És sajnos ezt a vevő bánja meg. Ugyanis tengelyt honnan fog szerezni az jó kérdés. Igaz nekem van egypár darab akár tudnék neki küldeni is, de a posta miatt nem szívesen küldök senkinek semmit. Az utángyártottról meg tudjuk, hogy szar minőség szóval az kilőve.
De ha ifjú barátunk nekiáll kicserélni a tengelyt legalább megtanul babit szerelni és egyben a motorgenerált is elvégezheti.
Hogy jobban megnéztem a képet feltűnt még valami. Mivel erősen oda lett hegesztve a szimeing szépen megolvadt és tiszta olaj ott minden-> a hajtóműből meg szerintem eltűnt az olaj.
Eccerűen megáll az ész ennyi barbárság láttán!!! :((( Nem olyan bonyolult kis szerkezetek ezek, hogy ne lehetne őket tisztességesen rendben tartani. Mi a fenének Babetta az ilyen embernek??? Persze tudom a választ, de akkor is fel vagyok háborodva!!! Ez hasonló ahhoz, amikor a 210-es váltóját összehegesztik, mert nem akar átváltani első fokozatból a másodikba. :(((
Na mindegy. Ifjú barátunk az instrukcióid alapján bizonyára rendbe tudja hozni az új szerzeményét!
A sztendert úgy tudod megcsinálni , hogy egy kis lemezt kell hegeszteni ami a gyárilag is ott volt csak az idő öregedésével elengedett. Nézz alá a motornak miközben mozgatod a sztendert(megpróbálom feltenni a mocit) é s rájössz hogy kell hegeszteni azt a kis lemezdarabot.
A fogaskerékről annyit, hogy ilyen blokkot már én is láttam. Ez tipikusan azért van, mert vagy ki van kopva a gólyónál vagy pedig megrühelte az illető, hogy állandóan eltöri a golyókat. Ezt sajnos le kell flexelni szétbontani a blokkot, majd szerezni bele egy új tengelyt szimeringet új fogaskereket(jobb esetben láncot is) átállított 3 db 5-ös golyót és 18, 19-es zégert. Amikor ezt elvégzed vizsgáld át a motorban a csapágyak állapotát és mindneképpen cserélj tömítéseket és szimeringeket.
Tengelyt ha lehet inkább használtan vegyél, mert az új vagy nincs, vagy drága és jó szar utángyártott anyagból van.
Vettem egy babettát 7e ft-ért. Mivel még nem volt babim (simsonom már volt), ezért lenne egy-két kérdésem hozzátok.
- Az enyémnek sztenderen állva mindkét kereke éri a földet. Ez normális? Mert akkor hogy lehet betekerni így?
- Az a lánckerék ami a motoron jobb oldalon van, nekem rá van heggesztve. Ezt meg akarom csinálni gyárira, hogy lehessen használni kerékpár üzemmódban is. Mennyire kell szétszedni a blokkot az alkatrészek lecseréléhez?
Képek:
Később teljesen felakarom újítani a mocit, mert nagyon megtetszett :-)
A kipu anyagköltsége körülbelül 2-3 ezer forint plusz a haszon(attól függ mennyit szórakozok vele). A postával aza bajom hogy már jópárszor megszopatott és nem szívesen szeretek elküldeni semmit(vaterán számítógéppel kb 5-ezret itt fórumon babi alaktrészekkel kb 3-ezret buktam(a külfdöttnek drága volt a szállítási ár és visszaküldte n meg pengethettem a postának. 4 felömlős babi hnegerem meg 9 rugóba került(ebbe 2-ezer a +2 felömlő(ismerős) 3 a fúrás + 5 a posta). Szóval postán nem akarok küldeni semmit. Amúgy vállalkozó kedvűek nekiállhatnak ennek a kipunak. pontos terveket tudok küldeni mailbe(ki kel vágni rá kell rajzolni egy lemezre(0.8-1 mm) kivágni a lemezt és hajtogatni. Ha van bádogos ismerős az jó dolog.
Bocs de a kérdés vagy nem figyletme vagy fel se ment fórumra.
30-tól igen elkezd húzni a moci és nekem kb 65-70 a vége(a henger 4 felömlőssé alkított és a vezérlés kicsit át van alakítva hogy pörgössebb legyen. A rezotól nem feltétlen fog többet pörögni a motor az a hengertől is függ. Az tény, hogy sokat dob rajta. A nagy bumszli a végén a hangtompítót szolgálja. Gyártás még megoldható lenne, de aszállítás kérdéses. Ugyanis hogyan küldök el postán egy egyméteres kipufogót? Darabokban megint nem érdemes mert azt össze kell hegeszteni.
Ha valakit érdekel lehet szó arról, hogy eladom a csövem (semmi gond nincs vele csak ugye babit max ünnepekkor veszem elő).
A gyári rezó az én tuajdonomat képzi. Az igazat megvalva csak a hangja gyönyörü de kézzzel fogható telsesítmény növekedésről nem tudok beszámolni. Itt van a rajz a pontos méretekkel és egy fotó.
Ha be is tudnál rakni egy 125-ös blokkot max elindulál és az utcavégén széthullana a váz. Ugyanis a babetta váz csak kacsagergető erőgépre van kifejlesztve. A váz anyira megcsvarodna mint ha egy szakadékba esett volna le.
Amúgy nem kell hozzá 125-ös blokk, hogy feltűnő légy vele. Ahhoz jó a gyári blokk is csak kicsit alakítgatni kell rajta. Én városba autót előztem a babimmal és néztek is rendesen. Végsebessége 65-70 körül lehetett.
Sziasztok!Van egy kis gond a babimmal:nem stabil az alapjárata,egyszer jó,egyszer lefullad,egyszer felpörög.Ez mitől lehet?
Szerintem lehet,hogy valahonnan falslevegőt kap(talán a főtengelyszimeringeknél).///a henger,dugó,gyűrűk jó állapotban vannak,és kompresszió is van a gépben(első rugásra undul)///
Szerintetek mi lehet a gond vele?A válaszotokat előre is köszönöm,hy.
hát én lefényképezek neked holnap egy levett 207-es láncot,de te számolod meg... egyébként nekem még jószerivel egy mopedre se sikerült jó láncokat adni a boltosoknak,mindegyik hosszabb szokott lenni. már feladtam az eladók megesketését is. használandó tehát TiborGo módszere.
Húú, ezt a 207 vs. 210 dógot benéztem egy picit, de azért jól elmagyaráztam, nem? :)))
Igazad van, elég sűrűek most a napjaim, néha későig dolgozom.
Hál' Istennek a Husival csak apróbb gondok vannak, mindenhova azzal járok. Asszem jól járódott be.
Megint szívtam ezekkel a q...a utángyártott fékbetétekkel. Nincs köztük két egyforma méretű. A visszahúzó rugók elérik a dobnyúlványt és iszonyú csikorgó hangot adnak ki - ha forog a kerék. A csere meglenne 15 perc alatt, de a rugók helyzetének korrigálása és a "méretre szabás" plusz két óra hossza :-/
miko?:
Üdv a fedélzeten, már vártunk vazzeeeee :))
Babetta 72:
Van egy hosszabb láncod, mint kéne. Szedd ki a szemet, tekerd a fogaskerekek köré a hosszabb láncodat. Nézd meg, hogy melyik szemnél kellene vége lennie. Üssed ki belőle a felesleget. Tekerd vissza a helyére, tedd vissza a szemet és kész az erőátviteli szerkezet :)))))