Nagyon jó ötlet! Mit agyaltam régebben ezen és nem jöttem rá! Állandóan egy kisebb állandómágneses szélturbina vagy bonyolult, PIC-kel és fordszám. figyelővel megoldott kép lebegett elöttem. Ügyes! Milyen jó, hogy egyre többen leszünk!
A rotor tengelyén van egy nagy tárcsa az meghajt egy kicsit, a kicsi tengelyén van egy nagy, ami ismét egy kicsit hajt meg,ami rajta van a generátor tengelyén. Azt hiszem ez egy ZIL generátor. De a generátoron sem az eredeti tárcsa van hanem egy kb. 4cm átmérőjű.
Recsiloz: Még jobb lenne, ha egy csúszóellenállást rakna be, amivel egy tranyót nyitna és így fokozatos lenne a gerjesztés. A szél erejével a rugóterhelésű lap mindig kisebb ellenállást állítana be.
Fanofano: A lap alján van azt hiszem vmi utalás, h milyen át mérőjű vezetékből mennyit használtak. Ja, és itt az amerikai vezeték táblázat linkje(muszály, ha mm-ben akarsz gondolkozni) http://www.powerstream.com/Wire_Size.htm
Egy ilyen átépítésnél egyszerű a számítás, mert a metszámmal egyenesen arányos az indukált feszültség. Kétszer annyi menet=>kétszer akkora fesz ugyanakkora fordulatszámon.Vagy ami nekünk kedvesebb: Kétszer annyi menet, ugyanakkora fesz. feleakkora fordulatszámon. Konstans gerjesztés mellett. A vezeték keresztmetszetéből adódó áram-terhelhetőség táblázatból kinyerhető.
Csak meg kell számolni egy fázis menetszámát az armatúrán, abból ki tudsz indulni.
Sziasztok!
Fanofano a gerjesztés szabályzására van egy ötletem, a generátor oldalára szerelnék egy tengelyre egy kis kart, amin egy tenyérnyi lapot rögzítenék. Ezt két rugó tartaná középállásba, a légáramlással ellentétes oldalra rugós érintkezőt helyeznék. Az érintkező másik fele a szigetelt karon helyezkedne el. Így ha fúj a szél neki, nyomja az érintkezőt a párjának és indul a gerjesztés, ha kevés a szél ereje a rugó visszahúzza középállásba, megszűnik a gerjesztés. A rugó feszítésével és a lapocska méretével lehetne beállítani mekkora szélerőnél, kapcsoljon be, illetve ki. Nagy előny lenne, mert már forognának a lapátok mikor a gerjesztés, bekapcsol, és fékezni kezdené a rendszert. Természetesen minden tapasztalatomat szívesen megosztom.
"Egyes szélturbina-készítők a kb. 3000 1/min fordulatszámnál optimálisan működő autógenerátorokat (12 V/500 W) áttekercselik úgy, hogy már 800 1/min értéknél az akkumulátor részére megfelelő töltőáramot tudjanak szolgáltatni." (Forrás Uwe Hallenga: A szélenergia hasznosítása c. könyvéből, 26. oldal Cser kiadó 2004.) Kérdezz meg egy autóvillamóssági szerelőt, én is ezt tettem, ugyanezt mondta. Az autógenerátor gerjesztés nélkül nem termel semennyit. Gerjesztéssel is csak a fenti fordulatszámtól, gondolj bele, az alapjárati fordulatszám 1000-1200. Azért írtam a 15-ös áttételt, mert 4 m/s szélsebesség körül, ami nálunk az átlag kb. 100-at forog a lapát.
Egyetértek. A módosítást maximum 8-10-re kell korlátozni, különben kicsik lesznek ezek a hatalmas lapátok is. (Én max 3 méterben gondolkodom.) Egy kiselejtezett Lada váltóból olyan hajtóművet lehet összerekni amilyet csak akarsz.
A generátor elkezdene már termelni kisebb fordularszámon is, ha lenne gerjesztés.
Ha megpróbálod egyenárammal gerjeszteni a forgórészt, akkor már egész kis fordulaton meg kell jelennie valamennyi feszültségnek. Persze csak néhány Volt várható.
Szia. Ha áttételt készítesz maradj a fogaskeréknél. Ez nyújtja a legtisztább kapcsolatot, a leggondozásmentesebb és nem fejt ki káros erőket a tengelyekre. Ha szíjban gondolkozol erősebb csapágyak kellenek, valamint a szíj feszítése sok erőt elvesz a hajtásláncból.
Gratulálok én is a lapátokhoz,nagyon tetszik,majd szeretném elkérni a technológiát adatokkal együtt,ha publikus. Áttételezni kell,mert 60-tól 300-400-ig fog pörögni,az autógenerátor meg 1000-től termel. Szerintem a bodás szij jöhet szóba,de legalább 15 szörös! áttétellel.Mi lesz szélcsendben,akkor is lesz gerjesztés? Nekem ezek miatt ment el a kedvem az autógenerátoros lehetőségtől.
