Tudtommal szabvány írja elő, hogy egy megvilágított út felületén hány lux fényerőnek kell lennie és arra is vannak országos előírások, hogy mely útvonalak nem lehetnek tök sötétben soha.
Amúgy technikailag hogyan javasolnád ezt a fényerő csökkentést megvalósítani?
Csak olyan módszert mondhatsz, ami nem kerül több pénzbe, mint a megtakarított energia értéke.
De, sajnos 100%-on megy, most is. Nem a Bp-i hidak giccsvilágítása, (eleve egy hülyeség) hanem a városi soksávos tranzitutak, főutak megvilágítása. Simán visszább lehetne venni a ledeket, de nem teszik. Minek azt.
Valaki azt is megszakdolgozhatná, hogy mi a túróért kell 100%-on mennie hajnal 3-kor a közvilágításnak és miért nem lehet ehelyett az ilyenkor elpocsékolt áram és ledégőamortizálás helyett napnyugtakor hamarabb felkapcsolni.
Ne csodálkozz a 20w-os settopboxon, nekünk is volt ilyen Inviteles csodánk. Annál az volt a "készenlét", hogy nem volt készenlét, egyszerűen lekapcsolta a videókimenetet, de a sunyi alak ugyanúgy működött tovább. A hidegindítása iszonyat sok ideig tartott. Nem is lehetett tulajdonképpen kikapcsolni, csak kihúzni a konnektorból.
" egyre több olyan termék van, aminek a tápegysége úgy kezdődik, hogy graetz+kondenzátor"
Lassan ott tarunk, hogy egyszerű áram + feszültség méréssel egy átlagos háztartásban semminek sem lehet megtudni a teljesítményét :) (kivétel a vasaló és a hősugárzó)
"Ha jól értem, nincs olyan ampermérőműszer amivel érdemben meg lehetne állapítani egy nem ohmikus fogyasztó pillanatnyi fogyasztását váltóáramon - működjön az bármilyen elven"
Kizárólag amper+feszültség értékekből csak annyira lehet pontos a watt-számítás, amennyire a vizsgált dolog árama közel van az ohmos (=nulla) fáziseltoláshoz. Tehát ha vizsgált készülék erősen induktív vagy kapacitív, akkor az áram+feszültség értékekből számolt teljesítmény nagyon becsapós lehet. A legutóbbi időkig csak viszonylag kevés nem-precíziós mérésnél kellett ilyesmit figyelembe venni, de az utóbbi időben sajnos egyre több olyan termék van, aminek a tápegysége úgy kezdődik, hogy graetz+kondenzátor és nincs belőlük fázisjavítás (PFC).
Tehát bizonyos készülékek esetén meglepő módon egy olcsó konnektoros wattmérő jóval pontosabb hasznos teljesítmény értéket mutathat, mint egy marha drága amper- és feszültség mérő. Ezen konnektoros ketyerék közül lehet, hogy nem csak azok veszik figyelembe a fáziseltolást, amelyek ki is írják a kijelzőjükön a cosfi-t, lehet, hogy alig van közöttük olyan, amelyik egyszerűen csak megszorozza az áramot és a feszültséggel. Mindenesetre az a biztos, amelyik ki is írja a cosifi-t.
Mivel van konnektoros mérőm, ezért ami dugaljba csatlakozik, azt megmérem.
De ha valaki látatlanba megmondja mennyit fogyaszt a
-Szellőztetőrendszer különböző fokozatokon
-Gázkazán, 3 szivattyúval
-Rádiós redőny (készenlétben is)
-Inverteres klíma (készenlétben és működés közben különböző beállításokon)
az csuda lenne... :)
Ha jól értem, nincs olyan ampermérőműszer amivel érdemben meg lehetne állapítani egy nem ohmikus fogyasztó pillanatnyi fogyasztását váltóáramon - működjön az bármilyen elven. Kivéve a konnektoros vagy lakatfogós fogyasztásmérőt. Jól értem?
Egyébként a 20W-ot fogyasztó set-top-boxon csodálkozok. Annak már NAGYON melegnek kéne lennie, ez rengeteg... Oda már lassan aktív hűtés is kell...
Egységes rendszerengedély: tökmindegy ki a szolgáltató, minden szekrény mindenhol használható lesz, mármint az újak.
Kizárólagos őrizet: nincs több "letépte a plombát a szomszéd" mert a mérőt be lehet zárni és a zárt részben van a plomba.
De itt is sokan kérdezték... " A SMART roll-out elvárásoknak megfelelően az ügyfeleknek lehetőséget kell adni a fogyasztásmérő kezelhetőségére és a mérőn lévő P1 customerinterfaceportra történő szabad csatlakozásra".
Sőt a főelosztót is már a mérőszekrénybe kell integrálni? A PEN vezető szétválasztását, a várhatóan még az idén kiadásra kerülő, tipizált megoldásokat tartalmazó szakmai ajánlásban meghatározottak szerint kell megvalósítani. Ezen szakmai ajánlásokhoz alkalmazandó készre szerelt fogyasztásmérőszekrényeket szükséges alkalmazni, amelyek magukba foglalják például a csatlakozó főelosztót, méretlen elosztást, fogyasztásmérő elhelyezésére alkalmas teret, fő földelőkapcsot/sínt, mért felhasználói főelosztót.
Ácsi, valamit nagyon keversz. A trueRMS mérő nem a hatásos teljesítményt méri, kizárólag az áramot méri pontosabban zavaros jelalak esetén.
Semmiféle saccolásra sem alkalmas cosfi, hatásos, meddő teljesítmény meghatározására!
Azokhoz feszültséget és áramot egyszerre kell mérnie.
A legpontosabb egyébként a konnektorba dugható fogyasztásmérő, nekem van jópár és mindegyik mér cosfi-t. Pedig nem drágák, voltcraft, emos és társai, és egész pontosan mérnek mert ellenőriztem anno őket.
Én ezekkel mértem végig a házat, minden szart bedugogattam bele, mértem mennyi a max teljesítmény felvétele és az 1 heti is. Így, hosszabb idő alatt az egész ház összes energiavámpírja meglett.
Ahol pedig külön kiváncsi vagyok hosszabb távon, oda raktam dil sinest és havonta/évente olvasom. Konyha blokk, mosókonyha, stb...
Köszönöm mindenkinek a segítséget - utánanézve így, a cos fi LED lámpáknál bizony 0.5-0.7 körül van, tehár simán mutathat a True RMS mérő jóval nagyobb áramerősséget, mint amit a villanyóra mér.
Az volt a mestertervem, hogy szépen körönként végignézem a házat az óránál / elosztónál, mi mikor mennyit fogyaszt, így jobban el tudom osztani a fázisok között a terhelést, illetve rájönnék hogy mi az ami így zabálja az áramot.
Ezek szerint erre a True RMS ampermérők egyszerűen nem alkalmasak.
Ha veszek egy gagyi lakatfogós mérőt (7e Ft), ami nem hirdeti fennen magáról hogy True RMS - az jó lesz nekem a fenti célra, vagy az sem alkalmas a fogyasztás (=számlázott fogyasztás) kiszámítására?
Látok persze teljesítménymérőt, ami mér mindenféle teljesítményt, de ezek 50-70e Ft-nál kezdődnek. Annyit azért nem szánnék rá.
Ez igen! Kici kinai hosszabbítók, az összes vizsgált megbukott.
A fűnyírosokból a dugónál nyakba törik a szigetelés, kilátszik a vezetőér, az aljzatban kicsi a rugóerő, kiesik a dugvilla belőle. Ezáltal kimelegszik az érintkező.