Nem halad belül a Stigmina fertőzés. A levél felületén kezdi a behatolást. Ha védett a levél kívülről (felületileg a levél színén és fonákán), akkor nem tud csírázni a konídium és nem lesz fertőzés. De arra ügyelni kell, hogy a levélfelszínen lévő fungicid folyamatosan változik. Lemosódik stb.
Volt 10 percem, és utána olvastam ennek a Scudo-nak...
A forgalmazó (?) gyártó(?)-nál már nincs, ha ez a Hortiservice cég egy kellemes kecskeméti családi házból...
Ilyen ellentmondások: felszívódik...., de 5-7-10-14 naponta ismételni kell...
Máshol meg, hogy 14 nap alatt lebomlik(!!!) a réz a szövetekben... mi ez? Valami inverz hidegfúzió?
Ja és az ár alku tárgya volt. Miért?
SCUDO - növényi aminosavas LOMBTRÁGYA 9% aktív RÉZZEL
Ez NEM növényvédő szer!
Felszívódó 9% RÉZ hatóanyag és növényi aminosav kombinációja. Hatására a növény természetes ELLENÁLLÓ KÉPESSÉGE jelentősen NÖVEKSZIK. Az aminosav azonnal felszívódik a lombon keresztül és segít bejutni a növény szállító szöveteibe. A réz nem a lombfelszínen, hanem a SZÖVETEKBEN fejti ki hatását, ennek köszönhetően a GOMBÁS- és BAKTÉRIUMOS betegségek nem képesek a növényen megtelepedni. Élelmezésügyi várakozási ideje 0 NAP. Nem halmozódik fel a növényben.
Megelőzésként és gyógyításként is használható. Az első 3 kezelést 5-7 naponta (növények feltöltése), a 4. kezeléstől elég 10-14 naponta ismételni (fenntartás) a kultúra végéig.
Létezik egy Scudo nevezetű felszívódó réz, én szoktam használni gyümölcsben és zöldségben is, hiába réz és felszívódó, nem bántja a barackot, mivel finomabb réz, mint egy bordói, vagy egy champion.
Amíg van levél a fán nem ajánlom a réztartalmú szert. Használj inkább rézhelyetesítőt pl Dithanet. Permetezhetsz úgy is hogy egyszerre a Score és a Dithane. Ősszel majd ha megindul a természetes levelhullás akkor csinálj egy lemosó permetezést réztartalmú szerrel Pl Bordoílé neo-val és tavasszal a fagyok elmúltával ismételd meg ezt a lemosó permetezést. Én az őszi és tavaszi első lemosó permetezést kéntartalmú lemosóval végzem Nevikén-nel. ( Nálam ez jobban bevált mint a rezes lemosó permetezés) Ha biztosra akarsz menni egérfül nagyságú levelek megjelenésekor még egyszer utoljára rézzel ez a tafrina ellen is jó. Ha ezt végig csinálod kisebb az esély arra hogy jövőre újból megjelenik ez a betegség.
OK, kifújtam a Score-t. Ha azt látom, hogy egy őszibarack vesszőn a levelek alsó 20-30 %-a lyukacsos, a felső levelek pedig a vesszőcsúcs felé haladva egyre egészségesebbnek tűnnek; akkor a még egészséges levelek megmentésére érdemes azért Cuproxatot adni (hogy ne fertőződjenek)?? Vagy a fertőzés "belül" halad?
Az őszibarack fán még fennmaradó sárga (de lyukacsos) levelek semlegesítésére nem lenne-e hatásosabb valami "finom" kontakt réz? Pl. Cuproxat FW (tribázikus rézszulfát)? A NÉBIH ezt engedi sziromhullás után is, némi fitotoxikus fenyegetéssel.
Nyilván nem a levélhullás romantikus (v. kevésbé romantikus) jelensége a mérvadó, hanem az, hogy egyes őszibarackfajták rézérzékenyek, és az őszi levélhullás idején már nem probléma, ha esetleg leég és három nap alatt lepotyog az összes, még meglévő levél.
Ha valamivel védekezni szeretnél a levélbetegségek ellen, és komoly a helyzet, akkor felszívódót használj inkább.
A Champion WG-re azt írja a NÉBIH eng. okirat, hogy őszibarackra levélhullás kezdetétől levélrügy pattanásig használható. A termést már megettük, a lyukacsos levelek viszont "hullanak" lefelé.
Ha őszi az a barack, akkor csak óvatosan, mert a túl erős ritkítás (vagy nitrogénezés) miatt késő őszig képes növekedni, így veszít a fagyállóságából, a vesszők és bimbók is.
A bokordiódat lehet augusztusban is metszeni, viszont termő fáról ilyenkor levágni a nagy zöld terméseket, hát enyhén szólva botorság. Én diószüret után szoktam, néha csak novemberben, ha akkor érek rá, és muszáj csinálni. (Vastag ágakat érdemes októberben, hogy a korai nagy fagyok se okozzanak visszafagyást.) A gyökérnyomása csak február eleje táján nő meg, tehát még novemberben sem folyik a leve metszéskor.
Sajnos a monília szinte mindig jelen van. Az egészséges kemény héjú gyümölcsükbe már nem tud kárt okozni csak akkor ha valamilyen mechanikai sérülés éri a gyümölcsöt pl rovarszúrás vagy jégverés. A seben keresztűl bejut a gyümölcsbe és az általad leírt jelenséget okozza. A virágzáskor mikor kinyílik a bibe akkor jut be a legkönnyebben a növénybe a fertőzés, de ilyenkor is jelen van.
Körtéknél látok olyat, hogy egy pontból indul, és igen gyorsan kör alakban terjed rothadás. 1-3 nap alatt elvisz 1-1 körtét. Amint meglátom, még korai állapotban leveszem a fáról, de mindet nem találom meg időben.
Szerintem ez monília fertőzés lehet. Nézd meg a gyümölcsöt is ha találsz rajta apróbb barna foltokat pöttyöket akkor a gyümölcsöt is megfertőzte. Mikor megérik a gyümölcs és fölvágod belül világod barnás podvás és íztelen. Keresd ezeket a tüneteket is és permetezz valamilyen monília elleni szerrel pl Topaz 100 vagy Chorus estleg Dithane vagy valamilyen rézkészítményel Champional vagy Bordóilé neo-val
Nincs izzadság csepp....egyszerűen elfonnyad,elveszti a színét és fokozatosan barnára szárad... Nincs pásztorbot se... Többfelé is láttam ilyen bajokkal küszködő birseket.... Mi lehet akkor??
Nemrég ugyanígy 2 órás actarára kaptam kisebb esőt, igaz este. (fogásra már szárazak voltak a fák) Úgy láttam, hogy ritkultak a bogarak az eső ellenére is.
Málna ügyben köszönöm a tanácsokat, én Mospilan,Chorus,Score,Amistar, ezeket szoktam szórogatni a házikertre.
Ez egy málna lugas, olyan 15 méter hosszú, drótok között fut,csak most lebontottam a támrendszerét, hogy hozzá férjek, mert a sok eső,meg a műtrágyázás miatt nagyon besűrűsödött. Tavasszal pedig nagyon visszavágtam.
A Karate vitte le, ebben a Teppekinek nem volt szerepe. Én a lepkekabócára a legutóbb csak az előbbivel permeteztem, mert az ÉVI-be felszívódó már nem fért bele. Simán levitte a rohadékokat.