Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.20 0 0 221818

Hello!

 

Érdeklődnék, hogy Bulls alu MTB alsóbb kategóriás vázakról van-e valakinek tapasztalata?

Nem hajlamos törésre, anyagfáradásra ilyesmi?

Készülök venni egyet használtan, de nem igazán tudom mire kell figyelni.

 

...FGHKLÉJ Creative Commons License 2015.01.20 0 0 221817

Ha nem gond, megírnád dörzsdinamós, állófényes rendszerből miket néztél? Hogy jött ki a kalkuláció? Csak ebike-ról az AXA-t?

Köszi!

Egyébként nem hitvita ez, kinek a pap, kinek a papné.

Előzmény: ottar (221815)
Mal924 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 221816

Nincs itt vita, csak eszmefuttatás... :D

 

Amúgy nyilván a felhasználási terület, és a szokások szabják meg, ki milyet vesz.

Nálam pl. mindig a hátamon van a hátizsák, így 1-2 plussz cucc elfér benne, mint pl. az első pótakku, lámpák.

Elöl van egy cirka 6000 Forintos Solarstorm, amit sokan szidnak, de én rendszeresen használom lakott területen kívül aszfalton, és terepen egyaránt. Ott maximum egy mókust vakít el, az meg majd túléli. Aszfalton meg lehajtom, így nem vakít senkit. Egy mozdulat fel-le hajtani, ha esetleg a hazaúton 1-2 autó szembejön. Mellette pedig van egy kis gagyi szilikon, mit találtam, az városban jó sötétedéskor, hogy lássanak, ha esetleg arra járok.

Hátul a sisakon van egy fémházas, erős mini lámpa (2000HUF), az ugye mindig rajtam van, illetve egy alap két elemes felcsatolható (200HUF) a hátizsákon.

Az első lámpához van egy pótakku, az mindig töltve van, amikor gyengül az épp felszerelt, cserélem, és a merült megy a töltőre.

Így az egész világítás olyan 8000 Forint, nekem bevált. Persze, ha minden nap mennék 2órát éjjel, lehet megunnám, de ettől a fényerőtől nem szívesen válnék meg. Az elsőt felszerelni olyan 30 másodperc, a hátsó meg felszerelődik, mikor felveszem a sisakot, meg a hátizsákot. :) A kikötés meg nem gond, soha nem hagyom ott sehol.

Persze, ha egy városi cirkáló holland bringám lenne, nyilván más megoldást keresnék, valószínűleg. A hátsó "rendszer" maradna, elöl meg tán az agydinamós állófényes dolog nyerne...

 

 

Előzmény: ottar (221815)
ottar Creative Commons License 2015.01.20 0 0 221815

Jajj, nem akartam hitvitát gerjeszteni egy ártatlan kérdéssel. :) 

Csináltam egy kis ár kalkulációt, amiben az jött ki összköltségre, jó minőségű (nekem tetsző) alkatrészekkel (állófényes lámpákkal, közepes árfekvésű dinamókkal, neten talált kerékfűzés árral): Dörzsdinamós: 11760 Elemes: 12030 Agydinamós: 22070   

 

De átbaktatok majd dél körül a Kékcetbe és megkérdezem hogy mennyiért tudnának összehozni nekem egy rendszert. 

 

Előzmény: ...FGHKLÉJ (221814)
...FGHKLÉJ Creative Commons License 2015.01.20 0 0 221814

Én veled vagyok :) Az egyik bringámon dörzsdinamó van (sajnos állófény nélkül), imádom! Nem kell elemekkel kínlódni, ha lekötöm a bringát valahol, nem kell teletömködnöm a zsebeimet a lámpákkal, csak megyek a dolgomra. Ráadásul így nem fordulhat elő, hogy otthon vagy a melóhelyen hagyom a lámpám, elromlik, leesik stb., és világítás nélkül maradok.

Pont nem érdekel, mennyivel több erőkifejtés kell hozzá, nem lóversenyre használom, hanem közlekedek vele.

A túrabiciklimre is régóta tervezem, hogy agydinamót fűzetek, azon sajnos még az elemes lámpákkal szenvedek.

