Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Karesz986 Creative Commons License 2016.03.05 0 0 2079

A hibakód kivillogtatás módszer megismeréséhez töltsd le és olvasd el az ide feltöltött dokumentációt! http://indabox.hu/yKfXlY 

A szenzorok és egyéb dolgok helyének beazonosításához segítségként ezt találtam a neten.  http://indabox.hu/2SCEKy

A szenzorok nevének rövidítése dokumentációnként eltérő lehet, de ugyanazt jelenti pl. IAT=ATS=beszívott levegő hőmérséklet, CTS=WTS=hűtővíz hőmérséklet, stb.

 

Az indabox-os linkek csak 7 napig élnek, igyekezzetek letölteni!

  

Nagyon fontos felhívnom a figyelmet arra, hogy a módszert mindenki a saját felelősségére próbálja, mert a nem megfelelő helyre dugott rövid zárral kárt okozhat, esetleg tönkreteheti a motorvezérlőt!

 

 Fontos a sorrend:

1. gyújtás ráadása,

2. rövidzár felrakása, (csak szigetelt drótot használj!)

3. villog a Check engine lámpa (addig ismétli a kódot, (kódokat) amíg a rövidzár megvan)

4.  hibakód megállapítása a táblázatból.  A rövidzár megszüntetése után a motorvezérlő visszaáll teszt üzemről a normál üzemre.

Az akkumulátor saru levétele véglegesen törli az addig összegyűjtött hibakódokat!

Mellékelek még egy fényképet a motortéri diagnosztikai csatlakozóról is, hogy megmutassam hová kell a rövidzár a Baleno-nál. A fénykép szerinti helyen biztosan működik, személyesen is kipróbáltam. Sok sikert!

 

Előzmény: Fekete..Attila (2078)
Fekete..Attila Creative Commons License 2016.03.04 0 0 2078

és hogy lehet kivillogtatni pontosan? :)

Előzmény: Karesz986 (2072)
Fekete..Attila Creative Commons License 2016.03.04 0 0 2077

Nekem is meg kéne ezeket nézetnem, gyertya, gyújtás, iat szenzor, légtömegmérő, lambda-szonda, katalizátor...

 

Bár most utána néztem, a gyári fogyasztás hajszálpont ennyi amennyit nekem eszik, szóval nagy baj nem lehet.

 

De azért jó lenne átnézetni.

Egy egyszerű hibakód olvasást kértem egyszer a szerelőmtől, de nem tudta megcsinálni.

Én meg olyan hülye vagyok ehhez :/ Van vmi Budapesti tippetek ki foglalkozik ilyesmikkel?

Előzmény: Karesz986 (2072)
Fekete..Attila Creative Commons License 2016.03.03 0 0 2076

Ezt a fogyasztás dolgot most a fülembe ültettétek :P De ilyen részletesen nincs az a szerelő, aki foglalkozna velem...

Nekem a 8at, télen a 8felet megeszi :/ ezt ma lőttem:

 

 

Előzmény: Zsolti670603 (2075)
Zsolti670603 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 2075

Köszönöm az infókat, nagyon hasznosak! Kerítek egy ismerőst akinek van ilyen elektromos mérőműszere és megnézem! 

Emailt intézem!

Előzmény: Karesz986 (2072)
Zsolti670603 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 2074

Köszi!

Előzmény: Karesz986 (2073)
Karesz986 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 2073

16-os gyertyakulcs kell.

Olyan jó csak hozzá, aminek a külső átmérője nem nagyobb 21 mm-nél ! Vastagabb nem fér be a lyukba!

Előzmény: Zsolti670603 (2070)
Karesz986 Creative Commons License 2016.02.29 0 0 2072

IAT sensor =(Intake Air Temperature) beszívott levegő hőmérséklet érzékelő (vagy más doksikban ATS sensor). A levegőszűrő utáni bordás gumicsőben van elhelyezve, ott méri a beszívott levegő hőmérsékletét és a motorvezérlő ahhoz is szabályozza a befecskendezett benzin mennyiségét. Gyakorlatilag ez egy NTC rezisztor aminek az ellenállása csökken a hőmérséklet növekedésével. Csatlakozót lehúzva a szenzor két érintkezője között ohm mérővel néhány kohm ellenállás mérhető, ami a hőmérséklet növekedésével csökken. Esetleg a szenzort kiszerelve és pl. egy hajszárítóval óvatosan melegítve tesztelhető, kb. felére kell csökkenni az ellenállásának. Gondolom itt két hiba lehet, szakadás, vagy zárlat, esetleg a csatlakozónál kontakt hiba. Ha gondolod holnap megmérem az enyém hány ohm-ot mutat.

