ma megcsinálták az ajtót 4e forint volt... szinte teljesen eltűnt a híba egy körömnyi folt maradt (meg a bosszúság..). A mester mindenestere azt mondta, hogy semmiképpen nem szabad hagyni megszáradni rajta, mert még utána is dolozik benne az oldószer, ami szépen fellazítja a fényezést. Iszonyatosan aggresszív anyag, vigyázzon vele mindenki.
Sziasztok! Érdeklödni szeretnék,hogy SELYEMFÉNYŰ lakkozást lehet-e polirozni úgy hogy selyem maradjon hogyha nem vagyok elégedett a felülettel? Illetve mivel polírozzam?Elöre is köszi!!
az árakat nem nagyon tudom, itt nálunk (miskolc) 10-15ért átpolírozzák az egész autót, ha nincs sérülés sehol rajta és csak finom pasztával kell. Elemenként nem tudom mennyiért csinálják. Szomszédnak az új suzukiról levette a krómozott feliratokat hátulról meg belenyitották az ajtót a cora-nál 7 vagy 8 ezerért polírozták ki sötét kék az autó..
Sajnos nem, volt alul egy rész ahol rajta maradt (megkötött), de utána se jött le szépen.. :( Azt hiszem marad a polír.. mekkora összegre számítsak? 1 elem (ajtó) fekete színű autó, elég jó állapotú fényezés, nem szívta ki a nap vagy ilyesmi.
meg kellett volna hagyni kötni rajta...aztán egy mozdulattal csak lepattintottad volna ha megkeményedett rajta ! De gondolom szétkented... Szerintem csak a polír segít rajta , de ezt így nehéz látatlanba megmondani.
purhab fröccsent a kocsira (fekete szín) nagy nehezen leszedtem, de tompa lett utána a fénye (néhol picit karcos is, a sok dörzsöléstől). Szerintetek van esély ezt valami pasztával visszahozni, vagy vihetem políroztatni. +ha az utóbbi, akkor tud vki egy tisztetsséges műhelyt ajánlani Bpen? 1 ajtót kell javítani. (ez mennyi lehet kb?)
Praktiker, OBI, Tesco, Metro.... polírpaszta. A lakk lepereg idővel rőla, nem javasolt. Ismételten polírozni kell. Vékonyan spray, amivel egyébb részeket is óvsz. Szilikont nem írok, mert én alapból nem szeretem.
Ez az alu polír engem is érdekelne, valamint puha műanyag is! Én az alut valahogy úgy csinálnám, hogy megcsiszolnám nagyon finom polírpapírral és lelakkoznám, dehát szerintem az leperegne róla :)))
Köszi,ez hasznos info.Lakatolom utána fényezem,szerintem addigra elég meleg lesz.Várok majd egy "hüvösebb napot" a nyárközepén. ICI-t használtam sokáig,meg standox-ot,és ami nekem személy szerint bejött nevetséges de a Sikkens nagyipari családja.Viszont fújtam Lechlerrel,na az szerintem egy fosh... Egyszerű piros alá(nembiztos hogy jól takar)lehet kapni bordó töltőalapot?Vagy hasonlót árnyalatot? Az megoldás ha festékkel megszinezem az utolső szórógittet? Vagy felejtős?
Végül is én úgy tudom ez egy ipari festék gépekre meg ilyesmi mi annak idején zsigulikat fújtunk vele egy 1K festéktől szászor többet ér de lehet hogy még egy gyenge 2K s tol is jobb:))))
Előre bocsájtom nem vagyok fényező,de 10 éve "fényezgetek" magamnak. Most eléggé számít a költség,és a Rezakril jó árban van,tulajdonképp még a színről sem döntöttem... 1.5 hónap mulva készülök fényezni vele.Tavaly használtam már,azt vettem észre kicsit "keményebbre"köt a többi általam használt festéknél.Gyakorlatilag 1 nap után a leszedett maszkolószalagon "apróra törik" a festék,szerintem könnyebben is karcolható,ennyit atapsztaltam amúgy szép azóta is a kocsi.Hosszútávon lennék kiváncsi rá,színtartósság/mattulás,esetleg a Rezakrilra érvényes tapasztalatok stb...
Ha valaki ismeri jól írhatna még pár sort mire ügyeljek.
Nálam sokkal nagyobb mesterek tapasztalatát szeretném kérni tőletek.
Magyar (Budalakk) Rezakril festékkel kapcsolatban,mindent ami hirtelen eszébe jut annak aki használt ilyet. Tapasztalataitokat írjátok le legyetek szivesek.
Doca: tuti, hogy nem égettem meg, nem nyomtam rá a gépet és sok vizet használok mindig. Políroztam már pirosat és feketét is.
Lehet, hogy finomabb szivacsal és finomabb anyaggal kellene még finishelni, pedig eddig nem volt vele gond... de egyébként szép lett majd küldök képet róla Robi.
Hm... ezt nem értem, mert friss fényezést könnyen fel lehet polirozni. amit adtam mikro kendőt azzal jól le lehet töröni a polirpaszta maradványait . nem lehet hogy durva pasztát használtál? Vagy nem dolgoztad meg eléggé a felületet.finomabb pasztával probáld , és viaszold meg.
Robi, az eredeti fényezéshez képest mattabb lett a polírozás után a kocsi. Szép fényes , de olyan mintha rajtamaradt volna a szermaradék. Hogyan tudnám mégszebbé polírozni ?
Robi, készen vagyok mindennel. Már félig meddig össze is raktam, kérdésem az lenne, hogyha 30 fokra fűtöttem a garázst 1 egész éjszakára (este 9-től másnap 9ig) majd másnap ragyogó napsütéses időben 5-6 órát állt az autó mikor állhatok neki vizes polírpapírral ? Azért lenne rá szükség, mert tele van apró szemcsékkel a felület. A másik kérdés, hogy van 1-2 helyen apró megfolyás sajnos, nemrég vettem észre azt p1500 majd p2500 papírral ha felpolírozom vizesen ? Vagy mondj megoldást rá. Köszi előre is.
Szevasztok! Hozzáértö segitségeteket kérném ha van valakinek LECHSYS FESTÉKKEL TAPASZTALATA mire kell figyelni,higitás ,és egyáltalán a technologiája mert nekem vagy narncsos lesz vagy ha higitok rajta hajlamos a megfolyásra .Elöre is köszönöm!
Gyors edzők csak kis javításokhoz /1-2 elemek/ és kamra nélküli fújásokhoz használatosak. Célszerű kevesebb szellőzési időt tartani a két réteg között, hogy a fedőréteg ne a már megszáradt rétegre kerüljön, elkerülendő a tapadási és "gázosodási " problémákat.
Az lenne a kérdésem mien festéket ajánlotok,normális minőségüt,normális árban és kb mennyibe kerülne literje,egy ladára kéne szóval nemakarok százezreket költeni,csak egy új színt.
Kézzel vagy géppel 400? Kicsit durva, szerintem. Másnak mi a véleménye? Az elég baj ha fémig jutottál. Ezért is kell a filler, de ne koptasd le. A 400 ha már sima, akkor még egy gépi finomabb nagyon ajánlatos lenne. Különben karcos lesz a fényben. A bázis nem tömíti el a hibát. ja, a vizes pedig ameddig bírod a finomságot. pl 800. De 600 minimum.
Több lehetőség is van. -szilikonos a fényezés -Az edző/lehet,hogy gyors edzőt használtál/ és olyan gyorsan kötött a lakk,hogy a felső réteg lezárt és az alsó réteg nem tudott kiszellőzni, ezért az oldószer utat tört magának a lezárt felső rétegen keresztül. -Lehet,hogy az alapfelület -ha füllerezve volt- nem lett rendesen kicsiszolva ,és kráteres maradt . Ebbe " beleül" a bázis és a lakk, de száradás közben veszít tömörségéből .és ezért is lehet "lyukacsos " a végeredmény. Javítás: Mindenek előtt polírozással próbálkozz. Ha nem segít akkor csak az újra fényezés segít!
Bemegyek a festékcentrumba és megkérdezem az eladót az arányról. Gondolom 2:1 kellene, hogy legyen, mert 2 liter lakkom, és 1 liter edzőm van. Akkor még kérdeznék. A régi metálfényt felcsiszoltam 400-assal. Erre mehet a bázis? Néhány elemet magát festőnek nevező barbár átfújt. Szépen jött le a réteg minden mosásnál, hogy a jó k.... anyukáját. Ennél csak jobbat tudok csinálni. Szóval ezt muszály volt lecsiszolnom, de néhol leszaladt fémig. Na itt fújtam át szórógittel. Holnap mecsiszolom ezt is. Jó lesz 400-al? Vizesen, vagy szárazon? Fillert veszek holnap.
Sziasztok!Azt szeretném kérdezni,hogy mitől lesz apró tűhegyni juk a lakkban ?Egyébként szép síma a felület nincs narancsosság,megfolyás.Mit rontok el,hogy tudom javítani?Előre is köszi a segítséget!!
Tudna valaki segíteni, hogy milyen arányban kell keverni a lakkot az edzővel? Csak annyi van rájuk írva, hogy vp899, vp999. Eddig csak neoluxot fújtam, így nagyon homály vagyok metálfestésben. Ja és milyen hőmérsékleten ideális fújni? És a bázis mehet a szórógittre? :)
GYAKORLAT,GYAKORLAT,GYAKORLAT!!!! Erre nincs általános recept! Minden lakk más-más műszaki paraméterrel rendelkezik és így nehéz lenne megmondani ,hogy mi az ideális szórási távolság,sebesség,higítás,vagy a szórási hőmérséklet. Ha csak egyféle lakkal dolgozol már a második fújásnál kitapasztalhatod a lakk tulajdonságait.