Előzmény: ottar (221813)
ottar Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221813
Előzmény: H_G (221812)
H_G Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221812

Velem soha nem fordul elő. A végső kimerülés előtt még működnek érezhetően halványan, van idő új garnitúrát venni. Ja, és elem, nem akkumulátor. Váratlan lemerülés esetén megállnék egy boltnál és vennék újat.

Előzmény: ottar (221811)
ottar Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221811

Fixre szereltet szeretnék, azaz a villára és a csomagtartóra tenném, másik bringára nem akarom pakolászni. 

Szóval ez nem szempont.  :) 

Elemes meg valahogy pontakkor nem világít, amikor kellene... Lemerül, elfelejtem feltölteni, stb. 

 

Előzmény: H_G (221810)
H_G Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221810

Pedig az elemes a praktikus. Sokkal kisebb súly, álló/fekvő bringán is világít, egyszerűen áttehető másik bicajra.

Előzmény: ottar (221807)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221809
Friczy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221808

Nem tudok pontos árat mondani, szerintem átfűzetéssel együtt 12-15eFt körül lehet.

Előzmény: ottar (221807)
ottar Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221807

Elemeset nem igazán szeretnék használni.  Agydinamók közül melyikkel érdemes kezdeni? 

Fűzetéssel együtt miből lehet megúszni? 

Figyelembe véve hogy egy belépő szintű cross világításáról beszélünk...  :-) 

Előzmény: Friczy (221802)
Friczy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221806

Én se érzem annyira fontos szempontnak, annak ellenére, hogy nincs dinamós lámpám. Viszont szoktam beszélgetni olyannal, akinek van :)

Előzmény: bm613 (221804)
Mal924 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221805

Én inkább töltögetek... A hátsót előbb hagyom el, ajándékozom oda, minthogy lemerüljön benne a két tölthető elem(hátizsákon van), az első meg bír 3-4órát, pótakku van nálam, de éjszakai tekerésenként töltöm itthon...

Előzmény: bm613 (221804)
bm613 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221804

Az energiaveszteséget minden dinamóra értettem. Én soha nem vennék semmilyen dinamós lámpát emiatt, de nyilván sok ember van, akinek ez nem fontos szempont.

Előzmény: Friczy (221803)
Friczy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221803

Az a kisebbik rossz, az agydinamó is a biciklis energiáját veszi el. A hatásfoktól sok minden függ, egy LED-es első lámpa 1-2 wattot eszik, a hátsó annyit sem, még ha 50% (ami elég gyatra) hatásfoka van egy rendszernek, akkor is 6-7 wattot vesz el a teljesítményből, ami azért nem egy katasztrófa városi bringázásnál.

 

A nagyobbik rossz, hogy a dörzsölős dinamó esőben megcsúszik a keréken, kidörzsöli a gumit és hasonló nyalánkságokat képes produkálni. A legjobb pedig az, ha esetleg kilazul a rögzítése és bemegy a küllők közé. Egyszer jártam így, nagy élmény volt .)

Előzmény: bm613 (221798)
Friczy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221802

Hagyományos dinamósban nem. Maradj az elemesnél, vagy fűzesd át agydinamósra a kereket.

Előzmény: ottar (221796)
Friczy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221801

A korábbi külsőmet vagy három-négy évig használtam, addigra a reflexcsík láthatatlan lett. Ez a küllőre húzható cső kevésbé szedi össze a szutykot, a jelek szerint tovább marad látható (hozzáteszem, hogy a téli latyakos időben nem járok bringával, persze ősszel, tavasszal igen).

Előzmény: SzeZo (221795)
ottar Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221800

Végülis, hátul sem zavar. 

(max ha feldobozolom magam) :) 

Köszönöm, valószínű ez lesz az irány amin elindulok. :) 

 

Előzmény: oleandro (221797)
oleandro Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221799

városban nem az a szűk keresztmetszet sebesség-ügyileg. 

ráadásul még plusz  fitness edzés...:))

Előzmény: bm613 (221798)
bm613 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221798

Ezek az előnyei. A hátránya meg az, hogy a te energiádból nyúl le. Akinek nem fontos a gyorsaság, annak tényleg jó lehet.

