Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nick_X14XE Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15968

A B Vectra '95-ben került piacra, a C Corsa kb. 5 évvel később.

 

Amúgy ott egy modul (BCM-Body Control Module) vezérel mindent, az összes kapcsoló, külső-belső izzók stb. oda fut össze.

 

Van hátránya is, pl. nem lehet LED-es indexet belerakni +terhelés nélkül. Más autón egy indexrelécsere, itt a BCM-be van zárva a villogás funkció.

 

Viszont tud egy csomó apró hülyeséget, follow-me-home fény, welcome fény, ablakfelhúzás távirányítóról, időzített ablaktörlő, hátramenetbe kapcsolva töröl egyet a hátsó ablaktörlő stb.

Előzmény: MBman (15965)
AAAAAAAAAAAAAAA
d.joci Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15967

Hali! Nekem ugyan ilyen van B omiban, teljesen ugyan az.

Előzmény: Laliiii (15963)
mumtaz Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15966

Szerintem még annyiba sem került volna. Elég lett volna még pár kódot beleírni a multitimerbe. Az is mikrokontroller alapú és az időzít mindent az ablaktörlőtől az indexen át a belsőtér világításig.

Ha át lehetne programozni, simán bele lehetne applikálni és úgy működne, mint "most" az enyém:

 

1. Egy min. 1, max 3 mp-es biccentés a szakaszosra: 1-et töröl, az elektronikában elindul a számláló

2. Mikor úgy látjuk, hogy ismét törölni kell, bekapcsoljuk szakaszosba. Az előző biccentéstől eltelt idő szerint töröl az ablaktörlő.

Előzmény: MBman (15965)
MBman Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15965

A C Corsákban is ilyen megoldás van, azt hiszem.

Érthetetlen, hogy miért hagyták ki a B Vekikből, kb 500 Ft-os dolog lett volna sorozatgyártásban egy ilyen elektronika.

Előzmény: mumtaz (15962)
MBman Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15964

A C Corsákban is ilyen megoldás van, azt hiszem.

Érthetetlen, hogy miért hagyták ki a B Vekikből, kb 500 Ft-os dolog lett volna sorozatgyártásban egy ilyen elektronika.

Előzmény: mumtaz (15962)
Laliiii Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15963

B Omegákban van, olyan is van aminek az oldalán van két gomb és tudod a BC-t vele kapcsolni, ez a Calim képe, de adtam már el Omega B kart B Vectrába, be lehet rakni, bekötése se bonyolult, de arra ügyelj, hogy a reléje is kell. Ha kell a bekötése  akkor megkeresem opelforumon.

 

http://www.carstyling.hu/cs_image.php?pic=00/01/17/28/11728_1232824034.jpg&t=2

Előzmény: Törölt nick (15961)
mumtaz Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15962

Alapesetben nincs egyik változatban sem. Omegában van. Én építettem egy elektronikát hozzá, amit két szakaszos kapcsolással lehet felprogramozni és a két törlés közti időt eltárolja, aztán aszerint törölget. 5 és 50 mp közötti időt tud megtanulni. Hasonlít pl a VW megoldásához.

Az egyébként nem túl buli, ha fent megáll. A két törlés közti idő lejártakor sem megy tovább?

Előzmény: Törölt nick (15961)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15961

Sziasztok,

Újabb problémával szembesültem (x16xel):

az ablaktörlő szakaszos üzemmódban, felső végállásban időnként megáll. Aztán ha második fokozatra kapcsolom, akkor megy tovább és gondmentes. Néha idegesítő, hogy ebben a hóeséses, tökölődős közlekedésben néha beáll a látómezőmbe.

Mi lehet a gond? Motor? Végálláskapcsoló? Kapcsolókar a kormányon? Relé?

 

Másik kérdés, ide vág: van-e magasabb felszereltségű vectrában ablaktörlés szakasz időt állító lehetőség? Ha igen, akkor meg lehet-e csinálni az alaptörlést ilyenre? Gondolom egy új kapcsolókar kell hozzá, időzítő, stb...

Várom a válaszokat.

Sada5 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15960

Üdv a Forumon,

AGR szelep ki van pucolva? - nekem hasonló problémám volt (elektromos gond nélkül) és egy AGR "falazás" megoldotta.