Új tag vagyok ebben a topicban és egy kis segitséget szeretnék kérni.
Van nekem egy Skoda Favoritom amit már jó idelye tuningolok és most már meg van hozzá az összes optikai tuning is ami csak létezik hozzá és egyre jobban gondolkozok hogy lekellene fényeztetni valami fasszább szinre mert most akril fehér.
Nagyjából tudnátok árakat mondani hogy mennyire jönne ki a teljes autó fényezése akrilban illetve metálban?
Érdeklődnék hogy aláfújos szinnél(gyöngyház,fehér aláfujóval)hogy kell a végleges szint rávinni az aláfújó szinre?Egyből mehet rá az aláfújt rétegre,vagy várni kell mig megszárad,megcsiszolni és aztán a szin?
Én tudok ilyen autót ami így készült ez előtt 10 ével ma is szép,1938 as opel kadet.De minek a dupla munka ?mehet arra az akrilra egyből is a lakk 3. vagy 4. sornak utána meg elég a lakkot visszacsiszolni .nem?De akkor már minek az akril ha úgyis lakkozod,mehet bázisbol.:))))
Fényeztetném az autómat, mert az idő vasfoga, illetve az azelőtti gazdájánál eltöltött idő és akkori telifényének minősége igen csak rúttá tette a paripát.
Mi a véleményetek a DeBeer festékről?
Én nem sokat találtam a neten róla. (annyit h a "B" kategóriás festékek között"A"-s)
Ha a festék tegyük fel a DeBeer és kapna egy jó Standox lakkot?
Egyáltalán melyik most az a festék amivel érdemes megfújattatni az autót?
Én az első sort oly anra szoktam fújni hogy más már azt hiné hogy az kész.Mennyi lakk anyi amenyit a sárvédő kíván meg mikor azt mondod rá hogy ez jó ,a lakkal sporolni nem szabad.minél többet fujsz annál kevesebb anyag kell:))))
Jó linket írtál? Itt egy hasonló pisztoly van 0,8asdűznivel kis tartállyal. Tudom lakkra külön pisztoly kellene,de kezdésnek melyik pisztolyt érdemes megvenni ami max 20e és lakkra is meg bázisra is tudom használni? Később meg majd idővel nézek 2 komolyt... Láttam LUX márkából is ilyen sata másolatot az is 16.
Tehát az első sorra is többet kell fújnom. Akkor hogy spórolok a lakkal? Igy még több kell rá! Álltalában mennyi lakk kell egy sárvédőre? A sűrűBB lakk alatt az összekeverés előtti állapotot értem és nem a kifújáskor.
Erről kérnék véleményt! Mi az ami max 20e be belefér és érdemes megvenni? Nem fényező a szakmám nem is egésznap fényezni szeretnék de néha egy egy motoridomot vagy kocsit majd fújnék vele. Arra gondoltam ez egy arany középút egy full profi és kinai teszkós cucc közt.
Lakkozás területén nekem is lenne egy kis segitségre szükségem. Úgy tudom, hogy az első sor lakkot porolni kell és a másodikkal megboritani. Ezt igy is csináltam, de a második sor elég rücskös lett. Amikor még fújtam rá akkor kezdett kisimulni. Viszont nem merek túl sokat ráfújni egyszerre nehogy megfollyon. Az anyagfelhasználásom is elég sok, ezt mivel lehetne csökkenteni? (Pl egy motorháztető megfújásához 3dl lakk kellett.) Van két féle lakk is, de én a sűrűbbet használom, mert reménykedem ez nem folyik meg olyan könnyen. A vékonyabb lakkal könnyebb lenne fújni?
1102: "Igaz ,én 3M et használok" át fogok állni én is szerintem, ha elfogy a farecla.Robi is azt használja és valószínűleg nem csak ti vagytok ketten :))
Hát bizony a veterános tulajok ebben abszolúte nem az eredtiségre törekednek. Egymással hivalkodnak a fénytáncoltatás által. Képesek már mindenre. Endoszkóppal járnak, réteg vizsgálóval tapogatják végig a vasat. Csúcsminőségű fototechnikájukkal dokumentálnak. Olyannyira, hogy már-már azt hinném mikroszkóppal készült a kép. stb. A mai autók, a gyárból narancsosan jönnek ki. Ez szerintem senkit nem zavar. Azt ha ki akarod simítani, akkor a lakktól el is lehet búcsúzni. Ez van.
Attól csunyább sincs mikor egy fiatal autónak javítva volt a fényezése, és a fényező ki tudja milyen okból, de talán a sok szemét , esetleg folyás miatt becsiszolta a felületet és tükörre polirozta. Még ha a szin jó is volt, messziről órdit a javítás, szóval a polirozás egy szükséges rossz dolog. De ez nem igaz pl. a veterán autókra, vagy teszemaszt egy telibe fújt autóra ,amit az ügyfél direkt igy rendel. Javitó fényezésnél mindig arra kell törekedni hogy megprobáljuk utánozni az eredeti gyári strukturát.
Bántó és kekeckedő szándék nélkül kérdezem: Tud még valaki olyat ami nem csak a nagyon vastag lakktól olyan mint az üveg? Ugyanis nekem olyan kell, amiről nem látszik messziről, hogy rogyásig van lakkozva. Természetesen polírozva. Azt hiszem érthető a kívánalmam...
Ha nagyon narancsos akkor is lehet tükör sima-fényes csak legyen elég vastag a festékréteg. A narancsosság olyan mind a földrajz a hegyet lecsiszolod marad a völgy. Több lépcsőben kell vizesen csiszolni P1000, P1500, P2000, esetleg finomabb és a polírozást is több lépcsőben. Ha megnézel egy új nevesebb autót annak is "narancsos" a fényezése.
SpekAudio: szerintem a narancsosodást p2000-es polírpapírral és polírozással valamennyire el lehet tüntetni, de ha nagyon narancsos akkor felejtsd el.
1102: a piros fiat oldalát , meg minden fényezés után te is így csinálod nemde? Nincs kamrám nekem se és most fogom fújni a golfom (kettes) akril fehérrel .. ha netán megfolyna , vagy enyhén narancsos lenne.. akkor polírpapaír, és farecla g3 paszta vagy g3 folyadék és el lehet tüntetni igaz ?
Ilyen problémát úgy lehet orvosolni-igaz ,hogy időigényesebb-a második réteg előtt a lakkba kell keverni szilikonmentesítő adalékot és azt óvatosan "porolgatva" megfújni az alkatrészt.Általában 1%-ig célszerű adalékolni. Az utolsó réteget bátran kifényesedésig kell fújni és ha tényleg nem a kompresszor a hibás a kráteresedés eltűnik.!
Hát nemtudom, de tönkrementem egy kicsit hogy ilyen ronda lett...
Pedig nem egy dolgot fújtam már le, csak azok mind akrilra lettek fújva, de azok egy minimális narancsosodástól eltekintve hibátlanok.
A narancshéjas felület ellen egyébként mi a megoldás? Tud valaki nekem segíteni? Szeretnék személyesen beszélgetni valakivel erről a témáról, aki ért hozzá, mert van néhány dolog ami nem világos.
én kék dobozos turtle waxot használok! sokkal jobban bejött mint a 3m-es e féle paszta,
én nemtudom hogy vagytok vele de mintha régebben nem lett volna ez a hologramm, a pasztázás után mindig jo volt a felület hibátlan volt akkár (3m-el akár farecla)pasztával csináltuk. mostanában meg akárhogy csinálom mindig olyan ,hogyha nem kenem át azzal a turtle waxal vagy valamelyik hologramm elleni szerrel ,akkor bele lehet szarni az egészbe
A festék már tapintásra száraz volt mikor fújtam a lakkot. Lehet hogy ez is a baj?Mert olyat is hallottam hogy akkor kell lakkozni, mikor még 'ragad' a festék.
Szeretnék egy kérdésemre választ kapni, mert egy lökhárító miatt már szétmentek az idegeim...
Tehát egy metál lökösről van szó, amit újra kellett fújni, meg volt vele egy kis műanyagos meló is. A meglévő alapfelületet lecsiszoltam szépen, kicsiszoltam minden hibát, és ahol műanyagoztam azokat a részeket lefújtam 2Ks szórigittel. Ezek után becsziszoltam ismét az egész lökhárítót. Ráfújtam a festéket, (DuPont) nagyon szép is lett, aztán bekevertem a lakkot (DuPont 2K) ráfújtam, és egyes helyeken félelmetesen undorító lett. Olyan kráteres lett egyes helyeken, mintha csak szilkont fújtam volna rá előtte. Erről szó sincs, hanem nem érhette semmien anyag a lököst a festék és a lakk felhordása között.
MÍÉRT?
Meg kellett volna csiszolni lakkozás előtt? Már nem először csinálok ilyet, sose csiszoltam festés és lakkozás közt, de soha nem volt ilyen próblémám. Kérlek segítsetek!
Sziasztok! Le szeretném fújatni a kocsim két színűre(fehér/kék, semmi metál, stb., ja és egy Golf 3-as). Az lenne a kérdésem mi ennek a reális ára? Mennyi anyag szükséges hozzá ha olyan öv vonalban választanám el? Azért érdeklődöm mert nem szeretném ha a fényező jól meggazdagodna rajtam(ne értsetek félre, nem ingyen akarom megcsináltatni). Előre is köszi.
Miért lesz lyukacsos a kitt? Amikor már kihozom a megfelelő formát, többször tapasztaltam, h kis kráterek maradnak, amit persze primerrel nem tudok eltakarni. Túl sűrű a kitt, vagy mi?
