Keresés

Részletes keresés

fanofano Creative Commons License 2006.03.03 0 0 486
Nagyon jó ötlet! Mit agyaltam régebben ezen és nem jöttem rá! Állandóan egy kisebb állandómágneses szélturbina vagy bonyolult, PIC-kel és fordszám. figyelővel megoldott kép lebegett elöttem. Ügyes!
Milyen jó, hogy egyre többen leszünk!
Előzmény: recsiloz (477)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.03 0 0 485
"ZIL" generátor. Észrevettétek,h ez rímel a szörnynyel? :) Iszonyú nagy lehet a rotor!
Előzmény: bringi (483)
bringi Creative Commons License 2006.03.02 0 0 483

Az áttételezés ékszíjjal van megoldva.

A rotor tengelyén van egy nagy tárcsa az meghajt egy kicsit, a kicsi tengelyén van egy nagy, ami ismét egy kicsit hajt meg,ami rajta van a generátor tengelyén. Azt hiszem ez  egy ZIL generátor. De a generátoron sem az eredeti tárcsa van hanem egy kb. 4cm átmérőjű.

Előzmény: Bazarghai (482)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 482
Persze. Minden infó jól jön. Ha teheted nééz már rá az áttételezésre is.
Előzmény: bringi (481)
bringi Creative Commons License 2006.03.02 0 0 481

Sziasztok!

Már régóta olvasgatom ezt a fórumot, mert engem is érdekel a szél hasznosítása.

Ha megjön végre a jó idő akkor szeretném elkezdeni saját "szélgépemet".

De én mindenképp állandó mágneses motorban gondolkodom. Talán egyszerűbb lesz a dolgom.  Tegnap voltam egy házilag megépített szélkereket megnézni.

Autógenerátorral van megépítve,ha valakit esetleg érdekel akkor lefényképezem a hétvégén.

 

Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 480
Recsiloz:
Még jobb lenne, ha egy csúszóellenállást rakna be, amivel egy tranyót nyitna és így fokozatos lenne a gerjesztés. A szél erejével a rugóterhelésű lap mindig kisebb ellenállást állítana be.

Fanofano:
A lap alján van azt hiszem vmi utalás, h milyen át mérőjű vezetékből mennyit használtak.
Ja, és itt az amerikai vezeték táblázat linkje(muszály, ha mm-ben akarsz gondolkozni)
http://www.powerstream.com/Wire_Size.htm


Előzmény: recsiloz (477)
BXD Creative Commons License 2006.03.02 0 0 479
Egy ilyen átépítésnél egyszerű a számítás, mert a metszámmal egyenesen arányos az indukált feszültség. Kétszer annyi menet=>kétszer akkora fesz ugyanakkora fordulatszámon.Vagy ami nekünk kedvesebb:
Kétszer annyi menet, ugyanakkora fesz. feleakkora fordulatszámon.
Konstans gerjesztés mellett.
A vezeték keresztmetszetéből adódó áram-terhelhetőség táblázatból kinyerhető.

Csak meg kell számolni egy fázis menetszámát az armatúrán, abból ki tudsz indulni.
Előzmény: fanofano (476)
BXD Creative Commons License 2006.03.02 0 0 478
Holnap rákérdezek a forrásra, eltűnt mint szürke szamár...
Előzmény: Bazarghai (474)
recsiloz Creative Commons License 2006.03.02 0 0 477
Sziasztok!

 Fanofano a gerjesztés szabályzására van egy ötletem, a generátor oldalára szerelnék egy tengelyre egy kis kart, amin egy tenyérnyi lapot rögzítenék. Ezt két rugó tartaná középállásba, a légáramlással ellentétes oldalra rugós érintkezőt helyeznék. Az érintkező másik fele a szigetelt karon helyezkedne el. Így ha fúj a szél neki, nyomja az érintkezőt a párjának és indul a gerjesztés, ha kevés a szél ereje a rugó visszahúzza középállásba, megszűnik a gerjesztés. A rugó feszítésével és a lapocska méretével lehetne beállítani mekkora szélerőnél, kapcsoljon be, illetve ki. Nagy előny lenne, mert már forognának a lapátok mikor a gerjesztés, bekapcsol, és fékezni kezdené a rendszert. Természetesen minden tapasztalatomat szívesen megosztom.

