Nekem erről a múltkor a Besenyei Péter repülős videójában a kezén lévő Citizen jut eszembe. A kronóelrendezés olyan, mintha kvarc lenne...
Valahogy marad a tendencia, hogy az elmúlt pár év termése - a Superocean herigate kivételével - teljesen szembemegy az ízlésemmel. Ugyan a Superocean és Chronomat sorozatban van
egy két érdekes darab, de a régi Avenger Seawolf és Steelfish arányai elveszni látszanak. A Superocean-t konkrétan jobb horoggal vitték a földre azokkal a rettenetes nagy számokkal, és a betétes lünettával.
A Transocean egyes modelljein ( B19 - aka 2892-2 + modul ) meg Miyotás kvarc hamisítványokat idéző elrendezést mutat a számlap.
Persze nincs egy Breitlingem, még szürkeimportból és használtan se, ami jól mutatja, hogy a legkevésbé sem releváns a véleményem, sem az igényeim. :D
Szerintem ez az óra pont úgy néz ki, mint ha eleve saját kínai hamisítványa lenne...
Csúnya és kusza.
Másrészt volt szerencsém szervizelni ilyet, annyira, hogy a DD öröknaptár és kronómodult is szét kellett bombáznom és kipucolnom - és sok mindent el tudnék mondani ezekről, csak jót nem...
Prémium kategóriás órában ilyen műszaki színvonalú, ilyen megoldásokat felvonultató moduloknak helye nincs. Ezek valójában szükségmegoldások... Nézzétek már meg, hogy néz ki egy DD2020 kronómodul bontva - a régi pecek-gátszerkezetes olcsó Baumgartner kronókat idézi...
Igen, annyi! Durva nagyon. De itt látszik, hogy a fizetőképes rétegnek erre van igénye a gazdag országokban. Sima 01-es Navitimerből is jött ki nagy. O.o De legalább van Colt-ból automata, és a B50 pedig tiszta Emergency, csak a rádió nélkül! Abból is lesz egy feketénk, azt simán hordanám. Ilyen arcomfeléfordítomésvilágít-témás.
egy használtan 5-600.000 Ft-ba kerülő óránál ezt elég jó árnak gondolom. Nálunk 140 euró az elemcsere, összes tömítés csere, minden leellenőrizve, beállítva, ultrahangosmindenfélerendkívűlkülönleges (lol) tisztítása a toknakszíjnakcsatnak, nyomáspróba a végén, és egy év vízállósági garanciával történő átadás. Mindez tisztességes, teljesen bejelentett európai bérrel fizetett rabszolgák által. Mennyi legyen? :D
Breitling B1 elemcserere tudnatok hozzaerto szakembert ajanlani Budapesten? A Watch de Luxe-ban nagyon kedvesek voltak (mint mindig amikor barmit kerdeztem toluk), de nem szeretnem az osszes tomitest kicsereltetni jo sok penzert, ha nem muszaj es ok csak ugy tudjak vallalni.
Van olyan, hogy órakultúra, meg kultúra. Az előbbi az utóbbi része. Ha létezik. Valójában belül egy picit büszke vagyok, hogy anyósomék a legcudarabb helyzetükben sem adták alább a Doxánál. Szegény apósomat egy kicsit bolondnak is nézték a szomszédok...
Nem is értik, hogy miről beszélsz. Hagyomány sincs. A kínaiaknak már több van. Az egész populista gyanús szövegelésre jó. Ezzel meg elveszik a hangulatomat.
Sajnos a színvonal a béka bizonyos testrésze alatt fut. Aki ezt nézte csak annyit tudott meg, hogy úri huncutság az egész... "Nagyon drága óra", az "ára bizony fölfelé megy", "Filip Patek" az jó, meg az Omega is drága és jó is, meg látni mindent benne (komplikáció gyanánt)...
Ez tényleg egy tökalsó műsor volt, de sajnos ennél sokkal drágább "produkciók" sem hoznak nagyobb színvonalat. Szomorú, hogy nálunk itt tart az ismeretterjesztés. Ott a net - mondhatnánk, pedig ez nem igaz. Órákról pl. jó műsort fillérekért lehetne gyártani (hiszen a gyárak marketingbüdzséjéből pár forint aprópénz kicsúszna még a magyar piacra is...), de nálunk jobb a színvonaltalan szarral pénzt keresni, mint igazi producerként felhajtani egy jó műsorra...
minden nagyobb varosban van evente tobb kisauto, modellvasut, bicikli, ora ... borze. nincs olyan, hogy "zurichi oraborze". ami van amiatt nem hiszem, hogy erdemes elutazni mo-rol zurichbe, habar a kinalat egeszen biztosan lenyegesen nagyobb mint mo-on. (genfi auto show-bol valoban egy van :))
de aki epp a zurichi programokrol, ora borzekrol erdeklodik az a neten par perces keresessel mindent megtudhat, megbizhato modon. hasonloan ha pl. az a kerdes felmerul, hogy egy varosba jar-e egy adott legitarsasag arrol a netem 100%-os biztonsaggal pillanatok alatt meg lehet gyozodni.
Ja, Svájcban tolom. Easyjet Baselbe megy, onnan Cüri 30 chf körül van vonattal, de elég hülye időpontokban jár. Összességében lehet, hogy Swiss a legjobb, 40e huf körül megvan odavissza, nézegesd az oldalát.
Attól, hogy laikusoknak szól egy műsor, még nem kell alább adni a minőségből. Nulla kameramunka, nulla megvilágítás, nulla műsorvezetés.
Elvileg az óraipar a legmesszebb menő igényességről szólna a részletek iránt. Nem készülhettek volna azok a csodás szerkezetek, ha a műsor készítőihez hasonlóan Jürgensen, Moser vagy a többiek ilyen "megteszi ez is" alapon dolgoztak volna.
És ezt a megalkuvást nem tűrő mentalitást, ami a svájci óraipar státuszához vezetett ( amit a tokozóktól a legújabb márkákig meglovagolnak már vagy 90 éve ) kellene bemutatni.
Másképp nem értik az emberek, mit esznek a gyűjtők ezeken a szerkezeteken.
Olyan semmitmondó információk, mint hogy egyes emberek más órát hordanak teniszhez, és mást üzleti tárgyalásra, vagy hogy vannak órák, amik tartják az árukat, egyáltalán nem adnak képet sem az óraipar múltjáról, sem a jelenéről, vagy épp a jövőjéről. A gyűjtés aspektusairól meg pláne nem.
Rosszul elkészített, semmitmondó műsor volt a javából.
Még a "gyáróriások" Panerai epizódja is közelebb viszi az órák világát az érdeklődőhöz.
Ennél nagyobb mélyrepülés akkor lehetett volna ebből, ha a pecsába mennek ki forgatni szombat reggel. :)
Persze ettől még bárkinek tetszhet, de személy szerint engem a hideg rázott tőle...