Nem tunik veszesnek, csak nincs szerszamom hozza. Mondjuk svedfogom van azzal elhajlitok barmit csak nem biztos, hogy jo lesz :). Szoval az eddigi ajanlatok kisse draganak tunnek ezert is erdeklodom. Maga a lampacsere az 3 db csavar, mert az index egyszeruen a fenyszorohoz van rogzitve. Es arra mar semmi nem mozdult el.
Viszont a lokost meg kene igazitani + doblemez alatt is helyre kell tenni a dolgokat (festes, vedelem)
Hello.Szeretném megtudni,hogy festett-e már át valaki amin normál festék van metallic vagy metál szinre,vagy egyeltalán lehet-e,vagy hogy megy az?Ha valaki tud mondani valamit irjon.
Tortent egy kis baleset, szerintetek mire szamitsak a javitasnal? Esetelg tudtok ajanlani jo muhelyt?
A kodlampa a helyen nem serult. A lokos sem mozdult el igazan. A motrohazteton a sarkan lathato kis hajlas ill doblemez elejen a lathato serules. Az index mogotti lemezeknek is csak a szele azaz a "fulek" hajottak el.
Nézd meg az edzőt,a dobozában -ha maradt még belőle-, mert lehetséges,hogy már "döglött" volt!
Ez a jelenség a hibás száradás következménye,ill ha nem megfelelő a klíma a fújásnál. A levegő nedvességtartalma bediffundál a lakkba és a száradását jelentősen lerontja a fényét pedig elhomályosítja!Ha nincs beszárítva magasabb hőmérsékleten akkor a tényleges kötési idő jelentősen meghosszabbodik ,és ilyen időben -mikor az esti és reggeli hőmérsékletek még elég jelentősen eltérnek-még inkább sérülékeny a lakk felülete.
Az lehet,hogy mivel nem profi kamrában fújok nem megfelelő a hömérséklet és nem szárad jól a lakk??Vagy durva a szivacs a polirgépen? Mielyik 3M-met használod?
Hát ezt nem értem énis ezt fujtam (gyorsat gyors edzővel)tegnap 1 órakor 6 órakor csiszoltam 2000 es papiral a ködölést ,poliroztam 3M el 6 30kor elvitte a tulaj:))))
Sziasztok!Szeretnék kérni egy kis segítséget polírozás ügyben.Standox Easy lakkot használok ami kb egy hetet száradt és még így is csúnya matt foltokat csiszól bele a szivacs,megkapja a felületét.próbáltam finom,és durva pasztát is és mindig ez van.Mi lehet a hiba.Hogyha van ötlet,elöre is köszi!!!
A jó alvázvédelemre nem a legdrágább szer kell hanem a körülményes és alapos előkészület. Fémes felület,zsirtalanítás,flexibilis forggó szórófej,stb. A legdrágább szernek is alárohad ha nem készited elő.
Eladó 3 db bontatlan 5 literes Standox Voc High-Pro Klarlack(Standox lakkok közül az egyik legjobb, legdrágább) plusz a hozzájuk tartozó szintén bontatlan 3szor 2.5 liter edző(2:1-es arány).Egy "szett"(lakk+edző) irányára 92 e Ft.A boltokban ez 136 e Ft körül van (rövidesen ez az ár is felmegy azt mondták), meg lehet érdeklődni pl. a Marót és Tsa-nál.
HIHI,ez olyan mint docáé:)))) Csak csövet nem lehet hozzá tuti rendelni. Azannyukúristenit hisz az is elég lenne,mert amit árulnak olaszt az is ilyen csak más a cső,enyém is ez a márka ,ez a forma még az öntési hibák is ugyanazok:)))))
sanyika megvan a rücsi pisztoly holnap megyek érte nemtudom aktuális-e még ,sajnos nem tul olcsó :(((((( 9925ft majd eldöntod hogy érdekel -e ? De ez legáláb dupla csövű:)))))))))
Uraim! Ez a VOC szabályozás csak parasztvakítás! Aki egy kicsit is jártas a fényezőanyagok kereskedelmében az tudja ,hogy még mindíg van lehetőség a nem VOC kompatibilis anyagok forgalmazására és ez az állapot még sokáig tartható lesz! Ez nem más mint üzleti nyereségnövelő és nem környezettudatos intézkedés. Sajnos a VOC kompakt anyagok kb: 10-15%-kal magasabb áron kaphatóak és a minőségük nem tükrözi a magasabb ár által joggal elvárt és kívánt felhasználási követelményeket.
Hétfőn elviszi a tulaj a Váci útra ha az is csütörtököt mond akkor visszamyek leszabott anyaggal:)))) Feldühitettek ma a teszetoszasággal. ha rendelnék több ezer darabot akkor tuti menne de nekem most csak két pár kell mindegyikből.
Nem műanyagról beszélek, a motortető és a két sárvédő hézagairól van szó. A sárvédők a helyén vannak, a motortető van kicsit elmászva. belül semmi nyoma a fényezésnek, már karosszériással is megnézettem. A márkaszervízben van ismerősöm, ahol szervizelték, így tudnám, ha törték volna. Na mindegy, kicsit furcsa. Kösz a választ.
Sanyika nem felejtetem el a rücsi pisztolyt de az üzletkötö csak igergeti még holnapig várok ,utána mas uton indulok ma kaptam egy számot az az ember hozta nekem is .még egy kis türelmet kérek
Létezhet vékony fényezés is de a mai autókon ocsmány hézagok vannakfőleg ha műanyag elemnél nézed. Pl a Renaultok évek óta ronda hézagokkal gyártodnak.
Egy kérdésem lenne. Ősszel vettem egy kocsit. A helyszinen is, a casconál is, és a márkaszervizes állapotfelmérésen is volt festékvastagság mérés. Mindhárom esetben 170 alatti volt az érték, sehol nincs jele festésnek, törésnek. A hozzáértők az érték alapján ezt mindták. Viszont a motorháztető és körülötte lévő elemek között változó a hézag, mintha törték volna. De elvileg nem.....
Nem hoszem, hogy lekoccolták volna, mert az a rész ilyen könnyen nem mászik el, mert nem műanyag.
Létezik, hogy képesek 170 mikron alatt festeni bárhol is?
Hallottam olyat, hogy kromofággal feszedik az eredeti festéket, újrafényezik, és így nem mérhető a korábbi réteg. Létezhet ez?
Egy kis segítséget (megnyugtató választ) szeretnék kérni.
Az autóm ajtajára egy öntapadó felülettel ellátott logót helyeztem fel. Na most, hogy a szélei is jól hozzátapadjanak a kasztnihoz, nyomni kellett. Persze nem izomból, de a megfelelő erővel.
A kasztni behajlott, de ahogy elengedtem rögtön visszanyerte az erdeti formáját.
Ezzel kapcsolatos lenne a kérdésem, a fényezés, illetve a lakk bírja ezeket a nyíró/hajlító behatásokat károsodás nélkül? Gondolok itt megrepedt lakkrétegre stb...
Sziasztok. Olyan autófesték üzlet érdekelne a XI kerületben, vagy Dél Budán, ahol töltenek lakkot spray-ba, és/vagy adnak kis mennyiséget is (1deci vagy kevesebb). Meg mondjuk legyen mézeskendőjük. :) Egy kilincset kellene lefújnom, a bázis megvan egy korábbi javításból, és pisztolyt is tudok kölcsönkérni.
exlondon: akkor most elárulom hogy mi a trend! Érted a trend :-)) Előkészít aztán tedyhenger!!! Van valmi gyárilag matt vagy kicsit mattból selymesfényűbe áttetsző festék azzal csinálják!!
Nem szoktam irni ebbe a forumba de néha beleolvasok. Csak javaslom ,hogy mielőtt nekiállsz a kpm-el nézesd meg az alvászámot.!!!!!! Nagyon körülményes lesz rá tenni műszakit.
Haver elkövette ezt a hibát kivágták és hiába volt meg a régi korrodált darab igy is egy vagyonba került mire megint papirja lett az autonak , sajna még kivonatni sem tudtaaddig amig nem rendelkezett uj alvázszámmal.
Kukac? És hivatalosan? Mert így nem találom a neten... Más: leejtettem a SATAJet 90-esem és eltört a tartálya. Az új 21k volt. Majd' szívinfarktust kaptam...
ez a bolt pontosan merre van?ha a központtól indulok a pólus felé a felüljáró környékén a víztoronynál?ott van egy festékbólt állítólag ahol szinkód alapján kikevernek mindent azonnal, nekem viszont nem festék kellene hanem vmi fényezésjavító "paszta", a motorháztetőn van egy 30centis mélyebb karc azt kéne "javítani"
Sziastok szerintetek mennyibe kerül egy 98-99 évjáratú megane hátsó ajtajának a cseréje és fényezése ezüst metál színre?? Beletolattam kb 3 km/h sebességgel egy kicsit megnyomta. Az ember azt mondta hogy a Renault szeríz 180 Eft mondott rá égy magán lakato 40-50 eft az ajtó cserére és a fényezó meg 90eft a fényezésre szerintem az egész nagyon max 60 -70 eft ahogy nézegettem oldalakat 20-30 ezerért fesenek egy elemet az ajtó is 20-30eft ahogy néztem kb egy 10eft-ért leveszik meg felteszik az újat. Vagy nem?
1. megcsiszolni a rozsdas lemez mind a ket felet 2. a kulso felere uvegszalas gitt, alapozo, majd festek 3. a belso felere vagy uregvedo; vagy olaj es az olajra pl. alvazvedo.
Farkas Endre: Így festünk mi. Autó fényezési kézikönyv . Ez elég jó kis könyv rengeteg szines fotóval ilusztrálva. Az ára viszont 10.000ft. felett van .Jobbat nem tudok.
