A hibakód kivillogtatás módszer megismeréséhez töltsd le és olvasd el az ide feltöltött dokumentációt! http://indabox.hu/yKfXlY
A szenzorok és egyéb dolgok helyének beazonosításához segítségként ezt találtam a neten. http://indabox.hu/2SCEKy
A szenzorok nevének rövidítése dokumentációnként eltérő lehet, de ugyanazt jelenti pl. IAT=ATS=beszívott levegő hőmérséklet,CTS=WTS=hűtővíz hőmérséklet, stb.
Az indabox-os linkek csak 7 napig élnek, igyekezzetek letölteni!
Nagyon fontos felhívnom a figyelmet arra, hogy a módszert mindenki a saját felelősségére próbálja, mert a nem megfelelő helyre dugott rövid zárral kárt okozhat, esetleg tönkreteheti a motorvezérlőt!
3. villog a Check engine lámpa (addig ismétli a kódot, (kódokat) amíg a rövidzár megvan)
4. hibakód megállapítása a táblázatból. A rövidzár megszüntetése után a motorvezérlő visszaáll teszt üzemről a normál üzemre.
Az akkumulátor saru levétele véglegesen törli az addig összegyűjtött hibakódokat!
Mellékelek még egy fényképet a motortéri diagnosztikai csatlakozóról is, hogy megmutassam hová kell a rövidzár a Baleno-nál. A fénykép szerinti helyen biztosan működik, személyesen is kipróbáltam. Sok sikert!
IAT sensor =(Intake Air Temperature) beszívott levegő hőmérséklet érzékelő (vagy más doksikban ATS sensor). A levegőszűrő utáni bordás gumicsőben van elhelyezve, ott méri a beszívott levegő hőmérsékletét és a motorvezérlő ahhoz is szabályozza a befecskendezett benzin mennyiségét. Gyakorlatilag ez egy NTC rezisztor aminek az ellenállása csökken a hőmérséklet növekedésével. Csatlakozót lehúzva a szenzor két érintkezője között ohm mérővel néhány kohm ellenállás mérhető, ami a hőmérséklet növekedésével csökken. Esetleg a szenzort kiszerelve és pl. egy hajszárítóval óvatosan melegítve tesztelhető, kb. felére kell csökkenni az ellenállásának. Gondolom itt két hiba lehet, szakadás, vagy zárlat, esetleg a csatlakozónál kontakt hiba. Ha gondolod holnap megmérem az enyém hány ohm-ot mutat.
Igazad van! A légtömegmérő (MAP senzor) is okozhat alapjárati hibát és teljesítmény csökkenést. Az pedig a motortérben hátul, kb. középen, a "fojtószelepház" hátulján található. Rajta kis zöld cimkén "Suzuki Sensor Pressure" felírat. 18590-50G10
A MAP szenzor működési elvét pontosan nem ismerem, nem tudom, hogy lehet ellenőrizni. Azt viszont tudom, hogy elég húzós az ára.
Tudni kell, hogy ezen szenzorok meghibásodása esetén (kizárólag a hőmérséklet és nyomás szenzorokra értve, amik a keverékképzésért felelnek), hogy a motor ne álljon le a motorvezérlő egy átlag jellel helyettesíti be a szenzor által mért értékeket. Természetesen a motor számára ez nem egy optimális körülmény. A szenzor hibákat tárolja az elektronika és onnan egy spec. műszerrel kiolvasható, illetve bizonyos hibákat a "check engine" lámpával is ki lehet villogtatni.
Ha rövid időre az adatlapodon láthatóvá teszed az e-mail címed holnap, privátba folytathatjuk a diszkurzust.
Nem világít, fel sem villan a check engine lámpám. Indításkor igen...;) Ma cseréltem olajat és szűrőket, jelentős javulást nem tapasztaltam. Az új légszűrő mellé téve a régit azért felfedezhető "némi+ különbség....
Következő a gyertyák ellenőrzése lesz. Milyen méretű és hosszúságú kulcs kell hozzá? Nem volt még Balenom...;)
Látom precíz nyilvántartásod van a tankolásokról. (én is vezetem, de csak egy jegyzet füzetbe!) 14 éve van meg a Balenóm. 4 évesen vettem és azóta 120 ezret mentem vele motorikus probléma nélkül. Néhány "infót" már összegyűjtöttem az évek alatt az autóról.
Az alapjárat problémáddal kapcsolatban ezek után csak félve merem megkérdezni, hogy esetleg világít-e a "check engine" lámpád, illetve ismered-e a hibakód kivillogtatás módszerét?
Az IAT szenzor (léghőmérséklet) hiba is szóba jöhet, amit érdemes kizárni. (23 és 25-ös hibakód) Ez csak tipp, mivel nekem még nem volt ilyen hibám. Egy egyszerű ellenállás méréssel eldönthető, jó-e.
Az autó kezelési útmutatója alapján a javasolt gyújtógyertya típus az NGK BKR6E és DENSO K20PR-U
Szűrők és olaj csere mostanában lesz, nem vészesen koszos a légszűrő. Gyertyákat elvileg nem rég tett bele az előző tulaj.....pontosan mi a gyári ajánlás a gyertyákra?
