Keresés

Részletes keresés

Gondoló Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60684

Civilek a Borvárosnál:

bormagyarorszag.hu

satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60683

Nem ismeretes: de 2009-óta  folyamatosan 360darabot tesztelnek a kinaiak.

Előzmény: kékmedve (60680)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60682

Ennél a busz akku valójában jobbnak tűnik, de ha csak akku van a kocsin, akkor az élettartama rövidebb lesz. Ezen lehet segíteni azzal, hogy egy fékezési ciklus energiájára méretezett SC-t tesznek mellé, bonyolultabb lesz, nehezebb lesz, de sokkal hosszabb életű, és kevesebb probléma lesz a melegedéssel is.

Előzmény: sgJános (60674)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60681

satu51 jóvoltából most hallottam róla először, az itt olvasottakon kivül nem tudok róla semmit.

Előzmény: kékmedve (60680)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60680

Szerinted eddig hányat adtak el? ;)

Előzmény: bóz7 (60679)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60679

Én nem tudom mi az igazság, de azt talán még a kínaiak sem engedhetik meg maguknak, hogy olyan nagy értékű villany autóbuszokat adjanak el a világpiacon, amelyek akkumulátorait legfeljebb 2-300-szori feltöltés után ki lehet dobni. Ha mégis, az nagyon hamar kiderülhet az ilyen próbák alkalmával, és nemigen akad olyan hülye aki megvegye.

Előzmény: kékmedve (60677)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60678

Köztudott, hogy a gyártók a cella élettartamán azt értik amikor a tárolókapacitásának 15 %-át elveszti. Ez függ a kisütés mértékétől Li-ion esetében, ahogy ez szintén köztudott. :))))

Egy jónevű gyártó adatai példának:

kisütés mértéke       hányszor tölthető

80 %                        3200

70 %                        2000

50 %                        1100

10 %                          350

(itt a kezemben a doksi, onnan puskáztam)

Azaz, ha rendszeresen kihasználjuk az aksi teljes kapacitását, az élettartama elég drasztikusan lecsökken

Előzmény: satu51 (60669)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60677

Simán hazudtak.

Előzmény: satu51 (60671)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60676

Igen, erre ("Li-ion", vas sót is tartalmazó ú.n. harmadfajú Li elektróddal)  gondoltam, ez a jelenleg ismert legjobb kapacitás/tömeg arányú aksi. Két baja van, egyrészt hogy embertelenül drága, másrészt hogy az ismételt  töltések során drasztikusan veszíti el a tárolóképességét. Telefonokban és notebookban ezért elég sűrűn kell cserélni, ipari cuccokban meg többszörösen túlméretezik hogy a megmaradt 20-30 % kapacitás is elég legyen. Az előnytelen tulajdonságok miatt nem terjedtek el a villanyautókban.
A dolog érdekessége hogy a gyártáshoz szükséges litium 3 helyen bányászható. Kínában, Dél-Amerikában és Németországban. A kínaiak az amerikai bányát megvették, és a lítum árát az egekbe verték fel. A német bányát a zöldek nyomására pár éve bezárták. Éljen a megbonthatatlan kínai nyersanyagmonopólium!

Előzmény: sebesjelölt (60666)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60675

Csak a szakmaiság érdekében (ezt még a néhai villamosmérnököknek sem kell tudni).

A folyamat lényege az Fe2= Fe3+-e- megfordítható elektrokémiiai reakció, tehát a "csak a megkülönböztetés érdekében emelik ki a vasat" megállapítás csak a politikában állná meg a helyét :-)

Előzmény: sebesjelölt (60666)
sgJános Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60674

Én eneloop aksit használok, amire 1000 töltést ír a gyártó.

Még 25-nél sem járok, de már kritikusan hamar "kimerül".

Ettől persze lehet, hogy még 975-ször is fel tudom tölteni, de már minek.

Előzmény: satu51 (60669)
Gondoló Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60673

Lehet, hogy mobil-bűzről van szó?

 

Előzmény: Nyafkamacska (60654)
Gondoló Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60672

Le a kalappal!

Amilyen szinten megy a szakmai társalgás, az egyenesen lenyűgöző!

 

Én a tyúk-témához tudok hozzászólni. A nehéz testű kakas sohasem érné utól a tyúkot, ha abban nem keletkezne egy olyan hormon(?) ami lelassítja a futását.

Előzmény: satu51 (60669)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60671

Közlekedési Múzeumnál a kínai mérnökök 10 000 körül említették.

