Sziasztok!Van egy kis gond a babimmal:nem stabil az alapjárata,egyszer jó,egyszer lefullad,egyszer felpörög.Ez mitől lehet?
Szerintem lehet,hogy valahonnan falslevegőt kap(talán a főtengelyszimeringeknél).///a henger,dugó,gyűrűk jó állapotban vannak,és kompresszió is van a gépben(első rugásra undul)///
Szerintetek mi lehet a gond vele?A válaszotokat előre is köszönöm,hy.
hát én lefényképezek neked holnap egy levett 207-es láncot,de te számolod meg... egyébként nekem még jószerivel egy mopedre se sikerült jó láncokat adni a boltosoknak,mindegyik hosszabb szokott lenni. már feladtam az eladók megesketését is. használandó tehát TiborGo módszere.
Húú, ezt a 207 vs. 210 dógot benéztem egy picit, de azért jól elmagyaráztam, nem? :)))
Igazad van, elég sűrűek most a napjaim, néha későig dolgozom.
Hál' Istennek a Husival csak apróbb gondok vannak, mindenhova azzal járok. Asszem jól járódott be.
Megint szívtam ezekkel a q...a utángyártott fékbetétekkel. Nincs köztük két egyforma méretű. A visszahúzó rugók elérik a dobnyúlványt és iszonyú csikorgó hangot adnak ki - ha forog a kerék. A csere meglenne 15 perc alatt, de a rugók helyzetének korrigálása és a "méretre szabás" plusz két óra hossza :-/
miko?:
Üdv a fedélzeten, már vártunk vazzeeeee :))
Babetta 72:
Van egy hosszabb láncod, mint kéne. Szedd ki a szemet, tekerd a fogaskerekek köré a hosszabb láncodat. Nézd meg, hogy melyik szemnél kellene vége lennie. Üssed ki belőle a felesleget. Tekerd vissza a helyére, tedd vissza a szemet és kész az erőátviteli szerkezet :)))))
Bocsi ha kicsit unalmas, de még mindig láncszemek felől érdeklődnék, gondolom mivel nem jött rá még válasz senki nem tudja hány szemes a lánca a 207esnek! Akkor az érdekelne mennyi a 210esé!!!! Mert msot vettem egy láncot, 112 szemes! Boltba azt mondták a babszimé, 98szemes! Namost én megszámoltam haverom 207esét, és 40szemre jött ki!!!!! Valaki segitsen pls!!!!
Ha jól tudom az Polux-nak van. De szerintem elég gyenge az a rezo. Én jobban ajánlom a retrotunin.fw.hu-t. Nekem is onnan jött az ötlet. A cső bár egy kicsit hosszú, 207-es gépemen valahogy élfért.
Bzsoltinak üzenem ha kell neki vegye fel velem a kapcsolatot(bár én msn-re felvettem de eddig nem jelentkezett be).
Valakinek van itt a fórumon "gyári rezó"-ja babihoz, ha jól emléxem még méretezéssel ellátott tervrajzot is rakott föl róla mérések alapján. Azt a kész tervet lehet érdemes lenne kipróbálni.
A barátomnak van egy egész jó állapotó 1200-as Lada motorja. Azt kéne bele adoptálni! Igaz, a vázon is kell végezni pici átalakítást, de ez ne tartson vissza!!! :)))
De ha te egy babettába beleteszel egy 125-ös blokkot, akkor minden elindulás előtt adasd föl a pappal magadra az utolsó kenetet, mert a babettával még 40km/h-nál sem egy leányálom vészfékezni ha valami gáz van, akármilyen jól be vannak csiszolva a fékek, nemhogy a 125-ös blokkoddal ami még 80-nál is többel megy...
Érdekelne, hogy valaki próbált-e már beépíteni Babettába típusidegen blokkt. Mert szeretnék legalább egy 125-ös blokkot beletenni. Nézegettem a 350-es Jawa blokkját is, de az kicsit túl nagy :)
Finomítva persze minden picit más,igazad van. Én szándékosan fogalmaztam sarkosan a jobb érthetőség kedvéért. Mert valljuk meg,hogy a rezót hangolni kell arra a fordulatszám tartományra ahol a legtöbb teljesítményt várjuk a motortól. Tehát sokkal kevésbé várhatunk a rezótól a teljes fordulatszám tartományra egyenletes nyomaték növekedést,mint egy egyszerű kompresszió emeléstől.