Köszönöm a segítő szándékot, de így szoktam csinálni és most is így csinálom....nem kezdő autós vagyok! Hiába a relatíve kevés futott km. annyit nem lehet tévedni a tankoláskor, hogy ebből 6 és 7 liter közötti fogyasztás jöjjön ki! :D Ma újra tankoltam ugyanazon a kúton. 2 napot mentem vele dolgozni, most óvatosabban vezetve mint a múltkor, még több lett a fogyasztásom!
Az alapjáratnál éppen az a baj, hogy nagyon alacsony. Hidegen beindítva nem rögtön emelkedik a normális 1500 fölé, hanem csak kb 1 perc múlva, addig pötyög olyan 1000 körül. Ha meg már üzem meleg, akkor leesik óra szerinti 500-600 köré, elinduláskor nem igazán segítve engem!
Néha olyat is csinál, hogy1esben nem igazán kihúzatva, erőből nem bír a 2. fokozattal, egyszerűen nem hajlandó felpörögni csak nagy nehezen. Ez egy derékszögű kereszteződésből csorogva elindulásnál (egyenesen is jönnek) igen sz@r tud lenni....
A baloldali képen piros nyíllal jelöltem a meglazult anyát ami a nyikorgást okozta. A teleszkóp szár vagy tengely természetesen keresztül megy a toronycsapágyon és a szár végén van az anya.
Magához a toronycsapágyhoz nehéz hozzáférni, szerintem ahhoz ki kell szerelni az egész lengéscsillapítót. A robbantott rajzon a 3-as számú a toronycsapágy.
Egy óraosztást csalt az emlékezetem a hideg alapjáratról. A 2061-es hozzászólásomban egy adatot rosszul írtam.
A helyes adat: (ma reggel +3°C-nál nézve)
"... indítás után, hideg motornál a motorvezérlő elektronika mindig megemeli azt. Kb. 1500-1600-ra"
Butragueno-nak.
Napokon keresztül hallottam az autómnál, a bal első futómű felől valami furcsa nyikorgást ~nyiszogást mire rájöttem, hogy meg van lazulva a teleszkópszár felső rögzítő anyája. Meghúztam és elmúlt a hang.
Nembiztos, hogy nálad az a baj, de egy ellenőrzést megér!
Az autód valós fogyasztását egy fél tankolás adatából nem lehet reálisan megítélni!
Alig 300km távolság alatt elfogyott benzint nem tudod pontosan mérni. Tankoláskor amikor először kattan a töltőpisztoly nem egyformán van tele mindig a tank. Lehet, csak felhabzott a benzin.
Még 2-3 rákattintással akár + 1 litert is bele lehet rakni, ami alapján a számított fogyasztásod ilyen rövid távolságon máris 3-4 decivel többet mutat 100km-re.
Szóval türelem, legalább 2 x 35-40 literes tankolás adataiból számolj. Igyekezz mindig teljesen tele tölteni a tankot (2-3 katt). Egy darabig írd fel a tankoláskor a km óra állásokat is és mondjuk 1000 km után számolj átlagfogyasztást.
Nekem 1.6-os szedánom van. 6,2-6,4 körül fogyaszt, (télen néha eléri 7 litert is) vegyes, nem sportos használattal.
Az alapjáratról biztos tudod, hogy indítás után, hideg motornál a motorvezérlő elektronika mindig megemeli azt. Kb. 1000-1100-ra, ami 1-2 percen belül már csökkenni is kezd és viszonylag rövid időn belül beáll egy alacsonyabb értékre.
A külső hőmérséklettől függ, hogy milyen gyorsan áll be. (Ez az automata szívató)
A 600-at mérted, vagy saccoltad? A beépített fordulatszámmérőről csak saccolni lehet. Tudomásom szerint 650-700 még normális. Ha egyenletesen fut, nem fullad le és nem rángat nincs vele baj.
Ha nem tudod, hogy mennyi idős a gyertya, azok cseréjét mindenképpen javaslom. A csereintervallum típus függő is, de 20-40000 km-enként javasolt. Nekem nagyon bevált a BOSCH Platinum FR7DP
Még két dolog, ami emeli, majd visszaejti az alapjáratot. Az egyik a kormányszervó, a másik a fékrásegítő. Próbáld ki! Alapjáraton, ha elkezded pumpálni a fékpedált emelkedni kell a fordulatszámnak, valamint, ha jobbra balra mozdítod a kormányt akkor is.
függ a vezetési stílustól is,de hosszútávon mint ez esetben minimum 7lityi alatt kéne lenni,én a gyertyáknál,gyújtásnál kezdeném+ránézni a levegőszűrőre
eddig nem szívatott a paripa,de most elkezdett az első futómű felől irdatlanul nyikorogni,morogni olyan mintha egy öreg hajó eresztékei ropognának/recsegnének,vkinek volt már ilyen,esetleg tipp?
Kezdő Baleno-sként annyi segítséget kérek szépen, hogy merre keressem?
A másik bajom az első nálam tapasztalt fogyasztás------>teli tank -----> 294 km-----> 22,74 liter! Az 7,74/100 km! :O Dolgozni járok vele országúton és lakott településeken keresztül napi 2x65 km-t. Az 1,3 8V Swiftem ugyanezen körülmények között beérte ~ 5,5 literrel.....