Szia. Nem kell beijedni, menni fog az a generátor. Az a fúrógép csak max fordulaton ad le 800 wattot. Ha leeseik a fordulat sztem négyzetesen csökken a teljesítménye v még jobban. Tudom ajánlani a régebben kieszelt kismotor blokkot, vagy autó sebváltóból kiszedett fogaskerék párokat (a hátramenet a legnagyobb módosítású kb. 4,5)
Amit korábban említettél a bicikliláncas meghajtás! Nem úgy tervezed már? Bár elég nagynak kellene lennie a hajtó fogaskeréknek hogy megfelelő fordulaton forogjon a generátor. Talán érdemes építeni vagy átalakítani, hogy beérje kisebb fordulattal is.
Sziasztok!
Megpróbálom átfordítani a lapátokat és a dőlésszöget is, viszont nem tudom a generátornak, okoz e problémát a forgásirány változás. Itthon a próbapadon mindkét irányba forgatva egyaránt 13. 5 voltot és 26 ampert mutatott 300w terhelés mellett. Tovább nem tudtam terhelni, nagyon megfogta a 800w-os 2600-as fordulatos fúrógépemet. KB 1300-1600-ra levitte a fordulatot. Kétségeim vannak tudok-e megfelelő fordulatot biztosítani a generátornak.
További linkeket keresek elkészült szélkerekekről, ha tudtok olyat, amit nem tettek fel a régebbi hozzászólásokban igen megköszönném. A nagyobbak is érdekelnek főleg a robbantott rajzok képek.
Szia erbe. Sikerült meggyőznöd a hidrogén házi felhasználásáról. ezentúl csak erősen oxidált formában foglalkozom vele és azt is csak szomjoltás végett.
OFF: Bár nem nekem szólt mégis belenéztem a "tégy a hülyeség ellen" topicba. Bár ne tettem volna! Hallgattam rád és több oldal olvasása után hoztam csak véleményt. Bizton állíthatom neked, h egy jól szervezett állatkertbe csöppentem.
Nem kell elhajítani. Ha lehet, úgy kell módosítani a központi tárcsára való felszerelést, hogy a másik irányba döljön 15°-ot (azaz 180-2*15 °-ot csavarni mindegyik rotoron). Így majd a másik irányba fog ugyan forogni, de már a felhajtó erő is a megfelelő irányba hajtja a szerkezetet. De ha ezt macerás megcsinálni, maradhat így is. Nem hiszem, hogy 15%-nál többet számítana teljesítményben.
Értem amit mondasz. A jelenlegi forgásirány jobb, a felhejtó erő szerintei bal. A forgást itt mégis a forgási síkhoz képest döntött rotor képezi. Lehet, h ütik egymást, de szétszedni már kicsit késő, nem? :) Különben meg a teszteken ahogy hallottam igen erősnek bozonyult a dolog. Kár volna egy ilyen baki miatt elhajítani (még belegondolni is rossz).
Off Egyetlen mondat alapján senkiről ne alkossál véleményt! Volt valamikor a terminal.hu-n egy fórum, "vízzel hajtott autó", abban részletes "mérési jegyzőkönyvet" írt, mert felkeltette a dolog az érdeklődését. Aki valamivel többet tud az áram meg a víz viszonyáról, mint az általános iskolai fizikakönyv (bár ma már talán több van benne, mint mikor én tanultam, 60-as évek!), az csak legyint rá. A víz nagyon jó dielektrikum, ahogy növeled a frekit, úgy megy el az áram kihasználatlanul. Néhány fórum, amiből véleményt alkothatsz róla? leviator, lifter, ionhajtómű Tégy a hülyeség ellen!
Szia! Kezdem érteni a problémát, talán van benne valami. Itt egyáltalán nem a kisebb légellenállás a szél, hanem az, hogy "minél alaposabban bele tudjon kapaszkodni a szél". Ha a rotort motorral forgatnánk, és emelő hatás elérése lenne a cél, úgy rendben lenne a dolog, de itt éppen fordított a helyzet. A kérdés tehát, hogy a piros vagy a kék profil lenne-e a helyes. Nem tudom miért, de hajlok arra, hogy a piros (ha kerék forgásának kellene szelet csinálnia, akkor pedig a kék).
Hi! Sztem a rotoroddal semmi baj, a rotorod is jól áll. A széllel ellentétes oldalon van a sima profil, ami megkönnyíti a mozgást (kisebb légellenállás) a terhelt oldalon pedig a görbület készteti a szelet irányváltásra és így muknavégzésre. Összességében semmi okod az aggodalomra.