Előzmény: oleandro (221797)
oleandro Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221797

persze le fognak beszélni, de én pld elégedett vagyok vele, pont azért, mert nincs vele semmi faxni, nem kell tölteni v. le-föl szerelni, ha lelakatol az ember nyilvános helyen. Jó erős  fényű állófényes lámpát itt kaphatsz  hozzá nagyon jó áron, tényleg szuper!

viszont kerékdinamót a teleszkóp miatt csak hátra tudsz tenni szerintem...

Előzmény: ottar (221796)
ottar Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221796

Tanácsot szeretnék kérni. 

Szeretnék kerékpárral munkába járni ebben az enyhe télben, de a világításom nem az igazi. 

Szeretnék valami rendes, megbízható megoldást. 

Amit szeretnék: Előre villára szerelhető, hátra csomagtartóra (80 mm furat távolsággal) szerelt lámpákat szeretnék, úgy, hogy mind elöl, mind hátul legyen prizma a lámpában (két kramanccal kevesebb a bringán).

Nagyon kacérkodom a dinamós lámpákkal (nem merül le mindig készen áll, stb..), de a bringám nem agydinamós. (Egy Merida Crossway 10-ről beszélünk). Olyan holmit szeretnék, amiben állófény is van. 

Érdemes a hagyományos dinamós szettben gondolkodni? Nézegetem, pl. az ebike-n Axa dinamókból elég jó felhozatal van. 

Egy ilyen dinamó egy teleszkópos villára különösebb gond nélkül felszerelhető? 

Vagy felejtsem el, vegyek elemeset, vagy agydinamót. :) 

köszönettel

o.

 

 

SzeZo Creative Commons License 2015.01.19 0 0 221795

Nekem úgy is tompul a külső csíkjának fényvisszaverő képessége, hogy csak városban járkálok vele. Rárakódik a szutyok. El tudom képzelni, hogy mennyi látszana belőle, ha valami dagonyás terepen tekeregnék.

De azért jó, hogy ezt is elfogadják prizma helyett. Kár, hogy az országúti gumikon nincs ilyen csík (az enyéimen).

Előzmény: Friczy (221789)
Mal924 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 221794

Aha, 97-es M739. Vagyis az egyiken M950 XTR a fék, de az igazándiból mindegy. És így az egész rendszer az XT fékváltókarokkal tökéletesen beállítható, és működik.

Ennyit tudok. :P

Előzmény: Törölt nick (221793)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.18 0 0 221793

Köszi a véleményt, régi XT-re gondolsz, még, ami 99 előtti?

Előzmény: Mal924 (221792)
Mal924 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 221792

Ezt csak ajánlani tudom. Ilyen van az egyik bringámon, XT váltókkal, és tökéletes.

 

Pont két hete vettem még egyet a másik montimra, így most mindkettőn teljes XT szett lesz STX-SE hajtóművel. Uniformizálok. :D

Előzmény: Törölt nick (221791)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.18 0 0 221791
Előzmény: Törölt nick (221787)
dhpage Creative Commons License 2015.01.18 0 0 221790

szerintem ezekben azért csak pontosabb van, hiszen meg kell találniuk az állomásokat/lezárókat is.

 

Előzmény: SzeZo (221778)
Friczy Creative Commons License 2015.01.18 0 0 221789

Majd ha a rendőr szól érte, akkor jelentsen fel. A szabálysértési előadó meg majd elmagyarázhatja, hogy ha a gumin lehet fényvisszaverő, akkor a küllőn miért nem. És ha idáig eljutunk, akkor kifiizatem a büntetést, mert tényleg nem küllőprizma. Viszont ezek után igyekszem minél szélesebb körben közreadni az esetet. De szerintem idáig nem fogok eljutni.

 

Egyébként ez is fehér fényvisszaverő (ezt az anyaga biztosítja) körgyűrű (pontosabban henger) felület a kerékpántok közvetlen közelében (bár a jogalkotó feltehetően nem erre gondolt, viszont a funkcióját ellátja, legalább annyira, mint a gumin lévő fényvisszaverő csík)

Előzmény: tanárnéni kedvence (221788)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!