Tudom,hogy nem mai,de frissebbet a Marótiba se látok neten,vagy nemjó kulcs szavakra kerestem rá. Tudnál mondnai jobb könyvet,mert nemszeretnék sok idióta kérdést ide floodolni fényezés elötti időkben inkább kiolvasok egy jó szakirodalmat ami a tisztázatlan lukakat betömi az eszemben.
Netes antikváriumok,könyvesboltok,árverések. Elég sok helyen. Legolcsóbb 500ft legdrágább amit viccnek tartok asszem 2500 volt,de 1000felett csak ez az egy vicc ár volt. 500-1000közt reális.Lenne egy egész korekt illetőnél 600ért.
Hi! Az alapokat elsajátitani talán jó az a könyv,de nagyon régi kiadás. Egészen pontosan 1977 kiadású. A mai fényezési anyagokról szó sincs benne.Nekem is megvan onnan tudom.De azért nem mondom hogy nincsenek benne okos gondolatok. Ha gondolod elpostázom neked 1000ft.+postaköltség.
Cím: Gépjárművek fényezése. Alcím:. Író(k): Molnárné Bárkányi Ginda, Nagy László
Ez jó könyv? Vagy mit érdemes megvenni? Nagyon patentra szeretném majd a kocsim fényezését megoldani,és ugye szeretném tudni a legnagyobb részletekig mikre figyeljek oda :) Ugye jó pap is holtig tanul....
Várom a válaszokat,mert ezt a könyvet 500-1000ft közt elég sok helyen látom használtan neten,ezért gondolkoztam megrendelem valahol.
Ha lemaratod újra kell alapozni.Én szárazon csiszolnám meg /excenter csiszológéppel p-150 vagy p-220-as csisz papírral/.Utána füllerezni /szórókittezni/,és azt vízes 800 vagy 1000-es csisz papírral meg csiszolni.
Újpesten a Pozsonyi úton van egy autósbolt ahol árulnak színkodos polírozó szettet. Adnak egy "rúzst" amivel be kell dörzsölni a karistot majd száradás után a szintén színkódos polírpasztával kell átpucolni. Nekem bevállt... 3000 párszáz HUF volt tavaj nyáron.
segitsetek,olyan program vagy oldal kellene nekem ami az autok alváz méreteit tartalmazza,mint pl 0 pont, =(kiindulási pont) és onnantol meg egymástol(lyukak csavarok)tól való méretek, futómü bölcsö stb!!
Bár nem fényezés, de talán ide illik a kérdésem. Motortérben levő néhány alkatrészt le kellene festenem, mert rozsdásak. (Akkumulátor rögzítő keret, hűtővíz kiegyenlítő tartály, stb.) Fekete színűek voltak valaha. Addig rendben van, hogy lepucolom fémtisztára. Na de utána mi lenne a javasolt műveleti sorrend, illetve milyen anyagot célszerű használni?
Bár én nem vagyok fényező,de talán pár jotanáccsal tudok segiteni!Teljesen feleslegesen akarsz új alkatrészeket venni,annyit kell tenned hogy a rozsdás alk-et ki kell szereltetned az autobol,megfelelően elökésziteni majd a kivánt szinre lefényezni,majd ha kész visszatenni!Igaz pár napig nem lessz autod,de sztem csak ez a járható ut!Ja és ha már szét van szedve a futomü akkor érdemes ujra szilentezni az egészet,ne kelljen ezért megint szétszedni elöbb utobb.A generátor problémát nem igazán értem,annak ált nincs hajtáslánca és a szij sem szokott rozsdásodni,gőrgők a motor vezérlésében vannak,de te azt biztos nem láthatod hogy milyen áll-ban vannak mert nem látszodhat!
az autóm sokáig állt egy sósvízes tengerközeli helyen, és a futómű alkatrészek-fékek ugyan jók, de csúnyán nagyon megrozsdásodtak. (ennek elenére az autó tökéletesen müködik, továbbra is lehet vele haladni .....elég gyorsan:-))))))
Szóval a fék tárcsák is rozsdásak voltak, de hamar elkoptattam a rozsdát róluk, viszont a munkahengerek fékpofái továbbra is rozsdásan virítanak, mint egy odarohadt körömlakk. (pedig milyen szépek lennének pirosra lakkozva)
Gondolkoztam azon, hogy az egész futóművet rozsdamarós ecsetttel át kéne kenni, de félek, hogy az erős rozsdamarró kárt tesz más alkatrészekben is. Szerintetek a rozsdamarrás járható út? (vagy új vagy bontott alkatrész?)
Tudnátok javasolni egy jó kozmetikai műhelyt-embert rozsdamarásra és lakkozásra? (karosszériás)
viszont a generátor hajtásláncához mindenképp kelenénk új görgők (esetleg bontottak) ,mert rozsda cirógatja a generátorszíjat, egyszerüen mindent felzabált a sós pára. Ennek ellenére a karosszéria egyébb elemei teljesen szépek, ez biztos valami Toyotás kompótós trükk lehet. Optikailag siralmasan néz ki a futómű, de nem kotyog nem lóg és egyenlőre teljesen stabilan pattogok a budapesti közutaknak elnevezett aknamezőkön.
Szóval kéne az MR2esemnek egy jó Kozmetikus, tudtok segíteni?
vagy b verzió: Ki szeretném cserélni a futómű optikailag jól látható megrozsdásodott alkatrészeit. @Varga Júlia warjuk@t-online.hu +36.30.9.864.569
hívjon fel valaki, ha művészetileg elszántnak érzi magát e kozmetikai szerelésfeladatra.
Nekem fújtak motorkerképrra gyöngyház színt gyári szinkód alapján, és gyönyörű lett. Ilyenekhez jó a szemem, de nem tudtam megkülönböztetni a gyári és az után fújt idomot.
Amikor erre kerestem fényezőt, kb 10 helyen mondták hogy lehetetlen amit akarok, a 11. elvállalta és nagyon szép lett.
Azt hiszem az illető nem fogalalkozik javító fényezéssel, de ha nagyon nem találsz embert akkor megadom a számát hátha meglehet győzni :)
HI! Ez butaság! Még jó , hogy azt nem mondták át kéne fújni az egész autót a lökháritó sérülése miatt . Ha meg van az előzőleg fújt szinből, akkor akár részlegesen ,akár telibe festve is lehet javitani sérülés mértékétől függ.
Gyári gyöngyház,megvan a szinkód,de van is még kb 1,5 liter a szinből,nemrég fényezték az autót. Akkor nem kell teljes elemet fújni?Igazából az se lenne baj,de akkor meg állitólag elfog ütni az az elem a többitől,vagy pedig teljes oldalt kell fújni a fényező szerint.
Teljes elem fújásra teljesen reális az az ár. (szvsz) Nem valószínű, hogy megrepedt volna a műanyag. A rész javítás elvben lehetséges gyakorlatilag nem vagy csak nagyon nehezen fogsz olyan műhelyt találni ahol azt elvállalnák. Rész javításnál különössen metál fény esetén sokkal nagyobb a valószínűsége hogy nem lessz teljes értékű a munka.
Az ilyen sérülések városi hazsnálat esetén nagyon gyakoriak. Szerintem nem kicsit fognád a fejed, ha két nappal a javítás után egy másik helyen lehúznák a lökhárítódat. Tekintve hogy az elem műanyagból van a tárgyi probléma kizárólag esztétikai. Én lehet hogy várnék míg összejön még egy pár és akkor lehet a teljes elemet fújni :-)
Ha a gyári gyöngyház fény és ki tudod deríteni a színkódot akkor jó mester egy kis szerencsével rá tud javítani. De nagyon macerás többszöri próbafújás után tudja pontosan kikisérletezni.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni! Az automon 1-2 helyen lepattant a festék,mindössze 1-3mm átmérőjü sérülésekről van szó.Gyöngyházfény ezért állitólag nem igen tudják javitani,csak a teljes elem fényezésével.Igaz ez?Olvastam vhol un spoot fényezésről amivel kimondottan az ilyen sérüléseket javitják.Esetleg erről tudnátok mondani vmit bővebben?Vagy a gyöngyház miatt ez nekem nem megoldás?Kössz a válaszokat!
egy fabianak a hátsó lökhárítóját sikerült egy kicsit megkoccantanom tolatás közben. A műanyag nem tudom, hogy sérült-e, hajszálrepedések vannak rajta, de állítólag az csak a festékréteg.
elvittem egy fényezőhöz, egy másikkal telefonon beszéltem, mindkettő 20-30e-t mondott, ami elég horror árnak hangzik. ezek szerint ez mégis reális?
szerintük le kell kapni az egészet, átfújni majd visszatenni. helyileg ezt nem lehet javítani?
Fékfolyadék után is le tudod fényezni csak azt is jó alaposan le kell mosni. /műanyagot nem bántja annyira mint a kromofág és nem is olyan gyorsan marja fel a festéket se./
És ha netán erősebb (a napokban kiderül) akkor mi oldja ami a fémben "nem tesz kárt"? mert pl fékfolyadék leszedi, de utána nem is tudom lefényezni többet..
Ezek közül melyiket tudjátok ajánlani nem szűz felület alvázvédelmi konzerválására? (Tehát minimum festett, vagy már valami módon alvázvédett felületekről beszélünk).
A 440 egy fényezhető alapozó a leírás szerint, szimpatikus, de nem tudom, hogy felülfényezés nélkül lehet-e alkalmazni? A Metallic inkább az üregvédőkhöz áll közel a leírás szerint, amiből nem lettem okosabb... A Protect 447 is szimpatikus, a kérdés uaz, mint a 440 -nél. Az Universal bitumenes, hagyományos, nekem nem szimpi (de ez nem jelent semmit).
Tudom, van még ezerféle szer, de egyrészt a Dinitrol nem rossz név, másrészt ezek az árak sem rosszak.