Igazad van! A légtömegmérő (MAP senzor) is okozhat alapjárati hibát és teljesítmény csökkenést. Az pedig a motortérben hátul, kb. középen, a "fojtószelepház" hátulján található. Rajta kis zöld cimkén "Suzuki Sensor Pressure" felírat. 18590-50G10

A MAP szenzor működési elvét pontosan nem ismerem, nem tudom, hogy lehet ellenőrizni. Azt viszont tudom, hogy elég húzós az ára.

Tudni kell, hogy ezen szenzorok meghibásodása esetén (kizárólag a hőmérséklet és nyomás szenzorokra értve, amik a keverékképzésért felelnek), hogy a motor ne álljon le a motorvezérlő egy átlag jellel helyettesíti be a szenzor által mért értékeket. Természetesen a motor számára ez nem egy optimális körülmény. A szenzor hibákat tárolja az elektronika és onnan egy spec. műszerrel kiolvasható, illetve bizonyos hibákat a "check engine" lámpával is ki lehet villogtatni.

Ha rövid időre az adatlapodon láthatóvá teszed az e-mail címed holnap, privátba folytathatjuk a diszkurzust.

   

Előzmény: Zsolti670603 (2071)
Zsolti670603 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 2071

Ez kimaradt, a módosítás fület pedig nem találom...;)

Az IAT szenzornál a légtömeg mérőre gondolsz? Hogyan, milyen értéket kellene mérni ahhoz, hogy eldönthető legyen a helyes működése?

Előzmény: Karesz986 (2069)
Zsolti670603 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 2070

Semmi gond, átjött! :D

Nem világít, fel sem villan a check engine lámpám. Indításkor igen...;) Ma cseréltem olajat és szűrőket, jelentős javulást nem tapasztaltam. Az új légszűrő mellé téve  a régit azért felfedezhető "némi+ különbség....

Következő a gyertyák ellenőrzése lesz. Milyen méretű és hosszúságú kulcs kell hozzá? Nem volt még Balenom...;)

Előzmény: Karesz986 (2069)
Karesz986 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 2069

Bocs! Tényleg a segítőszándék vezérelt.

Látom precíz nyilvántartásod van a tankolásokról. (én is vezetem, de csak egy jegyzet füzetbe!)  14 éve van meg a Balenóm. 4 évesen vettem és azóta 120 ezret mentem vele motorikus probléma nélkül. Néhány "infót" már összegyűjtöttem az évek alatt az autóról.

Az alapjárat problémáddal kapcsolatban ezek után csak félve merem megkérdezni, hogy esetleg világít-e a "check engine" lámpád, illetve ismered-e a hibakód kivillogtatás módszerét?

Az IAT szenzor (léghőmérséklet) hiba is szóba jöhet, amit érdemes kizárni. (23 és 25-ös hibakód)  Ez csak tipp, mivel nekem még nem volt ilyen hibám. Egy egyszerű ellenállás méréssel eldönthető, jó-e.

Az autó kezelési útmutatója alapján a javasolt gyújtógyertya típus az NGK BKR6E és DENSO K20PR-U

Előzmény: Zsolti670603 (2067)
Zsolti670603 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 2068

Igen, valami hasonlóra terveztem én is.....

Szűrők és olaj csere mostanában lesz, nem vészesen koszos a légszűrő. Gyertyákat elvileg nem rég tett bele az előző tulaj.....pontosan mi a gyári ajánlás a gyertyákra?

