Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

CYRUS Creative Commons License 2000.05.26 0 0 108
Sziasztok...itt többen emlegettek valami Saabos honlapot....én visszanéztem de nem találtam linket...Valaki bevágná? érdekelne
gyori dani Creative Commons License 2000.05.26 0 0 107
Szevasztok srácok! Örömmel látom ,hogy mennyi szakértője van a márkának.Nagyon meg vagyok elégedve a felkészültségetekkel.Én a club lapjáról keveredtem ide.Ős Saab tulajdonos és az egyik ilyen tipussal foglalkozó szerviz alkalmazottja vagyok.Nem a Poláré.Ha valakinek problémái vannak az autójával szívesen adok tanácsot.Lépjetek be a klubba hogy gyarapodjunk. A Saab isten legyen veletek.
Előzmény: RAF2 (106)
h i r d e t é s
RAF2 Creative Commons License 2000.05.25 0 0 106
szia black star!

csak ülök és csodálom a tudományodat a saabokból,
itt lakok 10 éve svédbe és innen az index topicsból
kell megtudnom a saabnak a történetét.

azt irod kellene egy új saab 900.de hát egy éve lehet már kapni az új 9-3
ami a 900 továbbfejlesztése.ugyanúgy a 9000-es modellnak is van utóda a 9-5.
vagy mire gondoltál?

egy két saab érdekesség ömlesztve:

a 9000-es modell eredetileg az alfa romeo 164,fiat
croma és a lancia themával eggyütt lett kifejlesztve.

kétütemü motorokkal volt a saab 99 felszerelve a 60.as évekbe.

az elözö generációs 900-as (94-99) túl hamar jött kia piacra,anniyra
tele volt gyerekbetegségekkel hogy csak a 96-os modellévtöl ajánlják használtan.

a 6 hengeres saab 9000-be nem saját fejlesztésü motor hanem
az opel omegás mv6-os motor van.

a 60-as években carlsson "pĺ taket" olsson többször rally világbajnokságot nyert
a saab 99-esével.

a 900-asok közül legjobban a 185 lovas turbót szeretem,tervbe van véve
egy darab esetleges vétele.

van még egy rakás újságom a saabról de most nem találok semmit,bár azt hiszem nem
sok újat tudnák számodra mondani.

Előzmény: BlackStar (104)
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.25 0 0 105
Imádom ezt a topicot! A Saab után a másik skandináv istenség is előkerült, a NOHAB! És most az is kiderült, hogy szegről-végről rokonok :-)

Akit érdekelnek ezek a mozdonyok (számtalan kép és információ formájában), azoknak ajánlom ezt a lapot - aki tudja, írja be link formájában is:

www.nexus.hu/nohab/indexhu.html

Élőben a mozdonyokat főleg a Balaton északi partján láthatjátok, mindegyikük a tapolcai fűtőházban lakik. Már amelyik még megvan, mert bizonyos okokból a MÁV az indokoltnál gyorsabb ütemben selejtezi őket.

Még egy kérdés: milyen esélye van az embernek négykerékhajtású Saab-ra?

Macibb

BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 104
Szerbusztok!
Azért még egy szusszanás!
Cyrus!
Hol éltél, és mennyit?
Nnna. Ennyi volt az offozás, megin' okoskodom kicsit.
Nna. Ugye tudjátok, hogy a SAAB Automobile Aktienbolaget 1990 márciusában alkult vegyesvállalattá, ekkor felezett a jó minőségű Opeljeiről elhíresült General Motors Corporationt.
Egy évre rá, a SAAB részvényeit egy svéd ipari holding, az Investor AB. vette át, a GM pedig a teljes cégre elővásárlási jogot szerzett.
Semmi gáz, 1993 novemberére elkezdték gyártani az új 900-ast, ami nekem külsőre nagyon tetszik, stílusra már nem annyira, az amcsik gyorsan kiölték belőle az igazi SAAB-feelinget.
Naszóval. Idén kibökte a GM, hogy az egész SAAB kell neki, hogy legyen nekik valami jó dolguk is, sz'al megvette az egészet január végén. Ennek csak annyi hatása van ránk, hogy elszabadultak a használt SAAB árak, mert egyrészt semmi sem garant
álja, hogy az eddig mindegyik SAABra készülő utángyártott alkatrészek továbbra is léteznek, meg ez a húzás komolyan fenyegeti a SAAB önálló arculatát, meg még sokminden...
Kéne egy új SAAB 900.
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 103
Szerbusztok!
Bocsánat a kicsit OFFságért.
Hmm. Hol is hagytam abba?
a Västergötlandi (mert azt nem mondtam, hogy melyik megyéban van :) )Trollhättanről már dumáztam.. ja, azt ugye azért tudjátok, hogy a SAAB-autótervezési központ nem itt, hanem Linköpingben van(Östegotland megyében) ? Ugyanitt székel az 'Általános katonai program'juk is, de van székhelyük Stockholmban is, és Göteborgban is. A SAAB-Ericcson Űrtársaság is itt székel.
Hmm.

