A (második segítség kérés ) közel múltban , egy 60-s évekbeli női TURÁN akadt meg a szemem, bicó előző életében "virágtartóként" funckionált. Azt szeretném megkérdezni Tőlletek a kerékkel mit kezdenétek, mert így nem szeretném igazándiből hagyni. Választ köszönöm Zoltán.
SZép napot kívánok mindenkinek! Két kérdésben várom szives segítségeteket!
Munkatársam ki szerette volna dobni az alábbi kerékpárt (amit két hétig árult de senki nem érdeklődött utánna) én meg elcseréltem vele 5 liter folyékony kenyérre. Hát nincs még valami szép formába, de legalább
Nem jutott a méh telepre. RM Csepelnek tippelem a vázszám alapján, de a csikozása nem igazán láttam még . Esetleg valakinek van-e hajlított vázas RM Csepelje vagy talán nem is az?Várom véleményeteket!
Nálam is elérkezett az az idő, ahol döntenem kell hogy mi legyen, mert több hely már nincs a Gépeknek, így arra jutottam hogy nagynehezen, de sajnos meg kell válnom pár bringától.
Egy szép, megkímélt 1937-es Puch Luxus, egy gyönyörű Csepel Csillag camping bicikli, és egy felújított MMVZ szovjet bicikli lett a kiválasztott. Ugyanilyen sorban a linkek hozzájuk:
Tudom, hogy nem illik hirdetni, évek óta látogatom és régebben aktívan írtam is a fórumba, de sajnos kényszerdöntés, muszáj hogy menjenek, így is itt marad egy Csepel Apolló, egy Supernova camping, és egy Csepel Budapest is. Amikre ugyanúgy fogok továbbra is vigyázni, mint a többire. :-)
Szeretném, ha jó kezekbe kerülnének, és erre itt van a legnagyobb esély a fórumban. Sok élmény, idő, energia és pénz is van bennük, így elherdálni semmiképp nem szeretném őket. Az árak teljesmértékben alkuképesek, akár egyben, akár külön, bármilyen formában, csak kerüljenek szerető gazdához, jó helyre. Elérhetőségek a hirdetésekben vagy itt fórumon emailben. Köszi a rugalmasságot! Szép napot!
WM tűzzománcos Fecske versenykerékpár az skiss-en! A ,,déli fiúkhoz,, megérkezett az első tavaszi Fecske. A képek magukért beszélnek, szóra sem érdemesek. Ahogy már megszoktuk...
Picit több fotó kellene (pl. a hátsó agy feliratáról, illetve a hajtómű aljáról, egyéb részletekről, stb...)
A típus egyértelmű a váz maratásától (nem beütés) , de megtévesztő a biciklid képei közé az MGYVK-ról hozott képet (nyaktábla) betenni forrás megjelölés nélkül.
MGYVK-ról WM 1935-ös prosi lap.
A vázszám sem annyi, amennyit a fotosoppal beleírtál (jobb aláírni és nem bele), mert van még egy karakter elől... kis csiszolással kiderül, hogy 5-ös vagy 7-es.. A váz 1936 előtti, vélhetően ha eredeti a hátsó kerék talán 1934-35 körüli...
Azt hogy újrafested vagy konzerválod, a saját szuverén jogod eldönteni (meg a pénztárcádé), de többnyire a veterán kerékpárosok ha találnak menthető festésnyomot a gépen, akkor inkább konzerválnak... ha ilyen nincs akkor akár lehet felújítani is, de érdemes jól körüljárni a témát, mielőtt dirr-durr elindítanád a különböző alkatrészeket megmunkálni....
Alkatrészek (némi szerencsével, de annál nagyobb türelemmel) beszerezhetőek börzékről, hirdetőktől...
Nem elvenni akarjuk a kedved, mert itt többen segíthetnek is később... (érdemes visszaolvasni a fórumon ..)
Új vagyok a veteránosok között, sőt még nem is mondanám magam annak. Egy WM Extra bicikli felújításával kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeket, ötleteket, javaslatokat. Előtte azért szeretném elmondani miért akarok belevágni teljesen ismeretlenül egy ilyen projektbe.