Így a motor teljes fordulatszám tartományában plusz erőhöz jutsz,míg a rezóval csak részben" Ez csak részben igaz, már csak azért is, mert ugye mint tuggyuk, a babszi eredeti kipuja is rezó, sőt, kb 50 éve minden 2t motor kipuja rezó elv szerint terveződik, csak általában igen lágy karakterisztikáju, széles ford szám tartományban dolgozó csöveket terveznek a gyárakban, több egymásnak ellentmondó követelményt figyelembevéve (pl design,gazdaságos előállítás, kis fogyasztás, kis hangkibocsájtás,stb) ezért aztán simán lehet olyan rezót tervezni, ami a gyárinál jóval erősebb a teljes tartományban, csak: 1; ronda mint az állat 2; macerás elhelyezni a motoron (leérhet, mert általában vastagabb) 3; 30 darabból van összerakva,vagyis igen bonyi jól megcsinálni. Na, ma már többet nem okoskodok:)
A szoci motoroson lévő program igen primitív, gyakorlatilag nem jó semmire, amivel Tuji tervez, az annó 70 rugó volt, és nem véletlenül. Amúgy Tuji nem csinál már kipukat megrendelésre sem. Ha van a szocin valakinek a kész terve,akkor nemszóltam.
hali, amikor arról beszélünk,hogy több-kevesebb nyomaték/teljesítmény többletet akarunk kihozni a gépből,az nyílvánvalóan több terhet jelent a motor mozgó alkatrészeire. amit javasoltam az még csak nem is súrolja az eszetlen tuning határát,hanem egyszerűen úgy érzed majd hogy "felfrissült" a motorod. az élettartama is csak akkor csökken,ha a folyton a picit megnőtt végsebességgel hajtod a gépet.
hi, azt se mondtad egyéltalán,hogy milyen babettáról van szó... ráadásul a zalai helyszín is lehet sokakat eleve kizár az érdeklődési kőrből. szerintem.
hali, (bár lehet rezóval is kísérletezni) én azt mondanám neked,hogy első nekifutásra esztergáltass le a hengerfejedből (a hengerperselyre felfekvő felületből) 0,5 mm-t. Így a motor teljes fordulatszám tartományában plusz erőhöz jutsz,míg a rezóval csak részben. Ráadásul ez könnyebben,gyorsabban kivitelezhető.
Mindene megvan csak szét van szedve,+ még van hozzá egy másik blokkmaradvány is......ha valakinek kell akkor írjon ide vagy irjon mailt mert ablakkeret meg fürdőkád lessz belőle.
Mindenkit üdvözlök. Kb. 1 éve olvasom a forumot, és 4 honapja van egy 207-esem 78-as évjáratu.
Eddig nem kérdeztem de olvastam és jó szintre hoztam fel a kis tablettát, az itteni tanácsok segédletek alapján. A motort munkába járásra használom, a súlyom 130 kg és elketyeg velem. Ez azért mond valamit:-).Az lenne a kérdésem a rövid bemutatkozás után, hogy a Babira valo rezonátort valaki csinálja-e esetleg megrendelésre? Mert jól jönne egy kis plussz az emelkedön.:-)
Örülök, hogy ismét látlak, remélem teljesen kipihentétek magatokat, jöhet a taposó malom! :)))
Szerintem a "levestészta szűrő" sem fér már a bőrében, csapj a lovak közé!!!
Tudod én minden Babszit tisztelek, de arra várok leginkább, hogy a 210-esed is lábra álljon! Biztosíthatlak, hogy azt mindenképpen személyesen fogom szemrevételezni, amikoris viszem magammal azt a speciális mérőeszközt, amivel a tárcsában hőkezelt kulináris segédeszközök ellenőrzését is el lehet végezni! :-)))))))) No meg a Husit is nagyon szeretném már látni, hallani!!! Szal Tibor barátunkat is be kell vonni a buliba! Ő is tekereg mostanában erre-arra, mert nem reagál a hozzá intézett irományaimra!
Nincs kivezetés henger, meg bemenő sárga henger!!! :(((
Azokat kábel saruknak, vagy kábel csatlakozóknak hívják! Tessék megjegyezni!!!
Sajnálom, de mereven ragaszkodom az alkatrészek pontos megnevezéséhez, mert ha egyikőnk szanszkrittűl, másikunk bergengócul beszél, soha nem fogjuk egymást megérteni!
Hengere a motornak van, amiben a dugattyú végzi kedvenc alternáló mozgását!!!!!
A gyújtás töltö tekercs kivezetését (lila vezeték) leveszed a tirisztor "G" pontjáról!
Rákapcsolod a műszered egyik mérőkábelét, a másikat meg a tekercs felfogó csavarjainak valamelyikén testre rögzíted. Ha itt nem méred a 220 ohm körüli ellenállást, akkor le kell cserélni a tekercset!!!
A műszered mérési pontatlanságából eredő esetleges rossz tanácsaimért semmilyen felelősséget nem vállalok. Ezt remélm megérted!