Mit is akartam? Asziszem, majd holnap...

CYRUS Creative Commons License 2000.05.25 0 0 102
Aham okes köszi! Tudom melyik mozdonyok ezek mert éltem Svédben , és asszem Norvégiában is láttam ilyet, és valamelyik topicban mintha kép is lenne rola
Előzmény: BlackStar (101)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 101
Szerbusz!
Végre!
Életjel!
Nos. A NOHAB, az egy mozdony. Biztosan láttál már ilyen hosszú, henger alakú, piros mozdonyt, lefele félkörívben hajló, osztott vezetői ablakkal, alatta nagy fényszóróval, alul pedig kétoldalt két kisebbel. A MÁV egyébként M61esnek nevezte ezeket.A gyár kódja NSB Di3a-623.
Ha igazat hazudok, az első, a pályázaton szerepelt darab kettő GM, egyenkét 1435 kiloWattos motort kapott, a későbbiekben asziszem Caterpillar vagy szintén GM-EMD tizenhat hengeres 2460 kW, vagy 20hengeres 2860 kWattos (ezerke azért ne vegyél mérget.. :) ) erőforrás hajtotta ezeket a kétforgóvázas, mindegyikben három hajtott kerékpárú vonatokat. A hozzá tartozó meghajtást a General Motors gyártotta, hidraulikus erőátvitellel hajtották meg, meg is ijedt ettől a MÁV akkori vezetősége. Egyébként Jellemzője volt az igen kifinomult vonatfűtés.
A hatvanas évek közepétől már kis Hazánkban is futottak ezek a vidám pirosságok, állítólag valami oly módon, hogy a finnek rendeltek egy ilyent, de aztán lemondták. Aztán a norvégok szóltak, hogy kéne nekik. Erre keresztülhajtották fél Európán, és mi mindjárt rendeltünk belőle vagy huszat. Az elsők (talán) 63-ban, májusban talán értek ide, egyenként kétszáz-valahányezer dolcsiba kerültek.
Egyébként, majd utánanézek, van egy, a svéd vasutakkal foglalkozó honlap, ott láttam pár irgalmatlan jó képet ezekről. Egy pl. Trondheimben, a norvég vasutak egyik fontos városában ácsorog. Éppen kilátszik a hóból... :)

Előzmény: CYRUS (99)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 100
Nna! Másodpercek óta nem szólt hozzá senki, úgyhogy rizsázok tovább, ha meg nem tetszik, vessetek magatokra... :)
Nnna. Sz'al Trollhättan, meg a SAAB... Nna. 1937-ban négymillió koronás alaptőkével alapított Nohabban a SAABnak már egyharmadnyi részesedése volt, egyébként pedig a SAAB repülőgépgyár (Jelentése Svenska Aeroplan Aktienbolaget- svéd repülőgép részvénytársaság) ami egyébként 1937 május 20.-án alakult. Az első autót 1945 tavaszán kezdték tervezni, Gunnar Ljungström tervezőméártnök vezetésével. Az UrSAAB (92001, kilencessel kezdődtek a polgári változatok kódjai) .. mindjárt folytatom!

CYRUS Creative Commons License 2000.05.25 0 0 99
Szia!! Te arra laksz? a Nohab az mi? mozdony?
Előzmény: BlackStar (98)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 98
Szerbusztok!

