 szemes! Boltba azt mondták a babszimé, 98szemes! Namost én megszámoltam haverom 207esét, és 40szemre jött ki!!!!! Valaki segitsen pls!!!!
Ha jól tudom az Polux-nak van. De szerintem elég gyenge az a rezo. Én jobban ajánlom a retrotunin.fw.hu-t. Nekem is onnan jött az ötlet. A cső bár egy kicsit hosszú, 207-es gépemen valahogy élfért.
Bzsoltinak üzenem ha kell neki vegye fel velem a kapcsolatot(bár én msn-re felvettem de eddig nem jelentkezett be).
Valakinek van itt a fórumon "gyári rezó"-ja babihoz, ha jól emléxem még méretezéssel ellátott tervrajzot is rakott föl róla mérések alapján. Azt a kész tervet lehet érdemes lenne kipróbálni.
A barátomnak van egy egész jó állapotó 1200-as Lada motorja. Azt kéne bele adoptálni! Igaz, a vázon is kell végezni pici átalakítást, de ez ne tartson vissza!!! :)))
De ha te egy babettába beleteszel egy 125-ös blokkot, akkor minden elindulás előtt adasd föl a pappal magadra az utolsó kenetet, mert a babettával még 40km/h-nál sem egy leányálom vészfékezni ha valami gáz van, akármilyen jól be vannak csiszolva a fékek, nemhogy a 125-ös blokkoddal ami még 80-nál is többel megy...
Érdekelne, hogy valaki próbált-e már beépíteni Babettába típusidegen blokkt. Mert szeretnék legalább egy 125-ös blokkot beletenni. Nézegettem a 350-es Jawa blokkját is, de az kicsit túl nagy :)
Finomítva persze minden picit más,igazad van. Én szándékosan fogalmaztam sarkosan a jobb érthetőség kedvéért. Mert valljuk meg,hogy a rezót hangolni kell arra a fordulatszám tartományra ahol a legtöbb teljesítményt várjuk a motortól. Tehát sokkal kevésbé várhatunk a rezótól a teljes fordulatszám tartományra egyenletes nyomaték növekedést,mint egy egyszerű kompresszió emeléstől.
Így a motor teljes fordulatszám tartományában plusz erőhöz jutsz,míg a rezóval csak részben" Ez csak részben igaz, már csak azért is, mert ugye mint tuggyuk, a babszi eredeti kipuja is rezó, sőt, kb 50 éve minden 2t motor kipuja rezó elv szerint terveződik, csak általában igen lágy karakterisztikáju, széles ford szám tartományban dolgozó csöveket terveznek a gyárakban, több egymásnak ellentmondó követelményt figyelembevéve (pl design,gazdaságos előállítás, kis fogyasztás, kis hangkibocsájtás,stb) ezért aztán simán lehet olyan rezót tervezni, ami a gyárinál jóval erősebb a teljes tartományban, csak: 1; ronda mint az állat 2; macerás elhelyezni a motoron (leérhet, mert általában vastagabb) 3; 30 darabból van összerakva,vagyis igen bonyi jól megcsinálni. Na, ma már többet nem okoskodok:)
A szoci motoroson lévő program igen primitív, gyakorlatilag nem jó semmire, amivel Tuji tervez, az annó 70 rugó volt, és nem véletlenül. Amúgy Tuji nem csinál már kipukat megrendelésre sem. Ha van a szocin valakinek a kész terve,akkor nemszóltam.
hali, amikor arról beszélünk,hogy több-kevesebb nyomaték/teljesítmény többletet akarunk kihozni a gépből,az nyílvánvalóan több terhet jelent a motor mozgó alkatrészeire. amit javasoltam az még csak nem is súrolja az eszetlen tuning határát,hanem egyszerűen úgy érzed majd hogy "felfrissült" a motorod. az élettartama is csak akkor csökken,ha a folyton a picit megnőtt végsebességgel hajtod a gépet.