Előzmény: sebesjelölt (60668)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60670

"Az köztudott, hogy..." nem lehet köztudott, én sem tudtam róla.:-D:-D

Előzmény: satu51 (60669)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60669

Érdekes!

 

Az köztudott, hogy a LiFePO4 akku 80%-os kisütési mélység mellett 3000 ciklus alatt veszít kb.15%-ot a kapacitásából.

 

Ez nagyon jó arány! Akkor mennyi lehet, az annyi?

 

 

Dilemma: most kinek higgyek?

 

"Tyúk fut a kakas elől. Közben gondolkodik: 'Ha megállok, könnyűvérűnek hisz. Ha nem, frigidnek"

Előzmény: sebesjelölt (60668)
sebesjelölt Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60668

A gyártó nem tud 10 ezerről.

Előzmény: satu51 (60667)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60667

 A motorok működéséhez szükséges energiát lítium-vasfoszfát (LiFePO4) akkumulátorokból nyerik, és  10 000 a töltési ciklus.

Előzmény: sebesjelölt (60665)
sebesjelölt Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60666

Úgy tűnik, ez is egyfajta Li-ion akku (LiFePO4), csak a megkülönböztetés érdekében emelik ki a vasat.

Előzmény: sebesjelölt (60665)
sebesjelölt Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60665

Nem Li-polimer, hanem vas-foszfát. Nem 2-300, de nem is tízezer, hanem "hatezernél több" töltési ciklust garantálnak. (Forrás: a gyáró honlapja, http://www.byd.com/FeBattery.html)

Előzmény: kékmedve (60657)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60664

Úgy gondolod, hogy már nem megy az olvasás?

Előzmény: kékmedve (60662)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60663

Ismervén a magyar leleményességet, hisz Kandó országa vagyunk: tőlem is jöhet...

 

Van klíma!

Előzmény: bóz7 (60661)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60662

"A gyártó az akkumulátor egység élettartamát 10000 töltési ciklusban határozza meg, és 10 év garanciát vállal rá."

Írásban is? Láttad az írást? Ilyen technológia jelenleg nincs, valamit benéztél.

 

A hatótávolságot figyelembe véve egy "normál" vonalon nem bír ki egy egész napot, az éjjeli töltés nem elég.

Ja, és a légkondiról nyáron tessék azonnal lemondani!

Előzmény: satu51 (60659)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60661

Remek paraméterek. (Azonnal rendelni kell belőle legalább 500 db.-ot, persze csak ha klíma is van rajta:-))

Előzmény: satu51 (60659)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60660

Az elektromotor nagy indító forgatónyomatéka nem hátrány a hegyi utakon.

Előzmény: kékmedve (60657)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60659

"Nekem ez erős túlzásnak tűnik."

 

Első ránézésre, nekem is voltak kétségeim..., meghajtás, áttételezés, gyorsulás, zaj,stb....

De:

Nyugodtan állíthatjuk, hogy a jövő korszerű közlekedésének egyik úttörője ez a gép.

Emissziómentességen felül a busz üzemeltetése a dízel társainál jóval olcsóbb, mivel éjszakai árammal tölthető.

A gyártó az akkumulátor egység élettartamát 10000 töltési ciklusban határozza meg, és 10 év garanciát vállal rá.

 

BYD K9

Előzmény: sebesjelölt (60656)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60658

Bocs, 25 helyett 26-os.

Előzmény: kékmedve (60657)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60657

Városban a jelentős visszatáplálás miatt szerintem ez a kijelentés reális. Orszáúti forgalomban nem.

Ami problémás lehet, az az akkucsomagok ára. A paraméterek alapján hatalmas Li-polimer aksikkal szerelik, amelyek ára sokmillió forint. A hatótáv alapján napi 2 feltöltés lehet szükséges egy kihasznált járat esetén. Mivel 200-300 töltés után cserélni kell, horrorisztikus üzemköltségre lehet számítani. Az ilyen busznak ott látom értelmét ahol kicsi a napi kilométer, városi a forgalom,  és a nulla emisszió valamiért fontosabb mint a gazdaságosság. Tipikusan ez a Margitsziget, a Vár, a szűk Belváros. Ilyen a 15, 16, 25-os járat. Ennek ellenére a budai hegyi vonalakon tesztelik, ami érdekes.

Előzmény: sebesjelölt (60656)
sebesjelölt Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60656

"amellett, hogy rendkívül környezetkímélő, energiahatékonysága is kiváló: az áramot előállító erőművek veszteségét is figyelembe véve fele annyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű dízel busz,"

 

Nekem ez erős tzúlzásnak tűnik.

Előzmény: satu51 (60655)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60655

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!