Mivel nem találtam ABS jeladó gyűrűt külön a féltengelycsuklóra, így kénytelen voltam megvenni egy komplett féltengelycsuklót. Viszont akadt egy kis probléma a dologgal. Reggel annak rendje és módja szerint elvittem a szerelőhöz a kocsit és abban maradtunk hogy kicseréli a csuklót és pontot teszünk az egész végére. Mikor délután felhívtam közölte hogy mehetek a kocsiért de semmit nem tudtak vele csinálni mert nem bontható a féltengely a thalia alatt így nem tudják kicserélni. A gyűrűt is megpróbálták volna átrakni ha nem lenne a gyári féltengelyen olyan rétegű rozsda hogy nem hozza le semmi... Van ennek valóságalapja hogy nem szerelhető a féltengely vagy próbálkozzak még valahol egy másik szerelőnél is? Így világít ugye az ABS visszajelző mert a balos keréktől semmi jelet nem kap...
Csoda ide, csoda oda, szoktam minden téli-nyári gumiváltásnál nézni a betét-tárcsa állapotot, eddig nem vettem észre ezt pl. Sőt évente a hátsó dobot is leveszem és kipucolom. :)
De egyszerüsíteni is lehet a dolgot. Valakinek rossz a szeme, vagy nem veszi észre a hajszálrepedést akkor valaki meghal? Szóval ez nagyon nincs így jól bármennyi éves is az a betét.
A műszaki vizsga számít hivatalosan ott kell megfelelnie, és ott nincsen semilyen utasítás a fékbetétek állapotát illetően, csak a fékerőt mérik, illetve az eltérést. Nem láttam még olyan műszaki vizsgát ahol kiszerelték a betéteket.
Vagy ha évhez kötik a fékbetét élettartamát, mivel mondjuk 10 évesen széthullik akkor meg valahogyan tegyék nyomonkövethetővé, írjanak rá szervízutasítást, tegyenek kötelezővé cserét, illetve minden műszakivizsga alkalmával ellenőrizzék mindezt a betétek állapotával. Szóval ez a 10 évesen illik cserélni ez elég felszínes megállapítás. Ilyen dolgot nem lehet szerintem ilyen kijelentéssel elintézni, ez egy biztonsági berendezés. És nem kötekedni akarok, csak azt szemléltetni, hogy nem mindenki műszaki beállítottságú, és nem autóval álmodik. :)
Szerintem ha ez kiderül egy gyártóról, hogy ilyen szart gyárt az minimum egy típusbizonyítvány bevonással jár. Az az érdekes, hogy ez egy tudott dolog ezeknél az autóknál, hogy a hátsó szinte teljesen biztosan szétesik, és semilyen visszahívás nem történt, vagy marhára elhallgatták és titokban cserélték annál az autónál ami márkaszervízben járt. Mások ennél sokkal kisebb műszaki hibára is lépéseket hoznak.
Azért szerintem a fék pont nem az a része az autónak amivel ilyennek kellene történnie, még ha 10 éves is. Persze érdemes figyelni rá de nem mindenki olyan fanatikus, hogy állandóan az autóval foglalkozik és mindent ellenőriz folyamatosan. És nem feltétlenül hanyagsága kell gondolni. Ez a betét gyötrelmesen szar, pont mint a hátsó is. Nem lenne szabad semilyen üzemi körülmény közt ennek így leválni. A legszebb a dologban, hogy gyári.....
Jó lenne. Csak mindig bennem van a félsz,ha menni kell vele. Túlnyomórészt a feleségem használja,szerencsére csak 10 km-en belül. Akksi miatt nem lehetett szerinted?
Persze meg lehet oldani sokféle módon, de mennyivel jobb lett volna, ha gondolnak arra tervezéskor, hogy azt az alkatrészt egyszer cserélni is kell majd.
A-b trafó felcserélés c-d re után semmi gond nem jelentkezett. Igazán nem értem. Már 200 km óta tünetmentes. Most akkor megjavult? Esetleg az akksi nem okozhatta a gyujtáskimaradást a trafóknál? Már hat éves,azt hittem a telet sem birja ki. Hidegben gyengélkedett.
Így is meg lehet oldani: hosszú csavarral huzatod be a bilincset,amikor a helyén van akkor valamilyen szorítóval megtartod amíg beteszed az eredeti csavart,más megoldások a célszerszámok vétele vagy gyártása.
Van egy thaliám 1.4 16v 2004-és évjáratú még gyári kazettás magnó van benne a kijelölése az időt mutatja de ha be akarom kapcsolni a rádiót akkor csak azt írja ki hogy error valaki tudna segíteni mi lehet a baj az autót most vettem 1 hete és így vettem hogy nem müködik a rádió elöre is köszönöm.
Általában elégedett vagyok az autó műszaki megoldásaival, de a fűtőradiátor után ez a második baromság amit nagyon elkottáztak benne. Hogy miért nem lehetett kicsit hosszabb csavarokat használni, hogy ne kelljen trükközni azt nem tudom.
Hát igen, aki fúrta az sima Baumax parkolóban lévő fószer, de többet oda nem megyek, nem is ajánlom senkinek. Most a Pilkingtonnál voltam Debrecenben, ott fogom csináltatni.