A B Vectra '95-ben került piacra, a C Corsa kb. 5 évvel később.
Amúgy ott egy modul (BCM-Body Control Module) vezérel mindent, az összes kapcsoló, külső-belső izzók stb. oda fut össze.
Van hátránya is, pl. nem lehet LED-es indexet belerakni +terhelés nélkül. Más autón egy indexrelécsere, itt a BCM-be van zárva a villogás funkció.
Viszont tud egy csomó apró hülyeséget, follow-me-home fény, welcome fény, ablakfelhúzás távirányítóról, időzített ablaktörlő, hátramenetbe kapcsolva töröl egyet a hátsó ablaktörlő stb.
Szerintem még annyiba sem került volna. Elég lett volna még pár kódot beleírni a multitimerbe. Az is mikrokontroller alapú és az időzít mindent az ablaktörlőtől az indexen át a belsőtér világításig.
Ha át lehetne programozni, simán bele lehetne applikálni és úgy működne, mint "most" az enyém:
1. Egy min. 1, max 3 mp-es biccentés a szakaszosra: 1-et töröl, az elektronikában elindul a számláló
2. Mikor úgy látjuk, hogy ismét törölni kell, bekapcsoljuk szakaszosba. Az előző biccentéstől eltelt idő szerint töröl az ablaktörlő.
B Omegákban van, olyan is van aminek az oldalán van két gomb és tudod a BC-t vele kapcsolni, ez a Calim képe, de adtam már el Omega B kart B Vectrába, be lehet rakni, bekötése se bonyolult, de arra ügyelj, hogy a reléje is kell. Ha kell a bekötése akkor megkeresem opelforumon.
Alapesetben nincs egyik változatban sem. Omegában van. Én építettem egy elektronikát hozzá, amit két szakaszos kapcsolással lehet felprogramozni és a két törlés közti időt eltárolja, aztán aszerint törölget. 5 és 50 mp közötti időt tud megtanulni. Hasonlít pl a VW megoldásához.
Az egyébként nem túl buli, ha fent megáll. A két törlés közti idő lejártakor sem megy tovább?
az ablaktörlő szakaszos üzemmódban, felső végállásban időnként megáll. Aztán ha második fokozatra kapcsolom, akkor megy tovább és gondmentes. Néha idegesítő, hogy ebben a hóeséses, tökölődős közlekedésben néha beáll a látómezőmbe.
Mi lehet a gond? Motor? Végálláskapcsoló? Kapcsolókar a kormányon? Relé?
Másik kérdés, ide vág: van-e magasabb felszereltségű vectrában ablaktörlés szakasz időt állító lehetőség? Ha igen, akkor meg lehet-e csinálni az alaptörlést ilyenre? Gondolom egy új kapcsolókar kell hozzá, időzítő, stb...
Könnyed bemutatkozás helyett, máris egy fajsúlyos probléma megoldásához kérek segítséget. 1.6os benzines 2001-es B Vectrám egyszer csak elkezdett rángatni, ugratni, mint amikor kifogyóban van a benzin, úgy viselkedett. A műszer lambdaszonda hibát mutatott. Vettem egy újat, utángyártottat, beszereltük. Az újabb műszeres mérésnél már vízhőfok problémát mutatott, azaz, hogy nem kap jó jelet a vezérlés a hűtővízről. -40 fokos vizet mutatott. Ennek lehetséges oka, hogy mintha zárlat lenne a kábelek között, mert max feszültséget mutat az érzékelőn átfolyó mérés, lehúzott csatlakozó mellett is. Tehát zárlat, de végignézve a kábeleket, a multiméter nem mutatott zárlatot, se szakadást.
Itt akadt meg ma a hibaelhárító szerelés.
A vezérlőben belül van valami probléma, vajon?
Ehhez kérnék segítséget a hozzáértőktől! Esetleg utalást arra, hogy hol volt már kitárgyalva ilyesmi téma, mert nem volt még időm elmerülni a topikokban.
Köszönettel!
A végén azért bemutatkoznék, Filler János vagyok, Egerből, egy fent említett Vectra gazdája. Sziasztok!
Ha már így felajánlottad ezt a dolgot, akkor én le is csapnék rá! Hamarosan középső dobot kell cserélnem, és egy aránylag jó minőségűre lesz majd szükségem. Olyan 25-30 ezret szánok rá max. Ahogy a kocsit használom (kevés napi km, ami alatt el sem nagyon indul a vizhőfokmérő, és a víztől szétrohad a kipufogó), egy 4-5 évnél többet úgysem fog kibírni. Sajnos.
"A TC (Traction Control) úttartás szabályozó (*"kipörgésgátló) rendszer az útfelület állapotától és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését.
A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s már az egyik hajtott kerék kipörgetése esetén csökkenti a motoro teljesítményét. Amennyiben szükséges a kipörgő kerekeket fékezi is. Ezáltal nedves, csúszós, de különösen hóval, jéggel borított úton javítja a jármű iránytartását és kezelhetőségét.
A TC beavatkozását "TC" jelzőlámpa villogása jelzi. Ilyenkor a motor teljesítményét csökkenti a berendezés (ez hallható a motorhang változásán)."
Csak már olyan régen olvastam el, hogy nem emlékeztem rá rendesen!
Mondjuk abból indultam ki, hogy a 2,2-es dti "modernebb", mint a ez X20XEV, és mivel fiatalabb, hasonló felszereltségű, és lám-lám a tempomat is milyen egyszerűen működött benne, és még az is lehet, hogy a kipörgésgátló benne is van, csak kapcsoló nincs hozzá.
De van! Azt írtam, hogy semmi nem kellett csak beszerelni és működik is. Csak ha ezt tudtam volna német út előtt, akkor szánok rá 10percet a minuszokban és kényelmesen utazok.
Tehát akkor most nincs tempomatod?? Nekem annyi volt, h szereztem egy tempomatos kart, illetve kellett még egy kuplungkapcsoló is. Aztán op-comal aktiváltam és már működött is.
Bármilyen hihetetlen is, de a kipörgésgátló az ABS vezérlőben van. Arról nem szólnak, hogy ez csak szoftveresen különbözik, vagy egyéb külső különbségek is vannak. Szerintem van más is.
Biztos, hogy köze van az abs vezérlő egységhez, mert különben mi figyelné a kerekek fordulatszámát? Mert ugye figyeli a 4 kerék fordulatszámának különbségét és ha elér egy értéket akkor valami jelet ad a motorvezérlőnek ami elveszi a befecskendezést.
Meg ismerősnek nincs tc kapcsolója és mégis van kipörgés gátló a kocsijában csak nem lehet kikapcsolni. Gyujtást biztos, hogy nem veszi el, már csak a katalizátor megóvása miatt sem. Valahol olvastam fórumon, hogy akinek gázról ment a Veki nem működött a kipörgés gátló, mert ugye ő elvette volna a befecskendezést csak hát a gázt nem nagyon vezérli a motorvezérlő.