Főleg azokhoz lenne egy kérdésem, akik sokat használták az Innovát - MZsombi, PetrányiJen. Mik a hosszú távú tapasztalatok a kuplunggal? Kellett-e már cserélni valakinek, ha igen, mikor?
És egy elméleti fejtegetés: Jól gondolom, hogy mivel a röpsúlyos kuplung álló helyzetben mindenképpen nyit, teljesen mindegy, hogy üresben, vagy egyesben van a váltó?
Áttétel módosítást én is kiszámolom majd, mi lenne az ideális. Egy dolog amit neked akartam elmondani, az enyémet ki lehet venni 3. fokozatból üresbe menet közben is. Egy másik 3 sebességes példányt amit kipróbáltam azt nem lehetett. Én szeretem, mert pl. lejtőn, felgyorsítok és kidobom üresbe (a robogómmal ezt nem tudtam megcsinálni).
jaja draga cucc ez a cub hiaba gyartottak millioszam. nem tom mennyire rezonal de csodat ne varjal, az csak egy hajlekony muanyag, olyan amilyen. nekem szinten 50-es van, de karbis, es 4 sebesseges. gyari lanckerekekkel 63kmh-t ment sikon (gps) persze kellett hely mig kigyorsulta. viszont vettem tobb fele atmeros lanckereket igy lehet varialni hogy sebesseg vagy gyorsulas a cel. inkabb az a gond hogy az elso fokozat rovid tud lenni es nagyon hamar valtani kell. mentem mar vele napi 200km felett is de teny nem arra valo. ellenben kenyelmes volt es egesz jol birta.
Néztem "olcsókat" is, azoknak a minősége nem kellett. Vagy tökéletes vagy várok, ez volt a taktika.
Felülírom a 35-re vonatkozó írásom, ma Voltam Biatorbágyon, odafelé 40-nel, visszafelé 50-nel, de nincs különbség, csak a hangja nagyobb. Győrben vettük, lábon hoztuk haza egy barátommal, én 80 km-t vezettem 50-nel, neki nem voltak gátlásai, addig tekerte a gázkart, míg nem ütközött. 56-57 km/h. (óra 60-at mutatott) :-) Rezonál a motor/polietilén lábtrepni, amit még nem tudok mennyire normális jelenség, úgy vélem egy jól kiegyensúlyozott 4 ütemű ilyet nem csinálhat, ennek utána kell még nézzek. Sajnos, nincs mihez viszonyítsak, másikat csak rövid körökre vezettem.
Vettem egy 2008-as, injektoros Honda Super Cub 50-est.
Elolvastam a fórumot az elejétől, nagyon sok hasznosat tanultam tőletek, köszönöm!
48 éves, motorozást újrakezdő vagyok (25 év kimaradt egy baleset miatt) Aprilia SR50, Suzuki EKO, Honda CBF 250, Honda Scoopy után most a kis körváltós Cub. Még ismerkedem vele, a tapasztalataimat szívesen megosztom ha van rá igény.
Na megnéztem egy motort. Alapvetően nem volt rossz, viszont amikor be raktam egyesbe, kicsit ugrott, illetve egyesbol nem tudtam visszarakni uresbe. És úgy zorogtek rajta a műanyagok, mint az állat. :)
Én 23-23 km-t megyek egy nap, keresztül a városon. A motor gond nélkül bírja, csak az olajat nézem hetente, és tankolnomkell 3-4 naponta. Ennyi időt a zsoké is bőven kibír rajta, de vannak itt olyan felhasználók, akik ennél sokkal többet mennek naponta minden gond (gép vagy ember) nélkül. Hajrá!
Köszönöm az összefoglalót. :) Még egy dolog: napi 60-70 kilométert tennék meg vele munkába és haza, leginkább Budapesten és környékén. Bírja ezt a távot, illetve én kibírom rajta? :)
Belátható közelségbe került, hogy veszek egy Innovát. A dolgomat nehezíti, hogy még sosem vezettem ilyet. El tudnátok mondani, hogyan működik egy jó állapotú motor? Hogyan működik a váltó, van-e különös hangja a motornak, milyenek a fékek, mire kell figyelni a szokásos dolgokon kívül, stb.
Akkor ezek szerint 1-2 deci lehet a különbség, illetve a hidegen meglévő alapjárat.
Én megpróbálom kímélni a motort, 80 fölé nem szoktam hajtani, leginkább 60-70 közötti az utazó, amennyi a megengedett azokon az utakon, ahol járok. A városban ez jó is. Sokat megyek ebben a tempóban, ezért is jobb, mint egy variátoros, ezek a Hondák tényleg az ingázást szeretik jobban, mint a belvárost (bár ott sincs semmi baja).
2014 decembere óta írok minden tankolást (eddig 26 alkalom), és azóta 4332 km-t mentem Budapesten. Ez alatt 81,58 l ment bele összesen, azaz 1,88 l/100 km az átlag. Mostanában már 200 km-t is elmegyek tankolások között, utána tankolok kb. 3,5 l-t. Napi kb. 50 km a munkába járás.
A fentiek fényében nem kell bizonygatni, hogy ez így ideális, főleg, hogy az autóhoz képest megspórolt időt bele sem számoltam. (És csak kétszer áztam el úgy, hogy a cipőmből is öntöttem a vizet...)
Hajtottam elég sokat karbis (20e km), majd utána injektoros (26e km) Innovát ugyanazon útvonalon (melóba ingázás), nálam a karbis 2,1, az injektoros pedig 1,9 liter kért 100km-re, kb ennyi a különbség. A blokk, hajtás, egyebek gyakorlatilag ugyanaz, az injektorosnál katalizátor van a kipufogóban, meg egy-két plusz szenzor.
Az enyém 2005-ös, karburátoros. Jóformán ugyanaz a motor hajtja ezeket, szerintem még a 110-es Wave motorja is szinte ugyanez. A karbi-injektor különbség mindenképpen megjelenik a kézi szivató meglétében, és elvileg a fogyasztásban. Bár ha a karbis 1,7 litert fogyaszt, mennyi lehet a másik? 1,6?
A szomszédomnak van Monkey (50 cc), Dax (50), és Gorilla (125), de érdekes módon azok motorja nem ilyen, pedig ránézésre hasonló. Az Innova a C90-ből táplálkozik.