De egyszerüsíteni is lehet a dolgot. Valakinek rossz a szeme, vagy nem veszi észre a hajszálrepedést akkor valaki meghal? Szóval ez nagyon nincs így jól bármennyi éves is az a betét.
A műszaki vizsga számít hivatalosan ott kell megfelelnie, és ott nincsen semilyen utasítás a fékbetétek állapotát illetően, csak a fékerőt mérik, illetve az eltérést. Nem láttam még olyan műszaki vizsgát ahol kiszerelték a betéteket.
Vagy ha évhez kötik a fékbetét élettartamát, mivel mondjuk 10 évesen széthullik akkor meg valahogyan tegyék nyomonkövethetővé, írjanak rá szervízutasítást, tegyenek kötelezővé cserét, illetve minden műszakivizsga alkalmával ellenőrizzék mindezt a betétek állapotával. Szóval ez a 10 évesen illik cserélni ez elég felszínes megállapítás. Ilyen dolgot nem lehet szerintem ilyen kijelentéssel elintézni, ez egy biztonsági berendezés. És nem kötekedni akarok, csak azt szemléltetni, hogy nem mindenki műszaki beállítottságú, és nem autóval álmodik. :)
Szerintem ha ez kiderül egy gyártóról, hogy ilyen szart gyárt az minimum egy típusbizonyítvány bevonással jár. Az az érdekes, hogy ez egy tudott dolog ezeknél az autóknál, hogy a hátsó szinte teljesen biztosan szétesik, és semilyen visszahívás nem történt, vagy marhára elhallgatták és titokban cserélték annál az autónál ami márkaszervízben járt. Mások ennél sokkal kisebb műszaki hibára is lépéseket hoznak.
Azért szerintem a fék pont nem az a része az autónak amivel ilyennek kellene történnie, még ha 10 éves is. Persze érdemes figyelni rá de nem mindenki olyan fanatikus, hogy állandóan az autóval foglalkozik és mindent ellenőriz folyamatosan. És nem feltétlenül hanyagsága kell gondolni. Ez a betét gyötrelmesen szar, pont mint a hátsó is. Nem lenne szabad semilyen üzemi körülmény közt ennek így leválni. A legszebb a dologban, hogy gyári.....
Jó lenne. Csak mindig bennem van a félsz,ha menni kell vele. Túlnyomórészt a feleségem használja,szerencsére csak 10 km-en belül. Akksi miatt nem lehetett szerinted?
Persze meg lehet oldani sokféle módon, de mennyivel jobb lett volna, ha gondolnak arra tervezéskor, hogy azt az alkatrészt egyszer cserélni is kell majd.
A-b trafó felcserélés c-d re után semmi gond nem jelentkezett. Igazán nem értem. Már 200 km óta tünetmentes. Most akkor megjavult? Esetleg az akksi nem okozhatta a gyujtáskimaradást a trafóknál? Már hat éves,azt hittem a telet sem birja ki. Hidegben gyengélkedett.
Így is meg lehet oldani: hosszú csavarral huzatod be a bilincset,amikor a helyén van akkor valamilyen szorítóval megtartod amíg beteszed az eredeti csavart,más megoldások a célszerszámok vétele vagy gyártása.
Van egy thaliám 1.4 16v 2004-és évjáratú még gyári kazettás magnó van benne a kijelölése az időt mutatja de ha be akarom kapcsolni a rádiót akkor csak azt írja ki hogy error valaki tudna segíteni mi lehet a baj az autót most vettem 1 hete és így vettem hogy nem müködik a rádió elöre is köszönöm.
Általában elégedett vagyok az autó műszaki megoldásaival, de a fűtőradiátor után ez a második baromság amit nagyon elkottáztak benne. Hogy miért nem lehetett kicsit hosszabb csavarokat használni, hogy ne kelljen trükközni azt nem tudom.
Hát igen, aki fúrta az sima Baumax parkolóban lévő fószer, de többet oda nem megyek, nem is ajánlom senkinek. Most a Pilkingtonnál voltam Debrecenben, ott fogom csináltatni.
Szélvédő cserére tényleg csak olyan szervizt vagy szakembert keress aki nagyon érti a dolgát mert iszonyatosan meg lehet szívni. Láttam olyan autót aminek kilyukadt a teteje, mert szélvédő cserekor megsértették a fémet és idővel átrohadt. Illetve sok rosszul beragasztott folyamatosan beázóval is találkoztam már az ismeretségi körben. És egy rossz ragasztás egy új szélvédő, nem lehet újra beszerelni.
Erről a fúrásról azt mondta az aki nekem csinálta a kocsim, hogy aki megfúrja az azért csinálja, mert nem vette meg hozzá a drága célszerszámot amivel be lehet juttatni rendesen a ragasztót. Szóval ahol ilyet csinálnak az eleve necces.
Most voltam megkérdezni. Ám mikor kapta a kavicsot, akkor is reppent kis pókhálószerűen. Akkor megfúrták, de mondták, hogy 70%, hogy tovább reped. Ez kb. fél éve volt. Na most mondták, hogy repedést nem nagyon javítanak, és bontottal se érdemes szórakozni. 7000-ért cserélik plusz az üveg, ami kb. 13.000 Ft. Van drágább is a hővédős, de az 50-60.000 ft :