Előzmény: JanekCar (15957)
otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.17 0 0 15959

Kicsit szomorú vagyok.

A TC gomb helyét nem néztem meg, nincs kábelezve...

 

 

Van egy eladó újfajta 'TC' gombom!

Előzmény: otto2.2dti (15954)
B&F1 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15958

Én is lecseréltem a pohártartót mert nem nagyon sörözök vezetés közben! :)

Úgy gondoltam majd sok mindent bele lehet pakolni,aztán kiderült hogy pár CD,rajta egy 100-as cigi és annyi! :D

Vagy a mai világban akár egy pénztárca is,mert ugye az sem túl vastag mostanság! :P

Nem szögelt valaki innen a pohártartó-rekesz helyére valami kütyüt?

Előzmény: Rolika88 (15955)
AAAAAAAAAAAAAAA
JanekCar Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15957

Üdvözlök mindenkit első hozzászólásomban!

 

Könnyed bemutatkozás helyett, máris egy fajsúlyos probléma megoldásához kérek segítséget. 1.6os benzines 2001-es B Vectrám egyszer csak elkezdett rángatni, ugratni, mint amikor kifogyóban van a benzin, úgy viselkedett. A műszer lambdaszonda hibát mutatott. Vettem egy újat, utángyártottat, beszereltük. Az újabb műszeres mérésnél már vízhőfok problémát mutatott, azaz, hogy nem kap jó jelet a vezérlés a hűtővízről.  -40 fokos vizet mutatott. Ennek lehetséges oka, hogy mintha zárlat lenne a kábelek között, mert max feszültséget mutat az érzékelőn átfolyó mérés, lehúzott csatlakozó mellett is. Tehát zárlat, de végignézve a kábeleket, a multiméter nem mutatott zárlatot, se szakadást.

Itt akadt meg ma a hibaelhárító szerelés.

A vezérlőben belül van valami probléma, vajon?

Ehhez kérnék segítséget a hozzáértőktől! Esetleg utalást arra, hogy hol volt már kitárgyalva ilyesmi téma, mert nem volt még időm elmerülni a topikokban.

 Köszönettel!

A végén azért bemutatkoznék, Filler János vagyok, Egerből, egy fent említett Vectra gazdája. Sziasztok!

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15956

Mér'? a 0,33-as sör tök jól elfér benne...:-)))

Előzmény: Rolika88 (15955)
Rolika88 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15955

A pohártartó lecserélésén én is agyalok, mert semmit sem lehet normálisan belerakni :P egy rekesz jobb lenne mert oda legalább lehetne pakolni.

Előzmény: otto2.2dti (15954)
otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15954

Ma vettem hangszórókat, takarót rájuk. Talán még sosem használt emelőt, vonószemet és kerékkulcsot tasakjában.

Van TC kapcsoló is és holnap elválik, hogy csak az kell e a működéshez?

A béna semmire nem való pohártartókat meg elcseréltem rekeszre.:)

Előzmény: otto2.2dti (15935)
otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15953

Írj egy vázszámot , szabootto1kukacgémélpontcomra és írok lehetőségeket.

Előzmény: djtoci (15950)
d.joci Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15952

Bocsi! Omega B1, nem Vectra. Ez lemaradt!

Előzmény: kiskaldi! (15929)
Ascer Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15951

Sziasztok, nincs valakinek véletlenül beszkennel vectra b számlap?

 

Köszi

djtoci Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15950

Ha már így felajánlottad ezt a dolgot, akkor én le is csapnék rá! Hamarosan középső dobot kell cserélnem, és egy aránylag jó minőségűre lesz majd szükségem. Olyan 25-30 ezret szánok rá max. Ahogy a kocsit használom (kevés napi km, ami alatt el sem nagyon indul a vizhőfokmérő, és a víztől szétrohad a kipufogó), egy 4-5 évnél többet úgysem fog kibírni. Sajnos.

Tehát mondhatnál egy "baráti" árat. :-)

Előzmény: otto2.2dti (15944)
djtoci Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15949

Jó reggelt!

 

Igazatok volt!!! Részlet a kezelési útmutatóból:

 

"A TC (Traction Control) úttartás szabályozó (*"kipörgésgátló) rendszer az útfelület állapotától és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését.