 

 

 

fanofano Creative Commons License 2006.03.02 0 0 476
Egy baj van ezekkel a "leírásokkal": még sosem olvastam konkrét adatokról, pl. menetszám, vezeték átmérő. Pedig ennyi elég is lenne :(
Előzmény: Bazarghai (473)
fanofano Creative Commons License 2006.03.02 0 0 475
Megvan. A német preczitás gyöngyszeme, de van jobb is, echte deutsch nyelven. Na, az nem semmi!
Sajnos már minden "szakmai" könyv tele van reklámmal.
Előzmény: 3921 (472)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 474
Jut eszembe BXD!
Mintha említetted volva, h a kezeid közé kaparintassz egy direct drive motort (azt mondta addig ne vágjak). Jutottál valamire?
Előzmény: BXD (468)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 473
Felejtsétek el a könyvet. Itt a link, hogy lehet átdrótozni az autógenerátort.
http://www.mtmscientific.com/rewind.html
3921 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 472

Neked is megvan az a könyv?

 

Amikor megláttam hogy a kevéske 70 oldalból 20 reklám, 2 meg arra buzdít hogy vegyek gyárit, fél óráig anyáztam.

Előzmény: fanofano (471)
fanofano Creative Commons License 2006.03.02 0 0 471
"Egyes szélturbina-készítők a kb. 3000 1/min fordulatszámnál optimálisan működő autógenerátorokat (12 V/500 W) áttekercselik úgy, hogy már 800 1/min értéknél az akkumulátor részére megfelelő töltőáramot tudjanak szolgáltatni." (Forrás Uwe Hallenga: A szélenergia hasznosítása c. könyvéből, 26. oldal Cser kiadó 2004.)
Kérdezz meg egy autóvillamóssági szerelőt, én is ezt tettem, ugyanezt mondta.
Az autógenerátor gerjesztés nélkül nem termel semennyit. Gerjesztéssel is csak a fenti fordulatszámtól, gondolj bele, az alapjárati fordulatszám 1000-1200. Azért írtam a 15-ös áttételt, mert 4 m/s szélsebesség körül, ami nálunk az átlag kb. 100-at forog a lapát.
Előzmény: BXD (468)
3921 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 470
(Az eddig átnézett házi szégenerátoroknál 2 és 3 méter közötti lapátoknál nagy álltalánosságban a 3,5 vagy 4-szeres áttételt használták.)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 469
Egyetértek. A módosítást maximum 8-10-re kell korlátozni, különben kicsik lesznek ezek a hatalmas lapátok is. (Én max 3 méterben gondolkodom.) Egy kiselejtezett Lada váltóból olyan hajtóművet lehet összerekni amilyet csak akarsz.
Előzmény: Törölt nick (467)
BXD Creative Commons License 2006.03.02 0 0 468

A generátor elkezdene már termelni kisebb fordularszámon is, ha lenne gerjesztés.

Ha megpróbálod egyenárammal gerjeszteni a forgórészt, akkor már egész kis fordulaton meg kell jelennie valamennyi feszültségnek. Persze csak néhány Volt várható.

 

Előzmény: fanofano (465)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.02 0 0 466
Szia.
Ha áttételt készítesz maradj a fogaskeréknél. Ez nyújtja a legtisztább kapcsolatot, a leggondozásmentesebb és nem fejt ki káros erőket a tengelyekre. Ha szíjban gondolkozol erősebb csapágyak kellenek, valamint a szíj feszítése sok erőt elvesz a hajtásláncból.
Előzmény: recsiloz (461)
fanofano Creative Commons License 2006.03.02 0 0 465
Gratulálok én is a lapátokhoz,nagyon tetszik,majd szeretném elkérni a technológiát adatokkal együtt,ha publikus. Áttételezni kell,mert 60-tól 300-400-ig fog pörögni,az autógenerátor meg 1000-től termel. Szerintem a bodás szij jöhet szóba,de legalább 15 szörös! áttétellel.Mi lesz szélcsendben,akkor is lesz gerjesztés? Nekem ezek miatt ment el a kedvem az autógenerátoros lehetőségtől.
Előzmény: recsiloz (461)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 463
Szia.
Nem kell beijedni, menni fog az a generátor. Az a fúrógép csak max fordulaton ad le 800 wattot. Ha leeseik a fordulat sztem négyzetesen csökken a teljesítménye v még jobban.
Tudom ajánlani a régebben kieszelt kismotor blokkot, vagy autó sebváltóból kiszedett fogaskerék párokat (a hátramenet a legnagyobb módosítású kb. 4,5)
Előzmény: recsiloz (461)
azsem Creative Commons License 2006.03.01 0 0 462
Amit korábban említettél a bicikliláncas meghajtás! Nem úgy tervezed már? Bár elég nagynak kellene lennie a hajtó fogaskeréknek hogy megfelelő fordulaton forogjon a generátor. Talán érdemes építeni vagy átalakítani, hogy beérje kisebb fordulattal is.
Előzmény: recsiloz (461)
recsiloz Creative Commons License 2006.03.01 0 0 461
Sziasztok!