Előzmény: Törölt nick (2059)
Zsolti670603 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 2067

Köszönöm a segítő szándékot, de így szoktam csinálni és most is így csinálom....nem kezdő autós vagyok! Hiába a relatíve kevés futott km. annyit nem lehet tévedni a tankoláskor, hogy ebből 6 és 7 liter közötti fogyasztás jöjjön ki! :D Ma újra tankoltam ugyanazon a kúton. 2 napot mentem vele dolgozni, most óvatosabban vezetve mint a múltkor, még több lett a fogyasztásom!

https://www.spritmonitor.de/en/detail/742728.html

Az előző autómmal, egy 1,3 8V Swifttel nem óvatosan, ugyanezeket a távokat és útvonalat járva:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/550904.html

 

Az alapjáratnál éppen az a baj, hogy nagyon alacsony. Hidegen beindítva nem rögtön emelkedik a normális 1500 fölé, hanem csak kb 1 perc múlva, addig pötyög olyan 1000 körül. Ha meg már üzem meleg, akkor leesik óra szerinti 500-600 köré, elinduláskor nem igazán segítve engem!

Néha olyat is csinál, hogy1esben nem igazán kihúzatva, erőből nem bír a 2. fokozattal, egyszerűen nem hajlandó felpörögni csak nagy nehezen. Ez egy derékszögű kereszteződésből csorogva elindulásnál (egyenesen is jönnek) igen sz@r tud lenni....

Előzmény: Karesz986 (2061)
Karesz986 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 2066

A baloldali képen piros nyíllal jelöltem a meglazult anyát ami a nyikorgást okozta. A teleszkóp szár vagy tengely természetesen keresztül megy a toronycsapágyon és a szár végén van az anya.

Magához a toronycsapágyhoz nehéz hozzáférni, szerintem ahhoz ki kell szerelni az egész lengéscsillapítót. A robbantott rajzon a 3-as számú a toronycsapágy.

 

 

Előzmény: Törölt nick (2065)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.27 0 0 2065

kösz majd megnézem,a teleszkópszár felső rögzítője a toronycsapágyban van?

Előzmény: Karesz986 (2064)
Karesz986 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 2064

Bocsánat!

Egy óraosztást csalt az emlékezetem a hideg alapjáratról. A 2061-es hozzászólásomban egy adatot rosszul írtam.

A helyes adat: (ma reggel +3°C-nál nézve)

"... indítás után, hideg motornál a motorvezérlő elektronika mindig megemeli azt. Kb. 1500-1600-ra"

 

Butragueno-nak.

Napokon keresztül hallottam az autómnál, a bal első futómű felől valami furcsa nyikorgást ~nyiszogást mire rájöttem, hogy meg van lazulva a teleszkópszár felső rögzítő anyája. Meghúztam és elmúlt a hang.

Nembiztos, hogy nálad az a baj, de egy ellenőrzést megér!

Előzmény: Karesz986 (2061)
lmano Creative Commons License 2016.02.27 0 0 2063

Baleno Wagon 1.8 GTX ezüst bontásra eladó. Ha valakut lrdekel, keressen!

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.26 0 0 2062

a mesteremberem toronycsapágyak cseréjében látja a megoldást,vkinek volt már ilyen jellegű gondja?

Előzmény: Törölt nick (2057)
Karesz986 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 2061

Zsoltinak!

Az autód valós fogyasztását egy fél tankolás adatából nem lehet reálisan megítélni!  

Alig 300km távolság alatt elfogyott benzint nem tudod pontosan mérni. Tankoláskor amikor először kattan a töltőpisztoly nem egyformán van tele mindig a tank. Lehet, csak felhabzott a benzin.

Még 2-3 rákattintással akár + 1 litert is bele lehet rakni, ami alapján a számított fogyasztásod ilyen rövid távolságon máris 3-4 decivel többet mutat 100km-re.

Szóval türelem, legalább 2 x 35-40 literes tankolás adataiból számolj. Igyekezz mindig teljesen tele tölteni a tankot (2-3 katt). Egy darabig írd fel a tankoláskor a km óra állásokat is és mondjuk 1000 km után számolj átlagfogyasztást.

Nekem 1.6-os szedánom van.  6,2-6,4 körül fogyaszt, (télen néha eléri 7 litert is) vegyes, nem sportos használattal.

