Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A terjedés, és a horizont egy borzasztó sok faktoros összefüggés, nincs olyan, hogy univerzális, pontos táblázat. Nem csak a frekvenciától függ de az alkalmazott impulzus szélességtől, modulációtól, és polarizációtól, valamint a céljellemzőktől is úgyhogy a közelítő táblázat minden radarhoz más. Mert ugye a páratartalom szélsebesség és még a légnyomás is befolyásolja.
Nekem ennél pontosabb összefüggésem van, a te értékeid nagyon csalnak felfelé. A HT összefoglalónál a HTKA-n elérhet a számoló táblázatom. Ha nem, akkor felrakhatom.
Persze, és minden ember hazudik... A BMS4.33 fejlesztői között is vannak pilóták. Nem csak ez nemzetből.
(A FreeFalcon csapat tagjaként egy jenki Hornet pilótát is megismertem.)
Egyébként meg szemüveggel, mikor a Gripenek repnapon repkedek tudom, hogy merre vannak, akkor sem látom 3-4 km-ről messzebből. Pedig nekem szemüvegem van, amivel a lent valaki által említett tábla legutolsó soránál kisebb betűket is simán elvolvasok a teszten. 10 km felett, ha a TD nem mutatja meg, a jó látással bíró pilóták elenyésző töredéke mázlival és ideális esetben talán meglát egy F-14 méretű célt, abban a helyzetben, amit írtam. Az utasszálljókat 10 km magasan repülva azért látod, mert pont ebben látod a gép maxmiális felületét és ahogy már mondtam, azokon nincs lowvis matt festés...
Amúgy nem gondolom hogy drasztikus minőségi különbség lenne az Orosz és az USA hajófedélzeti légvédelem között, ha éppen úgy működik ahogy azt eltervezték. Az USA hajófedélzeti légvédelem kudarcai sem elvi hibákból adódtak, hanem sokkal inkább a Raytheon legendásan rossz minőségű szoftvereiből. De ezeket ki lehet javítani, és kellő idő telt el hogy jó eséllyel ki is javították mostanra.
A különbség a leküzdendő fenyegetésben van. A nyugat jobbára csak szubszonikus eszközöket tud dobálni a a célra, az Orosz meg 3-4M felett beérkező célokat produkál. A kínainak meg 10M is van ha nem csak PR.
Szerintem, ha az ember látja egy 10+ km magasságban repülő utasszállító szárnyát (ha jobban nézed, még a hajtóműveket is ki lehet venni), akkor nem hinném, hogy akkora gond lenne egy 7km távolságban repülő Szu-24, főleg, ha előtte a sisakcélzó ki is jelöli. A repszimes fórum meg csak egy fórum, bárki bármit mondhat, nem fogod megállapítani, hogy xy egy valódi, vagy karosszékpilóta.
Csak arra mutattam rá hogy az USA hajófedélzeti légvédelem eddig mindig csúnyán leszerepelt. Ami tény, viszont semmit nem mond el arról hogy az Orosz hogy fog viselkedni élesben.
Mindenesetre az S-300 at félik rendesen nyugaton. Nem csak a törökök, de az USA is leállította az illegális szíriai bombázásokat abban a pillanatban ahogy legördültek a repülőről.
A kepröl az antenna magassagat a hajon ~30 m-re taksalnam. Ahhoz jön meg a repülö repülesi magassaga, ami legyen ismet ~30 m ... ugyhogy összesen talan a 60 meteres ertek lehet jo közelites.
Ez mind igaz de ettol meg idojaras fuggo a dolog hogy a nyalab lefele vagy folfele hajlik, az az hogy belatsz a horizont moge vagy eppen azt sem latod ami mar folotte van.
Természetesen elméletben igaz amit írsz, a gyakorlatban viszont a lentivel számolnak a valódi tűzvezető radaroknál.
Ez mind igaz de ettol meg idojaras fuggo a dolog hogy a nyalab lefele vagy folfele hajlik, az az hogy belatsz a horizont moge vagy eppen azt sem latod ami mar folotte van.
Ez egy keteselyes dolog mivel a radarsugarzas nem csak "lefele" hanem homerseklettol vagy akar szeltol fuggoen ( szinten homerseklet ) folfele is elhajolhat. Osszessegeben ilyen rovid hatotavon belul ( 40 km ) igazabol nem oszt nem szoroz. Erdemben mar olyan 100-150 km hatotavnal kezd el a dolog jatszani de inkabb e felett.
"Azert remelem nem azt allitod, hogy egy ~40 eves specialis hardware-en alapulo (software komponenseket alig tartalmazo) koordinalo rendszer a XXI. szazadban modernnek nevezhetö"-ezt a következtetést, miből vontad le? Egyrészt, a Vozduh, sokkal több volt egyszerű "koordináló" rendszernél. Ha tényleg elolvasnád a linkelt cikket, megtudhatnád belőle, hogy már rég kivonták a szolgálatból. Van helyette más.
Nem, egyik sem az. Az AEGIS-es VLS-es Arleigh Burke légvédelme pont olyan komoly, mint a Moszkvé sőt, komolyabb a VLS által biztosított salvo képesség miatt. AB Flight II/III: romboló besorolása ellenére csakorlatilag akkora, mint a Szlava osztályú cirkáló vízkiszorításban...
Ha tényleg 7 km volt az indítási táv, a reálisan belül van az AIM-9X HMZ-n.
Az orosz hajófedélzeti légvédelem és az Sz-300 hány élest killt tudhat magáének? Oh, wait. 0... A lehetőséget nem tessék már összkeverni a képességekkel...