Egyelőre csak annyit tudok, hogy a Dellorton a szint beállítás klasszisokkal különbözik a Jikovtól. De azt is hallottam már, hogy gyárilag van belőve, amíg a tűszelep tökéletesen működik, nem kell hozzányúlni. Na majd meglátom.
Nem volt 12-es, de úgy gondolom ezzel is tökéletesen fog működni!!!
Egyetértek, csak a saját verziómat írtam le. Nekem nem jönnek be ezek az olcsó holmik, de arra tényleg nem biztathatok senkit, hogy egy-egy menet kifúrásához, vagy metszéséhez jó minőségű szerszámot vegyen. Ez igény, de főleg pénz kérdése.
....Az én szerszámaim döntő többsége a szocializmusból izé...ööö..."származik". :-)
Igen, a binget már Stunt is említette. Beszéltem a MOFAKER tulajdonosával. Azt mondta, konzultált a Jikov gyártójának főmérnökével, aki elmondta, hogy a 210-es Babettára a legtökéletesebb megoldás a Dellorto. Ők épp ezért már le is álltak a 2912-es gyártásával, mindenkinek ezt javasolják helyettesítésre. Állítólag felteszed, aztán soha többet nem jössz azzal, hogy hogyan kell a jó szintet beállítani, nem folyik túl, nem fog lehörögni, nem kell az üresjárati levegőt a változó hőmérsékleti viszonyokhoz állandóan pabirtyázni. Nagyon remélem meg leszek vele elégedve!!! :))) Ez az általam választott 14 mm-es, de miko? baráttal is megkonzultáltam, szerinte is jó lesz. Én hiszek neki.
A távol-keleti tömeggyártás teszi olcsóvá,és nem a használhatatlansága. Arra,hogy valami gyors hibaelhárításhoz ott legyen a polcon a készlet amikor kell: tökéletes. Tehát barkácsoláshoz,nem pedig folyamatos szervízmunkához.
Az én szerszámaim döntő többsége a szocializmusból izé...ööö..."származik". :-) Nyílván a kínai szerszámok élettartama nem közelíti ezt meg,de arra hogy ha néha kell,akkor legyen mihez nyúlni a polcon.A "nincs"-el egyáltalán nem lehet dolgozni...
SHA-d nem lehet mibvel az maximum 16-os átmérővel készül. Hasonló lehetséges. De robiknál a szívócsonk veszi körbe a karbi csonkját, még a SHA felfüggesztése pont fordítva van - a karbiba csonkjába kell belerakni a szívócsonkot.
Nah, lenne nékem egy kérdésem is, nevezetessen, mi okozhatja, hogy a gép nem akarja bevenni a 2. fokozratot, ilyen hibát én még nem nagyon láttam,mert olyan mintha váltana,de mégsem kettesbe teszi magát hanem egyesbe. (jawababettás forumon is nyüstöllek titeket ezzel a kérdéssel)
Hali! Érdekes lehet ez a dellorto karbi dolog, én már régebb óta gondolkozom másfajta karbi felszerelésén, esetleg nagyobb torokátmérővel is. A nagyobb torokátmérő a karbit hengerrel összekötő rész miatt nehézkes, mert ahhoz eszterga kéne vagy sok türelem ,hogy szép kuposra meg legyen csinálva. A simson karbi N3-as változata is lehet alternatíva, hiszen a simsonba is szoktak dellortot tenni, csak az a baj, hogy ennek a karbinak nem lenne pár adottsága nem lenne jó a babettához, mert bár magas fordulaton lehet jól menne, de azt is el kell valahogy érni, és alacsony fordulatról szerintem nem húzna.
Aztán itt van a bing karbi, műanyag előre beálított úszokkal némelyik külön szivatóval, nem bowdenes, tehát babettára pont jó lenne, torokátmérő is oké, én részemről kölcsönkérek egy ilyet, és ezt fogom felpróbálni a 210-esemre.
A dellorto is elég jó karbinak táűnik,de attól hogy a mofaker árulja babettához még nem biztos, hogy tökéletes lesz hozzá, de egy próbát mindenképpen megér.
Ha gondolod az mza shopban is körülnézhetsz, ott esetleg több a karburátor, magyarul a www.simsonbolt.fw.hu címen vagy a www.simsonbolt.hu címen érhető el, vannak rajta érdekes dolgok.
Tudod a minap mutatta a barátom, hogy milyen helyre kis műszerész csavarhúzó készletet vett a Lidiben 260.- Ft.-ért. Az első, csavarnál csigafúró alakzatot vett fel. :)))
Na mindegy, persze, hogy nem akadékoskodni akartam, csak nekem pl. egy M 4 es fúró került anno 3.000.- Ft.-ba. De fogadjunk, hogy a Tied is!!! :-)))
Háj, Lidl-ben láttam a múlt héten akcióban 2999 ft.-ért kis műanyag kofferben hajtószárakkal együtt. Az Obi-ban 3499 ft.-ért bármikor van. Biztos nem ipari minőség,de otthon néha fúrkálni megfelelő lehet.
Nem tudomemlékszel-e az én a hengeremre. Igen ott a vége - meg a hengeremnek is.
Mivel ugye nekem vokény volt a fal a 4 felömlőmiatt szépen megroppantotta és elrepedt a hüvely fala. Mondjuk ez csak egyedi eset mivel gyári hengeren ez szerintem se tud megtörténni.