 

Az alapjáratról biztos tudod, hogy indítás után, hideg motornál a motorvezérlő elektronika mindig megemeli azt. Kb. 1000-1100-ra, ami 1-2 percen belül már csökkenni is kezd és viszonylag rövid időn belül beáll egy alacsonyabb értékre.

A külső hőmérséklettől függ, hogy milyen gyorsan áll be. (Ez az automata szívató)

A 600-at mérted, vagy saccoltad? A beépített fordulatszámmérőről csak saccolni lehet. Tudomásom szerint 650-700 még normális. Ha egyenletesen fut, nem fullad le és nem rángat nincs vele baj.

Ha nem tudod, hogy mennyi idős a gyertya, azok cseréjét mindenképpen javaslom. A csereintervallum típus függő is, de 20-40000 km-enként javasolt. Nekem nagyon bevált a BOSCH Platinum FR7DP

Még két dolog, ami emeli, majd visszaejti az alapjáratot. Az egyik a kormányszervó, a másik a fékrásegítő. Próbáld ki! Alapjáraton, ha elkezded pumpálni a fékpedált emelkedni kell a fordulatszámnak, valamint, ha jobbra balra mozdítod a kormányt akkor is.

Előzmény: Zsolti670603 (2056)
Fekete..Attila Creative Commons License 2016.02.25 0 0 2060

gondolom ez akkor nekem is ajánlott lenne ezesetben :/ gondoltam még a katalizátorra is?!

Előzmény: Törölt nick (2059)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.25 0 0 2059

függ a vezetési stílustól is,de hosszútávon mint ez esetben minimum 7lityi alatt kéne lenni,én a gyertyáknál,gyújtásnál kezdeném+ránézni a levegőszűrőre

Előzmény: Zsolti670603 (2056)
Fekete..Attila Creative Commons License 2016.02.25 0 0 2058

Szia! Szerintem az ennyi. Az enyém 1.3-as, de az is simán megeszik ennyit.

Előzmény: Zsolti670603 (2056)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.24 0 0 2057

eddig nem szívatott a paripa,de most elkezdett az első futómű felől irdatlanul nyikorogni,morogni olyan mintha egy öreg hajó eresztékei ropognának/recsegnének,vkinek volt már ilyen,esetleg tipp?

Zsolti670603 Creative Commons License 2016.02.24 0 0 2056

Kezdő Baleno-sként annyi segítséget kérek szépen, hogy merre keressem?

A másik bajom az első nálam tapasztalt fogyasztás------>teli tank -----> 294 km-----> 22,74 liter! Az 7,74/100 km! :O Dolgozni járok vele országúton és lakott településeken keresztül napi 2x65 km-t. Az 1,3 8V Swiftem ugyanezen körülmények között beérte ~ 5,5 literrel.....

Előzmény: hksz (2055)
hksz Creative Commons License 2016.02.24 0 0 2055

Szia

 

Szerintem kezd az alapjárati fúvóka tisztításával!

 

Üdv:

hksz

Előzmény: Zsolti670603 (2054)
Zsolti670603 Creative Commons License 2016.02.22 0 0 2054

Sziasztok!

 

Üzemi hőfokot elérve kb. 600-ra esik le az alapjáratom. Mi okozhatja? 

Előre is köszi a segítséget!

Fekete..Attila Creative Commons License 2016.02.15 0 0 2053

küldtem :)

Előzmény: Zsolti670603 (2051)
hksz Creative Commons License 2016.02.15 0 0 2052

Sziasztok

Baleno 1.6 240000km. 1998-as.

 

Valaki cserélte már a vezérműtengely szimeringet?

Minden tanácsot előre is megköszönök.

 

Üdv:

hksz

 

 

 

Zsolti670603 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 2051

Valamiért a postázandó mappában maradt....most tényleg elment! Előre is köszi!

Előzmény: Fekete..Attila (2046)
gaga1 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 2050

Szia

 

Ha a km. valós és karbantartották akkor nagy bajod nem lehet vele. A bölcsőt azért nézesd meg,az hajlamos szétrohadni.

Előzmény: ceado (2049)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!