Keresés

Részletes keresés

Maz Creative Commons License 2000.08.14 0 0 358
Segítség, süllyedőben a topic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maz Creative Commons License 2000.08.14 0 0 357
Hát eléggé hasonló felépítésűk van még a brazil járműveknek is, úgyhogy ez tényleg a funkciónak köszönhető. Vannak persze kivételek, de ezek az arányok már bizonyítottak. A DAC egyébként közepes teherbírású.
Na akkor tisztázzuk: A terepjárókat a teherbírásuk alapján soroljuk be, a következő kategóriák vannak:
Könnyű teherbírás- 1 tonna alatt
Kis teherbírás- 4 tonna alatt
Közepes teherbírás- kb 6 tonnáig
Nagy teherbírás

Persze be lehet sorolni funkció alapján is, pl.:
-Platós jármű
-Konténerszállító jármű
-Fegyverzethordozó
-Darus
-Műszaki mentő
-Felépítményhordozó
-Cserefelépítményes
-Nyergesvontató
-Harckocsiszállító
-stb.

Azért használjuk inkább a teherbírás alapján történő besorolást, mert egy járműtípus összes változatára igaz, míg a többi besorolás nem feltétlenül. Lásd pl. a KAMAZT. Egy típuson belül mindegyikre igaz a teherbírás(a járóképes alvázé), de a rendeltetés nem.

Előzmény: tudorapo (356)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.14 0 0 356
A www.rallye.ru-n így írták le (angolul) a Vajdahunyad várát. Idén voltak Pöstön is, és volt errol szó...

Miért van az, hogy ezek a szocialista nehézterepjárók mind egyformáknak látszanak? Ez az egyedül racionális felépítés? Vagy közös os?

Előzmény: Maz (355)
Maz Creative Commons License 2000.08.14 0 0 355
Szia tudorapo!
A ROMAN egy román cég(mily meglepő) jelenleg a DAC gyárral összeolvadva működik. Tehát gyártott MAN licensz alapján teherautókat, még előbb ZIL licensz alapján, majd ebből továbbfejlesztve az SR-131-est. Most a MAN teherautókra alapozva gyárt járműveket, de gyárt a DAC palettájáról is, például a DAC-665 T-t, azt hiszem erről volt szó.

Részemről szabad a gazda.

Előzmény: tudorapo (354)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.14 0 0 354
Néztem Master Rallye-t (tévén:(), és sajna csak öt kamion indult, de ebbol ketto Roman nevu volt. Ez az a Roman, amit itt említettetek?
Ketto ért célba, egy Kamaz és egy Roman. Az Eurosport, amilyen buta, egyáltalán nem mutatott kamionokat, csak autócskák és motorkák látszottak. Találós kérdés: mi a Voydabunyod?
Maz Creative Commons License 2000.08.13 0 0 353
Szia tom!
Mail ment, bocs, hogy csak ilyen későn.
Előzmény: tom sawyer (352)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.13 0 0 352
Hali Maz!

Lécci küldj egy próba emilt.
Úgy látszik nem mükszik a freemail.

Maz Creative Commons License 2000.08.13 0 0 351
Szia zolk!
Dehogy nem érdekelnek, csak nemhogy a neten, de máshol is alig lehet róla találni valamit. Ráadásul ahogy haladok, még 10-20 év, mire a mostani anyagot feldolgozom. Amúgy Steiger van fönn vagy három kép.
Előzmény: zolk (350)
zolk Creative Commons License 2000.08.13 0 0 350
Annak idején volt egy Vörös Csillag Traktorgyár kishazánkban.
Lehet ennek valami nyoma a Weben? Vagy a traktorok itt senkit sem érdekelnek?
Maz Creative Commons License 2000.08.13 0 0 349
OK, felőlem tied, de akkor enyém a 7917. :-)
Előzmény: Sintér (348)
Sintér Creative Commons License 2000.08.13 0 0 348
Az 588-adik az enyém lehet ? :-)
Maz: én is abban a topicban szoktam hullatni a könnyeimet... :-| Az idő urai rulez!
Maz Creative Commons License 2000.08.13 0 0 347
OFF
Én most teljesen búskomor vagyok, belenéztem a Purdékorunk legkafább rajzfilmjeibe, és elkeseredtem, hogy milyen jó kis mesék voltak, amiket már nem lehet látni.
Előzmény: tudorapo (346)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.13 0 0 346
Én már 813-tól is mosolygok majd.
Előzmény: tom sawyer (344)
Maz Creative Commons License 2000.08.12 0 0 345
Most néztem csak, hogy az Ikarust linkeltem csak be. A többi Auverland itt van, több változatban is gyártják, nemcsak egyben.
Megnéztem a Scolot is, nekem egyre jobban kezd megtetszeni, ha az eleje kicsit gömbölydedebb lenne, és kicsit magasabb lenne az alja, egész jól nézne ki.(meg kicsit több kereke lenne, meg nagyobbak, meg nehezebb lenne, meg erősebb, meg harckocsikat szállítana :-))) Szervízháttérrel nem tudom mennyire lenne gond, úgy néz ki, mint amit esetleg házilag is lehetne javítani.
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.12 0 0 344
344:-))))))))))))
majd ha 5549...