A szállítási költség függ a csomag tömegétől és méretétől.
Ha beregisztrálsz, összeállítasz egy csomagot, megrendeled, akkor tájékoztatnak a szállítási díjról és minden csak akkor indul, ha a tájékoztató levélben adott bankszámlaszámra átutalod a pénzt, ami az áru összege + a szállítási költség + bank költségek.
A legkevesebb szállítási költség (tömítések levélben) olyan 9 euro, komplett 10 kg-os csomag akár kipufogóval meg olyan 20-25 euro. DHL-lel küldik, amikor feladják kapsz egy fuvarlevélszámot, amivel ellenőrizheted a csomagot. 3 nap alatt van itt az indulástól számítva. Az egész procedúra 5-8 nap, ebből 3-4 nap a pénz megérkezése az ő bankjukba...
Nem világos, hogy mit értesz az alatt, hogy "ugy forog mintha egy két fordulat lenne a bikázásig" de az biztos, hogy az ilyen tőcsavarokat érdemes beragasztani erősebb menetrögzítővel, pl. Loctite 2701-gyel.
Két anyát egymásra kontrázol, bekened a menetet és behajtod addig, amíg csak tudod, óvatosan meghúzva (6-8 Nm).
zsákfurat van az alu hengerben,igen. szándékosan sem tudnál kárt okozni,mert ha túl erőlteted az alumíniumban a tőcsavart,akkor max. neki támaszkodik a henger acél perselyének. ott a vége.
Azota orvosoltam a problémát! Raktam bele egy kétszer olyan hosszu csavart mint volt eredetileg. Bele ment rendesen, és stabilabb fogást lehetett rajta érezni! Habár még mindig forog, de most ikább csak ugy forog mintha egy két fordulat lenne a bikázásig. Az elözö csavarokat két utcahossz alatt kilőtte. Ezt már birja fél napja, pedig elég sokat mászkáltam vele! Lehet ez megoldás!? Meg kérdezném hogy mivel eléggé felment, a csavar remélem nem csavartam olyan helyre ahova nem kellene!? Zsákmenetes a felfogatása ugye?
Hello ! Nem kell berezelni, lehet, hogy csak a menet külső része ment tönkre, nálam is volt ilyen, hullott lefelé a kipufogó rendszeresen. Két tőcsavart tettem bele teljesen belehajtva /ua. méret asszem 5-ös/ és önzárós anyákat húztam rá. Ennyi és stabilan fogja, nem rázódik le ! Lehet, hogy évekre nem megoldás és idővel menetvágás+nagyobb csavar a profi technika, de nincs mindenkinek menetvágója... Összköltség kb, 15 ft és jódarabig sztem. tökéletes lesz a gép.
Nekem is van egy komplett készlet, de a bibi ott van hogy akkor is szét kell szedni a karbit (nagy javítás után mikor nem elég csak a keverék dusítóval játszani), szóval a lényeg hogy 1 hónapja kaptam ajádnékba a 207-es babit és összerakás után szembesültem vele hogy nem egyszerü az uszók beállítása a megfelelő bezinszintre, és amig ez nincs meg addig sajnos nincs értelme az átlátszó gyertyás témának, mert elég látványos amikor pl magas a bezin szint(folyik, csöpög a porlasztóból) vagy a motor hangja mikor lehörög ha szegény a keverék....persze utánna mikor már jó a benzin szint hasznos lehet, de szerintem ha füleled a motor járását, fodrulatszámát alapjáraton akkor az mindent elárul. Amugy télleg szétrobbannak?:) nem nagyon használtam eddig, de ezek szerint nem is fogom, kell még az a két szem.:)
Sajnos én is sokszor belefutottam abba, hogy a magyar kereskedők nem készleteznek tuning dolgokat, mert nincs rá kereslet.
Én is szivesen rendelnék magyar kereskedőtől, de most innen kell rendeljek:
www.mopshop.de/shop, itt rendeteg féle és fajta karbi van, az egyik legjobb *széria* karbi a bing 12-15-ös, tuningra meg a dell'orto-k, 17-20 mm-ben.
Kár, hogy nem előbb jött ez felszínre, mert most kaptam egy csomagot a Puch-omhoz, mellétettem volna egy karbit, szerintem az áraik is elfogadhatók...talán nem a legjobban de 100%-ban megbízható a cég.
Na most aztán nem tudom mitévő legyek. Ugyanis nekem az a Dellorto karbi tetszene amit Sziszi mutatott egy "felvidéki" honlapon. A MOFAKER-nek meg olyanja nincs!!!! :(((
- Valaki próbált már az első teleszkópban műanyag perselyeket cserélni? Mert én vettem bele perselyeket, hogy majd azokat is kicserélem, de ezeknek a belső és a külső átmérője is kb. fél miliméterrel eltér attól az értéktől ami használható is lenne. Vagyis nem megy bele a külső villaszárba, és az alsó villaszárra se. Próbáltam körreszelővel nagyobbítani rajta a furatot, de maga az anyag elég kemény műanyag, úgyhogy inkább esztergálni kellene, de az meg sajnos nincs. Meglátszik hogy utángyártott alkatrész, még jó hogy az eredetiket nem dobtam ki. - A hátsó teleszkóp felső részét hogy kell szétszedni? Mert le akarom festeni a fém részét, az ábrán a 4-es. A rugót kell kiszedni, vagy hogy?