1301: Fehér út, 1304: Ferencváros (két hete láttam utoljára forgalomban, akkor volt egy csúnya motorzárlata, két muki vitte haza a 24-esről. Lehet, hogy azóta már jár, csak a múlt héten 52-eseztem, így nem nagyon találkoztam a fradis Ganzokkal, ma délelőtt pedig nem láttam őt).
Szerintem a 1301-est - vagy legalább az egyik ICS-t - meg kéne hagyni paravánosnak, izzósnak, régi ablakosnak, lyukacsos tetősnek. Ez olyasmi lenne, mint a 3257-es az UV-knál.
Hsz -ed olvasva gondolkodtam el mi lenne ha összeszednénk az egyedi kocsikat. Alábbi szempontok szerint: 1: neonos világítás 2: egyedi ajtónyítás 3: fűtés
Rég láttam már az 1301-est és az 1304-est. Tud valaki valamit róluk? Remélem az 1301-es a Fehér úton van és megkapja a jól megérdemelt felújítását, de az 1304-es ezen már túl van.
Nekem az 1320,1443 és a 1349-es volt a kedvencem addig amig fel nem ujitották őket. Nekem a lépcsőket megvilágitó lámpák tetszettek bennük főleg az 1320-ban nagy fekete lámpa burával:))) Ja és évekig utaztam velük a 24-es vonalon. Aztán ablakcserét hajtottak végre meg eltüntették a jelegzetes menyezeti kárpitott meg az ülés huzatátt megváltoztaták. De az 1303-ast is egy ideig szeretem az áramszedője miatt. Na meg a pepsi villamost már nem tom ki volt ő.
Olvasom itt, az indexen az UV topikot, a síndöcögényeket, és egyéb témába vágó topikokat, de mivel a 6-ossal utazok legtöbbször, ezért az Ipari Csuklós, ami leginkább kötődik hozzám. Az UV topikban (és esetleg máshol is) megfigyeltem, hogy sokaknak van kedvenc pályaszáma, amit a kedvenc villamosuk visel. Eddig nekem nem sikerül ilyet kiválasztani, de most némi érzelmi kötődés kialakulásának szikrája pislákol :) (Egyébként érdekelne másoknál is - akik írják, hogy van - a kedvenc villamos története. Hogy miért éppen az?) Szóval a sztori: a mai hóeséses időben a Hungária körúton egy zebránál várakozva sikerült egy kamionnak úgy lefröcskölni a nadrágomat, hogy térd alatt úszik a vízben a gatyám. A Nagykörútra keveredve, éppen egy 4-es villamos jött, mégpedig a gyönyőrűen felújított 1423-as. Először nem akartam leülni, majd mégis meggondoltam magam. Örömmel konstatáltam, hogy a vizes nadrágom száradását elősegítendő, van fűtés a villamoson! Szóval fűti a hátsóm a gyönyörű szépen felújított, és eleddig karcolás és fehér üvegfesték (sicc!) nélküli, szó szerint esztétikai élményt(!) nyújtó villamos. Ez a két nagyon pozitív benyomás, szerintem, már-már egy érzelmi kötődés kialakulásának első lépését jelentette :) Mivel számmániás vagyok, ezért maga az 1423-as szám sem elhanyagolható. De mi lesz akkor, ha szaros, elkorcsosult lelkivilággal rendelkező, biológiai adottságaik és az evolúció okán embernek látszó(!) élőlények elcsúfítják, iszonyatos hangot adó karcoló célszerszámokkal leamortizálják, kilátást gátló (és ezáltal engem roppant mód bosszantó!) fehér üvegfestékkel összegraffitizik (sicc!) a jelenleg kedvencnek nevezhető kocsimat?
De azért is érdekes, mert hogy lehet az, hogy ott jó, ha a megállóban visszacsukódik az ajtó, míg a villamos áll a megállóban. Ott nem utaznak öreglányok, és babakocsival utazók? Vagy nálunk kötelező a villamosnak az utcát is fűtenie (amit egyébként nem is kevés villamos csinál is, egyedi ajtótól függetlenül)
Akár konzerválhatnánk a hatvanas éveket is, ugye? Nem az a megoldás, ha a vezérnek nincs, az utasnak se legyen, hanem az hogy mindkettőnek legyen! Persze kultúrált utas is kéne, meg kultúrált eszköz. A bécsi Ringen is vannak igen kitömött kocsik egyedi ajtókkal ( ! ), mégis, ha tele van, többen nem szállnak fel. Pedig indítás jelzés sincs!
Az egyedis kocsikon még mindig visszanyílik az ajtó? Én úgy tudtam, hogy azt már hatástalanították. Egyébként a régi ajtóműködtetésben a helyszínen is lehetett nyitni-zárni, selejtezni nyitott-zárt állapotban, és ha semmi nem zárta be, akkor lehetett neki segíteni. Az új viszont már nem ilyen! :-(
Egyébként, legtöbbször a körúton nem is a vill-vezér tehet arról, ha valaki hátán csattog az ajtó, hanem a kedves utasok, mert még feltétlenül az induló villamossal akar menni. Fel sem merül benne, ha hagyná elmenni, akkor a következő már érkezne is be a megállóba.
A fűtés szerintem nem hátrányos, főleg ha azt akarjuk, hogy utazzon is valaki, ne mindig mindenhová autóval járjon. Term' nem kell szaunát nyitni a villamoson, de valamivel kellemesebb hőmérséklet azért nem árt. Viszont minden elismerésem azoknak a vill-vezeknek, akik valóban ott ülnek 8-9 órán keresztül fűtés nélkül pl. UV-n. (egyesek meg azt szeretnék, ha örökre megmaradna az UV.).