Megy a pangás erősen, úgyhogy beleugatok a csöndbe. Valami szépet megéslek. Monggyuk, assz'ogy - tudtátok-e, hogy a SAAB logoban szereplő griff-fej és a (még létező) Scania kifejezés a legdélebbi svéd megye Skaane neve és címere?
Egyébként a gyár maga Trollhättanban van, ez magyarul manóföveget jelent, egy ötvenezres kisváros, a Göta Älv (folyó) partján, a Vänern tó mellett. A városkáról már 1413 óta vannak írásos feljegyzések. A Vänern-tó vizét elvezető folyón már régóta erőműveket tenyésztenek, így ez a környék ipari szempontból jó egészségnek örvend.
Gyártottak is errefelé mindenféle marhaságot, vellulózt, foszfátot meg grafitot, meg Nohabot (ugye tudjátok, mi ez?)
Jaj, ugye nincs méretkorlát itt az Indexen? Sebaj, elküldöm...

skoda445 Creative Commons License 2000.05.24 0 0 97
Azt tudtátok-e hogy a Rallycross Európa Bajnok Peer Eklund svéd , Saab-bal versenyez. Ez az autó 750 Lovas 4X4 tuti veszedelem.
RAF2 Creative Commons License 2000.05.24 0 0 96
másodszori nekifutásra akkor:


raf2

RAF2 Creative Commons License 2000.05.24 0 0 95
sziasztok saabosok!

örülök hogy magyarországon is vannak hivei ennek a soxor alábecsült autónak.

ime az új saab logotype,a junius 1-e után gyártott kocsikon már ez fog diszelegni:


raf2

ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.05.23 0 0 94
Hali,
hamár az összes volvos itt tobzódik, akkor nekem is bele kell röfögnöm.
Pár hónapja sikerült hajkurásznom néhány napig egy kb 25 éves kissé korrodált saabot. Három dolog lepett meg, de nagyon:
1.hasonlatosság a volvoval,
2.baromira jól ment,
3.eszméletlen pontosan lehetett sebességet váltani.
Volt a gépben egy tonna kilométer, de simán vert minden szempontból egy manapság közkedvelt 2-2.5millás új autót. A csajszi, aki az autót birtoklja Ausztriából jött, végig 140-160 között minden gond nélkül, és tervezi, hogy kirestauráltatja a gépet.

Tehát SAAB RULEZ!

Triznyák
aki csak azér nem svédmániás, mer úúútál fázni:-)

BlackStar Creative Commons License 2000.05.23 0 0 93
Sziasztok!

Örvendve láttam, hogy létrejött egy SAAB900-as honlap, és onnan pedig erre a topicra jutottam, és ez megintcsak megörvendeztetett.
Ez már csak azért is örvendetes, mert eddig nem sok ilyen volt.
Van egypár összegyűjtött linkem, (úgy értem, párszáz), nemsokára fölteszem az újonnan összedobált honlapomra (www.extra.hu/somogyi_balazs), de ha valakinek úgy érzi, hogy erre várt eddigi életében, akkor küldjön egy mailt nekem (somogyi.balazs@drotposta.hu.
Egyébként készülnek az infófájlok is, ezeket különféle külföldi holnapokról töltöttem le, és fordítom le magyarra. Ha úgy érzitek, hogy van valami oldalatokat fúró adat, de svédül van és nem értitek, esetleg ezekre a tízegynéhány megányi textfájlra vágytok, akkor megintcsak emil.
Ha pedig csak egyszerűen kérdésetek van, akkor ... már tudjátok.
Köszi a figyelmeteket
Balázs

egoaxa Creative Commons License 2000.05.22 0 0 92
Sziasztok.

Most kaptam hirt erröl a helyröl. Nem is tudtam hogy ilyesmi létezik. Föl is raktam gyorsan a SAAB 900club oldalára.
Lépjetek be a klubba!
Augusztus 20án SABB 900 találkozó lesz ha minden jól megy.
üdv minden SAAB szerelmesnek
AxA
Kene egy kép adatbazis is. Ha valakinek van kedve,kuldjön nyugottan, szívesen fogadom a képeket. Meglesz annak is a helye az oldalon.

