Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57060
De egyszerüsíteni is lehet a dolgot. Valakinek rossz a szeme, vagy nem veszi észre a hajszálrepedést akkor valaki meghal? Szóval ez nagyon nincs így jól bármennyi éves is az a betét.
Előzmény: Köhike (57058)
Köhike Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57059
A műszaki vizsga számít hivatalosan ott kell megfelelnie, és ott nincsen semilyen utasítás a fékbetétek állapotát illetően, csak a fékerőt mérik, illetve az eltérést. Nem láttam még olyan műszaki vizsgát ahol kiszerelték a betéteket.
Előzmény: Garfield007 (57057)
Köhike Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57058
Vagy ha évhez kötik a fékbetét élettartamát, mivel mondjuk 10 évesen széthullik akkor meg valahogyan tegyék nyomonkövethetővé, írjanak rá szervízutasítást, tegyenek kötelezővé cserét, illetve minden műszakivizsga alkalmával ellenőrizzék mindezt a betétek állapotával. Szóval ez a 10 évesen illik cserélni ez elég felszínes megállapítás. Ilyen dolgot nem lehet szerintem ilyen kijelentéssel elintézni, ez egy biztonsági berendezés. És nem kötekedni akarok, csak azt szemléltetni, hogy nem mindenki műszaki beállítottságú, és nem autóval álmodik. :)
Előzmény: Garfield007 (57054)
Garfield007 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57057

Ez fék. Gyári előírást meg kellene néznem, de vagy 15e vagy 20e kötelező átvizsgálás van és szükség szerint csere. Ennyi.

Lehet ezen vitatkozni, de 10 éves fékbetét még Thalias körökben is extrém.

A hátsó fékek annyira hitványak, hogy nekem sem volt velük bajom, igaz rendszeresen tisztítva voltak. 

Zárhatjuk is a vitát, majd ha valaki hoz gyári leírást, hogy meddig felhasználható egy fékbetét, akkor folytassuk tovább.

Előzmény: Köhike (57055)
Köhike Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57056
Szerintem ha ez kiderül egy gyártóról, hogy ilyen szart gyárt az minimum egy típusbizonyítvány bevonással jár. Az az érdekes, hogy ez egy tudott dolog ezeknél az autóknál, hogy a hátsó szinte teljesen biztosan szétesik, és semilyen visszahívás nem történt, vagy marhára elhallgatták és titokban cserélték annál az autónál ami márkaszervízben járt. Mások ennél sokkal kisebb műszaki hibára is lépéseket hoznak.
Előzmény: Garfield007 (57054)
Köhike Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57055
Azért szerintem a fék pont nem az a része az autónak amivel ilyennek kellene történnie, még ha 10 éves is. Persze érdemes figyelni rá de nem mindenki olyan fanatikus, hogy állandóan az autóval foglalkozik és mindent ellenőriz folyamatosan. És nem feltétlenül hanyagsága kell gondolni. Ez a betét gyötrelmesen szar, pont mint a hátsó is. Nem lenne szabad semilyen üzemi körülmény közt ennek így leválni. A legszebb a dologban, hogy gyári.....
Előzmény: Garfield007 (57054)
Garfield007 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57054

Mármint azon kell csodálkozunk, hogy 10 év alatt elporlad egy "modern" betét?

Nem véletlen, hogy az első és hátsó fékeket is ellenőrizni kell periodikusan. 

Előzmény: petiren1,5dci (57052)
Köhike Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57053
Úgy látszik akkor nem csak a hátsó ilyen hitvány.
Előzmény: petiren1,5dci (57052)
petiren1,5dci Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57052

Gyári 2004es első fékbetét... 1,5dCi

Szikével nyúltam alá, és szinte nulla erőfeszítéssel kettévált...

Valósan 74eKm-t futott autóból.

Szóval ha ilyen repedtet láttok, azonnal cseréltessétek. Fő a biztonság.

Bár a betét vastagsága meg volt még azért, és nem is a fék miatt lett megbontva, hanem az "elporladt" féltengely gumiharang bilincs miatt.

Köhike Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57051

Nem tudom. De ha megy a motor a generátornak el kellene tudnia látni az autót.

Előzmény: k.o.v.a.cas (57050)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57050

Jó lenne. Csak mindig bennem van a félsz,ha menni kell vele. Túlnyomórészt a feleségem használja,szerencsére csak 10 km-en belül. Akksi miatt nem lehetett szerinted?

Előzmény: Köhike (57047)
DiZzEe Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57049

Sziasztok.

 

Hátha valakit érdekel :)

 

http://olx.hu/hirdetes/17-es-alufelni-garnitura-ID2h0oh.html

Ata61 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 57048

Ebben igazad van,sok mindent lehetne másként.

 

Előzmény: Köhike (57046)
Köhike Creative Commons License 2014.06.17 0 0 57047

Lehet csak valamilyen egyszerű kontakthiba volt.

