Ha már így felajánlottad ezt a dolgot, akkor én le is csapnék rá! Hamarosan középső dobot kell cserélnem, és egy aránylag jó minőségűre lesz majd szükségem. Olyan 25-30 ezret szánok rá max. Ahogy a kocsit használom (kevés napi km, ami alatt el sem nagyon indul a vizhőfokmérő, és a víztől szétrohad a kipufogó), egy 4-5 évnél többet úgysem fog kibírni. Sajnos.
"A TC (Traction Control) úttartás szabályozó (*"kipörgésgátló) rendszer az útfelület állapotától és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését.
A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s már az egyik hajtott kerék kipörgetése esetén csökkenti a motoro teljesítményét. Amennyiben szükséges a kipörgő kerekeket fékezi is. Ezáltal nedves, csúszós, de különösen hóval, jéggel borított úton javítja a jármű iránytartását és kezelhetőségét.
A TC beavatkozását "TC" jelzőlámpa villogása jelzi. Ilyenkor a motor teljesítményét csökkenti a berendezés (ez hallható a motorhang változásán)."
Csak már olyan régen olvastam el, hogy nem emlékeztem rá rendesen!
Mondjuk abból indultam ki, hogy a 2,2-es dti "modernebb", mint a ez X20XEV, és mivel fiatalabb, hasonló felszereltségű, és lám-lám a tempomat is milyen egyszerűen működött benne, és még az is lehet, hogy a kipörgésgátló benne is van, csak kapcsoló nincs hozzá.
De van! Azt írtam, hogy semmi nem kellett csak beszerelni és működik is. Csak ha ezt tudtam volna német út előtt, akkor szánok rá 10percet a minuszokban és kényelmesen utazok.
Tehát akkor most nincs tempomatod?? Nekem annyi volt, h szereztem egy tempomatos kart, illetve kellett még egy kuplungkapcsoló is. Aztán op-comal aktiváltam és már működött is.
Bármilyen hihetetlen is, de a kipörgésgátló az ABS vezérlőben van. Arról nem szólnak, hogy ez csak szoftveresen különbözik, vagy egyéb külső különbségek is vannak. Szerintem van más is.
Biztos, hogy köze van az abs vezérlő egységhez, mert különben mi figyelné a kerekek fordulatszámát? Mert ugye figyeli a 4 kerék fordulatszámának különbségét és ha elér egy értéket akkor valami jelet ad a motorvezérlőnek ami elveszi a befecskendezést.
Meg ismerősnek nincs tc kapcsolója és mégis van kipörgés gátló a kocsijában csak nem lehet kikapcsolni. Gyujtást biztos, hogy nem veszi el, már csak a katalizátor megóvása miatt sem. Valahol olvastam fórumon, hogy akinek gázról ment a Veki nem működött a kipörgés gátló, mert ugye ő elvette volna a befecskendezést csak hát a gázt nem nagyon vezérli a motorvezérlő.
Üdv!
A Vectra kipörgésgátlója nem a fékkel "operál", hanem a befecskendezéssel, durvább beavatkozáskor pedig a gyújtás elvételével. Tehát még az is lehet, hogy op-com nélkül is működni fog, ha berak egy oda illő kapcsolót.
Szia! Ha jól gondolom, sima ABS-es be szeretnél kipörgésgátlót? A kapcsoló beépítésével nem oldható meg, mert úgy tudom, hogy ahhoz más ABS vezérlőegység tartozik, de lehet, hogy a hidraulika egység is más.
Vegyél hozzá megfelelő kapcsolót, pár ezer Ft-os tétel. Lehet hogy kell neki egy kis okosítás Tech-vel, illetve OP-COM-mal. Ha ezután sem működik, akkor meg eladod a kapcsolót.
Üdv mindenkinek. Két hete vettem egy B 2.2Dti kombi Vectrát.2001.08.havi.
Kérdésem a kipörgésgátló lenne. Most nincs kipörgésgátló. Ez szoftveresen bekapcsolható? Ki van építve minden a vakdugók alatt, be lehet tenni TC gombot.
Remélem ez is olyan egyszerű mint a tempomat. Vettem hozzá kapcsolót, beraktam ma és láss csodát működik!:D Azt hittem vinnem kell Opel szervizbe, de nem.
Keresek hozzá hátsó ajtókba hangszórót és jobb hátsó hangszórótakarót.
Üdv. Az pedig azért van, mert az imo nem fogadja el az adott kulcsot. Lehetséges, hogy konkrétan ki van iktatva a gyári imo és ugyan a hibát érzékeli meg blokkolna is ő, de nincs mit.
Egyszerűen ki lehet próbálni. Kulcs szétszed kivesz belőle imo chip és ha indul a verda nem nyert az elméletem. Amúgy meg már én is csináltam ilyet bár az egy diesel volt. Meghalt az immós mágnes szelep simára cserél egy faintos gyújtás utáni pozitívra rákötni és már ment is a szekér. Hozzáteszem tulaj kérésére tettük mindezt XD
A kerékagy cserélhető biztosan. Ha ugyan nem is a b2esére (azt nem tudom, hogy egyezik-e) de b1esére 100%, mert ugye B1ben a 2.0 elől hátul tárcsás és 5csavaros volt. Itt a problémát a fékrendszer fogja okozni. Ha nem donor autóról akarod leszedni, felejtsd el!
Nos, mégegyszer megpróbálom mert eddig nem kaptam választ:
Olyan problémám van, hogy állandóan villog a motor check lámpa.
Ráraktuk komputerre és immobilizer hiba kódot írt ki.
A szerelési kézikönyv szerint akkor villog a motor check lámpa, ha nem jó a kulcs kód, illetve ha a kulcsot bezavarja valamilyen másik kulcs a kulccsomón.
Nos, a kulcsot nem zavarja be semmi, a motor indul, tehát a kulcskód is jó, töröltük a hibakódot mégis villog tovább a check lámpa és a számítógép ismét immobilizer hibát jelez.
Ha találkozott már valamelyikőtök ilyen hibával, vagy van valakinek valami jó ötlete, akkor kérem írjátok le, illetve megtudná valaki nekem mondani, hogy a 4 csavaros kerékagy csereszabatos-e az öt csavarossal? Egyezik-e a tengelycsonk? Fel lehet-e rakni a B2 Vectráét a B1-re?