A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s már az egyik hajtott kerék kipörgetése esetén csökkenti a motoro teljesítményét. Amennyiben szükséges a kipörgő kerekeket fékezi is. Ezáltal nedves, csúszós, de különösen hóval, jéggel borított úton javítja a jármű iránytartását és kezelhetőségét.

A TC beavatkozását "TC" jelzőlámpa villogása jelzi. Ilyenkor a motor teljesítményét csökkenti a berendezés (ez hallható a motorhang változásán)."

 

Csak már olyan régen olvastam el, hogy nem emlékeztem rá rendesen!

Mondjuk abból indultam ki, hogy a 2,2-es dti "modernebb", mint a ez X20XEV, és mivel fiatalabb, hasonló felszereltségű, és lám-lám a tempomat is milyen egyszerűen működött benne, és még az is lehet, hogy a kipörgésgátló benne is van, csak kapcsoló nincs hozzá.

 

Távol álljon tőlem, hogy félrevezessek bárkit is!

MBman Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15948

A Z18 és Z22 benzines motoroknál kell OP-COM-os okosítás, a 2.0 és 2.2 dieselnél pedig nem kell.

AAAAAAAAAAAAAAA
otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15947

De van! Azt írtam, hogy semmi nem kellett csak beszerelni és működik is. Csak ha ezt tudtam volna német út előtt, akkor szánok rá 10percet a minuszokban és kényelmesen utazok.

Előzmény: Rolika88 (15946)
Rolika88 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15946
Tehát akkor most nincs tempomatod?? Nekem annyi volt, h szereztem egy tempomatos kart, illetve kellett még egy kuplungkapcsoló is. Aztán op-comal aktiváltam és már működött is.
Előzmény: otto2.2dti (15942)
otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15945

Tulajdonképpen ha belegondolsz nem lehet külömbség az egységben. Ugyan azon az elven kell működjön, mint az ABS.

Csak itt nem a kerekek álló helyzetében avatkozik be, ugye a többihez képest áll egy, akkor ott segít.

Ez meg fordítva, ha pörög egy kerék jobban a többihez képest ott segít...

 

Szerintem!:)

Előzmény: mumtaz (15940)
otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15944

Csendben teszem hozzá, hogy autóalkatrészekkel kereskedek, ha szüksége van bárkinek bármire árra, cikkszámra,netalán jó áron alkatrészre, segítek!:)

otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15943

Nézem az EPC-t elvileg csak vázszám külömbség(-ig, -tól) van az ABS egységben és a hatósági, rendőrségi autókban van más.

otto2.2dti Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15942

Hello!

Tempomaton egy kapcsoló beszerelésen kívül nem kellett semmit csinálni és működik. :)

Ha ezt tudom, múlt hét hétfőn voltam németeknél vele, akkor előtte szánok 10percet a beszerelésre.  Így kellett gázt nyomnom.:S

Szánok 2ezer forintot kapcsolóra és meglátom mi lesz.

 

Előzmény: Rolika88 (15941)
Rolika88 Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15941
Elvileg maga az ABS kocka is más..meg ugyebár programozni kell ezt is mint a tempomatot, legalább is az OP-COMban találtam ilyen funkciót.
mumtaz Creative Commons License 2012.02.16 0 0 15940

Bármilyen hihetetlen is, de a kipörgésgátló az ABS vezérlőben van. Arról nem szólnak, hogy ez csak szoftveresen különbözik, vagy egyéb külső különbségek is vannak. Szerintem van más is.

Előzmény: djtoci (15938)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.02.15 0 0 15939

Biztos, hogy köze van az abs vezérlő egységhez, mert különben mi figyelné a kerekek fordulatszámát? Mert ugye figyeli a 4 kerék fordulatszámának különbségét és ha elér egy értéket akkor valami jelet ad a motorvezérlőnek ami elveszi a befecskendezést.

Meg ismerősnek nincs tc kapcsolója és mégis van kipörgés gátló a kocsijában csak nem lehet kikapcsolni. Gyujtást biztos, hogy nem veszi el, már csak a katalizátor megóvása miatt sem. Valahol olvastam fórumon, hogy akinek gázról ment a Veki nem működött a kipörgés gátló, mert ugye ő elvette volna a befecskendezést csak hát a gázt nem nagyon vezérli a motorvezérlő.

Előzmény: djtoci (15938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!