Nem tudom hogy teljesen világosan fogalmaztam meg a kérdésemet. Tudom hogy létezik karosszéria tömítő paszta és ezek közül többféle keménységű is van. Az amit én keresek az én "tömítő paszta" fogalmamtól annyiban tér el, hogy míg a tömítő paszta ráköt a felületre, úgy az általam keresett szer, a felületről közepes erőhatásra lesodorható.
Többszször találkoztam, olyan karosszéria tömítő anyaggal, ami annak rendeletetése szerint nem szilárdul meg. Olyan mint egy lágy rágógumi. Sárvédők alá, illetve általában olyan helyekre teszik, ahol a vizzároságot úgy kell megoldani, hogy az elem oldhatósága biztosítható legyen, ugyanakkor mechanikai igénybevétel nincs. Én eddig csak szürke színűt láttam ebből.
Kérdésem mi ennek az anyagnak a neve? Hol lehet ezt kapni? milyen kiszerelésekben létezik?
Pár helyen kérdezgettem, de eddig mindenhol nagyon bután néztek rám.
Okés én ezt értem, és úgy is gondolom , hogy a szép iparos munkát, különössen az olyan nagy kreativitást és kézügyességet igénylő szakmában mint a karosszéria lakatos meg kell becsülni. Jó dolog hogy az ügyes mestereknek nem kell munka után kapkodni.
A végtelen egyetértés mellett ugyanakkor, a saját problémámra is megoldást keresek :-D
Fémtiszta: Kátrány, bitumen, festék mentes. A gyári szintén kátrányos alapozóból nyomokban van még rajta egy kevés, de ezen még dolgozom :-) Jövőhétre festék molekula sem marad.
A roszdával még nem foglalkoztam komolyan, most este kentem le rozsda maróval.
Egy kis segítségre szorulnék! Lakatost keresek veterán korú autóm padlólemezének javítására. Javító elemeket ehhez a típushoz nem lehet kapni, ezért olyan mestert keresnék aki rendelkezik kellő eszköz parkkal hegerítéshez, hajlításhoz, domborításhoz és ziknizéshez. A kasztni horganyzott ezért nincsen olyan rossz állapotban, véleményem szerint nem kell a komplett tálcákat cserélni. A felület fémtiszta, (15 kg kátrány eltávolítva :-) ) az érdemi munka van hátra. A munka a jövő hét elején már aktuális lenne. Elsősorban Bp.-en vagy annak környékén keresek mestert. Kérésre képeket tudok küldeni.
Hát, nem tudom hogy mennyi 9 éves kocsinak van vezetett szervízkönyve, illetve ha van is az mennyit számít. A garanciális szervíz biztosan nem opció. Amire kíváncsi lennék az esetlegesen egy itteni szakember tanácsa, hogy mit lehet ezzel kezdeni.
Jaja. Egyszerű, háztartási, pl. mosogató. Ultra, az legalább hatékony. Gumikédereket is gyönyörűen takarít a kromofag. A lényeg az alapos után mosás, főleg a légkamrás ajtó kédereknél.
Urak: Kromofágot mivel lehet eltávolítani használat után? Fényszóróüvegről lesz szó egyébként, tehát nem festék kerül rá, hanem gumitömítés. A rajta levő festékköd a hiba...
bocs h ost szólok hozzá de nekem is lassan olyan problémám lesz h alvázat kellene cserélnem, de a gond az h az alvázcsere megszünt arra gondoltam h a régi számot átmenteni az ujra és frankón csinálni:)
Ahogyan Zsolt írja, szeár a lakkozás. Javítható. Hidegben pedig vigyázva mosni, mert hősokkot kap a bevonat és hajlamos ilyenre. Alapból ennyit ki kellene bírnia ezen a vidéken.
'99-es Skoda Octaviaról van szó (http://odon.esix.hu/Skoda) Nem a madársz@r a bűnös, csak ott ahol letojták sokkal közelebbről kellett fújatnom hogy lejöjjön, ezért gondolom én hogy ettől sérült meg.
Ha ez az autó véletlenül VW Golf V akkor visszakell vinni a márkaszervízbe és garanciában /ha vezetett a szervízkönyve/ lefényezik. Sajnos volt ennél a szinnél egy ilyen "kis" hiba. Ahol dolgoztam egyet telibe kellet fújni, mert hámlik le róla a lakk réteg az egész kasznin. Megoldás lakkréteg lecsiszol meg egy kis szín aztán szín meg lakk újra fúj.
Ejj, pedig nem régen raktam fel a kocsira az új Brembokat, akkor lefotózhattam volna ha hamarabb olvasom. Na nem baj, holnap reggel felrakom ide a képeket.
Fényezési tanácsra lenne szükségem tőletek. 1 hónapja beálltam kocsit mosni a -10 fokból egy benzinkúthoz, és a végén lettem figyelmes arra, hogy a kocsin a lakkréteg 3 helyen megsérült, tenyérnyi területeken vált le róla. Elképzelhető, hogy volt rajta néhány madársz@r, amit kicsit erősebben "kínáltam meg" a sterimóval, és az kapta le. A kocsi egyébként gyöngyház metál, szerintem a legfelső réteg sérült meg rajta. Kérdésem az lenne, hogy mit lehet ezzel kezdeni? Nem a legolcsóbb, hanem a legjobb megoldás érdekelne, esetleg Debreceni vagy környéki fényező ajánlásával.
Lehet durva is. Olyannal csak egyszer végeztess munkát. ..oldhatja is... Ezen is ossze volt repedezve. A műanyagnak külön alapozói vannak, de hidd el, kevesen használják. Erre szerinted, amit lent látsz, lmost így homokolás után egyből festék?? Nem. A csiszolás is kevés. Ugyanolyan elem, mint egy sárvédő. Főleg ha az is műa.
Hello! Bocsi ha belepofázok de ilyen szintű tudással nem biztos,hogy eredményes leszel a fényezés területén.Ha biztosra akarsz menni keress fel egy szakembert,vagy legalább nézz utánna ,hogy milyen felületkezelési módszerek vannak! Örök igazság,hogy gyakorlati dolgokat elméleti megközelítésből nem lehet megcsinálni.mert így nem életképes a dolog.
És azután az alapozó megmarad rajta?Mert páran aztmondák, hogy nem, mert valamilyen szinten "beissza" a lökös. :S
A tervem az, hogyha fémtiszta, akkor kap 2 v 3 réteg alapozót és arra festék. Egy offroad gép lököséről van szó. Mivel érdemes festeni? Van aki hammerite-t ajánlotta, mivel fémről van szó.
Van egy fém lökhárító, amit le kéne pucolnom. A külső felét sikerült is csiszolással, de a belső részéhez nem férek hozzá. Eredetileg szinterezve volt, de ahogy az eddigi részeket elnézem.. nem valami jó minőségben. A festékréteg alatt rozsdásodik a vas. Mivel tudom fémig lepucolni? A homokfújáson kívül.
Kromofág nem javasolt. Annyit tapaszolsz amennyit kell. legfeljebb megreped. Van üvegszálas. Festés előttre írtam a fillert. Vedd a fáradságot és keress a neten anyagokat. Használd a Google-t. Tisztítás? Sokat akarsz egyszerre! Csiszolni kellene, de sok a szeglet. Erre van a homokfúvó. Vagy az új lökhárító.
Mennyire vas? Azaz fém, mert csak akkor van jelentősége, amikor fémtiszta. Mint írtam is, integrálni kell több réteget. A fémre olyan alapozó kerüljön amely hordozni képes a következő rétegeket, nem oldódik vissza. Valamint kittelhető legyen, mert van amelyik nem alkalmas rá. A továbbiakban hasonlóan kell eljárnod, mint a műanyagoknál: kés, szóró és ismét, ameddig kell. Zárásként a (vizes csiszolás teljes kiszáradása után), fényezés előtt azonban valami fillert fújni kell.
Basszus! Nagyon nem vagy képben. Erre nem lehet mit válaszolni. Hacsak nem valami hasonlót: hallottam a szorzótábláról, de szeretnék integrált számítani. Ehhez kérem a segítséget.... Bocs, de ez van.
ex-london: az valami lexikon sorozat lehetett :-DDD USPS Airmail parcellel küldesd. Van tracking 1 hét alatt itt van. Tapasztalatom szerint minden második simán átjön vámolás nélkül. Ha vámolni kell akkor persze +20-30% de legalább gyorsan megy.......
nem vitatom, hogy itthon 130.000 Ft. Ezert nem veszek itthon szinte semmit. Undoritonak tartom a hazai kereskedoket. Ha amerikaban 37.000 akkor itthon miert 130.000? HA a szallitast hozzaveszem akkor az kb. +20$ (3500 Ft)
Igen, ez az.Nézd, senkit nem akarok átverni, én megérdeklődtem a hivatalos magyarországi képviseletnél, és az annyi az annyi, tehát 130e Ft.De ha már itt tartunk megosztanád, hogy hol láttad ezt olcsóbban?Mert veszek még egyet!Előre is köszönöm.
Eladó a képen látható CapSpray Maxum II-es HVLP pisztoly, egy az egybeni megfelelelője az itthon kapható Wagner FineCoat turbinákhoz kapható pisztolyokénak, az összes alkatrészük megegyezik, én már vásároltam hozzá egy-két apróságot..A fúvóka mérete 1.3-as.A külső koszt leszámítva tökéletes állapotban van, gyönyörűen terít, és nagyon anyagtakarékos.Van hozzá átalakító aminek a segítségével kompresszorokkal is lehet használni.Bolti ára a Sávid Bt.-nél 130e Ft.Én 45e Ft-ért kínálom.