Bolas Creative Commons License 2000.05.22 0 0 91
No, ez már kezd alakulni..
Csak így tovább!
Előzmény: Rijswand (88)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.22 0 0 90
Ja es mindez megtalalhato itt:

http://secret-secret.com/turbo/classic_900/specials/pearl.html

Előzmény: Rijswand (89)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.22 0 0 89
Ez egy amerikai SPG - vagyis Aero 1984 bol, 16 V turbo.A gyongyhazszin csak ehhez a tipushoz jart. A felnik kesobbi buhera, mert ezek 16 colosak, a kisebbik (88 utani ) agyhoz.

Az enyem ua. ez csak 85 europai Aero, erededi 15 colos felnikkel, ezustmetal szinben, es nagyobb hatso spilerrel...kep kesobb jon...

Előzmény: Rijswand (88)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.22 0 0 88

Rijswand Creative Commons License 2000.05.22 0 0 87
Az a suttyosag, h. ahosszab ules regebben jaz Aerohoz jart, most meg csak a Viggenhez..
ES az ulesfutes sem szeriatartozek.Hat hova sullyedtunk..:)

Bolas Creative Commons License 2000.05.21 0 0 86
Bocs, az ülésért!

Bolas Creative Commons License 2000.05.21 0 0 85

Helló Saab-osok!
Itt az idő, hogy a topicotokat feldobjuk képekkel!
Kezdem a sort..





Rijswand Creative Commons License 2000.05.21 0 0 84
Az elso Saabokon nemhogy legcsavar volt, de egy ketlegcsavaros repulogep:)

A BMW nel pedig a legcsvar az igazi, a bajor szinek csak pluszpontot jelentettek..

A Saab muszerfala felkorivben van a vezetovel szemben, es a classic 900 asnal a z alacsony szelvedovel egyutt nekem repgepes feelinget ad:)
Bar lehet h. csak elfogult vagyok...:)

lore Creative Commons License 2000.05.20 0 0 83
HÉ! A BMW jelében hiszek! A stilizálás szintjére utaltam!

lore aki két 47-essel áll a földön!

Előzmény: Templar (82)
Templar Creative Commons License 2000.05.20 0 0 82
Valamiért azt hiszitek, hogy ez a BMW, légcsavar ügy valami legenda, igaz?

Kérem tisztelettel ez járműipar történeti tény!

Templar a tényekhez ragaszkodó

lore Creative Commons License 2000.05.20 0 0 81
Hali,
a repcsi cockpitos hasonlítgatás szerintem is erőltetett egy csöppet, max. az lehet benne, hogy egy sík felületen (ill. henger palást-szeleten) helyezkednek el a műszerek, kapcsolók.
A hűtőmaszkon a saab felirat egy szélesebb vonalból kezdődik és úgy is fejeződik be. Ezt talán lehet szimpla légcsavarnak nézni. Ha a BMW jelét propellernek akkor ezt is :-)

lore

Előzmény: fargo (80)
fargo Creative Commons License 2000.05.20 0 0 80
Üdv kollegák:

Saab hűtômaszkba foglalt stilizált légcsavart LEGALÁBB egy féltucat helyen olvastam, magyarul is meg angolul is -- ezért is lenne jó, ha Ti, T. Saabosok eljönnétek a talira, mert akkor jól megnézhetnék egyet közelrôl, alaposan, no meg kifejthetnétek a műszerfalról is, hogy abban mi a repülôs. Túl sok repülô cockpitot nem láttam, de nekem más képzeteim vannak róla...

Szerintem a BMW kék-fehér emblémája a Bajor Hercegség (Választófejedelemség, vagy akárhogy is hívják a tartományt) kék-fehér kockás, illetve rombuszos zászlójából ered. Bár a kék ég / légcsavar variáció is "védhetô" koncepció, ahogy hajdani tanárom mondaná...

Naaa, gyertek el a taliraaa, Saabot akarok próbálni. Valaki vihetne egy kört egy Aeroval, csak úgy összehasonlításképpen...

Ami a legjobban tetszik a Saabok belterében, az az ÜLÉS. Na az repülôs!

Bolas Creative Commons License 2000.05.20 0 0 79
Nem is rossz ötlet!
Akkor is rendezhetünk egy kifejezetten Volvo-Saab baráti találkozót!
Mi ott leszünk!

Volvo & Saab rulez!

Előzmény: Rijswand (78)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!