 

Megpróbálom átfordítani a lapátokat és a dőlésszöget is, viszont nem tudom a generátornak, okoz e problémát a forgásirány változás. Itthon a próbapadon mindkét irányba forgatva egyaránt 13. 5 voltot és 26 ampert mutatott 300w terhelés mellett. Tovább nem tudtam terhelni, nagyon megfogta a 800w-os 2600-as fordulatos fúrógépemet. KB 1300-1600-ra levitte a fordulatot. Kétségeim vannak tudok-e megfelelő fordulatot biztosítani a generátornak.

További linkeket keresek elkészült szélkerekekről, ha tudtok olyat, amit nem tettek fel a régebbi hozzászólásokban igen megköszönném. A nagyobbak is érdekelnek főleg a robbantott rajzok képek.

 

Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 460
Szia erbe.
Sikerült meggyőznöd a hidrogén házi felhasználásáról. ezentúl csak erősen oxidált formában foglalkozom vele és azt is csak szomjoltás végett.


OFF:
Bár nem nekem szólt mégis belenéztem a "tégy a hülyeség ellen" topicba.
Bár ne tettem volna! Hallgattam rád és több oldal olvasása után hoztam csak véleményt. Bizton állíthatom neked, h egy jól szervezett állatkertbe csöppentem.


Előzmény: erbe (453)
azsem Creative Commons License 2006.03.01 0 0 459
Igazad van ami a felhajtóerőt és a rotort illeti, de gyakorlatban láttál már úgy megvalósított szélkereket?
Előzmény: Törölt nick (455)
jeriko2 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 458
Nem kell elhajítani. Ha lehet, úgy kell módosítani a központi tárcsára való felszerelést, hogy a másik irányba döljön 15°-ot (azaz 180-2*15 °-ot csavarni mindegyik rotoron). Így majd a másik irányba fog ugyan forogni, de már a felhajtó erő is a megfelelő irányba hajtja a szerkezetet.
De ha ezt macerás megcsinálni, maradhat így is. Nem hiszem, hogy 15%-nál többet számítana teljesítményben.
Előzmény: Bazarghai (457)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 457
Értem amit mondasz. A jelenlegi forgásirány jobb, a felhejtó erő szerintei bal. A forgást itt mégis a forgási síkhoz képest döntött rotor képezi. Lehet, h ütik egymást, de szétszedni már kicsit késő, nem? :)
Különben meg a teszteken ahogy hallottam igen erősnek bozonyult a dolog. Kár volna egy ilyen baki miatt elhajítani (még belegondolni is rossz).
Előzmény: Törölt nick (456)
erbe Creative Commons License 2006.03.01 0 0 453
Off
Egyetlen mondat alapján senkiről ne alkossál véleményt!
Volt valamikor a terminal.hu-n egy fórum, "vízzel hajtott autó", abban részletes "mérési jegyzőkönyvet" írt, mert felkeltette a dolog az érdeklődését.
Aki valamivel többet tud az áram meg a víz viszonyáról, mint az általános iskolai fizikakönyv (bár ma már talán több van benne, mint mikor én tanultam, 60-as évek!), az csak legyint rá. A víz nagyon jó dielektrikum, ahogy növeled a frekit, úgy megy el az áram kihasználatlanul.
Néhány fórum, amiből véleményt alkothatsz róla?
leviator, lifter, ionhajtómű
Tégy a hülyeség ellen!
Előzmény: Törölt nick (441)
jeriko2 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 452
Szia!
Kezdem érteni a problémát, talán van benne valami. Itt egyáltalán nem a kisebb légellenállás a szél, hanem az, hogy "minél alaposabban bele tudjon kapaszkodni a szél". Ha a rotort motorral forgatnánk, és emelő hatás elérése lenne a cél, úgy rendben lenne a dolog, de itt éppen fordított a helyzet. A kérdés tehát, hogy a piros vagy a kék profil lenne-e a helyes. Nem tudom miért, de hajlok arra, hogy a piros (ha kerék forgásának kellene szelet csinálnia, akkor pedig a kék).
Előzmény: Bazarghai (451)
Bazarghai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 451
Hi!
Sztem a rotoroddal semmi baj, a rotorod is jól áll. A széllel ellentétes oldalon van a sima profil, ami megkönnyíti a mozgást (kisebb légellenállás) a terhelt oldalon pedig a görbület készteti a szelet irányváltásra és így muknavégzésre. Összességében semmi okod az aggodalomra.
Előzmény: recsiloz (447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!