Vállalkozáshoz nem kell szakvizsga vagy mester vizsga? Elmélet nélkül tanulni jobb? Én most valami ilyesmit csinálok. Már 9 hónapja csinálom, de még nem tudok kittelni. Lehet, hogy nincs hozzá érzékem, de én akkor is meg akarom tanulni.
szerintem lehet. az elmeletet meg kell tanulni valahol/valahogy. A gyakorlatbol meg sosem eleg. Na meg mennyivel jobb amikor egy tizeneves gyereket beiskolaznak a szulei valahova es sz.rik ra mert a hata kozepere sem hianyzik, mint amikor valaki tudja, h ezt meg akarja tanilni. Gyakorlasbol meg sosem eleg.
Én a Bánkiban végeztem. Sajnos Pesten már csak itt oktatnak autósszakmát mivel a Csonkát bezárják. Úgy hallottam hogy a motyókat már át is szállították a Váci útra. Köszönhető a kormánynak és a kihasználatlanságnak. Sajnos olyan kevés a diák hogy kénytelenek voltak egy központi sulit fenntartani. Elég jó az oktatási szinvonal és a környezet, no meg a közlekedés.!
Én úgy tudom hogy van felnőtt oktatás estin és levelezőn is. Próbáld meg, hátha összejön!
Költözz oda :-) Nem kell itt már szakmát tanulni. ( vagy mégis? -ez nem össze egyeztethető a munkalehetőségekkel) Útleveled nincs? Békés megyéből nem tudok neked közelebbi helyet. Budapestre kérdeztél, ezért ajánlottam. Többet nem tudok. Marad az autodidakta módszer. Érzék nélkül úgysem megy. Aki fogékony ez iránt, az csodákra képes.
Felreppent az a hír,hogy már nem inditanak új tanévet,mert bezárják:((( Az ország egyik legkorszerübb szakiskolája+tanműhelye. Oda megy hamarosan sminkelésre az elkészülő öreglány is:))))))
Budaörsön a fényezős boltban vettem 1 komponensű autófestéket. Ehez nem kell edzőt adni, és lakkozni sem kell.( a neolux modern változata) Azt mondta az eladó, hogy sokan viszik kocsik fényezésére. Azóta gyötör a lelkiismeret, hogy jól tettem-e. Még nem kezdtem el a fényezést. Tud mondani nekem valaki valami okosat ebben a témában. 1k vagy mindenképpen 2k? Egy régi alumínium kasznis Land Rover lenne a páciens.
kösz előre is
Ui:ha tudtok egy jó boltot kezdő kérdéseket is tűrő eladókkal azt is írjátok meg.
Sziasztok, a segítségeteket, véleményeteeket szeretném kérni, ma belecsúsztam egy autóba, (tudom béna....) és "csak" a motorháztető hajlott fel. A képeken látszik.
Ezt visszatudják hajlítani egy karosszéria lakatosnál? és kb. mekkora költségre számítsak??
Ez az auto elsosorban offroad celokra van, ezert gondoltam egy kis hazi monyira, aztan majd kesobb megcsinaltatom, meg eladas elott le is kell festetnem. Kosz a segitseget!
megnéztem a linket ezeket lakatolni kellene ha ügyes vagy akkor 1 évet is ezt a megoldást a piacra szánt autóknál szokták alkalmazni nem a sajáton . sok. sikert
Nem akarom kivagni, mert nincs semmim a hegeszteshez, es nem is ertek hozza. Eloszor inkabb megprobalnam foltozni ott, ahol hozzaferek mind a ket oldalrol.
De, viszont asziszem ott eppen szimpla. Az ajtok aljaval is ugyanez a helyzet? Az viszont dupla, meg a hatso ajto kilincs is eleg gazos, mert az is dupla... Az elso levelemben volt egy link, ott jol latszanak az ajtok is.
1. flex mind a ket felenek 2. kulso oldalra uvegszalas gitt 3. kulso oldalra alapozo esetleg festek 4. belso oldalra uregvedo vagy olaj es erre festek?
ezt alemezt ha kivágod amásik oldalán aazt látod hogy rozsdás és azon a mély rozsdán amit nem tudtál ki drótkorongozni azon keresztül a git felszívja a vizet és ebből lesznek a púpok ilyenre használj üvegszálas gittet es a fény után az üregbe fuj olajat vagy üregvédőt (nem örök)
Amit a kepen latsz azt elotte flexszel megdolgoztam. Mindent nem tudtam kiszedni, mert tul melyen volt. Olaj a flexeles utan? Utana hogyan tegyem ra az olajra a gitt+alapozot?
Hogyan tud belulrol kifele jonni, amikor van rajta kitt, meg festek is?
az abaj hogy hiába kened le akkármilyen drága festékel ez a rozsda nem kívül van hanem bellülröl nyomul kifelé mikor párát vagy vizet kap ezen a flex segít vagy egy kis olaj az üregbe
Valahogyan ez is igy nezett ki miutan lecsiszoltam es bekentem Koranttal tavaly nyaron, most meg ilyen lett:
Nem tudom hogy en rontottam-e el vmit (elotte meg sosem csinaltam ilyet), vagy mar esetleg az anyagok (drotkorong, korant, 2k kitt, alapozo) voltak rosszak, vagy a sorrend.
A Fertan (7100ft) annyival jobb lenne mint a Korant (kb. 800ft), mint amennyivel tobbe kerul?
Itt meg van par kep rozsda, ezeknek szerintetek erdemes itthon nekiallni? Egyebkent egy Nivarol van szo, tehat lefeste(t)ni nem feltetlenul akarnam, nem akarok profi munkat, csak ne egye a rozsda. Mondjuk lecsiszolni nylon koronggal, utana korant/fertan, 2k kitt, alapozo.
kösssz! kihúzzuk az elejét, kap két lámpát, meg lükhárítót, ezt megoldjuk mi házilag, a hátuljába a fa helyét amennyire lehet kinyomjuk, meg kikalapáljuk, aztán lábon már el tud menni egy húzatópadoshoz, most kaptam ey telefonszámot is. köszönöm!
A következő gondokkal küzdök: van egy fehér B Omega kombim. Az ajtók alja rozsdásodik. Levettem az ajtókat. Ahol a külső lemez vissza van hajtva a belsőre és valami éllezáró ragasztóval be van kenyve, ott rozsdásodik. Az éllezáró ragasztó felrepedt és a külső lemez visszahajtása puposodik az ajtók közepe táján. Illetve valahol már a visszahajtott peremet megette részlegesen a rozsda. De az ajtó külső feléről nem látszik semmi.
Milyen megoldást javasoltok a javításra?
1) Vegyek másik bontott (nem rozsdás) ajtó és fújassam át?
2) Létezik erre valami javítóív?
3) Rozsdaeltávolítás mechanikus és kémiai úton, majd alapozás, a sérült éllezárás kikenyése, utánna pedig (megint alapozás?) és festés?
Amit elkezdtem az a 3-as. Korongal és csavarhúzóval kipucoltam, majd lekentem RO-55-ös rozsdamró és átalakítóval. Ahol átrozsdásodott a visszahajtás, ott hajtottam és mögötte is megkapartam.
A rozsdamarón lévő felirat szerint lehet rá festeni alapozás után - foszfátoz is. A festék alatt véd. Szép feketévé varázsolta a korábban rozsdás részt. Mint a Korant és társai, bár az alapoz is (visszaolvastam az elejére a fórumnak).
Rozsdamarózás után át kell vízzel mosni az ajtókat?
Korábban az hallottam, hogy a rozsdamaró dolgozik a festék alatt és le fogja dobni egy idő után azt. Igaz ez? Vagy a korábbi szereknél volt ez (sósav)?
Vettem a Tesco-ban egy német cég (MOTIP) termékei közül egy rozsdagátlós alapozót és fehér spray-t hozzá (acryl - autófényezés javító). Meg az ajtó belsejébe viaszos üregelőt és egy cink spray-t is (bár ez felesleges lett, mint kiderül). Gondoltam oda jó lesz az is. Majd ha látható részt fújok, akkor veszek szakboltból.
anyagilag kimerült a srác, ha 100e ft lenne oké lenne, de át is kell íratni. azt meg már úgy nemtudja megoldani, hogy át is írassa, és akkor még járjon is vele. ha nem töri ezt össze, teljesen jól kijött volna az évre. tehát most valami olcsóbbal kellene beérnie.
nem csinálunk azzal semmit. vagy ha "kilakatolod" ;) akkor beszélhetünk róla. a jobb oldalon mások az ajtók színei, azt észrevettem. lehet megkoccolták oldalról is. de lehet akármi, engem a szélvédő érdekel, hogy törni fog e utána is vagy sem. Amúgy multkor jó bizniszt csináltzunk, teljesen jóállapotú favit vettünk 40-ért, motorhibás volt, olaj összeflyot a vízzel. pár szaros fagydugó kirohadt :)))))
Nahát, hogy a fenébe nem láttam még a classiccar.hu-t?! :)) Állatiak ezek a vasak, gyönyörűek! Én De akkor igazán tudod, hogy mit használjak! :))) Egy Alfasud Sprintet csinálok (csináltatok), persze a lakatoláshoz-fényezéshez nem értek (csak a boxermotorokhoz), és nem is akrok gányolni, de azt mondta a lakatos barátom, hogy annyit besegíthetek, mielőtt átkerül a gép hozzá, hogy az alvázvédőt levakarom+ahol tisztán látszik felületi korrózió, azt letakarítom. Viszont mivel még nincs fix időpontom, ezért ezeketl a helyeket le is kéne kezelnem, miután levakartam. Szóval mit ajánlasz?:)))
Sziasztok!Lakatolás előtti előkészületek (alvázvédő levakarás-égetés, első körös felcsiszolás) után kéne alapoznom valamivel. Budaprimert ajánlották, , de nem találok sehol sem. :( Szerintetek mivel csináljam? Nagyon köszi előre is a választ!:)
Az a favorit olyan elátkozottnak tűnik. Ahány elem, annyi történet. Az ára nem sok, amolyan kilóra számított. Mást nem tudok. Kalapálni kell azon is. Az opelos vonal nem lenne jobb?
a rendszámcsere maximum 50.000.ft pénzbírság, ezt most olvastam. nem az enyém az autó, én biztos nem fogok semmit csinálni. nem akarunk semmilyen egyedi azonosítót átcserélni, a legális út érdekel. de mivel se nem lakatolható, se nem cserélhető az alváz használtra, ezért úgy tűnik dobhatjuk a szemétbe az egész autót. :(((
A francot! A rendszámot nem teszed át sehová. Marad az autón. Éppen elég gáz hogy láthatóan tetted be a képeket. Vetesd le a moderátorral. Ti semmi mást nem fogtok csinálni, mint kilakatoljátok a vasat. :-) Érted már???
jahogy, hülye vagyok, értem már. de ebből kurva nagy gáz lehet ha észreveszik. akkormár inkább átbasszuk a rendszámot egy ugyan ilyenre, az kisebb vétek. azért köszi.