Az anyai ági nagymamám a 70-es években elvált nagyapámtól. Aztán a 80-as években már újra házasodott. Én a 90-es évek második felében nőttem fel, az összes nagyszülőm újraházasodott. Az anyai ági nagymamám férje sajnos januárban elhunyt, és Ő az édesapját nem ismerte, mert a háború alatt tüzérként szolgált, majd mellette felrobbant egy bomba, és a jobb lába tele volt repesszel. A háború vége felé jártunk, Budapesten, víz, élelem és áram nélkül. Rengeteg repeszt távolítottak el a lábából, de még maradt benne. Mivel nem volt áram, nem tudták megröntgenezni a lábát, ezért le kellett volna vágni, hogy életben maradjon, Ő viszont nem akart rokkantként élni, ezért vérmérgezésben halt meg 1945-ben. Az én nagypapám akkor 2 éves volt. Nem ismerte, alig emlékezett rá. Az öreg hagyatékából nem sok minden maradt, néhány okirat, egy köteg második világháborús képeslap a visszacsatolt területekről, Kassától, Rahón át egészen Újvidékig. Ezt leszámítva egy személyesebb tárgy, egy kerékpár.
Sokáig nem tudtam, hogy milyen kerékpár, csak azt, hogy a nagypapám apukájáé volt, és hogy megélt egy világháborút. Aztán lévén, hogy érdekelnek a régi dolgok, így a kerékpár felé is nőni kezdett az érdeklődésem. Olyan annyira, hogy elhatároztam, hogy felújítom, amatőrként. Beléptem a facebookon egy csoportba, aminek gondolom többen tagjai is. Így a típusát is sikerült kideríteni, próbálok minél több információhoz jutni, hogy minél hitelesebb legyen a felújítása. Ezzel is szeretnék az elhunyt nagypapám és az apukája emléke előtt tisztelegni.
Amiben segítségre lenne szükségem:
Képekből ítélve-
-Mely alkatrészek eredetiek
-Mely alkatrészek nem eredetiek
-Mely alkatrészek hiányoznak
-Adott alkatrészeket honnan tudnék beszerezni
-Rendelkezik-e valaki ezen alkatrészekkel
-Milyen volt az eredeti festés
-Milyen volt egy adott hiányzó alkatrész
-Patinás vagy újrafestés legyen? Akkor itt krómoztatnék is ahol kell, és olyanra festetném, amilyen eredetileg volt
Köszönöm a segítséget!
A nyaktábla már megvan, ha valaki rendelkezik vele, szívesen megvenném tőle. Töltöttem fel róla képet is
A Veterán újság honlapján olvastam, hogy június 2-n rendezik a III.Hódmezővásárhelyi veterán kerékpáros találkozót, de sajnos ezenkívűl semmit, kérem szépen aki tudja a helyszínt , időpontot programokat legyen szíves kiirni a fórumba!
Tisztelt Gyűjtőtásaim! Elhatároztam, hogy a kerékpáros társadalomnak és magamnak is bebizonyítom, hogy a veterán
paripákat leírni nem szabad, hanem csak a tisztelet és a megbecsülés hangján lehet róluk beszélni.Egyedüli veterán kerékpárosként indultam a mai Vitézlő kerékpár túrán ( én 50km-n ). Bár a rajtnál kaptam egy beszólást " ez legrosszabb kerékpár ami itt indult" összeségében mindenki tisztelettel csodálattal beszélt a kerékpáromról.Végén aki
megsértett bocsánatot kért nem gondolta, hogy "10km-t kibír". Én az 54km-t 4ó 14p allatt tettem meg , ő a csili vili bicóval 80km 4ó35p alatt.Szendrő-Edelény-Abod-Szuhony-Szikszó utvonalon 414m szintemekledéssel
Üdv! Budapesti személyes átadással érdekelhet engem a jobb oldal közepén levő első lámpa, ha az a tömpe (nem hossuúkás) Bakony-lámpa. Mennyiért kinálod? Köszi.
Tisztelt Csaba! Teljes mértékben egyetértek! Szerintem is jó lenne ha valaki egy veterán kerékpáros programról , kiállításról, TÚRÁRÓL infót szerez kiirná ide a fórumra akár azonnal is mert többünknek előre kell kérni a szabit! Pl nekem 10-ig a következő hónapra.Tisztelettel Zoltán