Hát eléggé hasonló felépítésűk van még a brazil járműveknek is, úgyhogy ez tényleg a funkciónak köszönhető. Vannak persze kivételek, de ezek az arányok már bizonyítottak. A DAC egyébként közepes teherbírású.
Na akkor tisztázzuk: A terepjárókat a teherbírásuk alapján soroljuk be, a következő kategóriák vannak:
Könnyű teherbírás- 1 tonna alatt
Kis teherbírás- 4 tonna alatt
Közepes teherbírás- kb 6 tonnáig
Nagy teherbírás
Persze be lehet sorolni funkció alapján is, pl.:
-Platós jármű
-Konténerszállító jármű
-Fegyverzethordozó
-Darus
-Műszaki mentő
-Felépítményhordozó
-Cserefelépítményes
-Nyergesvontató
-Harckocsiszállító
-stb.
Azért használjuk inkább a teherbírás alapján történő besorolást, mert egy járműtípus összes változatára igaz, míg a többi besorolás nem feltétlenül. Lásd pl. a KAMAZT. Egy típuson belül mindegyikre igaz a teherbírás(a járóképes alvázé), de a rendeltetés nem.
Szia tudorapo!
A ROMAN egy román cég(mily meglepő) jelenleg a DAC gyárral összeolvadva működik. Tehát gyártott MAN licensz alapján teherautókat, még előbb ZIL licensz alapján, majd ebből továbbfejlesztve az SR-131-est. Most a MAN teherautókra alapozva gyárt járműveket, de gyárt a DAC palettájáról is, például a DAC-665 T-t, azt hiszem erről volt szó.
Néztem Master Rallye-t (tévén:(), és sajna csak öt kamion indult, de ebbol ketto Roman nevu volt. Ez az a Roman, amit itt említettetek?
Ketto ért célba, egy Kamaz és egy Roman. Az Eurosport, amilyen buta, egyáltalán nem mutatott kamionokat, csak autócskák és motorkák látszottak. Találós kérdés: mi a Voydabunyod?
Szia zolk!
Dehogy nem érdekelnek, csak nemhogy a neten, de máshol is alig lehet róla találni valamit. Ráadásul ahogy haladok, még 10-20 év, mire a mostani anyagot feldolgozom. Amúgy Steiger van fönn vagy három kép.
OFF
Én most teljesen búskomor vagyok, belenéztem a Purdékorunk legkafább rajzfilmjeibe, és elkeseredtem, hogy milyen jó kis mesék voltak, amiket már nem lehet látni.
Most néztem csak, hogy az Ikarust linkeltem csak be. A többi Auverland itt van, több változatban is gyártják, nemcsak egyben.
Megnéztem a Scolot is, nekem egyre jobban kezd megtetszeni, ha az eleje kicsit gömbölydedebb lenne, és kicsit magasabb lenne az alja, egész jól nézne ki.(meg kicsit több kereke lenne, meg nagyobbak, meg nehezebb lenne, meg erősebb, meg harckocsikat szállítana :-))) Szervízháttérrel nem tudom mennyire lenne gond, úgy néz ki, mint amit esetleg házilag is lehetne javítani.
Kérem szépen én nagyon komoly dolog miatt szipuzok most, a MAZ-543 makettem kijavításának estem végre neki. Merthogy nekem olyanom is van ám, 1:35-ös kis MAZ.
Így már valami rémlik, az Alma meg trabantból készült, ha jól emlékszem. De az Ikarus is akart csinálni a Scolo előtt egy kisautót, de mire gyártásra került volna a sor, elavult.
Még jó hogy nem füvet nyírsz. ;-)
A nyolcvanas évek végén néhány magyar mérnök készített egy autót. Mivel még neve sem volt, és létrejöttének körülményei is meseszerüek voltak, elnevezték Magyar Álomnak. Cocialista alkatrészekből építettek bele sokat, de nagyon szépre sikeredett. Népautó akart lenni. Egyetlenegy nagycég sem segített nekik, inkább gátolták őket.
Manapság, ha elnézegetem a Renault Twingo elejét és oldalát, a FIAT Cinqecento (így kell írni?) hátulját, valami miatt nagyon deja-vu érzésem támad. '91 óta az egészről semmit nem hallani.
Azóta volt valami Alma nevű próbálkozás is, de az rémes volt... :-(
Meglepett hogy nem hallottál róla.