Én ezt tenném. Motorotok ugye van. A kettes számú alját pedig fenekestől a helyére és kész. Jó nagy darabbal, ülés bakkal együtt. Átírási, forgalmi stb költségeket inkább az autóba invesztálni.
nemtudom hozzászámolni az anyagot, mert nem értek hozzá, legalábbis ehez a részéhez. annyit tudok,hogy van egy kedves bontós ismi, 20-asból megvan hozzá az alkatrész, de a karosszérialakatolás az tőlem olyan távol van mint Makó Jeruzsálemtől. :(( Azért nem kis szívás ez így. Hitelből vette, végre rendbe lett téve, egy hónap volt mire elkezdhette használni, aztán bumm :( agyő 2 év műszaki, zöldkártya.... tökjó, hogy körbe lett lakatolva, meg meg lett csinálva minden hibája. :(
Arról esetleg tudsz valamit, hoygha bontóban vennénk egy ehez való ugyanilyen 5ajtós karosszériát, akkor ha a két kocsiból építünk egyet, utána az milyen procedúrákat von maga után? bontóba adnának kibelezett kasztnit 15-ért, meg még ennyiért lökhárítót lámpákat stb. Lehetséges, hogy fődarab csere alatt hivatkozzunk erre, és valahogy átírathassuk az alvázszámot a forgalmiban? segítsetek légyszi, mert szar helyzet :( nagyon köszönöm!
Valami ilyesmi. Nem megtérülő. A 150 szerintem kevés. Számold csak az anyagot. +Lakatolásban is bele kell nyúlni rendesen. +Festés, lámpák, egyebek. Az idő igény pedig forinttá konvertálható. Húzatás nélkül pedig lehet nem is lesz rendben.
és, ha már ittvagyok, kérdeznék mást is. egy barátom E kadettjáról van szó, a hóban sikerült találkoznia egy fával megy kerítéssel. A légvészesebb a bal hátsó torony, arrébb is költözött, meg a hegesztés mentén levált a doblemezről. Mivel alapjápa véve nem volt egy szétvert autó, meg most kapott egy év ZK-t és két év műszakit, így nem akarnánki kidobni. Kérdéseim, hogy milyen módon, és KÖRÜLBELÜL mennyiért lenne javítható, milyen járulékos károsodásai lehetnek alulról, meg lehetne e úgy csinálni, hogy lakatolás és futómű álítás után ne húzzon el, ne menjen keresztbe stbstbstb. és ha budapesten vagy környékén elvállalná valaki, az írhatna egy emailt is, mondjuk a címemre, nyilvános. ezt is köszönömszépen! töltöm a képeket fel.
ezt a skodát ki lehetne úgy kalapálni, hogy az új szélvédőt ne törje el? sárvédő ajtó lámpa stb az gyerekjáték, én is meg tudom csinálni. Kb milyen öszeg lenne a tető és a két a oszlop környékének a javítása? köszi!
Ez a mi kamránk és mi kompresszorunk. Fogalmam sincs mekkora. Nagy. És az is biztos hogy 3x63A van telepen, itt be lehet indítani. (Ha jól emlékszem 3x40A-es megszakítón van gép). Ezzel lehet folyamatosan dolgozni. Nem egyszerű a szemcseszórás, komoly "levegő" kell hozzá. Nyilván aki el akarja adni a felszerelést az mást mond. Nekem nem sikerült ennél kissebb kompresszorral hatékonyan dolgoznom.
Öreg nagytudású szakiktól (akik nagyon tudnak) az alábbi tanácsokat kaptam a TIG hegesztéshez: 1. Nem kell piszkálni a gépet. 2. Arra nem jó ez.... 3. Azt csak a szervizes tudja beállítani. Igazán köszönöm a nagyöregeknek a sok segítséget.
még1. A gugli hegeszteni is tud csak jól kell tőle kérdezni. :-))
Keepit! Ott folyik az anyag ahol kell? Jó pálcákat szerezz, az is lényeges. A réz, és az ipari ezüst gyönyörűen fut. A kéz stabil legyen, semmi Zwack termék! :-))
A 220l/min effektív levegőmennyiség azt jelenti, hogy percenként 220 liter, (mondjuk) 6 baron. A kompresszorokra pedig a beszívott levegő mennyiségét írják rá. Pv állandó, melegedéstől tekintsünk el, 6x220=1320 liter/perc mennyiséget kell tudnia a kompresszornak szívóoldalon. Minimum, vagyis úgy 1500-ra kell méretezni.
oldrider: azért kérdem mert, mert arra is gondolni kell hogy mit tudsz majd bekapcsolni. A villanyóra alatti kismegszakítóról tudod leolvasni az áramerőséget. (pl 16,32,63A stb.).
Utánanéztem a paramétereknek: 220l/min effektív levegőmennyiséget kértek a homokszóró-pisztolyhoz- de most az egyik forumtárs azt írta,hogy az Ő kompresszora bőven tudott ennyit, de mégsem bírta.
Ezért kérem a segítségeteket- hogy akkor most mitévő legyek- mert ez így paradoxon. Ha veszek egy 10 bar-ost ami 300-at szállít és mégsem tudok szórni- lehet hogy összekarmolom magam.
Azzal tisztában vagyok, hogy attól hogyha lesz egy kompresszorom, még fényezni, szórni nem tudok- de az az igazság hogy még talán így is jobban jövök ki, ha magam fújom, fényezem, minthogy 60-80 ezerért lefényezzék valahol. Gyakorlat teszi a mestert...
Pesten vagy környékén, egy első sárvédőt és egy első lökhárítót kéne lefújni. Nem metál, sima normál fényezés. Előkészíteni semmit nem kell, úgy értem gittelni/csiszolni, sértetlen, gyári bontott elemek, viszem kézben.
Ha volna tippetek, vagy bevállalná valaki: akár itt, akár trebi_kukac_ algoritmic_pont_hu.
oldride: a képen látható kompresszorral és egy olyan pisztollyal én nem tudtam homokfújni. Illetve ment de kb úgy hogy 15 másodperc homokfújás után 4 perc szünet. Hát elég hamar meguntam.
Így van. a nagy nyomás mellet a folyamatosság, azaz nagy léghozam. A viszonylag nem kényes darabokra a fémpor a legalkalmasabb. Hatékony és nem porlik.
old ride: kompresszorból nagy legyen, nagyonnagy. Nekem valami orosz gyártmányút sikerült vennem pár éve 100e forintért. Az elektromosság ment rajta tönkre. Ezt megcsináltam és kicsit fel van tuningolva a tartályába 10bar felett tud nyomni, így 6-7-8 baron folyamatosan lehet vele homokfújni úgy hogy kb 50%-ban dolgozik. Mondjuk az is biztos hogy nem lehet akárhol bekapcsolni. A telepen ahol dolgozunk ott 3x100A nem gond bekapcsolni, de régebben otthon is probáltam de esélytelen. Lehet kicsi kompresszorral is dolgozni de kínlódás. Homokfújás nem egyszerű sajnos bár annak tűnik.
Vagy pedig nagyon kis pisztoly de akkor meg haladni nem lehet.
Ez a téma engem is érdekelne.Mostanában szeretnék kompresszort vásárolni,olyat amivel lehet homokszórni és fényezni is.Hány bár illetve mekkora az a szállitási mennyiség amivel már lehet dolgozni? Persze nem egy százezres "profi" gépre gondoltam .
Lehet hogy kinevetnek a fényző urak, de én a saját autómat egy 24literes kompresszorral fújtam le. Nekem ez is elegendő volt. szerintem neked is elég lesz. Homokot még sosem fújtam...
Úgy döntöttem hogy magam fényezem le a veterán motoromat. Lehet hogy nem lesz benne sok köszönet, de szeretnék kérni egy kis segítséget. Mekkora az a kompresszorteljesítmény, amivel már érdemes nekifognom? Homokfújni is szeretnék. MIlyen kompresszorban gondolkodjak?
Keresek valakit Bp vagy környékén aki elvállalna egy kisebb javítást. Alfa 155 bal hátsó sárvédőelemet megnyomorgatta egy busz kicsapódó fara. Az elem csavarral rögzül. A bal hátsó ajtó is kapott egy keveset. Tehát a feladat a bal hátsó elem csere, az ajtó egyengetése, a kilincs cseréje, és természetesen a fényezés. A jcsaba@t-email.hu az elérhetőségem, de természetesen naponta többször ide is benézek.