Előzmény: k.o.v.a.cas (57045)
Köhike Creative Commons License 2014.06.17 0 0 57046

Persze meg lehet oldani sokféle módon, de mennyivel jobb lett volna, ha gondolnak arra tervezéskor, hogy azt az alkatrészt egyszer cserélni is kell majd.

Előzmény: Ata61 (57044)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.06.17 0 0 57045

A-b trafó felcserélés c-d re után semmi gond nem jelentkezett. Igazán nem értem. Már 200 km óta tünetmentes. Most akkor megjavult? Esetleg az akksi nem okozhatta a gyujtáskimaradást a trafóknál? Már hat éves,azt hittem a telet sem birja ki. Hidegben gyengélkedett.

Ata61 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 57044

Helló!

Így is meg lehet oldani:  hosszú csavarral huzatod be a bilincset,amikor a helyén van akkor valamilyen szorítóval megtartod amíg beteszed az eredeti csavart,más megoldások a célszerszámok vétele vagy gyártása.

Előzmény: Köhike (57042)
1991ztibi Creative Commons License 2014.06.17 0 0 57043

Üdvözlet.

Van egy thaliám 1.4 16v 2004-és évjáratú még gyári kazettás magnó van benne a kijelölése az időt mutatja de ha be akarom kapcsolni a rádiót akkor csak azt írja ki hogy error valaki tudna segíteni mi lehet a baj az autót most vettem 1 hete és így vettem hogy nem müködik a rádió elöre is köszönöm.

Köhike Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57042

Általában elégedett vagyok az autó műszaki megoldásaival, de a fűtőradiátor után ez a második baromság amit nagyon elkottáztak benne. Hogy miért nem lehetett kicsit hosszabb csavarokat használni, hogy ne kelljen trükközni azt nem tudom.

Előzmény: Törölt nick (57041)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57041

Hali!

 

Mi aknáról csináltuk és - igaz sok anyázás után - két ember, különböző fogókkal, szorítókkal, de összehoztuk.

A féktárcsa minimális vastagsága 17,7 mm. (nem kötekedésképp, csak úgy megjegyzem)   :-)

Előzmény: nagya2 (57040)
nagya2 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57040

HAli!!

A stabpálcának jó az, de a stabilizátor szilent-nek nem jó.

Üdv NAgya

Előzmény: diakgszi89 (57039)
diakgszi89 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57039

Ha nincs akna, akkor én is ráengedtem egy farönkre plusz csőfogóval rászorítottam.

Előzmény: nagya2 (57037)
diakgszi89 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57038

Hát igen, aki fúrta az sima Baumax parkolóban lévő fószer, de többet oda nem megyek, nem is ajánlom senkinek. Most a Pilkingtonnál voltam Debrecenben, ott fogom csináltatni.

Előzmény: Köhike (57033)
nagya2 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57037

Hali!!

Valami olyasmire gondoltam én is , de hogy hogy férni hozzá, az már más tészta.....

Üdv Nagya

Előzmény: Anonymus23 (57027)
nagya2 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57036

HAli!!

Nincs vakrozsda, teljes felületeten fog,nem üt, nem zörög. A vastagságát majd megmérem, ja igen 17mm azt tudtam.

Üdv Nagya

Előzmény: Köhike (57030)
nagya2 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57035

HAli!!

 

A stabpálcát én is úgy csináltam.

 

Üdv Nagya

Előzmény: Köhike (57028)
Köhike Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57034

Szélvédő cserére tényleg csak olyan szervizt vagy szakembert keress aki nagyon érti a dolgát mert iszonyatosan meg lehet szívni. Láttam olyan autót aminek kilyukadt a teteje, mert szélvédő cserekor megsértették a fémet és idővel átrohadt. Illetve sok rosszul beragasztott folyamatosan beázóval is találkoztam már az ismeretségi körben. És egy rossz ragasztás egy új szélvédő, nem lehet újra beszerelni.

Előzmény: diakgszi89 (57032)
Köhike Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57033

Erről a fúrásról azt mondta az aki nekem csinálta a kocsim, hogy aki megfúrja az azért csinálja, mert nem vette meg hozzá a drága célszerszámot amivel be lehet juttatni rendesen a ragasztót. Szóval ahol ilyet csinálnak az eleve necces.

Előzmény: diakgszi89 (57032)
diakgszi89 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57032

Most voltam megkérdezni. Ám mikor kapta a kavicsot, akkor is reppent kis pókhálószerűen. Akkor megfúrták, de mondták, hogy 70%, hogy tovább reped. Ez kb. fél éve volt. Na most mondták, hogy repedést nem nagyon javítanak, és bontottal se érdemes szórakozni. 7000-ért cserélik plusz az üveg, ami kb. 13.000 Ft. Van drágább is a hővédős, de az 50-60.000 ft :

Előzmény: Köhike (57029)
Köhike Creative Commons License 2014.06.16 0 0 57031

Hűtött min vastagsága 17mm, a telié pedig 10.

Előzmény: Köhike (57030)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!