A körúton tilos használni az egyedi nyitást, nem is ezzel van a gond, hanem hogy tényleg visszanyílik, meg nem lehet akkor bezárni, amikor én szeretném, kell vele várni az indításjelzés után 4-5 másodpercet, és ha kicsit elakad, nem lehet félkézzel nyitni-csukni mint a hagyományost, 2-3-szor megpróbál nyitni-zárni, aztán bemondja az unalmast. És nem azért akad el, mert rácsukjuk a felszálló utasra, hanem pl. sokan vannak, támasztják az ajtót, félig kilógnak, vagy egy műanyag palack beszorul alá. És ilyenkor ha megáll félállásban, az isten sem zárja be, nem lehet leselejtezni, szóval lepakolás, és üresen tovább félreállni.
Más, fűtés. Nem tudom, miért kéne felfűteni egy tömegközlekedési járművet, amivel átlagban 10 percet utaznak, pár fokkal alapból melegebb van, mint kint, főleg ha tömeg van, ha sokkal melegebb lenne, akkor mindenki levenné a kabátját, hogy ne süljön meg? Vagy nem veszik le, mert minek is vennék, és akkor újra kilépve a hidegbe az hírtelen sokkal hidegebb lenne mint amikor felszálltak. És amíg olyan villamosok járnak a városban, amin a vezetőnek sincs fűtése, pedig ő ott ül akár 8-9 órát is a hidegben, addig az utastéri fűtést sem kell hiányolni.
én úgy tudom, hogy nem az egyedi ajtónyitással volt gond, hanem az ajtó visszanyílással. (vagyis, ha az ajtó pl. elakad, akkor automatikus visszanyílik, aztán egy idő múlva selejtezi önmagát [mint a tévében :-) ]. De ez csak akkor fordult elő, ha nagyon sokan voltak (szinte mindig).
Egyébként szerintem sincs úgy értelme fűtést szerelni a villamosba, ha nincs egyedi ajtónyitás rajta. A BKV pedig azt mondta, azért nem rakja az egyedis kocsikat 30, 37-re, mert a frissen felújított kocsikat, nem akarja külterületen járatni (bár a Hungária egy ideig a 37-esen járatta a friss kocsikat, hogy összerázódjanak).
Korábban én is gondoltam arra, miért nem lehet az összes egyedis kocsit egy vonalon járatni (vegyesben van: 4-6, 24, 30-30A, 37-37A illetve a 28-as vonalon is van egy).
Eredetileg minden felújított gép egyedi ajtónyitást kapott volna, de szerencsére rájöttek vagy 10 kocsi után hogy nem bírják a nagyobb utaslétszámot. Sajna még mindig járatják őket a körúton is (a lemaradások 80-90% ezek miatt a kocsik miatt van), pedig a 30, 37-esen simán elférnének. Lesz majd szívás a Combinoval is, ha hasonló rendszerű ajtót kap, abszolút nem a vezető fogja zárni az ajtókat (csak próbálja), azok max akkor csukódnak ha minden utas úgy gondolja. Vagyis bevár minden utast a Hévről, vonatról, metrótól, aztán amikor már se fel se le, akkor meg azért nem megy, mert benne állnak az ajtónál a fotocella útjában, hiába a pestiek szeretik a szardínia effektust.
Nekem is lenne néhány kérdésem. Jónéhány régebben felújított ICS-n van egyedi ajtónyitás, viszont nincs fűtés. A vadonat frissen van fűtés, de nincs egyedi ajtónyitás, így semmi értelme a fűtésnek. Nem lehetne egységesen felújítgatni őket, vagy ahogy esik, úgy puffan?
Nem lehet valahogy a futómű és a kocsiszekrény kapcsolatán úgy javítani, hogy ne legyen ez az iszonyú remegés?
Gondolom Te a "bár szerintem a 1341-et csatolni akármivel sem mindennapi." részére kérdeztél rá. (?, ha nem akkor félreolvastam).
A 1341-es villamos ajtóvezérlése 1996. körül lett átalakítva. Bár később készült még 'egyedi ajtóvezérlésű' villamos (pl. 1342, 1400, 1401), de ezek egymással nem csatolhatóak (pl. 1341-1342), mert nem minden részben azonosak (nekem ezt mondták okosok).
A 1303-as pedig KCSV5 és másik ilyen típusú vill. nincs.
A múltkor talán ezért láttam a kedvencemet a 1341-est a 37-esen. (egyszer ezzel mentem végig a Thököly úton a Hungária krt és a Keleti között. Bár ennek már jó néhány éve).
A 1303-t összecsatolni bármivel tényleg "merész" gondolat, bár szerintem a 1341-et csatolni akármivel sem mindennapi.
Mivel a 37-es átkerült Frerencvárosba, értelemszerűen néhány kocsi is átkerült Hungáriából Fradiba, de Fradi nem feltétlen azt a kocsit adja a 37-esre amit Hungáriától kapott, hanem össze-vissza... így kerülhetett a 1441 a 24-esre és ezért látni mostanában a 37-esen is olyan kocsit ami a menetrendváltás elött is Fradiba volt és soha nem járt a 37-esen. De az biztos, hogy a '03-ast nem fogják csatolni... merész ötlet lenne :-)
köszönöm az infót; nem is túl régóta járnak ott ezek. De van annak valami speciális oka, hogy össze-vissza vannak a villamosok? 1309 a körúton, 1441 a 24-esen? Legközelebb milyen érdekesség lesz? [pl. 1303-1341? :-) ]