Japók tudnak meglepetéseket okozni rendesen, de nem vészes! cirka 5óra alatt sikerült szétszedtem belül! Van időm, nem sietek vele! Ami a lényeg, hogy ami elkészül az 100%-os legyen!
Belseje már kipakolva, motortér következik! ;) Van egy osztrák papírosom pirosban, arról a jobb elemeket szeretném átpakolni! Azon még a gyári fény van...
Segítségetekre lenne szükségem! A 18.kerület közelében keresek egy megbízható, munkájára 100%-ban igényes lakatost és fényezőt! Egy 84-es évjáratú Mazda 929-ről lenne szó, minimális rozsda van rajta. Viszont előzőleg ocsmányul fújták le, így a jó előkészítés fontos! Ami még nehézséget jelent, hogy az autó halványkék és piros fényezést szeretnék kívül-belül. És 2réteg lakkot!
Így igaz, van benne egy cső, amiben a levegő kimegy a végéig. Oda húzza a vákum fel az anyagot és körkörösen porlassza szét. A hossza kb. 1 méter, ami általában elég szokott lenni. A linken lévő csak egy hosszabítóként funkcionáló csőtoldat és max 30 cm -ig érdemes próbálkozni. A beszúrt képen az látható amivel érdemes foglalkozni. (és megtakarítani) -
van benne + cső hozzám szokot jönni egy fényezési segédanyagokat arusitó fickó attól vettem holnap lefényképezem ha kell januárban veszek és feldobom postán neked
én tudok ilyet nekem is van 4500 ft körül vettem állitható a rücsi +van hozzá kb 70-80cm cső fúvókával a végén jól dolgozik csak az a lényeg hogy ne nitróval hígits üregvédőt hanem lakk benzinnel
Én is ilyet keresek de alulra és lényeges,hogy a csatlakoztatható üregelőcsőben ami majd 1 méter legyen még levegő cső a porlasztóvégig.A "sima"rücsipisztolyban nincs .
nekem hasonloan nezett ki a kocsi kasznija, de mivel nem csak a kaszni ment szet hanem legzsak, ovefszito, legszurohaz(motorburkolat), hutosor, intercooler, szelvedo, duda, hutocso igy ezeke a kb. 450eFt osszarbol 230eFt-t tettek ki. a maradek 220eFt-ban meg benne vannak a gyari karosszeria elemek (1db sarvedo, motorhazteto, hutodiszracs, homlokfal, lokharitomervito, lokharito, 1db fenyszoro)+kasznihuzatas+fenyezes
tehat az "aprosagok" elegge meg tudjak dobni az arat
Felületkezelés tantárgyból kaptam azt a feladatot, hogy mutassam be a Suzuki gépjárművek karosszériájának felületkezelési technológiáját. Ehhez kellene nekem minnél több infó pl: milyen rétegek, hogy hordják fel őket, milyen kezelések vannak, stb... Ha valaki tud valami használhatót az sokat segítene!
A többféle módszert arra értettem,hogy a különböző szemcsézetű finomságú polírok más-más fajta felületre valók!
Pl : 3M-nek létezik többféle finomságú polírja és ezek a szemcsézettől függően más-más fajta felületi finomságot érnek el. 9374 /Express polír/ durva szemcsézettel 9376- finom,finiselő polírfolyadék.Ezen kívül létezik egy "Trizac" fantázanevű termékük ami állítólag jobb minőségű a régebbi termékeknél.
Ebben merek tanácsot adni, ebben van tapasztalat,de javítson ki vki, ha tévedek vagy ennél jobbat tud :)
Házilagos beavatkozáshoz pont elég a multiknál kapható termékek. Vegyél egy színpasztát (nekem a simoniz márka vált be, kivéve a kék, de az lehet hogy azért volt gyenge mert már állt). Ennyi a lényeg. Ne sima waxot (köznapi nevén polír, de az nem polír amit sokan ugy ismernek, csak wax, ilyen ismert termék pl a turtle wax, a fém dobozával...) Szóval a lényeg, hogy lila, vagy fekete, vagy kék színű színpasztát vegyél, értelemszeűen a lila lenne a legjobb, de olyat még nem igazán láttam. Lemosod a kocsit, és átkened. Azért fogja eltüntetni a fehér karcokat, mert festékpigmenteket tartalmaz, gyakorlatilag színes festékkel betömöd a kicsi karcokat. Ezért nem elég a sima wax, mert az bár szintén tüntet el sok mindent, de max a színpaszta előtt-után van értelme.
Egyébként ez sem végleges vagy sokáig tartó beavatkozás, a legjobb lenne megnézni azokat a karcokat egy gépi polírozás után..
Sziasztok! Szeretnék pár tanácsot kérni Tőletek. Ti mit ajánlanátok "sötétlila" gyári metálfényű autón a kissebb de látható karcolások eltüntetésére, otthon. A karcok nem mélyek, a legtöbbet egy kutya okozott ami körbeugrálta az autót, viszont a fehér csíkok nagyon meglátszanak a sötét fényen. Tudom, teljesen kijavítani nem lehet, de ha már vásárolok mindenféle szert vagy eszközt akkor legalább olyant vennék amivel valamivel tartósabb eredményt érhetek el. Van itt melletünk egy Homosita, ott árulnak mindenféle polírozót metláfényre, de elég drágák ahoz, hogy csak próbálkozzak. Ti mit ajánlanátok, csinálnátok? Köszönöm! ^Zs
Azt hittem már nincs itt élet. Mély karcok, általános karcok ellen gondolom a papírozást, de még csak a 2000-es papírig jutottam, nem használtam még 2500-ast, de mindenképp fogok! Főleg ez a 4000-res, ez meg még főleg nem volt ismert előttem.
lackosso: köszönöm a leírtakat! Nevek felírva, örömmel használva.
mykeman72: általában a karcos, és matt fényezésekről van szó esetemben. Több fajta polírozás is van? Egyébként azért van szükség a csiszolásra, mert volt egy autó, ami bár gyári fényezésű volt, de nagyon karcos volt és matt. Na azt "becsiszoltam", és mint az új, meglepően szép volt a végeredmény. Viszont ha tudsz több polírozási módszert, és van kedved róluk egy pár szóban mesélni, szerintem más is szívesen fogadja, de én biztosan.
más: horpadás javítás. otthon. Nem kellene erre most 1million forintot elköltenem,mert nem. Ennyiért láttam teljes szettet (láttam 100e-ért is...), bár nem értek hozzá, és nem tudom hogy mennyi is az annyi ebben a témában. Szerintetek? Mennyit ér egy horpadás javító készlet? És a "hosszú pálcákkal kinyomom a horpadást belülről aztán visszaütögetem egy kicsit" módszer csak a gyári fényen ok, mert gittet már repeszti?
hali,én a hologramm-ellen,a farecla polirpaszta legfinomabb ( magic top)ill sötét szineknél,a(black top) -ot használom..erre van kitalálva...tőkély vele a felület.a 2000-es az durva lesz a gyári fényre ,mert az tul kemény,hogy visszafényesedjen,én 2500-assal kezdeném,és van egy 4000-s vizes tépözáras gépre,ami kihozza a 2500-as karcait,na onnantol kezdve pöpec lessz a polir,ja szerintem nem kárositja a gyári fényt,
Elolvastam az összes! hozzászólást. Először is köszönet azoknak akik érdemben szóltak hozzá a témához, sokat segítettek. Ha lehetséges, irjanak még, jó olvasni...
Polírozás. Kérdés. Hogyan nem lesz a polírozás eredménye "hologrammos"?? Nekem sokszor az lesz, és nem tudom hogy mit csinálok akkor jól, amikor nem lesz hologrammos. Illetve másik kérdés, hogy a 2000-es "vízpapír" használata polírozás előtt nagyon vad gondolat? Szóval egy gyári fényezésen egy vízpapírozás teljesen felesleges, esetleg károsítja a fényezést?
Mára ennyi, előre is köszönöm a szakértők válaszát! :)
Vigyázat! Ha nem a festéktípushoz való higítót használjátok akkor az nem csak a festék száradását ,hanem extrém esetben még a színét is hazavághatja!!!!
igen h400 észter, szerintem nem kimondottan ehez van kitalálva,de sokat használtam már eheza festékhez ezt a higitot eddig nem volt vele gond,most sem volt olyan vészes csak hát nem a megszkott let ezzel a hideggel. amugy még szoktam használni mobihelt meg du pont-ot is mondjuk a mobihelnél jobb a debeer szerintem csak kicsit drágább.
a supralux lesz a bibi. a debeerbe jo még az impa, a formulacar,ja amugy ez a supralux ez nem acryl higito!?!?-ugye? olyasmi mint az észter higito...bp xxiii-ker
Én is szeretem a lasabb hígítót, több ideje lessz elterülni a festéknek,föleg nagy melegben.De nagyon hűvös idöben nem biztos hogy jó lessz,nagyon oda kell figyelni a megfolyásra szerintem.Szerintetek?
hát én debeer slow-t használok, 1 literest szoktam venni..szerintem a narancsosság attol is lehet ,hogy nem volt pontos a higitás aránya....milyen festék volt?????
ez milyen fajta v mi a neve vagy csak egy fajta festékhez ajánlják?milyen kiszerelésben van?én is fujtam most egy metált és nekem is elég narancsos lett a bázis ezzel a hideggel.köszi
hát a lassu higitot,általában nyáron szoktam használni,de ezüstöt,meg a többi macerás szint szinte midig ezzel fujom.elönye az hogy mivel lassabban szárad ki mint a normál acryl higito,gyönyörüen terül töle a bázis,és folt,ill felhö mentes lesz a bázis,és egyöntetübb a felület,hátránya az,hogy dupla annyi ideig kell várni ,mig lemattul,meg szerintem a lakk is jobban terül ki töle,csak hát a száradás lassubb