Kép ügyben majd szólok,de a megigért többit is küldöm .

Előzmény: Maz (343)
Maz Creative Commons License 2000.08.12 0 0 343
344. hozzászólás, mint a Csepel! :-))
Előzmény: Maz (342)
Maz Creative Commons License 2000.08.12 0 0 342
Az nagyon király, mikor nézzem majd az E-mailjaimat?
Előzmény: tom sawyer (341)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.12 0 0 341
Igen a kolost:-))))))))))))))
Előzmény: Maz (339)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 340
"A legutóbbi Autó 2 -ben írnak a Scolo-ról. "
A júliusira gondolsz? Augusztusi még nincs az újságosnál, júliusi már... mehetek a könyvtárba :-)
Előzmény: Törölt nick (323)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 339
A kolost? Köszi!!! Az egyik kedvencem!
Előzmény: tom sawyer (338)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.11 0 0 338
Hali!

Busman!

Köszi az infokat.Azt hiszem rámegyek a buszfényképezésre.
Sorry,de egyre kevesebb a 266-os mifelénk:-((((((((

Maz!
Le fotóztam neked a céges Tátrát.

Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 337
Kérem szépen én nagyon komoly dolog miatt szipuzok most, a MAZ-543 makettem kijavításának estem végre neki. Merthogy nekem olyanom is van ám, 1:35-ös kis MAZ.
Így már valami rémlik, az Alma meg trabantból készült, ha jól emlékszem. De az Ikarus is akart csinálni a Scolo előtt egy kisautót, de mire gyártásra került volna a sor, elavult.
Előzmény: Sintér (336)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 336
Még jó hogy nem füvet nyírsz. ;-)
A nyolcvanas évek végén néhány magyar mérnök készített egy autót. Mivel még neve sem volt, és létrejöttének körülményei is meseszerüek voltak, elnevezték Magyar Álomnak. Cocialista alkatrészekből építettek bele sokat, de nagyon szépre sikeredett. Népautó akart lenni. Egyetlenegy nagycég sem segített nekik, inkább gátolták őket.
Manapság, ha elnézegetem a Renault Twingo elejét és oldalát, a FIAT Cinqecento (így kell írni?) hátulját, valami miatt nagyon deja-vu érzésem támad. '91 óta az egészről semmit nem hallani.
Azóta volt valami Alma nevű próbálkozás is, de az rémes volt... :-(
Meglepett hogy nem hallottál róla.
Előzmény: Maz (335)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 335
Peugeot szívódízel, az erősebbik turbós, töltőlevegő visszahűtős.
Magyar álom?
Hát most lehet, hogy mert festek meg ragasztok, de nem ugrik be.
Előzmény: Sintér (334)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 334
Meggyőztél... Amúgy nem esett szó róla, de a lökettérfogatból gondolom hogy dízel a motorja.
Magyar Álom nem ugrik be? :-)
Előzmény: Maz (333)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 333
Annyira nem gyenge, csak 1710 kg, az UAZ 2300 kg és 73 Le(na persze azóta van már erősebb motor is bele, csak nem a honvédségnek)
Előzmény: Sintér (328)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 332
Jó va' nna, 1905 cm3, csak elírtam a nagy sietségben.
Előzmény: Bebe (331)
Bebe Creative Commons License 2000.08.11 0 0 331
Nem túl kicsi ez a teljesítmény egy 19 l-es motortól?
:-)))

Bebe

Előzmény: Maz (326)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 330
Na én is csak írok összevissza... :-( Azt is leírtad hogy alvázas. Kösz az infot!
Előzmény: Sintér (329)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 329
Miközben szerkesztgettem az előzőt, leírtad a 95 pacis verziót. Szerintem életképesebb :-)
Előzmény: Sintér (328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!